<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

No joop, mä oon kuullut noita samoja vinkkejä, eli seksi yksin tai kaksin, tai ihan miten vaan saapi kuulemma aikaa jotain... Höpö höpö, ihan varmasti taas joku miesten keksimä juttu :LOL: Tosin, onhan sillä muistaakseni joku todenperäisyys, että orgasmeista "ortoova" hormooni, se mielihyvä hormooni edesauttais synnytystä. Nännien räplääminen kai vois liittyä samaan juttuun :LOL: Tai siihen, jos maitoa alkaakin erittymään, ni se saattaa saada suppareita aikaan :LOL: Ohhoh, nyt vaan sit mellastaamaan, yksin tai kaksin tai mikä ettei vaikka isolla porukalla :LOL: Enempi parempi...

**************************************

Mä löysin kesän ekat herneet ja mansikat!!!! Voi luoja, nyt saa vaikka maa pallo poksahtaa, mä olen niin hirmokas herneiden ahmastelija, että olen keskittynyt vain ja ainoastaan herneiden napsimiseen :D

:p
 
Kaikki miehet vaan hommiin :)

Minäkin eilen kerroin miehelle mitä meillä tehdään lauantai-illalla, kunhan miehen tytären 2 vee synttärit ollaan juhlittu ja tyttö "palautettu" äidin kotiin.

Sarjassamme siis sisätutkimus miehen tekemänä :) Ja kerroin, että sitten pyörittelee ja kunnolla ( irrottaa siis vähän niitä kalvoja sun muita reunoja ) ja sen jälkeen seuraa kunnon paneskelut, niin johan tuota alko jo hirvittää :LOL: Mutta jos sitten pääsis vaikka yöllä synnyttämään :)

Toivossa on hyvä elää!
 
täällä käyty neuvolassa
pissa puhdas
paino - 525g /vk (jee! :) )
turvotus +
rr 126/81
sf 34
vauvan :heart: 150
rt

vauvan pää ei vielä ollu kiinnittynyt, arveli terkka et ei todennäköisesti kiinnity ku vasta synnytyksessä.. kuitenki huomattavasti laskeutunut viime viikosta.. sain lähetteen labraan maksa-arvojen tutkimista varten, kutiaa jalat, kädet ja maha ihan vietävästi välillä.. maanantaina sit selviää, samalla varataan aika maanantaina käynnistykseen. täällä tullut käyttöön käytäntö et käynnistetään viimeistään 41+3, eli meillä enää korkeintaan se 2 viikkoa.. mut jos noissa maksa jutuissa on pikkasenkaa jotai niin sit kuulemma käynnistetään jo aiemmin.. ihana kuitenki ku tietää et korkeintaan enää se 2 viikkoa.. :)
 
