***2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 27**

Dirlittan iiiso :hug: ! Kirjotit ihan niinkun meillä! Mies yksityisyrittäjänä, tekee siis piiiitkää päivää+ vkonloput. Ihan kaik kotityöt ja lapset hoidan minä. Tällä hetkellä itteä ei niin väsytä mutta todella tiedän miltä tuo tuntuu. Täällä siis samanlainen yh-äiti =) :hug: :hug:
 
Mammoliino Kyllä meilläkin esiintyy tuota läpsimistä ja raapimista!

Krisu Rupes neidin silmät lupsamaan siihen tahtiin jo kun bussi hyrähti käyntiin, että oli äkkiä kaivettava maitopullo esiin jos meinas sitä keretä antamaan... Vähän joi ja sitten nukahti jo bussissa. Nukkuikin sitten viiteen asti! Tosin yö meni taas ihan päin p:tä, oliko sitten vaan niin jännä päivä vai mikä...
 

Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli-76:
Dirlittan iiiso :hug: ! Kirjotit ihan niinkun meillä! Mies yksityisyrittäjänä, tekee siis piiiitkää päivää+ vkonloput. Ihan kaik kotityöt ja lapset hoidan minä. Tällä hetkellä itteä ei niin väsytä mutta todella tiedän miltä tuo tuntuu. Täällä siis samanlainen yh-äiti =) :hug: :hug:

Meilläkin mies on yrittäjänä, eli pakkokin sen on tehdä silloin kun töitä on. Mutta nuo muut menot.. :headwall:

Mukavaa että joku muu samassa tilanteessa, ajattelin että kuulostin jotenkin pikkumaiselta..
 
Huomenta! Meillä nyt sitte ekan kerran kuumetta, aamulla olt 38.6... vinkkejä kuumeisen hoitoon otetaan vastaan?Millois sitä ois syytä alkaa alentamaan supoilla?

Halit kaikille sitä tarvitseville, nyt ei jouda tarinoida enempää :hug: :wave:
 
Täällä meni yö kivasti. kaksi herätystä jossain vaiheessa ja nukahti heti tutilla ja toisella kerralla huikalla vettä. Tollaset yöheräämiset on varmasti ihan normaaleita tän ikäisellä, en siis odota mitään läpi yön nukkumisia täällä, vaan ettei olis sitä ilmavaivaa ja huutoa.
Aamulla annoin sitten puol seiskan aikaan maitoa 100ml ja nukahti uudestaan, herättiin kasilta. Hyppäsin kuin ammus pystyyn ja katsoin kelloa huutaen: Kulta kello on jo kahdeksan!! :eek: Sänky oli toiselta puolelta tyhjä ja mies kiltisti töissä.. :ashamed: :LOL:
Sara ei oikeestaan koskaan edes nuku yli seiskan, joskus on muutaman kerran yllättänyt ja nukkunut.

Dirlittan :hug: :hug: :hug:

Kirjoittelen kohta lisää...koitan saada tuon naikkosen unille ensin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Terveisiä pakkaushelvetistä. :kieh: Lomailu on kivaa mutta pakkaaminen ei.
Meilläkin sama edessä ens viikolla :kieh:
Ensin mennään kaheks päiväks mun siskolle seinäjoelle ja sit ollaan päivä kotona ja lähetään puolekstoista viikoks baltiaa kiertämään :D B)
 
Dirlittan : ei hätää, ehkäpä oman mausteensa tuo just se, kun sulla on sentään odotuksia ja toisen pitäis olla apuna - korjaan ei apuna vaan jakamassa arkea(kin)...
Voihan se ola etä töihin menon yhteydessä pitäis olla tiukkana - yks mun kolmen lapsen äet kaveri on varsin k-y-p-s-ä juuri tuohon - tahti ei muuttunut, Kuka se kirjoittikaan - vai kirjoittiko täällä - että lasten myötä naisesta ja vaimosta voip tulla ÄITI myös miehelle , mielikuva omasta äidistä ja odotus-oletus-varmuus että vaimo tätä sitten onkin.
Meikäläiset kun ei voi keltään mitään odottaa eikä toivoa , niin ei sitten voi siihen mieheen olla pettynyt ja kypsä.
Muuten voi olla kyllä kypsä... :)
Valitusta maailmaan mahtuu -itsekin olen tuota miettinyt , että miten se ei kompassi pysy kurssissa - vaikka niin monia asioita on hyvinkin , niin jokin niljendääri yksityiskohta tai henkilö vie sitten ketutuskäyrät ihan kaakkoon :) :headwall:
Mutta siinäpä vielä on opettelemista zen-buddhalaiseen mielentyyneyteen ja kyseenalaisten ihmisten jättämiseen omaanarvoonsa - tai jopa vaille huomiota. Valuu kuin vesi hanhen selästä...valuukohan se muuten?

