<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Moikka! Viime yö oli melkoinen supisteli melkoisen kipakasti jo.... Nousin sitte puoli neljän aikaan kahtoon lopun Suomen pelistä. =) No supparit meni ohi sitte.... |O eli vielä kärvistellään. Onnea uusille vauvautuneille! :flower: :) Perässä tullaan toivottavasti kohta... Nissu76 ipsku rv39+3 :heart:
 
toukonuppu hyvä, että osasit ottaa yhteyttä sairaalaan ja, että nuppu voi nytn hyvin. pääsit sitten mukaan meidän valohoitokerhoon. onneksi teilläkään ei verta jouduttu vaihtamaan.
birdie niin totta tuo mitä sanoit suppareista. niin kipeää oikeat tekevät, että paikalla ei voi olla, eikä mikään auta.

jaa, jäi lyhyeksi tällä kertaa, neito kutsuu äitiään.
 
TERVEHDYS,

Taivas kun olen VÄSYNYT :'( melkein itkettää. Esikoinen on oikein uhmakas 4v. ja saa kokoajan vääntää sen kanssa. Toki sitä jännittää tää vauvantulo. Huomenna varmaan parempi päivä.

äippäpolilla käyty Tyttö se siellä masussa vaan kasvaa - 4200g olis painoa olis nyt. Sain ajan lasketuksiajaksi (pe) et sit katsotaan uudelleen ja voitais käynnistellä. Mut kun on ne yo-juhlat (la) ja lapsenlikat aikast kiireisiä niin taidan pyytää et ootetaan maanantaihin ei se pari päivää enää mitään meinaa. Voi kun tulis itsestään. SSS sitä se tohtorisetä suositteli. Mut paikat oli pehmeet, yhdellesormelle auki ja 2cm kaulaa jäljellä :) :) jotain tapahtunut tuolla alakerrassa.

Nyt mä yritän vähän nukkua!

:wave:
 
Tervehdys mammat!!

Itekseni tos ajattelin että mulla toi limatulppa on tullu varmaan nenän kautta ulos. :whistle: :whistle: Täällä nimittäin ihan kamala räkätauti!!! :LOL: :kieh: Olo on kyl mitä vittumaisin. Lämpöö pitää ja räkää tulee ja pää on aivan ku haminan kaupunki. Tytyki mellastaa masussa niin kovaa että aivan sattuu, ihan tosissaan sattuu. Mut parempi kait kuitenki et liikkuu, niin ei sen voinnista tarvihe huolehtia. En kyl tähän loppu raskauteen ois halunnu enää mitään kamalaa lentsua,olo kun on muutenki tukala ja paikat kipeenä. Noh toivottavasti menis ihan parissa päivässä ohi ja sit tyty syntys sunnuntaina laskettuna päivänä. (joo saahan sitä toivoo...) Olo on kyl sellanen et mitään ei jaksa tehä eikä mihinkään etes kykene. Hirvittääki ajatus et tällasessa olossa pitäs viel synnyttää... :ashamed: :| Onko kukaan teistä muuten synnyttänyt sairaana? Ajattelin et onko siinä mitään normaaliin poikkeavaa???

Mulla on ollu ihan tuol alamasussa tai vois kait sanoo et pimpis semmosia tosi kipeitä tuntemuksia aika paljon tänään. Ihan niinku puukolla vedeltäs, siis kipeempiä ja jotenki erilaista ku sukkapuikko tuntemukset...Mitähän nekin on? Mulla on tullu mahaan tosi paljon arpia nyt parin viikon aikana. :ashamed: :/ Ku vauva vaan laskeutuu ja laskeutuu niin mahanahka paukkuu...Luulin jo selvinneeni ilman arpia, mut eipä sit...

Pakko vissiin poistua koneen äärestä ku tyty tuol masus alotti ni kamalan metelin et en pysty oleen täs paikoillani...

liinu83 ja möykky 39+4
 
liinu83
  • Harmillista toi flunssasi juuri nyt, toipumista :hug: . Pisti naurattaan kyllä ajatus että se limatulppa tulisi nenänkin kautta :D sittenhän mullakaan ei oo mitään hätää, sillä lievää flunssaa ollut jo muutaman viikon ajan.

