<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 12 <3<3

miss_piggy
Onko kellään muuten kokemusta tuosta kiinnittymisvuodosta tai tietoa että millasta se oikeasti on? Mietin vaan kun eilen pupuiltiin ja oli kp 20, ja sen jälkeen menin vessaan, niin pyyhkiessä tuli ihan hippasen jotain rusehtavaa paperiin...säikähdin jo että ei vaan voi menkat alkaa, kun kierto vasta tuossa vaiheessa :O Sen jälkeen ei kuitenkaan ole tullut mitään, eikä oo ollut mitään menkkaoireitakaan. Mitähän tuo nyt sitten oli..
 
Henrietta Niin mäkin olen käsittänyt että melkeinpä entiseen tapaan saa liikkua, tietysti loppuakohden ehkä just välittää jotain tiettyjä juttuja. Kiinnosti just tuo että onko jotain tiettyjä liikkeitä mitä ei kannattais välttämättä tehdä. Mutta varmaan raskauden alussa ei niinkään ole mitään ihmeellisiä rajoituksia :). Paljon onnea kierron alkamisesta, se on joskus ihan hyväkin asia :)

Dana Toivottavasti se ovis sieltä nyt tulis kuitenkin. Toivottavasti miehes simppanäytteestä tulisi hyvä tulos niin olisi ainakin yksi hyvä asia kärsimysten keskellä :)

miranenn kuullostaapa nuo sivuoireet tooosi mukavilta. No mutta toivotaan ettei sulle tulis ainakaan kovin paljoa niitä :).

eläväinen Harmi ettei vatsakipujen syy selvinny :/. Onko sulla vielä ollut niitä kipuja?

miss_piggy Onko sulla montakin tautointia? Kuinka iso se sun selässä oleva on? Varmasti on aika hakattu olo 5 tunnin jälkeen :). Kyllähän se varmaan mahdollista olis, että se kiinnittymisvuotoa voisi olla? Toivotaan että olisi ollut :)

Vilijonkka Mä olen kans monesti miettinyt tuota tautailuhommaa ja tavallaan kesän vietinkin aika hiljaisissa merkeissä täällä, kuitenkin oli pakko päivittäin käydä lukemassa teidän muiden kuulumisia :). Ehkä se taustailu voisi jollain tapaa auttaa hieman ajattelemaan muitakin asioita.

Marpa Täällä pidetään hirveät tsempit päällä, että vuoto rauhoittuisi ja pienellä olisi kaikki hyvin. Keljua ettet saanut mihinkään aikaa vaan joutuu epätietoisena nyt sitten olemaan :/
 
miss_piggy
lullaby: Ei mulla oo tatska ku lapaluussa ja nilkassa, tuossa lapaluussa on semmonen kukkahässäkkä jossa on 3 liljaa ja semmosta ornamenttia, oli vaan aika ruma niin sitä vähän uudisteltiin :D
 
postimerkki tuo on kyllä hyvä miehillä, jos niillä on sukulaisia/kavereita kenellä on jo lapsia, niin kynnys alkaa itsekin tehdä lapsia pienenee kyllä selvästi..ainakin mun mielestä :) munkin miehen kahdella ystävällä on jo 2 lasta molemmilla, ja se on vielä yhden niistä kummin, niin ihan varmasti munkii mies on helpommin alkanut vauvakuumeilemaan, kun kerta kavereillakin on ;) ja teillähän on tosi hyvä rahallinen tilanne, kun kerta molemmilla työpaikat!! Meillä kuitee minä vielä opiskelen ja välillä vähän mietityttää, että riittääkö varmasti rahat! :/ Mutta niin moni luokkakaveri (7kpl) on raskautunut ja ovat puhuneet, ettei opiskelu mitään lapsen tekoa estä :p

miss_piggy itsekkin tykkään tilata netistä testejä, vaikka täällä nyt kaupoista ja apteekeistakin saisi! Netistä saa myös paljon halvemmalla! Mun mielestä noi halpatesti.fi liuskatestit on kans ihan hyviä, niiku siitä mun edellisestä kuvasta näkyi, ni aika selkeesti näyttää oviksen :) ne maksaa 7,5€ 7kpl! Mikäs dpo siis se sun ovis sit oikee oli?! En usko, et on mitenkää liian myöhään tullut, et jos sun kiertos on vaikka tässä kierrossa vähän pidempi?! Ja luulis, et ne menkat kyllä jäis heti pois....mut onhan niitä vale menkkojakin, et voisko ne sit johtua siitä, jos ovis olis ollut tosi myöhään, et ne ei "kerkeis" jäämään pois..!? tiedä häntä :D osaiskohan kukaan muu valaista!? Hieno päätös, lähtee kokeilemaan haastatteluun :p toivotaan, että tärppää!!! Sepäs alkaa sitten jo nopeasti :O kiva!! :)

maimai meilläkin on peittoja heiluteltu tässä oviksen tienoilla vaan kerran, eli se on joko sit siitä tai ei ollenkaan :/ mun mielestä seksi menee välillä liian suorittamiseksi oviksen tienoilla, et ei se enää oo niin kivaa, kun spontaanisti!! Pikkuinen tulee jos on tullakseen ;) tsemppiä sinne!!

