<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

ei täälläkään terka tee sisätutkimusta muutako sitte sen loppu tarkastuksen synnytyksen jälkeen. =) Repa älä muuta sano vaikka mulla on la maanantaina niin tuskastuttavaa tää ootelu |O joka paikka siivottu ja ei sitäkään koko ajan vihti. :eek: Kauppaan pitäs suunistaa kohta. Ei muutako Suomi voittoon ilalla Venäjästä :wave: Nissu76 ipsku rv39+4 :heart:
 
Pienitytöntylleröinen: Ei oo mitenkään epänormaalia, ei mulla ainakaan esikosta tullut supistuksia, kun vasta synnytyksen käynnistyessä.... ja ei terkka meillä alapäätä rönki...

Ihanaa, Repa on vielä täällä mun kanssa :LOL: Vitsi, miten sä saat aikas kuluun? Mulla on ainaki ihan törkeen tylsää... Onneksi on edes nuo kaksi duracell- pupua ennestään, tiputtavat mut takasin maan pinnalle...

äippä ja nytty rv 40+3 :heart:
 
Onnea vauvansa saaneille!

PieniTytönTylleröinen- Täälläkään ei oo varmaan kertaakaan supistanu sitten "oikeesti", koska ei oo esim. vielä ollu sellasta oloa, ettei vois olla kivun vuoksi paikallaan. Mulla on nyt menossa rv 40+5. Limaa ei tule, ei oo oikeestaan mitään merkkiä, et synnytys olis lähestymässä.

Kummallisinta tässä on, että sf-mitta on ollu koko ajan käyrien yläpuolella, ja mun paino on noussu jo 26kg, mut silti ei olla tehty uutta painoarviota viimiseen kuukauteen. Edellinen sisätutkimuskin mulla oli viikolla 36, eli ei oo minkäänlaista tietoa, mitä alapäässä tapahtuu. Ajattelinkin, että pitäiskö keksiä joku tekosyy mennäkseen tänään synnärille näytille... Muuten odotellaan 10pv yli lasketun ajan ennen ku pääsen ees kontrolliin. Toisaalta taas on sellanen olo, että haluais vaan odottaa luonnon tekevän tehtävänsä.

Lakupiippu 40+5
 
Lakupiippu: sama homma täällä, eli viiminen sisätutkimus on tehty siellä viimeisessä lääkärineuvolassa..kovasti myös kiinnostaisi tuo värkin tilanne, kun silloin oli jo kerran paikat auki... ja tosiaan, 10 päivää odotellaan täälläkin yli lasketun ennen seur. lääkäriä... :/
 
Merika Mulla on kans paino noussut n.16kg enkä tajua miten se voi nousta noin paljon!! :eek: Toki joskus syön herkkuja mutta vähemmän mitä ennen raskautta, eli silloin tällöin, mulle on annettu paino arvioks kun vauva syntyy n.3200-3400g ettei täälläkään mitään jättivauvaa todellakaan ole tulossa!
Meillä neuvolatäti eikä lääkäri ole valittanut mitään painosta, ainut että se helkkarin OPISKELIJA aina "onhan tota painoa aika paljon tullut" mutta sen kommenteista jaksa ketään välittää!! :kieh:

Täällä ei tee kun lääkärit lääkärin käynneillä sisätutkimuksia. eli ei th:t.

Liinu Täällä kans tua alamaha alkanut repeämään ihan hemmetisti :ashamed: mitä alemmaksi vauva puskee sitä enemmän mahaa kutittaa ja kiristää ja niiden mukana tulee sitten niitä arpia, mitkä ei tosiaan ole mitää pieniä :ashamed:

Olin eilen illalla niin väsynyt etten jaksanut tehdä yhtään mitään! Hyvä kun jaksoin yhden leffan katsoa loppuun! (.) ei sen ihmeempiä, ilmavaivat ovat ärsyttäviä, supistukset alkavat hävitä kokonaan pois :eek: no mikäpä täs odotellessa!

