***2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 27**

Äitivaan mullakin osui silmään sinun kysymyksesi, mutten minäkään osannut antaa omakohtaisia vinkkejä, koska meillä on oltu niin terveitä, yhden kerran ollut kuumetta ja sekin laski päivässä :ashamed: Kuumetta kainalosta mitattuna oli silloin melkeis 40 ja poika oli niin väsy, että itse päättelin antaa heti suppoa ja laski! Ja poikakin virkustui... soittelin myöskin päivystykseen ja kyselin sieltä kuin kauan kattelen jne. ja millon pitää sitte tulla. Mutta onneks parani kotikonstein =)



Yodottaja ja muut joilla ei vielä liikuta tai siis kontata kyllä ne vielä teidän vaavitkin vielä kerkeää ;) meillä mennään ja lujaa kontaten ja kaikkiin sellasiin paikkoihin mihin ei saisi mennä tietenkin :eek: eipä siinä äiti päivisin ehdi kuin juuri Eemilin perässä kulkea ja "ei" sana on varmaan pojalle tullut tutuksi :LOL: Tiskikoneen kun avaa, aivan juoksee melkeis konttammalla, että sais vaan nousta kontilleen luukkua vasten ja ottaa likaisia astioita käsiin :x Tänään pukkasin alakorin perälle, kun aloin tyhjentämään yläkoria, en edes huomannut, kun poika seisoi pitäen yläkorista kiinni ja onneksi ehdin hätiin, kun löysäsi otteenkin :eek: Nyt taisi alkaa ne vaaran tilanteetkin tosiaan :whistle: Huh äidillä välillä ihan sydän hypähtää melkeis ulos, kun niin säikähtelen tuon pojan puolesta. Nytkin mustelma sääressä ja otsassa :/ Olihan tuo seisominen tukea vasten vielä aikas honteloa, mutta siitä se alkaa. Äidin pikku Eemil oppii joka päivä uutta :heart:

Minä olen tässä miettinyt, että olenkohan jotenkin masentunut :/ kun tuo väsymys on valtava ja tuntuu ettei jaksa oikein mitään. On iso ponnistus lähteä täältä kämpästä uloskin :ashamed: Ja välillä niin ärsyttää niin tuo mieskin :kieh: Mikään ei oikein tunnu miltään :( Eikä asiaan auta sekään että mies on ollut pitkiä päiviä töissä (nyt toivottavasti jää lomalle..) ei ole ollut kuin tätä samaa päivästä toiseen... edes kavereiden luona ei ole tullut lähdettyä. Ja nekin kaverit joilla jo isompia lapsia ei käy. Olen niin yksinäinenkin :ashamed: Sitten tuo ukko vielä ihmettelee, että miten voi noin helpon ja kiltin pojan kanssa väsyä :headwall: No enhän minä tuon pojan kanssa, vaan tämän arjen.. ja on se sellaista, kun pitää olla "valveilla" koko ajan. Ei voi hetkeksikään mennä omiin maailmoihin, jos poika esim. lattialla, keksii kyllä heti juttujaan :whistle: Jopa suihkussa käynti niin suunniteltua.. Ja kun poika nukkuu, minäkin koetan silloin, muuten olen illalla niin rikki että huh. Yks päivä jätin lepäämisen väliin, kun yritin hiki päässä täällä siivota. Sen sitten huomasi. Olin niin tönkissä, en meinannut yöllä vessaan pääästä ylös sängystä |O oli lonkat ja selkäkin ihan jumissa... että myös fyysisesti kaipaan lepoa, eihän tässä ole enää kuin reilu pari kuukautta laskettuun..

