2 IVF elo/syyskuu

Satunnainen kulkija, meiltä ei ainakaan kysytty vaan siirrettiin vain yksi. En tiedä saako siihen vaikuttaa itse. Itse olen vanha ja ekaa yritetään joten ei se ainakaan iän mukaan määräydy...
Piinat jatkuvat...Kuunlilja
 
Mulle on aina siirretty kaks alkiota, lääkäri on ollut aina sitä mieltä. ja nyt kun ne kolme siellä odottaa samassa oljessa niin jos ne kaikki selviää sulatuksesta niin siirretään kaks ja se yks pakastetaan uudestaan. Mä olin ihan äimänä kun kuulin mut niin voi kuulema tehdä.
En oo vieläkään pongannut ovista mut valkkarivuodosta päättelen että se olis tulossa.... Toivottavasti tulee.. ARGH!
 
Alkioiden lkmkeskustelusta: Meille suositeltiin yhtä alkiota ja itsekin sitä toivomme, koska ikää on yli 40 ja terveysriskit ovat suuremmat kaksosia odottaessa.

Oma tilanne: PAS-siirto ensi viikon lopulla. Limakalvot kasvaa ja estrogeenia syödään suuremmilla annoksilla että limakalvot tulisivat tarpeeksi paksuiksi. Voi kun nyt joku noista kolmesta huuruisesta kestäisi sulatuksen...
 
Mulla kans siirretään vaan yksi alkio. Ne on kaikki erikseen pakastettuja ja kaikki hyvää laatua.
SaaraX: Sullakin kolme. Mulla kans. Perjantaina pitäs olla siirto ja jännitän ihan kauheesti että selviääkö yksikään sulatusta! Toivon niin hartaasti! :saint:
 
No nii, nyt selvis oudot kierrot ja vuodot. Luomu raskaus ja luomu aikainen keskenmeno! Just just. Aika epätodellinen olo. Huomenna lääkäri lähettää reseptin että saan kierron normaaliksi. Ihme juttu, näinkin voi käydä täällä meidänkin puolella. Täytyy vielä tehdä raskaustesti jossa toivotaan negaa, ettei olis vaan missään väärässä paikassa. Ne oli niin ihania siellä avalla ku kyllähän ne nyt saattaa arvata nämä meidän pikku ressioireet.
 
Positiivisesti jos ajattelee niin aikaki voit tulla raskaaksi... :hug:

Oma maha:

Tänään alkoi pahoinvointi. Ei oo koko aikana ollu, nyt oksettaa lähestulkoon koko ajan, varsinki jos tulee nälkä, ja nälättää. Vessassa saa käydä kerran tunnissa... TOivottavasti nämä oireet ei oo Lugejen aiheuttamaa... Voisko oikeasti olla että K&O olis tarttunu.... :hug:
*varovainen toivomus*

--> Testi näytti negaa... :LOL: enää 13 jäljellä...


Voimia Siirtoa odottaville!!! sekin on yhtä piinaa...
:hug:
 
No niinhän se on, lääkäri oli iloinen että siellä on tapahtunut jotain.
Haluaisin heti lähteen hoitoihin uudelleen, mutta se on parempi sitten vasta marraskuun jälkeen. Seuraavaksi olis sitten kahden alkion siirto siis jos sieltä pakkasesta ne kaverit selviäis. Onneksi siellä on yksitoista pikku kaveria odottelemassa, jos niistä joku selviäis. Nii ja siitähän se sitten vasta alkaa.
Kuulostaa Ulpulummukka lupaavalta, nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin. :saint:
Ihana lukea teidän tarinoita kun ei itse vielä pysty lähtee passiin.
 
Voi tätä jännitystä! Mä en kestä! :headwall: Kauheaa odottaa huomiseen! Miten mä pystyn tekemään töitäkään huomenna.
Mulla alkoi eilen kauhea pahoinvointi. Zumet ja Luget varmaan aiheuttaa sen. Todella ällöttävä olo oli illalla ja todella väsynyt. Ei kivaa. Luulin että säästyn niiltä sivuvaikutuksilta.
Mua jännittää niin pirskuleesti huominen! Tänäkin aamuna jännitys oli niin kovaa että mitä se onkaan huomenna. Voi kun joku selviäisi sulatuksesta! Mutta koitan asennoitua niin että toisinkin voi käydä...
 
