***2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 27**

Kattelin muuten tuota etusivun nimilistaa ja huomasin, että joistakin ei ole kuulunut mitään pitkiin aikoihin, tai minä en ainakaan ole huomannut :/ Missäs esim. Heidi on, kun ei ole aikoihin kuulunut mitään? Ja oli muutamia muitakin. Muistan kun kirjoiteltiin odotuspuolella ja kun vauvelit syntyivät, esim. Lapasella samana päivänä syntyi, kuin meillä Eemil, en muista hänestäkään pitkiin aikoihin mitään kuulleeni :/ Onkohan porukat kesälomilla tms. Muutamia muitakin oli, kun listaa lueskelin.
 
NäkymätönNinni juu 5dl on kuulemma se minimimäärä maitoa vuorokaudessa. Minä oon hiljalleen vähentäny rintamaidon antamista ja pyrkiny siihen että sasin useaman desin nokkamukista velliä menemään päivässä (korvikemaidolle yökkii) aika hidastahan se juottaminen on, mutta koko ajan menee paremmin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
Alkuperäinen kirjoittaja ruusumaria:
NäkymätönNinni, Eetu juo 5-6dl maitoa päivässä. Nyt hellepäivinä olen alkanut tarjota myös vettä lisäksi janojuomaksi. Terkka sano neuvolassa että toi 5dl maitoa on ihan minimi! Mä lopetin imetyksen sillon ku Eetu täytti 8kk. Tsemppiä sinne sairasteluihin! :hug:
miten tota maitoo saa tolle ihan maitona menemään,jos 5dl pitäs päivää kohden juoda :eek: pitääköhän sit yks ateria korvata maidolla?vai vähentää lounaalla ja päivällisellä ruuan määrää,että välillä juo sitten maitoa?
ite kyllä olen niin tytyä syöttänyt,että kun ite tekee stopin ruuan syönnillä,niin sitten en ole enää antanut..eli kyllä toinen varmaan on mahan täyteen syönyt :D makkaroista päätellen ainakin :LOL:
Itsekin tuosta maitomäärästä kyselin neuvolassa ja lääkäri oli sitä mieltä, että kyllä ne juo sen minkä tarvivat! Kun itsekkin olin huolissani, meneekö tarpeeksi jne. Eihän sinne mahaan nyt yli äyräitä sovi

:eek: ja sitä kalsiumia tulee nyt muualtakin, kuin vain maidosta, kun syövät kiinteitä! Ja jos paino nousee hyvin ja kasvaa, en kyllä huolestuisi! Ihan kokenut oli se lääkäri kuka sanoi siitä. Meillä Eemilillä kanssa menee se noin 5-6dl päivässä. Nyt helteillä vähän enempikin on mennyt välillä. Ja vettä meilläkin juodaan janoon. Pitäisi taas kohta kokeilla nokkamukia, jokin aika sitten ei osannut vielä siitä juoda, ostin tuttipulloon sellaisia juomanokkia, niistä hyvin oppinut. Jos auttaisi nokkamukin opettelussakin.
 
tytteli minäkin mietin tässä yhtenä päivänä tuota lapasta kun hänen tytöllään niin kiva nimi..ei ole emännästä kuulunut mitään pitkiin aikoihin..ja heidi tais kesäajan olla kirjoittamatta..olikohan noin..vai muistanko väärin..???
 
ainiin tytteli hyväksi havaittu mam merkkinen ensimuki,jossa (muistaaksein)silikoninen nokkaosa,ei vuoda,kun kääntää alassuin,ja hyvin saa ite siitä juotuu..meillä noita taikamukeja kaksinkin kappalein,mutta siinä pitää olla aika kova imu lapsella että saa sen nesteen sieltä tulemaan,venla ei ainakaan saanut.
 
