***2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 27**

vip1 yytä :wave:
ls meillä on ihan samalla tavalla simpalla hampaat ku teiän pojalla,alhaalla 2ja ylös puhkes pari viikkoo sit yhtä aikaa 4 :D
minna terppatuloa B)

ei meillä oo vielä ees kokeiltu pottaa oonks mää nyt huono äiti? :D

poju on nukkunu tänään vaan 2x30min,nyt tuolla lattialla riehuu,kiekura pää..

joo,ruuan tekoon,i'll be back :D
 
Dogtor: no et varmasti ole huono äiti jos ei potallle ole vielä kokeiltu :D ;) Mulla ei ole tosiaankaan käynyt koko masiina edes mielen vieressäkään. :ashamed: Saa mun puolesta potat odottaa vielä ainakin vuoden päivät. :whistle: Taas tuntuu siltä ettei ole kyllä yhtään ylimääräistä energiaa kuin hoitaa nämä pakolliset hommat.

Meillä ei kans poika nuku eikä syö. :headwall: :headwall: nuppi on taas niin tiukalla tuon apinan kans, on kitissy kokopäivän kun on nälkäinen ja väsynyt. Oiskohan helpompi luovuttaa jo ja syödä masu täyteen ja sen jälkeen vetästä kunnon unet, mutta eipä tuo näytä tajuavan hyvän päälle mitään. :eek: Suutaan tuo taas jukrittaa siihen malliin että siellä se syy taitaa olla, mutta ei kai tuolle nyt enempää voi enää hampaita puskea??? |O
 
Päiviä.

Joo vähän vatutti isovanhempien käytös ja viel se että mun oma isä sanoi että musta ei ole äidiksi eikä kuulemma kannata toista koskaan harkitakkaan...miksi hemmetissä pitää olla noin negatiivinen????

Mä kanssa mietin että pitäiskö ostaa noi scootterit.Nyt käytössä emmaljungan ceroxit jotka on kyllä ihan yli hyvät ja matkarattaat kauppareissuja varten.

Mutta kun ajattelin säästää ne ceroxit sitten sille toiselle.Ajateltiin että jos parin vuoden päästä ruvettais yrittämään.Eli kannattaako noita vaunuja säästää vai ostaa sitten kun tarve on????

en mie tiiä...
 
shenda81 :hug: hui, ihan nous niskakarvat pystyyn sun puolesta :eek: ei noin saa sanoo kellekään äidille! Ellei sitten ole ihan OIKEA syy sanoa se, esim. jos ei pysty huolehtimaan perustarpeista tms. että sen lapsen parasta aatellen pakko... mutta en usko, että sun tilanteesta siitä kylläkään on kiinni.. Aina noita omiakaan vanhempia ei voi ymmärtää :/ Jaksuja sulle, ehkä sun isä ei aatellut mitä sanoi sulle :(

*muoks* kävin viime viikon ketjua lukeen ja nyt ymmärrän sua entistä paremmin :hug: minä olisin ollut haljeta raivosta, jos joku haluais roikottaa parvekkeelta Eemiliä |O oon sellanen naarasemo välillä, että täällä kotonakin en aina luota edes noihin isompiin sisariin :snotty: ja en minäkään kyllä antais lapsen huutaa. Lapsi tietää, että äiti on se turva ja mitäs sitte, kun hätä ja äiti ei auta...
 
kävittekö vip siellä konsertissa? ei ainakaan nähty, mut myö oltiin ihan siellä eessä tuon isomman kanssa...
laitoin illalla tohon edelliseen pinoon et tullaan käymään kun ehitään...nyt on aika kiirus viikko :kieh:

ei meillä pottailla vielä ollenkaan...enkä nyt edes pidä kiirettä...
 
Minna tervetuloa :) uudet ihmiset ja näkökulmat on aina piristäviä ja tervetulleita.

Helsinkiläisille piti ehdottaa, että yksi hieno vierailupaikka on kasvitieteellinen puuterha Gardenia http://www.gardenia-helsinki.fi/index.htm Jos kesä muuttuu sateiseksi ja ei ole mitään tekemistä. Aiemmin siellä oli ainakin mahdollista itsenäisesti tehdä lasten kanssa aarrekartan kanssa tehtäviä, joiden avulla tutustuttiin kasveihin ja luontoon.

