***2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 27**

Ihan ensiksi kiitos kaikille korkeasaaressa tavatuille mammoille! :) oli kiva nähdä livenä teitä =)
Minäkin aika väsynyt, kun yö meni heräillen kolmeen asti suunnilleen ja puoli kuuden aikaan taisin antaa vettä viimeisen kerran. Annoin siis vettä yöllä Saralle ja aamulla sain Krisulta sitä neocatea. Kiitos krisu kun viitsit auttaa :hug: Näin tän päivän perusteella näyttää sopivan ja yhtään ilmavaivaa ei ole havaittu. Tokihan jokainen paukuttaa normaalistikin, mutta siis ei sellaista pörinää ole kuulunut kuin ennen.
Sara päätti sitten nukkua oikeen olan takaa reissulla. Ensin vetäs aamulla n.20min ennen bussi matkaa, bussimatkan jälkeen 1h 45min ja viimeiset unet n. 1h45min ennen kotimatkaa. :eek: Neiti vissiin sitten korjaa univelkojaan viime yöstä?

Kotiin kun päästiin niin johan alkoi makeasti naurattaa, korkeasaaressa ei paljoa naurattanut :p

Kiitos kaikille viesteistä jotka ovat koskeneet tätä meidän maitoasiaa :hug: :heart:
Kyl työ aina vaan jaksatte tukea ja kommentoida :heart:
Meinasin saada kyllä eilen hermoromahduksen kun tajusin ettei se toinenkaan maito käy :ashamed: Tämä ns. "viimeinen vaihtoehto" on sitten ennen kelakorvauksia yli 50e/3litraa, ei paljoa naurata :( Jos sitä nyt juodaan 2-3kk ennen kela korvauksia niin tulee todella kalliiksi. meillä on se matkakin varattu ja varausmaksut maksettu.. Tuleekohan siitä enää mitään sitten, kun mäkin jään kotihoidon tuelle. Vielä olis säästettävääkin jäljellä, kun on tullut äkillisiä menoja jonkin verran ja nitä makseltu säästöistä.
Sinänsä tää maitojuttu ei enää ollut niin kovin yllätys. Ainahan mä olen ihmetellyt tuon lapsen isoja ilmavaivoja ja sitä mieletöntä pulauttelua, mutta kun ei tullut muuta niin enpä sitten aatellut että ihan allergiaa olisi. Nythän sitten tuli iho-oireetkin, niin selvä juttu.

Lempinimistä.. Sara on: Sartsu, Sarkku, Sartsuliisa, Paksukainen, Pötkö, Pötkö Jötkyläinen, Pöde,Pödelius, Pödelius Prätkähiiri, Nakki, Nakkikoipi, Makkarakoipi, Munapää, Pallopää.. Onhan niitä :D Alkaa ihan hävettää ja naurattaa mikskä lastaan kutsuu..
Pötkö hän oli masussa josta väännettiin Pöde. Ja Pötkö hän on varmaan vielä koulussakin..? :whistle: Niin ja toi munapää nimitys on vain silloin kun sillä on sellainen valkoinen kireä mun äidin virkkaama päämyötäinen hattu päässä.. :ashamed: :D

Meillä on tuollainen mammoliinon laittamassa kuvassa oleva potta. Saralla on varmaan niin paksut noi sen jalat että sen on paha jotenkin istua siinä. Sorottavat suoraan eteenpäin ja laps raukka huutaa vaan. Elikkäs niin miellyttäviä ovat meillä pottareissut. :/
Kerran on vahingossa tehnyt kakat pönttöön asti. Oltiin pesulla ja meinas kakkaa mun päälle, niin avasin vaan pöntön kannen ja tyttö pöntölle. Sinne tuli hyvin kakat. =)

Myö ollaan oltu ulkona kun on ollut ihanan lämmintä tuossa pihalla. Kaupassa kun autolla kävin, meinasin tukehtua (liian kuuma) mutta tähän käy melkein aina tuulenvire mereltä. Kesäisin sitä kiittää ja talvella kiroaa :D Maattiin viltillä ja leikittiin. Kiia tosin yritti napsia heinää suuhunsa koko ajan :D

