***2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 27**

kiitti kaikille jotka vastas kysymykseen

päivystävälle ell on aika klo 17,soitin klinikalle eka mut vasta ens viikolle oli aikoja :eek: joten kehottivat viemään päivystykseen,jotain tulehdusta sillä kyllä on..tuun sit kertoo..

ja simppa kävi kans lääkärisä,niiden nivusissa olevien näppyjen takia,joista jo oonki teille kertonu..noo ärtyivät yön aikaan melko pahaks niin vaippa ihottumaahan se..pampers ja libero ei käy pojalle,mikähän vaippa nyt?muumi,daily,pirkka?euroshopper?
 
YOdottaja: meilläkin Lidlin vaipat käytössä ja sellainen punainen viiva keskellä, mutta en ole tiennyt että on joku kosteusviivallinen?? Mitä tuo niin ku tarkoittaa tai miten viivaa tulkitaan?? Onkohan sama vaippa? Meillä merkki toujours? Minusta ihan hyviä vaippoja.
 
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/00136-00_lim_full.jpg
Mie ostin tuollaiset scootterit.En uskaltanut ostaa niitä soft pinkkejä kun joskus jos tulee sitten poika niin eihän ne sitten käy.

Jee mies lupas että ens vuoden alkupuolella voidaan ruveta yrittämään sitä toista =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Shenda; muistanko väärin? Muistelen että olit jo kerran yhdet scooterit ostanut :eek: Mulla hämärä muistikuva että olen puhunut sun kans aiemminkin scootereista... :/


joo on ollut :ashamed: :ashamed: Mie vaan kato tykkään vaihdella noita..Kait mut kohta saa raahata hullujen huoneelle.Henkilökohtainen konkurssi häämöttää :ashamed:
 
noista lidlin vaipoista..ostin paketin tässä,niin niistä oli se merkkiviiva kadonnut..vaikka ihan samoja kokoja oli kun edelliset..jotain muutosta noissa vaipoissa on muutenkin..ainakin jotain siellä seinällä luki(jota en sitten kiireessä joutanu lukemaan)
minäkin oon tykänny noista vaipoista.

milli meillä vähän samaa noiden kotihommien kanssa,silloinkun oon asiasta maininnut,niin jonkun aikaa täällä tapahtuukin jotain..mutta menee viikko kaks,niin johan ollaan aivan entisessä..ja taas sama rumba alusta..
ja minäkin se oon joka antaa tytylle illalla puurot,maidot,ja vaihtaa yökkärit ym päälle.kyllä mies tekee jos sille sanoo..mutta ei aina jaksa edes sanoo..
mikähän se yleensäkin noilla miehillä on,että sitä oma-alotteisuutta ei kauheesti ole tälläsissä asioissa :eek:
minulla ainakin jos olen väsynyt,niin tuntuu tosi työläältä kaikki,ja hammasta purren nyt pitää kaikki asiat tehdä..oon kyllä varmaan persiitolalle keikan tarpeen :saint:

löysin cittarista sellasen nam merkkisen ensimukin jossa oli sellanen pehmee nokka..saapi nyt nähdä miten pitkään se ton termiitin kitusissa kestää :eek:

jep,taidan käydä muutaman kuvan kerhon puolelle laittamassa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruusumaria:
Mileko ja MaMa, katsoin iltasanomien sivuilta että Suonenjoella on tullut järkky isoja rakeita. Ulottuiko ne kuurot teille asti? Kuopiossa vaan sataa vettä ja ukostaa :eek:
Meillä ei satanu rakeita. Kävin tyttöjen kanssa Suonenjoella ja kieltämättä rakeita oli hirveesti. Vaikee oli kävellä kaduilla, saati sitten ajaa autolla. Ei ne kuitenkaan golf- tai pingispallon kokosia ollu, niinkun tekstitv:ssä sanotaan. Sellasia reilun peukalonpään kokosia ehkä. Mutta paljon niitä oli. Äsken tultiin kotiin ja sinne niitä jäi vielä röykkiöittäin ojien pohjalle ja tien varsille.
 
täällä satanut koko päivän,ja välillä ihan tuutin täydeltä.
siskolla pääsin onneksi käymään poikasen kaa,ettei nyt ihan kotosalla koko päivää oo tarvinnut jumissa olla.

yo ei sinun tartte anteksi meiltä pyytää!!!

meillä ukkeli ollu vähän pahantuulinen,
nythän tuo onnessaan kävelytuolilla tutkii maailmaa=)
kaikki mahollinen kiinnostaa,keittiönpyyhkeet,tuolin pehmusteet jne..ihmeellinen maailma :D

minäpä painun käyttämään koirulin ulkona(inhottaa sateella mennä)
ainii,toivottavasti tohtorin koiruudella kaikki kunnossa

heissan :wave:
 
täällä kun ei oo lidliä niin ei oo niitä vaippojakaan..kokeilussa pirkka..

