<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.5

Hei muuten, Jomi, SULLA ON KOHTA TESTIAIKA :D

samoin "kuumeilija", Ninni^^, Lare, Tnya, Ansku83.. koska te testaatte? Lare testaa sunnuntaina ja kovasti tsemppiä siihen! =)

ja kaikille muillekin ovistestaajille ja r-testaajille tsemppiä =)

:attn:Mites Mikella ja Satuh83, missä on meidän kadonneet lampaat???? onko kaikki okei???

ja Hey, sie saisit jo luvan tippua alaspäin tuolta, nyt annetaan kropalle kyllä kyytiä :kieh: joko PLUSSA tai TÄTSY nyt paikalle niin saadaa asiat taas kuntoon!!! toivottavasti tätitanssi auttaa, ellei siellä ole plussan elkeitä ;)

viida, kuinka voit? :heart:
 
tiuhti_: Juu takaisin listoille vaan, heh. :) :heart: Eli tiedoiksi ikä 22v, YK1/4tm1, kiertopäivät 5/30-33 (tuo oli pituus muistaakseni ennen raskautta)

) . ( Täällä voidaan ihan hyvin, tosi outoja päiviä vaan on ollut...Hankin tosiaan ovistikkuja selvittääkseni että ovuloinko raskauden jälkeen...Ja sain vahvat viivat testiin, siitä 2 päivää niin alkoi nämä "menkat" ja nyt kun ei oikeen vuotoa tullut niin aloitin taas tikuttelut ja viiva vahvistuu...Raskaana ei pitäisi olla kun lääkärin käskystä testin tein ja negaa näytti.
 
tiuhti muru kyselit :heart:

Täällä kaikki ok! Eilen toimin kätilönä kun meille syntyi koiranpentuja, yhteensä 6kpl joista yksi valitettavasti oli jo menehtynyt. Mutta nyt pesässä tuhisee 5 suloista, kaunista ja tyytyväistä vaavia ja kätilö on vähän väsynyt mutta onnellinen =) Eikä käy aika pitkäksi kun niiden tuhinaa katselee...

Kiertoon ei mitään uutta, kivut ja vuoto on poissa mutta niin myös täti. Innolla jo odotetaan että pääsis uuteen yritykseen. Hcg tuloksetkin pitäis tänään soitella mut ne pitäis olla jo laskenu kokonaan. Kyllä se tästä =)

Täällä käy hirvee tohina ja mulla on kans semmonen tunne että kohta tulee plussia oikein olan takaa! Oon niin onnellinen teidän ihanien naisten puolesta kun kohta saatte siirtyä masun kasvattajiin. :heart: Ja minäkin tuun sitten kohta perästä!
 
Epa_88, oliko siis niukkaa vuotoa? onpas kyllä oikeesti outoa.. oliko ne siis sitten ensimmäise menkat tm jälkeen?

viida, voi että =) paljon onnea kätilölle ja emolle :heart: ja pikkusille pennuille onnea syntymästä! on ne vaan iin ihania :heart: saako udella minkä rotusia ovat? =) onko sulla mitkä kiertopäivät menossa jos menkkoja laskisi? eli kauan on tyhjennyksestä? :) pistänpä sullekkin tätitanssit tulemaan ;) *tanssii vimmatusti*
 
Kiitos tiuhti :heart: ja varsinkin tätitanssista, nään jo sieluni silmin miltä tuo tanssi voisi näyttää =)
Rotua en viitsi paljastaa kun on aika harvinainen ja siten olen tunnistettavissa.

Tyhjennysvuoto loppui 25.4 muistaakseni mutta alkoi uudestaan 29.4 ja kesti muutamia päiviä. Onhan tietty mahdollista että nuo olisi olleet jo menkat mitkä alkoi 29. pvä mutta aika epätodennäköistä kun ei mitään menkkamaisia oireita ollut ja silloin oli vielä hcg vähän koholla. Kaipa ne sieltä alkaa aikanaan, ressiä ei jaksa ottaa :)
 
Gabrielle ja Memelisa Pitää kommentoida vielä tuohon digiin sen verran, että se sisällä oleva "puikko", johon tulee samantapainen "testiviiva" kuin esim- liuskaan, ne eivät merkkaa mitään. Näin ohjeessakin sanotaan, eli vain se näyttöön tuleva ympyrä tai hymynaama on se, mitä pitäisi katsoa, mutta se sisällä oleva ei merkkaa yhtään mitään eli niistä ei siis voi päätellä mitään. Ja Gabrielle on oikeassa siinä, että joillakin lh-piikki voi kestää kauemminkin.