Nyt pitäis nuo kaksi saada pestyä ja pistettyä pehkuihin. Hyvin muuten huomaa että yksi puuttuu, on niin ihanan rauhallista ja hiljaista. Mitä nyt Kiia jo kitisee väsyneenä. Joten ei kun hommiin. :wave:

Meillä Eetu perillä, soitti että matka mennyt ok ja iloiselta poika kuulosti! Juttelin myös sen kaverin äidin kanssa, kovin mukava ja vastuullinen tuo tuntuu olevan, eikä edes pitänyt mua ihan pöhkänä kun selitin että olen huolesta sekaisin..
Kunpa nyt olisi pojalla kiva loma, ja tulisi ehjänä ja yhtä kokemusta rikkaampana takaisin!

Nyt lupaan etten enää avaudu Eetun reissusta, olen teitä tällä rasittanut jo liiaksi asti. En tainnut muusta siellä Korkeasaaressakaan puhua :ashamed:

Eemi ollut ihan ihan supervilli koko illan, koko ajan kiipeää ylös ja koittaa edetä sohvanreunaa pitkin, keittiön laatikot saa kyytiä, kuten myös kengät eteisestä..Tänään löytyi myös reitti siskon ja veljen huoneisiin..Alkaa olla jo tosi kova vahtiminen!
Muistan aikaa kun Eemin saattoi laittaa lattialle viltille ja vaikkapa juoda kahvit..ei onnistu enää ei..

Tajusin että on päivällee 2 kuukautta siihen kun aloitan työt!! APUA!! :headwall: :headwall: :headwall:
Mihin tämä aika menee?

:attn: täältä sais tollasen yliväsyneen ukon,joka käypi joka saakutin ilta klo 20 nukkumaan..nyttenkin se on tossa jo maannu tunnin,ja kello on vasta 21..prkel :headwall: et tuo ottaa taas aivoon..hitto et oon niin täys taas tätä kaikkee :headwall: :headwall:

en tiiä,rupee suoraan sanottuna jurppimaan tää kaikki taas..ihan siltä tuntus että ilman ukkoo tulis toimeen..ja mitä virkaa tollasella ukolla oikein on..ottaa olutta ja koisaa,prkle :headwall:

jep,venlukalle piti tunkee nenätippoja yläpäähän,ja toiseen päähän suppoo,oli vissiin niin väsyny ja kipee tossa illalla että huuti vaan suoraa huutoo.
hyvä etten itekkii jo parkunu..tai taisin mie muutaman kyyneleen tuolla veskissä vuodattaa..niin vaan ottaa aivoon kaikki..

meillä oli aikoinaan tollanen selkänojallinen potti..missähän se nyt oikein onkaan..
mökillä taitaa olla isän siskon lapsuuden aikanen potta..lähen 50v vanha :D hyvin siihen miun isot likat aikoinaan pissi :D

dirlittan kyllä saat ja sun PITÄÄ kertoo eetun reissusta tänne,ja millille kans että tännehän sitä on hyvä purkautua kun on monta ihanaa tukijaa,toivotaan että se neocate auttais :hug:
niinukka ukot on sieltä ja syvältä :headwall:

mulla on ollu aika ärsyttävä päivä..kampaajalla kävin tyven värjyyttää,sama väri ja sillä oon sata vuotta aiemminki värjänny,äkkäs vaan allergisen reaktion..kampaaja ihmetteli hiuksia pestessä että mikä hiton mollukka mun päähänon tullu :eek: sitä siinä ihmeteltiin ja se patti oli noin pikkurillin pään kokoinen ja se rutis hirveesti,kohta se posahti,ilmaa oli sisällä..vissiin ollu joku rauhanen..

nyt kävin suihkussaja talkkia laitoin tohon kohtaan missä se oli,ettei tulehtus nii pitää yrittää pitää kuivana se..

käytiin me lenkilläki koko porukka,oli aikas kuuma kävellä,hikipisarat vaan valu..ukkostaki oli..

