<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

Käynkin jättämässä sen virtsanäytteen heti huomissa aamuna. Onpahan sitten vastaukset valmiit siihen äippäpoliin mennessä niin tietää sitten siellä jos jotain onkin.

Jaaha, pitäis vissiin pukea jotain päällensä ja kammata vähän hiuksiansa kun mies kotiutuu kohta puolin töistä niin pääsen apteekkin metsästämään rautalääkettä. Toivonmukaan nyt vähän paremmalla tuurilla...


 
Tuli mieleen tosta sairaalan esitietolomakkeesta, että mun ei oo ainakaan vielä tarvinu sitä täyttää.. Outoa, koska edellisissä raskauksissa se on täytetty jo n. 25. viikon tienoilla. Onkohan täällä Oulun seudulla käytäntö muuttunu? Kohta alkaa jo kuiteski 33.viikko..hui! Pitääpä muistaa kysyä seuravalla neuvolakäynnillä, sitte on jo 35 viikkoa täynnä =)
sannismamiminäki hiplailin noita cresentejä babystylessä ja ovat kyllä hienot, olisin itekki ostanu ne valkeat. Niissä vaan on niin harmillisen ahdas se vaunukoppa, tulee pikkuselle turhan tukalat paikat sitte syksyllä/talvella. Minä kun tulen kärryttelemään paljon niin, että heppuli nukkuu vaunuissa :heart: Mutta hienot ovat!
teppana:Luulisin että vakuutuspäätös on myönteinen, ne kielteiset tuppaa tulemaan aika nopeaa takas. Äläkä välitä, vaikka aina ei kommentoida :heart: Meitä on niin paljon täällä ettei varmaan millään ehdi/muista kaikkea.. Kyllä ne luetaan kuiteski =) =) Voithan muuten soittaa sinne fenniaan..
Synnytyksistä: Meillä eka tyttö synty niin, että olin salissa n.tunnin ja ponnistus 20 min. Mies ei ehtiny 200 kilsan päästä paikalle, joten mulla oli äiti matkassa :) Aika nopea toimitus oli, mutta ei mitään verrattuna kakkoseen. Oltiin salissa puolisen tuntia ja kertatykäisyllä synty tyttö, hyvä kun kätilö ehti ottamaan vastaan :heart: :heart: eivät opiskelijan kanssa uskoneet että työnnättää.. Mulla on molemmilla kerroilla ollut vähän niin että jokohan nämä on niitä oikeita supistuksia..?! Ilmeisesti olivat..Mulla ottanut enemmänkin tuonne selän puolelle se kipu. Saapa nähä syntyykö tämä kaveri kotiin =) Pitää varmaan aika herkästi lähteä synnärille.. Jatkan vähän myöhemmin juttua, haen lapsukaiset hoidosta..
 
AAM
Täälläkin neukkulasta kotiuduttu:
pissa: puhdas
verenpaineet: 126/71
paino: +867 (kolmenviikon takaisesta)
turvotusta : -
hemppa: 123 (laskenut parilla)
sf-mitta: 29
tarjonta: rt
syke: 145
liikkeet: ++
kaveria sai oikein muotoilla normiasentoon jottei ois saanut käyrää ihan hurjille lukemille :D oli niin peppu pystyssä pää alaspäin ettei tosikaan.. katteli terkkakin oikein silmät mulkoille ensin että onpas omituisen muotoinen ko peffa oli tosiaan siinä mun kylkiluiden alla :LOL: mut äkkiä likka katosi sinne selkärangan tienoille kun alkoi käsittelemään vatsaa ja asettelemaan vaavaa :)

ei tehty ruokaa pakkaseen ekan kohdalla mutta katsotaan tehdäänkö tokan ajankohtaa lähempänäkään.. :/ me tilataan pitsaa jos tarvii :D