    Dinah Mä meen neuvolaan huomenna ja sitten kai th sopii jo käynnistysaikaa, tai en oo varma miten täälläpäin menetellään.
 
liinu83 Mulla on ollu myös semmosta riipivää kipua tuolla alapäässä kuten kuvasit, oon ajatellut että se olis jotakin paikkojen venymistä synnyttämistä varten (toivossa hyvä elää) ja muutenkin limakalvot tuntuu aika kuivilta :/
UtaS78 rv40+6
 
meille syntyi tyttö 13.5 klo.16.51.
rv 40+4.neidin mitat olivat 3610g ja 50cm.
synnytys oli nopea ja helppo,kesti n. 4h...
eilen päästiin jo kotiin ja mukavasti on lähteny sujumaan.on innokas isovelikin hoitelemassa :D
 
Birdie Täällä myös yksi mamma ja vauveli, joille imetys ei ole ollu helpoimmasta päästä. Tyttö on pieni (2790g), joten suu on myös todella pikkuinen. Heti synnytyksen jälkeen tyttö sai rinnasta otteen ilman apuvälineitä ja vielä yölläkin imetys onnistui. Seuraavana päivänä syntymästä tyttö ei enää saanut edes hoitajien avustuksella nännistä kiinni. Maito nousi sen verran, että rinnatkin alkoivat muuttua. Yksi hoitajista pyysi kokeilla pullotuttia ja sillä imetys onnistuikin. Mieheni kävi ostamassa rintakumeja ja niitä käytän edelleen. Hoitajat sairaalassa sanoivat, että rintakumia voi ilman muuta käyttää, jos sillä vauva kerran saa imettyä. Tyttö sai silti sairaalassa maitoa myös pullosta. Itse murehdin myös miten kumista pääsee sitten joskus eroon, mutta hoitajat sanoivat, että siitä ei kannata stressata. Vauvan kasvaessa voimat vahvistuu ja suu kasvaa, joten vauva saattaa saada myöhemmin rinnasta otteen ilman kumia. Itse kokeilen päivittäin myös ilman, mutta yleensä tyttö vain hermostuu. Kotikäynnillä kätilö kehotti kokeilemaan imettämistä ihokontaktissa vauvan kanssa lämpimän peiton alla...siitä saattaa kuulemma olla apua. En ole itse vielä kokeillut. Mutta käytä ihmeessä rintakumia, mikäli vavasi sen avulla suostuu syömään rintaa.
 
liinu: tosi ikävää tuo flunssa, varmasti kurja olo :hug: , mulla tuo räkätauti oli tosi sitkeenä muutama viikko sitten ja kesti toista viikkoa, ei keriinnyt muutaku niistämään ja sit siihen päälle vielä tuli poskiontelotulehdus, ei kiva ei, pikaista paranemista toivottelen..

sonjalle onnea pikkuisesta tytöstä :flower:

(.) eli klo 6-11 supisteli säännöllisen epäsäännöllisesti kunnes supparit loppu ku seinään kunnes nyt iltasella 17 jälkeen on alkanut sama aamusen kaltainen supistelu uudelleen ja limaa pukkaa edelleen, mä täällä taas oottelen epätoivoisena säännöllistyykö nää vai nou..

 
Onnea taasen kaikille vauvautuneille :heart: :flower: =) ! Hui Annaliina :eek: . Pikaista toipumista pikku-pojallenne!!!!

Eilen oli neuvola . Tuloksena oli, että terkka päätteli vauvan olevan POIKKITILASSA!! |O |O :eek: . Mä en kyl käsitä miten se sen niin arvelee olevan... :headwall: . Se ehdotti lääkäriä ensviikoks, ja käskin sit laittaa oikeen ultraan kanssa. Tää meidän uusi terkka on kyl niin avuton, että en yhtään ihmettele, jos se on väärässä :snotty: .
Tämä sama terkka oli yhdelle kaverilleni sanonut, että siltä tulee istukkaa ulos :eek: . Kyse oli kuitenkin suonikohjusta emättimessä ( tai siellä suunnalla) :whistle: Ja monelle muullekin on heitelly ihan omituisia "tietoja" .
Hiukan laittaa ärsyttämään |O . Sitten sf mitta oli 2 cm PIENENTYNYT , vaikka entisetkään housut ei mene enää kiinni... JUST JOO! Paino oli tippunu 400g / viikko. Mua ketuttaa, kun se ei uskalla edes tunnustella mahaa, et miten se vauva siellä on :headwall: :headwall: :headwall:

Tänään olen tehnyt taas pikku ostoksia vauvaa varten mm. vanupuikkoja , koreja hoitopöydälle ja pyykkikorin vauvanpyykille =) . Pinnasängyn pinnasuojus pesty, vielä tarvis pestä vauvujen kantokoppa ja sitteri... Kyllä näitä pestäviä vielä löytyy! Vanhat harsot on pesty, keitetty ja silitetty, samoin kuin parit imetysliivit :D , tuli meinaan valkoisiksi!