Tekisi mieli laittaa viestiä ja kehoittaa tuota muitakin kuin minua - teeskentelyllään loukannutta ihmistä pyytämään anteeksi. Teiltä ihanilta ihmisiltä - koska olemme täällä muut aivan oikeina ihmisinä , samoin kuin myös siksi, että on alhaista teeskennellä elämäntilannetta, joka on aivan oikeasti totta joillekuille - ja naureskella päälle ...

Toivottavasti tämä mulle kiusaa tekevä naisihminen - ei vaikuttanut muiden kirjoitteluaktiivisuuteen tai palstan henkeen - pahoittelen että hännyksilläni roikkuu moisia.
Turhaan ei ko henkilöstä etukäteen varoiteltu... minä vaan tyhmä en uskonut...

Eli pyydän anteeksi hänen puolestaan ...

En aio vainoamisesta - ja ilmeisestä varoituksesta huolimatta - perua isyydenselvitystä (että ko henkilön ahneet ja ennenaikaiset laskelmat eivät olisi pienimässäkään vaarassa), enkä lakkaa toimimasta elämän eri foorumeilla - myöskään täällä.

Isyydenselvityksen viivästymiseenhän tämä henkilö mitä ilmeisemmin onnistui vaikuttamaan, omalla agitoinnillaan - ja kaksinaamaisuudellaan.

 
yo: :hug:
Sinä osaat kyllä aina kirjoittaa niin hyvin, kirjailijan uraa oletko harkinnut? Jaksan aina ihailla tuota sinun tapaa ilmaista ja kertoa! Joillain ihmisillä on taito saada sanat paperille (tai tässä tapauksessa näytölle..) niin sujuvasti, kateeksi käy! :hug:
 
Ei sinun tarvitse Yodottaja meiltä pyydellä anteeksi.

Minunhan pitäisi ennemmin kun en ole mitenkään kommentoinut asiaa tällä enkä tuolla toisellakaan puolella. Mutta tuntuu että kädet täynnä noita tyttösiä tällä hetkellä kun liikkua viipottavat eri suuntiin mokomat.....ja syliä kaipaavat aina yhtä aikaa.
 
Dogtor, varmaan vähän myöhässä kirjottelen tän, mutta täällä oli ukkonen illalla niin ei päässy koneelle.. :whistle: Kyllä minäki varmasti noin vanhan koiran veisin lekuriin, veikkaisin että voisi olla jotain emätintulehdusta, jos kerran kohtu on leikattu pois?

Vähän nolottaa (koiran puolesta) seuraavaa kirjottaa, mutta kerronpa nyt kuitenkin. :D Meidän koiran emällä oli kohtutulehdus ja se leikattiin. Kasvattajan toisella koiralla oli myös ja kävi kai aika lähellä kuolemaa.. Lunallakin viime kesänä vuoti peräpäästä vaaleaa paksua limaa juoksun jälkeen. Minä aivan hädissäni soitin eläinlääkäriin ja vein sitten näytille. Lääkäri sitä sitten tutki ja otti näytteitä pumpulipuikolla. Veikkasi jo siinä vaiheessa että tällä koiralla taitaa olla tärppipäivät menossa kun noin takapuoltaan tyrkyttää! :LOL: :LOL: :ashamed: Sillä siis oli tosiaan ne tärppipäivät normalia myöhemmin, olisko juoksun alusta menny yli kolme viikkoa kun käytin siellä eläinlääkärillä. Eläinlääkäri selitti, että joillain koirilla voi limaneritys (valkovuoto?) olla runsaampaa. Lunakaan ei peräpäänsä puhtaudesta pahemmin huolehdi, niin kyllähän ne kaikki eritteet sitten huomaa... :snotty: Kasvattajan kans sillon puhelimessa pähkäiltiin, ettei varmaan vielä kohtutulehdusta noin pian juoksun jälkeen, mutta hyvinki vois olla emätintulehdus tmv.

