***2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 27**

Millille jaksamisia :hug: ja kaikille muillekkin..
Pessillä korvatulehdus ja henki vinkuu ja pihisee. Ei kuitenkaan niin paljon että tarttis lähtee avaavaa hengitteleen. Ja ensimmäisen kerran kuumetta pojalla tänään,oli kyllä sitten niin kuollut sankari. Mutta eipä tullut kouristusta,ainakaan vielä..ei Peetullekkaan ekoista kuumeista tullut eli elää se pelko vielä.

Nyt taidan painua kerhon kautta nukkumaan. oon tänään epätoivosesti sanakirjan avulla yrittäny keskustella lontoota tuola facebookissa...mä se oon niin kieli nero et oksat pois :LOL: kaiken kyllä ymmärrän mut en oikeen osaa ite sit kirjuutella takas. Mun yks vuosien takanen ihastukseni Itävallasta löysi mut tuolta ja sen kanssa juttua on piisannu ja piisaa varmaan pitkiks ajoiks =) siistiä...

Ainiin,mä laittelin viime viikolla vankilaan postia... :D mun exälle,mistä aiemmin jotain kerroin. Ja nyt löysin iiison läjän hänen vanhoja papereita,huostaanotto päätöksiä jne...mielenkiintosta lueskeltavaa :whistle: saa nähdä tuleeko vankilasta vastausta.. ;)
 
Olikos se Simppa ja Eemil joilla tuli neljä hammasta yläriviin kerta rytinällä? Niin myös Eelille. Komee on hymy :D

Eeli on juonut kohta kuukauden itse tavallisesta nokkamukista. Jossain on edes tuo meidänkin laiska pulskiainen lahjakas -jos ei liikunnallisesti, niin edes syömään. Maidon määrää minäkin olen miettinyt. Eeli juo nukkumaan mennessä pullon maitoa. Eli 600ml päivä. Onkohan tuo sopivasti? Lasketaanko maito välipalaksi vai juomaksi? Mietiin vaan, että syötänkö minä tuota liikaa, kun puklailee tosi paljon.
 
juu susa simpalle tuli ainaskii,hirmu isot etuhampaat,siis leveet :D ihana..nyt on tulossa ylös ja alas kulmikset :eek: silläpä tuota kitinää joka suuntaan on ollutkin..
yodottaja en tietenkään millään pahalla ainakaan minä tarkottanu tuota pottailu asiaa,oon vaan laiska ja toi meidän "motto" huono äiti,sopi vaan tuohon taas niin mainiosti :D
 
tin
yksäiti: pääsetteks kaffille ku pessi on kipee? paranemisia! paa vaik gallerias viestii tai tekstarii ku en välttis ehdi kaikkii viestejä lukeen.

me lähetään tosiaan huomenna tampereelle pariksi päiväksi. älkää kirjottako ihan mahottomia että pysyn peräs =)
yo :hug:
 
meillä maitoo menee nyt n.600ml per päivä.
joskus enemmän(tänää 700ml)
meilläkin puklailee paljon,mutta nyt pari parempaa päivää.
toivottavasti jatkuukin....

mutta syöminen ei meinaa kiinnostaa poitsua ollenkaa :|
kummallista,nimittäin yleensä syömisen kaa ei mitää onkelmaa.
pieni epäilys että lisää hampaita pukkaa,ainaki kuultaa komeesti ien.

voi pikku saraa kun niin kiukuttaa,lähetän haleja :hug:
meilläkin tuo muru kiukkusi,oli pakko antaa suppo.
suihku oli ainut paikka mis ois viihtyny,mutta eihän tuota koko yötä viitti olla ;)

lähen tästä harrastamaa iltasyöppöttelyä :wave:
nukkukaa mammat ja muksut hyvin
 
Keiju Missäs päin olitte häissä?Tuo ruokamyrkytysasia pisti silmääni, kun täällä oli vasta samanlainen tapaus..

Nyt ei jouda kirjottamaan tämän enempää kun hulivilipäivä takana ja pitää joutua suihkuun ja iltapalalle ja nukkumaankin joskus, huomenissa enempi.

Hyviä öitä kaikille :wave:

muoks.Keiju voit vastata yv.llä niin ei tartte pikku paikkakuntaa täällä mainostaa...ettei ihan kaikki tunnista...
 