13.5. Oli äippäpoliaika ja siellä sitten ultrailivat useaan otteeseen saaden painoarviota 4kg:stä 4,7kg:hen. Lapsivettä oli runsaasti ja näiden juttujen myötä saikin sitten kävellä suoraan synnytyssaliin, jossa puhkaistiin kalvot 10.30.
Sitten odoteltiin supistuksien säännöllistyvän/saavan puhtia, mutta ei auttanut odottelut ja 13.25 laitettiin tippaan. Tunnin päästä supistukset sitten alkoivat ja pian kovenivat. Olin pystyssä koko ajan ja suihkussa odottelin sitten epiduraalia, josta taivas aukeni n. 16.30. Käynnistyksen nurjana puolena näin tässäkin, että niiden supistuksen välillä ei ole liikaa aikaa vedellä henkeä, väliä 2min. Epiduraali kyllä auttoi hyvin vielä ponnistusvaiheessakin. Tietysti silloin oli jo taas kipujakin, kun oli niin matalalla, mutta niiden kanssa sinnitteli hyvin.
17.45 Oltiin kymmenen senttiä auki ja pyytelin vielä pudenduspuudutuksen, jonka sainkin. Hyötyä en huomannut (meni sivureisi ja toinen kankku turraksi). Ponnistamisen tarvetta hetki odoteltiin ja 18.05 alkoi se vaihe. Ensin muutaman kerran selällään ja sitten pyörähdin kontilleen, mikä oli minusta selkeästi helpompi asento. 18.16 syntyi sitten poikavauva! Ponnistusvaihe oli tosi helppo ja luulin olevan vasta aluillaan, kun pää oli jo ulkona. Säilyin täysin repeämittä ja tikeittä eikä alapää ole ollut edes kunnolla hellä..
Poika sai pisteet 8-9 ja oli todella suloinen (tietty). Synnytyksen kestoksi saatiin 3h 53min. Tissittely onnistui heti hetken päästä hienosti. Painoa ei ollut "kuin" 4.03kg ja pituutta ukolla 52,5cm.
Synnytyksestä jäi ihana kuva ja kotiin päästiin eilen. Toistaiseksi ainakin vauva-arki on lähtenyt liikkeelle mukavasti. Isoveljeä (1,5v) ollaan saatu huomioitua sen verta hyvin tässä sivussa, ettei isompia kateuden merkkejä ole vielä ainakaan ollut. Pikku ukkeli nukkuu ja syö. Väliin hetken katselee maailman menoa tosi terävänä.

Tsemppiä kaikille vielä supistuksia odottaville!
Onnea kaikille vauvautuneille!

Saaara ja pojat
 
onnea saaara! :flower:

täällä ei terkka varmaan edes uskalla mitään ehotella, seksiin liittyvää siis.. :) on jotenki sen oloinen et varmaan pelkää koko seksi sanaa.. :LOL:
mut sisätutkimuksen teki mulle kuitenki viimeviikolla.. olin aika :eek: .. tai siis yritti tehä ku "on niin lyhyet sormet ettei yllä".. :LOL: ei vissiin sitäkään asiaansa osannut.. :kieh:
 
Haudi!!!
Täälläkin vielä ollaan yhdessä kasassa. Räkää pää täynnä. :kieh: Rupee ottaan aivoon jo koko tauti. Syöminenki on ihan perseestä ku ei henki kulje, ni voitta vaan kuvitella, kun hengittäminen näillä viikoilla muutenki hiukka iso äänistä, ni miltä kuulosta tuhiseva mamma jolla nenä tukossa ja suu täynnä ruokaa... :snotty: :whistle: :D Ei ainakaa naiselliselta, sen voin sanoa. :LOL:

Tyty oli tossa aika rauhallinen ja sit jo huolestuin siinä määrin et soitin neuvolaan, mut mun neuolatäti on paikalla seuraavan kerran vasta maanantaina ku oli jo kerenny lähtä. Kyllä se nyt tyty sit hiukka on tuol masussa jo mellastanukki, mut pitää nyt tsiigailla tilannetta et mihin se kehittyy. Jotenki ressaa vauvastaki eritavalla ku on itte täs taudis.

Noista neuvoltädeistä on nyt ollu puhetta. Meillä on täällä kyllä aivan ihana täti. En voi kyl moittia yhtään. Tosi sympaattinen ja kuuntelee ja tietää asioista ja ottaa vakavasti ja kerrassaan vaan aivan ihana täti.

Jos mä kokeilisin ukolleni ehotellakuten PP niin taitasin saaha yksinäni värkkäillä ihan rauhassa ja ukkeli ei varmaan saman katon alla sillä hetkellä olis. :LOL: Juoksis pakoon ja lujaa... :whistle: :D

Kamala kun mua nyt jotenki vaivaa ku toi tyty on niin rauhallinen tuolla masussa. Yleensä on kamala meteli päällä. En vaan viittis turhaa lähtä yli 70 kilometriä ajamaankaan. Noh koittaas nyt rauhottua ja siirtää ajatuksia muualle noista liikkeistä.