Eipä muuta ku morot taas!

Sädis rv 39+1
 
Onnea Sonjalle tyttärestä!!!

Mulla on niiiiin kipeet paikat, ettei oo tosi. Tuntuu et alapää halkee, ja vauva punkaa ittesä aivan väkisin ulos. Ihan hirveetä, jos tätä kestää + 42 viikoille :| En pysty enää istumaan, vaan kyljellään sohvalla tai sit seistään.

Näillä mennään...

sinuhe ja ukkeli 38 + 3
 
Sonjalle onnittelut tytöstä!!!

Missäs kaikki on, ku täällä on niin hiljaísta???Mikähän auttas ku musta tuntuu että mahanahka ratkee ihan just. Tosi kipeinä noi arpikohdat ja sit ku tyty riehuu tuol masus ni tuntuu et koko nahka repee..... :eek:
 
mulla on tuota sinuhen oiretta, mut myös sitä et kylkiluihin sattuu ihan sikana.. oon niin lyhyt et vauvalla alkaa oleen tosi ahtaat paikat tuolla.. yhtä aikaa puskee ylös ja alaspäin.. auts! :/

liinu ootko kokeillu rasvausta? mulla yhessä vaiheessa kiristi ihoa ja tuntu et just ratkee.. sillon rasvasin joka ilta ja tuo tunne sit hävis.. :)
 
Oon mie koittanu rasvaillakki, mut tuntuu et siitä on vaan hetken apua. Mä oon päättäny et lauantaihin mennessä mun räkätauti on helppottanu huomattavasti ja sunnuntaina kun on laskettuaika ni mä meen synnyttään. :D :D B) heh...saahan sitä aina toivoo... :whistle:
 
Huomenta.

Etusivun tiedot päivitetty. Onnea sonjalle ja perheelle nyytistä :flower:

Eilen olin tosiaan siellä polilla.
Onneksi oli eri lääkäri kuin edellisillä kerroilla. Tämän kertainen oli paljon ihmismoisempi ja oltiin samalla aalto pituudella. Olisko johtunut siitä, että oli juuri palannut äitiyslomalta :)

Eli mittaustuloksia:
pissa puhdas
RR 118/87
BM 96
FL 84
AC 370
painoarvio 4,2-4,4kg
sormella auki

Jos aika olisi ollut aamupäivällä olisi todennäköisesti heti alettu käynnistellä, mutta iltapäivällä ei moiseen enään ryhdytty. Tätä päivää tarjosi, mutta saatiin neuvoteltua maanantai aamulle. Eli käynnistykselle mennään, jos ei nyt viikonlopun aikana itse päätä ulos tulla.

Jossu & Hemuli 38+3
 
Nyt vois varmaan kömpiä takaisin peiton alle, kun 4 kävin vessassa ja sen jälkeen ei ole uni tullut silmään. Koitin maata hissuksiin, että mies sai rauhassa nukkua, kun oli tänään taas aamuvuoroon lähtö.

Nousin sit hänen kanssaan aamupalalle ja nyt hän jo töissä joten mä voisin palata takaisin sänkyyn kierittelemään.

Edelleen tuli pyyhkiessä jotain vaalean punaista. Mitähän on? Vai johtuisko edelleen eilisestä sisätutkimuksesta. Kun lääkäreitä oli kaksin kappalein kopeloimassa. Siis aloitteleva lekuri oli toisena.

Jossu & Hemuli 38+3
 
huomenet !!

supparit laantui ku menin nukkuun joten se siitä, no eipä tässä tartte kauaa kärvistellä ku maanantaihin 9:30 ja sit me nähdään toi vauveli ihan kasvotusten, sitä olis vaan toivonut et synnytys olis ehtinyt käynnistyy ihan itekseen ennen käynnistystä mut ei näillä suppareilla...

jossullakin käynnistys eessä, tsemppi :hug: maanantaille

mullakin nuo vauvan liikkeet tekee kipeää ja kun vauva laskeutui niin kutisi niin vietävästi alamahaa ja siihen auttoi tosi hyvin rasvaus. nyt on nahka visiin jo sen verran venähtänyt ettei enää tarvi ees rasvata :D

kurpitsa rv37+6
 
Onnea vauvan saaneille

Liinulle nopeaa paranemista toivottavasti ennen H hetkeä tauti häviää on siinä sitä kestettävää ilmankin.

