<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

AAM
Nellah :hug: supsuista..
Teppana aina kannattaa rutista ja kitistä :D silloi viimeks joku Murphyn laki toimii ;) niinko nyt sulla :LOL:
Adaliina no nyt saat levätä ja keskittyä olennaiseen, toivottavasti selkä rauhoittuu kun saa olla rauhassa..
Tervetuloa tiituzka ja sekaan vaan :wave:
Sanni-Maria :hug: teilläkin on kaikki siellä hyvin alkaa oleen kuosissa..
kolotukset on kyllä persiistä.. ! :kieh: varsinkin jos tuo turvotus vaivaa niin niveliin ottaa herkemmin.. :(
Ja Ruttana paiskaas neukkutätin raportti käynniltäs sitten ko kotiudut .. b:)d

AM & hippunen 30+3 :heart:
 
Neuvolasta kotiuduttu. :)

Pissa: puhdas
Verenpaine: 122/78
Paino: +613g/vko
Turvotus: +
Hemppa: 100
Sf-mitta: 34
Perätilassa edelleen (tosin sitä ei merkitty)
:heart:: 150
Liikkeet: ++

Nyt pitäis aloittaa Raskaus Multitabsin rinnalle joku rautavalmiste. On taas sen verran mennyt alas tuo hemppa. Eli ei ihme että on taas ollut ihan väsy. :/
Painon suhteen oon tosi tyytyväinen ettei tuon enempää ollut tullut. :D Tosi asiassa oli tullut himpan vähemmän johtuen edellisen kerran virheellisestä merkinnästä, mutta tuolla mennään. Mii häpi. :D
Ja tuo sf-mitta nyt huitelee ihan omissa sfääreissään. :whistle:
 
AAM
Ruttana näköjäs raportoi samalla ko väkersin omaa viestiäni :D
hyvät arvothan sulla on !! no paitti hemppa mut äkkiä vihreitä vihanneksia ja c-vitskuja kiiwiä yms siihen kylkeen ja rautajuomaa niin Avot ! :)
 
Olin taas aamulla lekurilla ultrassa ja minä pääsen kotiin. =) =) =) Kohdunsuulla ei muutoksia viikkoon. Vauvat A. 1600g B. 1500g. Siellä alkaa jo masussa olemaan kohta täysaikaisen yhden vauvan paino, joten arvaatte että olo välillä aika tukala. Kun vielä molemmat monottavat suoraan alakertaan pitää vessan olla aikast lähellä. :whistle:

Meillä kaikki hankinnat jää kyllä suosiolla siihen kun vauvat ovat syntyneet. Mitään kun en saa tehdä enkä kauppaankaan lähteä. Netistä vois jotain tilailla mutta katotaan nyt.

Synnytyksisitä ollut puhetta näin mulla
1. käynnistettyn 39+2 oksitoonitipalla 4h 40 min josta ponnistus 10min
2. spontaani 40+6 4 h 50 min josta ponnistus 10min
3. käynnistetty 40+0 oksitoonitipalla 2h 50 min josta ponnistus 50min
kesti vähän siis ponnistaa tuota kolmosta vaikka luulisi että toisin päin menisi.
Ja nyt näyttää siltä että sektioon joutuu, kun nää vauvat luulee että jalat edellä voi tulla. Kauan ei ole enään tilaa heidän kääntyä.

Kun pääsen kotiin saan sen kuvankin masusta vihdoin laitettua.
Vuffi + tyypit rv 30 + 1 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
Ruttana näköjäs raportoi samalla ko väkersin omaa viestiäni :D
hyvät arvothan sulla on !! no paitti hemppa mut äkkiä vihreitä vihanneksia ja c-vitskuja kiiwiä yms siihen kylkeen ja rautajuomaa niin Avot ! :)
Näin se täytyy tehdä, jotta tuon saa ylöspäin. :)

 
Ärsyttää=) suunnittelin tänään lähteväni kävelyretkelle ruissaloon termarin kera mutta meillä ainakin tuulee niin paljon ja on todella kalsee keli joten ei oikeesti huvita.

Vaavi liikkuu vaihtelevasti,nykyisin läpi pvn jo.Alussahan oli lähinnä iltajumppaa mutta nyt on jo kokopäivästä.Kiva olla esim kaupassa kun yhtäkkiä tulee kauhee monotus. :LOL:
 
AAM
vuffi :hug: ihania uutisia..

vauvan liikkeet on meilläkin ympärivuorokautisia ja mä oon tehnyt havannointia että meillä ainakin liikutaan samoissa ajoissa.. siis kellonaikoina. esikoinen melkas yöaikaan enempi ja tää keskittyy päiväsaikaan..