liinu83 ja möykky 39+5
 
kurpitsa: millaista tuo sun kutina on? entä muut oireet.. ku mulla on nyt alkanu kutiamaan lähinnä käde, jalat ja maha.. sit sä mainitsit noista pääkivusta ja näköhäiriöistä.. mulla niitäkin esiintynyt nyt.. näköhäiriöt semmosia et tavallaan pieniä valopilkkuja tulee muutama (nuo ei kuitenkaa oo pahoja) .. maanantaina on labraan aika, mut jos lisääntyy kutina niin terkka käski mennä käy synnärillä..
 
weiss
Poika: Meillä pieni nukkuu omassa sängyssään suurimman osan yöstä, aamuyöllä sitten jää nukkumaan viereen viimeisellä yösyötöllä. Mie pelkään, että musertaisin pienen jos koko yön nukkuisi vierellä, vaikka se olisikin ihanaa..
Kärvistelijät: Koittakaa jaksaa, ei ole enää kauan! Joko tuo tmvk lähti? :hug:
 
Onnea saaara :flower:

lääkärissä käyty ja +-0 oli sen käynnin hyöty.... |O

Eli kohdunsuun tilanne sama kuin silloin 4 viikkoa sitten, vauva täysin laskeutunut, mutta pää ei kiinnittynyt... Lääkärikin totesi, että tämä nyt ei valottanut tilannetta yhtään; saattaa syntyä hyvin pian tai sitten mennään roimasti yli :headwall:

Varoitteli tosin, että tuo sisätutkimus saattaa vauhdittaa synnytyksen käynnistymistä, mutta epäilen... Eipä ole tuo sekstailukaan auttanut täälläkään :LOL: Vai pitäsköhän etsiä joku isompivehkeinen uros... :LOL: :saint:
 
saaara onnea! :flower: kuulosti helpolta sun synnytys! :)

PP haha jos käskisin mieheni tehdä minulle tuollaisen sisätutkimuksen, varmaan heti suostuis, samalla olis itse jo housut nilkoissa :LOL: mutta mielummin tekisin itse itselleni sellaisen tutkimuksen kun päästäisin mieheni sinne käskiksi :LOL:
 
Hih hih hii =)
Kyllä se miehen naama vähän eilen venähti, kun mä sille ohjeita latelin, mutta nyt on pakko alkaa jotain tapahtumaan! Ja pyys se ettei ihan noin tarkkoja ohjeita, pliis, kun mä vielä havainnollistin käden liikkeellä, miten pitää toimia :). Mutta mä en kestä enää tätä turvotusta! Nytkin on jalat jo niin pöpkkelöt ja nesteessä, ettei juurikaan varpaita erota.

Ja jos se mies alkaa huomenna hannaamaan, niin mä lähen ehottelemaan tuolle naapurin miehelle ;)

Onhan tuossa mun ehdotuksessa muuten perääkin, äipällekin tänään niin tehty sisätutkimus ja "varoiteltu" että saattaapa synnytys alkaa :) On nimittäin kahdelle kaverille KYSissä tehty just vähän "rankemmalla" kädellä ja pitkäkestoisesti noi sisätutkimukset, tarkoituksella siis, ja molemmat lähteneet saman päivän iltana synnyttämään :)

Eli siis yrittäkääpä, vaikka vähän hienoimmin sanakääntein ( mä oikeesti oon vähän suora välillä, mutta onneks ukkeli on tottunu, etten juurikaan kainostele puheissani ) saada ne miehet hommiin ;)

Huomisiltaa odotellessa ;)

PP
 
Onnea Sonja R, Ja Saaara! :flower: :flower:

Liinu 83 Tee ihmeessä liikelaskenta jos vauvan vointi huolestuttaa! Jos tunnet tunnin aikana kymmenen liikettä tai enempi, ei ole syytä huoleen. Muutaman kerran olen minäkin huolestunut vauvan hiljaisuudesta, mutta vauva onkin sitten n. puolen tunnin oottelun jälkeen herännyt ja aina on tullut enempi kuin kymmennen liikettä tunnissa täyteen.