Onnea vauvautuneille ja käynnistys ajan saaneille :flower:

maj ja 38+1
 
Huomenta päivää...

Sädetikku, mistä noita terkkoja löytyy?? Mä tunsin syvää sympatiaa sua kohtaa, meillä kun on vähän samaa laatua tuo th :LOL: Eikä meilläkään ONNEKSI th tee sisätutkimuksia, luoja, mitäs kaikkea oisinkaan saanut kuulla...

Äippä 84 Minuukin kiinnostais tän alapään tilanne, onko tuo jatkuva jomotus, "supistelu" ja puikottaminen saanut mitään aikaiseksi. Yhtään neukku-lääkäriä ei tosin enää ole, kun polilla romplattiin melkein samoilla viikoilla, kun olisi kuulunut sen lääkärin olla. Ihan omaa tyhmyyttäni peruin sen lääkärin, kun en ko. herrasta pidä, enkä luota yhtään sanaan, mitä suustaan päästää. :ashamed: Jostain kaksplussan ketjusta luin, että saahan sitä kohdun suuta itsekin räplätä steriileillä hanskoilla :eek: Ei kai sentään, mä en uskaltais, ties mitä tuhoa saan aikaiseksi, räpläisin koko kohdun suun riekaleiksi ja saisin vielä loppumetreillä tulehduksen aikaan?? (kirjoitinkohan mä jo tästä??)

PieniTytönTylleröinen Mulla on ollut tasan yksi "kunnon supistus" tähän mennessä, joten älä ressaa, kyllä me sit ehditään... Laiskaksi tätä mun kohtu-värkkiä ei sovi mollata, jumppaa tuhatta ja sataa päivä päivältä kiihtyvissä merkeissä :LOL: Ootellessa niitä oikeita, kivuliaita supistuksia... Kyllähän tässä hengittämään on tarvinnut opetella ihan uudella tavalla, kun noita "harkkoja" tulee, mutta ei ne kipeit oo kuitenkaan kunnolla...
Äsgh, eilen meinasin taas hermostua tähän oloon ja mahaan :ashamed: Iltaisin iskee se ahdistus jakärvistely, kun alkaa enempi olemaan tuskainen olo, selkää särkee ja pla pla, mutta mitään ei tapahdu... Kiukkupepuksi mieheni mut eilen risti... :p Selkä on alkanut oikeasti ihan jumalattoman kipeäksi häiriintymään, liekö se arpikudos leikatussa nikamassa alkaa reistamaan, tai parhaimmassa tapauksessa uutta pullistumaa pukkaa samaan kohtaan. Oiret alkaa olemaan ihantooosi pahoja, eikä semmoista hermokipua hallitamillään käsikaupan puteleilla, vaan ois siirryttävä niihin morfiineihin takasin... :| Tätä mä pelkäsin alkuraskaudesta ja mielessä käynyt, että josko se selkä sittenkin hajoaa, kun koko raskaus on mennyt niin kivuttomasti :/ No, maanantaina otan asian esiin neukussa, saapi kirjoittaa mulle suoraan lähetteen polille tai sitten terveyskeskuksen kautta lähden vielä kerran ortopediselle :headwall:

Moon kanssa pistänyt merkille, et meitin porukassa on aikas vähemmistönä luonnollisesti alkaneet synnytykset. Tuntuu kyllä, että niin se on joka paikassa. Hömf, no meille tässä ketjussa kirjoittelleille on kyllä sattunut j atapahtunut vaikka mitä, ettei me kyllämuutenkaan sovita ihan tilastoihin B)

Liinulle paranemis :hug:

Jop jop, no aamiainen ois aikas kova sana, taidan lähteä hakemaan Foodista patongin...
 