Hydra no voihan se olla et dpo 10 ei näy vielä mitään! Toivotaan vaan, että hormonit olis lähteny hitaasti nousuun!! :) tsemppiä plussan metsästykseen!!

emppuli mie aloin syömään silloin kun lopetin Primolutit, niin Gelee Royalia oman hormonitoiminnan tueksi (jotka mielestäni auttoi, koska sen jälkeen 1. luomut tulivat) ja nyt jatkan edelleen niiden syöntiä, koska olen lukenut, että ne myös auttaisivat vauvan yrittämisissä ;) saas nähdä! Mutta ajattelin kyllä, että tämän pilleripurkin jälkee ehkä pitäisin vähän taukoa tai lopettaisin, koska rahat on niin finaalissa, ni ei oo oikeen paljoa tuollaisiin ylimääräisiin rahaa :(

lullaby toivotaan joo, et teidänkii kuntokeskukselle tulis mama-jumpat :) tääkii on ihan uusi meillä, ei oo ikinä aikasemmin ollut (ainakaan mun tietääkseni)! Ja itsekin miettinyt tuota liikunnan määrää ja laatua raskaana. Olen ajatellut, et sit joskus jos plussaa, ni ei enää käy missään rankimmissa combateissa, mut muissa kyllä ja sit kun on viikkoja tarpeeks kertynyt taakse, niin kysyn ohjaajilta neuvoja! :) Niiu nii, en tiä joo onko mama-jumpat lesmillssii vai jotaa muuta..ainakaan en huomannut mitään LM-logoa missään siinä mainoksessa..!? tiedä häntä.. :D mut miks et uskalla mennä, itse ainakin haluun mennä ihan mielenkiinnosta mahan kanssa tai ilman :D ei varmaa koskaan lantionpohjalihakset voi olla liian hyvässä kunnossa :D

dana no johan on clomeissa ikäviä oireita :/ toivotaan, että nyt edes sitten se ovis suostuis tulla!! Tänään tärppiä sen suhteen?! :p

eläväinen voi ei :( pahoittelut negasta! Ja kyllä ne on luotettavia ne laboratoriontestit (labrassa tälläkin hetkellä töissä :D), niin kuin miranenn sanoin, että ovat herkyydeltä 25, mutta jos menkat on vähänkin myöhässä, niin kyllä pitäis näkyä!! :/ mut mikään ei tietysti koskaan ole aivan varmaa ;D

Vilijonkka itse kanssa joskus aina miettinyt, että tuleeko asiaa liikaa mietittyä ja puitua ja stressattua, kun täällä käy harva se päivä, mutta olen vain miettinyt, että ei se itselläni ainakaan voi vaikuttaa negatiivisesti tuloksii, koska täällä saa kuitenkin niin hyvin myös purkaa pahaa oloa/huonoja tuloksia, jos ja kun sellaisia aina tulee, että se tuki on mielestäni taas älyttömän hyvää! Mut kaikki tietää itsensä parhaiten ja jos tuntuu, et tästä ottaa stressiä liikaa, niin ehdottomasti menee sitten sen mukaan miten itselleen on vaan parhaaksi!!! :) mutta toivottavasti et kokonaan meitä unohda :heart: ;)

ON sitte jos pääsen testailemaan raskaustestillä tätä kiertoa, ellei täti tule ennen sitä, niin testipäiväksi sattuu miehen syntymäpäivä :p voi kun voisin antaa hänelle maailman parhaimman syntymäpäivälahjan :heart: dpo2 vasta menossa :/
 
Viimeksi muokattu:


THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT TO 6.9.2012



Cheer115-..............20.................kp 91/28-65.................yk 8
Naapurin tyttö.........28.................kp 66/29.....................yv 10
miranenn................23.................kp 57/28-?............yk 12/yv 3
Lullaby89...............23.................kp 40/31-36.................yk 11
eläväinen..............19.................kp 37/30........................TJOT



Hydrangea..............26.................kp 26/26-?.................yk 7
kaiku<3.................22..................kp 21/32......................yk 5
miss_piggy..............31.................kp 21/30........................yk 4
Babyfever1..............26................kp 20/32-37..................yk 11




maimai83................28.................kp 19/27-33..................yk 3
empp.....................21..................kp 16/30-35...................yk 5
Dana-....................28..................kp 15/28.....................yk 15
Fiinaliina................22.................kp 12/?...................yk/TJOT 2
Vilijonkka...............26................kp 10/29-35...................yk 7