Ja tuo ukko, joskus tuntuu, että voiko toinen olla noin tuollainen :headwall: Kun elää väliin kuin pikku possu, syökin on leivänmuruja jokapuolella ja vaikka kone olis tyhjä, jättää altaaseen astiat :kieh: P...kele kun olen nuo lapsetkin saanut oppimaan! Pääsisin niin helpommalla, kun jokainen korjaisi ja siistisi edes omat jälkensä :ashamed: Tuntuu etten jaksa enää. Minä kun ole aika tarkka, ollut sellanen tiptop ihminen ja toinen on tuollainen sinnepäin :kieh: Joskus tuntuu että sen takia jo tulee ero |O En voi sille mitään, tykkään siitä että tavarat on paikallaan jne. Siivoaminenkin on helpompaa, kun ei ensimmäisenä tarvi aina ensin alkaa järjestämään paikkoja ensin! Ja kun mainitsen asiasta, en tee täällä kuulemma mitään |O |O :headwall: Ja voihan v...ttu. Toiset huolehtii, että enhän vaan tee liikaa ja muistat sitten levätä jne. Niin mun pitäs ukon mielestä tehdä enemmän!!! Se tuntuu ettei se ymmärrä minun väsymystä ja masennuksen tunnetta :'( :ashamed: Joskus tuntuu ihan oikeasti, että oliskohan minun parempi lasten kanssa kolmisin sitten :/ Olen koko ajan tosi pahalla päällä, kuljen toisten perässä järjestämässä, kun tiedän että sitten hirveä homma siivota jne.

Ukko sanoikin, että jos hän jää jossain vaiheessa hoitovapaalle ja minä menen töihin, että hän hoitaisi kotihommat |O :LOL: En uskalla edes ajatella sitä, kun tulisin töistä ja saisin alkaa varmaan siivoamaan ensimmäisenä :kieh: En tiedä johtuuko tämä minun tarkkuus kaikesta tästä raskaudestakin, mutta ärsyttää, kun nakkaa vaatteetkin minne sattuu jne :LOL: :headwall: Mutta tosi väsynyt olen... ja oikessti olen miettinyt, että olenkohan oikeesti jotenkin masentunut, eikä siihen auta ukon syytökset ja ehdotukset lähteä, jos tämä ei kelpaa jne. Ja se että mun pitäisi hyväksyä nuo isommat lapset paremmin :eek: Helpompi sanottu, kuin tehty, varsinkin pojan taholta, kun haistattelee joka päivä mulle ja aukoo päätään ja menee miten haluaa jne. Saisi tuo isä kyllä enempi tuon pojan tilanteeseen puuttua.. mutta se aina tuntuu, että vika onkin minussa |O Vaikka ois kenessä, minusta aikuisille ei puhuta noin, minä kun olen saanut aika vanhanaikasen kasvatuksen, aikuisia kunnioitetaan..

Jeps, tulipas taas purnattua :whistle: On onneks joku paikka mihin purkautua... onneksi te olette olemassa, vaikka mistä tiedän, lukeeko tätä edes kukaan :LOL:
 
Iltaa,

yritin selailla pikaisesti tän viikon ketjun, Katinkullan reissu meni ihanasti, voi että on hieno paikka perheelle! Anni rakastui totaalisesti ja olisitte nähnyt Mintun kylpylässä :LOL: Ei muumiuikkareista ois näkynyt vilahdustakaan jos olis irti päästetty. Likka ois vedellyt pitkin allasta tuosta vaan. Hassua kun Anni on ollut aina niin erilainen.

Jep mutta aika vaisuksi jäi mun saalis viesteistä, kun ei viitsi enää tähän aikaan lueskella. Sähköpostia laitoin Oululaisille, innostuin että saatiin uus oululainen kehiin mutta tais mennä puihin koko juttu :eek: :x |O
 
Heipsan taas!

Nyt tulee romaani!!! Hypätkää yli, jos ei jaksa lukea :saint:

Meillä on yhä vauhti päällä. Menee tuhatta ja sataa ympäri kämppää :D Minä yritän siivota tätä kellaria, kun vihdoinkin sain kaikki tänne kuuluvat kamat kannettua tänne takaisin.. Joskin sitä mukaan, kun minä saan ne hyllyyn, niin kirppu käy hakemassa ne pois hyllystä :LOL: Yritä siinä nyt jotain saada aikaiseksi :LOL:
Eilen tosiaan tuli sinne torille myytäväksi tarkoitetut mausteet :headwall: Niitä tuli 4 laatikkoa :headwall: :headwall: Mikä homma kirjata ne ylös ja tsekata, että tuliko kaikki... Eipä tietenkään tullut kaikki, kun osa oli loppu ja heillä ei ollut varastossa... No pääasia, että on kuitenkin jotain myytävää... Vekkulin tavaroita vielä odottelen :headwall:
Kiva tulla keskiviikkona reissusta ja aloittaa torstai aamuna armoton hinnoittelu ja tavaroiden pakkaaminen jne jne... Toivottavasti vain suurin osa tavarasta menee, että ei tartte tuoda tavaroita takaisin :D
No mä myyn loput teille :saint: :LOL:

Eemelille ei siis mitään ihmeellistä kuulu. Liikkuu ja yhä enemmän yrittää ilman tukea ottaa askelia. Kaveri lohdutti, että heidän poika on tehnyt nyt sitä 3 kk, joten toivon mukaan meilläkin odoteltaisiin vielä vähän aikaa...
Käytiin lääkärissä tiistaina, kun eemelillä on vieläkin yskä ja nuha. Se alkoi silloin mökkireissun jälkeen. No lekuri totesi, että pojalla on ilmeisesti keuhkoputken tulehdus... Ei näin pienellä voi varmaksi diagnosoida, kun ei voi ottaa röngteniä säteilyvaaran takia. Kuvat otetaan vasta, kun on ollut pitkään kuumetta oikein kunnolla... Nyt syödään antibioottia taas vaihteeksi. No onhan tuolla jotain oikeasti vialla, kun nenästäkin valuu ihan keltaista räkää... ei ole pelkästään hampaiden tulosta kyse... Ja yskäkin kuullostaa suurimmaksi osaksi siltä, että jätkä tukehtuu välillä. Mutta jospa se nyt tämän kuurin jälkeen alkaisi helpottaa...
Meillä tosiaan puhkesi 4 ylähammasta kerralla. Välillä ei oikein tahdota syödä sen takia. Mutta eiköhän sekin ala kohta helpottamaan.
Muuten ei kai meillä sen ihmeempää ole täällä...

:hug: Kaikille huolestuneille, sairastelijoille ja muillekin sitä kaipaaville :hug:

Nyt taitaa olla aika mennä nukkumaan ja jatkaa tätä hommaa huomenna :D
Kyllä mä niitä kuvia laitan heti, kun saan vaan tosiaan tämän järjestykseen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Heippa auttakaa tyhmää.... :headwall: :headwall:

Mimmoinen alaosa kävisi tällaisen paidan kanssa, mulla on kaverin häät tässä kuussa ja pitäis keksiä vatteet. Kengät on mustat.

Minun silmään ne muutamien jo ehdottamat mustat caprit sopis oikein hyvin. Kapp Ahlissa oli just semmoset mitkä passais! Semmoset caprimalliset suorat housut laskoksella ja lahkeen sivuissa oli muistaakseni muutama nappi. Itekkin kokeilin niitä, mutta kun mun haluamani paita ei menny tissien kohalta kiinni :ashamed: , niin jätin ostamatta ne housutkin...

Tyttelille nyt kyllä iso :hug: Ota neuvolasta se neuvolapsykologin numero ja soita pikimiten!!!!!! Ja jos siellä on lomat päällä, niin VAADI neuvolaa osoittamaan vastaava palvelu muualta! Ei muuten, mutta tuon masennuksen kanssa ei ole pelleileminen. Mun äitihän tajusi hakea apua vähän liian myöhään. Kuvioihin oli tullu jo tosi paljon fyysisiäkin oireita, fibromyalgiaa, toispuolihalvausta (psyykkeestä johtuvaa) jne. Nyt kun vielä itse ymmärrät, että tarvit apua, hae sitä! Kohta tulee se kieltovaihe, että ei edes ymmärrä tarvivansa/halua apua. Sitäkin oon monta kertaa kattonu vierestä... Tosi paljon voimia sinulle, ja anna itsellesi anteeksi, vaikket itse koko lastia jaksaisikaan kantaa. Sitä varten on apua ja auttajia tarjolla! Nyt tärkeintä on sinun ja lastesi (myös syntymättömän) hyvinvointi! Muista, että silloin perhe ja etenkin lapset voivat hyvin kun äiti voi hyvin! Sinä olet heille tärkeintä elämässä!