Äippä: En mä saakkaan aikaa kulumaan |O Oon kateellinen sulle sun sähköpupuista :D Jos toisen kerran tähän ryhdyn,täytyy huolella suunnitella yliaika aikataulu,tiiviisti tekemistä joka päivälle :LOL:

Lakupiippu ja äippä: sama homma,olis kiva tietää mitä tuolla on sen koommin tapahtunut tuolla alaosastolla... mutta vasta ensiviikon pe ottavat polille,jos tää takiainen ei luovuta asemistaan ennen sitä....
 
Onnittelut kaikille jo vauvan saaneille! Teitä on jo niin mont etten käy yksitellen luettelemaan, etten vain unohda ketään :wave:

Täällä arki sujuu tasaisesti, neiti on jo 2vkoa vanha. Yöllä valvotaan vähän enemmän, mutta muuten kaikki ihan ok, ei isompia vatsavaivoja ja maitoa riittää. Viikossa tavoitettiiin syntymäpaino, nyt jo tarkkaillaan kovasti ympäristöä ja naureskellaan, ja ga-ga; tetaan :LOL:
Oma vointi on loistava, lonkatkaan ei enää niin kiusaa. Paino on pudonnut edelleen, nyt mennään -11kg aloituspainosta. Synnärillä mitattiin viimeisen kerran ennen synnytystä -1.5kg alpoituspainosta, eli synnytyksen myötä laitokselle jäi 9.5kg. Toivottavasti kovin paljoa ei tule tämän imetyksen aikana, ettei tarvii niin kovasti töitä tehdä niiden poissaamiseksi.

Nyt pitää rientää, neiti kutsuu.

Gha ja neiti 2vkoa1pvä
 
MUlle kans tullut painoa enemmän kuin esikosta tuli se 8kg vaan, ja nyt tullut 10kg...syön kyllä kaikkea mitä vaan tarjotaan eli herkkujakin menee päivän mittaan :D Ja pelkään et miltä tää maha oikein tulee näyttään..kun esikosta jäi roikkuva pussi mitä en saanut kiinteäksi en kyllä yrittänyt edes tarpeeksi :ashamed: että nyt jää kahta kamalampi maha pussi roikkumaan :eek:
äippä oon kans huomannut että tässä joukossa on ollut paljon käynnistyksiä ja sectioita, ei mielestäni paljon luomusti lähtenyt käyntiin.

tyllerö 39+2
 
Heippa taas,

tosiaan paljon on ollut käynnistettyjä ja sektioita täällä. Tsemppiä myös niille, jotka ovat lähiaikoina käynnistykseen menossa!!

Sisätutkimuksista on ollut puhetta, niin ei täälläkään terkka tee niitä. Viimeksi kävin loppuraskauden tarkastuksessa ja olis kyllä todella kiva tietää, onko mitään tapahtunut. Eilenhän olin jo innoissani kun sitä hyytelömäistä limaa tuli, mutta eipä ole toistaiseksi johtanut mihinkään. Illalla tuli vielä lisää ja olin vielä jotenkin ihan rauhaton ja siksi varma, että yöllä tapahtuis jotain, mut ei mitään. Tänään oonkin sit väsynyt ja kuin perseeseen ammuttu karhu mielialaltani... :headwall:

Merika: Täälläkin painoa tullut lähes 20 kg, mutta siitä ei ole kukaan huomauttanut vaan ennemminkin kun olen itse kysynyt niin aina on sanottu että on ihan normaalia.

Tänään meinataan illalla saunomaan, joten ehkä siitä toiveet taas herää....

mouku 40+4
 
Tämä mamma sai lääkäriajan iltapäiväksi, kun soittelin terkalle ja kyselin että onko ihan totta seuraava lääkärikäynti vasta silloin 10 pv yli... ja kerroin että kun mulla on noita suppareita ollu sillon tällön öisin ja paikat tosiaan sillon rv 37 jo auki.... Sanoi että laittaa mut lääkärille, koska luulisi noiden suppareiden avaavan paikkoja, ja mulla kun nuo edellisetkin on tulleet syöksynä...

joten katotaan miten edetään...
 