Niiu.......................25.................kp 8/27-31...................yk 2
emppuli83.............29.................kp 4/28?...................yk 3 (4)
Henrietta-............25.................kp 1/38-49....................yk 1



HAAMUJENGI/RKTT

TAUSTALLA KUUMEILEE
tada
Hey
Tuisku85
Laola
Sanja
Ampparsson
Shih
An-nie
Angela88
Skooby
AnniSofia
AnniMu
iloksi
Pamsu*
Satuh83
Tnya
felina
Dremming
Lilly-
pöppinen
-jannica-
jenninoora





PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2160869-esikoishaaveista-plussanneet-2011-2012-a/

horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4 (tm)
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
Kumikvatti 8.3.2011 yk 2
Laa84 21.3.2011 yk 6
Sokruli 17.4.2011 yk 4
iseeyou 29.4.2011 yv 1+
Arby 30.4.2011 yk 1
Ella83 3.5.2011 yk 7
Jomi 14.5.2011 yk 9
Namppis88 20.5.2011 yk 5
Puputi 18.6.2011 yk 2
"kuumeilija" 20.6.2011 yk 20
Memelisa 22.6.2011 yk 6+2
Laretzki 24.6.2011 yk 2
Away 29.6.2011 yk 2
Lilli88 6.7.2011 yk 7
Epa_88 18.7.2011 yk 4+3
mynttis 28.7.2011 yk 3
PikkuHöttiäinen 29.7.2011 yk 8
Syysmyrsky 6.8.2011 yk 16
viida 26.8.2011 yk 1+3
Gabrielle 27.8.2011
tiuhti_ 1.9.2011 yk 12
eskapismi 1.9.2011 yk 2
atl 8.9.2011 yk2
enkeli85 11.10.2011 yk 4
Emby^ 14.10.2011
Pikkumyy87 15.10.2011 yk 6
-pansku- 27.11.2011 yk 6
Callisto 30.12.2011 yk?
Selia ? ?
Taiteilijatar 7.12.2011 yk 3
Vanilja 87 19.12.2011 yk 5
lemonade 27.12.2011 yv 3
Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7
iitahoo 22.8.2012 yk 2


 
Huoh! Mua ärsyttää nyt kaikki!!
Mua ärsyttää olla kotona, mä haluun takas töihin! Mua ärsyttää nää clomien sivuoireet. Mä haluisin nukkuu kunnolla ilman et hikivesi virtaa. Mua ärsyttää ku mies tuli uudestaa kipeeks. Mua ärsyttää ku ovista ei kuulu!! Pitäis sen jo tulla. Mua ärsyttää ku tääki kierto menee hukkaan. Mua ärsyttää ku mua ärsyttää kaikki!!
Tuliko jo selväks et mua ärsyttää. Onko se ees mikää sana ku kuulostaa seki nii ärsyttävältä!!
Nii, että sellanen päivä tänään :D :D
 
Nyt on jutskattu puhelimessa lapsettomuusklinikan lääkärin kanssa. Sain vastauksia mua askarruttaneisiin kysymyksiin. Mulla oli keväällä käytössä primot ja käyttöohjeissa sanotaan, että niitä ei saisi käyttää raskautta yrittäessä. Lääkäri sanoi, että jos mulle niitä on määrätty raskausmielessä, niin niiden käytöstä EI ole mitään haittaa. Lääkeyhtiöt haluaa vaan näillä varoituksilla pestä kätensä pelistä pois. MUN tapauksessa niiden käyttö on ollut perusteltua kauan kadoksissa olleiden menkkojen ja kiertojen epäsäännöllisyyden takia. Jos primojen käytön aikana olisin tullut raskaaksi, niistä EI olisi ollut haittaa sikiölle (kun en niiden käyttöä olisi jatkanut), eikä ne olis käynnistänyt vuotoa raskaana ollessani. Ne (samoin kuin terot) jäljittelee kehon omaa keltarauhashormonituotantoa, joten lääkärin niitä määrätessä ovat turvallisia. Lääkäri myös sanoi, että primojen/terojen ensisijainen tarkoitus on saada kierrot säännöllistymään. Ne ei siis vaikuta kohdun limakalvoon tai saa ovulaatiota tapahtumaan. Näihin ongelmiin on omat lääkkeensä. Primot/terot on mulla käytössä kierron säännöllistämisen takia, että jatkossa pystytään ottaan ovulaatioinduktiohoidot ja inseminaatio käyttöön. Ajattelin nyt jakaa nämä asiat teidänkin kanssa, jos näistä tiedoista on jollekin iloa. :) Muistutan kuitenkin, että nämä asiat sanottiin nimenomaan mun tietojen perusteella. Uskon kyllä, että tässä maassa lapsettomuuteen erikoistuneet lääkärit osaa työnsä ja jos ne jotain lääkettä määrää, niin parempi totella. :D Suosittelen myös olemaan omaan lääkäriin yhteydessä, jos joku asia mietityttää. Ite ainakin sain rauhallisemman mielen. :)