Ja tänne saa ja pitää tulla aina "sanomaan" kun siltä tuntuu! Jos jotakuta ei kiinnosta, niin hyppää yli, mutta AINA on myös niitä jota nimenomaan sinun tuntemukset ja hyvinvointi kiinnostaa, älä yhtään väheksy itseäsi tässä porukassa :hug: Ja minullekkin voit vaikka yv:llä purkaa sydäntä ja mieltäsi, jos se tuntuu kivemmalta vaihtoehdolta :)
 
tyttelille täältäkin iso :hug:

ihan ku olisin omaa tekstiä lukenut,tosin meillä ukko ei kokoo aikaa töissä, ,mutta välillä tulee sellanen olo/tunne että mie oon vaan täällä piikana/uutena äitinä etätytöille,ja että ollaan vaan "käymässä"..ehkä jokin vaihe elämässä on jäänyt käsittelemättä,että siitä nämä tunteet..ja kun olen väsynyt niin silloin kaikki asiat tuntuu hurjan paljon suuremmalta mitä ne loppupelissä onkaan..ja voin sanoo että meikäläinenkin on väsynyt tähän kaikkeen..toisaalta haluisin hurjasti lähtee töihin,mutta toisaalta en haluis venlaa viedä vielä hoitoonkaan.et pääsis edes sitä kautta ihmisten ilmoille..
ja sitten tuo siisteysym..meilläkin syödään kuin possut..siis mies ja sen tytöt syö..mie en tajuu että miten voivat yhestä leipäpalan syönnistä saada niin paljon muruja aikaan,pienempi tyttö kun syö,niin on valehtelematta muruja sen ympärillä metrin säteellä..ja sitten kun ne kaik murut jätetään siihen pöytään..ja joskus aamulla raivostuttaa,jos ovat keskenään illalla syöneet,niin pöytä on murua,ym nalkkeroo täys..ei olla sit vaivauduttu pöytää pyyhkimään :headwall:
kyllä minäkin oon miettinyt että miten sitten jos mie milloin lähden töihin,niin ja nuo etätytöt ovat täällä,niin hui kauheeta koko ajatusta,et minkä näkönen on huusholli :eek: :headwall:

ja sitten eilen taas,oli miehen ex laittanu viestiä että jos ne tytöt voisvat tulla päivää aikasemmin mitä ollaan sovittu,kun heidän lentokone lähtee sillo torstai iltana..mie sanoin miehelle et jumaliste et maaliskuusta asti ovat tienneet ajan et millo tuleevat,niin vielä tätä piti mennä vatkaamaan..tuumasin vaan että eikös niitä lentokoneita lähe perjantainakin..ja sit sanoin et jos tuleevat päivää aikasemmin,niin lähteevät sitten myös päivää aikasemmin pois..mies suuttu..painu autotalliin..kaipa siellä lillitti sitten kaljaa..en ainakaan kuullu millo olis nukkumaan tullut...nyt ollaan sitten tää aamu pidetty mykkäkouluu..ärsyttää
mutta on tää yhtä hittoo koko elo taas..

mutta tytteli siitä pojan haistattelusta,jos sinulle haistattelee..kantsii keinolla millä hyväänsä tehdä loppu..uhkaat vaikka tietokone kiellolla tai jollakin.se on kyllä niin ruma ja ilkee tapa että tekis mieli pöllyyttää..mie oon ainakin omilleni sanonut että kenellekkään aikuiselle ei saa haistatelle,eikä vänkyttää vastaan.puutuuko pojan isä siihen haistatteluun..tietysti jos on töissä,niin ei varmaan just sillähetkellä..

meilläkin muuten venla saapi jalkoja mahan alusen täyteen kun aukasen tiskikoneen luukun tai uunin luukun :eek:

jep..varmaan tuli romaani tästä tekstistä... :eek:
 
:wave: Terveisiä Riikasta :) . Meillä oli kiva hermoloma reissu miehen ja tuon pienimmän kanssa. Onpa meillä melkoinen matkustaja tämä vauva, kun jo toista kertaa lentokoneessa :whistle: . Jossain olen minäkin näköjään löysännyt, kun esikoinen oli ekan kerran koneessa vasta 5v ja tämän kanssa tohdittu jo näin reissata. Vauva kulki matkassa mukavasti, välillä pientä kitinää, mutta se ei haitannut yhtään. Lainasin ergoa matkaan, mutta käytin sitä vain lenotkentällä, kun on nopeampi laittaa kuin liina. Minulla ergo ei meinannut pysyä olkapäillä :eek: , aina meinasi tippua olkain alas? Säädöt oli niin kireällä kuin musta sai, enkä mä nyt niin pieni ole :LOL: ! Kantoliina siis tämän kokemuksen kautta musta parempi. Typy viihtyi siinä taas niin hyvin, vaikkei olle toviin käytetty, on kyllä oiva kapine reissuissa varsinkin :) !

