***2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 27**

Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
tiipii, onko ens viikko vko 27 vai 28? Tää kuluva viikko on tuo 27 ;)

Me lähetään perjantaina Raumalle ja sitten vko 28 ollaan varmaan Puolangalla, kun mun veli tulee lomalle.

Mun poika menee just sinne Puolangalle! =) Sehän vois tulla teiän kaa syömään :LOL:

 
Dirlittan,

Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
tiipii, onko ens viikko vko 27 vai 28? Tää kuluva viikko on tuo 27 ;)

Me lähetään perjantaina Raumalle ja sitten vko 28 ollaan varmaan Puolangalla, kun mun veli tulee lomalle.

Mun poika menee just sinne Puolangalle! =) Sehän vois tulla teiän kaa syömään :LOL:

[/quote]

Mää voin sitten käydä kyttäämässä miten se sun poika viihtyy ja kaappan sen mukaan jos näyttää epäilyttävälle :LOL: Tuon Ouluun ja laitan lentokoneessa kotio :LOL:


*Muoks* nythän tää ouosti lainas :eek:
 
juup en ole koko pottailua minäkään edes ajatellu,vielä jaksan vaippaa vaihdella :D !

ja melko korkeelta on täälläkin pudottu äitiysloman suhteen; melko rankka "reissu" lyhyesti tiivistettynä :/ .........

onkos täällä kaupan alan ihmisiä? meinaan noita kertyneitä lomia mietin millon ne pitää käyttää, onks kellään tietoo.....? hoitovapaalle jään ainaski vuoden loppuun asti,pitäis varmaan duuniinkin ilmottaa etten ole tulossa noin kolmen viikon päästä kun äippäloma loppuu :whistle: ;) :D !

jooo mentävä on :wave:
 
yodottaja :hug:

Kaikille yövalvojille :hug: paljon jaksamista.Meillä on nyt n.joka toinen tai kolmas yö mennyt huonosti..jolloin huutaa pari kolme tuntia putkeen.Hyvät yöt on menny 20-7.30 pitkillä unilla putkeen (syöttö 5-6).

shendalle myös :hug: ikävästi sanottu sinuu ja lasta kohtaan :(

tinakenkätyttö joo käytiin konsertissa.Yllätyin ku oli niin täyttä et ei mahtunu kunnolla liikkumaan..puhumattakaan autopaikoista |O Oltiin ihan takarivissä istumapaikoilla.Aika kovalla soittivat.Mut oli kivaa :D (muistithan tanssia mukana? ;) ) Juu tulkaa sitten kun ehitte.Meilläkin on aika kiirusta tää viikko ja ens viikon alussa käydään varmaan tykkimäellä kun ukolla alkaa loma.Soitellaan vaikka :D

pottailusta meillä tavallinen potta ja Ella keikkuu siinä hirveesti kun on niin pieni pyllynen ;) Ruuan jälkeen oon istuttanu ja on tehny tarpeesa sinne,ollaa luettu samalla kirjaa,muutoin hänellä menee hermo.
 
pikavisitiillä...
ekaks Tervetuloa Minnalle!!! =)

pottaa ei vielä oo,mutta pian se hankitaan!

sit kysymys: ootteko kaikki jo ottaneet hoitopöydän pois käytöstä??
meillä aika harvoin enää käytössä.
ja sehän pyörii nii mahottomasti siinä...