Babyfever, kun tästä primojen turvallisuudesta aiemmin keskusteltiin/"kinasteltiin", niin en tarkoita yllä olevalla sekavalla sepustuksella mitään pahaa sua kohtaan tai mitenkään lyttää sun mielipiteitä. Näin vaan sanottiin mulle mun tausta ja diagnoosi huomioon ottaen. Tuohon viimeisimpään viestiisi kommentiksi, että onhan se totta että dpo 10 on vielä aika vähän plussaa ajatellen. Mulle lääkäri antoi testipäiväksi vasta sunnuntain, joka on siis dpo 14, mutta hätähousuilin taas. :p Testasin myös tänään aamulla ja negahan se taas oli. :ashamed:

Dana, kiukuttele vaan, ehkä se helpottaa! :D
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Babyfever: No minähän tikutin aika vahvan ovisplussan ainaki omasta mielestäni silloin kp 18, ja nyt on kp 21, kierto on tosiaan nyt terolutien kans ollu noin 27-28 päivää, eli lyhentyny aika paljon, kun joskus vuosia sitten mun luomukierto oli vähintään joku 38 päivää.
Ens viikolla vois testailla, että näkyykö mitään haamulaisia :) Haastattelu meni ihan hyvin, ja kyllä siitä raskautumisestaki oli puhetta, ei se mies ainakaan sanonu että se estäis opiskelun. Hakijoita on ollu 27, ja 14 valitaan. Huomenna vissiin pystyis jo työkkärin sivuilta kattomaan pankkitunnuksilla, että onko päässy koulutukseen vai ei. Ja kirjallinen ilmotus tulee ens viikon alussa mutta tuskin maltan olla kurkkimatta noita nettituloksia :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Dana senkun avaudut jos se vaan jotenkin auttaa oloja :D :heart:

Hydra juu, en ottanutkaan tekstiäsi mitenkään loukkauksena :D niikuin puhuttiinkin, et toinen lääkäri sanoo toista ja toinen toista! Tää munkin gyne oli erikoistunut lapsettomuuteen. Mut tuohan selittää jo aika paljon, kun sanoit, että lääkeyhtiöt vaan haluaa varoituksella pestä kädet asiasta, niin toiset lääkärit varmasti vaan ottaa sen täysin kirjaimellisesti ja toiset taas tietävät taustat ja miten asia oikesti on!! :) Ja etenkin sinulla jolla on järestään epäsäännölliset kuukautiset ja niitä pitää lähes koko ajan tukea lääkityksellä, niin Primot ovat varmasti paremmat, kun miedommat (kai?) Terolutit! Mulla taas kun omaa kiertoakin on, niin uskon että Primot on aikoinaan vaan määrätty käynnistämään vauhdilla minun hormonitoimintaa. Ehkä tietty sen mun tk-lääkäri olis voinut ohjeistaa, et välillä vois kokeilla ilmankin tms. mut sit taas kun sen yks gyne sanoi, ettei niistä mitään haittaa ole...Ota nyt näistä selvää :D mut eiköhän Primot + mahd. induktiot ja inseminaatiot oo sulle just se paras juttu ;) kiitos vaan kun jaoit sunkin gynen mielipiteen asialle :)

miss_piggy eiku niin niin, samana päivänähän myö se plussa bongattiin, et nyt on sulla kans se dpo2(hyvä muisti mulla :D), et on se sitten ehkä hieman normaalia myöhempi ajankohta, mut mitäs sillä niin väliä, jos vaan tärppi on käynyt! Ja itse suosittelen vasta sen dpo10 jälkeen tikuttamista, kun aika epätod.näk. on että se sitä ennen näkyis :) mut siehän saat testaa vaikka jo sunnuntaina, jos sitä tuntuu ;) peukkuja plussan metsästykselle meille molemmille ;)
 
Babyfever, jep, mulle sanottiinkin, että vaihdetaan primot takaisin jos vuoto ei teroilla tuu. Jos ei menkat ala sunnuntaihin mennessä, niin maanantaina varmaan otan sitten ekan ja pääsee jännään miten käy. Juuri ennen pillereiden aloitusta mun menkat katos ja sain sillo terokuurin, että saatiin vuoto alkamaan ja pääsin pillerit aloittamaan, niin sillo ne ainakin toimi. Kai se myös on pakko pikkuhiljaa alkaa uskoa, että tää mun pco taitaa olla aika hankala (vaikka ylipainoa, aknea yms. ei ole) ja alkaa asennoitua siihen inssiin menoon.
 
