<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.5

Lare Täälläkin odotellaan jo sinun dippaustulosta!! ;) Kovasti peukkuja, että sieltä se lupsa tulee!! *sirottelee taikapölyä ja lausuu plussalorun*

muok. miksi ihmeessä tuonne ilmestyy toinen peukkuja-sana vaikka sitä ei täällä muokattavassa tekstissä ole:confused:
 
Viimeksi muokattu:
mä oon ihan samaa miettinyt, mutta aika usein kun tulee rivinvaihto niin tää kaksplussa laittaa edellisen rivin saman sanan ite sinne seuraavan rivin alkuun! ihan hölmöä!

näettekö te muuten tuossa oikeassa reunassa enään uusia avauksia? mulla ei oo.. :(

ja yks juttu mikä mua ärsyttää on se kun tekee päivitystä niin sinne tulee välilyönti väliin vaikkei siellä sellasta ole.. eli esim. k p näyttää tältä tuolla listassa :kieh:
 
ja voi kiitos PikkuHötö :heart: sie se jaksat aina lämmittää minun mieltäni kauniilla sanoillasi! mulla ois hyvä vinkki tohon hihnassa vetämiseen, onko sulla kuristuspantaa??? :) ja ei, ei siis oo mun tarkoitus kuristaa koiraa :D ja voi sentään :D häät taas siis tiedossa :flower: voi onnea!!! kompromissi ois, etä tulee keskisuuret häät :) eli puoliksi se mitä molemmat toivoo..
 
Tiuhti_ aivan mahtavaa et koirulin käytös alkaa muuttua ja toivottavasti paranee masuvaivoistaan pikaisesti. Kyllä se kouluttaminen kannattaa. Mäki tahtosin koiran et voisin kouluttaa, en mä ehkä muuten välitä, mut kouluttamisesta tykkään :) Antaskohan joku mulle lainakoiran ;)

Pikkuhöttiäinen täälläkin mennään naimisiin ensikesänä. Kovasti nyt jo askartelen ja suunnittelen hääkortteja, ajateltiin vuoden vaihteessa lähettää et kaikki rakkaat saa varmasti päivän sovittua vapaaksi. Meillä tulee väriteemana olemaan tuollanen kaunis limenvihreä, ei sellanen tumma ku limen kuori vaan se sisus. Muuten perusvalkoista (pöytäliinat yms) ja sit hopeaa antaa juhlallisuutta. Yks asia mitä ympäri juhlapaikan tulee on perhosia :heart: Mä oon nyt ihastunu niihin ihan mahottomasti, katotaan vieläkö vuoden päästä nappaa :D Joko te ootte paikan varannu? Me varattiin kotikunnasta jo helmikuun lopussa kun oli sopiva paikka nokan alla, ollaan vähän vaativaisia ;)

Voi ei Lare, mä oon tosi pahoillani negasta :hug: sulla oli niin hienot oireet ja kaikki. Voihan pahus. Mut mä piän täällä viellä toivoo yllä niin kauan kunnes täti tulee (toivottavasti ei saapus)

Oman navan kuulumisia...Täällä eilen lämmöt POMPPAS :O illalla oli parhaimmillaan yli 37, muuten 36,8/36,9 Nyt aamullaki lämpö oli 36,9 :O Nyt sormet ja varpaat ristiin et tää merkkais jotahi... ei mulla normaalisti näin korkeita lämpötiloja oo, enkä mä pode normaalisti ees pikkukuumeita et vois sellaseksi luokitella... Oijoi et nyt alkaa muuten jännittämään, vielä pitäs viikko jaksaa :p
 
tiuhti_ Kursituspantaa ollaan käytetty ja meillä on vedonestovaljaitakin kokeiltu, mutta kummastakaan ei tunnu olevan yhtään mitään apua :kieh: Olen yrittänyt herkuilla pitää koiran sivulla, mutta se ennemmin syö mun sormet :LOL: joten siitäkään ei apua. Tuntuu, että melkein kaikkia on tullut kokeiltua, mutta mikään ei auta. Noh, josko kaveri sitten iän kanssa "rauhottuisi" vaikka on sellainen kutina, ettei sitä päivää tulekaan:D
Kiitos kovasti onnitteluista! Todellakin kompromisseja pitää tehdä puolin ja toisin. Ja olen miehellekin sanonut, että jos se isot juhlat haluaa niin saa sitten kunnolla osallistua suunnitteluun ym. tekemiseen!! (pientä painostusta ja uhkailua, mutta sehän on sallitua:confused:)
Ja noista ylimääräisistä välilyönneistä ym. ne on inhottavia.. tulee heti fiilis että on ollut ite niin puusilmä ettei ole huomannu mitä on kirjoittanu!:LOL: Mutta kun tietää, että tämä sivusto tekee tuollaisia niin ei tarvi "säikähtää".. ja hei mitä tarkoitat noilla uusilla avauksilla tuossa oikealla? Olen niin keltanokka näissä keskustelupalstoilla, etten tiedä mitä tarkoitat!!
 