Käveltiin ja käveltiin, typykin kun viihtyi paremmin liikkeessä. Oli ihana vaan kävellä, katella uusia maisemia ja jutella. Ihanaa, kun kukaan ei vaatinut mitään eikä kitissyt mistään. Ja isommilla oli ollut kivaa mummulassa :) . Isompia en osannut ikävöidä, mutta kyllä monessa kohdin heitä ajateltiin ja mietittiin, että tuosta tytöt tykkäis jne. Yhdessäkin puistossa mun piti oikein ottaa kuvaa yhdestä puusta, jotta voin näyttää esikoiselle. Tuli niin siitä puusta mieleen, kuin toinen tykkäisi siinä kiipeillä :LOL: .

Riikan katseluun riitti minusta mainiosti 2 päivää, kolmas päivä ja yksi yö viettettiin Jurmalassa. Aikas ihana kesäpaikka ihanine huviloineen, lomakatuineen ja erityisesti merenrantoineen. Ikinä en ole kävellyt niin pehmeellä hiekalla B) . Ehkä reissun paras hetki oli, kun aamulla käveltiin meidän hiukan syrjemmässä olleesta hotellista 5km Jurmalan keskustaan aivan meren rantaa pitkin paljain varpain. Onneksi hotelli oli kaukana, ihana kävely! Tuonne olisi kiva palata viikoksi lasten kanssa vain olemaan. Tosin tämä kesä olisi vielä ollut hankala vauvan kanssa, vauvaa ei ehkä olisi ollut kiva päästää siihen hienoiselle hiekalle... Ostettavaa ei minusta kummempaa ollut ja ihan suomen hinnatkin, 4 mekkoa kumminkin löysin itelleni :eek: :) ja vauva sai 2 suloiset tossukengät. Täytyy laittaa kuvaa joskus kun ehtii. Syötiin kaikkia herkkuja jne. Eilinen meni tätä palstaa lukiessa ja kamoja paikoilleen laittaessa + vieraita kestitessä. Tänään pitäs alkaa uudet pakkaukset |O , ei kyl huvittais. No, ehkä jossain välissä. Nyt meinaan kyllä nauttia tästä päivästäkin, tulisko vaikka kesän paras kesäpäivä kelin suhteen, siltä tuntuu, kun tuon typyn tuonne jo tovi sitten lykin ulos nukkumaan ja oli NIIN lämmin :) .

Ai hitsi, mutta johan tuli omaa napaa kirjoiteltua :ashamed: . Pikalukuna olen kaiken lukenut, mutta kommentointi taitaa ainakin nyt vielä jäädä.

Tyttelille lämmin :hug: ja kovasti paljon voimia! Kyllä se alhainen hb jo itsessään verottaa tosi paljon :( . On sulla aika rankkaa nyt! Myös Dirlittanille ja muille "yh" ;) jaksamista! Minäkin aina ainakin nämä aamut yh, kun tuo ukko vaan nukkuu ja nukkuu. Millin uusi maitokokeilu kuulostaa nyt hyvältä, on se vaan pahus, kun on niin kallista tavaraa!!

Oli kiva kuulla myös lhs ja Keijun kuulumisia ja äitivaan tietysti myös :)

Aiemmin jo piti Katjannalta kysyä näinkin tärkeää, että missäs olitkaan töissä? Jos siis viitsit täällä kertoa... Olen sitä joskus ennenkin miettinyt ja sitten kun kävit siellä työpaikalla ja vähän jo töihin haikailitkin.

Ja Topsy, kummeja voi tosiaan "anoa" jälkikäteenkin. Mekin on tuolle keskimmäiselle haettu yksi kummi jälkikäteen. Saatiin sellanen paperi, joka täytettiin, laitettiin hiukan syytä, miksi uusi kummi halutaan jne. Sit kirkkoherra olis mahdollisesti vielä voinut soittaa ja kysyä jotakin, mutta soittoa ei kuulunut. Jossain vaiheessa tuli sitten kummin vahvistus ja mun mielestä tais tulla kummitodistuskin tälle uudelle kummille.