AM
 
Hui kauhistus, kun olette ahkeria kirjoittajia! :D Meni hiukan aikaa lukea kaikkien kuulumisia eilisestä lähtien.. kauhiasti on ehtinyt yhden päivän aikana tapahtua.. =)

Tosiaan, neuvola oli eilen. Painoa ei ollut tullut yhtään kahden viikon aikana. Verenpaine oli 117/72. Vauvan syke oli +130 ja sf-mitta 26 eli ihan keskikäyrällä mennään. Liikkeet ++. Mites se muuten oli tuon sykkeen kanssa, jos korkea syke - tyttö tulossa ja jos matalampi -poika.. onko se mammat näin? (huono muistamaan mitään tuollaisia " vanhan kansan mietteitä" jos niin voi sanoa.. :whistle: meni taas vaikeeksi tuo selitys.. :headwall:

Niin, ja siitä sokerista vielä.. joudun taas toisen viikon seuraamaan verensokeria.. yhden päivän tauon jälkeen taas alkoi piikitys.. ja pitää heti 2 poikeaman jälkeen soittaa neuvolaan ja sitten mietitään mitä tehdään. Arghh.. :kieh: Neuvolasta passittivat vielä lääkäriin, kun noita lonkkakipuja on ja vatsan vasemmalta puolelta alhaalta tuntui arkuutta, kun paineli. No, lääkäri ei siihen sanonut muuta kuin, se nyt voi olla suolistokipuja.. ei kummempaa... SIIS TÄH ! ! ! Siinä kyllä suu loksahti auki.. ei tutkinut ollenkaan saati sitten painanut siitä kohden vaikka näytin.. Tätä sitä saa, kun joutuu menemään ensin paikalliseen terveyskeskukseen, missä ei edes tiedetä mitään raskaudesta.. eivät antaneet lähetettä äippäpolille. Saikulle pistivät 2 viikkoon. Että tällästä. Ei jaksa huumori riittää..

ensimmäinen synnytys meni penkin alle. 24h lapsiveden menon jälkeen, en ollut kunnolla auennut (lääkärin virhe: pakotti anestesialääkärin antamaan epiduraalin aivan liian aikaisin. Eka kieltäytyi, mutta toinen antoi.) Mulla tulehdus arvot nousi -sitten oltiinkin jo menossa leikkaussaliin. Eli esikoinen tuli sektiolla maailmaan. Ei oikein hyviä muistoja ja senkin takia pääsen nyt kunnolla suunnittelemaan synnytystä lääkärin ja kätilön kanssa. Sitä odotellessa.

Mitäs vielä.. juttua teillä on niin paljon etten muista kaikkiin edes reagoida. Mutta yritän pysyä ajan tasalla. =)

Täytyy tästä mennä pistämään taas kerran.

Manzu 28+6
 
teppana, rupes naurattaa kun luin sun tekstiä.. Mulla meinaan kans kauhee herkutteluvaihe päällä ja lääkärineuvolaan mennessä joka oli 27+1 oli tullu kans 4,9kg alusta, mutta nyt jo kauhistuttaa mennä kahen viikon päästä puntariin.. oli niinkuin omaa tekstiä ois lukenu :D ja tänään on pakko ruuneperit hakea :D

hyviä kuulumisia ruttanalla neuvolasta! :), toivottavasti saat tuon hempan nousemaan!

tuosta tarjonnasta tuli mieleen, että mulla ei oo kertaakaan puhuttu siitä mitään kuinka päin vauveli sieltä on tulossa.. Onko kaikilla muilla jo puhuttu? Mutta vielähän se mahtuu siellä ympyrää pyörimään, että johtuisko siitä sitten?

Voi vuffi, ihanaa kun pääset kotiin! :) laitahan ihmeessä masukuvaa kun kerkeät, kiva nähdä tuplavauvamasu :)

Sannismami ja masuvauva 28+4
 
milky mulla on vähän samanlainen haave, siis kävelemisestä. tosin suuntaan tonne paikalliseen ääsmarkettiin, hakemaan runebergin torttua :D kun jos menen kävellen en sitten pode niin huonoa omaatuntoa siitä että tuli taas herkuteltua. Ja pääsee hauvakin sitten kunnon kävelylle. Pitää vaan varata aikaa hitaaaasti kävelemiseen.