Tuli tosta Simpasta mieleen, että Eelin lempinimi on nykyään Marsi tai Mäksy. Elkää kysykö mistä noi tulee... Ihan hirveitä! Jostakin noita vaan putkahtelee. Hävettää kun tänäänkin kuuntelin kun mies kaupassa puhutteli Eeliä Marsiksi. Ei kai kukaan voi luulla et se on sen oikee nimi?! :eek: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Tuli tosta Simpasta mieleen, että Eelin lempinimi on nykyään Marsi tai Mäksy. Elkää kysykö mistä noi tulee... Ihan hirveitä! Jostakin noita vaan putkahtelee. Hävettää kun tänäänkin kuuntelin kun mies kaupassa puhutteli Eeliä Marsiksi. Ei kai kukaan voi luulla et se on sen oikee nimi?! :eek: :LOL:
ihania,arvaappas ku mä oon kaupassa sanonu simppaa simperoks :LOL: ettei kukaan ois käsittäny pee imperoks :LOL:

 
Meillä tuli kanssa 4 hammasta ylös kerta rytinällä. On tosi komea hymy ;)

Meillä nukkumaan meno on mielenkiintoista... Jätkä veti pystyyn 3 kertaa ja minä kiltisti kävin nostamassa takaisin makuulle... Loppujen lopuksi tämä huono äiti kyllästys siihen touhuun. Nousi pystyyn ja jätin siihen. Kuuntelin huutoa puol tuntia enkä mennyt auttamaan. Hiljeni varmaan tunnin päästä. Kävin kattomassa ja kyllä se jätkä siellä makuulla oli... Eli kai se jotenkin alas pääsi ja ilman sen suurempia vahinkoja :D
Ei ainakaan sellaista huutoa kuulunut kertaakaan, että olis kaatunut ja lyönyt päätään...
 
Iltaa pinoon.

Tuolla kerhon puolella jo pyörähdin ja ei voi taaskaan kuin pyöritellä silmiään :kieh: Jaikkea ne jaksaakin.... :hug: lähtee täältä YO:lle, sitä pahan palkkapäivää odotellessa...

Voi, tuota Millin elämää olis kyllä kiva kans vähän keventää :hug: Toivottavsti se viimenen maito nyt passaisi ja saisit sinäkin nukkua ja elää ns. normaalielämääkin välillä.

Kyllä taas omat murheet tuntuu pieniltä... Mutta valitan silti :ashamed: Mikä on 8kk ikäisellä vauvalla kun ei nuku päiväunia?!?!? Normaalistihan meillä menee se 3 tuntia, mikä on oikein ihana hengähdystauko päivään, mutta, tänään toistui se viime viikkoinen uneton päivä. Neiti nukkui tänään kaikki 40 minuuttia, 2 eri pätkässä :eek: Ja sen mitä suuhun kerkiää katsomaan, ennen kuin neiti lämäsee avarilla päin näköä (tekeekö muuten muiden mukulat tätä :eek: ?), niin ei siellä hampaanalkuja tai rakkuloita näy. Kyllä on taas niin henkimaailman hommaa, että :headwall: Piiiikkusen meinasi mammalla hihna savuta, mutta hillitsin itseni :saint: Soitin vaan ukolle, että tervetuloa kotiin, minä lähden kahville ja tupakalle toisaalle! Ja menin. Ja teki hyvää. Se on vissiin niin, että kerran tupakoitsija, aina tupakoitsija.....


Keijua ehdinkin tuossa jo kaipailla. Samoin Ippuli, Piippu, Lapanen, L-ouisa ja muut kumppanit on hävinneet johonkin :( Palatkaa palstalle mammat :wave: Ja kiva kuula, Keiju, että sait sen prokkiksesi valmiiksi. Mun pitäis tässä aloittaa... Mutta näillä Siljan unenlahjoilla menee tappeluksi koko homma :/

Mun olo ei ole ollu pariin päivään paras mahdollinen :snotty: Pahaa oloa, hikoilua, väsymystä ja kireää pinaa. Mutta sanokaa että nuo johtuu vain niistä aloittamistani pillereistä, EIKÖ VAIN :eek: Pillereistä se on, sen täytyy olla....

