***2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 27**

sitä mun pitänytkin kysyy monta päivää(huono muisti)
että paljonko teillä lapsilla oli hb?
meillä hb103(8kk neuvola)
mulla jäi tosi epäsälväkai onko tuo nyt hyvä vai huono :/

sit toinen juttu: annattakos nyt tästä 8kk:n iästä lähtien 2 liha-ateriaa/päivä


 
lhs
Heipä hei täältäkin :wave:
Ikuisuuteen en ole ehtinyt kirjoittelemaan, enkä käymään edes lueskelemassa juttuja. Kesä tuntuu olevan sitä aikaa meillä, kun juostaan enempi ympäriinsä ja touhutaan niin paljon kaikkea, että kone on saa jäädä yksin. Remonttiakin on tullut harrastettua jonkin verran.

Tyttö on meillä nykyään oikea vauhtipaketti, on jo tovin kontannut, nousee seisomaan joka paikkaan ja käveleekin tukea vasten (esim. sohvan mitan). Nousee itse istumaan ja lähtee siitä konttamaan, siis osaa laskeutua siitä alas. Hampaita on nyt alkanut tekemään ihan urakalla, ensin tuli alas kaksi, ja nyt puhkesi ylös etuhammas ja sen viereen toinen..vähän toispuoleisesti, hurmaava näky varmasti kohta kunhan hampaat hiukan kasvaa :D

Juttua riittää neitillä valtavasti, tavuja on ihan hirveä määrä ja sanan tapaisiakin tulee. Vilkuttamaan oppi juuri ja jotain "heeheeehee" tapaista huutelee samalla. Mahdoton pelleilijä tyttö on, ilmeilee, tuhisee, pärisee ja päästelee mitä ihmeellisempiä ääniä, ja sitten nauraa onnellisena päälle. Isoveljien perässä menee ja haluaa, että hänet huomioidaan.

Kooltaan on pieni kuin mikä, pikkuruinen kirppunen, mutta se nyt ei ole ihme, kun katsoo äitiään :whistle:

Hiukan harmittaa, kun kaipaisi välillä juttuseuraa, eikä ehdi enää teidänkään juttuja lueskelemaan, mutta toisaalta, olen jo niin ulkona porukasta, että tunnen itseni tosi ulkopuoliseksi. Harmillista kun ei koskaan noihin tapaamisiinkaan pääse, kun ne on aina niin kaukana :/

Juu, no nyt pitää taas mennä jatkamaan hommia, kun pikku harottaja nukkuu, on taas yksi pieni haaste lisää, kun neiti seista torottaa joka paikassa ja luulee itestään hiukkasen liikoja, päästää irti miten sattuu ja sitten muksahtelee nurin, onneksi isoveljet vahtii apuna, varsinkin isompi on kovin ylpeä kun osaa "pelastaa" pikkusiskon pulasta. Käy siis siirtämässä tytön alas kun seista torottaa jossain. Neiti ei vaan hirveästi tykkää, vaan oikein vihaisena menee ja nousee uudestaan :LOL:

Mutta siis, oikein mukavaa kesän jatkoa teille kaikille, ja minä edelleen täällä taustalla pyöriskelen jos vaan passaa :)
 
susalle laitoin yyveetä :wave: En tukkinu kerhon puolta meidän jorinoilla :D

Mä oon kans miettiny, että joko ostas potan, kun Essillä kakka tulee melkein tietyllä kellonlyömällä joka aamu. Ja sen kyllä kuulee, kun alkaa hirvittävä ähinä ja naama menee mutkalle :LOL:
 
Kiva, kun vähemmällä palstailulla olleet ilmoittelevat itsestään :) Tulkaa toki useammin keroitelemaan kuulumisia tai harvemmin, jos palstan ulkopuolinen elämä vie kaiken huomionne ;) Varmasti syksyllä alkaa muutenkin palstan elo hiljentyä, kun osa palaa työelämään ja ei enää ole niin paljon aikaa käytettäväksi palstailuun.

Lempinimistä Mie saatan kutsua tuota poikaa kahden kesken Västäräkiksi tai lyhemmin Västiksi. Meitin unilaulu on "nuku nuku nurmiliintu" ja sieltä varmaan se västäräkki on hellittelynimeksi tullut. Sitten on Jäppinen, jota olen alkanut silloin tällöin käyttää myös kirjoituksissa. Varmaan lempinimiä tulee lisää kunhan poika kasvaa.
 
Kamala miten erilaisia pottia on olemassa! :eek: Mistä noista tietää mikä on hyvä tai huono...
Kannattaako tälläiseen sijoittaa:
Ensipotta

Tai tälläiseen läpikuultavaan

Mainostavat, että on lapselle parempi ja luonnollisempi asento pottailla, kuin perinteisessä potassa. Onko sillä merkitystä...

Ja mie luulin silloin kauan sitten, ettei mikään ole niin vaikeaa kuin vaunujen valinta :headwall:
 
kohta täällä on pottavillitys kaikilla :D ;) !

tänään olis neuvola, viimeks onkin käyty huhtikuun lopulla :eek: ! hitto tätä meininkiä, edes lääkäriä ei ole, vaikka pitäis 8kklääkneuvola olla :'( ! paskuli sentään........
 