kiva et helsingin porukalla on ollu mukava päivä :flower:

|O ei juma... menin sit leikkimään parturia ja värjäsin hiukseni... aattelin et osaan tehä RAITOJA... NO EN OSANNU |O |O :kieh: :kieh: :kieh: tää mun pää on kamala :LOL: :'( :LOL: ostin sellasen värin missä eka laitetaan tumma ja sit siihen sellasella ripsiharjan tyylisellä raitoja... joo melkein onnistu :LOL:

ja huomatkaa kauhea kaaos taustalla... isäntä kanto syöttötuolin olkkariin et voi antaa Siirille iltapuuron telkkaa katellessa :kieh: :D

muoks. niin ja enjalle yv:tä! :flower:

Täälä pidetään milli peukkuja jotta ens yö sujuisi paremmin.Niin ja siitä eteenpäinkin... :saint:

dirlittan höpön löpön sie mitään rasittanu meitä oot ku oot kertonu huolestasi Eetua kohtaan.Tottakai saa ja pitää kirjotella semmosistakin. =)

niinukka kuulostaa ihan kyllä miun ukolta ;) Ennen kukku puoleen yöhön nyt nukahtaa sohvalle 20 maissa.Jos ei nuku niin on kaljalla meidän ulkoterassilla |O

lempinimistä Ellaa kutsutaan Elskaksi,Ellukka,Elspa,Mönkköne,Paavi (paljon "paavi hattuja") jne.päivittäin vaihtelee.

tohtorille kiitos,puku tuli perille =) Paita on niin ison näkönen et menee varmaan vasta 2 vuotiaana :D Mut hyvä olla kaapissa valmiiksi ;) Meillä kun noita isojen tyttöjen vaatteita ja kenkiä jo kaapit täynnä kun naapurissa kaksi 5 sekä 3 vuotiaat tytöt joilta saamme kassitolkulla vaatteita :D

Niinukalle :hug:

Dirlittan: Saat kirjoittaa niin pitkään siitä Eetun reissusta kun tuntuu siltä! :hug: =) Hyvä että matka sujui hyvin ja pojan äiti kuulostaa edelleen hyvältä. Varmasti reissu onnistuu ja sieltä tulee takaisin iloinen pieni mies :)
Kukaan muu ei ole varmasti valittanut elämänsä kurjuutta täällä niin paljon kuin minä..?! :ashamed: Ja koitan luvata tästä eteenpäin olla hiukan positiivisemmalla mielellä...välillä oikeen hävettää, kun ei niistä hyvistä hetkistä saa kirjoitettua, siis minä :ashamed: :ashamed:

Mutta aloitetaan taas kerran siitä, että tällä kolmannella maidolla päivä/ilta mennyt erittäin hyvin tähän mennessä. =) EI ILMAVAIVOJA! ei ylimääräistä röyhtäilyä, eikä pulauttelua :D Ja muutenkin oikein hyväntuulinen tyttö täällä. Kävi oikein kiltisti nukkumaan, mitä nyt pärisytteli hetken ja nauroi itselleen. =)
Jännityksellä jäämme odottamaan yötä =) Mulla on suuret odotukset yön suhteen, koska jos ei tolla maidolla tokene pikkuhiljaa niin ei sitten millään..

Vielä noista mies asioista, kun eilen valitin vai toissapäivänä? Alkaa mennä taas päivät sekaisin...eilen se tais olla,mutta siis valitin siitä kun mies ei katso mitä tuo tytölle, niin lähti uudestaan kauppaan hakemaan sopivia soseita. No toi se mulle sitten myös suklaata ja anopilleen myös omat suklaat. Jäätelöäkin toi yks ilta ja mun krapulapäivänä haki mulle sipsit naksut ja limutkin :ashamed: =) Juhannuksena yllätti ihanalla hajuvedellä :heart: Eli osaa se olla kyllä kultainen ja hemmotella herkuilla ym., vaikka välillä vois olla kaulimella töitä... :whistle:

santti minkävärinen tukasta piti tulla?Ei tuo paha ole olleskaan.Mie aikoinaan leikin parturia (enneks kouluttauduin siihen) ja tuloksena MUMMON HARMAA tukka,itkin ku mies tuli töistä kotiin ja olin pyyhe päässä.Sanoi että "ei varmaan ole pahan näkönen näytä nyt" kun näytin niin nauroi mahakippurassa kun oli niin mummotukka.Parturissa en suostunu sitä tummentaa vaan halusin vaalean.Aikaa meni puoli vuotta kun se oli entisensä :LOL: Mutta tosiaan ei tuo huonon näkönen ole siun tukka :D