nyt kiirus ärrälle :wave:
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja pepisa:
Keiju :attn: Joko ratkaisit myyräongelman? Meillä toimi valkosipuli todella hyvin! El halkaistuja valkosipulin kynsiä myyrän koloihin ja lähiympäristöön. Meillä ainakin myyrät katosi eikä ole sen jälkeen näkynyt.
Kiitokset kaikille myyrävinkeistä! Täältä kyllä löytyy aina asiantuntemusta tai mutu-tuntemusta :D asiaan kuin asiaan. Kokeiltiin eilen juuri lykkästä valkosipulia koloihin harjan varren avulla ja sitten kova tamppaus päälle. Nyt pitää vaan olla silmä tarkkana ja käyskennellä tuolla nurmikolla hiukan nykyistä enemmän... ja ajaa sitä nurtsia myös useammin :ashamed: . Annetaan aina kasvaa mahottoman pitkäksi, kun ollaan tooosi laiskoja puutarhaihmisiä... Unelma: puutarhasuunnittelija, puutarhuri ja tukku rahaa tämän kaiken toteuttamiseksi. Lisätään listan jatkoksi :) .
 
Ja tsöt ...
en mä siitä pottailusta sillä ... meillä on niin varsin selkeä se ajankohta milloin neidolla alkaa pukkaamaan tarpeita, että on siitä ollut helppo alkaa potalle. Joinakin aamuina kyllä kokeillaan usiampi kerta - mutta kerralla ei tartte olla kuin 2-5 minuuttia, niin joko tulee tai sitten ei ... lattialta kyykkii oikkuesineitä , se taitaa edesauttaa hommaa :)
Ja koolla on väliä, meill on suht pieni potta - niin pysyy paikoillaan.
Ja alunperinhän homma lähti liikkeelle kun rinsessa mieluusti vängersi tarpeensa ilmakylvyn aikana aamuvellin jälkeen - äippä oppi siitä sitten merkkejä :)
Ihan niinkus mun kaveri kommentoi koiraansa , että näkeepi milloin on hätä kun tarkkaan tiiraa :)

Melkis kaikissa muissa asioissahan me ollaankin jälkijunassa nytkyttelemässä, jotenkas ei syytä huoleen ...
 
Hoitopöydästä meillä vielä käytössä =) ei kuitenkaan se eka mikä laitettiin vaan jo toinen. Kun serkulla oli myynnissä sellanen aikas iso ja jämerä pöytä, siinä ihan kivan tilavat laatikot ja se taso-osakin hyvän kokoinen. Ja nyt varsinkin mulla on kaikkista helpoin tämän ison mahani kanssa siinä vaihdella nuo vaipat :whistle: ja eipäs tuota olla hetkeen poies laittamassa :D Pyöriä kyllä koettaa, mutta meillä kun lykkää käteen jonkun lelun, niin siihen niin keskittyy, että pyöriminen unohtuu ;)

Seuraavan valitusvirren ohittakaa kaikki vauvakuumeiset :D

Hitsit että on ollut hautova keli koko päivän ja jotenkin kostea.. tuskanen olla.. viime yönäkin mun piti herätä ylös käymään suihkussa klo1 |O Ja se iki ihana närästys, joka mulla oli vaivana jo, kun Eemiliä odotin on palannut :kieh: Herään joka yö 2 tunnin välein! Eemil nukkuu täydet yöt aamuun asti ja minä silti pomppaan tuon närästyksen kanssa ylhäällä! Herään siihen, kun tulee sellanen karvas vesi suuhun ja meinaa laatta lentää ja sellanen tukehtumisen tunne :x Pikkusen päälle kaks kuukautta ja saisi nukkua toivottavasti taas ilman tuota närästystä |O Mutta uskon että tää kaikki on lopputuloksen väärti :heart:
 
hoitopöytää meillä ei nyt Eemin kanssa ole ollutkaan, vaipat vaihtuu milloin missäkin, aluksi sängyllä kun toinen oli pieni vielä, ja nyt siinä kohdassa mihin saan tuon ikiliikkujan pysähtymään:)

Eemi oppi tänään vilkuttamaan, ja sanoo hei hei..tai he he, mutta sama asia:) Ja ylös nousee koko ajan, ja tänään mentiin jo pieni matka "puita pitkin". Mihin minun pieni Eemi vauva on kadonnut??On jo niin ison pojan oloinen, ihan kauhea vauvakuume ajoittain meinaa iskeä, mutta ei meille enää vaikka kuinka kuumeilisi.
 
