***2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 27**

Toivottavasti dogtorin koira ei ole pahasti sairas! :hug: Mä pelästyin silloin muutama viikko sitten tosissaan kun meidän koira oli tosi sairas. Tokeni sitten onneksi ja nyt oikeestaan kun on sydänlääkitys päällä niin on entistä virkeempi mamma :D Riehaantuu täällä sisällä tosi herkästi leikkimään ja hössöttämään mitä ei niinkään ennen tehnyt. Mikäs siinä, näyttää "nitrot" purevan :D

Sara oppi tänään nousemaan tukea vasten pystyyn pinniksessä kerran ja sohvaa vasten kerran. On se kyllä työn ja tuskan takana ärhkiä itsensä ylös, mutta niin se vaan onnistui =)
Unille meno on ollut aika onnetonta ja sain kahdet unet nukutettua, toisille meno oli yhtä *piippiä* ei meinannut nukahtaa mihinkään, ei edes ulos vaikka normaalisti ei tarvi kuin rattaisiin laittaa ja harso eteen niin jo nukkuu, mutta ei tänään :eek: Liekkö Neocatessa lisäaineena piristettä? Tai sitten uusi taito härnää mielessä, eikä ole aikaa nukkua.

Käytiin miehen kanssa ruokakaupassa kaksin pitkästä aikaa :D Mun äiti oli täällä lasten kanssa sen aikaa.
Oli ihanaa katsoa ostokset rauhassa, pienet on ilot mullakin.. :whistle: ..mutta pienistä hyvistä asioista kasvaa suuria kokonaisuuksia.. B) :D

krisu: Josko hampaat säteilee korviin? Eikös viimeksi ollut sama juttu kun mellu teki alahampaat vai muistanko jo omiani...?
 
Huh.. tulipahan heitettyä pikku lenkki tolla crossarilla. lääh ja puuh viellä kerran.
Minen ookkaan muistanu sanoo mitään noista lempinimistä. Juho on edelleen välillä pikkis, niinkun oli masu aikana. sitten höpsykkä on semmonen mitä useemmin käytän.

Mansikoistakin piti sanomani, meilläpäin nuo näyttivät tänään olevan 4e/l.
Jos talveks koittas pakkaseen jossain välissä vähän haalia, samoten mustikkaa ja puolukkaa jos jaksas lähteä poimimaan, tai sitten laiskana ostan :whistle:
Mutta että olis pojulle sitten marjaa puuron sekaan ja tietty muutenkin.

Ei mulla mitään asiaa ollu, tai onko mulla ikinä :eek: :whistle: :D
Joten :wave:
 
peeeerkuleee... Tuo pikku ukkeli,ihanaiseni on tuola inissy ja valittanu jo tunnin verran. Pientä narinaa ja nitinää tutti suussa,silmät kiinni :LOL: ihme heppu.. kerkesin jo puoleks tunniks nukahtaakkin ja eiköhän tässä sit väsymys lähteny lätkiin... aamullaaaaaa ketuttaaaaaaaaa!!!!

Ihana Micsu,hienosti kävelee eteenpäin. Meillä ei ihan noin kovaa vielä mennä,hieman harkitsevammin. Pessillä muuten toinen jalka menee ihan hassusti vinoon kävellessä ja kontatessakin yleensä. Täytyykin neuvolassa muistaa sanoo tuosta...

jep,jospa sitä kävis partsilla pyörähtään..pinnasänky hiljeni,ainakin hetkellisesti :whistle:
 
Mirkku aivan ihana video! :heart:

Täälä ollaan jo hereillä |O noh, onneksi pääsen sitten tytön kanssa aamupäivän unille kun tuo tuosta parin tunnin sisällä simahtaa.
Nätti päivä näyttää olevan tulossa, käydään ehkä päivällä tuossa pihalla vähän keinumassa, illalla mennään käymään mun luokkakaverilla kyläilemässä. =)
 
