2 IVF elo/syyskuu

Ulpulummukalle voimia :hug: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Olen kuullut että nuo 2-soluiset voivat hyvinkin lähteä kasvamaan kohdussa kun pääsevät luonnolliseen ympäristöönsä.

Tänään Taysin ivf-suunnittelukäynnillä selvisi meidän ivf-kuviot. Lyhyellä kaavalla mennään, aloitan syyskuun kierrosta kp 2 Puregonin pistelyn 150 IUI päivässä. Punktio viikolla 41 eli lokakuun alkupuolella :)
 
Ulpulummukalle voimahali :hug: !!
Maanantaina olis ultra, vähän jännittää. Jännittää myös se miten meidän kolmelle alkiolle tapahtuu, otetaanko kaikki sulamaan ja jääkö yksikään henkiin. Kun niitä on tosiaan vaan kolme.
Siis 8 kk jono seuraavaan IVF:ään! Huhhuh!! Eipähän tarvi sit miettiä pitääkö taukoa ja kuinka pitkän pitää kun on PAKKO pitää pitkä tauko! Toisaalta ainakin meidän kohdalla se tauko tekisi terää!
Ulpulummukka sitä vielä ihmettelen kun sulle soiteltiin sieltä Taysista että pääsetkö siirtoon kun mulla lapussa lukee että klo 8 soitetaan Taysiin siirtopäivänä (muualta tulevat) ja klo 9 soittaa sit ne jotka on Taysissa hoidossa...
Onko siirtopäivä sairaslomapäivä??? Vaikka siirtoon ei päästäisikään niin onko se silti sairaslomapäivä ja millaiset todistuksen siitä saa?? Taysilaisilta kokemuksia?
 
Tulin tänne puolelle piipahtamaan, olen tuolla odottajissa satunnaisesti käyskennellyt.

Siirtopäivä on mun käsittääkseni sairauslomapäivä, ja ainakin mä olisin saanut silloin ekan epäonnistuneen punktioyrityksen (ei ollutkaan enää muniksia, ovis oli ollut jo) jälkeen saikuksi pari päivää (en ottanut saikkua kun olin muutenkin silloin vapaalla). Kannattaa varmaan vielä tarkistaa TAYS:sta, voi olla eri käytäntö kun on PAS.

Toivottavasti teillä menee kaikki nyt hyvin ja pääset kans tähän pahoinvoivaan plussajunaan köröttelemään. Mulla on ensi viikolla jo np-ultra ja keskiviikkona tulee 12 viikkoa täyteen, joten tosi onnellinen olen.

Jaksamista ja tsemppiä kaikille!!!

Jiksu (ekasta ivf:stä ja yhdestä siirtokelpoisesta paukahti kesäkuussa plussa joten toivoa on aina)

 
Joo siis mähän soitin klo 8.30 sinne taysiin mut ne sano, että ne saa tiedon siitä, et päästäänkö siirtoon, vasta klo 11-12!!! niin mä sitte sanoin et mun on pakko lähteä etukäteen jo ajelemaan ku matkaan menee 3½ tuntia yhdellä pysähdyksellä! Ne lupas sitte ilmoitella, jos siirtoon ei päästäkään mut se sitte soitti ja ilmoitti että tuu vaan... Mä sain sairaslomapäivän siirtopäivästä töihin ku ei pystytty vapaata järjestämään. Muut vaihtoehdot olis ollu virkavapaa tai palkaton vapaapäivä.

Mieliala laahaa maassa, oon syöny aiva helvetisti kaikkea hyvää ja ei niin hyvää!
Maha oli tänään todella kipeä, aivan kuin menkat olis alkanu mutta tuhat kertaa voimakkaampi kipu!!!!
Onko muille luget aihetuttanu sellasta?

Plaah. :headwall:

T: Ulpis ja Onerva&Kanerva ( pp5 )
 
Sesty; tänään tuli ovisplussa ja nyt on siis kp15 ja tälle päivälle mä sen arvelinki menevän. Eli maanantaina heti soitan väestöliittoon ja kuulen et milloin siirto on. Meillä on 9 alkiota pakkasessa, joten luulis et sieltä joku selviää sulatuksesta. Mekin toivotaan et saatais kaks siirrettyä :heart:
 
Onko lääkkeellisessä PAS kierrossa/hoidossa ovulaatioo? Vai estääkö noi zumet oviksen jotenkin? Olishan se hullua et olis ovis ja sit tuliskin raskaaksi luomusti ja laitettais myös alkio kohtuun :LOL: . Tuskin noin voi tapahtua.
 
Kerronpa pitkästä aikaa omia kuulumisia.