Imetys
: Täällä on ihan ok lähtenyt k'yntiin mut ei se oo mullakaan ns. helppoa ollut kummankaan aikaan..mut ahkerasti oon koittanut imettää (lukekaa vauva kokoajan rinnassa) Mut ei mun mielstä kannata stressata jos jostain syystä ei onnistu niin ei onnistu meillä on hyvät korvikkeet apuna...ootteko muuten kuullut et nykyään ei suositella yli puolenvuoden imetystä? Neuvolasta ystävä oli saanut tällaista tietoa.

Mites muilla nukkuuko vauvat omissa sängyissä vai teidän vieressä? Meillä nukkuu vieressä muuten ei nukuta silmäystäkään koko yönä ja tuon leikkuuhaavan takia on jotenkin ollut helpompi kun ei tarvitse nostella vauvaa yöllä.
 
:heart: Oikein Paljon Onnea vauvautuneille, Santrralle, Birdielle ja Sonja Rlle :heart:

Aloitanpa näin aamutuimaan omalla (.) Keskiviikkona oli mulla se neuvola ja sieltäpä siis

rv 38+6
paino 2000g / vko !!! Ai mullako turvotusta ja suoli ei toimi enää mitenkään! Vtu, kunnon norsu olo! ( yht. 16,5 kg )
turvotus ++
RR 118/78
pisu puhdas
hb 115
sf 35
syke 136
liikkeet ++

Siinäpä ne. Keskiviikkona tuli sit ensimmäinen kunnon synnytyssupistus ( kesto sellainen ), kesti jonkun 3 minuuttia eikä toivookaan, että olisin paikallani voinut olla. Mutta siihen se sit jäi. Muutamia pienenpiä kyllä tulee enemmän ja vähemmän säännölliseti ja hirvee ralli on koko ajan mahassa menossa. Vissiin Onni yrittää päästä oikeelle reitille tai sit muuten vaan pyörii ihan vaan kiusatakseen äitiään :)

liinu83 Mulla tuntuu kanssa että maha repee! Ja oikeesti oon alkanu jo miettiä, että pitäisköhän sitä kohta KYSissä käydä näytillä, ettei se oikeesti repee. Molemmat; kohtu ja nahka. Nyt on kaks päivää ollu jatkuvaa kipua ja kiristystä tuossa haavan kohdalla ja sit siitä oikealla alhaalla maha makkaralla. Voihan se olla, että siellä on kunnolla kiinnikkeitä, mutta tunnu ei kovin kivalta! Kysyin kyllä silloin lääkäriltä, että mikä on minun kohdun vointi, niin sanoi, että kylläpitäisi synnytyksen kestää, mutta jos kovia kipuja tulee, niin sit heti lääkäriin. Mutta mikä on kova kipu??? Kun vaan tietäis...
Ja sama homma mullakin noitten arpien kanssa. Hyvin selvittiin ilman tuohon parin viikon takaseen aikaan asti, mutta nyt repee ihan uunaalleen :ashamed: Onni on majoittunut tuohon oikeelle puolelle ja siitäpä se sitten on entiset ( jotka tuli pikku neidin section aikana ja painon pudotessa ) levinny, jatkunu ja revenny. On se vaan jännä, että painoa kumminkin 10 kg vähemmmän kun esikosta, mutta arvet aikasta mahtavat. Mutta minua ne ei kyllä haittaa.

Jaahas, ajatus katkes, kun syvennyin kuuntelemaan neiti 2 vee 10 kuukautta laskemista. Ihan on jo oppinu laskemaan neljääntoista, nää "toista" on oppinu "salaa" :) Tosin 9 jää välistä, mutta kuka sitä tarvii ;)

Aurinkoista perjantaita!