lullaby kipuja on edelleen ja jos jatkuu viikonlopun yli ja tätiä ei näy niin vaadin lähetettä verikokeisiin tai jotain. En yhtään kyllä tiedä mihin tutkimuksiin täytyisi lähete vaatia.
Ja vaikka raskaustesti oli nega niin saatan silti testailla, jos jaksan. Tosin kaikki toivo on kyllä mennyt enkä usko, että olisin raskaana.
Outoa miten ihan yht äkkiä tämmönen vaiva nyt iski, menkat on ollu ainakin kaksi vuotta säännölliset(tai sen aikaa olen merkannut ylös päivämääriä ja niitä seuraillut) ja nyt viime kierrossa oli muutaman päivän myöhässä ja nyt vielä enenmmän ja lisäksi inhottavia kipuja ollut :(
 
eläväinen toivottavasti kaikki on kunnossa. Inhottavaa tollanen, kun ei tiedä mikä on vialla. Jotenkin aina kuvittelee, että kaikkeen pitäs löytyä ratkasu kun lääketiede on edistyny niin paljon. Toivottavasti tilanne selkenee pian.

Dana kaikki fiilikset tänne vaan. Sitä varten täällä kaikki ollaan :)

Tossa oli ollut puhetta siitä, että kannattaako jäädä taustailemaan, että jos tärppi kävisi. Ite pohdikskelin sitä kanssa aina aika ajoin ja koitin taustailla, mutta ei siitä tullu mitään. :) Itelle parasta tais oikeestaan olla vaan se että jäi se oviksen bongailu pois niin sitten vaakamambosta tuli taas vähän kivempaa ja sitä tuli harrastettua enemmän, eikä vaan silloin kun ovis oli likellä. Toki myös lomasta oli apua, kun oli aikaa harrastaa makuuhuonepainia enemmän ja ei ollu koko ajan väsynyt töistä jne. En mä tiiä.
 
Miss_piggy säkin mieteti noita vuotoja mitkä on vähän liian aikasessa vaiheessa. Oon nimittäin itekkin niitä pohtinut tässä muutaman päivän ajan. Ja sit lueskellu kaikennäkösii keskustelui.. Mut siis kysehän voi olla jostain ovisvuodosta, jota saattaa joillain esiintyä. Sullahan oli vasta dpo3... Ja eikös se kiinnittymisvuoto vois tulla vasta sitte about viikon kuluttua oviksesta. Ku eiks siinä oli joku tietty määrä päivii ennen ku kiinnittyminen tapahtuu. Mut sit oli joku kirjotellut endometrioosista... Itellä alko kauheet kauhunkuvat pyöriin päässä, et joskos mulla onkin sellasta, ku joskus nuprempana ollut samanmoista. Nyt tänään ei ole ollut mitään vuotoa ainakaan toistaiseksi. Nyt varmaan onkin sitte heti jotain ku menee next vessaan. Ja mullakin menossa vasta dpo2. Ei mitään ovistuntemuksii...vain se maanantainen kipu ehtoolla ja aamuinen kaksi vahvaa, josita toinen vahvempi viiva testissä. (Pst, ei tullut mitään ylimäärästä vessakäynnillä :))

Marpa voi ei, kumpa kaikki olisi hyvin siellä masuasukilla! Ja voihan se tosiaan olla niitä alkuraskauden vuotoja ja eiks jotain niitä hematoomia voi tulla kans.. Sisko kerto, että joku sen kaveri on vuotanut koko raskauden ajan ja silti kaikki on ollu hyvin pikkuisella siellä masussa. Halauksia sinne, jotta stresi pysyis poissa. Vaikka kyllä sen voi arvata, että vaikea olla stressaamatta. Onneks mies on tukena! :hug:

eläväinen harmi ettei syytä selvinnyt. Paljoks sulla on menkat myöhässä? Toivottavasti ne alkais pian jos kerran testi oli negaa. Ja parempi se ois syy kivuille selvitä ja syy miks menkat on poissa. Tosi kurjii kaikki tollaset. Tsemppii sinne kans! Voisko olla vielä mahollisuutta siihen, että sulla kehittyis tosi hitaasti raskaushormooni ja siks testi ois edelleen negaa.. Mun pikkusiskolla oli niin ,ett monet testit teki ja koulun terkkarikin... Siltä kysyttiin käyttääkö huumeita, kun on vaan väsynyt ja ärtynyt jne... Mutta lopulta selvis viikkojen päästä että joku teki pesää sen masuun.

Dana saapi kiukutella. Sillo ku ärsyttää nii sitte kuuluu olla äksymöksy ja ihan kaikkee! Joskus on niitä päivii, ku kaikki tuntuu kaatuvan niskaan. Toivottavasti jo olis parempi :hug:

Hydra saanen lyhentää nimeäsi... Mä oon luullut, että se pco on vaan mahdollisesti ylipainoisilla. Mutta sähän juur kirjotit ettet kuulu siihen porukkaan etkä siihen jolla ois aknea. En kauheen hyvin siitä ees tiedä, mut sit täs ite miettii kaikkii "onkohan mulla sellanen, ku en raskaudu" jne. Varsinki ku just taas miehen kanssa puhuttiin siitä kun ei ole vielä tärpännyt ja mä melkine sitte oon varma että mussa on vika, kun hän on saanut aiemmissa suhteissa kaks naista raskaaksi, jtoka ovat sitten menneet kesken tai keskeytetty. Toki niistä on jo aikaa. Että mene ja tiedä miten tupakka ja alkoholi ja muutenkin elämän epäsäännölisuus esim ruokien suhteen vaikuttaa... Noh, aika näyttää ja jossai nvaiheessa sitä sitten itekkin sinne tohtorille on suunnattava!

