<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Onnea täältä kanssa vauvautuneille! :flower: :heart: :flower: :heart: :flower:

Cheesecake, mulla aloitettiin käynnistys maanantaiaamuna klo 8.00 ja sinä päivänä laitettiin kolme mietoa tablettia tuonne kohdunsuulle hauduttamaan sitä. Sinä päivänä ei tapahtunut mitään. Seuraavana päivänä ehdittiin laittaa kaksi tablettia ja kolmas tabletti olisi ollut tupla-annos ja se oltais tunnin sisällä laitettu, mutta sitten kaikkien täydeks yllätykseks mulla meni lapsivedet. Tää siis tapahtui tiistaina klo 18. Olin auki siinä vaiheessa jotain 3 cm. Likka syntyi sit keskiviikkoaamuna. Lääkäri sanoi, et joillain lähtee ekalla tapahtumaan ja jotkut tarvii sen 12 tablettia. Onnea matkaan ja mieli rohkeana, ei kukaan ole sisälle jääny, kyllä ne kaikki ulos tulee! =)
 
moikka

Meille syntyi terve, potra POIKA lauantaina 10.5 klo 18.28 rv 38+3. Poika painoi 3,6 kiloa ja pituutta on 48 cm.

Vauva on valoittanut sekä äidin että isän sydämen. Kaikki on mennyt tosi hyvin ja eilen päästiin kotiin. Poika syö hyvin ja maito on noussut rintoihin. Välistä tuntuu että tissit räjähtää, ja onpa paitakin jo saatu maidosta märäksi.

Oma vointi on hyvä, tosin vähän kuumetta on pukannut. Myös haava alapäässä on aika kipeä ja verta tulee reippaasti. Ei tosin oo kuulemma syytä huoleen. Ehkä se oma vointi tästä paranee.

 
Eeti ja Marimint, meillä on kotiintulon jälkeen joka yö kitisty, paitsi viime yönä. Hain alkuviikosta juuri tuota Disflatylia, mutta parin yön jälkeen tulin tulokseen et meillä se ei jeesaa. Eilen sitten hain sekä Rela-tippoja sekä Cuplatonia ja viime yö meni loistavasti. Mun ei tarvii enää itekään tässä babybluesissa itkee toisen kanssa sen kipuja =)
 
Eli onnittelut jälleen uusille "äitiintyneille" eli santtralle ja birdielle! Cheesecakelle onnea käynnistykseen!

Ääk, oon niin kade kun tuntuu et kaikki muut pääsee jo synnyttämään! Parille kaverille lähetin tänään turhautumisviestit ja kysyin miten niiden lapset (molemmilla kaks) on syntyny, ni kaikki neljä oli syntyny 39+ viikolla, mikä ei helpottanut tätä turhautumista... Tänään yritettiin sit miehen kaa ottaa kaksin olosta ilo irti ja käytiin ulkona syömässä. Ei pahemmin suppareita tänään, mutta kävely oli silti vaikeaa ja iltapäivällä kun rauhoituin kotisohvalle niin vauva veti sellaiset tsembalot ettei koskaan, maha meni aallokkona. :LOL:

Tsemppiä muille kärvistelijöille vielä!! Eiköhän tehdä kaikki niin et kun Suomen peli on yöllä niin aloitetaan supistelut ja sit kun peli on ohi niin sairaalan lähdön aika... Sopis varmaan sit miehillekin hyvin. ;)
 
käynnistys kesti mulla kauan, miltei 3 vrk. Mut tuokin on niiiiiiiiiin mammakohtaista; kaikeksi onneksi.

Onnea Birdie, teillä on lähtenyt mukavasti arki rullaamaan, mikäli oikein tulkitsen.

Voi kunpa tässä itekin pääsis poikansa ulos pukkaamaan...Olisin niin valmis! Ens yönä ja huomenna olis hoitajatkin esikolle helposti saatavilla *toiveita yläkertaan lähettelen* Supisteluja ollu kun liikkeessä, mut aika helposti laantuvat pois kun rauhottuu. Kukapa sitä jaksaa koko aikaa hypähdellä, ja oikeet synnytyssupistukset ei kyllä levolla häviä mihinkään. Päinvastoin, ovat vaan vaikeampia sietää kun pysähtyy.

Mulla on muuten 90 % kavereista synnyttäny 37 -38 viikoilla, että silleen...

Carmen se on päässyt nyt vauvaantumaan, toivottavasti vaan neuvolakäynnillä ei selvinny mitään minkä vuoksi joutunut sairaalaan.

Hips hei, vauvauutisia odotellen ja omaa synnytystä odotellen...

sinuhe + ukkeli 38 + 2
 
poika04 Kiitos..Tää palsta on kyl aikas mahtava paikka, kun saa kaikki päästää ilmoille mikä mieltä painaa..Kun ei tuolle miehelle viiti koko ajan valittaa, kun ei se kuiteskaan mitään voi ymmärtää, niinku te "siskot" :wave:

Siis mie en voi käsittää et suurin osa jo synnyttäneistä on synnyttäneet ennen laskettua aikaa..Miten se on edes mahdollista? En ymmärrä..Mulla toinen raskaus ja taas yli..Noh pakkohan se on kestää..