elukkalääkäri veikkas koiralle pissa tai emätintulehdusta,pissassa oli valkuaista ja verta..
verikokeita otettiin ja ne lähetetään tampereelle,samoin pissa,josta tehdään kunnon viljely..

tulokset saan verestä perjantaina,pissasta ens viikolla..jos kokeet on puhtaat niin tehdään emätin tähystys,kasvaimen mahdollisuus kun on..
verikoe otettiin ihan senkin takia kun emma on laihtunut sellasen 5kg kuukaudessa ja on aika väsynyt..muuten on koira kuulema erittäin hyvässä kunnossa,lihakset jne..
eikä maksanu ku 30e vaikka tunti oltiin siellä..sit mitattiin kuume ku emmallatuli räkää nenästä..kuulema flunssaa :D
toinen itki hirveesti kun verikoetta otettiin,ilmeisesti koski se kiristin että saa suonet esiin..eikä tuo helpolla kipuaan näytä,oon joskus jättäny sen hännän oven väliin niin mulkas vaan :ashamed:

toivotaan että kaikki ois kondiksessa..meen selailee juttusia..
 
Mileko, vai että ovat uutisissa liioitelleet :D hyvä ettei teidän autoon tullu rakeista lommoja! =) sellaistakin kai voi tulla jos on tarpeeks isoja rakeita.
dogtor, hyvä että tutkivat koiran kunnolla. Toivottavasti ei mitään vakavampaa! ja toivottavasti Simpan vaippaihottuma paranee!
 
Keiju07
No sen nuo Suonenjoen rakeet tais tehdä, ettei halpoja mansikoita tulekaan tänä kesänä: 5 e/l. Järkky hinta...

Sympatiat kaikille itsensä yh:ksi tunteville :hug: . Kyllä se varmaankin lähes joka torpassa on välillä samanlaista. Täällä on niin tuttua touhua se, että kotityöt (eikä sen puoleen miesten työtkään) etene, ellei asioista sano. Pyytämällä, siis aivan suoraan sanomalla, hommat hoituu, mutta sellainen oma-alotteisuus puuttuu. Mies sanoo, että vihjailut eivät riitä, esim. kun yksi päivä taannoin sanoin, että ulkokukat pitäis kyllä kastella (ja itselläni on kipeä lapsi sylissä ), niin toinen vaan ihmettelee myöhemmin, miksi repeen täysin, kun ne kukat eivät ole kasteltuja. Ai, siis hänenkö ne ois pitänyt kastella??????? |O Ei voi ymmärtää. Ihan mitätön esimerkki vaan tuosta vihjailujen tajuattomuudesta.

Mutta noin yleensä, ärsyttää olla miehellekin se äiti ja sanoa kaikesta. Jotain voisi kyllä itsekin tajuta tehdä. Välillä tosin tulee yllätyksiä ja yritän sitten kiitelläkin, mutta useemmiten asioista saa naputtaa. Ja noin se tuntuu olevan lähes kaikilla tutuillakin... Huokaus. Osittain olen sitä mieltä, että äiti on poikansa pahoille tavoille opettanut... jos joskus saan pojan, niin ihan varmasti joutuu tekemään kotitöitä siinä missä tyttökin ja oppii laittamaan ruokaa tms. En voi mitenkään ymmärtää tuollasta, että poikia on paapottu eritavalla ja ihan perusjututkin hoidettu heidän puolestaan.

Esim. Ihmettelen, että miksi mies ei syö hedelmiä. Mies: no kun äiti aina kuori ja pilkkoi ne hedelmät valmiiksi :LOL: :LOL: :LOL:
Tosi on!!!! Ihan uskomatonta.

No joo, reiluuden nimissä, ei tuo mikään vätys ole, ei missään nimessä, välillä vaan tulee esiin näitä hauskoja esimerkkejä...

äitivaan, se ruokamyrkytys episodi oli pk-seudulla.

Mitäs vielä? YO, älä kanna huolta meidän muiden suhtautumisesta tuollasiin stalkkaajiin. Harmi, että noin alhaisia tyyppejä löytyy, mutta ei me heistä välitetä!! Itsensä siinä ihminen nolaa, saa kyllä hävetä itseään, vaikka täällä muka nimettömänä kirjoittelee. Hankkisi elämän...
 
