<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

Miula laskettiin synnytys alkaneeks ekasta supparista. Aika tarkka kellonaika ku satuin vilkasemaan kelloa esikoisen ootannin aikaan :) Sinänsä helppo, ku sillon käynnistettävänä. Tiä häntä sit miten käy tän kans. Esikoisesta meni 9.5h, josta n. 45min ponnistusvaihe.
 
Olette taas olleet niin ahkeria kirjoittajia :)

Outokumpu ja likka-90 Mulle sanottiin, että strepto tarkistetaan viimeisillä viikoilla ennen synnytyksen lähestymistä, niiltä joilla se aiemmin ollut... Tiedä sitten pitääkö kysellä itse neuvolasta? Ja nykyään kuulema neuvolalääkärit ei saa ottaa (voi kyllä olla paikkakuntakohtaista) streptonäytteitä vaan gynet ottaa ne äitipolilla. Eli sinne kyselemään aikaa...? Kannattaa varmistaa omalla paikkakunnalla neukkulasta seuraavan kerran.

Nykyään sitä ei edes raskausaikana hoideta (kuulema) vaan vasta synnytyksessä huomioidaan. Multa testattiin alkuraskaudessa ja negaa näytti.

Solina Ompas pienelle sattunut kumpsu. Pahalta näytti... Kuinkas pienen vointi nyt? Näyttää kyllä niin mahdottoman isolta tärskyltä, että vois melkein olla lievän aivotärähdyksen vaaraa? Vai liioittelenko? Auts kuitenkin
:'(

omaa napaa Mulla on myös huomenna hammaslääkärille aika. Jotenkin takahammasta alkoi niin vihlomaan ja useampana iltana olen syljeskellyt niin paljon verta hampaita harjatessa, että päätin lähteä näytille. Varasin ajan yksityiseltä ja pyysin huomioimaan, että täällä ollaan mahapystyssä, etten kovin siedä olla pitkälläni... Toivottavasti ei tarvii paikata. Mulle sanottiin aikaisemmin, että tässä vaiheessa ei puudutusaineita saa käyttää... Mitenhän sitten??? Onko kellään tietoa?

Ja synnytys Mulle sanottiin, että myös tämä tulee olemaan sektio. Koska edellinen sektioitu. En tiedä mikä peruste se on, mutta näin siis käskettiin henkisesti varautumaan. En oikeen tiedä mitä tuosta ajatella. Esikoisesta sektio sujui tosi hienosti ja ei jäänyt pahaa makua suuhun. Mutta onhan siinä aina riskinsä *raapii päätä*

Ja vieläpä äitipolilla sanottiin, että lapsivettä on liikaa.. Ei kuulema haittaa, mutta siksi siis maha on niin iso!!! Uima-allasta kannan mukanani. Ja tänään kumartuessa tuntui kamalalta, kuin jokin olisi revennyt masussa. Mietinkin, että huudanko miestä apuun vaiko mitä teen. Piti hetken hengähtää. Kun näin mahani peilistä tuosta selviämisen jälkeen, niin komea repeämä sinne oli tullut. IIIIIIIISO ja PITKÄ punainen raskausarpi. Esikoisesta niitä ei tullut. Vaikka nyt olen rasvannut mahaa ahkeraan, koska on ollut niin pingoittunut pitkän aikaa jo... Hassulta tuntuu, kun arpi on myös leveä ja kun siitä kohdalta sormella kokeilee niin ihan kuin arven alla olisi tyhjää vaan.... paha mennä selittämään, mutta hassu tunne. Tuli meinaan vähän seuraavanlaisen hymiön mukainen olo -> :headwall:

millipilli Onnellinen :) Miten sulle on tullut painoa noin vähän. Tää repii jo 13kg... Huoh. Silti esikoisesta oli myrkytys ja silloin painoin näillä viikoilla jo 3,5kg enemmän. Ja silti masu oli pienempi silloin.