Nyt sattuu vasempaan lapaluuhun, meen sohvalle
 
Minä eilen unohin toivottaa keijun takasin joukkoon :ashamed: joten... Keiju, kiva kun palasit :D :flower:

Oli paljon luettavaa tässä palstalla ja tuolla kerhon puolella niin ihan pääs unohuksiin suurin osa jutuista :ashamed:
Mutta pottailusta, me ei olla pottailtu, eikä meillä kyllä ole pottaakaan. Katteltu on, mutta pitäs löytää se parhain, että ei sitten tarvii ostaa hetken päästä uutta kun edellinen oli huono..
Aijuu.. ja hampaista. Juholle tuli kanssa ylös neljä hammasta lähes yhtä aikaa, tai kahen viikon sisällä puhkes kaikki. Nyt on 8 hammasta yhteensä, alas tullu tässä viikon sisällä kanssa kaks hammasta lisää, eli alhaalla ja ylhäällä on molemmissa 4.

Anoppi se teki tänään hyvän luikautuksen.. :/ Kysäs että koskas miehellä on kesäloma, kerroin millon ja anoppi siihen, että heillä onkin ihan samaan aikaan. Jatko sitten kyselyä, että ollaankos menossa kesäloma reissulle. Minä siihen sitten että, saatin mun porukoilta vähän rahaa sillä tarkotuksella, että mennään vähän niinkun ns. häämatkalle kahdestaan, johon jatkoin sitten että Juho otetaan kyllä tosin mukaan, koska minun mielestäni hän on liian pieni jäämään niin pitkäksi aikaa hoitoon, enkä kyllä muutenkaan jättäisi, että voidaan mennä koko perheen voimin oikeen hyvin.
Anoppi sitten siihen, no mutta he tulee mukaan, sano mulle että katoppas joku kiva paikka että mennään kaikki, he tulee kanssa. Voivat sitten sen aikaa olla Juhon kanssa jos me halutaan käydä jossain. Olin vähän että :eek: enkä sanonut mitään.. Anoppi jo siinä tohkeissaan suunnitteli..
Siis haloo, mitähän se ajatteli?? kuka lähtee ns. häämatkalle anopin ja appiukon kanssa? en minä ainakaan :eek:
Huh, helpotti kun sain kirjotetuksikin, vaikkakin hieman tiivistettynä. Kaverillekkin jo manasin, niin ja miehelle tietty.

Mitäs muuta, äh. Taijan männä koisiin ja palata huomenissa ihmettelemään.
 
Tervehdys :wave:

YO :hug: meitä on moneen junaan...

Taitaa olla yleistä näillä lokakuun lapsosilla tuo että ylös pukkaa kerralla 4 hammasta, näin kävi myös meidän neidille :D Alhaalla on nyt 3 ja ylhäällä ne 4 hammasta...

Millille ja Saralle toivon parempia öitä ja toivottavasti löytyy sellainen korvike jolla ne yötkin helpottaisi ja saisitte nauttia yöunista

Minä kävin eilen (siis maanantaina) viemässä kotihoidontukihakemuksen kelaan ja siellä lupasivat ensimmäisen tuen elokuun lopussa, kun minun vanhempainvapaa loppuu 5.8. Joku taisi pohtia aikaisemmin sitä maksua kun vaihtuu etuudet kesken kuun..mutta näin ainakin minulle sanottiin ettei tarvitse odottaa "täyden" kuun loppuun kotihoidontukea..Kyllä putoaa tulot roimasti kun tämä vanhempainraha loppuu |O ...No syyskuussa pääsee nauttimaan lisäksi toisesta suuresta edusta..opintotuesta :D

Olisi kai raahauduttava nukkumaan kun huomenna aamulla on esikoisen vienti rippileirille. Käy poika sen vuoden "myöhässä" kun meillä tuo muutto sotki silloin nuo riparijutut.
Hyvää yötä kaikille!!
 