Siis voi tsiisus et taas mahaa kiristelee..Siis iho on ihan sairaan kipee, kosketusarka suorastaan kun ihan siis koko ajan on vatsa ihan kivikova möllykkä..

D
 
Nyt ärsyttää :eek: poika ei pääse kotiin ennenkuin oppii syömään joko rinnasta tai pullosta, mutta ei mua kukaan avita, että imetys onnistuisi. syöttöväli on pojalla kolme tuntia ja jo viiden minuutin päästä tullaan kysymään, että joko syö. Ja jos ei ole puoleen tuntiin syönyt niin eikun eväs nenämahaletkuun. Poika tarttuu rintaan mielellään, mutta kun vaatisi aikaa, että syö. Ei siis ole mikään pikasyöjä ja ei kesken unien ala millekkään eli ihan turha herätellä syömään. :( oisko kellään vinkkejä kun tuo imetys ei oikein ole mun leipälaji?
Muuten poju voi vallan mainiosti eli kaikkien kokeitten tulokset on hyviä. Huomenna ultrataan vatsa, kun arastelee mahaansa hieman. On kyllä melkoisen ilmavaivainenkin, joten voi johtua myös siitä.

Mutta synnytyskertomusta lupailin, joten tässäpä se:
Sunnuntaina iltapäivällä makoiltiin päiväunilla ja heräsin siihen, että noin vartin yli neljä lorahti jotain housuun. Totesin olevan lapsivettä ja soitin synnärille. Sanoin odottelevani supistuksia ja lähtisin tulemaan jos menevät säännöllisiksi ja ne alkoivatkin aika pian. Tunnin perästä oltiin jo synnärillä ja todettiin tilanteen olevan sellainen, että lapsivettä lorisee, mutta kohdunkaula on takana, auki kolme senttiä ja jäljellä noin sentti. Lähdettiin miehen kans hakemaan vauhtia rappusista ja kävelyltä. Palattiin osastolle puol 7 ja tilanne oli sen verran kehittynyt, että mentiin saliin. Supistukset tuli tuossa vaiheessa jo neljän minuutin välein. Kätilö yritti tyrkyttää jos jonkinnäköistä kivunlievitystä, mutta en vielä huolinut. Kohdunsuu aukesi hyvin hitaasti ja yhdentoista korvilla oli auki 5 senttiä ja reuna melkoisen kova. Kohtuullisen napakan supistuksen jälkeen tunsin sisältäni pamahduksen ja loputkin lapsivedet valuivat ulos. Siinä vaiheessa kohdunkaula pehmeni kokonaan, mutta avautuminen ei edennyt juurikaan. supistukset oli aika hurjan kivuliaita, joten halusin kohdunkaulan puudutuksen. Lääkäri tuli sen laittamaan puolilta öin ja jos joku sattuu, niin sen laittaminen. Edellisesä synnytyksessä ko puudutus ei sattunut ollenkaan,mutta nyt se kävi niin j****lattoman kipeetä, että en antanut laittaa uudelleen vaikka sitä myöhemmin tyrkytettiin ja en kokenut siitä mitään hyötyä. Tilanne eteni edelleen melko hitaasti, joten mulla meinas usko loppua ihan tosissaan. kahden korvilla alkoi työnnättää ja kätilö totesi, että kohdunkaula on 7-8 senttiä auki, joten saisin pikkasen ponnistaa, niin hän avaa loput kädellään. Kaula saatiin kokonaan auki ja pääsin ponnistamaan poikaa ulos. Oiskohan ollu vatunlehtiteen vai minkä "syy" mutta kätilö kielsi monta kertaa ponnistamasta kun kohtulihas työntää itsekin niin kovasti.... :) muutamalla äkäsellä ponnistuksella saatiin poika maailmaan vaikka hartioista jäikin jumiin. kokonaisuudessaan ponnistusvaihe kesti neljä minuuttia ja koko synnytys reilun 10 tuntia. Tuloksena aivan upana pikkumies :heart:

Annaliina + hänen majesteettinsa, joka on jo nyt näyttänyt kaapin paikan, 3 vrk
 
Ihana tarina Annaliina :) Miten tuo tapahtuu, kun sanoit, että kätilö avasi loput kohdun suusta?? Käsillä ilmeisesti jotain räpläsi, sori mä kyselen ihan pöhköjä, mutta en oo ikinä moisesta kuullutkaan ja kiinnostaa :saint:

Moon taas vouhkannut koko aamun ihan tuulispäänä, viideltä aloitin sivoamisen!
Koko eilis ilta meni "supistellessa", siis semmoista rtosi kurjan tuntuista vatsan kovettumista, sattuikin, mutta ei mitään semmoista kunnon kipua! DAMN! On se kumma, että oikein kaipais nyt semmoista kunnon raastavaa tuskaa :LOL: Vatsa kireenä ihan jatkuvasti, huomaa kyllä, että nuo harkka supparit on jo paaaaljon hurjempia, ku ennen, ei enää mitään "puuuh, hengitellään vaan" vaan nyt pitää ihan oikeasti muistaa vetää henkeä ;) Ovat sitä paitsi aina jaksottaisia, eilen kellotin kaksi tuntia 5 minuutin välein :p Sitten tuli uni...Pläh...
Ruu vääntää ja kääntää hirmusti aina, kun vaan mahdollista, vihloo tuonne alas luihin oikein tuntuvasti!

Dinah Aika lailla samoissa fiiliksissä mennään siis ilmeisesti?! :whistle:

Tänään ois maalauspäivä :p Kivaa kivaa, vihdoinkin sain ukkelin siihen uskoon, että ois paras saada tää kämppä ees vähän enempi kuntoon, enne kuin vauva tulee, sit mä tarviin apua muussakin ku selän pesussa :LOL: Sit ei enää tarvi herran makaa sohvalla 12/7 :p

Hyvät torstai aamut kaikille :wave:
 
Huomenta!

Tämä pallomaha tuli vaan ilmottautumaan uuteen päivään... eli yhdessä koossa edelleen |O
Eikä taida tullakaan ulos kun joskus loppukuusta käynnistyksellä, ihan sellaset fiilarit :headwall:

mutta onneksi täällä on on teitä muitakin yli 40. viikon kärvistelijöitä :hug:

äippä ja nytty rv 40+2 :heart:
 
täällä myös kasassa ilman limoja, supistuksia, yhtään mitään :eek: :headwall:

ei kyllä jaksaisi odottaa sinne kesäkuulle..miks yli aika (2vkoa) pitää olla noinkin pitkä?? :/

Viime yö tuli nukuttua paremmin, heräsin vain kerran kahen jälkeen, ja onneksi en jäänyt peliä kattoon :D

Niin mitäs te nyt ootte pakanneet sinne sairaala laukkuun itellenne mukaan? mä ajattelin sen tänään vaikka pakata, ainakin dödö, hammasharja, ja vaikka meikkejä etten näytä ihan haudasta nousseelta niinkun esikosta näytin, edelleen se kaamea kuva tallella :x
tyllerö 39+1
 
huomenta!

ans kattoo onks tää mamma viel maanantaina yhes kasas, meinasin jo et lähtö tulee viime yönä mut supparit rauhoittui kun pääsin vaakatasoon ja nyt aamulla on supistellut ja kipuilee alapää, ja vessas käydes limavuoto sen kun lisääntyy, nää on varmaan näitä ennakoivia suppareita mut on niihin tullu enempi voimaa ku aiemmin..

kävin sit aamulla kääntymäs labran luukulla mut eipäs ollu tyksin laittama lähete menny perille :kieh: et olis päässy niihin sappi ja urat kokeisiin joten haistatin pitkät ja lähdin :headwall:
nyt meen aamukahville ja kuulostelemaan onks näist suppareist mihinkään vai kiusaako ne vain mua :D

kurpitsa rv37+5
 
Huomenta,

valitettavasti eilinen suunnitelma ei toiminut, vaikka olihan se kiva et Suomi voitti pelin ja mies onnistui vielä voittamaan vedoissa. :LOL:

No, asiaan: Yöllä oli menkkamaista jomotusta ja tosi vaikea liikkua esim. vessaan. Aamulla klo 8 jäi paperiin pyyhkiessä kellertävää, paksua limaa noin 2 reilua teelusikallista. Limatulppa?! Ainakaan sellaista limaa ei ole tullut muuten koko raskauden aikana. Nyt olen toiveikkaana... Toisaalta huolettaa kun olen jotenkin ihan poikki, pitäis siis kerätä voimia varmaan. Kurpitsa: millaista limavuotoa sulla on?
 
äippä: niin minäkin arvelen että sitä sen täytyy olla. Etsin täältä netistä tietoa ja aika monella on myös noin vrk:n kuluessa tulpan irtoamisesta lähtenyt käyntiin! Heh, tiedän kyllä että voi mennä viikko tai enemmänkin, mut tietenkin etsin epätoivoisena vahvistusta sille et pian alkais!! :LOL:
 
mouku: mulla on sellaista tosi limaista venyvää vuotoa, välillä ihan kirkasta ja välillä ehkä hieman sameampaa,on tullut nyt viikon ajan päivittäin, ei mitään veriviiruja mut samoin oli esikoisestakin että monta päivää tuota vuotoa ( viikkoja ) ja sit se olikin menoa..
 

Yhteistyössä