Meikäläisellä oli sitten eilen punktio. 21 rakkulaa joissa 10 munasolua. Tänään on sitten kävelty hissukseen hipsimällä, on meinaan alamaha hieman arka. Soitin tänään sitten solulabraan, että mitenkäs ne meidän ovat hedelmöittyneet, niin noista 10 vain 4 on hedelmöittynyt. Loput munasolut olivat epäkypsiä. Voi jestas, että tuntui taas pahalta, odotin jotenkin että edes nyt niitä tulisi sen verran, että pakkaseenkin jäisi jotakin siltä varalta, että tämä ei onnistuisi. Pelkään huomista.... onkohan siellä edes mitään siirrettävää huomenna. Lupasivat soittaa joka tapauksessa aamulla niin ei tartte kärvistellä koko päivää, kun siirto on vasta iltapäivällä. Voi jestas tätä taas!!!!
 
Jee!!! Tänään sain oviksen kiinni! Maanantaina olis sitten siirto. Huh kun jännittää muakin se sulatus, ärsyttävän monta päivää tässä välissä... Aattelin että tän jutun sais onnistumaan kun ei oo ylimääräisiä hormoneja mut silti täytyy jännittää ja stressata... Ei koskaan näissä hommissa voi olla ihan relax.. Peukut pystyyn meille kaikille!
 
No niin taas, soitin tänään taas lääkärille uutiset että negaa näytti.
Täytyy nyt sitten mennä tiistaina tarkastukseen ettei nyt sitten löytyisi munasarjoista kystaa, koska se oireilee vuotona ja epämääräisenä vuotona myös. Voi itku :(
Eiks nää vastoinkäymiset jo riitä. Nyt vaan täytyy toivoa, että olis ollu keskenmeno.
Nyt masentaa kaverit niin paljon.
 
Marlille :hug: ja toivottavasti asiat ovat OK. Voimia tiistaita odotellessa.

Angelina: juu, meillä on yhteistä sama lukumäärä alkioita huurussa ja se että minulla on myös koko Progynova-hoidon aikana ollut etova olo... sellainen pieni, Luget alkaa vasta ensi viikolla. Pidän peukkuja ihan kovasti että sulatus sujuu ja että pääsette siirtoon! Tsemppiä!

Elina67: Uteliaana kysyn että miten sinun siirtosi sujui? Muistaakseni sen piti olla tänään jos punktio menee OK...

Voimia kaikille jotain (siirtoa, lääkärikäyntiä, piinapäivätestitulosta) odottaville!
 
KU MÄ OON KATEELLINEN KAIKILLE JOKKA TULEE PELKKÄÄ K****IA (penis) AJATTELEMALLA RASKAAKSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |O

Tartte ku vähä sormella koittaa niin johan vauvaa pukkaa...

Oon taas katkeralla päällä. Mahaa nipistelee. Ihan niinku sillon Km:n aikana supisteli... Pitääpä taas testata ku pääsee kotiin. Siin testis oli et se näyttäs plussaa jo 3 päivää ennen menkkojen alkua jos raskaana on. Tuo on nimim. sellanen rikitaalinen raskaustesti.. :saint: kolme päivää = neljä päivää

T. Mökkihöperö Ulpis ja K&O ( Pp 10)
 
Tänään TYKSissä hoitosuunnittelussa. Kerrankin mulla kävi tuuri (sen lisäksi että mut vastaanotti paikan ihanin lääkäri A.P.) ja pääsin samantien mukaan hoitorumbaan (vain yhdelle oli enää tilaa!). Kp18 aloitan toisen ivf/icsi yrityksemme (nyt kp4) Enanton Depot -pistoksella :)attn: Tiina80) kun tuo Synarela ei kohdallani toimi.

Edellisestä icsi:stä saatiin yksi tuoresiirto (nega) ja kolme alkiota (yksi olki) pakkaseen. Sulatuksesta selvisi kaksi ja ne siirrettiin molemmat (PAS), tuloksena kolmosraskaus! Valitettavasti nuo identtiset (ainoa selitys) lopettivat kasvunsa kesken ja kontrolliultrassa rv9+0 näkyi enää "tummat pussit". Kolmas kuitenkin jatkoi kehitystään kunnes rv15+3 multa tuli lapsivesi ja pojan oli synnyttävä. :'( Syynä korioamnioniitti (sikiökalvojen tulehdus) jonka riskiä lisää mm. monisikiöraskaus (huom. syy/seuraus suhdetta ei voida suoraan vetää ). Monisikiöraskaudessa on kuitenkin aina myös riskinsä(!) ja mun kohdallani siis ei kuulemma ainakaan enää kovin helpolla siirretä yhtä alkiota enempää.. :/

Muuta lyhyesti: Yritys aloitettu 12/02, hoitoihin hakeuduttu 1/05.
Tuloksena: 3xIUI yritystä (0 tehtyä ), 1xICSI 11/06, 1xPAS 02/07 sekä 1xKM 05/07. Niin ja BMI mulla yhä 33 yli 10 kg:n pudotuksen jälkeenkin.
 