Am & hippunen 30+2 :heart:
 
kiitti zikizikille listaan lisäilystä.. olipas kiva nähdä ittensä ja peeni merkattuna, pieneksi on tämän mammam ilot käyny :)
palio kyllä tulee tekstiä täälä huhtikuisten sivuilla, ahkeria ootte kirjotteleen ja puoletkaan ei kyllä täälä nupissa taho pysyä :ashamed:

mut joku kysyli synnytyksistä.. tyttö synty 39+2 ja koko synnytys kaikkineen n.7h ja poika synty 39+1 ja kesto oli n.5h. eli ei mitään vaikeita oo ollu ja ekalta tais yhen tikkauksen tarvia ja toiselta ei mitään. kivun lievityksenä kummassaki panadol ja ilo kaasu. saas nähä kuin tämän kolmannen kans käy :)
hienoo että muitaki mattimöyhäläisiä tännä mukkaa.
kotosalla itekki niin päivisin on aikaa sitte kuliailla täälä palstoilla :)
vointeja mammoille ja masuille!!

hannustiini ja peeni 30+6
(eilen näky olleen muisti häirö :)
 
Heipsan!

Outokumpu mä vein viime viikolla ne kelan paperit(ihan viime tingassa :ashamed: ) niin vein henk.koht. ne sinne kelaan ja täytin paperin sen naisen kanssa...Ja nyt eilen soittivat kelasta että puuttuu jotain tietoja siitä :kieh: uskomatonta!Onneks pystyin antaa ne siinä puhelimessa.

Zikiziki Mä mietin kanssa noita samoja vaunuja ois munkin mielestä ihan kohtuu hintaset.Googlailin ihmisten mielipiteitä noista vaunuista ja monilla oli huonoja kokemuksia niistä...Mutta jos kerta sinä ja iitu89:kin ootte ne hommanut niin ehkä mekin sitten :) Koska musta tuntuu et ne ois kyllä ihan riittävät meillekin.

Milky Mäkin olen kotona noita sokereita mittaillut ja ollut oikeen hyviä.No nyt kun maanantaina menin neuvolaan ja aattelin että voin lopettaa sen pistelemisen niin täti sanoikin että niitä pitää mittailla silti koko loppu raskaus mutta riittää 1-2 päivää viikossa :/
Mutta tottakai käytännöt vaihtelee ympäri suomea..
Perjantaina pääsee ultraan kattomaan minkä painoinen tyyppi mahassa tällä kertaa on..Viimeksi oli kolme viikkoa isompi mutta oli saattanut ottaa vaan jonkun kasvuspurtin mutta jännittää silti. :whistle:

misstar 31+5
 
heips,
synnytys kesti 2h 55minuuttia kaiken kaikkiaan eli nopeasti tuli, jouduttiin käynnistämään rvkolla 37 kun lapsivettä tuli (poika oli potkasut jotenkin rikki pussin)..synnytysten väliä tulee nyt noin 1.5vuotta.

pieni sf mitta täälläkin nyt 31+ 2 ja 26 cm.

ruuat pakkaseen jää multa ainakin tekemättä oon niin surkea keittiössä :ashamed: . mun mutsi taas on sellanen super kokki joka leipoo ja laittaa ruokaa yli niiden tarpeiden ja faija sitten kuskaa niitä usein meille, ja mun mummolle,sen veljille..ja mun veljille..sieltä mä sain viimeksikin ruuat ja sairaalaankin toivat mehukeitosta aina lämpimään ruokaan asti koko menuun.. :D

meillä tosiaan se muutto edessä kuun vaihteessa, ja mä olen jo nyt nyppimässä hiukset yksitellen päästäni kun oon niin hermona kun pitäs pakata ja rempata,hoitaa paperi asiat, ja mulla vaihtuu neuvola ja ja ja ja...
en siis mene enää onne neuvolaan missä kävin tänään..sanoi täti että kun raskaus on sujunut hyvin ja edellinen meni ok, eikä synnytyksessäkään ole häikkää niin neuvolassa käydään 4 viikon välein aina vkolle 36 asti.tosin eipä mulla sinne ole hinkukaan, kun ei mieltä juuri mikään paina.

hanille voimia sinne :hug:

rattaista sen vertaa että tilaan tuplat netistä kun ollaan muutettu, sellaset halpis mallit.kaposet.en muista nimeä, mutta kerron sen kyllä, kun mieleen juolahtaa.

