<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.5

Emby^ Tervetuloa mukaan :wave: Olen niin pahoillani siitä, mitä sinulle on tapahtunut :hug: Yhdelläkin munasarjalla pärjää muru, se yksikin toimiva munasarja voi tuottaa jättikokoisen muniksen :heart: Toivon kovasti, ettet viivy täällä kuumeilijoissa kovinkaan kauaa, vaan pääsisit tuonne masunkasvattajien puolelle!!! Plussatuulia :whistle:
 
Jomi kiitos tiedosta.. Enpä uskalla enää ottaa tuota.. Sormet ristissä,ettei migreeni enää tule.. On onneks vähentyny kovasti :)

tiuhti Joo,onhan tuo maha kasvanu,eniten sen huomaa arkitekemisissä,kuten kun tulen kaupasta ja laitan auton oven kiinni,aina se ovi osuu tuohon mahaan ja muutenkin osumia tulee :D Ei onneksi kovia.. Ja vaatteet ei enää sovi :(

Ihanan aurinkoista päivää teille naiset ja plussia oottelen :)
 
tiuhti, :) Laaita listoille vaan. Sillon, kun viimevuoden elokuussa lopetin pillerit, meni neljä kuukautta, ennen ko plussasin, ni enköhän mä tässä hetken täällä roiku.. Hmm.. kierron seuraaminen.. Nnoo, se on aika tasasta, nytko pillereitä syö, ni eipä siinä oo palii seuraamista ;) menkat oli vappuna ja seuraavat tulee 28 päivän päästä siitä ;)

En loukkaannu, vaikka ihmiset utelee. Toki kiinnostaa muita ja harvinainen tapaus tää muutenkin oli.. Eli olin tosiaan 15+3 raskaana, kun viikon vatsakipujen jälkeen jouduin TYKSiin hätäleikkaukseen jossa todettiin massiivinen verenvuoto, koska sikiö oli kasvanut kohdussa olleessa tuplakohdussa tai ihosarvessa ja se oli räjähtänyt. Siinä kiinni oli siis toinen munasarja. Se mikälie olikaan irrotettiin mun kohdusta ja munasarja siinä samalla lähti, kun oli vioittunut.. Näin lyhykäisyydessään koko tarina.. :|
 
Viimeksi muokattu:
Emby^ Pahoittelut teille, vaikeita asioita olette joutuneet käymään läpi :hug:

ON Soittelin juuri terkkarille ja hän oli sitä mieltä, että kyseessä oliskin refluksitauti eikä sappikivet! Pääsen siis todennäköisesti kokeilemaan happosalpaajalääkitystä, mut lääkäriajan sain ikävä kyllä vasta kahden viikon päähän... :( Tosin terkka sanoi, että jos vaan viikonloppuna on kipuja, niin sitten päivystykseen, ja jos muuten on hankala olo arkena, niin sitten YTHS:n akuuttiajalle vaan. Ihan hyvä mieli nyt, kun jotain tapahtuu :)
 
Viimeksi muokattu:
Hey
Jomille paljon jaksamisia vatsavaivojen kanssa! Toivottavasti syy selviää ja oireet saadaan kuriin pian! Isot plussatuulet laitan tulemaan, jännityksellä odottelen sunnuntaita, josko olisikin vaan valtavaa närästystä joka johtuu raskaudesta!!:heart:

Emby^ Pahoittelut menetyksestänne! En voi edes kuvitella mitä olet joutunut kokemaan.:hug: Mutta tervetuloa tänne joukkoon iloiseen pulisemaan ja kuumeilemaan, toivottavasti pääset pian taas masunkasvattajien puolelle! :)

tiuhti_ Murunen, oot ihana! Kiitos tätitansseista ja kaikesta mahdollisesta!:heart:
R-testiä en kyllä hetkeen ole tehnyt mutta siellä gynellä ultrattiin ja ovista ei ole tapahtunut tässä kierrossa eli raskaanakaan en ole. Sen sijaan neljäs tero hetki sitten otettu ja huomasinpas että nännit ovat KIPEÄT eli terot jotakin tuolla aikaan saavat ja tätiä odotan saapuvaksi viikon päästä kun tero kuuri loppuu!! En malta odottaa!!:whistle:
Hei, ihana juttu että teillä menee nyt kotonakin hyvin ja pelisäännöt on iskettynä jääkaapin oveen!
Kunpa vaan nyt ovis pian paukauttaisi paikalle niin eikun peitot heilumaan! Puhallan sulle isot plussapuhurit matkaan *puuskuttaa naama punasena* ++++:whistle::heart:

Viida onnittelut koiravauvoista! :heart:

ONei mitään uutta, neljäs tero otettuna ja tosiaan nännit nyt kipeänä että jospa ens viikolla saisin tädin kylään ja sit eikun pökköä pesään ja tuulta päin!!!