No jo oli yö! Mä heräsin 03 ja kattelin sitten telkkaria ja luin lehtiä tuonne 5.30 asti :whistle: . Ei vaan tullu uni, kun maha piti kamalaa meteliä, närästytti ja nälätti ihan perkuleesti :snotty: ;) .

Repa ja Mymmelis: tuskin se mein terkka itsekkään tietää mihin arvionsa aina perustaa. Se ei tosiaankaan tunnustele mahaa, vaan hiukan " sivelee " pinnasta ja koittaa siitä sitten arvuutella päivän asennon :headwall:
Meillä oli vaan niin ihanat edelliset äitiysneuvolaterkat, kun molemmilla oli kätilötausta. Ne sentään osas asiansa!

Sädis rv 39+2
 
tyksistä soittivat, noista labroista ja kun sanoin ettei teitin lähetteet ollu tullu perille niin en päässy niihin ja lekuri sanos että ne olis hirmu tärkeet mut minkäs sit teet ku en päässy, nyt tuli sit käsky tsekata itteensä tarkasti ja jos voinnissa ilmenee muutoksia, kuten näköhäiriöitä, pääkipua, ylävatsakipua ( jota on ollut viime kuukausi ), vauvan liikkeet laimenee tahi suppareita tulee kuten eilen niin pitää herkästi mennä näytille eikä jäädä kotiin kärvistelemään. mun taustalla ja hoitohistorialla ottavat mun asiat tosi vakavasti kun on vielä riskiraskaudesta kyse niin painotti että heti käymään, ei ole mulla leikin asia ja noista suppareista vaikka ne tuliskin vain epäsäännöllisesti niin tyksiin vaan jotta saadaan selville kestääkö vauva niitä :eek:

voi luoja, nyt ne kyllä pelottivat mut totaalisti :| muutenkin henkinen kantti rupee oleen finaalissa..ja nyt supistaa taas...

 
Tässä teille vähän masu kuvaa, ja mun "ihania"arpia!

Kuva on otettu eilen eli RV 38+0



Onko tua teidän mielestänne enemmän poika vai tyttö maha? tai vaikeahan sitä on yhden kuvan perusteella sanoa ja kun on suht hyvin jo laskeutunutkin :)
 
Iso :hug: kaikille vauvautuneille, käynnistystä odottaville, sectioon menijöille ja vauvautumista odottaville...kaikille siis tasapuolisesti. =)

Imetyksestä Mä täysimetin esikkoa reilu 3kk ja ensimmäisen kuukauden käytettiin rintakumia...sitten alkoi sujumaan hienosti jo ilman. Meille sekä osastolla kätilöt ja kotona terkkari, sanoi että ei siitä mitään haittaa ole, että jos vauva niin imee hyvin niin käyttää sitä kumia sitten vaan. =)
Ja tosiaan yhtään ei ole huonompi äiti vaikka imetys ei onnistuisikaan. :hug:
Vaikka sinänsä ymmärrän kyllä paremmin kun hyvin nuo "huono äiti" fiilikset koska niitä koin itsekin kun esikko lopetti rinnalla olemisen vallan 7 kuukauden iässä vaikka onhan sekin jo hyvä saavutus.
Meillä imetys sujuu ihan hyvin, vaikka pojalla menee välillä aina hetki ennen kun saa rinnasta kunnon otteen. Mutta kertaakaan ei ole rinnanpäät menneet rikki kun esikko repi ne moneen otteeseen...se jos mikä oli kamalaa. :|

Painon putoomisesta Mulle painoa tuli joku 14-15 kg ja puolet tuosta on nyt pudonnut. Olen niin kade teille joilta kilot lähtee nopeasti...mä saan näidenkin kilojen kanssa taistella luultavasti ikuisuuden. :headwall:

Meillä kävi eilen terkkari kotikäynnillä...näin hyvissä ajoin kun poikakin on tänään jo 3 viikkoinen. :LOL: Mutta kaikki siis on oikein mallillaan ja jätkällä paino nousee huimaa vauhtia. Painoa oli eilen punnitessa 3990g (syntyessään 3140g)
Vähän tuntui että terkkari koitti väkisin kaivaa musta väsymystä ja masennusta. Ei voinut millään uskoa että olen tosi hyvissä voimissa ja olo ei ole mitenkään masentunut. Tietty nyt noi hormoonit heittelee ja välillä itkettää ja välillä naurattaa mutta se nyt on ihan normaalia kaiketi vielä tässä vaiheessa.
Todella outo tapaus on välillä tuo meidän terkka kyllä.