neuvoja kaivattais Mikähän tuolla meidän neidillä mahtais olla,kun veti äskön sellaset tunnin järkyttävät huudot,kun yritettiin laittaa nukkuu?? ja siis se ei ollu mitään sellasta unille meno protestointi itkua vaan ihan suoraa kipu huutoa...suppo annettiin ja nyt saatiin nukkumaan tai ainakin rauhottumaan. Muuten neiti ollut ihan oma itsensä tän päivän. kylvyssä käytiin ja kaurapuuroa ja maitoa sai iltapalaks eli ihan normi sapuskat.
voiko hampaat näin yht´äkkiä alkaa vaivaamaan tai korvatulehdus tms???
Huomenna sitten sen näkee millanen neiti on niin ja miten ens yö menee :eek:
Aattelin vaan jos jollain ois jotain ehdotusta vaivaan :D
 
[/b]krisu En osaa kyl sanoo tohon mitään.Mut mie luulen et hampaatkin saattaa tehdä tommosia yhtäkkisiä kipuhuutoja.Meillä välillä öisin näitä kipuhuutoja kun hammasta pukkaa.

Tänää on ollu neidillä ihme kitinä kaaleppi päivä.Ei oikeestaan kitise vaan on oppinut kunnon tekoitkun..huutaa ja narisee kovaa.Isin syli ei oo ollu mistään kotosin vaan miun sylissä ois koko ajan. Samoiten moneen viikkoon ei oo suostunu syömään ku isä syöttää. :( Tänää ummistin korvani ja päätin että olkoo syömättä sitten (kun isä syötti ja huuto oli kova)

Niin siitä miun mummotukasta vielä...kun
milli sanoit että siun parturi sanoi että vaikea värjätä harmaaksi.Voit ehottaa hänelle et perusblondiin tukkaan laittaa kaupan tummanruskean ,antaa olla päivän ja seuraavana päivänä laittaa sen päälle vaalean kaupan värin.Ja tadaa tukka on mummonharmaa :LOL: :LOL:
 
Iltoja =) Miä mitään päivänvarjoa saanut :LOL: Ei ollut kuin mustia emman ja emmaljungan omia. Emman omat oli neliskulmaisia, ei kiitos ja emmaljungan mustasta en ala 29? maksamaan kun haluan sen vaaleanpunaisen |O Jos joku jostain päin Suomea/nettiä bongaa sellaisen vaikka käytettynä niin kiitollinen oisin :D

Jeppe kotiutui mökiltä tänään ja 5min ilmiriita päällä :headwall: On se kumma kun molemmat sällit ikävöivät toisia mutta kun yhdessä ovat niin tappelevat melkein tauotta |O
 
Krisu: Hyvin voi olla hampaita. Meillä ainakin tuo ikiliikkuja ihanainen on välillä tosi krenkka ja kipuinen noista hampaista.Jos se on korvista, niin usein siihen liittyy sitä nuhaakin, ei tosin aina. Tai sitten vaan joki ilma jäänyt mahaan ja siellä vaivaa, noista ei aina tiedä..
Hyvä että nyt nukkuu, toivotaan että aamulla olisi paremman tuulinen typy teillä, ja toivotaan että yö menisi ok.

YO: älä meiltä anteeksi pyytele, et ole kenenkään muun teksteistä vastuussa!
Jos joku jaksaa nähdä noin paljon vaivaa, ja käyttää aikaansa että väijyy sinua täällä palstalla, niin ei voi muuta kuin ihmetellä! Sinulle paljon jaksamista! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Meillä ois edessä lastentarvikkeen reissu. Noista uusista kärryistä lähti neppi irti maanantaina. :eek: Sovittiin että mennään tänään käymään niin Perttu-setä laittaa niihin uuden :D
Perttu-setä :LOL: :LOL:
Myö käytiin tänään aamutuimaan jo Perttu-sedältä hakemassa 2 syöttötuolia ja tietty vaaleenpunanen istuinpehmuste :saint:
Mulla on taas tylsää niin tulee luettuu kaikki ketjut :kieh:

No Perttu-setä laittoi meille uuden nepin ja miä kun otin neidin syliin rattaista (ettei ala huutamaan). Perttu-setä totes Kiialle että enhän miä niin pelottavan näköinen ole, enkö vaan vaikka äiti taitaa ollakin sitä mieltä :D Teki miel sanoo että yritätkös kalastella kohteliaisuuksia, ei tipu! :whistle:
 
täällä on poju ollu koko päivän ilman vaippaa,paitsi nukkuessaan..melkoisia kus länttejä joka puolella :LOL: ukkostaakin koko ajan,loppuu aina tunniks-pariks mut sit taas jytää..
mulla on ihan väsy olo
:'(
 
Mä oon turvoksissa kun pullataikina... mä en tajua mistä tää jatkuva jalkojen ja käsien turvotus johtuu... Ja naama välillä ihan puutunu :kieh: hermo menee jos ei mun juhla kengät mahdu jalkaan häihin tän saamarin turvotuksen takia..mä meen johonkin hemmetin jäähile kylpyyn ennen häitä tunniks... :kieh: :kieh:

Pupun häämatka nauratti, jep anopin ja apen kanssa toki reissuun :LOL: ;)
Pessin lempinimi on Pössykkä...en tiä mistä tullu mut tuoks oon sanonu aina... :LOL: johan on lapsella lempinimi... :whistle: Peetu taas on ollut murmeliini ja Peetuska...vauvana Peetua kutsuttiin poikaseks.
Ja tääläkin naamaa revitään ja huiskitaan jne...ikenet irvessä =)
Niinukka -mä en oo koskaan ymmärtäny tota kaljottelua et pitää 3-6 juoda illalla tms.. jos juodaan niin juodaan sit kunnolla. Sen takia mä en koskaan lähdekkään yhdelle koska se on ihan turhaa mun mielestä...

Pessi saa uuden kummitädin :heart: ei oo Pessin kummitädit kummatkaan millään lailla osottanu kiinnostusta poikaan ja mua sapettaa niin paljon. No mun ystävähän ottas Pessin vaikka niille asumaan jos antasin,käy meillä melkeinpä joka pvä jne...joten huomena soitto papille et saadaan virallistettua tää kummiks Pessille.
Ja mä totesin eilen että eipä taida mun pojilla olla kummallakaan isää ollenkaan... :kieh: jesta et voi ihmiset olla ärsyttäviä...Miks ei ketään muuta sukulaista kun mun äitiä ja isää+veljiä kiinnosta yhtään nuo pojat...mä en voi käsittää!!!! No päätinpäs taas että antaa olla,ei sitten. Yhtään ei huvita viedä poikia hoitoon sillon 11. pvä sinne Pessin mummolle mut kai mun on pakko jos haluan häihin yksin mennä... :kieh: että sapettaa

No mutta muuten täälä ihan loistava päivä,hyvä fiilis ja silleen :D Kusti polkas mulle oikein mukavan kirjeen joka piristi kummasti päivää. Kiva saada ihan perinteinen kirje pitkästä aikaa. Ainiin,Pessille tulee ylös ainakin yks hammas..ihmettelin kun iltapuurolla tiukasti vaan ikeniä puri yhteen ja inisi,sit vilkasin niin kohtahan on hampi läpi sieltä :D kolmas meillä siis vasta tulossa.
 
YO, älä suotta anteeksi pyytele, varsinkaan toisen puolesta.
Jos toisella ei ole elämässään mitään muuta tekemistä (kyseisellä henkilöllä siis), niin sääliksi käy. Onkohan hällä nyt puhtonen mieli kun on päässyt loistamaan epäaitoudellaan?

Siitäpä tulikin osin mieleeni... |O |O Miksi ihmiset ei osaa kunnioittaa toisen omaisuutta :headwall: :headwall: Että mua ärsyttää. On nääs meikeläisen mulle uus volvo saanut komiat jäljet kuskipuoleiseen kylkeen, toisesta autosta tai ostoskärryistä |O
Kahesta kohtaan puuttuu maalia, yhessä kohtaan on semmonen vajaa 10cm pitkä vaalea maalijäämä (on myös semmosen 3-4cm korkea) menee silleen "aaltoilevasti" ja sitten takapyörän kaaressa on lommo |O Tässä nyt pohdin päässäni, että panisko vakuutuksiin vai ei. Onhan siinä täyskasko. Pitää ukon kanssa kohta saunanlauteella pohtia. Ei muuten oliskaan niin ollu väliksi, mutta kun siinä oli ihan virheetön maalipinta ja ei tuo nyt meijän pussille mikään halpa ostos ollu, niin kiva sitten että toisen pitää tärvellä |O

Toivottavasti tohtorin koiralla ei mitään vakavampaa!!

Vip oli kirjottanut osin niin kun minä olisin sitä tekstiä kätösistäni päästelly. Juho on nimittäin sitä sorttia että pääsääntöisesti vain mun syli ja seura kelpaa. Isänsä sylistä saattaa kammeta väkisin irti ja sitten kirmaa kamalaa vauhtia mun luokse ja alottaa sen tekoitkun että ota syliin. No nykyään ei kyllä tarvi ottaa kun tuo ite kiipee. Juholle ei myöskään kelpaa useimmiten se jos isi kävelyttää tai pitää pystyssä keskellä lattiiaa. Mä vaan saisin. Nykyään sentään isän tarjoama ruoka kelpaa useimmiten, paitsi vähän väsyneenä. Sillon kelpaan vaan mä. No mua tuo ei haittaa, mielellänihän mä, mutta tuota ukkokultaa tuntuu haittaavan joskus. Jättäs viikossa muutaman skootteri ajelun vähemmälle ja olis meidän kanssa, eikä ihmettelis..

Nyt mä lähen heittääs muutaman rundin crosstrainerilla ja sitten löylyyn.
 

Yhteistyössä