Kenelläs muilla täällä olikaan koira? Oon nimittäin paljon ajatellut tota meidän hauvaa, että miten se tulee suhtautumaan. Miehen kanssa oli jo puhetta, että sitten kun kotiudutaan koirakin tulee kotimatkalle mukaan. Saa minut tervehtiä sitten jo siellä sairaalan pihassa. Ja jos se sit hokais, että toi nyde on sitten haettu tuolta sairaalasta pysyvästi meille.
Toinen mitä oon miettinyt on se, että erottaako vauva kuinka hyvin tuon koiran naaman. Katalla kun on vaalea naama, ihan kuin mustalla kajaalilla maalatut ruskeat silmät. Laitanpa oikeen kuvan.
Luulisi että jos ihmiskasvot on kiinnostavat vauvan mielestä niin miksei myös nuo koiran kun sillä on kuitenkin aika vahvat kontrastit lärvissään.

ruttana kerro nyt tyhmälle, että mistä ne neuvolassa toteaa turvotuksen?


teppana ja vaava 29+6 KÄÄK! Huomenna paukkuu! :LOL:
 
sannismami;mulle ei ole kertaakaan sanottu miten päin vaavi mahassa on!Kateellisena aina luen toisten neuvolakäynti-sepustuksia kun kerrotaan kaikki niin tarkkaan.Mä en ess tiiä...

Tavallaan kiva kun pikkunen neuvola,mutta joskus tuntuu että toiset asiat jää huomioimatta.Mutta toisaalta...kaippa se täti tietää mitä tekee :LOL:

Mä lopetin eilen sokerimittauksen.olihan mulle annettu ohjeeksi 3-4kertaa viikossa mitata ja mittasin 6pv putkeen ja ensi tiistaina sitten kattellaan.Raja-arvoja ei ole tullut,paitsi kun huvikseni kokeilin heti ruoan perään ni sitten :ashamed: Mutta tunnin jälkeenhän niitä vasta piti ottaa.Mulla ainakin sormet jo kipeenä ja sinisenä.Joten oottelen ens vkon ja uusia ohjeita.

Jos lähtis nyt sitten tonne Turkuun kun ei lenkille viitti lähtee :kieh: Vaihtoehdot kivat..terveellinen reippailu vs. rahanmenoaeivoiestää.

milky 28+6
 
tiitutzka tervetuloa!! :heart: juttua vaan tulemaan,kyllä myö jaksetaa lukea!! :wave:

teppana onnittelut masusta!!! :D täälläkin jalkojen sheivaus vielä onnistuu, mut muu sheivi jääkin jo vähä vähemmälle :ashamed: miulla kans sf- mitta otettu viimeeks joulukuussa ja oli sillo jo 23 cm :eek: noh 16.pvä on neukku ni näkee paljo on tullu senttejä lissää :)
Ja tuo ruoan jälkeen makeanhimo :wave: tuttu juttu!! :D *mutustaa suklaata* :p

Ruttana mie kans pari viikkoo sitte alotin lisäraudan syönnin multitabsien lisäks, ja voin sanoo et oon piristyny ihan huomattavasti sen jälkeen! :) toivottavasti siullaki väsy väistyy ku alotat kuurin :) :hug:

vuffi onnittelut kotiinpääsystä!!! :) innolla odotan siun masukuvaa!! :wave:

vauvan liikkeet miusta tuntuu et tää mein beibi ei nuku ikinä!! :kieh: mut en valita! ihanaa! :)

Manzu jaksuja kipujen ja pistelyjen kanssa! :hug:

ziki ja mimmi 28+6
 
teppana;ihana koira.Haaveilen omasta mutta tyydyn pikkusiskon lainakoiriin.Joskin se "mun" koira lopetettiin viime kuussa eli intoa hoitoiluun ei juuri nyt ole.