Tiina80: Joo huomasin kyllä vastauksesi mutta taisin olla niin "tuohtunut" tuosta omasta tilanteesta, että unohdin kiittää. Jos seuraavaa kertaa tulee niin tiedustelen kyllä tuota piikkiä. Minkä nimistä se muuten on?
Tänä aamuna soitettiin klinikalta, että vain yksi näistä alkioista on jatkanut normaalisti jakautumista. Kahden jakautuminen oli pysähtynyt ja yksi oli vasta 2-soluvaiheessa ja se oli poikkeava. Tämä yksi on 5-soluvaiheessa ja iltapäivällä olisi siirto. Nyt vaan ajattelen, että mitäs jos se "luovuttaa" ennenkuin ehditään siirtoon!!!
 
Tänään oli siirto! :heart: :heart: Olin tuli perseen alla koko aamupäivän ennen kun sain tietää että alkio oli selvinnyt sulatuksesta :LOL: .
Huh sitä jännitystä. Iltapäivällä oli siirto ja alkio oli selvinnyt täydellisesti sulatuksesta. Kaksi jäi pakkaseen. Todella ihanaa! Meidän sitkeä sissi :heart:

Joo, mut sit se toinen juttu...kuulin tänään että mun serkun kauan odotettu poika syntyi viime yönä kuolleena :'( . Ihan täysiaikainen oli, mut jotain tapahtui. On niin kauheaa että vaikka raskaus menisi hyvin niin ikinä et voi tietää mitä tapahtuu. :'(
Vähän sekavin tuntein olen, mut koitan iloita siitä että sain meidän sisupussin matkaani :saint: :saint:
 
Oli pakko tulla kattoon miten Angelinan alkio selvisi ja kyllähän ne sitkeet kestää 'pikku pakastuksetkin' :LOL: Onnea piinikseen ja odotellaan sua jo tonne odotus puolelle!
On tosi kurja tuo sun serkun vauvan kuolema, tarvii kyllä kovasti voimia tuollaisesta selvitä.
T. Hormonihirviö
 
Ensiksi kiitos Tiina80, laitan tuon nimen ylös niin voin ottaa sen puheeksi mahdollisella seuraavalla kerralla. Lääkäri kyllä tänään vähän ehdottelikin, että kun munasolut olivat niin epäkupsiä niin mahdollisesti seuraavassa hoidossa vaihdettaisiin lääkitys (jos ymmärsin oikein) niin ensin olisi joku pistos (olikohan vuodon ekasta tai tokasta päivästä) ja sitten rinnalle joku toinen lääke. Eli hoitojutskat menis ihan uusiksi. No katsotaan nyt, tänään iltapäivällä siirrettiin yksi alkio. Siirto meni hyvin ja nyt sitten vaan piinaillaan, että mitenkä meidän käy. Toivotaan parasta! Angelina: ollaan siis samassa vauhdissa! Tsemppiä!

Mistähän tuo hymiö tuonne keskelle tuli?
 
Tänään kävin seurantaultrassa kun oon pistellyt puregonia nyt 9 päivää ja löytyi 8-9 follia. Tänään vielä pistän puregonia ja huomenna pregnylin
ja maanantai-aamuna klo.9 on punktio. Ja jos kaikki menee hyvin niin keskiviikkona olis alkion siirto. Viikonloppuja kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Angelina:
Lapin matkaaja: samassa junassa ollaan!! :saint:
Angelina: Milloinka sinulla on testipäivä? Minä sain lähetteen verikokeeseen joka olisi muistaakseni 4.9. tai sitten teen kotitestin 7.9. Yleensä minun ei ole tarvinnut piinistellä testiin asti vaan menkat ovat alkaneet sitä ennen.
Saitko Angelina jotakin ohjeita siirron jälkeiseen aikaan?
Minä en oikeastaan muuta kuin, että lepäillä pitää (minulla on nimittäin alavatsa melkoisen kipeä vieläkin). Toivotaan, että nämä tarttuisivat nyt matkaan! Tsemppiä kaikille!
 
Lapin matkaaja: Mullehan tehtiin PAS. Sullako oli tuoresiirto? en muista...mulla ei siis ole mitään tuntemuksia. Ei mitään ohjeita annettu.
Tyhmää kun mä en koskaan pääse veritestiin. Taysissa aina vaan sanotaan että ei siellä ole tapana tehä veritestiä. Pissatesti kyllä kertoo tuloksen :headwall: Eli piinailua on 7.9 asti. Tsemppiä sinullekin piinailuun!
 

Yhteistyössä