Mutta nyt nukkumaan. Huomenna neukkula
;)

mammanen ja vaavi 32+
 
Solina83 Ai,ai!!! Toivottavasti paranee pian!!!
Mulle kerrottiin aikoinaan et toi strepto-B on ihan meitin omaa bakteerikantaa, joka raskaana olevilla saattaa aktivoitua ja aiheuttaa ennenaikasia suppareita ja esim mun kohdalla lapsiveden menon. Söin kaks antibioottikuuria ekan raskauden aikana siihen mutta eipä lopputulos mihkään muuttunu. Synnytyksen yhteydessä sain sit antibiootticocktailin ettei pöpö siirry vauvaan, eikä onnex siirtyny. Nyt kun neuvolassa asiasta kysyin niin sanoivat että sitä ei testata vaan annetaan synnytyksen yhteydessä automaattisesti antibioottitippa, mutta kun meillä on kiva neuvolatäti lupas et testaillaan ihan ite nyt viimesen lääkärikäynnin jälkeen. Ei se tulos varmaan vaikuta tohon tipan saantiin sit viime hetkellä. Mut onhan se kiva ite tietää tulos ja saa sit sanoo sairaalas jos eivät meinaa tippaa laittaa :)

likka-90 joo mä kans käsitin et tohon on olemassa joku pikatestikin millä voidaan sitten testata jos ei ennen synnytystä oo testattu et osataan tippa laittaa. Mutta onhan se aina hyvä pyytää neuvolatätiä et otettas uus näyte...Mulla tollon esikoisen aikaan siis otettii kolme näytettä :/

No tulipas vaikee selkonen sepustus, sorry ;)
 
Voi kiitos teille jotka kommentoitte sitä poikkitila-asiaa... Minä olin täällä jo ihan huolissani... meillä tuo neukkatäti on niin hyvä pelottelemaan. Se otti heti puheeksi synnytystapa-arvioon menot ja muut jos se ei käänny raivotarjontaan. Mitä tänä päivänä oon saanu tuosta poikkitilasta selville niin loppujen lopuksi taitaa olla melko yleistäkin vielä näillä raskausviikoilla.

Samaan syssyyn pahoittelen kun en itse juurikaan kommentoi muiden tekstejä.. tuo puolitoistavuotias pitää äidin aika tiukasti pois tietokoneelta, hyvä kun ehdin lukea juttunne...

Huomenna tulee 30 viikkoa täyteen, pitää ottaa vissiin kuvia sit...

 
Usvis joo mä käsitin että toi poikkitila ei oo mikään superharvinaisuus tässä vaiheessa. Toivotaan että meidän pikkuset tajuaa kääntyä sitten vaan oikeaan suuntaan kun tästä kääntyilevät. ;)

) .) Aktiivipäivä edessä. Nyt kasin jälkeen kouluun pitää yks harjoitteluun sisältyvä oppitunti, sitten toiselle puolelle Turkua harjottelee säestäjän kanssa Vivaldin Kesää (mikä pitäis kahden viikon päästä soittaa konsertissa) ja sitten taas takas toisel puol Turkuu sinne kouluun... JA sitte kaupungille hakee sitä turvakaukaloa... :p Sit haenki miehen jo kolmelta töistä ja sit uimaan. :D Kivaa. :)
Päivän aloitti myös hyvin se, että sain maanantaisesta tentistä tulokset, sain kolmosen ilman käytännössä mitään lukemista. :LOL: Jee, taas yks huoli vähemmän tälle keväälle. :)

Laala ja Punkero rv29+3
 
mammanen Kyllä täällä ainaki neukkalääkäri on ottanu testit, ekan aikana kaks, ja nyt yhen. Ja vielä puhu että antibiootin kirjottaa jos positiivinen testi. (3vk sitten :| )

outokumpu Otti ne multaki ekan aikana samallalailla kolme testiä ja kaks antibioottia antovat. Ja oon jo miettinytkin että jos ne taas n'ytett' meinaa ottaa ja se on positiivinen, nii en kyllä turhaan mitään antibioottia syö, ei se kumminkaan mitenkään vaikuta!

Meillä kans vauva viimeks neuvolassa (3vk sitten)
[/b]poikittain on kenties vieläkin, vähä semmoselta nuo liikkeet tuntuu... :D
Eka oli ollutkii 28+2, (tai tuollon siis ollu neukka) lähtien rt.
 
mammanen puudutusaineita saa kuulemma käyttää raskauden aikana. mä joudun nyt juurihoitoon vielä tämän kuun aikana kun lohkesi hammas ja siinä on nyt vaan väliaikanen lääkepaikka. ja ei kuulemma voi odottaa synnytyksen jälkeen asti ja tämä suuhygienisti jonka kanssa puhuin niin sanoi että puudutteista ei oo mitään vaaraa. onhan mut nukutettu ja leikattukkin edellisen raskauden aikana joten tuskin ne paljoa vaarallisempia on.
 