Laretzki
Memelisa Jos sieltä ei plussaa jossain vaiheessa tule, niin sit pitää käydä lääkärissä, ja jos se on sitä mieltä että mä oon terve, niin sit pitää mennä psykiatriselle puolelle, koska ei mun järki anna myöden että mä kuvittelisin itselleni äklötysolot ja huonon olon kesken liikuntatreenien kun oon täysin keskittynyt asiaan..tai sitten voin ja siksi pääkoppaa tutkittavaksi...:ashamed:
 
Lare :hug: Olen todella pahoillani negasta.. Kovasti mieki vielä toivon, ettei se punahilkka kaahaa paikalle.. :hug:

Memelisa Oikein paljon onnea sinnekin tulevien häiden johdosta!! Meillä ei vielä ole paikkaa varattuna kun ei vielä sitä päivää olla lyöty lukkoon :) Sitten heti kun se ollaan päätetty niin sitten varataan paikka.. yksi paikka on mietteissä, mutta se pitää käydä katsastamassa. Ja hei meille varmaan tulee myös limen vihreää ;) Itse ajattelin värimaailmana lime, turkoosi ja suklaan ruskea kullalla höystettynä! Kutsukortteja olen miettinyt viime vuodesta lähtien ja tässä kovasti olen miettiny koristeitakin ym. haluaisin mahdollisimman "luonnonmukaiset" koristeet ja jos vielä sattuisi, että juhlapaikka on järven rannalla niin... Toi perhos-idea on tosi hieno. Ja jos vielä tykkää perhosista niin aivan ihana.. teetkö ite perhoset vaiko ostatko oikein jostakin valmiita?
Ja hei, täällä ainakin on sormet ja varpaat ristissä sun puolesta.. *toivon, toivon.. taikapölyä..*
 
Pikkuhöttiäinen Onnea paljon hääsuunitelmiin! <3
Tiuhti Meillä kultasennoutajan kiskominen loppu aika pitkälti niihin vedonesto valjaisiin, kuristuspantaan se olis todellakin kuristanu ittensä.. ja puolikuristavasta oli vähintäänkin yhtä vähän iloa. ei ole helppo 60kilosen naisen pidellä 50kiloa painavaa koiraa hihnassa kun se kävelee kahdella jalalla ja hyökkäilee kanssalenkkeilijöiden kimppuun :D ja hihnassa se ei tottele lainkaan käskyjä, vapaana ollessaan se on ku ihmisenmieli. mut siitä ei ole takeita mitä se tekee jos vastaan tulee räyhäävä koira ni se varmaan söisi sen. hermoja raastavaa touhua tää koiraelämä.
Lare pahoittelut negasta. Mä kylläkin uskon et se plussa vielä tulee :) Pakko sanoa vielä että itse tulin pillerit lopetettua ekasta kerrasta raskaaksi,ilman mitään oireita. Mut sillon se tosiaan oli tuulimuna.

ON Täällä kp20,teroja neljäs päivä menossa kahden tapun voimin, outoja tuntemuksia löytyy mut luulen johtujan juurikin noista teroista! Mutta toivotaan :) Eilen mies kyllä aneli jo armoa,on kuulemma vehje riekaleina :D
 
syysmyrsky Kiitos kovasti! Hieno juttu kuulla, että vedonestovaljaat on auttanu teillä koiran vetämiseen.. meilläkin se hieman hidastaa vauhtia, mutta jo kerran on kainalot ollu auki niiden takia niin enää käytetään VEvaljaita kun pakosta. Pitäisi kokeilla sellaisia VEvaljaita missä se veto kohdistuisi koiran kuonoon.. se siis vetäisi nokan kohti maata, jos koira vetää.. kovasti kuitenkin on mietityttänyt se että kuinka se käy koiran niskan päälle .. Onko kellään kokemuksia siellaisista? Ja se ehkä hieman toimisi kuonokoppanakin.

