<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Ok kurpitsa, sori tää limajuttu on vähän ällöttävää, mut jatkan vaan... ;) eli mulla oli sellaista tosi kiinteää se aamuinen, kuin hilloa tai hyytelöä. Myöhemmin kun kävin vessassa niin tuli vielä vähän.
 
mouku80: No niin...toivotaan, että enteilis lähtöä=) Jos mäki oikein elättelisin toiveita, niin mullakin tullut useampana päivänä jotain limaa... tavalliseksi valkkariksi vähän liian paksua mielestäni.. :LOL: huoh... tää loppuodotus saa kyllä kuvittelemaan vaikka mitä... :LOL:
 
heh, ei noista limoista saa valkkaria tekemälläkään, eli uskotaan että olis sitä ihteään :LOL:

mulla noit suppareita tuli kolmisen tuntii ihan kivasti 5-20min välein mut nyt rupee helpottaa ja väli pitenee, alkusoittoa siis. joten jospa sitä alkais siivoomaan keittiötä ku on niin sotkuista..
 
Huomenta.

Tulipas nukuttua pitkät unet ja ilman vessareissua vielä.

Nyt hereillä ollessa tulee kurkittua kelloa kokajan, kun on puolilta päivin se polikäynti edessä.

Eilen illalla tuli muutama suppari, mutta ei mitään todennäköisesti saanut aikaan, kun yhtäkkiä loppuivat.

Jossu & Hemuli 38+2
 
Onnea jälleen vauvautuneet :heart: :heart: :heart:

Täällä ei kummia,kasassa edelleen. Oon palstan ainoo ilmeisesti joka ei oo näihin viikkoihin mennessä noteerannut edes kunnollista supistusta :ashamed:
Neuvolassa eilen kaikki ok,ens ti seuraava käynti ja sit ilmeisesti ensiviikon pe polille aika kontrolliin,joten niitä odotellessa. Kaverilla ei ilmeisesti hätää kun meuhkaa entiseen malliinsa :D

Repa ja kutvis rv 40+2
 
annaliina: hyvähän se on odottaa että ruoka menee kunnolla alas ennenku kotiin lähtee. ja se imetys touhuki paranee ku vauva virkistyy kunnolla. niin kävi meillekin. alkuun ei saanu rinnasta kaikkea lähellekään vaikka maitoa tulikin yliäyräiden. mutta sit ku vauvan vointi parani nii innolla roikkuu tissillä.ehkä jo liikaakin =)

karkasin just sen takia koneelle ku poika valvoo ja huutaa heti tissiä ku kuulee mun äänen. ja syöny jo ihan ähky kuntoon itsensä... :LOL: saa pitää tovin taukoa ku korvistakin tulee kohta maito ylös.

jaksuja kärvistelijöille! kohta se on nyytti jokaisen sylissä. siihen tahtiin vauvoja tippuu täällä maailmaan!

ja tuhannesti onnea nyytin noutaneille ja haku reissulla olijoille :flower:

nemika+rakkauspakkaus
 
huomenia :)

neuvolasta just kotiuduin, oli joku sijainen taas vaihteeksi. No onneks ei ollut sitä opiskelijaa sielä!! Itse asiassa tua sijainen oli todella mukava!! :) Ja tuli itsellekkin varmempi olo, ja sain jopa suustani sanottuakin kaiken näköstä :D
Tämä neuvola täti kertoi tarkasti kaiken kun tutki masuani, "tässä pieni pyöreä pylly, tässä on jalka, sainpas kiinni" jne. ja auttoi minuakin tuntemaan niitä, mutta empä niistä paljoa mitään tajunnut :LOL:
Tämän tädin mukaan synnytys on vielä kaukana, että ei ihan hetkeen ole kuulemma tulossa ja vauvan takaraivostakin sai kuulemma vielä ihan hyvin kiinni.
Oon saanut tässä kuukauden aikana neljältä eri kätilöltä/ lääkäriltä/ neuvoltädiltä/ th:lta eri mielipiteitä ja kaikki sanoneet aivan eriä :LOL: tiedä sitten ketä uskoisin. :D ehkä uskon tätä sijaista kun sai minut vakuutettua nii hyvin..