talous heikkenee . meillä on mies ilman duunia ollut jo muutaman kuukauden, mutta onneksi on säästöä sen verran että pärjätään. kesällä kun se painoi kahta keikkaa päällekkäin niin jäi onneksi pahan päivän varalle, mutta kyllä tää aika kituuttamista taas on :| kun pitäs kaikkea kuitenkin kaikkea pientä ostella.

uusille :wave:
 
Työtilanteesta täytyy onneksi sanoa että hyvältä näyttää.just lehdessä oli että miehen firma(siis mis töis) ostanut jonkun toisen firman.Joten noususuhdanteessa elävät,mutta eihän sitä koskaan tiiä mitä tuleman pitää.

Misstar;neuvolatäti ainakin viimeksi sanoi että voisi jättää sit pois,mutta ei sitä tiiä kui sit käy.Jokseenkin ärsyttäväksi kyttäilyksi mennyt koko oma ruokailu..

Mä kun todnäk joudun oleen kotona ihan yksin kun sairaalasta kotiudun.Mutsi asuu kauempana ja käy joka pv töis joten ei siitä kauheesti apuja ole.ja miehen hommat nyt on mitä on.Ympäri suomea ko aina menee.Siks mä mietin sille ajalle noita ruokajuttuja.Ja pitsaa ei varmaan kukaan ees toimita tänne saariston perämettiin :LOL:
 
oho, onpa tosiaan VAAMIMASULLA hieno pötsi! :) mie en kehtaa paljaasta mahasta ottaa kun on niin mukavat arvet tullut, mutta tässä tämmönen puolipaljastelu



Täällä sitten yrjöttiin viime yö ja istuttiin pytyllä ihan jatkuvasti..iski joku mahatauti ihan puskan takaa! Täytyy nyt toivoa ettei esikolle tule sitä....voin kertoa että oli aika erikoinen fiilis istua pöntöllä ja ykätä samaan aikaan astiaan ja Kapris vielä monotti ja myllersi mahassa niin ettei tienny miten päin olla!! :whistle: Onneks alkaa olemaan jo ihmismäinen olo.

Gardenia ja Kapris 30+2
 
VAUNUISTA: Ostin Bertinin tuplarattaat käytettynä, h. 250 ?. ennestään on Emmaljungan Duo Edget (sport beige) ja ne on kyl tosi hyvät rattaat. suosittelen! :) sit meillä on vielä matkiksetkin kaupunkireissuille, tilattiin hobby hallista mutta niitä ei ole kyl paljoa tullut käytettyä.

VAKUUTUS: meillä meni tosi kauan ennekuin päätös siitä tuli, kerkesin jo kyselläkin sen perään ja vastaus oli tapiolasta että niillä on tosi paljon siellä tällä hetkellä hakemuksia niin siks menee kauan käsittelyssä.

SYNNYTYS kyllähän se jo mielessä on. Esikoinen tosiaan ei laskeutunut ja jouduin sektioon...tänään tuli aika äitipolille ultraan ja synnytystapa-arvioon, kuukauden päästä sitte sinne.

taas pötkölleen, tauti vaatii veronsa.... :x
 
täälä kanssa riehuu joku kumma masutauti.. kivaa olla tässä kunnossa 3v uhmakkaan kanssa yksin päivät kotona kun ukkeli on töissä :( muksulle laitoin ruokaa lautaselle niin s haisi mun nenään niin pahalle kun vaan voi ja juoksin suoraan vessaan. eikai siinä ruoassa mitään vikaa ollu kun jätkä veteli sitä hymyssäsuin napaansa :D

synnytyksestä Esikoisen kanssa käynnistettynä rv 38+6 4h 20min josta 20min oli ponnistus. oli raskausmyrkytys ja korkea vedenmeno.