syysmyrsky Olen samaa mieltä Gabriellen kanssa siitä, että parisuhde on kompromisseja puolin ja toisin. Pelkästään toisen ehdoilla eläminen ei oile oikein! Joillekin se on sopiva elämäntapa, mutta se saattaa myöhemmässä vaiheessa nousta esille esim. katkeroitumisena. Jos sinäkin suostut tekemään hänelle mieluisia asioita, kuten katsomaan hänen valitsemansa elokuvan, niin kyllä minusta miehenkin tulee joustaa ja katsoa vastaavasti sinun valitsema elokuva, vaikkei elokuva olisikaan hänen lemppari. Mä olen elänyt toisen ehdoilla seksin suhteen ja enää en siihen suostu, mä syyttäisin vuosien päästä vaan itseäni, miksi moiseen olisin suostunut ja jossittelisin sitä, olisiko kuitenkin saanut haluamani jonkun toisen kanssa. Nyt tsemppiä muru ja selvittämään asia! Ja anteeksi saisi kyllä sinulta pyytää nyt heti!
 
tiuhti: Todella niukkaa vuotoa, yhtenä päivänä mulla oli pikkuside ja nyt on ollut pelkkä pikkuhousunsuoja...Ja oli ensimmäiset menkat tuulimunan jälkeen, siitä oli ekana vuotopäivänä 25päivää. Eikä ole mulle muutenkaan normaalia, kun olen jo päivää ennen vuotoa yleensä kipeä ja välillä joutuu pitämään yösidettä päivisinkin kun normaalisti on niin paljon vuotoa...
 
tiuhti_ Hei vaan, täällä ollaan taustalla :wave: Lueskellut oon aika lailla joka päivä, mutta en oo saanut kirjoitettua. Sunnuntaina eli kp 29 on mullakin testipäivä :)

Omanapailen nyt vaan... Oireista ei oo mitään tietoa, koska mun huomion on vienyt ihan pelkästään karmeat ylävatsakivut, joista oon nyt tällä viikolla kärsinyt joka päivä... Sappikivet siis ihan satavarmasti, vaikken oo vielä lääkäriin saanut mentyä. Nyt oottelen, kun YTHS:n terkkarilla on soittoaika klo 14-15, niin kyselen vähän siltä mitä tekisin. Todennäköisesti joudun menemään päivystykseen viikonlopun aikana, koska välillä tuo kipu on niin sietämättömän kovaa. Oon lykännyt tätä jo siksikin, kun en tiedä kölliikö tuolla masussa pieni ihmistaimi vai ei. Litalginia kuulemma määrätään monesti sappivaivoihin, mutta sitä ei saa raskaana ollessa ottaa... :/ Enkä tiedä, voiko sappirakkoa poistaa raskaana olevalta. Noh, täytyy vaan mainita soitellessa, että raskauden mahdollisuus on olemassa.

Alavatsalla on tuntunut painetta ja repäisevää tunnetta pariin otteeseen yskiessä ja kylkeä kääntäessä. Mutta voi hyvin olla, että nuo ylävatsakivut jotenkin heijastelee alavatsaankin tjsp. No, ylihuomenna saan ehkä selvyyden... Olis oikein mun tuuria olla juuri nyt raskaana, kun sappivaivat on iskeneet oikein kunnolla eikä niitä taatusti sit saa hoidettua mitenkään :headwall: Toki olisin ikionnellinen raskaudesta, mutta nää kivut alkaa jo haitata elämää.
 
Jomi onko sulla pitkään ollu niitä oireita? siis ennen tätä tämän viikkoista? entä onko sulla jotain lääkitystä päällä? tuntuuko kipu jommalla kummalla puolella ja tuleeko esim syönnin jälkeen? aika pahalta kyllä kuullostaa! onko lämoöä tai kuumetta?

viida, parempi siis pitää salassa pikkuset hauveliinit ettet paljastu! ;) ja tosiaan, se on aika karmivaa katottavaa kun mä tanssin :D eli joo, ei kannata katsoa sielun silmin :D

Epa_88, olisko mitää mahista että oisit raskaana vaikka se testi olikin negatiivinen????? koska teit sen? =) kiinnittymistä ollu se vuoto? :confused: tai voisko ovis avata hanoja tuolleen? on se kyl ihmeellistä.. ei voi muuta sanoa! sanoko lääkäri muuta sitten? mulla saattaa tulla pari päivää pyyhittäessä oviksen hälkeen ruskeaa tuhnua, ja siis sillee että sen just ja just erottaa valkovuodosta.. mutta on joillaki tullu ihan reippaastikkin ja joutunu suojaa käyttämään, ku sieltä vuotaa sitä verta vatsaonteloon välillä kun ovuloi..
 