Niinukka kyseli tuosta että puutuuko se minun mies pojan kielenkäyttöön. Puuttuu joo, silloin kun täällä on. Mutta harvemmin silloin välttämättä alkaa mulle täällä uhoamaan :/ joskus kyllä. Isänsä kun on ollut töissä, saattaa olla kylillä ties kuin kauan, ei tottele jne. Ja saattaa tulla syömään esim. klo20! Ja se kun ei ole enää mikään ruoka-aika. Monesti olenkin jo ruoat laittanut pois ja se on sitte iltapala..
 
tytteli heidi on ainaki kesän palsta tauolla ku on reissaamassa,hei nehän taitaa olla suomessa nyt lähiaikoina :D

kiitti + toivotuksista tuskinpa ihan het plussaan,kuhan jotain hormooni häikkää..

hitto ko päähän sattuu,on ite asias koko päivän sattunu..vieraitaki on ravannu ihan koko ajan :) kerranki..

poju kävi uimas tänään :LOL: tässä 100m päässä on yleinen uimaranta ja siihen on erikseen tehty lapsille allas niin siinäpä molsittiin,tai no polvia myöten mut kuiteski,ja ai että tykkäs :heart: kaveri oli mukana mutta simahti heti ku rannalle tulivat :D

kummi asiaa mua suoraan sanottuna vee ituttaa poitsun 2 kummia,naimisissa oleva pariskunta joidenka yhden tytön kummi minä olen..kertaakaan eivät oo meillä käyneet ja asuvat vain 60km päässä,poika on kuitenkin kohta jo 9kk,mitään joululahjaa saati korttia ei oo tullu,ei muisteta nimipäivinä jne..aika outoo,kuitenki minä heidän tyttöö muistan synttäri-nimipäivänä ja jouluna ja muutenkin vierailen aina kun ollaan kaupungissa ja kyselen kuulumisia..

en tarkoita että lahjat ois tärkeitä mutta kun ei oo pahemmin kiinnostusta poikaa kohtaan,kuitenkin he perustelivat kummi valintansa silloin minut valitessaan että pidän yhteyttä ja arvostavat minun elämäntapaa ja asennetta elämään..joten "hiukan" pettynyt olen..joskus on tainnu pari kyyneltäkin vierähtää kun on tuntunu yksinkertaisesti niin pahalle se että eivät välitä..
ristiäisiin eivät tulleet,no tällä nais kummilla oli ok syy,mut sen miehen piti tulla,kunnes odoteltiin häntä papin saavuttua että päästään aloittamaan niin soitin sit että missä oot niin tää vaan et joo kotona,en mä oo tulossa :kieh: eivät voinu sit ilmottaa..sapettaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
ainiin tytteli hyväksi havaittu mam merkkinen ensimuki,jossa (muistaaksein)silikoninen nokkaosa,ei vuoda,kun kääntää alassuin,ja hyvin saa ite siitä juotuu..meillä noita taikamukeja kaksinkin kappalein,mutta siinä pitää olla aika kova imu lapsella että saa sen nesteen sieltä tulemaan,venla ei ainakaan saanut.
Meilläkin on sellainen taikamuki, pieni. Ei saanut siitä juotua, ei ainakaan sillon osannut siitä imeä vielä, kun kokeilin..

 
niin ja maitoo meillä menee noin 1litra päivässä ja aamulla puuro/jugurtti,päikkyjen jälkeen lihasose,toisten päikkyjen jälkeen hedelmäsose,sit vikojen päikkyjen jälkeen banaania tai muuta kuten leipää jne.. sit iltapuuro..noissa väleissä menee sitä maitoo..
 
Ihan suoraan nyt marisen, mutta mä olen ihan poikki! Miehen poika kotiutui tänään ja taas koko päivä siitä asti ollut yhtä hulinaa ja tuhat kirosanaa peräkkäin..! :headwall:
Jatkuvasti saa olla sanomassa joka asiasta ja miljoona kertaa sanoin ettei Saran sitteriin mennä seisomaan tai roikuta tuossa hyppykiikussa jne jne jne, mutta ei mene jakeluun niin ei mene :headwall: Siis ikää jo yli viisi vuotta niin luulis ymmärtävän? Riehaannutti täysin Meankin, joka kerta kun selkäni käänsin. Ja tietenkin Mea iltaväsymyksessä lähti hölmöilyyn mukaan. Siitäpä sitten Sarakin riemastui ja villiintyi ihan holtittomaksi..Mulla meinas leikkaa tosissaan kiinni täällä!