PP ja Onni-poika 39+1 :heart:
 
Huomenta kaikille,

tänään on jotenkin pirteenpi olo. Yö tuntuu kyllä tosi pitkälle. Ihme itkuolo oli eilen.

jossu-71 Luin mielnkiinnolla noita sun tuloksia.
itsellä mitat:
BPD 95,4
AC 384,3
FL75,8 ja painoarvio sellanen 4200g. Tosi samoissa nää meidän mitat ja sullahan oli 4200-4400g et ehkä pikkasen isompi kuten mitatkin. Itsestä tuntuu ihan luotettavalta tää arvio. Tsemppiä sulle käynnistykseen. Mä meen vasta 2 viikon päästä kun on laskettuaika. Lantiossa on tilaa kuulemma kun edelllinenkin sieltä tuli, ja olis se ihanaa jos itse alkais syntyy. Kyllä se puhu käynnistyksest, ja se pitäs alottaakin vähän aikasemmin, mut kun kaikki on ok ja vähän paikat jo auki- niin katsotaan. Toivotaan et sun pikkunen lähtis sielt tulemaan itsestään, nyt kun silläkin häätö tiedossa! Toivottavasti se kopelointi auttais jotain. Mulla ei mitenkään tehnyt kipeetä tutkimus eikä tullut mitään pikkareihin tullut vaik olisin kyllä toivonut sitä LIMAA- sitä mitä muutkin bongaa kokoajan! Nyt meinaan alkaa sitä miestä hiillostaa et seksiä on harrastettava, josko se ärsyttäis ja auttais. Mut ei se oikein tehoo jos sitä harrastaa kerran kaks kk :( Nyt pitäs ottaa loppukiri, josko auttais. :D

painon noususta ikävää kun sitä on tullut 20kg -ja lääkäri sano et sekin kasvattaa vauvaa vaikka sokerit ok. Mut kun en ole syönnyt SOKERIA :headwall: :headwall: En mässännyt roskaruokaa, suklaata, keksejä yms. mitenkään älyttömästi. Toki syön herkkujakin, mut mielestäni paino ei ole tullut epäterveellisestä ruuasta. Ärsyttää eihän kaikki 20kg paisuneet synnytä jättiläis vauvoja. Kait jos mahassa on 5kg möykky, vedet ja muuta tavaraa + turvotukset jotka sit jää sairaalaan niin lähtee heti 10kg painost pois. Minkä sitä tekee kun sitä painoo on vaan tullut. Siitä varmaan johtu eilinen itkuolokin kun aloin sitä miettii. :ashamed: Valitetaanko muille painonnoususta? paitsi tietty th -ne on niiiiin tarkkoja.

Tulipas sitä tekstiä, aurinkoista perjantaita kaikille!

Onnea Sonjalle nyytistä! :flower:

Merika ja maha-asukas 38 tasan :heart:

:wave:
 
onnea taas uusille vauvautuneille

Siis onko tää enään normaalia, kun en vieläkään ole tuntenut yhtään supistusta, eikä limoja näy, ja tuntuu että alapään muut kolotuksetkin on hävinneet :eek: nytkin tuntuu tässä koneella istuessa että ei olisi edes raskaana, sit vasta muistaa kun näkee mahan :D
Mulla LA:han on 6 päivää...voi kunpa sitä pääsiskin vielä äippäpolilla käymään ultrassa ja kinuaan jo sitä käynnistystä, luulen että ei tää tästä mihinkään itestään etene...
Niinkun eräs tuttu sanoi mulla on vaan laiska kohtu(tekeen supistuksia) :headwall:

Aurinkoista perjantain jatkoa B)
 
Huomenta :flower:

Onnea vauvan saaneille :heart:

PieniTytönTylleröinen: Meillä ei terkka koske alapäään =) Ja kai se on ihan normaalia ettet oo tuntenut yhtään supparia,kun meikäkään ei oo niitä liiemmin bongannut ja viikkoja kuitenkin jo 40+3,limaa mulla kyllä piisaa...voin laittaa osan sulle postissa :D Mutta muuten aika vaivaton olo =)

Sädetikku,mihinköhän se terkan diagnoosi poikkitilasta perustuu,jos se ei ees vauvaa tunnustele :eek: Outoja tapauksia....

Täällä edelleen yhtenä kappaleena,mies lähti seuraamaan meidän tulevan talon kuntotarkastusta ja minä lipitän teetä. Alkaa käymään aika pitkäks,kun ei enää keksi mitään järkevää tekemistä. Mihinkään ei oikein arvaa lähtee,siis pidemmälle ja siivotakkaan ei jaksais koko aikaa...plaah,tulis jo |O

Repa ja kutvonen rv 40+3
 

Yhteistyössä