dogtor: Kamala sentään minkä reation lykkäs! :eek: Oon kyllä ennenkin kuullut noista, että saattaa tulla ihan yhtäkkiä jotain ihottumaa vaikka koko pää täyteen :/ Mun pitäis sitten odottaa elokuun alkuun kun mun kampaaja tulee lomilta. Miltäköhän tää pää näyttää sitten kun juurikasvua on tullut kolmisen senttiä 1,5kk:ssa :eek: Mulla on joku karvankasvatuskausi meneillään vai? :p En haluais mennä muualle kun muilla kauhiat hinnat ja mun omalla melkein puolet halvempi.

Niinukalle. :hug: Onpa niin tutun kuulosta tuo ukon aivoon ottaminen :ashamed: Minä en nykyään pysty edes itkemään kun Anni kipittää saman tien perässä ja kyselee että miks sinulta tulee äiti kyyneliä :'( Muakin välillä sieppaa tämä kaikki niin maan prkeleesti. Mun suurin syy tähän väsymykseen on tuo imetys, koska olen sitä kautta niin kiinni tuossa Apinanpojassa. Sitten raivoan miehelle kun ei se pysty mua auttamaan siinä määrin mitä tarvitsisin. Haluaisin oikeasti jo lähteä käymään jossain aikuisten ihmisten kans, siis iltamenoissa.

Mammoliino; meillä sama homma ettei ole nukkunut päivisin. Hermot meinasi eilenkin mennä. Tänään laitoin päälle vaan sortsit ja lyhyt hihaisen bodyn enkä sitä pussukkaa ollenkaan kiinni. Nukkui kaksi tuntia ja oli herätessään selästä silti ihan hikinen. Voin vaan kuvitella mikä olotila pojalla oli eilen kun yritin nukuttaa gollege puku päällä ja pussi puoleksi kiinni :headwall: Voisko Siljalla olla liian kuuma?

Meillä ollaan kans nyt keksitty nousta seisomaan ja jalat on kyllä vielä niin makaronia että hirvittää ihan katsoa miten huonosti ne kantaa. Eikä tuota tasapainoakaan oikein ole. Laatikotkin keksi sitten tyhjentää kirjahyllystä, könöttää silleen sammakko asennossa polvillaan.

Minä taidan lähteä katsomaan telkkaria. Nyt onkin kiva istahtaa kun sain siivottuakin tälle päivää =)

vip1: :LOL: :LOL: :LOL:
Mun piti pitää suusta kiinni etten räjähdä nauruun täällä! Mun äiti pitäis mua varmaan jo hulluna kun nauraisin tietokoneen ruudun ääressä... :ashamed: :LOL: Äiti istuu siis tuossa sohvalla katsomassa telkkaria.
Miten ihmeessä sä olet onnistunut värjäämään mummontukan?? Mun kampaajan kanssa puhuttiin joskus värjäämisestä, niin se ainakin sanoi että harmaaksi värjääminen on vaikeata.

Toi Santin värihän oli hyvä. Tosin ei mulla ole hajuakaan minkävärinen se on ennen ollut. =)

Vip; mulla meinasi myös naurattaa sun mummotukka ja sitten tuo Mammoliinon Puppe :LOL: :LOL: Monesti on sellaisia tilanteita täällä palstalla ettei saisi nauraa, mutta ei voi mitään kun kuset meinaa tulla housuun :LOL: Muistan varmasti ikäni senkin kun Tiipii; oli käskenyt miehensä mennä hotelliin eikä sitten tiennyt kenelle olikaan s-postin lähettänyt, mies sitä ei ollut kuitenkaan vissiin saanut :D

vip mummo tukka :LOL: :LOL: hienoo et puku tuli perille ja syksylle siinä on hyvä puku,ainaski lämmin..
milli mulla on kans vakkari kampaaja,tosin simpan kummi :D