Keiju07
No niin, nyt on hetki hengähtää ja vähän kertoilla meidän kuulumisia. Olen tosiaan loistanut poissaololla, jonkin verran olen taustaillut, mutta myönnän, että oon ihan pudonnut kärryiltä ja jotenkin multa meni ohi jopa teidän kesätapaaminen ja sen jälkimainingit. Itse olin silloin häissä, jep jep ja saatiin sieltä ruokamyrkytys, että sellaset häät sitten...

Tuntuu, että lyhyessä ajassa on tapahtunut vaikka millä mitalla - aika arkisia asioita kuiteskin. Minä sain vihdoin sen paljon puhumani projektin loppuun ja nyt on työt suurimmaksi osasi ohi, mitä nyt jotain pientä pitää vielä tehdä. Huh ja puh! Jo oli aikakin! Mut kyllä siinä niin vaan kävi, että äitiysloma tai vanhempainvapaa, jos eksakteja ollaan, kerkis loppumaan ennen projektia. Viimeiset kaks kuukautta olen aivan hikihatussa vääntänyt aamuvarhaisesta yömyöhään hommia. Koko perheeni on ollut suurena apuna vahtimassa Vienaa. Tosin on Vienalle tämä musta kapistus tässä sylissä jo aika tuttu laite...
Nyt on tosi helpottunut olo. Mä kestin tämän ajan, pystyin hoitaan lapsen ja työn. Sulaa hulluutta, mutta onpahan nyt takataskussa kunnollinen oman alan työkokemus ja näyttäisi käyvän juuri niinkun toivon: tämä taitaa poikia jatkoa eli uuden projektin ensi vuodelle. Eli kyllä kannattakin. Ja täytyy nyt tähdentää, että jos lapsi olis tästä päivääkään todella kärsinyt, niin olisin kyllä varmasti lopettanut hommat siihen. Joku voi kyllä olla eri mieltä, tekeekö hyvä äiti näin... :ashamed:

Vienalle, meidän aurinkoiselle, kuuluu hyvää. Kahdeksan kuukautta ja lähes viikko plakkarissa, ja kahden kuukauden aikana ovat tulleet ekat hampaat, lähdetty konttaamaan ja nyt parin viimeisen viikon aikana pystyynkin huojumaan. Eikä olisi hetkeäkään aikasemmin voinut tuo pystyyn nouseminen alkaa, nyt pitää olla koko ajan vieressä kytiksellä, ei olis siinä kirjottaminen todellakaan onnistunu. Ja nytkin, vaikka on aikaa olla vieressä, niin kovasti kaipaan sitä aikaa, kun ei tarvinnut joka hetki kytätä.

Kahteen kuukauteen on tosin sitten mahtunut myös kolme kuumetautia, joista viimisen tiesi sen, että meidän lomareissu Amsterdamiin peruuntui. Pakko oli jättää menemättä, kun ei kuumeista lasta voinut viedä lentokoneeseen. Nyt sitten sormet ristissä ootetaan, että vakuutusyhtiö ei keksi mitään pientä printtiä tms ja korvaa koko reissun, niin kuin pitäisi. Vähän harmittaa, mutta jotenkin lapsen etu menee nykyään aina edelle, joten tähänkin pystyy suhtautumaan aika kypsästi.

Heräsin muuten teidän juttuja lukiessa siihen todellisuuteen, että ei meilläkään ole sitä pottaa vielä... vois olla kyllä otollista kokeilla, kun Vienalla on sellainen jännä tapa, että ei kakkaa lähes ollenkaan vaippaan, vaan 97 %:n varmuudella lattialle. Siitä ois neiti kyllä helppo nostaa aina potalle, kun alkaa vääntämään.