Kai mä meen aamupesulle ennen kuin tuo tuolta jo taas herää. Ja pitäs nuo isommatkin...
 
vai on yksäiti tulossa tänne päin :wave: oon menossa kaupungille tänään, tiiä vaikka törmättäis :D

äitivaan harvemmin minäkään mitään kummempia vastauksia saan ja oon itekkin laiska kommentoimaan vaikka luenkin lähes kaikki tekstit...

soittelin sinne polille aamulla ja vihdoin vastasivat..siitä kerhon puolella :whistle: mut nyt kahvinkeittoon...
 
tyttelille lähtee ekana halit täältä!! :hug:
kun nyt jotain helpotusta löytys tuohon teijän tilanteseen!

piituli tosiaan,mustat caprit kuulostaa hyvältä B)

me muuten käytiin eilen meressä "pulikoimassa" :D
no,tosiasissa pojat siis seisoskeli siinä rannalla,mutta toki jalat kastui!
oli niiiin mielenkiintosta.
mukana oli siskonpoika,ikää löytyy 1v2kk :heart:
nää poijaat on nii hyviä ystäviä!!

aha,kutsu käy,tuun myöhemmin takas :wave:
 
Huomenta!

Meillä nukuttiin yö heräämättä :) 20.30 kävi neito nukkumaan ja heräs 8.30 ja sillonkin oli isukki jo hereillä,niin äiti sai vielä hetken jatkaa unia,jippii!

Ihanaa säätä luvattu täks päiväks...tiedossa siis ulkoilua,grillausta ja auringonottoa B)
Melviirakin pääsee ekaa kertaa testaamaan sitä jyskin allasta.
 
Huomenta ,

nyt meillä valvottiin - en tiedä oliko pimulla kuuma - vähensin yöllä sitten pelkille pikkupöksyille- ja ilman peittoa koisas mun vieressä...
vai onko joku kehitysvaihe ...
Nukutatteko te helteillä jo melkein alasti - vaippasillaan tms ?

Tytteli - ja muut : en puutu tuohon miesasiaan - vaikkakin oon väliin aatellut , että onpa hyvä ettei esim tuon vauvasaneerauksen (ei roskia isoja lattialle yms yms ) takia tartte toisesta immeisestä huolehtia ...
Mutta siis - sen sanon, että kyllä tuon pimun vuoksi on itsekin pakko ollut hieman terästäytyä, minä oon ollut pikkuisen puoliboheemi ja kolunnut niissä hoteleissa (työmatkoilla siis) sun muuta - mutta nyt tosiaan on aika työlästä, jos vielä sotkusta pitäisi asioita löytää...
Jotenkin pikku huuruissa - siis väsyhuuruissa - on paljon helpompaa, kun on suht' järjestys, ja siten ko hetkillä kun jotain tarttee niin helpompaa...
Vaikka vauvan nukkumaan laittaminen - parempi kun on rattaissa selkänoja valmiiksi yläasennossa, niin saa nukkuvan sinne iskettyä. Tai sänkykin - parempi kun on sänky ja huone yöpuuvalmiina , ettei pimu herää peittoja ja verhoja ja sun muita siirrellessä....
Eli ei oo äitiysmieliala juttu vaan ihan järkihommaa kylläkin äitiyden vuoksi.
En tiedä menisikö miehillä aukottomat järkiperustelut läpi ... joskushan näin on ???
 
Heips,

Tyttelille iso :hug:

Rontti; laitoin sulle yveetä ;)

Täällä taas ihana ilma. B) Joten en malta vielä palstailla pidempään. Pakko kuitenkin aina aamusta käydä lukasemassa kuulumisia. :whistle: ja ilmoitella itsestään ;) :whistle:
 
Tyttelille täältäkin iso voimahali :hug:

Kiva kuulla että Rontin reissu meni hyvin, itsekin olen kahdesti riikassa käynyt ja tykännyt.

sama kiire kuin katjannalla, :), mutta kysäisempä, onko teistä joku jonkin tuotteet jälleenmyyjä ja ansiosidonnaisella päivärahalla? Tai menossa, ja selvitellyt jo asiaa? Kiinnostaisi tietää miten vaikuttaa päivärahaan, ennenkuin itse sinne soittelen.
 
Huomenta!