likka -90 juu samaa mäki mietin etten kyllä rupee noita antibiootteja syömään jos toi testi on positiivinen, ei kerran vaikuta lopputulokseen niin mitä turhaan sitä syömään. :)

mammanen tääläki testin ottanu joko neuvolatäti tai lääkäri sisätutkimuksen yhteydessä ;)
 
Tasaviikkopäivän kunniaksi oikeen kuva, vaikka oon itselleni luvannut etten moiseen mahan kuvaamisen ryhdy..


piti vielä lisätä, että harmi kun tossa kuvassa ei näy toi teksti mikä mulla on paidassa. Siinä on nuuskamuikkunen, muumipeikko ja nipsu ja joku niistä tuumaa "saimmekin vahingossa hattivattien siemeniä". Toivotaan ettei nyt sentään :LOL:
 
Heippa taas.

Täällä heräilty lumikinosten keskelle. Pitikin heti alkaa lumitöihin, et sai raivattua tiensä ulos koirien kanssa.

Eilen oli vihdoin minullakin neuvolassa käynti. Kaikki ok.
Joudun vaan seuraavan viikon ajan mittaamaan kotona verenpainetta, silmissä nimittäin näköhäiriöitä. Viikon päästä sit kontrollikäynti terkkarilla. Toivottavasti ei vaan mitään myrkytystä kehittele...

Sievä massu teppanalla. Mä en ole kanskaan vielä ryhtynyt mahan kuvailuun, mut saas nähdä malttaako sitä pitää päänsä. :)

Hyvää päivänjatkoa mammoille.
 
Täällä kanssa tulee viikot täyteen=)29vkoa meillä jo kasassa.
Muutinkin suunnitelmia ko näin että tulee lunta.otampa tuon auton ja lähden tonne ruissaloon kävelemään.Rupeaa käymään tylsäksi nämä lähimaastot tässä.

Huomenna olisi juhlintaa tiedossa.On vaan väsynyt olo ettei tiiä kuinka pitkälle jaksaa.Onneksi on siskon luona niin voi mennä vaikka nukkumaan jos siltä tuntuu.

Koitan reissulta palatessa ottaa masukuvia.Olen vaan huono saamaan mitään aikaiseksi.

milky 29
 
heippa mammastit....:) hui kauhea ku on taas tekstiä.... :eek: täytyy myöntää etten ihan kaikkea jaksa lukea mut on täällä ahkerasti vastailtu toisille onneks.. :heart: meil olis viikonloppuna aikeissa lähtee turkkusee mun äidin luokse.. taitaa vaan tulla aika uuvuttava reissu.. :whistle: kohta ne poksuu viikot täälläkin... :D ultran ja oman tuntemuksen mukaa huomenna poksuis 29+0 mut taidampa pidättäytyä tossa maanantaissa jolloin on neuvolan mukaan 29+0... :heart: enää viikko nii pääsee tonne kolmenkympin puolelle... :heart: jotenki sitä odottaa aina noita pyöreitä lukuja... eka oli 10 sit 20 ja sit tulee 30 joka on itseasiassa jo aika paljon.. :eek: mulla taas tälläistä turhaa läpinää...:D nii ja neukkalääkäri olis tiistaina.. ne kuulema kattoo täällä meillä päin ultralla vauvan tilannetta... mut onhan se aina kiva nähä se masun asukki.. :heart: mut tuskimpa se jää siihen hirveesti tiirailee vaikka ite haluiski...:D mut tosiaan kirjoittelen taas kun kerkeän mut hyvää viikonloppua mammastit... :flower: :)

mamiti ja vaaveli 28+4(28+6 :D )
 
eihän täällä pysy jutuissa perässä :ashamed: tällä viikolla ollut joka päivä jotain, enkä viitsi kauheesti palstailla kun mies on kotona, niin ei oikeen pysy perässä..

ihanaa kyllä kun jotain ohjelmaa ollut joka päivä niin tää viikko on mennyt kun hujauksessa :eek: taas poksuu kun vastahan ne poksui 31 viikkoo niin nyt jo 32 :eek: ens viikolla myös ihan hyvin ohjelmaa. maanantaina hammaslääkäri ja sen jälkeen töihin tietokonehommia tekeen. tiistaina neuvola ja varmaan töihin jatkaan. ke mammajumppa vasta illalla. torstaina mennään pankkiin puhumaan lainasta ja perjantaina sitten taas poksuu, JEE!!