Hei kaikille :wave:

Oli pakko nopeasti tulla kirjoittelemaan kun eilen sain sen Donnan ja pitihän sitä heti alkaa kokeilemaan ja testailemaan, että miten se toimii ja että oppisi käyttämään sitä :)
Heti eilen mulle tuli "kampoja" näkyviin :confused:, joka siis tarkoittaisi ohjeiden mukaan sitä, että ovulaatio olisi vasta tuloillaan. Noh, minäpä olen sitten sen jälkeen testaillut innokkaasti lisää ja ei ole "kampoja" näkynyt. Mutta sen verran säikähdin tuosta eilisestä bongauksesta, että kysynkin teiltä viisaammilta, että jos nämä minun kiertopäivänä pysyvät ennallaan ja nyt vasta ovulaatio tulossa, niin en millään voisi raskautua, kun munasolu ei ehdi kypsyä, vaimitenseoli :confused: ennen kuukautisten alkua?

viida kovasti onnea koiruuksille ja heidän ihanille karvatassuilleen :D
 
Gabrielle Mulla limakalvo on priimaa tavaraa eli 11mm oviksen tienoilla, mutta terot olen saanut kiertojen säännöllistämiseen eli lyhentämiseen. Silti aloitan terot myöhemmin, koska muuten tuskin raskautuisin ja silti pysyy kierrot lyhyempinä :D Mulla kierrot normisti heittelee väliä 34-60, mutta suurin osa kierroista siis yli 40pv. Nyt terojen aikana kierrot on olleet 27-40.
 
viida Onnittelut pikkuisista pennuista :heart: Nyt sinulla on siellä täysi tohina päällä ja saat hoivata ja rakastaa pienen pieniä karvapalloja!! IIKS! Ennen kaikkea saata nyt muuta ajateltavaa.

Jomi Voi muru, kivut on ihan peestä, kun häiritsevät normielämää :( Rohkeasti vaan lääkäriin, jos kivut ovat häiritseviä, jospa saisit kuitenkin jotakin helpotusta kipuihin?

Laretzki Ajelehan varovasti!!!! Tsemppiä tenttiin, hengessä mukana muru :wave: Mä varmaan kuvittelen, mut mulla on eilen ja tänään muutaman kerran tullu sellanen yöks-olo :x Kyllä odottavan aika on pitkä :kieh:
 
PikkuHötö, munis ehtisi kypsyä kyllä siis ennen menkkoja, koska se kypsyy siis tarpeeksi suureksi ennen ovulaatiota, mutta jos sulla on ovis tänään ja kierto sen 25 päivää ja nyt kurkkasin niin sulla ois KP15 niin munasolu ei välttämättä ehdi kiinnittyä kunnolla jos luteaalivaihe on vain sen 10 päivää, ellei sitten sulla olis tulossa pidempi kierto kuin 25pv! koska luteaalivaihe on normaalisti sen 12-16 päivää, joka riittää munasolun kiinnittymiselle, muutenhan se munis vuotaa pois menkkojen aikaan. mutta voisko olla, että ovis ois menny jo ja se testi antoi vaan niitä "kampoja" väärin? kun siis esim. mulla jos testaan ovistestillä pitkin kiertoa niin mulla se viiva saattaa välillä olla aika tummakin vaikka ovis ois jo mennyt mutta O-plussa se ei silti ole! eli se antaa ns. vääriä häläreitä! :)
 