No mutta jätkällä on 1kk neuvola 26.päivä ja siellä sitten saadaan tarkemmat mitat poikasesta. Mä sain jälkitarkastus ajan myös sitten kesäkuun alkuun.

majj Mä sanoisin että poikamaha =) Onkos teille veikattu jompaa kumpaa?
Mulle esikosta sanottiin että ihan selvä poikamaha on ja tyttö meille sitten syntyi...tästä toisesta kukaan ei sitten lähtenytkään enää arvailemaan :LOL:

Liro ja piupau poikanen 3vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja majj:
Tässä teille vähän masu kuvaa, ja mun "ihania"arpia!

Kuva on otettu eilen eli RV 38+0



Onko tua teidän mielestänne enemmän poika vai tyttö maha? tai vaikeahan sitä on yhden kuvan perusteella sanoa ja kun on suht hyvin jo laskeutunutkin :)
Ihan kun omaa mahaani kattosin..Mulla rv 41 tasan tänään..

Mulla oli esikoisen odotusaikaan täysin erilainen maha ja esikoinen on poika. Nyt mulle kaikki veikkaa tyttöä kun on pienempi ja niin erinäköinen maha..Tiiä häntä..

Täällä siispä edelleen kärvistellään..

D ja mahan asukki 41+0

 
Majj, mä lähtisin kanssa veikkaamaan poikaa, koska itelläni näyttäis olevan tuommoinen suipompi massu, mikä "ei levii reunoilta" :LOL: ja sitä on kaikki mulle toitottanut, että poikamaha-poika. (mä itse ärsyynnyn suuresti kaikista näistä vanhan kansan arvailuista...Ollaan niin varmoja arvauksista, todennäköisyys osua oikeaan kun on se 50-50 ja sitten ollaan NIIN ylepinä, et MITÄ MÄ SANOIN :LOL: ) Mutta siis juuh, poikamaha :whistle:

Mulle voi sit lähetellä niitä ylijäämä-raskauskiloja kaikki haluavat, kun oon synnyttänyt!!! Vaikka suoraan osastolle voitte jo laitella pakettia, voivat sit siirtää mut jonnekin rasvan siirtoleikkaukseen suoraan... Mä tiiä nahoissani, että kaikki nää kilot rapisee parissa kuukaudessa ja sit oon taas luiseva koliseva heinäkepukka :LOL: Moon oikeasti nauttinut olostani ihan hullusti, kun kiloja on tullut se 18 tähän mennessä!!! Ihanaa, kun ei kaikki luut törrötä :p Selluliittia on tietty vähän joka paikassa, mutta olkoot, mä nautin nyt kerrankin tämmöisestä naisellisemmasta muodosta :LOL:

 
Poika04 Meillä tyttö on nukkunut siitä lähtien hyvin omassa pedissään, kun otin illalla viimeiselle imetykselle hänet syliini oman peittonsa kanssa (peitto sen verran suuri, että on taitettuna kerran sängyn pohjalle ja siitä sitten vauvan päälle :/ ymmärtääköhän tuosta?!). Nyytti nukahtaa imettäessä lämpimän peittonsa sisään ja näin hänet on helppo siirtää omaa sänkyyn. Ei herää, kun ei huomaa joutuvansa kylmään petiin. Yöllä otan myös hänet peittoineen päivineen meidän vanhempien sänkyyn syömään ja siirto onnistuu siitäkin omaan petiin. Vauva nukkuu omassa sängyssään, koska olen niin vainoharhainen, että pelkään kääntyväni hänen päälle nukkuessa. Nukun paljon paremmin, kun ei tarvitse jatkuvasti pelätä. Aamusella kyllä makoillaan monesti viekukkain sängyllä ja yleensä siinä uni tulee molemmille :). Mutta kukin tyylillään, molemmat vaihtoehdot ovat hyviä!
 