Nellah ja 31+4

 
Ziki, ootko tykänny siitä tukivyöstä? Monet on sanonu, että auttaa selkävaivoihin, mutta kyllä se varmaan muutenkin tukee? Äippä sitä vaan suositteli :)

milkystern, voi kun suloisia neulejuttuja oot saanu, ihanat nuo töppöset :)

Hui kun komia massu vaavimasulla! :)

Annuli, mulla myös pisti heti silmään noissa crescenteissä tuo vaunukoppa.. se ei mittojen mukaan oo kun 3 senttiä kapeampi kuin emmaljungissa, mutta mun silmän mukaan on edelleen paljon kapeampi :D just ens syksyä ja talvea ajatellen oon sitä mieltä myös, että on liian ahdas, kun vaatetta on pikkuisella kuitenkin paksusti. Kävin niitä taas tänään tulevan mummin kanssa kattomassa ja nyt jotenkin tuli sellanen olo että Emmaljungat ois luotettavammat.. Kyllä me taidetaan alkuperäisessä suunnitelmassa pysyä ja Emmaljungelit ottaa :)
ja tuosta esitietolomakkeesta, meillä se pitää palauttaa ennen 30. raskausviikkoa sairaalaan. Kumma etteivät oo vielä sitä antanu :/

Gardenialle pikaista paranemista!

Täällä muuten myös yksi joka pähkäilee tuota ruoan pakastamista ennen synnytystä.. mä oon milky miettiny jotain kastikkeita pakastaa, niin että sais sitten vaan perunat laittaa kiehumaan :)

Sannismami ja masuvauva 28+3

 
sannismami joo oon kyllä tykänny siitä vyöstä, se on tosi hyvä jos joutuu jalkojen päällä olee pitemmän aikaa (esim kaupoissa tai siivotessa ym) tukee selkää tosi hyvin! :) mut sit jos vaikka autossa joutuu pitemmän aikaa istumaa ni käy sit painamaa inhasti :(

ruoan pakastaminen ei taida meillä onnistuu, ukko syö kaiken sitä mukaa ku mie teen :LOL:

:hug: kaikille sairastaville!!

tänää on tosi inhottavasti nipistelly ihan alavatsasta ja välillä nippasee aika kovin..ja liitokset nii pirun kipeenä :/ en pääse koht sohvalta ylös ilman apua :D

ziki ja mimmi 28+5
 
Kyllä me ollaan ahkeraa porukkaa kirjoittelemaan :D

Tällä kertaa yritän kirjoittaa mahdollsimman lyhyesti, sillä parin muunkin mainitsema rannekanavan oireyhtymä tekee tällä hetkellä elämästä piinallista. Kävin eilen sähkötesteissä sen osalta ja oli kuulemma erittäin selvä tapaus. Ja siltä kyllä tuntuukin. Oikea käsi on jo aika toimintarajoitteinen.

Vakuutuksista taisi joku kysellä. Me haettiin vakuutusta Tapiolasta, mutta vielä ei ole tullut vastausta. Soittelin sinne yksi päivä ja varmistivat, että hakemus oli saapunut noin kolme viikkoa sitten. Saattaa kuulemma mennä vielä viikkoja ennenkuin saamme päätöksen.

Ruoan pakastamiseen ei ole tarvetta, sillä meillä pääasiallisesti mies huolehtii normaalistikin ruokahuollosta. Sen suhteen asiat jatkunevat ennallaan.

Hienoja masuja täällä näkyy, mutta kadehdittavan pieniä. Oma tuntuu tosi isolta, tosin olihan mulla kiloja jo ennen raskauttakin ihan riittävästi. Ystävät kuitenkin naureskelevat, että taitaa olla kaksi tulossa ja epäilevät, että muutun palloksi raskauden edetessä. Se kertonee siitä, että masu näyttää muidenkin silmin isolta :LOL:

Tinkatar ja Pikkiriikki 28+4
 
Täällä ilmoittautuisi vielä yksi maija myöhäinen mukaan, jos vaan huolitte? Pari kuukautta on tullut teidän tarinoita jo luettua, mutten ole viittinyt ängetä (ihan laiskuuttanikin osittain) joukkoon. Eli tuttuja olette jo minulle aika lailla. :wave:

Sitten minusta vähän; eli la 14.04 ja esikoinen olisi tuloillaan. Poikaa meille kovasti rakenneultrassa lupailtiin ja sellainen olo olikin jo ihan alkuraskaudesta, kaipa se jonkinlainen vaisto on. :heart: Minä oon 22 (kerkeen täyttämään 23 vuotta ennen meidän Tahvon syntymää, luultavasti), mies 24 ja Lahdessa asutaan.