tiuhti_ Tuo pelisääntöjen papreille listaaminen ja jääkaapin oveen näkyville laittaminen on muuten tosi hyvä idea! Ei ole kummallakaan nokan koputtamista, eikun vaan vilkaisee sääntöjä ja siinä se :D Oliko teillä minkälaista riitaa koirista? Meillä on joskus sellasta, että mä avaudun mieheni tavasta kouluttaa koiraa :mad: Koiralle pitää mun mielestä olla johdonmukaiset säännöt ja molempien tulee tehdä samalla tavalla, koira ei sitä ymmärrä, jos mä en anna periksi ja mies antaa periksi. Koira ymmärtää vain kyllä tai ei! Meidän koira on kova vetämään ja sitä tuskin tullaan saamaan kitkettyä koskaan kokonaan pois... vetopanta käytössä raukalla varmaan loppuelämänsä ajan. Mies antaa koiran vetää, sen mielestä pieni hihnan kiristyminen ei ole vetämistä, vaan kuulemma vetämistä on se, kun koira oikeasti kiskoo :kieh: Mä taas luokittelen vetämiseksi jo hihnan kiristymisen ja sitä se ei saa tehdä perhana. Mä olen niin pienikokoinen ja heikko, mä en jaksa pitää sitä kunnolla sen riuhtoessa kunnolla ja mies oikein ruokkii sitä riuhtomista juuri tuolla, että antaa hihnan kiristyä vähän tekemättä yhtään mitään. Mies ei vaan tajua sitä, että on pakko olla tiukka ja ei sais antaa periksi kertaakaan... ja että mulla on selän kanssa ongelmia ja saatikka talvella liukkaalla mulla on sitten vaikeuksia kulkea koiran kanssa.

Memelisa Mä olen niin iloinen sun puolesta, että kroppasi toimii luomunakin! Ole vain avoimesti ylpeä siitä, kuuluukin olla!! Onhan mies imetty nyt kuiviin? ;)
 
tiuhti_ Mä niin toivon, että saisin vihdoinkin sen kauan odotetun ja toivotun plussan! Sormet ja varpaat on ristissä. Pelottaa vaan, että entäs jos petynkin ensi viikolla... Ja nyt on vielä semmonen tilanne, että mun yksi parhaista ystävistä aloitti yrittämisen, heillä nyt siis YK1. Mä oon satavarma, että hänellä tärppää heti ja mä jään taas nuolemaan näppejäni. Olisin ikionnellinen hänen puolestaan, mutta samalla se satuttaisi ja syvältä... tosin hän sanoi, että hänellä kutku, että odotetaan yhtä aikaa. Silloin minä olisin n. 5pv edellä ystävääni :D Hänellä on sellaisia kutkuja, jotka hyvin useasti ovat pitäneet paikkansa... voi on tää jännää! Kunpa tätä minun olotilaa ei vietäisi nyt pois... ja että ensi viikolla saisin kiittää Jumalaa :heart: Ja en ole uskovainen, hih.
 
Ihan pakko kysyä Jomi miks ei litalginia sais raskausaikana ottaa? Mulla ainakin sitä määrättiin monta päivää kestäneeseen migreeniin ja on kuulemma yleisesti lääke,jota määrätään,sillon kun ei tiedetä mikä vaivaa.. Eli ns.ensiapulääke. :eek: Ihmettelen tätä kyllä suuresti,kun jos ei olis saanu ottaa ja oon kyllä ottanu,kun on kauhee migreeni iskeny..

Taiska ja napero 26+0
 
tiuhti_ Kiitos kovasti... sekoitin itse nyt asioita kunnolla.. tarkoitinkin juuri tuota kiinnittymistä!! Tyhmä minä!!:headwall: Kiinnittyminen tosiaan jäisi luultavasti tapahtumatta, jos ovis olisi vasta tulossa ja kierron kesto olisi tuo 25. Pitää vain toivoa, että testi näyttää nyt vain oviksen rippeitä!! No, nytpä sen näkee, jos ja kun seuraava kierto alkaa, että kuinka testi näyttää tulevan oviksen ja sen jälkeiset päivät. Mutta täytyy kyllä sanoa, että kovasti tykkään testeristä. Se on niin helppo ja voin tehdä omia pikku tutkimuksia vaikka oman työpöytäni äärellä eikä tarvitse lähteä vessaan :D Voisin kyllä suositella näin ensitutustumisen/-kokeilun perusteella!
Juuri tarkistin yhden testituloksen, siellä näkyi ainoastaan pari viivaa ja muuten ei mitään kuin yksittäisiä pikku kiteitä, joten voisi ollakin niin, että se näyttää sitä oviksen jälkimaininkeja!!
Tämä testi se vasta koukuttaa!! :LOL:
 