Henrietta sä taisit tuuletella menkkojen alkua! Onnea niistä :)


Jestas, mulla taitaa pukata oikeesti kunnon syysväsymys. Meillä oli töissä tänään hieroja ja se kyllä kummasti piristi ja energiaa oli ku tulin töistä kotiin. Noh, nyt se energia on jossain ihan hukassa kyl. Mut tiskit tossa oottelis ja ajattelin tota imuriikin sen verrran ulkoiluttaa että olis vähän siistempää taas :) Harmittaa myös ihan hirveesti, ku tilasin koiruudelle vaatteita niin sadepuku fleece vuorella, joka oli tosi kiva ja luulin sen olevan just sopiva niin eikös ne hiha saumat (samanlaillai teki yks puku joka tuli koiran mukana) hangannut kaverin ihon rikki joka jalan ns. kyynärpäistä. Vaikka olin katsovinani että just passeli kooltaan. Nyt tarttis olla joku villanen sisäpuku ilman mitään saumoi! Harmittaa ja oli niin pahamieli koiruuden puolesta! Nyt koita nmetsästää jostain jotain villapaitaa. Onneks tuli tilailtuu muutakin mitä pystyy nyt käyttämään tuulella ja sateellakin kyl, mut ei aja ihan samaa asiaa. Töissä taas oli ehkä piirun verran parempi, mut mun työpari on kyl niin ärsyttävä. Se on niin etevä kaikessa omasta mielestään. Ja oikeesti onkin, mut tartteeks se tuoda kokoajan esiin niin. Ja mu mielestä päiväkotiin ei kuulu kirosanat ees aikusten kesken, kos juur silloin ne lasten korvat on ihan älyttömän suuret, jotka kuulee kaiken! Mutta vielä en ole niitä työpaikkoja ehtonyt katseleen, mutta aion kyllä. Sit taas vähän mietin sitä, ku oon menossa kuiteski muutamaan koulutukseen josta tulee oleen hyötyy...mitä jo lähen ja käyn koulutukset.... Noh, aika näyttää. Toivottavasti pian tulis plussa, toki tuskin tää kierto, ku ei olleskaan sellanen olo enemminkin sellanen, että harakoille taas mennä tääkin kierto! Sillä plussalla pääsis "pian" pois. Jaahas, josko julkasis tän ennenku jotain sössin ja kaikki katoaa...
 
maimai83, senkun lyhennät vaan. :) Yleisemmin tää pco on ylipainoisten tauti, mutta joskus harvemmin tätä myös normaalipainoisilla/hoikilla. Mulla ei oo mitään muuta taudinkuvaan liittyvää kuin epäsäännölliset ja pitkät kierrot sekä ultrassa näkyvät helminauhamaisesti olevat pienet rakkulat, joita se yli 10 molemmissa munasarjoissa. Lääkärin mielestä on hyvä vaan, että mulla ei muita asiaan liittyviä juttuja, niin hoito pitäis olla helpompaa. :)
 
Hydra ok. Onks sulla ollut se kauan todettuna? Tarviis tässä syksyn aikana varata aikaa gynelle ja käydä tarkastelees tilannetta. Yksityiselle on selkeesti parempi mennä.

Hyvä muuten tänään, ku töisä työkaveri ilosena kerto, että hänen miehensä sisko on nyt keinohedelmöityksellä saanut raskauden alkuun,tsoin ihan alku metreillä, mutta kuitenkin. Ja siitä sitten vaan tuli puhetta miks raskautuminen voi olla joskus vaikeaa jne. Niin hän sitten kertoi, että hekin ovat miehen kanssa yrittäneet jo pitkään, mutta tuloksetta.. En sitten itse puhunut omasta yrityksestä mitään. Huomasin, että yks työkaveri (inhottava sellainen) kiinnitti huomion keskusteluun. Oisin vaan voinut ehkä hälle asiasta jotain kertoa, mutta joku kerta ku ollaan lenkillä niin ehkä vois kysellä miten pitään ovat yrittäneet jne. Mut sitä tosiaan päiviteltuiin kuin toiset joutuu tekee hirveesti duunii ja oottamaan ja oottamaan tulosketta ja toiset saa niitä vaikkei tarvis saada ainuttakaan.