Tuo neocate nyt tuntuu sopivan hyvin Saralle, mutta siitäkin tuli nyt sitten ummetus. Kuulemma monella muullakin alkuun tullut. Mies kävi ostamassa pikku potan, mutta eihän Sara siinäkään tykännyt istua, pelotti ja itketti kauheesti. Jotenkin sen istuminen oli tosi epävarmaa vaikka pidin kiinnikin. Onhan se epävarmaa vielä lattiallakin, eikä voi jättää itekseen istumaan. Istuuko muiden vauvat jo niin varmasti yksinään, että uskaltaa jättää istumaan yksin? Vähän vaan tuntuu jotenkin että Sara ei millään opi istumaan.Huolestuttaa toi istuminen pikkuisen :ashamed: No sitten kun piti mennä nukkumaan niin eikös se kakka alkanut ihan tosissaan vaivaamaan. Istutin sitten pöntölle ja kaulakkain siellä vessassa oltiin, kunnes sai tarpeensa tehtyä kauhean huudon saattelemana. Sen jälkeen kyllä nukahti tyytyväisenä. Annoin tänään luumua, joten toivon sen tekevän tehtävänsä viimeistään huomenna.



 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
Alkuperäinen kirjoittaja ruusumaria:
NäkymätönNinni, Eetu juo 5-6dl maitoa päivässä. Nyt hellepäivinä olen alkanut tarjota myös vettä lisäksi janojuomaksi. Terkka sano neuvolassa että toi 5dl maitoa on ihan minimi! Mä lopetin imetyksen sillon ku Eetu täytti 8kk. Tsemppiä sinne sairasteluihin! :hug:
miten tota maitoo saa tolle ihan maitona menemään,jos 5dl pitäs päivää kohden juoda :eek: pitääköhän sit yks ateria korvata maidolla?vai vähentää lounaalla ja päivällisellä ruuan määrää,että välillä juo sitten maitoa?
ite kyllä olen niin tytyä syöttänyt,että kun ite tekee stopin ruuan syönnillä,niin sitten en ole enää antanut..eli kyllä toinen varmaan on mahan täyteen syönyt :D makkaroista päätellen ainakin :LOL:
Meillä siirryttiin pari viikkoa takaperin ihan kertalaakista rinnasta korvikkeelle (sain lääkekuurin jonka aikana ei saa imettää ja siis väliä olis tullut viitisen viikkoa). Alkuun maidon juonti tuntui vähän tökkivän, saattoi mennä n. 350ml/vrk ja teinkin sitten juuri puurot lisäksi maitoon. Vettä sitten ruoan kanssa hörppyjä. Nyt hiljalleen parantunut ja rytmi esim. tänään oli tällainen:
05:30 maitoa 70ml ja jatketaan unia
08:15 maitoa 100ml
09:00 puuroa 50ml
10:00 maitoa 120ml ja ekoille päikkäreille
11:45 lounas, purkki liha-kasvissosetta
14:15 välipala, purkki mangososetta
16:00 maitoa 140ml ja tokille päikkäreille
17:15 päivällinen, puoli purkkia kasvissosetta
19:30 puuroa 150ml
20:30 maitoa 140ml ja yöunille.
Yhteensä siis tuossa maitoa juomana 570ml. Eilen meni 530ml, toissapäivänä 395ml, sitä edellisenä 330ml...
 
Piituli: Meillä mennään sitten samoissa kuin teillä. Sara nous olikos se toissapäivänä 2 kertaa tukea vasten, mutta enää ei nouse kuin mua vasten ja vähän pukkaan sitä takapuolesta apuna siinäkin hommassa. Mun mielestä Sara on kyllä himppusen veltto lihaksistoltaan..? Ryömii kyllä kovaa vauhtia ja menee konttausasentoon, mutta kädet lähtee nopeasti alta ja jalat leviää sivuille.
 
milli meillä venla istuu kyllä ite,mutta sitten nousee sillee hassusti ite istumaan,eli jos on konttausasennossa,lyyhistyttää peräpäänsä :D jalat sivulle koukussa sammakkoasentoon,ja siitä nousee istumaan..ja nyt taiteillaan polvien varassa,siis siinä istuma asennossa..eli jos ite nousee istumaan,jalat ovat sammakko asennossa.

muuten onko myynnissä sellasia "taustapeilejä" jonka sais laitettuu takapenkille että näkis mitä vauveli siellä istuimessa tekee..pystysköhän tommosen peilisysteemin kehittämään ite?