rv: 38+0
paino: 525g/viikko :D
turvotus: +
RR: 113/65
SF: 32,5
:heart: 144
RT

Että jos tua täti on oikeassa siitä ettei vielä hetkeen synnny niin olen täällä vielä keskuussa niinkuin sanoin :D (oikeesti toivon etten oo :( )

maj ja 38+0 :heart:
 
valkkarista/limasta ootte puhuneet, ja niinku kurpitsa sanoi aika hyvin, kananmunan valkuiseksi voisin kuvailla omaanikin :x limaista ja venyvää ja tosi märkää ja tulee ihan rusaasti :x vaikea selittää.
 
moi!
täälläkin edelleen kasassa.. :headwall:

limasta: mulla tuli viimeviikolla sisätutkimuksen yhteydessä ja sen jälkeen vähän veristä limaa ja sit tuota kananmunan valkuaista (aika hyvä kuvaus muuten) vielä illalla.. terkka arveli sillon et ois limatulppa tulossa, siis sillon sisätutkimusta tehdessä.. siitä siis nyt viikko, sen jälkeen on säännöllisen epäsäännöllisesti ollu näitä kaiken maailman oireita mut ei vielä kuitenkaa lähelläkään lähtöä.. :headwall: ehkä sit kesäkuussa.. huomenna on taas neuvola, mä jo niin toivoin et ei tarviis sen avuttoman terkan luo enää mennä.. mut ku ei niin ei..

työnantajaki tuossa soitteli ja kyseli et joko se vauva on syntynyt.. heillä kuulemma tytöt jännittää et milloin se syntyy ja kumpi se on.. :) (olin siis yhessä perheessä lapsia hoitamassa ennen äippälomaa) lupasin et kyllä ilmoitan ku vauva päättää ulostautua..

nyt viikkosiivousta tekee, menkkajomotuksista huolimatta..

anuliina 39+2
 
neuvolas tuli käytyä, ja turha hukka reissu oli. siel oli taas joku sijaisen sijainen kun olin toivonut näkeväni tän mun oman th/kätilön et oisin saanu oikein kunnolla jutella mieltä askarruttavista asioista mut olkoon, tän sijasen kans ei oikein juttu luistanut joten koko käynnistä jäi turhautunut olo.

mut vauvalla oli kaikki hyvin, oli kuulemma tosi alhaalla ja päästään jo kiinnittynyt mut mikä hauskinta niin mun sf-mitta nousi viime kerrasta 5cm, joten tosi uskottavalta mittaukselta kuulosti :LOL:
mut nyt ainakin pompattiin alakäyrän alapuolelta sinne keskikäyrälle...no onhan noissa mittaajissa eroja.

joo mut nyt täytys lähtee hakee esikoista hoidosta
 
Hitsit, olipas ankeaa, kun oli tää foorumi vähän jumissa/päiviyksissä tässä päivällä |O

Puuh, nyt ois siivoukset suurin piirtein siivottu, enää en jaksa kiinnostua koko hommasta... Imuroitu, järkätty, tiskattu ja pesty pyykkiä, siinä riitämiin, nyt loppu tänä möhömahan voimat ja kiinnostukset! Hesestä tahdon päivän safkat ja piste :LOL:

Määkin haluan moisen neuvolan tädin, ku MAJJ:lla tänään... :ashamed: Määkin tahtoisin jonkun joka oikeasti tietää ja osaa... :snotty: Höööh!

Voihan jestas, huomasi just että projekti "akvaarion siivous" ois tekemättä ja kissa pitäis viedä kasvattajalle viikonlopun näyttelyitä ajatellen, pakata kaiki sen tavarat... :eek: No se siitä mun innottomuudesta, mars hommiin vaan takasin :headwall:

Mymmelis ja Ru, tänään 9 päivää laskettuun :saint:
 
:wave: Täällä liittyisi mukaan yksi malttamaton toukokuun odottaja. Olen seurannut jo jonkinaikaa teidän keskusteluja, lohduttavan samanoloisia kokemuksia/tuntemuksia löytynyt tähän omaankin odotukseen. Raskausviikkoja tänään 40+6 ja laskettu aika oli 9.5. :headwall:
 
UtaS78 tervetuloa joukkoon vaan! :D

täällä siivouksen lomassa pitää vähän väliä istahtaa "lepäämään" tietokoneelle.. B) vielä pitäis lattiat luututa ja vessa siivota.. ja miehukselle ruoka tehä ku on motaria laittamassa ja aiko tulla jossain vaiheessa syömään.. tietäis vaan milloin.. :kieh:
 
:flower: :flower: Onnea Weiss, Safariina, annaliina73, Santrra ja Birdie! :flower: :flower: :flower:

Tulikohan kaikki vauvan saaneet varmasti onnniteltua, teitä kun tulee niin tiuhaan tahtiin...