Mansikoista
Kyllä ne halpenee vielä. Rakeet ei isoimmille tiloille yltäneet. Ja mansikka-aika ei siis ole vielä ees alkanut. Joillain tiloilla muutaman kerran viikossa vasta poimiivat. Parin vkon päästä on mansikat ihan toisissa hinnoissa jo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Mansikoista
Kyllä ne halpenee vielä. Rakeet ei isoimmille tiloille yltäneet. Ja mansikka-aika ei siis ole vielä ees alkanut. Joillain tiloilla muutaman kerran viikossa vasta poimiivat. Parin vkon päästä on mansikat ihan toisissa hinnoissa jo.
miekii tänä aamuna totesin miehelle että,voipi tänä kesänä mansikat tosiaankin maksaa mansikoita,jos raekuurot ym luonnonoikut verottaneet satoa..mutta onneksi pääsato vielä edessäpäin..ja meijänkin matka vie mustikka ja puolukka mehtään :D
uhkasin jo kaikki likat heinäkuun lopulla viedä mustikkamehtään,ja jokaiselle sankko, eikä tulla pois ennenkuin sankot täynnä :LOL:
oisittepa nähny likkojen ilmeet :D
lopupelissä mie siellä ryöhyyn yksin..mutta kahtokoo ukko tytyä..menen hermolevolle metsikköön :D

jepulis..miun oli tänä aamuna jo pestävä uuni..tein eilen sitä milekon
kakkua,niin hiivattisoikoon puol kakkua uunin pohjalla :eek:

ja kohta pitää syöksyy kampaajalle..joten heikun keikun :wave:
 
Tiipiillä ihan aikainen aamu - muuten aikas hiljaista täällä...
Toivottavasti Millillä Sara alkaa jo pikkuhiljaa löytämään maitonsa - ja unensa - todellinen rinsessa jos on niin kallis maku :)- järkky hinta noilla neocateilla, monesti tuntuu että on vauva-lisää mukana - siis voe pientä... hälveneekös nuo vauva-ajan maitoallergiat kasvaessa yleensä ? Ja onko väliä onko luomu tms maitoa jatkossa - jos sellaista voi maistella ?

Ikävä on Pupun autohaaveri - monesti oon parkkipaikoilla ajatellut, että milloinkahan jotain tuommoista sattuu.

Mirkun kävelijäpoika on hiano - toisn mun täytyy myöntää, että malkeinpä harmittaa kuunella kun muut ryömii ja konttaa ja kävele, kun meillä vaan yhäkin on hidasta. Siis olen kade. Takaperin ryömii ja pyörimällä kyllä etenee ympär huushollia - potkien vauhtia seinistä ja pöydistä ja kaapeista ja ja ... muttei hiffaa sitä ryömimistä. Viude seisoo kyllä topakasti ja pomppii - samoin se kävelytuoli olis kiva . Mutta äippä on laittanut tuolia pannaan,kunnes aletaan ryömiä tms...

Lempileluja joku kyseöi - meillä on tosiaan minirisk-pullossa kolisevat dublot, äetin vanha lomapkko täytettynä vanhoilla sokos ja pankki yms korteilla - hyvä pinsettiharjoitus, ja äet aina kasaa kortit sitten uusiksi. Ja nuo palloleikit - viimeisimpänä nyt rantapallon puhalsin - silleen vajaaksi himpun - niin pimu saa se apinajalkaotteen tai kädelläkin nipsauksen. Ensin pelkäs isoa palloa (sanoo muuten melkeen ishhooo- kun katotaan ishhoooo palloa)- mutta nyt on kiva!

Ja ovistopperit on nyt kiinnostuksen kohde... samoin kun oven potkimalla auki paukuttaminen , jahka se stopperi on otettu käteen/suuhun tms ...