Kiitos teille kaikille ihanille muruille kun olette olemassa ja jakamassa näitä asioita täällä! Ootte ihan korvaamaton tuki ja turva!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Emby^ Tervetuloa joukkoomme! Ja pahoittelut minunkin puolestani tapahtuneesta :hug:
Puhuit, että toinen munasarja poistettu ja huolehdit siitä, että vaikuttaisiko se plussaamiseen, mutta voin kertoa, ettei ainakaan mun isosiskolla ole vaikuttanut.. toisen munasarjan poiston jälkeen syntynyt vielä kolme pikkuista =) joten ei muuta kuin plussaamaan !

Jomi Kovasti voimia vatsakipujen kanssa! Toivottavasti kivut helpottavat pian.
 
PikkuHöttiäinen, Oiiiij! Kolme?! Ihana kuulla!! :)
Pitää toivoa, että se oma kohtu ei ole sitte vaurioitunut ja toinen munasarja olis kans säästyny. Kesäkuussa se selviää.. Pidetään peukkuja!!

Ja kiitoskiitos kaikille haleista ja myötätunnosta :) Päivä kerrallaan, eikö?
 
Laretzki
Kävin tänään Cittarissa, ostin testejä...ja tietty menin ja testasin kun ne kerta siinä jo oli :ashamed:. Tyylipuhdas negahan se, ainakin ohjeiden mukaan, itse olin tietenkin jotain ihan haileaa näkevinäni :stick:. Eli kattellaan ihan huoletta sinne ensi viikkoon. Jos ensi viikon viikonloppuun mennessä ei ole tullut, niin testaan sitä seuraavalla viikolla. Kun ennen pillereitä ollut ihan kellon tarkkakierto sen n. 31 pv, ja pillereidenkin kanssa ollut sitä, että vuoto puskee heti läpi jos söin kaksi liuskaa putkeen.

Joten ei auta muu kuin kasata hirveä määrä tehtäviä ja tekemistä itselleen ettei tätä ajattelis 24/7. :ashamed:
 
Jomi Harmi juttu, että lääkäriaika menee noin pitkälle. Mutta hyvää tässä on tosiaan se, että sait jotakin osviittaa, mistä vois olla kyse. Onko olo yhtään helpottunut? Toivottavasti viikonloppu menisi niin hyvin ja kivuttomasti, ettei tarvitsisi sinne päivystykseen lähteä. Jos yhtään arveluttaa, niin eikun menoksi vaan! Tsemppiä muru!

Hey Mä olen kuullut monilta terojen käyttäjältä, että sivuoireena on ollut tissien ja nännien arkuutta. Joillakin terot aiheuttaa raskausoireita :mad: Onko sulla tullut muita oireita teroista, esim. pahoinvointia tai finnejä kasvoihin, selkään, rinnukseen jne.? Toivottavasti täti saapuisi piakkoin terojen jälkeen! Kannattaa varautua siihen, että menkkojen alkamiseen voi mennä kaksikin viikkoa, toisilla alkaa heti terojen jälkeisinä päivinä, toisilla menee jopa se 14pv. Tuo kaksi viikkoa on mun käsittääkseni raja, että jos kahden viikon sisällä ala, niin silloin on liian pieni annostus teroja. Mä täällä vielä kärvistelen ja piinailen. Ens viikolla sitten soittoaikaa sille gynelle tuossa annostusasiassa, iso huoh.
 
Laretzki R-testi kannattaa tehdä ensimmäisestä pissasta eli aamupissasta. Minkä aikaa olit pidätellyt ennen testin tekemistä ja monesko dpo sulla nyt on menossa? Entäs oireet, huomasitko esim. autossa pahoinvointia yms.? Mä joka tapauksessa pidän sormia ristissä sen plussan puolesta :heart: Miten tentti meni?
 
Laretzki
kuumeilija: No mä istuin kaksi tuntia autossa, ja sitä ennen olin käynyt ennen kasia vessassa, joten aattelin että se riittäis. Oletettavasti joku dpo10, eli periaatteessa liian aikasta muttei siinä voinut mitään. :ashamed:
Oon aikasemmin ihmetellyt, kun muut on kirjotellut että oli ihan pakko testata vaikka periaatteessa tietää ettei mitään voi näkyä. Noh, nyt mä ymmärrän fiiliksen...