KOIRA IHMISET APUA NYT JOS OOTTE LINJOILLE

koiralla ( 10v ) on eilis illasta asti vuotanu emättimestä paksua limaa,ja ihan märän läntin oli vuotanu pedille..koira on siis leikattu..sitä vaan nopsaan kysyn et soitanko huomenna kunnan ell vaiko suoraan klinikalle?
PERKELE :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: jos sillä taas joku on :'(

Kiitoksia miunkii puolesta korkeasaaren reissaajille :)
uusiksi joskus paremmalla ajalla ja paremmassa paikassa?! :D

Toivotaan saitkos tytön nukkumaan kotosalla?
Melina nukahti maidon juotuaan ja heräs kun isä tuli meidät hakemaan eli nukku 20min eikä unet jatkunu enää autossa :kieh: :headwall:
Tän päivän päikkärisaldo siis 50min :eek: ja yöllä tietysti taas herättää sen 2-4kertaa |O

Ihana hame se enjan meandi paketissa ollut :p
oisit tuonnu se korkeasaareen niin oisin ostanut sen pois :D

kiva kiva,naapurin rotikka oli äsken purru sen mies ystävää kädestä niin että pala lähti ja ovat päivystyksessä tikattavana..koira on 2 vuotias uros eikä tasan oo eka kerta ku puri..kysy multa et mitä pitäs tehdä,sanoin et vie heti aamulla piikille se,on muutenkin käytös häiriöinen..nyt ruikuttaa jotain et ei eieieiei :kieh: saatana ku pistää vihaks..ei koira saa purra..siltä koiralta ei saa kynsiä leikata,ei korvia putsata saati katsoa korviin,ei irrottaa punkkeja jne..

Dogtor minä sinuna soittasin eläinlääkärille huomenna heti aamusta :/ nartuilla saattaa olla joskus niin salakavalia noi jutut. Voihan olla, että ihan harmiton emätintulehdus, mutta kuiteskaan ei ihan normiakaan :/ Oli siis kuitenkin leikattu ihan kaikki veke, kohtu ja munasarjatkin? Joskushan olen kuullut kastraatiosta, jossa poistettu vaan jostain syystä vaan ne munasarjat?! Itse ihmetellyt sitä, kun mielestäni on sama jos kerralla silpaisee kaikki pois! Ettei ole kohtutulehduksen vaaraa. Nimittäin toi mulla tuli heti mieleeni, ettei olis kohtutulehdusta, mutta jos kerran leikattu.. Joku tulehduksen tapainen varmaan kummiskin, jos vuotoa..

Joo rotikat ovat ihan kivoja koiria oikeissa käsissä, valitettavasti olen nähnyt liikaa niitä, mitkä väärissä käsissä :( Rotu mikä vaatii tosi paljon! Ei jokatyypin koira alkuunkaan..

Ärsyttää aamulla lähtö sokerirasitustestiin :kieh: :kieh: ei vähempää kiinnostaisi :eek: noh sain samalle päivälle sovitettua väliajalle neuvola ajan, jos kuluisi aika nopeempaa.. siis tuon tulevan vauvelin neuvolan. Eemil jää isänsä kanssa siksi aikaa kotiin..

Iltaa!

No hyvä jos teitä nauratti se lelukoira-juttu :D , mua se ei vaan jaksanu aamulla hymyilyttää... Vaikka hymähdin minä sitten myöhemmin kun muistelin kuinka mietin ihan vakavissani, että vedän siltä koiralta pään irti :eek: Ja että tuleekohan sieltä pään sisästä semmosta valkosta täytettä niinku aina leffoissa :eek: Sehän oliskin ollu oikein sopiva kosto LELUKOIRALLE
Pitäsköhän hakea jotain lääkitystä...