Meille puhkesi taaas hammas ja uutta näkyy pukkaavan heti perään :headwall: Eli yöunet on taas normaaliakin rikkonaisemmat. Meillä tuo poika on alkanut heräilemään klo 6 jos muksauttelen takapuoleen, niin jatkaa katkonaisesti uniaan klo10. Jotain ilma vaivaa se nyt on, mutta mitä :eek: Kun ei päivisin ole mitään ongelmaa. Ja iltasin syödään samaa kuin aamupalalla. Ainoa ero on, että poika ottaa illalla tissimaito hörpyt ja toiset aamuyöstä. Ei kai miun rintamaito nyt ilmavaivoja ole alkanut aiheuttamaan :( Meillä on päivätissittely jäänyt kokonaan pois. Poika syö niin hyvin kiinteitä, ettei jaksa keskittyä tissinlutkuttamiseen. Varsinkin kun menohalujakin on jo kovasti....

Miten te varmistatte, että pikkuiset saa tarpeeksi maitoa? Meillä kun ei poika suostu ruualla juomaan mitään, maksimissaan voi 10ml juoda. Olen yrittänyt syöttää välipaloina jugurtteja ja tehnyt puuron korvikemaitoon. Mutta silti huolestuttaa, että saahan tuo tarpeeksi maitoa :ashamed: Nyt otin vielä uutena välipalana Drikki-välipalajuomaa, sekin on maitopohjainen ja pojalle maistuu. Valmisvelleistä ja puuroista tuolla menee maha kuralle, mutta tuo on ainakin vielä sopinut *koputtaa puuta*
Silloin kun tuo vielä päivätissitteli niin en mie yhtään ollut huolissani maidonmääristä, vaikka silloin tiesin vielä huonommin miten paljon sai. Nyt mie jaksan tästä asiasta huolestua joka päivä :( Kun tarviihan kasvava lapsi maidon kalsiumit...
 
kiitoksia tytteli74
Ja kun mä siitä mummille sanoin..no aika vihaisesti niin mun isän mielestä en kunnioita vanhoja ihmisiä ja sanon asiat liian suoraan :eek: :eek: Mä olin että mitä ja melkein lähdin jo siitä paikasta takaisin kotio.

Ja mun mielstä nyt ei ole hyvä antaa lapsen itkeä ihan turhasta.Milla ihan hätäänty kun me mentiin keittiöön syömään ja hän jäi mummin kanssa olohuoneeseen.Itki ihan hysteerisen ja kdet tärisi, kaappasin heti syliin ja kas kun rauhoittu ja mummi vaan tokaisi ettei sitä nyt tarvii joka itkusta olla syliin ottamassa....Mähän otan mun lapsen syliin milloin mä haluun |O

Niin pottailusta
Nytkö se jo pitää aloittaa?????
Ja niitä sormiruokiakin jo kait pitäis antaa mutta en ole vielä antanut kuin marie keksiä silloin tällöin.

 
Onhan se surullista,

että näemmä osoittautuu että lapseni kummi haluaa tehdä kiusaa ja ilkeillä omilla mielenkiintoisilla tavoillaan.
Ehkä - mikäli on välit itse viilentänyt ja katkaissut - enemmänkin omista mielenkiintoista motiiveistaan , kuin mistään muusta syystä .... olisi syytä antaa meidän olla ja elää rauhassa.
Mielestäni haasteita on ollut muutoinkin tarpeeksi.

Onneksi ko henkilön ystävä tästä jo paljon aiemmin varoitti - niin ei ihan yllätyksenäkään tullut.

Vilpittömästi toivon että ihmisillä olisi tarpeeksi tekemistä omassa elämässään.

Kerhon puolella lisää tarinaa ...

Tiipiin ja Siljan kans oli kivaa, pimulit on suloisia...
Pitää menää, rinsessa heräsi ja vieraita pukkaa ...