Mulla ainakin neuvolassa kysyy onko turvotusta,jos sanon joo merkkaa korttiin niin,jos sanon ei niin taasen sama.Eli ei meillä ainakaan asiaa "tutkita"
 
teppana: Multa on ihan vaan kysytty että onko turvotusta ja itse oon sen huomannut lähinnä sormuksista. Tosin edelliskerralla ilmeisesti terkka näki sen, koska totesi vaan että taitaa olla hiukan turvotusta.
Vielähän ei suuresti sitä ole (onneksi), mutta eiköhän ne sen sitten ihan huomaakin, jos/kun sitä alkaa olemaan reilusti.
 
teppana meillä hauva kans! :wave: ja tulee todennäkösesti olee aika mustis mammasta! :D tai sit se vaa mököttää jossai sohvan alla pari viikkoo.. mut eiköhä se siitä totu.. :) aateltii et joku vauvan tuoksuinen riepu pitää ukon kiikuttaa kotia ku tulee synnytyksestä, ni tottuu vähä siihe hajuun.. :) ihana koiruli teillä!! :heart:

sannismami jo ei miullekkaa kertaakaa asennosta sanottu mitää.. rakenneultrassa istu pyllyllee, muuta en tiijä :D oli nii palikka lääkäri viimeeks et eihä se osannu kattoo, sano et nii paljo lapsivettä muka.. pah! :kieh:
 
Sain eilen haettua rautaa, obsidania. Otin samalla c-vitamiini purkin. Jospa auttaisi imeytymään paremmin... otin raudan ja c-vitamiinin yöllä vessassa käynnin yhteydessä. Tulipahan ainakin tyhjään mahaan....
Apteekista neuvoivat että kerran to edellinen rauta sai miut oksentamaan noin pahasti niin otan nyt alussa vain yhden kerralla. Sitten jos ei oireita tule niin nostan kahteen että saisi ton hempan paremmin nousemaan.

Koirista. Meillähän noita löytyy kaksikin kappaletta. Ovat olleet molempia lapsia hakemassa sairaalasta, saaneet sitten sieltä peräkontista verkon takaa ihmetellä aluksi tuhisevaa nyyttiä. Esikoisesta sentäs olivat vähän kiinostuneita ja kävivät haistelemassa ja seurailivat. Kakkosta just ja just nuuhkaisivat kun poika tuli kotiin, vissiin tiesivät jo että mikä tuo otus on.
Saas nähdä reagoivatko sen kummemmin tähän kolmanteen. Pinnis ja vaunuthan meillä on jo jonkun aikaa olleet sisällä. Ihan sen takia että saa sekä elukat että lapset totutella niihin rauhassa.

Mutta miun kokemuksen mukaan se vauvan taloon tulo sujuu eläimiltä yleensä hyvin. Ei ne kauheesti jaksa välittää siitä nyytistä joka ei liiku.
Mutta sitten kun vauva lähteekin liikkeelle, se vaatii jo eläimiltä vähän totuttelua.

vauvan asennon sanomisesta, ekaa kertaa mullekkin siitä neuvolassa sanottiin nyt. Mutta äippäpolin ultrassahan se oli just oli sanottu. Ja ainakin tämä meidän kirppu mahtuu niin hyvin pyörimään tuolla vielä että asento vaihtuu päivittäin.

Turvotuksesta, itseppä meilläkin siitä pitää sanoa. Ihan lopussa ovat tainneet aiemmissa raskauksissa sitä vasta kysellä.

Nyt on se mun uusintapissanäytekkin toimitettu. Huomenna vissiin saan tietää mitä se näytti, onko tulehdusta vai ei.

Hmm, mulla on verenpaineet vähän koholla. Tiistaina neuvolassa olivat 133/94 ja nyt kun kotona mittasin olivat 140/94 yleensä siis näissä kotimittauksissa olleet 130/88 korkeimmillaan.
Mutta mulla tarttee huolestua vasta jos nuo alapaineet nousee yli sadan. Joten seuraillaan... Rv 30 jälkeen on aiemmissa raskauksissa lääkitys noihin paineisiin jouduttu aloittamaan.
Että pitääs nyt katsella.



t: Solina ja Kirppu rv 29+4 tiistain äippäpolia ja ultraa odotellessa.
 
milky ja ziki, no en oo sitten ainut, jolle ei oo vaavin asennosta puhuttu.. vai pyllylleen on istuttu zikin masussa, ihanaa :D
tuntuu niin hassulta välillä ajatella, että masussa on jo yli 30cm pitkä, ihan vauvan näköinen pikkunen =) :heart: niin nopeesti aika menny siitä, kun tiesi siellä asustavan muutaman sentin kokoisen pikkusen :) tämmösiä tää täällä ihmettelee ja tuijottaa masuaan :heart: :D

turvotus, ennen on vaan kysytty, mutta nyt mulla vaihtui neuvolatäti ja viimeks oli tän uuden sijainen, joka itseasiassa on meiän vaavin tuleva lastenneuvolantäti, niin se koitti tuosta sääriluun päältä turvotusta.. Sanoi, että siihen kun painaa niin tulee kuoppa jos on turvotusta.. Mä oon luullu että se nyt vaan katotaan yleensä sormista :D
 