Nyt oon ollut reipas ja imuroinut sekä tiskannut. Nyt koiruuden kanssa iltapisuille ja sitte ajoissa punkkaan. JOs pysyis hereillä siihen asti ku se miekkonenkin saapuu ;)
 
maimai No menkat on nyt viikon myöhäs ja menkka oireita on kyl eli tissit on arat ja sit noi kivut. Kivut kyl alko pari päivää ennen kuin menkkojen olis pitäny alkaa. Ja onhan se kait teoriassa mahdollista et se hormoni kehittyis hitaasti mut en haluias elätellä toiveita et jos ne sit on kuitenki turhia. Ja vielä kun mulla on ollut aamupahoin vointia täs viikon kans pahempa mut aamuisin on jo vuosia ollut kuvottava olo. Ja se pahoin vointi tulee kun syö eiks se yleensä tuu nimenomaan jos maha on tyhjä? Korjatkaa jos olen väärässä :) ja sit sitä mietin et kun ne otti seil terkkaris sen pikatestin ja se otettiin tosiaan mun tokasta pissa näytteestä jonka annoin kahen tunnin pääst ekasta. Ja sitä mietin et mikä tauti tms aiheuttaa et menkat jää pois ja alamahakipuja ja voiko semmonen tulla ihan itte. Mies on nimittäin käyny testeissä just ennenku alettiin seurusteleen. Silloinku vasta säädettiin kaikkee ja sillä ei ollu mitä. Ja itekki kävin joskus mut en muista et mitä katottiin mut mitää ei ollu :) No mä aattelin kuitenkin ehkä alkuviikosta testailla vielä kerran ja mennä sitten lääkäriin ja vaatia kunnon verikokeet mistä katotaan kaikki mikä vähänki vois aiheuttaa näit oireita
 
eläväinen onko ne sun kivut siis tuolla kohdun tienoolla vai enemmän jommalla kummalla puolella. Ja eikö ne vois vaikka vähä ultralla kattoo ettei oo mitään missään johtimissa tai missään vikaa? Minkälaisia ne kivut on, osaisitko kuvailla? En muista ootko kenties kertonutkin
 
marpa mä asun semmoses peräkyläs et kaikki kestää. Ja mahakivut on ihan ahaalla ja keskellä ehkä hitusen enemmän vasemmalla. Kipua en osaa oikein kuvailla mut yirän parhaani. Se on semmoista pientä jomotusta ja nipistelyä välillä ja istuessa onhottava painostus mahassa jaja no sitä on vaikea kuvailla. Mut toivottavasti tosta konkun käsityksen saa :)
 
maimai83, jos en nyt täysin väärin muista, niin se tais olla tän vuoden helmikuussa kun kävin yksityisellä gynellä työterveyslääkärin lähetteellä kadoksissa olleiden menkkojen takia ja siellä ultrassa se sitten todettiin. Viime viikolla kävimme mieheni kanssa yksityisellä lapsettomuusklinikalla ensikäynnillä tämän helmikuussa mut ultranneen gynen lähetteellä ja samaa sielläkin sanottiin. Epäilen kyllä ite, että jotain sen suuntaista on saattanut olla jo ennen kuin aloitin pillerit, kun kierrot oli aika epäsäännölliset silloinkin, tosin ei kyllä niin sekaisin kuin nyt. Varaile ihmeessä aikaa. Kuuluuhan se joka naisen perushuoltoon, että käy säännöllisesti gynellä tarkistuttamassa paikat. Varsinkin kun raskaus on toiveissa, niin on hyvä varmistaa, että kaikki ok.
 
eläväinen Voi vitsi... kuulostaa tosi ikävältä. Toivottavasti kivut loppuis ja olisikin siellä masussa pienen pieni asukki asettumassa taloksi ja se vaan on asentanut siellä tauluja ajan kuluksi :) Pääasia kuitenkin että kivut toivattavasti loppuu pian.
 


THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT PE 7.9.2012



Cheer115-..............20.................kp 92/28-65.................yk 8
Naapurin tyttö.........28.................kp 67/29.....................yv 10
miranenn................23.................kp 58/28-?............yk 12/yv 3
Lullaby89...............23.................kp 41/31-36.................yk 11
eläväinen..............19.................kp 38/30........................TJOT



Hydrangea..............26.................kp 27/26-?.................yk 7
kaiku<3.................22..................kp 22/32......................yk 5
miss_piggy..............31.................kp 22/30........................yk 4
Babyfever1..............26................kp 21/32-37..................yk 11
maimai83................28.................kp 20/27-33..................yk 3



empp.....................21..................kp 17/30-35...................yk 5
Dana-....................28..................kp 16/28.....................yk 15
Fiinaliina................22.................kp 13/?...................yk/TJOT 2
Vilijonkka...............26................kp 11/29-35...................yk 7



Niiu.......................25.................kp 9/27-31...................yk 2
emppuli83.............29.................kp 5/28?...................yk 3 (4)
Henrietta-............25.................kp 2/38-49....................yk 1