Mitäpä vielä - jaksua sairastelijoille ja valvojille ja kitisijöille - ja niiden kärsivällisille tai kärsineille äideille ;)
Taas kyläileen tänään - pitänee myös laittaa se Kelan hakemus , oon tosin hukannut kirjekuoren ko paketista...

Päivänvarjon tahtoisin minäkin, meänkään rattaissa ei mee se kuomu siilleen päälle-alas asti... ja pimu istuessaan könöttää etukenossa turvakaareen nojaten... kaipas niissä varjoissa on joku kiinnitysvekotinkin.

Nyt suihkuun kun rinsessa koisandeeraa...
 
Yksäidille joo - eipäs mennyt kummivalinnat mullakan putkeen, ei ...
samaa olen miettinyt , on muutama ihminen joka on ollut oikeasti lämpöinen ja kiva, että pitäisikö alkaa ... en sitten vielä ole kuitenkaan jaksanut.
Onkohan muilla kummittelut onnistuneet paremmin ?
 
Huomenta

Meillä nukuttiin sitten yö hienosti loppuen lopulta..taisi se suppo auttaa.
Nyt taas kun yritin päikyille laittaa neiti protestoi oikeen kovaan ääneen,mutta nyt se oli selkeesti sellasta "mä en haluu nukkumaan" itkua ja raivoa eikä sitä kestänyt kuin ehkä 3min.
Onko muilla palleroilla nyt ollu jotenki vaikeempaa tää unille meno? aattelin että onko tääKIN joku ikään liittyvä riesa :kieh:

Jaah,jos sitä kävis laittamassa ittensä "hehkeeks" :LOL: eli vaihtais tän yökkärin päältä pois :D

Hienosti miksu käveli :heart:
 
huomenta!
ei taida tuo meidän epeli rueta päikyille ollenkaan,mesoo vaan tuolla jaloissa :/ !

neuvolamitat 8kk1vk:
tasan 10kg ja 75,3cm :heart: äitin täydellinen poikakulta :heart: !

toivottavasti ei toktorin hauvalla vakavampaa :| ....

ihanaa,tänään elokuviin tyttöporukalla, sinkkuelämää käydään katsomassa =) !
 
YOdottaja älähän huoli Viutsikan liikkumisesta! Näppärästihän tyttö jo touhuaa kaikkea ja kun se oikea tyyli vaan löytyy niin kovaa mennään varmasti :D Teillä muutenkin selvästi huomaa että rinsessa on sosiaaliselta kehitykseltään muita vähän eellä, kovasti juttelee (hienojen äännähdysten kera :D ), taputtelee käsiään ja muutenkin on kova seuraneiti ;)
 
Nyt tuntuis että tämä maito tosiaan sopii! =)
Yö nyt meni 3heräämisellä, mutta musta tuntuu että se taas oli sitä normia mitä täällä muutkin vauvat harrastaa. Iloisena jokelteli sängyssään ja ryömi sängyn päästä toiseen :eek: Nukahti kuitenkin vesihuikalla ja tutilla. Tällaiset heräämiset tosiaan vielä sulatan. Ei huutoa, itkua eikä ilmavaivoja! =) herättiin sitten taas kasin jälkeen, ihanaa nukkua tunti pidempään kuin ennen.
Kasvojen ihottumat nyt ihan kokonaan kadonneet.
Annoin tänä aamuna tytölle tattaripuuroa ja sopii ilmeisesti paremmin kuin se kaurapuuro.Kokoaamun ollut todella hyväntuulinen ja touhuaa tuossa olkkarissa todella tyytyväisenä. Kohta vois kyllä painella ensimmäisille unille :D

Viu lähtee sitten varmasti liikenteeseen kun tuntuu tarpeelliselta =) Yleensähän vauvat jotka on kommunikoinnissa edellä lähtevät myöhemmin liikenteeseen ja taas ne motorisesti kehittyneet aloittavat kommunikoinnin myöhemmin.
 