Oi, ihana koira Teppanalla! =) Minäkin ihan hirveesti jotain lemmikkiä haluaisin, mutta aika ei oikein ole ehkä otollinen. Tuo meidän hamsteri Puhveli kuoli joulukuussa ja kun siihen niin kerkes kiintymään, niin tuntuu että ei voi ottaa mitään siihen meidän Puhvin tilalle. :ashamed:

Meillä onkin tänään perhevalmennuksen toinen kerta. Tänään aiheena sitten se synnytys.. Mietin sitä synnytysvideota, ettei kai ne sitä vauvan ulostuloa vaan näytä? Ja ettei vaan ole mikään hullu karjuntavideo, kun sitten en ainakaan uskalla synnyttää ikuna! :ashamed: Ensimmäinen valmennus oli tiistaina ja käsitteli parisuhdetta ja se ainakin oli niin maailman turhin juttu.. Ihan säälitti tuo mies, kun sekin joutui siellä paperille piirtelemään kaiken maailman parisuhdepolkuja. :p Sitten vielä alussa piti käydä pöydältä valkkaamassa joku valokuva ja omalla vuorolla kertoa kuka on ja miksi valkkasi sen kuvan.. No, minä nappasin jonkun kuvan missä oli kaikkia erilaisia ruokia pöydillä ja sanoin; "Mä oon Tiia ja valkkasin tän kuvan koska tykkään syödä hirmuisesti. Se on vähän niinkuin harrastus. " Mies ja muut kävivät nauramaan ja minä olin niin nolona, että mitä taas suustani päästin. :LOL:

Mutta nyt täytyy lähteä ripustamaan pyykkiä. Siellä pyörii nyt viimeinen koneellinen Tahvon vaatteita. Niitä on niin ihana ripustella kuivumaan ja musta ne vähän tuoksuukin jo vauvalle. :)

Tiituzka ja Tahvo 30+2
 
Heippa taas mammat :hug: Mulle on ainaskin kerrottu neuvolassa miten tuo vauva tuolla masussa on.niin ja tietty ultrassa kanssa.Viimeks kun kävin neuvolassa niin osas kertoo meille että joo,tossa on sen selkä..mä olin ihan et ei jumaliste,ai on vai?en mä tiedä miten ne osaa erottaa,kun tuntuu että asukki vaihtas kokoajan paikkaa,niin ettei perässä pysy..aina iltasella on kiva katella tota mahaa kun joskus toinen puoli mahasta jaa tävallaan tyhjäks ja toisella puolella on komean kokonen kumpu..voi kun olis sen verran ylimäärästä,niin painuisin suoraan sinne 4deehen..vaan ei..huoh..
Heidi ja Yömöyhijä 29+4.
 
mistä muuten pitikin kysyä..jos nyt sattuu niin että voitetaan nyt lauantaina lotossa,niin tässä vantaalla kun asutaan niin missä on mahdollisuus noihin ultriin,siis 4d?mitä tulee hinnaksi kelakorvausten jälkeen..tossa lueskelin jostain täältä kaksplussan sivuista että hinnoissa on eroja..lahdessa olis jääny satasen laskua kelakorvausten jälkee..mut en mä nyt sinne mee,tulishan matkakustannukset ja nää kuiteskin..joo,mutta jos siis osaisitte valaista mua,niin ehkä voitas jakaa toi lottovoitto sitten meijän kaikkien kesken.. B)
 
Mä olen nettiriippuvainen=)
Kävin kaupungilla,toooosi pikaseen.Ei olisi kannattanut täältä asti ees lähtee.Kaupan kautta kotiin.Pakko saada porkkanaraastetta ananaksella höystettynä :LOL: se on mun tän hetken in-juttu.
Mutta sitä meinasin ulos lähtee,mutta en taida uskaltaa ko minus 2 pakkasta ja tihuttaa vettä .On todella liukasta.Must on tullut tällänen pelkuri.ei ollut ennen raskautta tällästä :LOL:
 
Kävin neuvolassa tänä aamuna ja kaikki on muutoin vallan mainiosti, mutta vauva on edelleen poikkitilassa... Onko kellään muulla? Mulla tulee perjantaina rv30 täyteen, tässä vähän jo olen huolissani et mahtaako se mennä pää alaspäin ollenkaan...
 

Yhteistyössä