Repa Minä ilmottaudun mukaan niihin, jotka ei ole vielä kunnon supistuksia kuulleet eikä nähneet. :wave: Kyllä me vielä keretään niitä suppareita saada!

Neuvolassakin tuli tänään käytyä ja kaikki oli kohdallansa. Vauvan pää on kuulemma tosi alhaalla, muttei kiinnittymisestä sanonut mitään. Hassua kun ens viikon aika varattiin jo toteamalla, että jos ei ole vauva syntynyt niin nähdään. HUI!
Kurpitsa: Mullakin teki sf- mitta hurjan harppauksen, mutta olikin eri terkka mittaamassa.

Meiju rv 38+6




 
Esikoista odottelen täällä Kanta-Hämeesssä ja raskausaika mennyt tosi hyvin, mitä nyt ei enää jaksais tän mahan kanssa kärvistellä yhtään. Pituutta itellä 155cm ja raskausaikana painoa tullut lisää 15kg. Masuvauva pyörii oikein julmetusti välillä mahassa ja joudun pitelee käsillä mahasta kiinni ettei vatsanahkan lävitse tuu ulos. Ilmeisesti ei pikkuinen vielä tiedä mistä sen reitin ulos löytäisi. Pää ei ole vielä kiinnittynyt, vaikka rt asemissa onkin..viimeneuvolakäynnin mukaan. Julmettu närästyskin vaivaa.. Suppareista ei oo ollu tietoakaan, muutakuin noista tylsistä :/ kivuttomista mahankovettumisista harvakseltaan, eikä sitä ihanaa limatulppaakaan näy eikä kuulu :headwall:
Vauvelimme sukupuolta jännäillään miehen kanssa loppuun asti...
:flower: Onnea muuten kaikille niille, jotka ovat saaneet jo suloiset nyytit itselleen!!
 
Onkohan Dinah lähtenyt jo synnyttämään, ku ei ole eilisen jälkeen kirjoitellut? Ollaan melko samoilla viikoilla, niin jännittää toisenkin puolesta =)

Mulla oli pari viikkoa sitten sf-mitta laskenut 32cm 30cm:n, joten pääsin äippäpolille tarkistukseen viime viikon tiistaina.. painoarvio masuasukista oli tuolloin 3220g ja lääkärin mukaan pitäisi mahtua tulemaan alateitse. Kaikki muutoinkin lääkärin mukaan kunnossa. Nyt vaan jännittää kuinka toi ultran arvio pitää paikkansa, kun th sanoi että ultra voi heittää kilollakin suuntaan jos toiseen. Epäillyttää kun pikkuinen ei oo kiinnittynyt niin pitääkö sekään paikkaansa että mahtuis kiinnittymään ja tulemaan tuolta normaalisti pihalle. Ilmeisesti jos pää kiinnittyy niin, sen pitäisi tuntua painon tunteena lantiossa ja juoksuttaa tiheesti vessassa?
 
Heips...mulla kolmas raskaus, kaksi aikaisempaa ei ole laskeutunut eikä kiinnittynyt, kun vasta loppumetreillä...sen vuoksi olo on ollut loppuraskauden tosi tukala!! Olen myös aika pikkuinen 156 cm, en tiedä vaikuttaako se asiaan?!

Tänään kävin neuvolassa, rv 39+4
Paino: + 262/ viikko
sf 34 cm
RR 139/81 ( Yleensä matala?)
Hb 137

Toi Hb oli noussut tosi hyvin, kokoajan ollut 112- 120 välillä...aloitin Kräuterblutsaftin litkimisen...ja näköjään tehosi...kannattaa kokeilla, jos ongelmia Hb:n kanssa!! Mulla
taas supistukset hävinneet jonnekin muualle...ärsyttää ja ahistaa!!

p.s En saanut yhtään hymiöö oikeaan paikkaan, heh..ollaan sit laittamatta...