yodottaja ei meilläkään liikuta sen kummemin ku viukaan :hug: ja kyl se meidän aika koittaaviel,nautitaan nyt vielä tästä "vauva" ajasta,vaikka oishan se mukava katella kun toinen vipeltää vaikka missä :D

milli toivottavasti tosta korvikkeesta ois nyt ees apua,eikä tekis tepposia :hug:

tilda teiän poitsu on melkeen samaa kokoluokkaa ku anska :D meillä oltiin 0.5cm pidempiä ja noin 700g painoa enemmän :LOL:

vaippaihottuma on jo paaaaljon paremman näköinen ku eilen,ilmeisesti kannattaa tuo jatkuva ilmakylpyily,eilen oli viel ihan tulipunaiset ne näpyt,nyt ne on jo kuivuneet,täytyy silti viel ahkerasti jatkaa niin saadaan nopeesti pois tuokin vaiva..on muuten ihan peestä ne pirkan vaipat :headwall: ja poju tossa lihasosetta syödessä vetäs tortut syöttikseen :LOL: huomattiin vasta ku otettiin poju pois siitä..

ja vit saatna,ukko heräs aamulla 8.30 :kieh: minä herätin sitä 05.30 että nyt perkele ylös ettet myöhästy,ja sanoin että jos silmäs kiinni pistät niin en enää herätä :headwall: sitte tosiaan sillo 8.30 heräs ja kehtaskyyä multa että pärjäättekö simpan kaa koko päivän ku menee pidempään? :kieh: ja minkähän takia ei pärjättäs?idiooooooootti!!!!!!!!!!
ketuttaa muutenki koko ukko ja koko helvatan oleminen tuon kanssa :headwall: taas alkaatää sama skeida että yöllä ei saa nukuttua ja koko ajan vituttaa..mä taidan muuttaa pojan kanssa inariin :'( :headwall:
 
Moi vaan...Dirlittanille kiitos suppo-vastauksesta :wave: Vinkkejä kuumeisen hoitoon eilen kaipailin, mutta yhtään en valitettavasti saanut :( Noh, onneksi elämä ei ole tämän palstan varassa ja tietoa saa muualtakin, mutta tuli hiukan paha mieli, kun tuntuu että toisten kysymyksiin vastataan ja sitten kun itsellä on huolipaikka sairan lapsen kanssa niin vastausta ei saa...johtuneeko siitä että harvemmin kirjoitan ja en vastaa aina toistenkaan kysymyksiin, luultavasti. Itse koen niin, että jos joku toinen on vastannut, niin en enää kirjoita samaa uudestaan, tai jos ei ole vastattavaa niin en vastaa ollenkaan.. Mutta luulin että jollakulla muulla ollut sama tilanne ja vinkkejä olis löytynyt.. unohduksiakin tietysti sattuu, että oli ehkä tarkoitus vastata mutta se sitten jää.. No, mutta mitäpä tuosta, älkää turhaan enää vaivautuko, osasin onneksi lukea nettiä ja käyttää omaakin päätä, kuume on jo laskemaan päin, ainakin tämän päivän perusteella =)

Ja äiti sai kauan himoitsemansa hiustenpidennyksen, aah,niin ihana rimpsessan tukka :LOL: Turhamaista tai ei, iloksi minulle itselleni.