*muoks. syysmyrsky Teillähän taitaa olla kova vauhti päällänsä!! ;) jos mieskin anelee jo armoa:LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Pikkuhöttiäinen, ajattelin leikkureilla leikata sellasia. Itelle en aijo laitetta ostaa vaan täällä pääsee sinellin askartelutoimistoon, maksua vastaan kylläkin, tekemään niitten laitteilla niitä perhosia. Siis ajattelin et käyn siellä leikkaamassa ja sit kotona liimailen niihin erilaisia papereita taustalle. Meillä pöytään tulee pöytäliinojen päälle varmaan sellasta tummaa limen vihreää "verkkokangasta" mikähän se oikeesti oli nimeltään... jotain kuitusilkkiä vissiinki. Mä kans haluan luonnolliset värit, valkonen ja vihree pääväreinä ja sit lisänä sitten ruskeeta (koivun oksia tms) ja harmaata (kiviä). Kyllä tää on kivaa saada suunnitella viimeinkin omia häitään, on tätä niin pitkään maltettu odottaa :heart:

Syysmyrsky meillä kans mies itki ettei enää jaksa, oli siinä jo 5 iltaa peräkkäin pupuiltu ;) No pidettiin sit taukoo ku ei enää "tarvetta" ollu ja luulin et nyt tulee hetken tauko. Ni mitä vielä sit se ite yllätti seuraavana päivänä ;) Outoja noi miehet :rolleyes:
 
PikkuHötö, kurstuspannasta on hyötyä jos sitä käyttää oikein, eli siis sillä ei oo tarkotus kuristaa, päinvastoin :) sen on tarkoitus pysyä löysänä ja jos se alkaa kiristymään, koira kuulee siitä että nyt pitää himmata.. ja panta pitää pukea oikein koiralle :) eli niin, että se pääsee löystymään heti kun veto loppuu, eli siis niin, että se lenkki jonka läpi panta tulee menee kaulan yläpuolelta, riippuen kummalla puolella koiraa kävelytät.. vaikee kyllä selittää! mutta siis jos haluat että koira kävelee vaikkapa aina vasemmalla puolella sinua, niin silloin se panta pitää laittaa niin päin, että ketju osoittaa ns. sinua päin! toivottavasti tajuat! ja siis itse vetämiseen.. eli tarkoitus olisi, ettei koira vedä ja ettet itse vedä hihnaa kireälle :) eli siis tarkoitus olisi, että hihna pysyy aina löysällä, niin että se jopa roikkuu vähän, eikä niin, että se on jo suorana mutta panta ei silti kiriståä, vaan aina löysällä!!! heti kun koira alkaa vetämään, tulee tiukka EI ja samaan aikaan nyppäsy hihnasta, ja siis ei niin että koira lentelee, vaan napakka nyppäsy ja EI niin, että koira tajuaa että oot tosissas, ja joo, joudut siis tekemään sen ensin sata kertaa peräkkäin, mutta heti kun saat kerralla kunnolla tehtyä ja ajoitettua EI sanan ja nyppäsyn niin yleensä koira alkaa tajuamaan, ja on tosi tärkeää sanoa se EI, siis pelkkä ei, ei esim. ei vedä yms.. vaan pelkkä EI ja nyppäsy :) ja meillä on lisäksi niin, että koira ei saa poistua vasemmalta puolelta ilman lupaa, eli aina kävellään vasemmalla, ellei anneta lupaa mennä oikealle puolelle, koska mua itteäni vitutti suoraan sanottuna se että koira seilasi puolelta toiselle.. ja tää tapahtuu siis niin, jos koira ohittaa sun kävelylinjan eli keskilinjan, tulee EI ja nyppäsyä sivusuuntaan ja käsky REUNAAN.. eli jos koira menee yli keskiviiva, EI, käsky REUNAAN ja samalla nypit hihnaa niin kauan eli avitat hieman koiraa menemään reunaan, ei niin että vedät koiran reunaan, koska silloin koira ei saa itse tehdä työtään ja oppia :) ja heti kun koira on oikealla paikalla, kehut koiraa :) mutta sitte taas vetämisessä koiraa ei tule kehua kun se lopettaa vetämisen, koska sehän on itsestäänselvyys, että hihnassa ei vedetä ;)
 