Niinukka, minä en ole ainakaan nähnyt nubyn nokkikseen sitä nokkaosaa missään. Meilläkin on semmonen muki ja jossain vaiheessa lehessä oli joku juttu, että ohjeesta puuttuu varoituksia liittyen siihen nokkaosaan. En sitten tiiä oliskos ne vedetty siks aikaa markkinoilta kun saavat ne varotukset niihin ohjelappusiin.

Tyhjentelin tuossa kameraa ja aattelin muutaman kuvan laittaa vaihteeks.
Pylly pystyssä.


Vrumm vrumm..


Plääh, pitäs maksaa pari laskua, joten niihin hommiin...
 
Jipii, Silja nukkuu


Tämä oli kyllä tälle päivälle jo toinen yritys, mutta nukkuu kumminkin :whistle: Ekalla kerralla juotin 150ml maitoa, ja neiti nukahti siihen pullolle, mutta kun nousin sohvalta laittaakseni tytön vaunuihin, astuin siihen saakelin laulavaan koiraan :headwall: Rupes niin suoraan sanottuna vituttamaan, että potkasin sen ötökän eteiseen asti :ashamed: Silja katto silmät pyöreenä kun koira otti korkeutta :snotty:

Tuli tuosta potta-asiasta muuten mieleen, että meille sanottiin aikanaan Santerin neuvolassa, kun kakkaongelmia valitettiin, että potta on väärän mallinen. Pojalla oli tosi kovalla kakka vauvasta lähtien, ja asiaa ei parantanu semmoenn selkänojallinen potta, jossa ei päässy kunnolla jalat sivulla äkistämään. Santeri lopettikin yhdessä välissä kakkaamisen kokonaan, ja ikävin seurauksin tietysti.... Mutta siis, silloin sanottiin, että potan pitäisi olla semmonen, että jalkoja saa myös hiemna sivuille ponnistusta helpottamaan. Eli semmonen missä on kaareva selkänoja sivuille asti, voi vaikeutta kovavatsaisten kakimista.


Eli tämän tyyppinen potta oli meillä. Eihän tuossa tosiaan saa jalkoja yhtään sivulle kun istuu :/

Nyt Santerin kanssa pelailemaan Ubongoa :wave:
 
mammoliino mua rupes naurattaan ja samalla myös ärsyttämään sun puolesta se lelukoiraan astuminen :LOL: kyllä muaki olis siepannu jos just oisin saanu tytön nukkumaan ja sitte sellanen alkas soimaan :kieh: varmaan olisin heivannu sen lähimpään pusikkoon :wave:

mua nimittäin tällä hetkellä sieppaa kun silja nukkuu parvekkeella ja tässä lähitalossa on jollain räkyttävä rakki joka haukkuu jatkuvasti!!! :kieh: en tiiä että onko se parvekkeella jossain vai missä oikeen räksyttää mutta voi että mulla alkaa kohta sappi kiehahtaa. silja vielä onneks kuitenkin nukkuu mutta ite en pysty ollenkaan rentoutumaan kun koko ajan ootan että millon se herää...
 
Minun puolesta kiitokset kaikille Korkeasaari- seurasta.
Minä olin hiukan väsy, Eemi heräsi taas aamulla klo 5, ja taisin olla hiukan muissa maailmoissa kun se minun Eetuni tänään läksi sinne reissuun..Ajatukset taisi olla Eetun matkassa junassa :whistle:
Myös Eemi oli hiukan kränkeä, väsy oli hänkin, tai sitten ahdistui kyun ympärillä oli niin paljon söpöjä tyttösiä :LOL:

Mutta kiitos siis kaikille, oli kivaa nähdä teitä!
 
ompa palsta hiljentynyt!
täällä kurja ilma,satanut iltapäivän.
nyt ei sada.muta eipä huvita lähtä pitkää lenkkiä tekemään.

vein tänää kelalle hakemuksen.
saas nähä millon päätös tulee,kuulemma voi kestää näin kesän aikana.

suosiko sää korkeasaaressa kävijöitä??
toivottavasti arska paistoi sielläpäin=)

eipä tässä kummempaa :wave:
 
meille rantautui sitten jonkin sorttinen kesäflunssa,tytyn nokka vuotaa kuin seula,ja on niin kiukkuinen ku mikäkin..ja ulkona tosi ihanan lämmin ilma...no onneks tuolla ei ole kuumetta.

mistähän mie nyt taijon tytylle sen nokkamukin..tai sitten pitää opetella vaan tollasesta kovanokkasesta mukista juomaan..meillä parikin niitä mukia joissa pitää ihan kunnolla imasta että neste sieltä tulee..itekkin kokeilin,niin aika kovasti piti imasta..ja eihän tuo siitä saa mitään tulemaa..sitten sellanen ihan normaali nokkis on,mutta tytyllä se tyyli että kaatelee sitä mukii,ja heiluttelee,niin normaalista nokkamukista kyllä kaikki on pitkin pöytiä ja lattioita.

ja kyllä minuu ärsyttää,tilasin tolle hurtalle trimmaus ajan..siis siitä lähtee ihan uskomaton määrä karvaa,ei tartte ku pikkusen housunlahetta pyyhkii,niin lahkeet on täys karvaa :eek: vaikka ollaa kammattu ja harjattu..sitten kun tyty tuolla lattialla menee niin on käsissä ja jopa varpaissa koiran pitkiä karvoja :eek:

ei tästä tuu nyt mitää,venla retkulehtaa sylissä..
 

Yhteistyössä