Jäipä vielä sanomatta, että syöminen kiinnostaa aina, eli Oululaiset , s.postia liikkumaan :wave:

Ja noista lempinimistäkin jäi kommentoimatta, että kieltämättä joskus pitää nielasta kun kaupassa huutelee naperoa ja pupua (Santerin lempinimiä vauvasta saakka). Ei sillä ettäkö ne olis kovin kamalia (ällöjä ehkä :D ), mutta Santerilta ei vastausta enää nykyään kuulu :D

Oli muuten tosi hauska tapaus sillon juhannuksen aikaan siellä Särkänniemessä. Santerin kans kierrettiin viimesiä laitteita ja tultiin Koskiseikkailusta kun herra päätti että vielä kerta kiellon päälle. No siinä aikani estelin, mutta suostuin kuitenkin, että mene jos menet, mutta minä en enempää halua kastua. No poika laittoi juoksuksi ja meni jonoon. Siinä sitten jännäsin, että mihinkäs paattiin ja mihin seuraan poika joutuu. Sattuikin niin, että samaan "veneeseen" tuli 4 muuta suurinpiirtein saman ikäistä poikaa ja sopuisasti he nousivat venheeseen. Minä siinä kanavan varrella naama kiinni verkkoaidassa, ja ISOSTI oikein heilutan kättäni :wave: Santeri ei vastaa. Heilutan uudelleen, ei vastausta. Kolmannen kerran heilutin OOIIKEIN isosti ja sitten paatti pyörähtikin niin päin, että santeri tuli selin minuun päin. Poika laittoi kätensä selkänojan yli niin ettei kukaan muu näe, ja heilautti pari kertaa takasin :LOL: :LOL: Kyllä äitiä hieman nauratti :LOL: Isoksikkohan tuo on äidin Nappula jo kasvanut, ei kehtaa mammalle enää huiskutella yleisellä alueella...

Silja on muuten edelleen miehelle Nyytti, eli Nyde B)

 
Huomenta :) tervetuloa Minna :wave:

Mun pitäis alkaa pakkailemaan niitä rattaita matkaan kun rahat kolahti tilille :D Niin ja Jeppe lähtee mummin kanssa mummin mökille saareen. Heillä ois tarkoitus olla yksi yö siellä mutta katotaan nyt. Danie on naama mutrulla kun ei pääse mukaan. Yksin noiden kahden ketkun kanssa siellä on hiukkasen hankalaa olla. Pitää toiselle keksiä jotain. Sormivärejä eilen suunniteltiin, ne kun on pannassa yleensä aina. Mistähän lie johtuukaan :whistle:

Mulla oli eilen sylissä vajaa viikon vanha pikku prinsessa. Ihana :heart: Eilen pääsi kauan odotettu pikku neiti kotiin ja myöhän ängettiin sinne Kiian kanssa heti! Tosin soitin ja kysyin luvan :D Kuulemma saatiin mennä kun ollaan muutenkin eletty niin paljon mukana =) Mulla oli mukana ne Kiian yhdistelmät että katotaan niistä pyöriä heijen omiin tai runkoa. Ajattelin jos ne ei käy niin vien samalla reissulla kierrätyskeskukseen. Mutta sinne jäi kaikki. Siis Kiian kummi halusi koko helahoidon :D Hyvä että löysivät uuden käyttäjän saman tien ja onneks tajusin pestä ne etukäteen.

Sairastelijoille paranemisia ja millille voimia. Toivottavasti se sopiva maito löytyy :hug:

lempinimistä viel nopeesti. Timi on timbuktu ollut koko ikäsä ja vielä ei pahemmin hanttia laita (15v). Jesper on Jeppe tai jesuiitta. Daniel on taavi ja Kiia on kipsutin, kiiukka. Mummi kutsuu Kiia iitaksi :D Ja noiden lisäksi on kaikki muut hellyttelylallatukset jokaiselle. Eilen sanoin Danielia ulpukaksi, takasin kuului en ole pullukka :eek: Onkohan kuulossa vai ymmärryksessä vikaa? Sanoin uudelleen ja sanoin että Jeppekin on äidin ulpukka. Ei kuulemma ole! Kun selitin mitä sillä tarkotan (että ulpukka vastaa kultaa, mussukkaa, jne) niin se sopi pojille :D

Nyt vilkasemaan viel kerhon puoli ja sitte pakkaamaan poitsun kamppeita....
 