Memelisa Hieno homma kun ei itelle tartte ostaa kaikkia välineitä, jos pääsee sinne Sinelliin.. Meillä päin ei tuollaista taida olla lähimainkaan, mutta ajattelin, että sitten voisi käytettynä ostaa jos jotain leikkureita yms. tarvitaan.. viime syksynä ostinkin käytetyn leimasimen kutsukortteja varten. Tuota kuitusilkkiä minäkin olen miettinyt, mutta pitänee varmaan kysyä miehenkin mielipidettä. Pitää vähän piirtää ja suunnitella sitä pöytäkoristusta ja voi yhden testi kattauksenkin tehdä. Ja täytyy sanoa, että veit kyllä jalat mun suusta, että kyllä onkin mukava suunnitella omia häitä (vaikka pienet häät oisinkin halunnut, mutta ainahan niissä suunnittelemista on) ja täälläkin sitä on odotettu aika kauan :) Ens vuonna tulee 10v.
 
syysmyrsky, mä en kuristuspantaa pidä siksi että se kuristaa, vaan siksi että se pysyy löysänä koiran kaulalla ;) tossa mä PikkuHötölle vähä selostin.. :) mutta sehän on jokaisen oma makuasia mistä tykkää omalla koiralla, mä meinaan ostaa nyt puolikuristavan pannan ku siinä saa sen saman ketjun kilinän kuin kuristuspannassa jos hihna kiristyy! :) ja apua :D meidänki mies sanoi pari kiertoa sitte että nyt on jo kikkeli kipee touhuilusta et nyt tarvii taukoa :D mutta hei, mä niin toivon, että noi terot tois tulosta yritykseen :heart: ihan kamalasti tsemppiä teille! hei muuten, haluutko listoille mukaan kun hengaat täällä kummiskin :D ei sillä, ettet sais olla täällä ilman että oot listoilla :D mut ajattelin, että sähän kyllä kuulut "meidän porukkaan" !! :) ja siis saat todellakin keskustella täällä, ilman ettet oo listoilla :) ajattelin vaan..
 
tiuhti_ Kiitos kovasti neuvoista! Pitääpä katsoa, että se panta tulee varmasti oikein laitettua kaulaan.. täytyy tunnustaa, etten ole koskaan kuullut tuosta mitä juuri selitit:ashamed: mutta todellakin järkeen käyvää.. meillä tosiaan koira tuntuu itse kuristavan itsensä siihen kuristuspantaan ja vaikka mitä tekisin niin se vetää.. mutta nyt kyllä yritän toimia juurikin kuinka kerroit ja katson kuinka homma lähtee luistamaan. Ja vaikka meillä ei kauhean iso sakemanni olekaan niin voimaa sillä on kuitenkin rutkasti ja saa minut helposti vedettyä mukaansa, joten ihan omankin turvallisuuden tähden haluaisin että koira ei vetäisi.. eihän sitä uskalla koiraa enää taluttaa, jos joskus meikäläiselläkin on iso maha :D
Kiitos vielä! :heart:
 
Meillä on kokeiltu erilaisia vetopantoja, mutta mikään ei toimi. Kuristuspannasta tuskin olisi apua meidän koiran kohdalla, se kuristaisi itsensä hengiltä. Tiuhti_ antoi erityisen hyviä vinkkejä, että kiellettäessä tulee sanoa vain ja ainoastaan EI! Hyvin helposti tulee kiellon yhteydessä mainittua koiran nimi. Meillä on kans noin, että koiran pitää kulkea yhdellä puolella, mä tykkään, että se kulkee minun oikealla puolella ja rajana menee minun oma kävelyviiva, jota se ei saa ylittää ja meillä koira uskoo, kun sanotaan OMA PUOLI, niin se tajuaa siitä mennä takaisin omalle puolelleen. Mutta tuo vetäminen on meilläkin ongelma! Etenkin talvella, kun on liukasta, minulla on vaikeuksia liikkua koiran kanssa, joskus suorastaan vihaan ulkoilla tuon riiviön kanssa.
 
Huomenta ihanaiset!!:heart:
Mulla on ollut teitä, ja tän porukan ilmapiiriä vähän ikävä, ja oon käynyt edelleen lueskelemassa teidän kirjotteluja.. tähän porukkaan vaan jää koukkuun...=)

Ja Jomille HIRMUISESTI ONNEA!!:flower: ei munkaan viivani sen kirkkaammat ollut ja juuri tossa pari viikkoa sitte käytiin mun pelkkää ylivilkasta pierua katsomassa ultrassa.. Olin siis melko varma että oonki kuvitellut kaiken..:D

Plussatuulia rakkaat! miss u!:hug::heart:

Äippä91 ja Kirppu 15+1
 
Tiuhti,joo siis sitä juurikin että ku se koira ei kuuntele yhtään hihnassa vaikka huutelisin mitä ja rykisin ja hyppisintanssisin ni se todellaki hirttäis ittensä siihen :D Ja tosta npupuilusta, ei voinu ku hihittää sisällepäin ku mies tuskasena hieroo haarustaan ja sanoo kans et nyt anon kyl armoa,menee vielä rikki koko vehe ja sit sillä ei tee enää mitää :D mä vaan vitsillä sanoin et ei voi sattuu ko ei vertakaan tuu ni vastaus oli että sitäkö mä odotan :D nymfomaani..