Eipä ole mitään hajua kumpi on tulossa! :p toiset veikkaa tyttö ja toiset poikaa (enimmistö poikaa) :D
mun täti on valehtelematta veikannut aina kaikille kumpi on tullut jo 95% ollut aina oikeassa :D hän veikkaa tyttöä, saa nähdä kumpiko tulee :p
 
Hyvä kun sait ajan tarkastukseen, äippä84.

Täällä irtos limatulppa pari tuntia sitten!!! Jee! Eihän se välttämättä vielä mitään tarkota, mutta jos kuitenkin... Viikot kuitenki jo riittäis (40+5).

Noin kävi kesken siivouksien, ja jatkoin hommia tähän asti. Lämmitin saunan ja nyt meen sinne rentoutuun. Voi kun viimeinki alkais tapahtua!
 
Mymmelis paneppa osotetta tulemaan :)
Multa vois nyt ekassa kuormassa ( irrotan vaikka jo illalla ) tulla reisistä tavaraa eli sitä ihteensä ja sit voisin tuossa kesäkuun alussa panna postiin jenkkakahvoja ja massureppua :LOL:

Miltäs kuulostaa ;)

PS Ei palautusoikeutta ja postimaksutkin maksan ihan itse =)!
 
:heart: Onnittelut kaikille vauvaantuneille :heart:
Ja paljon jaksamisia vielä mahakkaille odottajille :hug:

Täällä mennään rv40+4 eikä olo mihinkään suuntaan. Nyt on kyllä turvotukset, viimeinkin :kieh: , iskeneet. Koko aikana ei minkäänlaista, mutta nyt on jalat ihan tukit. Ja onneton, kun ovat kipeät. Mies just palailemassa työreissusta ja viikonlopun malttaa kotona olla :whistle: kunnes maanantaiaamu koittaa työt taasen kutsuvat.
Tosin mä nyt toivon, että vauva syntyisi viikonloppuna :heart:
Olisi niin kiva, kun mies pääsisi mukaan synnytykseen.
Nyt on läheiset alkanut hokemaan, että tyttö meille tulee. Saa sitten nähdä, kun malttaa syntyä kumpi on. Pojalle olisi nimi jo valmiina :D Jospa sekin sitten enteilee tytön tuloa :saint:
Esikko jo ihan "hermona" , kun vauva ei malta jo syntyä. Kovasti odottavat uutta tulokasta maailmaan. :heart:

m ja Käpy 40+4 :heart:
 
Moi kaikille!
Neuvolassa sitten taasen käyty ja vielä sain viikon päähän uuden ajan (sitte rv 42), jonka jälkeen vasta saan lähetettä käynnistykseen.. näin täällä Hitaassa Hämeessä :p

(.) Rv 41+0
Painoa 69,2kg ja viikossa tullut +400g.
Turvotusta +
RR 121/78
Pissa puhdas
Sf hypännyt nyt 34, viimeks 31 vaavelin liikkuminen mukamas vaikuttaa mittaukseen..joten normaalikäyrillä taas mennään.
Rt ja kiinnittynyt (jippii :) )
:heart: 140-160
Liikkeet ++

Th kertoili, kun kysyin onko synnyttäneistä ollut nyt ruuhkaa, että ei ole. Vaan kaikki tahtonut mennä lasketun ajan ylitse, lohduttavaa :xmas:

Kehoitti hieromaan nännejä, harrastamaan omaa kivaa ja sekstailemaan, em. jutut muka auttais oksitosiinihormonin eritykseen ja edesauttas synnytyksen käynnistymistä... :eek: epäilenpä.
 

Yhteistyössä