Mutta kivaa silti, että ainakin Tiipii ja Katjanna on saanu tälle päivälle iän pidennystä :D Minä muuten tulin Katjanna samoihin tuloksiin tuossa nukkumisasiassa, että liian kuuma on. Ja toiseksi, miten v***ssa tuonne voi laittaa lasta nukkumaan, kun vartin välein paistaa arska ja on ukkosmyrsky :eek: Meillä kun tuohon katokseen paistaa suora keskipäivän aurinko, joten aurinko säällä on kärrättävä tohon olkkarin ikkunan alle, mutta ei siinä mitää katosta ole! Tosi mukava kun on saanu ittensä oikoselleen soffalle ja leffan pyörimään, niin taivaalta alkaa tulla vettä kun Esterin anuksesta ja kiireen vilkkaa vaunut suojaan. No eihän se sen jälkeen enää nuku kun ryskämällä ne tuohon suojaan saan :kieh: :headwall: Eli sisällä nukuttaminen alkaa tuntua aika hyvälle vaihtoehdolle, vaikka sitten joutuukin kyllä elämään huopatossutehtaassa seuraavat 3 tuntia... Taas pitäis sinne kristallipalloon mulkasta, että mites se huominen sujuu parhaiten...

Hei, sitten piti kysyä ihan kysymyskin. Mua on nyt hiukan alkanu jo huolettamaan, että minkäslainen uusi perheenjäsen meille onkaan tullut. Jos jonkun tavaran/ruuan erehtyy ottamaan neidin kädestä tulee avariila naamaan, tai vähintään kunnon räppäsy sormille :eek: Samoin kun yöunta tyttö hakee sylissä, niin rapii ja lyö/hakaa naamaan ihan tosissaan. Ja kielto aiheuttaa vain kunnon alahuulenväpätyskohtauksen :eek: :/ Mua alkaa tosissa pelottamaan, että ollaanko tuon lapsen kanssa vielä pulassa kun jo nyt tuo tempperamentti on tuollainen... Onko normaalia että vauva läpsii/raapii naamaa (siis muiden, ei omaansa) vihaisen oloisena, ja tekeekö kenenkään muun vauvat sitä? Kamala, pelottaa jo ihan kysyä...

Ja Niinukalle :hug: on se kumma tuo kaljan voima... Onneksi meillä tuo isäntä lopetti sen keväisen jankkauksen siitä kaljan otosta, ja myönsi sitten itsekkin että kait se oli jonkinasteista synnytyksen jälkeistä masennusta kun taas tajusi, että vapaalle ei voikaan vaihtaa millon huvittaa. Eli tietoisuus siitä sai aikaan ressin :/ Ei se sillonkaan tuolle juontiasteelle menny (nyt siellä joku aattelee, että mitä se sitten valittaa...), mutta se ainainen, jokapäiväinen jankutus siitä, että "olispa kiva ottaa kalijaa, olispa kiva nyt saunoa JA ottaa kalijaa, kivasti paistaa aurinko, alkaa tekemään mieli kalijaa jne, jne..." :headwall: :headwall: :headwall: Eli haiku siitä vapaasta elämästä. Ja kyllä mua sapettaa jos ollaan yksissätuumin mukula tehty, niin toinen alkaa lyömään jarruja päälle kun tilanne on käsillä :kieh: Mutta nyt siis babyblues alkaa vissiin helpottaa.

Vastoin taas kaikenmaailman opuksia meillä Silja kävi tänään eka kertaa saunassa
, eli saa kivittää... mutta puolustuksena voin sanoa, että ei käyty kuin pari 2 minuutin jaksoa keskilauteilla istumassa. Ihan vaan sen verran , että neiti pääsee jyvälle koko touhusta. Pakkohan se on suomalaistaa jo pienenä :D JA ISÄNTÄKI OLI OSTANUT MEILLE YKKÖSOLUET SAUNAJUOMAKSI :eek: :D enkä oikeesti oo pitkään aikaan sanonu mitään

Jaa, jokohan tuota olis aika taas mennä pyörimään tunniksi sänkyyn...

huomenta!