Joo kai mut tonne listaan voi lisätä eli ikä 22 yk 11+3 ja kp20/36
 
Kuumeilijaei saa lannistua vielä:heart: en anna sulle vielä lupaa siihen :) etkös säki kuitenki ole oireillu? Ite oon päättäny olla pessimisti oireiden suhteen koska nyt ei voi tietää johtuuko teroista vai siitä itsestään.. Pessimisti ei pety ja optimisti ei anna vai millee se meni :)
 
Olitte puhuneet täällä koirien vetämisestä lenkillä.
Meillä saksanpaimenkoira lopetti vetämisen kuonopannan kanssa. Ensimmäinen kuonopanta oli sellainen, joka käänsi koiran pään sivuun jos koira yhtään veti. Oppi sitten rimpuilemaan jossain vaiheessa itsensä irti tuosta, joten oli pakko ostaa toisenlainen kuonopanta.
Canny Collar on tällä hetkellä siis käytössä ja koira ei vedä läheskään niin paljoa kuin tavallisella kaulapannalla. Ainut miinuspuoli on vain, että alkuun oli todella vaikea oppia sen laittaminen koiralle. :D Pitkän aikaa lenkkeiltiin niin, että se oli aivan väärin laitettu. :ashamed:
Paljon on myös sakemannin kanssa tehty sitä, että jos yrittää vetää lenkillä niin pysähdytään, kielletään vetämästä ja jatketaan matkaa vasta kun hihna on löystynyt.

Bassetin pennulla taas tuntuu olevan elämäntehtävänä vetäminen lenkillä. Sillä käytössä puolikuristava kaulapanta, joka tehty pehmestä nahasta. Ei auta kiellot, ei kouluttaminen, ei mikään. Pakko aina vetää eri suuntaan kuin ollaan menossa.. :mad:
Ajateltiin seuraavaksi ostaa koirapilli, ottaa namupussi lenkille mukaan ja alkaa pillin kanssa treenaamaan ihan vain luoksetuloa yms. Ruoalla kun tuo on aika helposti motivoitavissa.

Perjantaina teimme talokaupat sellaisesta talosta, joka sijaitsee 9km päässä sivistyksestä, omaa maata 4 hehtaaria jne joten saa koiratkin olla suurimman osan ajasta sitten vapaana. :) Kunhan saa remontin joskus käyntiin ja pääsee sinne muuttamaan. :D

Anteeksi pitkä viesti pelkkää OT:tä :ashamed:

ON: Eilen käyty eka neuvolassa ja siellä jutusteltu tunnin ajan kaikesta mahdollisesta. Pissanäytteen, verikokeet ja hempan ottivat. :) Seuraava neuvola kesäkuussa + sitten aika ensimmäiseen ultraan jolloin saadaan varmistettua kuinka pitkällä raskaus oikeasti on. :heart:

iseeyou & pötkylä 7+5 :heart:
 
syysmyrsky Tiedän, että tänään oli aika aikaista testailla, kun korkeintaan menossa dpo 11, tod.nök. vasta dpo 10. Ja toi testi on herkkyydeltään 25UI/ml. Ärsyttävää, ettei 10UI/ml testejä saa mistään muualta kuin tilaamalla netistä :kieh:
 
Kuumeilijaihana kuulla etten ole ainoa malttamaton ;) koita nyt pysyä housuissas (tiedän miten vaikeaa se on) :heart:
Pikkuhöttiäinen meillä oli myös toi kuonopanta testissä syksyllä,mutta koska meen kultanennoutaja oli näiden lenkkien jälkeen rodultaan mutapaskanoutaja (meni siis pers ylhäällä nokka maassa kaikki ojan pohjat yrittäen rimpuilla itsensä irti),niin jätettiin sekin siis pois :) minkä rotunen koira teillä on? meillä olis nimittäis juurikin noutajan/seefferin kokoiselle koiralle sopiva nokka panta jos haluat ostaa halvalla pois kaksi kertaa käytetyn ;)
 

Yhteistyössä