Toivottavasti Dogtorin koiralla ei mitään vakavampaa olis! :hug: Kerrohan meillekki sitte kun oot käyttäny, että mitä lekuri sanoi. :)
 
Mammoliino kyllä meidänkin Siljalla nyrkit viuhuvat! Enemmän tyttö on kyllä raapimisen perään ja jos koitan kieltää niin tuima ilme kasvoilla raapii entistä enemmän ja ärisee samalla :eek: välillä jo mietin että minkähän lainen tyranni mun helmoissa oikein kasvaa... :whistle:

Katjanna hyvä kun muistutit tuosta hotelliin passitus viestistä! Pitää nimittäin uudestaan kysellä että tuliko perille vaiko eikö... viimeks sano ettei tullut mutta ota tuosta nyt selvää.
Mua niin ärsyttää kun en aina tiiä että narraako vai ei...
esim. (no joo tämä on vähän typerä juttu mutta kuiteski) Olin ennen synnytystä miettiny kovasti sitä että mitä jos synnyttäessä mulla pääsee p**kat siihen pöydälle, että miten mua hävettäs. No tässä muutama kuukausi takaperin miehelle jotain jutellessa sanoin että hyvinhän mulla meni sielä salissa, ainuttakaan pierua en edes päästäny! No eiköhän tuo ukko siihen että: ai et vai? sielä oli kyllä aikamoinen käry aina välillä :eek: Siis mitäh!?! En varmasti pierassu!
Mua oikeesti ottaa päähän kun tuon pitää olla tuommonen :headwall: Ite olin kyllä ihan satavarma että pieruakaan ei päässy, (oli aikas tehokas se tyhjennys ennen saliin pääsyä) mutta niin tuo vaan naureskellen väittää toista vaikka oon uudestaanki koittanu asiaa kysellä.

Eri juttu oli sitte osastolla ollessa kun on niin täynnä lääkkeitä että maha vaan turpos ilmasta |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Meillä ois edessä lastentarvikkeen reissu. Noista uusista kärryistä lähti neppi irti maanantaina. :eek: Sovittiin että mennään tänään käymään niin Perttu-setä laittaa niihin uuden :D
Perttu-setä :LOL: :LOL:
Myö käytiin tänään aamutuimaan jo Perttu-sedältä hakemassa 2 syöttötuolia ja tietty vaaleenpunanen istuinpehmuste :saint:
Mulla on taas tylsää niin tulee luettuu kaikki ketjut :kieh:
 
YOdottaja, ei tosiaan sinun tarvitse pyydellä anteeksi! Toivottavasti asianosainen ymmärtäisi tuosta sinun kirjoituksestasi jotain, ja menisi hieman itseensä.. Kyllähän aikuisen ihmisen pitäisi osata käyttäytyä kuin aikuinen!
 
Tiipii :LOL: :LOL:

Mullaki on käyny mielessä että pitäis mieheltä kysellä että mitä siellä salissa tapahtu, kun eihän sitä ite nähny eikä huomannu mitään.. Siis noita kakkapieruasioita! :LOL: Oma mielipide kyllä tietysti on ettei mitään tullu, mutta mistäs sitä voi tietää. No juu, onpa taas jutut.. :ashamed:
 
No niin...naikkonen ensimmäisillä unilla vihdoin ja viimein. Onkohan neocatessa jotain piristettäkin lisäaineena...?! :D Hyväntuulinen se oli pystyssä, mutta muutaman kerran kun koitin unille, niin ei asettunut millään. Nyt nukkuu ruuan päälle :D

YOdottajan Ei tarvi pyydellä kenenkään puolesta anteeksi!
Jos joku aikuinen ihminen jaksaa harrastaa noin typerää käytöstä, niin harrastakoon! Tosin myötähäpeää tunnen hänen puolestaan... :D Minä en moiseen jaksaisi energiaani kuluttaa :LOL:

Mies asioihin vielä palatakseni..
Muistaakseni minä tänne kirjoittelin että meillä muuttui arki,kun mentiin naimisiin ja jäin kotiin siitä kuukauden kuluttua. Minusta tuntui että mies piti itsestään selvyytenä siitä lähtien. Minulle jäi suurin osa kotitöistä, vauvan kanssa heräilyt, lasten hoidot ja talon siivous. Myös kaikki asiat mitä nyt pitää muistaa hoitaa jäi mun harteille, mun muistin varaan.
Musta tuntui monesti että minä olen vastuussa kaikesta että arki pyörii. Mun väsymys oli vuoden vaihteen aikoihin ihan järjettömän kamalaa. Itkin ja huusin täällä etten enää jaksa. On ihan mustia aukkoja mitä on tapahtunut edes niinä aikoina. Silloin oli ne hääjärjestelytkin, jotka oli ihan mun harteilla. Mun pari kaasoahan teki niin etteivät pahemmin osallistuneet ja mulla meinas järki lähteä.
Täällä on tapeltu tasasin väliajoin kotitöistä. Mun miehellä on tapana valua siihen mitääntekemättömyyteen. Välillä tuntuu että se tosiaan luulee mun lojuvan sängyn/sohvan pohjalla vaan ja Sara touhuaa yksinään?! :eek:
Mun vika on varmasti myös se että olen aiemmassa elämässäni tottunut tekemään kaiken yksin ja helposti sitten teen ja teen kunnes lopahdan totaalisesti. Mies ei älyä ennenkuin sitten sanon kunnolla. Välillä tuntuu että hänen hommiinsa kuuluu viedä lapset hoitoon, hakea hoidosta, käydä kaupassa ja ladata tiskikonen/tyhjentää tiskikonen ja silloin tällöin ripustaa vaatteita kuivumaan..
Sitten kun pidän valituskohtauksen niin alkaa tapahtumaan ja osallistuu kotitöihin siinä missä minäkin. Tätä ei kuitenkaan loputtomiin kestä ja taas valutaan siihen vanhaan tuttuun tapaan, minä teen ja lopulta taas väsyn. Onneksi sentään on alkanut heräämään myös vauvan kanssa lähikuukausina, mutta ei se paljoa auta kun minäkin sitten herään kuitenkin. Joskus tosi väsyynenä en ole herännyt vaikka vauva olisi huutanut kurkkusuorana :ashamed:
kaiken kaikkiaan mä kaipaan sitä aikaa kun olin töissä. Silloin ei tarvinnut motkottaa kotitöistä, ne meni tasan tarkkaan puoliksi. Mies siivosi usein kun olin iltavuorossa, siivota se kyllä osaa hyvin. =) Töihin mä en kyllä halua palata ennenkuin Sara oikeesti nukkuu kunnolla. Tiedän sen jo etukäteen että musta ei ole kolmivuoroon jos en saa nukkua. :ashamed:
 
Tuutilulla minä ostin jokin aika sitten meidän Kemin lastentarvikkeesta Eemilin vaunuihin päivänvarjon, ei ollut Emmaljungan merkkinen, mutta ovh. oli jotain 15e ja oli tarjouksessa 8e =) ja ihan kiva on. Meillä sopii hyvin noihin vaunuihin se, kun tummansininen väriltään. Kun vaunuissa on tummansinistäkin beigen lisäksi.

Sokerirasituksessa käyty, olisi kyllä ollut ihan kiva muutakin tehdä, kuin siellä kökkiä! Aluksi ottivat sillä pikamittarilla, oli 4,9 elikkäs ihan hyvä raskaana olevan paasto. Sitten ne verikokeet. Että ainakaan näin ei pitäs olla huolestuttavaa.
 
Dogtor mites sun koiralla vointi?

Ja tosta miehen töistä kyllä se meilläkin tuntuu välillä kuin yh oisin... aamulla lähtee seiskaksi töihin, kun lapset vielä nukkuu ja takas tuli eilenkin kymmeneltä, taas Eemil nukkui... tätä on kans jatkunut, olenkin siitä välillä vuodattanut täällä. Eikä asiaa tee helpoksi miehem poika, johon tuntuu ettei saa mitään otetta. Kyllä olis se isän läsnäolo ja kuri todella tarpeen, kun periaatteessa, kun aattelee ei ole kuiteskaan loppujen lopuksi pitäisi olla minun vastuulla.. Että Dirlittan ymmärrän sinua hyvin :hug:

Neuvolassakin kävin tänään, hyvin oli pikkukaveri kasvanut =) Eikä oo ihme että mulla on väsyttänyt, hb laskenut entisestään, vaikka syön rautaakin, olin 103!

Täällä nyt toista päivää oikein lämmin kesäinen keli :D Pitäisi lähteä vähän vaikka tuonne ulos Eemiliä pukkelemaan kun nukkuu vaunussa. Ihan shortseissa ja t-paidassa siellä, että ainakin vähäks aikaa tuli tänne pohjoseenkin kesä!

Ja ihanaa, isommat lapset lähtee Espooseen serkkujensa luo mummon kanssa tänään yöjunaan :D Otan sen kyllä levon kannalta kyllä.. ovat siellä 10 päivää! Ja jos tuo mies nyt pääsisi aloittaan kunnolla tuon lomansa, joutuu vielä huomenna käymään työmaalla, vaikka periaatteessa "lomalla", saataisiin sitä kaksinkin aikaa.. ollut kyllä sellasta myrskyä välillä, kumpikin omalla laillaan ollaan oltu niin uupuneita..
 

Yhteistyössä