Heippaheei tännekkin :wave:

Esikoisesta tosiaan haaveillaan meilläkin. Enkelilapsonen lähti matkalle 26.3. viikoilla 15+3 hätäleikkauksessa. Menetin siinä myös toisen munasarjani, joten toivon kovin, ettei se vaikuttais ainakaan kauheesti plussailuihin.. :|

Ehkä vähän hölmöä nyt liittyä teihin, koska joudun syömään e-pillereitä vielä puoltoistakuukautta, mutta faktahan se on, että sitä lasta kuitenkin aletaan uudestaan yrittämään heti kun lääkäri antaa luvan.. :heart:

Ikää mulla heinäkuussa tulee 25 ja Isännällä 28 jo mittarissa :) Yhteiseloa on jo 8 vuotta takana..
 
tiuhti_ Mä oon tästä kerran aiemminkin tainnut kirjoittaa, kun sain loppuvuodesta aika pahan kipukohtauksen syötyäni mm. pähkinöitä. Sappivaivoille tyypillisesti kipu on ylävatsassa ja tuntuu myös usein selän puolella. Kipu voi olla todella kova eikä hyvää asentoa tahdo löytyä. Mulla oloa helpottaa yleensä kyljellään makaaminen. Ensimmäisen kerran mulla on ollut sappivaivoja keväällä 2006, ne kesti parisen viikkoa ja loppuivat ihan seinään. Nyt siis loppuvuodesta alkoi taas, mutta hyvin harvakseltaan tuli kohtauksia ja melko lieviä sellaisia. Vaan nyt on nämä pari viikkoa ollut aikamoista kärvistelyä taas. Ei ole mitään lääkityksiä tms.

"kuumeilija" Kyllä mä nyt meen lääkäriin. Katsotaan mitä terkka sanoo, mut on tosiaan melko todennäköistä, että viikonloppuna tulee päivystyskeikka, jos en tänään pääse mihinkään.

taiska87 En tiedä Litalginista sen tarkemmin, en ole tutustunut siis vielä, mutta sen pakkausselosteessa (http://www.leiras.fi/files/101699.pdf) sanotaan, että "Litalgin-valmistetta ei tule käyttää raskauden eikä imetyksen aikana". Lisäksi Perhekerhon sivuilla joku kirjoitti näin:

"Litalginia ei sais ottaa raskauden aikana. Loppuvaiheessa raskautta voi aiheuttaa lapsen sydämen oikovirtakanavan (= ductus arteriosus) liian aikaisen sulkeutumisen ja niin päin että vaikeuttaa synnytystä, koska kohdun sileälihaksen rentoutus heikentää supistuksia.

Alkuvaiheessa nuo prostaglandiinien synteesiä estävät lääkkeet voivat aiheuttaa epämuodostumia. Ja jo ennen raskautta otettuna heikentävät hedelmällisyyttä.

Mutta harvoin yhdestä pilleristä mitään vakavaa tapahtuu, paitsi tuo loppuraskauden kielto pitäis olla aika ehdoton. Nämä haitat tulevat säännöllisessä käytössä enenmmänkin esille."
 
Heipparallaa Emby^ :wave: olen kovin pahoillani tapahtuneesta :hug: muuta en oikein osaa edes sanoa, koska itse en ole sellaista joutunut kokemaan! mutta toivotaan kuitenkin, että uusi plussa tulisi pikaisesti heti kun se sallitaan, vaikka eihän se menetettyä korvaa! haluaisitko tulla siis listoille? haluatko taustailijoihin, vai haluatko että laitan sinut samalla tavalla kuin viida ja Carnesir on listoilla eli ...... ja ?? täyteen vai haluatko ihan pillereistä huolimatta seurata kiertoasi? saanko kysyä, ei siis ole pakko vastata eikä todellakaan ole tarkoitus loukata, mutta kuinka sinulta munasarja lähti? ja anteeksi jos olen näin kovin utelias, ja ei todellakaan tarvitse vastata jos se tuntuu yhtäänkään pahalta! :)

"kuumeilija", varmasti pelkäät pettyväsi :) mutta älä ajattele sitä vielä! se on vasta ensiviikolla, ja mä niin toivon, ettei sun tarviis enään pettyä :heart:

taiska87, ja sieki oot jo noin pitkällä :O hui :D onkos jo isokin massukka? :heart:
 

Yhteistyössä