 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Ihan by the way.... tuutis ja yksäiti on maksamattomia....


:eek: :ashamed: :headwall: :ashamed: ei voi olla totta! *menee ettimään laskua*


Muoks. löytyi :ashamed: Tää maksaa sen maanantaina kun tulee rahaa :ashamed: Lupaan. *miettii minne laittaa lapun että muistaa sen lukea... Anteeksi L-S!
 
tyttelille voimia :hug:

Ja mitäh! Onkos tohtori jo pieniin päin :whistle: Ja hyvä että koiruli sai lääkkeet.

milli meillä istutaan muttei ryömitä eikä kontata :D Laiska mukula :whistle:

Kummeista Kiian kummi meni ihan nappiin, paljon ollaan tekemisissä yleensäkin :D Ja itse asiassa kaikkien lapsien kummeista osa pitää yhteyttä tänne päin ja myö vastaavasti heihin.

Myö ollaan oltu koko päivä ulkona. Yritin noista penkeistä pahimpia rikkaruohoja kitkeä pois ja häirriköin samalla Piituli puhelimessa :D Sitten vahtasinkin tenavia kun kaikki kolme nuorinta oli "uimassa" jokainen omissa altaissaan (vesimäärä suhteutettu ikään ja kokoon) :D

Kyllä oli väsyneitä tenavia, jokainen kitis ja vitis kun ilta koitti. Ja alkaa oma pääkin pilkkimään. Viime yö meni osittain valvoessa ukkosen takia. Jysähti niin kovin että ikkunat helis ja jopa lattia tärähti :eek: Mereltä kun tuo nousee niin on aina yleensä silloin kova. Mun veljeltä oli menny modeemi ja näyttö pashaksi :/ Ei ollut heti herännyt ukkoseen. Mutta siltä suunnalta ompi kuulemma mennyt useampikin modeemi (kaupassa tiesvät kertoa). Ja ukko ties että sieltä päin oli sen työkaverin naapurissa syttynyt tulipalo ukkosen takia :eek: (enempää en tiijä siitä).
 
Maitomääristä meillä on typy viime päivinä juonut enimmäkseen vettä. Ei tahdo näin lämpiminä päivinä maito maistua, sitä menee noin 3-4dl (mukana myös velli) mutta vettä saattaa mennä jopa 5dl. Pääasia että nestettä menee :D

Oltiin tuossa muutama päivä anoppilassa. Tulipahan samalla pestyä matot laiturilla, siitä kun on tullut joka kesäinen juttu. Ja tulihan tuota syötyä jonkin verran mansikoitakin, vaikka aika vähän noita on vielä kypsynyt. Tavallisesti on tähän aikaan jo ihan reippaasti mansikoita tarjolla, mutta viileät ilmat ja sateet viivyttävät satoa. Toivottavasti mustikoita tulee, että pääsee täyttämään pakastinta. Marjojen keruu toimii hyvänä hyötyliikuntana kun muten olen niin laiska liikkumaan. Siihen liikkumiseen täytyy meikäläisen aina sisältää jotain "järkevää" tekemistä, muuten tahtoo persaus jäädä penkkiin. Onneksi tuo nurmikko kasvaa niin tuleepahan marssittua tuon leikkurin perässä :D

:hug: kaikille sairastelijoille, arjen aherruksessa väsyneille sekä muuten halauksen tarpeessa oleville =)
 
Kulutin aikaani pitkästä aikaa kerhon puolella. Nyt olis jo kiire sohvalle taas :snotty: . Mies on rilluttelemassa ja mä täällä karkkipussin kanssa :kieh: . Ihana kesäpäivä ollut. Tekis mieli laittaa uusia kuvia, mutta enpä taida jaksaa vielä tänään. Kuinkahan moni lokavauva on tänään polskinut vedessä :) ? Varmaan aika moni! Ja meidän raukka joutui tyytymään pieneen vatiin, mutta onnellinen oli siinäkin - ja helppo vahdittava :whistle:

PUUUUUUUHHHHHH, Dogtor tietää mitä puhaltelen
;) :whistle: :whistle:
 

Yhteistyössä