 
Alkuperäinen kirjoittaja äitivaan:
Moi vaan...Dirlittanille kiitos suppo-vastauksesta :wave: Vinkkejä kuumeisen hoitoon eilen kaipailin, mutta yhtään en valitettavasti saanut :( Noh, onneksi elämä ei ole tämän palstan varassa ja tietoa saa muualtakin, mutta tuli hiukan paha mieli, kun tuntuu että toisten kysymyksiin vastataan ja sitten kun itsellä on huolipaikka sairan lapsen kanssa niin vastausta ei saa...johtuneeko siitä että harvemmin kirjoitan ja en vastaa aina toistenkaan kysymyksiin, luultavasti. Itse koen niin, että jos joku toinen on vastannut, niin en enää kirjoita samaa uudestaan, tai jos ei ole vastattavaa niin en vastaa ollenkaan.. Mutta luulin että jollakulla muulla ollut sama tilanne ja vinkkejä olis löytynyt.. unohduksiakin tietysti sattuu, että oli ehkä tarkoitus vastata mutta se sitten jää.. No, mutta mitäpä tuosta, älkää turhaan enää vaivautuko, osasin onneksi lukea nettiä ja käyttää omaakin päätä, kuume on jo laskemaan päin, ainakin tämän päivän perusteella =)

Ja äiti sai kauan himoitsemansa hiustenpidennyksen, aah,niin ihana rimpsessan tukka :LOL: Turhamaista tai ei, iloksi minulle itselleni.
:hug: olisin kyllä vastannut mutta oli kova huoli tuosta koiruudesta niin en muistanut..ja eipä minullekkaan vastannut kukaan niistä nivus näpyistä kun kyselin mitä ne ois ja hoito muotoa..mut sitähän tää on :D
meillä on kuumeeseen nyt tuota pronaxenia,kerran tarttee antaa niin kuume laskee,että jos on lääkäri käyntiä nii kantsii pyytää resepti tuolle..muuten ollaan pelkillä supoilla menty,jotka ei kyllä mun mielestä kuumetta hyvin laske,ainakaan meillä..burana supot taas ei sula kovin herkästi..

millaset hiustenpidennykset otit?mua himottas kans,mulla on ollu letit ja ihan suorat aidot..

 
Dogtor teippipidennyksen aitohiuksella =) suora on ja tummanruskea/musta väriltään. Ja ylihuomenna pääsen tekemään itse, kun teen toverille samanmoisen. olen niin hullaantunut näistä tukkahommista, että ajattelin käydä syssymmällä ihan hiustenpidennyskoulutuksen jotta voin tehhä näitä jatkossa jopa ihan laillistetusti...
 
Heippa,

Kiimingissä aurinko paistaa. B) oikein ihana ilma. =) Kävin jo nyppimässä hetken aikaa kukkapenkeistä rikkaruohoja ja nyt tulin laittamaan makaronilaatikon uuniin.

Aamupäivällä haettiin Anni mummulasta yökylästä, samalla reissulla ajettiin torin kautta ja käytiin syömässä lohiannokset. :p On muuten herkullinen annos, friteerattuja lohikuutoita, salaattia ja lohko pottuja. :p


Aatukka on ollut nyt pari päivää aivan ihana vauva :heart: ei siis ole kiukutellut yhtään, nukkunut hyvin jne...Näitä tälläisia päiviä lisää kiitos. =)

Nyt pitää rientää, kotihommat kutsuu :wave:
 
Ostosteltiin Viuden kaa ,

ja kyläiltiin ...
Onpahan helle.
Onko joku saanut tingattua Multitechin alle 330 ???
Semmoiseen pääsin - paketissa muutakin kamaa...
Taidan päätyä Emman punaisiin rattaisiin ja päivänvarjoon , luulisin ...

Lastentarvikkeessa oli emma/jokumuu matkikset 29 e, samoin oli päivänvarjoja Emman sammaleenvihreä röyhelöillä ja tummansininen pinemillä röyhelöillä 5e...
Ostin nyt jo varuiksi sammaleenvihreän ja tuunaan siihen jotain viulettia, ettei oo ihan er paria meän viun viulettien briojen kans... vaikka tarrakukkia tms ? Vinkatkaapa viisaammat tuunaajat ?
Niin ja ostin emman mustan matkiksen 29e... vätlttäköön nyt meille tuo ...

Kivalta kuulostaa Millin ja Saran yömeininki - siispä jatkukoon moinen :)

Onko kaikki biitsillä ? Täh ?

 

Yhteistyössä