Oli mulla kommentoitavaakin, mutta joudun selaan nyt taaksepäin, että muistan. Tästä tuliskin taas jo marathon-viesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
ketä kiinnosti 74cm tyttöjen vaatteet? tuonne laitoin kirppari osioon niitä lyhythihasia bodeja ja pitkähihasia..uusretrokuviollisia ja 1 hello kitty tunika...
Minkä kokoinen se teidän neiti oli? meinaan vaan,että mahtuiskohan nuo vaatteet meidän neidille..meillä menee vieläkin 68cm boditkin,mutta on kyllä lähinnä tuttaa ja sehän suht isoa..
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
[
Miten te varmistatte, että pikkuiset saa tarpeeksi maitoa? Meillä kun ei poika suostu ruualla juomaan mitään, maksimissaan voi 10ml juoda. Olen yrittänyt syöttää välipaloina jugurtteja ja tehnyt puuron korvikemaitoon. Mutta silti huolestuttaa, että saahan tuo tarpeeksi maitoa :ashamed:
Joo, tämä askaruttaa muakin. Meillä päiväjuomiset on vähissä, maailma ja ruoka ja kaikki muu kiinnostaa tällä hetkellä enemmän, pienet hörpyt kyllä mahtuu aina johonkin väliin, mutta ei sen enempää. Yöllä sitten kyllä syödään vähän turhankin usein, mutta en laiskana jaksa mitään unikouluja vielä...

Maidon saantia enemmän mua kyllä huolettaa yleensä nesteen saanti. Meidän neiti kun päätti jo parisen kuukautta sitten lopetta tuttipullon huolimisen. Ei siis kelpaa ollenkaan, sylkee pois ja päristelee paheksuvasti.l Ei mene alas vesi, maito, mikään, mikä on tuttipullossa. Ei edes öisin, ovat kyllä nuo isovanhemmat yökylässä yrittäneet, mut ei... (ovat sitten antaneet sosetta keskellä yötä :p ). Ja nokkamukia Viena ei vielä haldaa, lusikalla viittii ottaa nestettä vaan ihan vähän ja mukin reunasta homma ei myöskään ole muuta kuin läträämistä. Eli kaipa sitä pitää vaan luottaa siihen, että lapsi ottaa tarvitsemansa nesteen öisin???? Vai onko vielä muita juottamisvinkkejä? Pillistä imeminen tuskin onnistuu, kun ei hiffaa kunnolla taikamukinkaan toimintaa.

Miten mä aina onnistun selittään lyhyen ja yksinkertaisen asian niin pitkästi :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
ketä kiinnosti 74cm tyttöjen vaatteet? tuonne laitoin kirppari osioon niitä lyhythihasia bodeja ja pitkähihasia..uusretrokuviollisia ja 1 hello kitty tunika...
Minkä kokoinen se teidän neiti oli? meinaan vaan,että mahtuiskohan nuo vaatteet meidän neidille..meillä menee vieläkin 68cm boditkin,mutta on kyllä lähinnä tuttaa ja sehän suht isoa..
neiti oli viime viikolla 8kk neuvolassa 71cm haaroista alkaa olla aika kireet niin laittelen noita pois...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
ketä kiinnosti 74cm tyttöjen vaatteet? tuonne laitoin kirppari osioon niitä lyhythihasia bodeja ja pitkähihasia..uusretrokuviollisia ja 1 hello kitty tunika...
Minkä kokoinen se teidän neiti oli? meinaan vaan,että mahtuiskohan nuo vaatteet meidän neidille..meillä menee vieläkin 68cm boditkin,mutta on kyllä lähinnä tuttaa ja sehän suht isoa..
neiti oli viime viikolla 8kk neuvolassa 71cm haaroista alkaa olla aika kireet niin laittelen noita pois...
mikä paino? meilläkin oli neiti 71cm pitkä meinaan :eek: mut kun on niin hoikka niin ei pituutta mee leveyteen :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
ketä kiinnosti 74cm tyttöjen vaatteet? tuonne laitoin kirppari osioon niitä lyhythihasia bodeja ja pitkähihasia..uusretrokuviollisia ja 1 hello kitty tunika...
Minkä kokoinen se teidän neiti oli? meinaan vaan,että mahtuiskohan nuo vaatteet meidän neidille..meillä menee vieläkin 68cm boditkin,mutta on kyllä lähinnä tuttaa ja sehän suht isoa..
neiti oli viime viikolla 8kk neuvolassa 71cm haaroista alkaa olla aika kireet niin laittelen noita pois...
mikä paino? meilläkin oli neiti 71cm pitkä meinaan :eek: mut kun on niin hoikka niin ei pituutta mee leveyteen :LOL:

heh! 7740g hoikka se on meijänkii typynen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
ketä kiinnosti 74cm tyttöjen vaatteet? tuonne laitoin kirppari osioon niitä lyhythihasia bodeja ja pitkähihasia..uusretrokuviollisia ja 1 hello kitty tunika...
Minkä kokoinen se teidän neiti oli? meinaan vaan,että mahtuiskohan nuo vaatteet meidän neidille..meillä menee vieläkin 68cm boditkin,mutta on kyllä lähinnä tuttaa ja sehän suht isoa..
neiti oli viime viikolla 8kk neuvolassa 71cm haaroista alkaa olla aika kireet niin laittelen noita pois...
mikä paino? meilläkin oli neiti 71cm pitkä meinaan :eek: mut kun on niin hoikka niin ei pituutta mee leveyteen :LOL:

heh! 7740g hoikka se on meijänkii typynen...
Juu,no ei sitten nuo vaatteet varmasti sovi meillekkään :( harmi,olivat ihania!
 
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
ketä kiinnosti 74cm tyttöjen vaatteet? tuonne laitoin kirppari osioon niitä lyhythihasia bodeja ja pitkähihasia..uusretrokuviollisia ja 1 hello kitty tunika...
Minkä kokoinen se teidän neiti oli? meinaan vaan,että mahtuiskohan nuo vaatteet meidän neidille..meillä menee vieläkin 68cm boditkin,mutta on kyllä lähinnä tuttaa ja sehän suht isoa..
neiti oli viime viikolla 8kk neuvolassa 71cm haaroista alkaa olla aika kireet niin laittelen noita pois...
mikä paino? meilläkin oli neiti 71cm pitkä meinaan :eek: mut kun on niin hoikka niin ei pituutta mee leveyteen :LOL:

heh! 7740g hoikka se on meijänkii typynen...
Juu,no ei sitten nuo vaatteet varmasti sovi meillekkään :( harmi,olivat ihania!

juup..itekkin melkeen itku silmässä pistelin myyntiin kun nuo oli ihan lempibodyt :heart: mut ei oo tilaa kaikkia säilyttääkkään...
 
nokkamukista juottaminen taikamukista Silja osaa imeä vettä mutta velliä juotan tavallisesta nokkiksesta hörppyyttämällä, eli vähän kerrallaan kippaan suuhun. Nykysin menee melkeen kaikki mahaan asti vaan vähän tulee ruokalapulle...ja huh hitsi että sitä on harjoteltukin! |O
 
Meillä takan ihan hirveä ilta. Toi toinen vaihtoehto maidoista ei sovi alkuunkaan Saralle, kieltäytyi jo juomasta sitä. Itkee, huutaa ja pieree :(
Soijamaito sensijaan meni paremman puutteessa.. Eli huomenna kokeillaan viimeistä vaihtoehtoa.

Dirlittan ja muut korkeasaareen tulijat!
Me ollaan nyt tulossa ainakin krisun kanssa ja tyttöjen. Ja säätiedotus mun lukeman mukaan lupaili lopettaa sateet puoleenpäivään mennessä. =)
Nähdään puolilta päivin ja jos jotain tulee niin sulla dirlittan on se mun numero, niin soita tai laita viestiä =)
 

Yhteistyössä