Korkeasaareen menijöille ratkiriemukasta reissua :hug: :wave: Älkää pelästyttäkö elukoita hengiltä :whistle:


Minnaa :wave: Jos haluat listoille mukaan niin laittaisitkos typykän painoa, pituutta rv:tä? Lisäilen sitten teidät :)
 
huomenta vaan kaikille.

ja minnalle tervetuloa joukkoon :D

tänne ei sen kummempia.. kohta pitäs likat lähtee viemään kaupunkiin..ja voin jo kuvitella mikä ryysis siellä on :eek: ja pitää itellee nyt lähtee jotain vaatetta kattomaan..pelasin lauantaina kenoa..ja sunnuntaina kävin prismalla tarkistuttamassa kupongin,niin 600e oli voittoa :D :D miulla suu loksahti auki..enhän mie ikinä voita mitään...

jep,ei tuu kirjotuksesta mitään,yks kun sylissä istuu ja puree minuu olkapäähän..joo,pitää nuo isot likat lähtee herättämään..

aurinkoa ja lämpöä kaikille :D
 
Milli toivottavasti saatte selville mikä on masukipujen aiheuttaja, helpottais varmaan jo paljon teidän tilannetta! :hug:

Yksäiti kuulostaapa jännältä tuo "vanhaan tuttuun" törmääminen facebookossa :D varmasti mukavia juttutuokioita teillä ;)

lempinimistä meillä on Siljasta tullut Siltsi....ei mikään kaunis lempinimi mutta huomaan että jatkuvasti me täälä miehen kanssa Siltsiä hoetaan :whistle:
 
Huomenia

Joku kyseli niistä kaupan alan lomista????Mä olen myyjänä ja kun vanhempainvapaa loppuu niin olen 4 viikkoa kesälomalla ja aloitan siitä sitten hoitovapaan.Meidän palkkakonttorista sanoivat että kannattaa tehdä niin koska niistä kertyy lomapäiviä.

Meilläkin on nuo päiväunet vähän vähentynyt mutta yöt on aina nukuttu 10-12h heräämättä..taitaa äitiinsä tulla kun uni maittaa =)

Olenkos mä nyt sitten outo kun milla ei itse osaa viel juoda nokkamukista tai pottailua ei olla harrasteltu???eikö nuo kerkee vielä.

Mä haluisin sen toisen muksun jo mutta mies ei..vasta kuulemma sitten kun tyttö on ainakin 2vee.
Meilläkin maidon juominen ollut hankalaa.Mä annan jugurttia ja aika monessa puurossa on kalsiumia melkein yhtä paljon kuin nannissa eli maitotuotteita menee n .6-7dl päivässä.

Mä olen helteillä veden sekaan laittanut ihan pikkuisen täysappelsiini mehua niin johan uppoo vesikin
 
niinukka:no sinähän sait mukavan summan :D
Onnea voitosta=)
mulla on paras voitto ollut 9euroo ...heh..
harvoin enää laitankaan.

shenda:ei meilläkään oo viel pottailtu!!

lempinimiä :jebbe,jebmaister,ukko yms...joka päivä tulee uusia :LOL:
tuutis,varmasti oli ihana pitää pienenpientä vauvaa sylissä,
vauvat tuoksuu ihanalle:heart:

mut tää lähtee antamaan ukkelille maitoo :wave:
 
Shenda ei todellakaan mitään kiirettä nokkikselle tai pottailulle! Ainut syy miks minä jo opettanu nokkamukiin on että Silja ei juo pullosta ollenkaan ja imetystä en haluis enää jatkaa kovin montaa kuukautta. Ite tyttö ei osaa siitä juoda mutta mun avustuksella saadaan riittävä määrä päivää kohden menemään =) Ite luulisin että useimmissa perheissä harrastetaan näitä molempia vasta joskus kun lapset lähempänä 2v.
Potalle voisin laittaa jos selvästi tietäsin millon kakka tulee, säästys näin vaippakin, mutta ei tuolla mitään kovin selvää aikaa/merkkiä ole joten ihan vaippaan taikka kumilakanalle annan töräyttää varmaan vielä piiiiiitkän aikaa ;)
 
mie joo ajattelin että olenko missannut kaiken =)
Meillä tyttö on tullut isäänsä siinä että aamukakat pitää vääntää, muulloin ei kakkaa vain aamulla =)
Mulla oon toosi huono olo..ja selkää särkee.Olenkohan mäö tulossa kipeeksi vai mitä, ja väsyttää koko ajan ihan simona.
 

Yhteistyössä