täällä aika painostava tunnelma..kävi tuo pusun antamassa kun lähti töihin..mutta ei juurikaan mitään sanonu..
ja mie päätin että ja miekään en puhu..annoin eilen illalla tulla ulos kaikki mitä ajattelin..
ja jumakekka,yks rupee sitten sanomaa et hää ei sitten miun autookaan huolla..sanoin et nyt ei oo mistään auton huoltamisesta kyse,vaan siun kaljottelusta..siis mie en tajuu ton ajatuksen juoksuu..
ihan ku joku auton huoltaminen olis verrannollinen tohon kaljotteluun ja sen sallimiseen..prkle :headwall:
ja mie en sitä tajuu (eipä kai tartte tajutakkaa) et hää sanoo et se pari olutta on rentoutumiskeino työpäivän päätteeks..(mites mie osaan sitten rentoutuu..pitäsköhän miunkin ruveta täällä nappailemaan joka ilta pari situkkaa?kohta vois sossuntäti olla kolkuttelemassa ovella)siis hittolainen jos ei osaa muulla tavalla rentoutuu,kun kiskasemalla kaljat lärppään,niin jotain on pahasti pielessä..
ja sit toinen juttu..tekeekö se ettei ota olutta miehestä uskovaisen????sitä tuo talittaa,et pitääkö se uskovaiseks heittäytyy,kun lopettas kaljanjuonnin..voi pyhä jysäys... :headwall:
:headwall: mie oon yrittäny selittää et eihän kaljanjuonnin vähentäminen/lopettaminen kenestäkään tee uskovaista..
ja illalla sanoin et ajattelee sitä et jos pari kolme joka ilta otat,niin kuinka monta olutta ja liikakiloa se tekee viikossa..jos otat joka ilta pari kaljaa,niin sehän tekee viikossa 14!!!
mutta ei vaikutusta..
joo..sortsi tää purkaus het aamutuimaan...

mammoliino tännekkin saa niitä isoja kiviä sitten heitellä..venla on 1kk ikäsestä asti käyny saunassa..eikä tuo nyt siihen oo kuollu,tai paljoo kärsiny..vaikka alahuuli aina väpättääkin kun löylyy pikkusen heitetään..sihinät ja suhinat pikkusen pelottaa..nyt on ruvennu lauteilla istumaan,ja jopa naurattaa toista kun saapi veden kanssa lotrata.

ja tosta raapimisesta,ja muksimisesta..venla tekee tota,nyrkit viuhtoo ja nipistelee,ainakin silloin kun käy nukuttamaan..ja kyllä tuo viime yönä muksi ja mylläs vieressä..oli poikittain meijän keskessä,jalat isäsä hartioilla,ja pää miun kainalossa..välillä kuulu vaan muks.kun potki isääsä..ja muutaman kerran muksas nyrkillä minuu nenään..

eli meillä pari viimosta yötä ollu tosi levottomia,johtuukohan tosta nuhasta,vai tuleekohan hampaita..vai mikä tytyy oikein riivaa :eek:
unta kyllä näin et venlalle olis tullu kolme hammasta ylös..joo aamulla piti het kokeilla et onko siellä mitää...eipä ollu :(

Huomenta! Kirjoittelin eilen pitkät pätkät pitkästä aikaa ja ne hävis jonnekin taivaan tuuliin PRKL!! :kieh:
Niinukka, sähän kerroit siitä kenon voitosta? onnittelut vaan, mullekin kelpais sellainen summa. Ei vaan tule lotottua niin turha kai sitä odotella :whistle: ja tsemppiä sinne kotioloihin :hug:

Huomenta :)

niinukka :hug: Ai kun tuo kuulostaa osittain niin tutulta että. Yritä jaksaa ja Venlalle paranemisia :hug:

Dirlittan vaan kertoilee Eetun reissukuulumisia ihan. Niitä on ihan kiva lueskella :) Ja milli purputtaa niin paljon kuin lystää tänne. Sitähän tää on jokainen purkaa vuorollaan mieltä painavista asioista, oli ne iloisia tai ei :hug:

dogtor kyllä miä veisin koiran jollakin tohtorille (siis ihan oikeelle). Niin kuin tytteli sanoi ja, kuulostaa jonkun sortin tulehdukselta tms.

Meillä ois edessä lastentarvikkeen reissu. Noista uusista kärryistä lähti neppi irti maanantaina. :eek: Sovittiin että mennään tänään käymään niin Perttu-setä laittaa niihin uuden :D Ja pitäis kattoa sitä päivävarjoa noihin... Jos ei mahottomasti maksa.