 
Millille tosiaan jaksamisia! Huh,huh tiiän just tuon tunteen kun jo puolelta päivin alkaa pelkään tulevaa yötä :x ja sulla vielä isommatkin lapset hoidettavana :hug:
Meillä hiljalleen tilanne helpottaa, tosin väliin mahtuu vielä niitä kamaliakin öitä mutta pääasiassa ihan ok meininki.
Minä kans jossain vaiheessa miehelle sanoin että jos alan puhuun toisesta lapsesta niin vetäsehän äkkiä näköä päin :LOL: No on siitä joskus aina kuitenkin puhetta ollut, meillä kun Silja esikoinen... täytyy kyllä myöntää että tämä ainokainenkin on jo onnistunut karistamaan äitiyden ruususet kuvitelmat kauas meikäläisen päästä :eek: aikansa kutakin, toivottavasti tämä alkaa hiljalleen meillä kaikilla helpottamaan kun vauvat kasvaa kovaa kyytiä :hug:

Olipas mukava käydä vähän Viuta moikkaamassa! :heart: Silja ihan tylsistyneenä kotona kun samat vanhat lelut vastassa...pallo se onkin sitten seuraava hankinta ;)
 
tiipii: Oikeen hävettää miten ruususet kuvitelmat mulla oli tulevasta kotiäitiydestä.. :ashamed: Viime kesänä oikeen odotin että jään kotiin ja touhuan vaikka mitä. No kun jäin kotiin niin pari kuukautta meni melkeinpä sohvalla maaten, maha oli niin jättimäinen ja mieletön selkäkipu etten päässyt täältä loppuaikoina kuin miehen kyydillä neuvolaan, edes kauppareissua ei voinut kuvitella :/ Ja siitäpä sitten tämä valvominen alkoi,kun selkää särki. Saran kanssa oli tosiaan ensimmäinen kuukaus 1-2 heräämisellä ja tammikuussa jopa 1-2 viikon jakso heräämättä tai 1 heräämisellä. Sitten alkoi tämä kunnon pyöritys, ettei tod nukuta ikinä! Eli siinäpä ne mun tekemiset ja vauvan kanssa menemiset sitten tältä äitiyslomalta
:/ sanoisin että lausahdus joka tähän sopisi hyvin on: Elämää ei voi suunnitella etukäteen! :saint:
No jokatapauksessa sain varattua ajan Saralle elokuun alkuun allergologille, joten odotellan sinne asti ja toivotaan pelastusta..
Ihana hän on vaikkakin välillä niin raivostuttavan ihana.. :heart: :ashamed:

Täällä tuoksuu aprikoosi...kävin katsomassa mitä yläkerrassa tapahtuu...?
Mea sitten päätti voidella kasvonsa ja kätensä siskonsa BodyShopin aprikoosi huulikiillolla ja on sieltä jokunen sormenpäällinen tainnut suuhunkin livahtaa. Anna mun kaikki kestää! :eek: Onneksi mies pääsi jo töistä ja hakee mun äidin tänne lomalle... :LOL: Tervetuloa vaan mun äiti tänne hullulaan.. :saint:
 
Kerhossa käyty.. :hug:

Huominen sääennuste ei näytä niin pelottavalta kuin luultiin, elän edelleen toivossa että Korkeasaareen päästään..

Meillä Eetu lähtee sitten huomenna aamujunalla reissuun, ja Ida kummeilleen linja-autolla..Olen täällä kuin orpo piru Eemi vaan seurana..Ja tuo kun ei juttukaveriksi juuri ala, ellei lamppu ja äiti käy älyllisestä keskustelusta.. :LOL:
(huomatkaa..sitä armasta puolisoa en ole tähän edes seuraksi listannut..siitä näkee sen tämän hetkisen yhteisen ajan tason ja määrän..)
 
Dirlittan:Täällä kans eletään toivossa, että päästään lähtemään. :)

Meillä lähti Miki partioreissuun tänä aamuna viikoksi viroon, mutta siellä onkin tutut ohjaajat, yksi heistä Mikin oma opettaja =) Siksi mulle oli helppoa päästää hänet.

 
Essi sai hyppykiikun kattoon, kaveri kävi tekemässä reiän ja hoksas vasta sitten laittaa koneeseen iskun päälle, kun reikää oli tekemättä 0,5cm :LOL: Mutta johan on hauska vehje se kiikku Essin mielestä =)
 
Kerhossa kävin... Just just... mielenkiintoista...

On joo tosi harmi, kun ei huomenna päästä, mutta jospa nyt hoidetaan tuo jätkä ensin kuntoon... Ollaan kuitenkin lähdössä ensi sunnuntaina sinne ahvenanmaalle, joten pitäis olla siellä kunnossa.