muuten voidaan ihan hyvin. masussa käy vilske aina iltasin ja kivasti tyyppi päivälläkin itsestään ilmottelee. hikkaa on havaittavissa jopa 3 kertaa päivässä..se on vähän rasittavaa, varsinkin jos yrittää nukahtaa sillon :headwall:

omaa napaa vaan :ashamed: eipä tässä muuta, hyvää viikonloppua kaikille :wave:

JJ-t ja peukkis 32+0
 
eilen käytiin nyt ä-polilla tarkastamassa toi kohdunsuun tilanne ja kaikki ok. ei o kaulakaan lyhentyny sitten viime kerran jälkeen et edelleen ultralla mitattuna just ja just sen 3cm. eli ennenaikaisuus vaaraa ei ole.. ja nyt lääkäri oli aivan varma että on poika.. oli sen verran isot pallit kuulemma että ei voi millään olla häpyhuulet.. :LOL:

joku kyseli koirista ja meiilä täällä 2 cockerspanielia voin laittaa vielä kuvatkin eli täs meiän pojat eli meiän vanha herra aleksi 7v

ja tässä elmeri (mun vauva) 4v


meillä pärjättiin kyllä aika hyvin kun esikoinen syntyi ja tällä hetkellä kun esikoinen on reilu 2v niin meillä on lapsen ja koirien välillä molemmin puolinen kunnioitus et aikas hyvin on asiat täällä sujunut..

ja taidanpa laittaa vielä masukuvan pyöreitten poksahtamisen kunniaks..


kyllä on vaikeeta ottaa jo yksin masukuvia kun ei käden pituus meinaa riittää et sais koko mahan kuvaan.. :D

unicorn ja vaavi 30+0 *poks* *poks*
 
:wave: kaikille! Se ois niinku pe tännään ja ukkeli tulis lomille!!\o/ Tietämättömänä niin miten mahtaapi saaha tuo kuvan tuohon teksiin näkyviin ku oisin masukuvia laitellu...? Hupaisaa vklp kaikille! =)
iitu ja väpä 31+0
 
:wave: mammat!

Kuinka monelle tehdään suuniteltu sektio? Joko olette saaneet sektio päivämäärän? Mille teistä tuntuu tää suunniteltu?

Itteeni meinaa alkaa jo jännittään. Mun seuraava äippäpoli aika on 16.2. ja sillon lääkäri lupasi kertoa mulle sektio päivän... Suunniteltu sektiohan tehdään viimestään paria viikkoo aikasemmin kun on laskettu, joten kun mulla laskettu 12.4. niin todennäkösesti muksu näkee päivänvalon jo maaliskuun loppupuolella. HUI!

NK 30+5
 
Heissan, mä en ole kokopäivänä päässyt kaksplussalle. Onko muilla ollut samoja ongelmia?

NuuttiKyllikki, minulla myös tulossa suunniteltu sektio. N. 2 viikkoa ennen laskettua aikaa. Nyt tiistaina olen menossa äippäpolille ja jännäilen että josko antaisivat meidän vauvelin tulevan synttäripäivän. La on 19.4 joten huhtikuun alkuun se varmaan menee.
Fiilikiset ovat ihan hyvät. Tiedän kuitenkin että tulee olemaan sekä minulle että vauvalle turvallisin vaihtoehto. Jo pojan synnytyksessä kävi lähellä ettei menty molemmat. Joten mie en pelkää mitään muutakuin että synnytyskäynistyisi etukäteen ja niin vauhdilla ettei kerettäis ajoissa sairaalaan. Mutta turha sitä on murehtia etukäteen ja luottavaisin mielein mennään.
Onpahan sitten koettu kaikki sektiot, esikko tuli kiireellisenä, kakkonen hätäisenä ja tämä kolmonen sitten suunnitellusti. Toivonmukaan, sitten tietty päätyy hätäseen tai kiireelliseen jos tuleekin pahempia ongelmia ennen sovittua päivää.