Ja sen jälkeen mennään kattomaan pikku tyttöä :D tai oikeastaan mennään mun kummipojan 6v synttäreille samaan talouteen. Mut saanhan miä tyttöäkin vilkaista, eiks niin :saint:

Huomenta!

Meillä Eemi käynyt myös pari kertaa saunassa, alimmalla lauteella ja ihan hetken mutta kuitenkin. Nuo isommat oli jo paljon aiemminkin saunassa, ja jopa tykkäsivät, Eemi ei oikein välitä.

Joo, pitää koittaa järjestää uusi tapaaminen, tuolla korkeasaaressa oli niin paljon väkeä meidän lisäksi, ja tuntuu että jossain missä olisi päästy paremmin kahvikupin ääreen, olisi keskusteluakin syntynyt paremmin. Mutta kivaa oli, ja teki hyvää nähdä vähän aikuisiakin:)

Noista miehistä, mä olen ainakin viime aikoina ollut tosi tosi poikki, mä elän kyllä välillä niin yh-arkea että huh huh..Kun Eetu ja Ida oli pieniä, teki mies töitä illat ja viikonloput, pari vapaata viikossa. Kun mies tuli töistä klo 03, nukkui tuohon klo 11 asti ja uusi työpäivä alkoi klo 14.30..Ei siinä paljon nähty isiä kotona.
Kun Eetu lähti eskariin, niin mies vaihtoi alaa, on päivä töissä, illat ja viikonloput periaatteessa vapaat.
Mutta esim. tämä ja viime viikko on ukko ollut pitkää päivää, ja usein töitä piisaa siinä viikonlopullekin. Ja esim. viime viikonloppu meni siellä polttareissa, tämä tuleva töissä, ja seuraava Tammerfesteillä.
Olen ajoittain niin yksinäinen, kun tuo mies tulee kotiin, ei se jaksa mitään. Minä huolehdin aina iltapalat, pesut , unille laitot, pyykit, tiskit..ihan kaikki.
Ja ymmärrän toki sen, että kun ukko on töissä, niin tottakai minä hoidan kodin kun nyt kotona olen. Mutta mites sitten kun minäkin alan töihin, muuttuuko mikään?
Ja koska mulle tulee nuo vapaahetket?
Meillä ei mies ole koskaan yhdenkään lapsen kanssa valvonut yöllä, eihän tuo edes tiedä kun Eemi herättelee, on niin hyvät unenlahjat hälle suotu.
Olen nyt pitkään koittanut puhua että olen väsynyt, ja haluaisin edes pari tuntia aikaa itselle joskus..kovasti tuo lupaa,mutta mitään ei tapahdu!!
Ja nyt tämä taas kuulostaa niin kurjalle, olen siis todella onnellinen lapsistani, kaikki olen minä meillä halunnut, mies ei varmaan näin montaa edes olisi tehnyt jos hän olisi yksin saanut päättää. Ja mielelläni minä lapseni hoidan.
Välillä vaan tulee tunne että voi kun joku hoitaisi minuakin.. :ashamed:

Teistä jotka olette oikeasti yksin lapsen /lapsien kanssa, tämä minun kirjoitus kuulosti varmaan ihan kauhealle..Anteeksi. En halua olla kiittämätön, olen vain nyt väsynyt. Olen kuitenkin iloinen että täällä kotona on toinen aikuinen, joskus vaan tuntuu että meillä ei ihan tasapainossa tämä "työnjako" ole.

Kyllä musta tuntuu Milli että mä vien voitot näissä valitusviesteissä..On viime päivinä ollut suht negatiivisia nää mun viestit..NO, eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa taas iloksi muutu!

Miten muuten Millin ja saran yö sujui?

Tuutilulla, se varjo niihin rattaisiin pinkin värisenä eli siis Emmaljungan oma maksaa n. 30 ? ja musta tai vaalea maksaa 17.90 ?.

Kerroppa Perttu-sedälle terkkuja meikäläiseltä :LOL: se kyllä muistaa kun sukunimen sanot.... :whistle: oon meinaan niiiin monta kertaa sen kanssa asioinut.... :saint:

Yhteistyössä