Meilläpä oli appiukko päättänyt aamulla lähteä liikkeelle. :eek: Anoppi ei ollut herännyt. Heräsi vasta sitten, kun naapurin isäntä soitti ovikelloa 5.30. Appiukko oli mennyt sinne... anopille selitti, että oli menossa Helsinkiin töihin.... yöpuku päällä ja pelkät villasukat jalassa... ei edes kenkiä :|
Siis kauheeta. Me ollaan lähdössä sunnuntaina sinne ahvenanmaalle, joten piti soittaa naapurin äippä kattomaan tuon perään parina päivänä... Anoppi kun on töissä... Siis nyt se alkaa sekoomaan lopullisesti :'(

topsylle piti sanomani, että jos sinulla ei ole y-tunnusta, niin käsittääkseni sun pitäis saada ihan normaalisti päivärahaa... vai pitääköhän sinun ilmoittaa "kuukauden tulot" aina ennen maksamista (?)... tuosta puolesta en ole ihan varma oikeasti... Y-tunnuksen omistavana sinun pitäisi saada sitä yrittäjän päivärahaa tai jotain sellaista... kannattaa soittaa työkkäriin ja kysellä varmaksi tuosta asiasta. Itsehän olen vain hoitovapaalla, joten en saa mitään päivärahoja...

Piitulille laitoin yv:tä... TAAS :D Oli muuten aika siisti toi sun paitas :D Kyllä mäkin miettisin niitä capreja eka ja sitten jotain hametta, jos niitä ei muka löydy mistään ;)

Dirlittan haluaisitko lähteä kahville joku päivä ensi viikolla? Me voitais tulla eemelin kanssa käymään Helsingissä... Tai voinhan mä teillekin tulla, jos vaan osaan :D

Nyt taas hommiin....
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitivaan:
Ja tohtor täällä kainuussa myö ollaan, että jos on ajelua täällä päin,niin pannaan tukka päähän =)
Hmmm... Hmmm... Missä päin Kainuuta? Mullakin niiiiin tekis mieli noita pidennyksiä ja ollaan tulossa taas lomille tuossa parin viikon päästä... Ja mites kallista lystiä tuo olisi?
 
Tytteli :hug: minä oon kans samaa mieltä että mieluummin heti järjestelee tavarat takasin paikoilleen kun antaa niitten levitä joka paikkaan. Meillä ainakin kaaos ottaa hyvin pian vallan jos alkaa liikaa lepsuilemaan ja sitten se siivous onkin koko päivän urakka |O

Mulla piti olla tänään siivouspäivä, mutta mies tekikin eilen meidän vessasta pimiön ja kehittelin kuvia. Kanto kaikki tavarat sieltä tohon eteiseen missä ne nököttää edelleen ja koko kämppä on niin mullin mallin ja täynnä tavaraa että eihän täälä voi mitään imuroida yms :headwall:
Myytiin miehen musiikkielektroniikkaa huuto.netissä ja niitäkin pitäis pakkailla ja ehtiä toiseen yks puuttuva osa...ja mun ne sitten varmaan pitää tonne postiinkin raahata |O
 
tyttelille iso :hug:

Tuli niin surku olo sun puolesta! :( Suosittelen puhumaan neuvolassa! Voi olla vaikka ihan raskaudenaikainen masennus..? Sinähän raskauduit uudestaan todella nopeasti ettei edes edellisestä hormoonitoiminta ollut varmaan asettunut normaaliksi, niin ei mikään ihme jos jotain masennusta tekisi? Sehän vie kuitenkin vuoden ennenkuin hormonitoiminta palaa ihan täysin normaaliksi synnytyksestä. Sun mieli pitäis saada kuntoon ennenkuin vauva syntyy, kun sitten alkaa taas uusi hormonimylläkkä ja on suurempi riski sairastua masennukseen siis siihen synnytyksen jälkeiseen. :| Minullahan oli samoilla oireilla näin jälkeenpäin myönnettynä raskauden jälkeinen masennus. Väsytti ihan kauheasti ja mikään ei tuntunut miltään, edes ruoka ei maistunut miltään :( On muuten kamala tunne, kun tosiaan mikään ei tunnu miltään ja lopulta se menee siihen ettei nää enää mitään positiivista missään. Toimii vaan kuin kone ja koittaa koko kodin pitää kuitenkin täydessä järjestyksessä. Kaikki pieni epäjärjestys ärsyttää, mikä ei välttämättä ärsyttäisi. Joillain taas se masennus menee siihen ettei saa mitään tehtyä, edes pidettyä kotia järjestyksessä.
Mulla ainakin kaikki tuntui suurilta ponnistuksilta esim. kauppaan meno tai ystävien tapaaminen. Muistan kun hyvä ystävä oli tulossa tänne katsomaan vauvaa ensimmäistä kertaa ja odotin häntä alkuun innoissani, sitten kun kello lähestyi aikaa jolloin hänen piti tulla, niin iski kauhea ahdistus, en olisikaan jaksanut/halunnut häntä tänne :ashamed: Mulla se meni siihen että purskahtelin itkuun vaikka kaupan kassajonossa tai ihan yhtäkkiä täällä kotona, olo oli mitä surkein jotenkin niin voimaton. Masennus tuntuu lopulta sellaiselta kuin 10 ankeuttajaa olisi imenyt susta kaiken ilon pois!
Minä keroin olostani neuvolassa, mutta tiettyyn pisteeseen asti, olin tietenkin vaan väsynyt ja olo oli siitä niin alakuloinen. Jotenkin häpesin sitä myöntää ääneen kenellekään. Lopulta istuin sohvalla itkien ja sanoin miehelleni ääneen että olen masentunut. Siitä pikkuhiljaa aloin toipua, en hakenut mitään lääkitystä, ihan kuin se että ääneen sanoi sen olisi helpottanut?! Muistan kyllä että se olotila oli vaihteleva, enemmän oli niitä epätoivoisia päiviä, mutta joskus oikein kivojakin hetkiä. Se että sain lähdettyä täältä ulos, piristi todella paljon. Lopulta aina vaan pakotin itseni lähtemään ja esim. Krisun kanssa tapaamisen. Siitä sitten pikkuhiljaa piristyin ja nyt on siltä osin ihan normaali olotila. Ja nyt kun muistelen vielä niitä aikoja niin ihan inhottaa, en halua enää ikinä siihen tilaan! :(
Ja lasten suunsoittoon ym haistatteluun voin todeta että mun mielestä se kuuluu ihan normaaliin kasvatukseen ettei aikuisille soiteta suuta. Meillä ei ainakaan soiteta tai jos yritetään jotain niin samantien sanotaan siitä. Lasten on kunnioitettava aikuisia ja käyttäydyttävä. Tosin nykyaikana jotenkin siitäkään ei sanota mitään. pennut käyttäytyy todella törkeästi jo koulussa opettajille :eek:

Ihana paita piitulilla! =) Kannatan myös mustien caprien puolesta ja sitten jotkut ihanat mustat sandaalit joissa korkoakin..?

Onnittelut
krisulle hyvistä yöunista! :D Niin nukuttiin täälläkin. Yksi herätys huikalla vettä ja tutti, uni jatkui ja jatkui jopa 8.45 asti! :D Siis meillä nukutaan! :wave:

Meillä nukutaan helteillä vaipalla vaan ilman peittoa, nytkin päikyillä pelkällä vaipalla. =)

Unohdin taas kerran mitä piti muuta kommentoida..hörppäsen kahvit ja luen uudestaan tämänpäivän ja eilis illan viestit.. =)
 
krisulle ja millille tai oikeestaan teidän naperoille :flower: hyvästä yöstä..

meillä poitsu nukkuu t-paita päällä yön,sukat tosin jalassa kun hankaa varpaillaan jalkoja ihan verille väsynä..kaveri kävi tässä 3viikkoisen vauvan kanssa :heart: ja kohta tulee toinen 3kk vauvan kanssa..

isi ja simppa lähti anoppilaan aamulla,sain siivota rauhassa,kerrankin..tänään tulee ne emman verikoe tuloksetkin,hiukan jännittää :/

mikähän muakin taas vaivaa,kohta oon varmaan luulosairas :LOL: mulla on ollu välillä koviakin alamaha kipuja,mollemmin puolin sellasen 2 viikon ajan ja menkat on 4päivää myöhässä,noo testiä oon tehny jos jonkinlaista niin negaa näyttää,sit nyt on parina päivänä tullu ihan yhtä'kkiä tosi huono ja heikko olo..pitää tehdä uus testi jos ei ens viikolla oo muutosta..
 

Yhteistyössä