Hmm.. Mitähän sitten? Raskaus on kyllä ollut jos jonkinlaista vaivaa täynnä ja täytyy kyllä myöntää etten hirveästi tästä raskaana olosta nauti. Pikkuista odotan tottakai innolla ja onnellinen olen, mutta ei se raskaus vaan kaikkia pue. :ashamed: Positiivista on, että aika on mennyt ihan hurjaa vauhtia, vastahan sitä plussailin! :eek: Suurin ongelma mulla on nyt tuo hemmetin hemoglobiini, kun se vaan tippuu tippumistaan. Viimeksi viikko sitten se oli 98 ja kyllähän sen sitten olossa huomaa. Lääkäri vaan totesi, että sitten lähettävät ehkä äitipolille jos menee alle 90, ei pitäisi olla hätää ennen sitä.

En nyt ihan romaania kehtaa kirjoittaa heti ensimmäisenä eli jatkan juttuja taas myöhemmin.. Varmaan piakkoin, tuo parin kuukauden taustailu näköjään tekee tehtävänsä ja asiaa riittää. Anteeksi, yrittäkää kestää! :eek:

Tiituzka ja Tahvo 30+1
 
Teppanaaaa, me haettiin kans vakuutus Fenniasta ja tosi kauan meni ennenkuin tuli paperit. Oisin kyllä toivonut että yhtä pitkä olisi sitten ollut maksuaikakin... Mie oon ollut pari päivää niin muissa maailmoissa etten oo käynyt ees kunnolla lukemassa juttuja, saatikka mitään ite kirjoittamassa. Itelläkin välillä sellanen olo että ketään ei kiinnosta miun jutut ja kaikki vaan kommentoi muiden juttuja ja oloja. Mutta porukkaa on niiiiiin paljon ja juttua tulee nopeaan tahtiin että sit jää helposti joku asia kommentoimatta. Silti luen kyllä kaikkien jutut mutta unohdan vain tämän raskausdementian kanssa että mitäs pitikään kommentoida :ashamed:

Tuo rannetuki on kyllä auttanut käsien ja sormien puutumiseen mutta nuo nivelet... Oisko se sitten niin että löystyvät siinä missä muutkin nivelsiteet ja siksi kipuilevat? Todennäköisesti.

Tänään ostin rintapumpun ja itkuhälyttimen sekä kävin Lidlistä paketillisen vaippoja. Nyt on hankinnat ammetta ja pinnasängyn patjaa (menee mummolaan tuo sänky ) vaille tehty. Josko saisi tällä viikolla sen sairaalakassinkin pakattua... Tuntui kyllä hullulta ostaa vaippoja vaikkei ole vielä mitään vauvaakaan mutta pakkohan niitä on olla jo heti kotiuduttua.

Voi hyvänen aika miten taas kaveri tunkee itseään nahkaa vasten. Vatta on ihan pinkeenä ja ahistaa. Nyt on viikon aikana tuntunut monesti siltä että lirahtaa pisut housuun kun tyyppi vaihtaa asentoa tai tunkee päätänsä rakkoon päin. Onneks on vielä lantionpohjalihakset toimineet =)

Jaahas, oisko aika lähtee jo nukkumaan... Öitä kaikille tasapuolisesti!

Ainiin ja tervetuloa uusille sekä hienoja masukuvia kaikilla niitä laittaneilla!

Sanni-Maria ja pikkuinen 33+4
 
:flower: Kiitoksia kaikille ja :hug: ootte ihania :)

Tietty sit just kun olin täällä käyny purnaamassa hain postin ja siellä oli fennian kirje. Ei se varsinaisesti ollut nimenomaa vauvan vakuutukseksta, vaan se oli vakuutuskirja jossa oli eriteltynä kaikki mein vakuutukset (meillä kun niitä on.. ollaan oikea kultakaivos fennialle..) ja näkyi siellä se vauvankin vakuutus sitten. eli homma reilassa :D

tervetuloa uusille!