Viime yö tuli nukuttua huonosti ja kuulostelin aikaisempaa kovempia menkkajomotuksia ja odottelin jo muuttuisiko ne supistuksiksi, mutta eipähän nuo miksikään muuttuneet. Nyt on silmät ristissä ja jäkiekkoakin pitäisi illalla jaksaa kastoa.

Meiju rv 39 tasan
 
Ai niin ja saaaralle Oikein Kovasti Onnea Vauvasta :heart:

majj Juu mä voisin kyllä itekin sen tehä, mutta tuo asennon löytäminen tahtoo olla hieman vaikeaa :) Pitäis varmaan ehtiä jostain joku tekokäsi, jos sillä vaikka ylettäis :LOL:
 
majj: mulle ei tullut yhtään painoa raskausaikana, niinkuin ei koskaan aiemminkaan. Synnärillä viimeinen punnitus näytti -1.5kg lähtöpainosta, sen lähemmäs lähtöpainoa ei sitten tässä raskaudessa päästy. Ja siis synnytyksen myötä paino putosi vielä 9.5kg, eli kaiken kaikkiaan paino on nyt 11kg vähemmän mitä lähtöpaino.
Kuten monta kertaa olen kertonut, mulla on ns.käänteinen hormoonitoiminta, ja se tarkoittaa, että painoa mulle voi tulla imetysaikana sen saman mitä muille raskausaikana ilman mitään roskaruokaa tms. Toivottavasti sitä ei kuitenkaan tulisi nyt paljoa, että olisi helppo päästä siitä eroonkin.
 
On kyllä taitaa kaikilla vähän kaksmieliset ajatukset koko ajan päässä :LOL: !! Ihan mahottomia ootte..Mitähän mie keksisin yhtä nasevaa :p ?

Siis mulla ollu kans noita valopilkkuja silmissä, mut se on yks merkki et aivot ei saa tarpeeks happea ja meinaa siis taju lähtee..Et jos noin käy kannattaa PIKKASEN rauhoittua :heart: .

Kokeiliko joku muuten sitä vadelmanlehtiteetä? Oliko apuja? Se on mulla jääny kokonaan kokeilematta, mut eipä enää toinna, ku kuiteski maanataina jo käynnistys!!

Pitää kyllä laittaa sauna tulille tuossa kohtsilleen, niin vois rauhassa sen Suomen pelin kattoo!!! Mitäpä veikkatte, miten käy? Mulla ei hirveesti oo luottamusta tuohon omaan joukkueeseen, mut onhan ne ennenkin yllättäny..

D ja mahan asukki 41+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja gha:
majj: mulle ei tullut yhtään painoa raskausaikana, niinkuin ei koskaan aiemminkaan. Synnärillä viimeinen punnitus näytti -1.5kg lähtöpainosta, sen lähemmäs lähtöpainoa ei sitten tässä raskaudessa päästy. Ja siis synnytyksen myötä paino putosi vielä 9.5kg, eli kaiken kaikkiaan paino on nyt 11kg vähemmän mitä lähtöpaino.
Kuten monta kertaa olen kertonut, mulla on ns.käänteinen hormoonitoiminta, ja se tarkoittaa, että painoa mulle voi tulla imetysaikana sen saman mitä muille raskausaikana ilman mitään roskaruokaa tms. Toivottavasti sitä ei kuitenkaan tulisi nyt paljoa, että olisi helppo päästä siitä eroonkin.

Siis ootko tosissas?
Herra*umala!!

D
 
pipsa possu ja muutkin. kyllä mä aion tuon ukon ainakin laittaa hommiin suomen pelin jälkeen :LOL: On sitte lekuri ja ukko sörkkineet samana päivänä, eli jos ei tuota tulosta, niin sitte on uskottava ettei tämä baby aio kiirehtiä... :D
 

Yhteistyössä