Matamimimmi rv 39+4






 
Kiitos kaikille onnentoivotuksista ja ONNEA KAIKILLE OMAN NYYTTINSÄ SAANEILLE

meillä tosiaan arki on alkanut pyörimään ihan mukavasti. Tosin täälläkin toi imetys tuottaa jokseenkin ongelmia, ja mä oon ihan hajalla siitä. Poika kyllä syö, mutta tuntuu ettei hän saa mun tissistä irti mitään, vaikka sieltä maitoa tihkuukin. Pullosta ruoka kyllä maittaa. Ja mä tunnen itteni tosi huonoksi äidiksi kun joudutaan antamaan pulloa. Myös rintakumia oon kokeillut, auttaa hieman. Mutta kun sitäkään ei kai kannattais käyttää, luin jostakin. Onko muilla imetyksen kanssa ongelmia?? Onneks huomenna on vauva-neuvola, jos sais hyviä neuvoja. Ja mitä noihin mielialan vaihteluihin tulee, niin täällä on kanssa itku herkässä vaikka oonkin tosi onnellinen meidän pojasta..

Painosta voin sanoa sen verran, että eipä jäänyt ainakaan mulla laitokselle kaikki kilot. Vaan mukaan painoa jäi se 6 kiloa synnärille.. Omat housut ei mee todellakaan jalkaan, vaatekoko on kasvanut varmaan neljä numeroa (ennen 36/38 ja tänään sovitin 42 housuja jotka meni jalkaan..).. Ja yläkropassa kokolappu heilahti yhden kirjaimen.. Kiva kengurureppu mulla tossa edessä.. Ja turvotukset edelleen tallella.. Sori. karmeeta marmattamista... mutta jotenkin tänään on vähän ahdistanut ton imetyshomman kanssa..

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille. Mä en todellakaan ollut kokenut yhtään SUPISTUSTA ennen viime lauantaita. Nyt tiedän senkin :LOL: eli kun luulin että mua sillon aikasemmin supisteli, niin väärässä olin. Niinku joku toteskin, niin oikeen supistuksen tullessa paikallaan oleminen ei todellakaan helpota oloa.

Ja limatulpasta mulla oli ainakin semmonen kananmunan keltuaisen olonen klöntti, muistaakseni vihree väriltään. Ja tuli samalla ku lapsivesi..

nyt mentävä koittamaan josko suoli toimis...

birdie + ahmatti 5 vrk (laskinko oikein)

ps: meillä irtos tänään napatynkä.. eli ajoissa senkin asian kanssa... malttamaton poika
 
UtaS78
:wave: Täällä ollaan, kasassa vielä.. :D Samat viikot ja sama la meillä oli..Hauskaa!! Onko sulle annettu jo käynnistysaikaa?


Neuvolakuulumisia Tänään kävin neuvolassa, VIIMEISTÄ KERTAA!!! Maanantaille sain käynnistysajan heti aamusta 7.30, jee!! Istukka oli melkein kokonaan kalkkeutunu ja lapsivettä oli ihan hyvin vielä. Painonmuutos +-0, eli yhteensä tullu eka neuvolamittauksesta 10,6 kg, ihan hyvin, ei liikaa.. Pissa ok ja verenpaine 112/71. Ei ollu vielä kiinnittyny, mut kyllä mulla on nyt hyvä fiilis kun on joku "takaraja" et homma etenee!!

D ja mahan asukki 40+6

 
tervehdys!
ekana onnea kaikille vauvan saanneille :flower: täällä onkin porukka jakaantunut ihan urakalla =)

meidän arki ei sitten kovin hyvin ole lähtenyt pyöriiin,maanantaina typy väsähti nukku vaan koko ajan sitten lopetti syömisen :eek:
minä soitin heti osastolle jossa oltiin mitä tehdä lastenpolille käskivät lähteä.
siällä otettiin verikokeet oli bilirubiini arvot noussu yli 300:dan joten osastolle jäätiin nuppu oli valohoidossa vuorokauden ja eilen sitten saaatiin lähteen kotiin kun nuppu virkistyi ja alkoi syödä.
kyllä siinä taas äitin hermoja koeteltiin tiistaina olin niin väsy ja ressaantunut ettei itkustakaan loppu tullu, eilen onneksi kaikki alkoi mennä paremmin =)
tänään aamulla käytiin taas verikokeissa ja bilirubiinit alhaalla mutta pissaviljelyssä näytti olevan bakteerikasvustoa joten huomenna taas polille pissanäyte antaan :|

neuvolantäti kävi kotona tänään paino oli onneksi noussut eiln kun lähdettiin sairaalasta paino oli 3135gr tänään 3335gr kyllä nuppu onki syönyt viime yönnä pyysi koko ajan maitoa tankkas ilmeisesti kun oli niin vähällä maidolla menny pari päivää hyvä niin ei tarvi käydä painokontroleissa :D
nyt tarvii lähtee syöttään :wave:

nuppu 10päivää
 

Yhteistyössä