tentti on vasta huomenna, tänään oli tunteja, eli yö pitää opiskelukämpillä viettää..Mutta tuloksesta en veikkaa mitään hyvää näin etukäteen..Mä en osaa mitään. :stick: Pitäisi nyt lukea, mutta väsy on ihan kamala, ja tiiän, että jos käyn nyt suihkus niinku suunnittelin, niin mä kaadun samantien petiin...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Laretzki Malttamattomuus on niin tuttu tunne ainakin mulla. Onhan tuo dpo10 aika aikasta testata, mutta mä ainakaan en jaksa odottaa pitemmälle, vaan dippaan varhaisen r-testin tuolloin. Mutta tosiaan, aamupissasta kannattaa testata etenkin silloin, kun näin varhaisilla päivillä mennään, koska aamupissassa on eniten hcg-hormonia! :D Ja näin alussa tuota kyseistä istukkahormonia ei kehossa ole kovin paljoa, niin aamupissassa sitä on eniten, jolloin saattaisi hyvällä lykyllä näkyäkin! Meinasitko testata huomenna aamulla vai odottaa vielä ensi viikon? Milloin sulla pitäis alkaa menkat?
 
Laretzki
kuumeilija kuten tuossa jo laitoinkin, niin meinaan aikasintaan seuraavan kerran kokeilla ens viikon viikonloppuna, jos siihen mennessä mitään ei oo tapahtunut. Kierrostahan ei oo täysin tarkaa tietoa, koska tosiaan pillereiden lopettamisen jälkeen vasta eka kiertomenossa. mutta kuten ylempänäkin laitoin, aikasemmin ollut ihan kellotarkkakierto melkein ja pillereistäkin puskenut läpi, jos kaksi liuskaa yrittänyt putkeen syödä.

Alkaa vaan tuntua, että tää kipuilut yms. on vaan kropan ravistelua jotta se saa kaikki pillerimömmöt pois...

Tenttin aiheena on elintarviketeknologia, eli joka kasa elintarvikkeiden valmistusprosesseja, jotka ei ole mitään helppoja ja yksinkertaisi.:(
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Laretzki Älä manaa tyttöhyvä! -08 mulla ei tullut luomumenkkoja ollenkaan pillereistä vaan niin sanotusti pamahdin heti ekasta! :) mut tietty sekin meni perseellens niinku kaikki muukin.. mut kuitenkin. Mulla on ainakin vahva olo siitä et sä oot niin sanotusti tiineenä:heart:
 
Aurinkoista huomenta ihanat naiset! :D

Tällä suunnalla nyt päivällä hiljaisempaa, lähden liiton juhlaristeilylle nauttimaan kaikesta kivasta :D Palailen palstan äärelle tänä iltana tai viimeistään huomenna! Tsemppiä murut, olette mielessä :heart:
 
Odottajista tulin vain embylle huikkaamaan, että äidiltäni on toinen munasarja poistettu kun oli raskaana minusta rv 14(aika hurjaa kyllä, että silloin leikattiin) ja sen jälkeen on tullut laakista vielä pari kertaa raskaaksi ja meitä on kolme :)

Plussatuulia teille kaikille naiset, ertiyiset plussatuulet Gabriellelle, Memelisalle, tiuhtille, chiballe, jomille ja muille pitkän matkan kulkijoille :heart:

Zophie 21+4
 
Voi Jomilainen! Aivan mahtavaa!!!! Plussatilion nyt avattu, kaikki joukolla perässä! Valtavasti onnea :heart: Pienelle paljon jarrusukkia ja vauvaliimaa, porakone ja muita tykötarvikkeita et jaksaa loppuun syntymäänsä asti! :) Valtavat onnittelut!!! :)
 
Kiitos teille, ihanaiset! :heart:

Mää oon ihan pyörällä päästäni täällä, välillä naurattaa ja välillä on semmonen olo, että mitä hittoa me ollaan menty tekemään :LOL: Eihän tätä meinaa uskoa todeksi ei sitten mitenkään. Viiva ilmestyi kyllä melko lailla samantien tikkuun eikä tartte tihrustaa tai mitään. Mun piti testata vasta huomenna, mutta kun heräsin aamulla, niin tuli semmoinen olo, että nyt on ihan pakko tehdä testi! Mitä tahansa voi tietysti vielä tapahtua, mutta mä en aio murehtia etukäteen. Tää viiva on selvästi vahvempi kuin silloin kemiallisessa, jossa sain ekan superhailakan haamun "vasta" kp 30.

Uskomaton viikko, mies sai nimittäin töitä (tosin alustavasti syyskuun loppuun) ja aloittaa maanantaina tutussa paikassa. Jos Suomi onnistuu voittamaan vielä lätkän maailmanmestaruuden, niin poksahdan onnesta! :D
 
Laretzki
Murr.. Tää on heittänyt mun kommentin jonnekin bittiavaruuteen. :kieh:

Jomi Oikein paljon onnea, tuostahan ei voi olla erehtymättä. Paljon kaikkea vauvaliimaa ja muuta tykötarvetta vaan matkaan!
 

Yhteistyössä