Noi carrivelin liivit alko nyt polttelee, kukas niitä tuolla aiemmin suosittelikaan...? Mistä mä tiedän oman kokoni jos lähtisin tilaamaan? mulla kanssa ennen raskautta e/f hinkit, kyllä mulle vieläkin menee kupin puolesta "vanhat" tissikat ympärys vaan kiristää niin julmetusti..

(.) Mulla on maha! Vihdoin ja viimein! :LOL: Niinku oon täälläkin itkenyt että kun ei kasva tai siis ei näy jne. Nyt näkyy. Ei mitenkään mahottomasti mutta sillai kyllä että tyhmempikin tajuaa. Ja huomaan ite ainakin että vessassa en taivu enää ihan joka asentoon, samoin nukkuminen on vaikeutunut, tai lähinnä kääntyminen. Poikkeuksetta herään kun käännyn. Jalkojen sheivaaminen onnistui kivuttomasti tänään kun istuin pesuhuoneen lattialle, muutoin olis ollu ällöä.
Ens viikon tiistaina mulla on neuvola vasta. Oikein odotan innolla että miltä sf mitta näyttää. Se on mitattu multa viimeks joulukuun 16, ja silloin se oli 19,5. Ja samalla kauhulla pelkään punnitusta! :( Viimeaikoina tullu ihan mieletön makean himo, heti kun on syönyt on pakko saada jotain makeeta. Pelkään että paino on noussut liikaa :ashamed: Mulle oli lääkärineuvolaan joka oli 27+ viikolla tullut 4,9 kg koko aikana painoa. Nyt musta tuntuu että paino on sen jälkeen noussu ainaki parilla kilolla.. Kiitti vaan mr runeberg tai sen vaimo oikeestaan. Ja laskiaispullat. :LOL: Näillä mennään :)
 
*mutinaa* nyt tää ihana supistelu sitten on alkanu.. eilen kävin saunassa ja sielä alkoi supistamaan ja yön aikana sitten useampaan kertaan mutta ei onneks mitenkään älyttömän kovia suppareita. ja jostain kumman syystä istuminen ei tunnu kauheen hyvälle tuolta alapääpäästä. istuin sohvalle niin tuntu kuin olis istunu naulan päälle.. mistä lie johtuu.

kaipa se on mentävä syömään jotgain ja lähdettävä anoppia hakemaan mukaan kauppareissulle.. alkaa olee aika tuskasta yksin 3v:n kanssa lähteä isoon kaupaan varsinkaan kun pojalla on ihan pikkunen uhma vaan.

Nellah ja 31+5
 
Huomenta.


Se olis kohta neuvolaan lähtö.. Saas nähdä miten tän mamman käy. :snotty:

teppana: Hyvä että päätös tuli. :) Kannatti purnata. :D
Sanni-Marialla onkin hankinnat hyvässä mallissa. :)


Ruttana & Beanie 32+1 :heart:
 
Huomenta vaan minunkin puolesta! Ehdinkin nyt paljon enemmän kirjoittelemaan omia kuulumisia kun "jouduin" jäämään sairaslomalle äippäloman alkuun asti. Selkä ollut tosi kipeä ja suppareita tullut jatkuvasti, joten kiva,että pääsen vihdoinkin lepäilemään. Viikkoja on nyt 31+ 1. Nopeasti se aika menee.

Kaikki tarvikkeet mulla on edellisiltä vielä tallessa, joten ihmeempiä en enää ostele. Muutaman uuden vaatekappaleen ajattelin tyttelille vielä hommata. Niin ja uusia tuttipulloja, jos niille olis tarvetta.
Aikaisemmista synnytyksistä vielä sen verran, että ensimmäinen kesti 8h 45 min ja toinen 4h 30 min. Jännittää, miten tämä nro kolmonen tulee...

Ruokaa en aio tehdä etukäteen pakkaseen. Hyvä kun jaksan tehdä edes päivän ruoat :)

Hyviä vointeja kaikille!
 

Yhteistyössä