Mutta jos menis taas jatkamaan hommia eikä riekkuis teidän ilona :saint:
 
Hellou =)

Pikainen pyörähdys vaan, että hengissä ollaan :wave: Me ollaan vietelty aikalailla matkalaukkuelämää, mökkeilty ja reissattu muutenkin, juhannuksen mökkireissun jälkeen ja mukavaa on ollut =) Nytkin säät hellii niin ihanasti, arska paistaa täydeltä terältä ja huh-huh että on kuuma B) mutta kolean alkukesän jälkeen ollaan vaan nautittu tästä =) uitu paljon jne. Laivareissukin heitettiin ja vielä on huvipuistomatkat tekemättä y.m. Onneksi vielä on kesää jäljellä niinkuin mambakin laulaa ;)
En nyt ehdi kommentoimaan juttuihin, en tosian paljon ole ehtinyt lukemaankaan, mutta aina jossain välissä olen hieman käynyt vilkuilemassa...
Nyt mulla on mattopyykkikuorma tossa odottamassa et isäntä pakkaa sen autoon ja sitten suunnataan TAAS nokat kohti rantamaisemia ja aletaan jynssäämään mattoja :D
Aurinkoisia ja leppoisia kesäpäiviä :wave: :hug:
Palaan paremmin, kun aika antautuu ja kesätohinoilta ehtii ja malttaa eritoten =)
Ja reissaajille hyviä matkoja :)
 
Meillä tuo poika on jonkin aikaa harjoitellut tukea vasten seisomista siten, että pitää vain toisella kädellä kiinni. Mie sain äsken päähäni vaipanvaihdon jälkeen, poikaa kainaloista lattialle laskiessa, kokeilla kuinka hyvin tuo seisoisi ilman tukea. Jäppinen seisoa tönötti niin kauan, että ehdin laskea rauhallisesti yhdeksään. Sitten päätti hallitusti istahtaa maahan ja lähteä leikkeihinsä. Jäppinen konttasi vessasta pois ja minä jäin perään tuijottamaan, että :eek:
Siis ei kai tuon vielä tarvi noin hyvin pysyä pystyssä. Mihin se pieni vauva-vauva hävisi. Ei vielä halua taaperoa :'( Mie laitan tuolle painot vyötärölle...
 
Milli juu niin oli mullakin vähän eri kuvitelmia ennen tytön syntymää :LOL:
Olin luullu että pääsen esim. joskus vähän jossain käymään ja ottamaan omaakin aikaa. No eihän mulle tullu ees mieleen semmonen että vauva ei suostuis tuttipulloa syömään tutista nyt puhumattakaan :eek: minä kun luulin että voin vaan pumpata pulloon ja isi sitten voi sitä tytölle syöttää :headwall:
Niin ja se ainiainen tissittelyhän se viimosen järjen meinas viiä |O koko ajan, jatkuvasti rinnassa kiinni, yötä päivää... No nyt menee jo nokkiksesta velliä ihan mukavasti (korvikemaito ei kelpaa) joten rinnalla olotkin sitten onneksi vähentyneet jo paljon.

Kyllähän näitä löytyy, harhakuvitelmia... sen sitä sai kun teki kaveripiiristä ensimmäisenä lapsen! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Kerhossa kävin... Just just... mielenkiintoista...

On joo tosi harmi, kun ei huomenna päästä, mutta jospa nyt hoidetaan tuo jätkä ensin kuntoon... Ollaan kuitenkin lähdössä ensi sunnuntaina sinne ahvenanmaalle, joten pitäis olla siellä kunnossa.

Mutta jos menis taas jatkamaan hommia eikä riekkuis teidän ilona :saint:


Mihin menette siellä Ahvenanmaalla?
 
Oululaiset saataisko ens viikolle ruokatouhua suunniteltua!?! :wave: Meillä isäntä koko viikon Saksassa ja jotain sosiaalista elämää pitäis järkätä :LOL: Oltais voitu kokeilla esim sitä Hai Longia?
Dogtor ja ehottomasti sitten jos ja kun oot tänne päin tulossa niin katotaan jos tapaamista sillon! =)
 
tiipii
kyl me ollaan melko varmasti tulossa,sillon 26.7on sturmund drangin keikka öö jossain qstokissa (tai joku sellanen ) ja meillä asuu siel tuttuja niin niiden luona vieraillaan ja tuodaan yks oululainen savosta kotia :D

yodottaja :hug:
 

Yhteistyössä