HAAMUJENGI/RKTT

TAUSTALLA KUUMEILEE
tada
Hey
Tuisku85
Laola
Sanja
Ampparsson
Shih
An-nie
Angela88
Skooby
AnniSofia
AnniMu
iloksi
Pamsu*
Satuh83
Tnya
felina
Dremming
Lilly-
pöppinen
-jannica-
jenninoora





PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2160869-esikoishaaveista-plussanneet-2011-2012-a/

horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4 (tm)
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
Kumikvatti 8.3.2011 yk 2
Laa84 21.3.2011 yk 6
Sokruli 17.4.2011 yk 4
iseeyou 29.4.2011 yv 1+
Arby 30.4.2011 yk 1
Ella83 3.5.2011 yk 7
Jomi 14.5.2011 yk 9
Namppis88 20.5.2011 yk 5
Puputi 18.6.2011 yk 2
"kuumeilija" 20.6.2011 yk 20
Memelisa 22.6.2011 yk 6+2
Laretzki 24.6.2011 yk 2
Away 29.6.2011 yk 2
Lilli88 6.7.2011 yk 7
Epa_88 18.7.2011 yk 4+3
mynttis 28.7.2011 yk 3
PikkuHöttiäinen 29.7.2011 yk 8
Syysmyrsky 6.8.2011 yk 16
viida 26.8.2011 yk 1+3
Gabrielle 27.8.2011
tiuhti_ 1.9.2011 yk 12
eskapismi 1.9.2011 yk 2
atl 8.9.2011 yk2
enkeli85 11.10.2011 yk 4
Emby^ 14.10.2011
Pikkumyy87 15.10.2011 yk 6
-pansku- 27.11.2011 yk 6
Callisto 30.12.2011 yk?
Selia ? ?
Taiteilijatar 7.12.2011 yk 3
Vanilja 87 19.12.2011 yk 5
lemonade 27.12.2011 yv 3
Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7
iitahoo 22.8.2012 yk 2


 
Ha haa, nyt kun mä oon täällä muutaman minuutin aikasemmassa niin uusia juttuja ei ole tullut :D Kerrankin näin. Ehtoolla sitten onkin taas varmaan työsarkaa ;) Mutta toivotellaan nyt kuitenkin ihanaa alkavaa viikonloppua meille naiset! Onkos minkäslaisii suunnitelmii? Mulla on tulossa ihan koti viikonloppu. Tekee hyvää tääkin. Ja huomenna meinaan nukkua ainakin tosi pitkään! Toivottavasti ilma suosii ja saa olla ulkoilemassa paljon. Viikonloput on aina vaikeita, ku kaikki herkut huutaa jokapaikasta ;) Ja oon aika heikko niille. Ja jos on kurjaa ilmaa niin sitä vois vaikka leipoa jotain.... Eipä muuta nyt.
 
maimai täällä myös ajateltiin viettää ihan kotiviikonloppu. Lauantaina liikuntaa ja kaverin kanssa kahvittelua, mies on la-su pois joten pidän sinkkulomaa :D Mitä meinasit leipoa? Tuli itsellekin ihan sellainen olo, että jotain makeaa voisi leipaista ;)

Vähän on mulla hiljasta pidellyt, tämä alkukierto on niiiiin tylsä. Ihmeellisen nopeasti kuitenkin aika menee kun vasta kierto alkoi alusta ja nyt on jo kp 9. Eilen jo aloitin oviksen tikuttelun kun haluan päästä niistä Davidin tikuista mahd. nopeaan eroon :D Yksi ystävä sanoi, että hänellä Davidit toimi ihan hyvin, mutta saa nähdä miten täällä. Mitään viivoja ei eilen tullut, enkä ihmettelekään kun kierto on n. 30 päivää ja eilen vasta kp 8 :) Katsotaan lähteekö viivasto siitä kehittymään ;)

Ihanaa viikonloppua kaikille! :flower:
 
Niiu, mullakin iso kasa just davidin ovulaatiotestejä, saa nähä toimiiko itellä. Mäkin ajattelin ruveta testailee tosi ajoissa vaikka pitkiä kiertoja on ollu, joskus kp 10 kohdilla! Mulla viikonloppu menee töiden parissa, nyt lähen juoksentelemaan uhkaavan harmaaseen säähän, toivottavasti sade ei yllätä:O

Ihanaa viikonloppua teille kaikille!:) Nyt on sellanen olo että kiva kun tulee ja syksy ja rupee viilenee, saa pukeutuu kerroksittain ja polttaa kynttilöitä ja nauttii viltin alla punaviintä suklaan ja kullan kera:heart: Oon vaan jotenkin hyvällä tuulella kun alko yritys, toivottavasti vois pystyy pitää tän hyvän fiiliksen yllä jos yritys venyy pitkäks!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miranenn

Yhteistyössä