Kiitoksi, tyttö on toipunut tällistä hyvin. Hetken aikaa sitä itki ja loppupäivän esitteli kuhmuaan ylpeänä kaikille ja ihaili tuota kuvaa kännystä. Nyt on vaalentunutkin hyvin.
Meillä likan kanssa totuttu noihin tälleihin niin ei niitä pitkään jaksa murehtia.

Outokumpu, kiitos strepto infosta.

Mammanen, kysyppäs vielä tuota. Miun ymmärtääkseni se on niin että yhden sektion jälkeen voi vielä hyvinkin synnyttää alakautta. Meilläkin esikko tuli sektiolla ja kakkosta lähdettiin alakautta tekemään. Mutta tosiaan se päättyi hätäsektioon sitten.
Kahden sektion jälkeen sitten on sektio automaattinen koska riskit kohdunrepeämään kasvaa sen jälkeen niin suureksi.


Soittelin äsken niistä mun pissatestin tuloksista ja täysin puhdasta oli näyttänyt. Onneksi. Eli ei tulehduksia ole.
Oi että tässä odottelee jo tiistaina ja sitä äippäpolia. Vaikka vasta viikkositten nähtiin pikkuinen ultrassa niin malttamattomana jo odottaa seuraavaa kertaa.


Mua harmittaa, mulla on vauvalle lampaannahka tossut. Ja jotenkin ne eksyivät pesukoneeseen. Ja se nahka on nyt ihan koppuralla. Vinkkejä millä minä vielä voisin saada noi pehmeäksi??


t: Solina ja Kirppu rv 29+5 kohta ne viikot taas poksuu
 
AAM
Lampaannahka tossut... kuule ihan rasvaamalla, mä vetäsin erisania tolkuttomasti ko pesin semmoi isomman taljan käsin villapesuaineella ja se pohja tietty korppuuntui kokonaan.. sitä meni ihan järkyttävästi ko vessan lattialla sitä sitten rasvaa hinkkasin taljaan ja uuden kerroksen ja uuden kerroksen.. tossut on tietty eri asia :D ei mee varmaan yhtä paljon mutta erisania minä laitoin, ei tullut samanveroinen mutta parempi ko se korppu..
 
JEE, vihdoin ja viimein on perjantai!! Viikonloppu edessä, mikä tarkoittaa sitä, että saan koko perheen jälleen kasaan. Suunnittelussa ei ole muuta kuin olemista perheen kesken.. :D

Täytyy vain ottaa rauhassa, kun aamulla oli aika kipeitä supistuksia.. en ole uskaltanut tänään tehdä oikein mitään. Lumityötkin jätin tekemättä, vain lakasin rappuset.. mutta alavatsa kipeytyi siitäkin. Täytyy nyt seurata tilannetta. Pakko kait sinne äippäpolille on mennä jos jatkuu kivut.. mutta täältä landelta ei pääse polille ilman lähetettä.. ja sitten nuo arvauskeskuksen lääkärit vähättelevät kaikkia kipuja. :kieh:

Oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Manzu 29+0 (OU JEE... kyllä se 30 pian poksahtaa) :D
 
heipsan mammulit!

no sain nyt tänää soitettuu sinne neuvolaa ja menenkin nyt ens viikon tiistaina sinne ja lääkärille pääsin myös (vaik kaks viikkoo sit kävin), ois ollu 16pvä aika, ni aikaistettii sitä.. ei noi nipistelyt tunnu helpottavan, tuntuu et kovenee vaa, ja ku paikalla ei osaa kauheest olla :ashamed: yöllä tuli ihan sarjana tosi kovia supistuksia ja ihan paniikissa olin! mut onneks ne sitte vähä helpotti ja sain pikkusen nukuttua( tosin näin sit unta et synnytin tän vauvan ) :eek: ei saa pieni vielä tulla! :(
terkka sano et varmaan kypsyttelee tota kohdunkaulaa et pitää käydä nyt sit seuraamaan sitä..

että tällästä täällä tänään! anteeksi ihan oma napa, yritän skarpata!! :ashamed:

ziki ja mimmi 29+0 perästä tullaan!! :D :heart:
 
Noista lampaannahkatossuista=)Mä aikanani pesin ratsastus chapsit koneessa ja sitten nurjalle vetäsin tummelia joka pehmeytti ne taas hyvään kuntoon.Eli yhdyn tohon allusmamman kommenttiin aiheesta.

Meitä 29 tasan näyttääkin olevan muutama tässä=)
 

Yhteistyössä