Suunnittelukäynti takana ja päästään aloittamaan 2. ICSI-hoito tästä kierrosta! Itse hoitoviikko menee kyllä lokakuun ekalle viikolle, mutta josko saisin pysyä pinossanne mukana?

Seuraavaksi siis jarrukapseli syyskuun alussa ja siitä sitten eteenpäin Puregonin ja pregnylin voimalla ;)
 
Moi pitkästä aikaa!
Oon käynyt täällä kirjoittelemassa viimeksi kesäkuussa, tai siis toisessa ketjussa mut kuitenkin. Oon tarkotuksella ollut hiljaa ja käymättä täällä koska oon halunnut unohtaa koko asian loman aikana. Nyt taas arki iskee päälle, onneksi on kuitenkin kerätty voimia ja uskoa tulevaan.Huomenna aamulla aloitan oviksen pongailun ja jos se sieltä putkahtaa niin sitten on 2.ivf:n eka PAS. Mulle on siis tehty neljä inssiä ja kaks ivf:ää, kaikista nega. Ekasta ivf:stä ei jäänyt yhtään pakkaseen mut kesäkuussa tehdystä jäi kolme. Tälläinen on mun oman navan tilanne...
 
Viime aikoina ajatukset on onneksi ollut vähän muualla...nimi näet muuttui 18.8.07 :heart:
Mutta nyt kun arki taas palasi niin ajatukset tulevasta 2.ivf.stä valtaa taas mielen. Eka suunnittelukäynti on vasta 27.8 ja siirto (jos siihen asti päästään) menkkojen mukaan menee sitten jonnekkin syys/lokakuun vaihteeseen :( Kyllä tämä odottavan aika on pitkää...
 
Tervetuloa Esse, sporty, Miina-76 ja aida!!

Elina67 onnea punktioon!

Omanapa: torstai-illan vatsakramppien jälkeen kaikki tuntemukset hävisivät. Olo on aivan normaali. Ei rintojen arkuutta, menkkamaisia kipuja. Mitähän tämä tarkoittaa????? Huomenna on sitten suuri päivä eli testipäivä!!!!

Leppoisaa viikkoa kaikille!!!
 
lääkkeellisessä passissa ei ole ovista ja siksi luget ja zumet jatkuu jopa rv 12 saakka. Oikein paljon onnea teille hoitoon ja lyhyitä piinapäiviä! Olen hengessä mukana ja käyn kurkkimassa mitä teille kuuluu
terkuin hormonihirviö
 
Tänään oli ultra ja PAS olis sitten perjantaina 24.8. jos alkio selviää sulatuksesta! Yksi olisi tarkoitus laittaa koska ne on niin hyvänlaatuisia. Vapaapäivää en ota töistä koska olen Taysissa töissä niin menen sit töiden lomasta käymään. Hassua kyllä! Ja ikävää jos saa ikäviä uutisia mut pitää varautua siihenkin. Huomenna alkaa luget :headwall: YÄK!
Kuinka paksu kohdun limakalvon tulee olla siirrossa? Mulle ei mitään tietoa! Tänään kp 11 se oli 9mm paksu. Miltä se kuulostaa tässä vaiheessa?
Kiitos Hormonihirviö kun valaisit mua taas kerran :heart: !
 
Taas, taas tuon negatiivisia tuulia tänne.

Niin se kohdun limakalvo oli mulla 6 päivää ennen alkionsiirtoa 9.6mm. Edellisellä kerralla se oli 10mm. Et kyl sulla ihan hyvä limakalvo on.

Omanapa:
vatsakrampit jatkuu aina vaan!. Siis oikein kunnon krampeja et pakko kyyristyä kun se tulee. Normaalia?

Mieliala on vähän parempi ku ennen mut en silti jaksa toivoa liikoja.

Piinailu Sacks!

T. Ulpis ja Onerva&Kanerva ( pp7)
 
Voi jännitän Ulpulummukka sun puolesta, toivottavasti huomenna olis onnen päivä! Mulla on niin sekaisin noi mun kuukautiskierrot ettei mitään määrää. Nyt viimeksi oli 34 päivää ja ainoastaan kolmen päivän menkat seitsemän sijaan ja loppui kuin seinään, nyt olikin vain 16 päivän kierto ja tiputtelua. ei ole vielä ainakaan alkanut kunnolla vuoto ja toinen päivä tiputtelua. Maha on arka, voi itku kun nyt vain normalisoituis nää. Olen lähdössä jenkkeihin lomailemaan kolmeksi viikoksi lokakuussa ja sitten taas aloitetaan hoidot. Rinnat on koko ajan arat, ei ole nyt edellisen kierron jälkeen helpannut ollenkaan. Ihan on siis pikkuisen hormoonit sekaisin. Apua!
 
minäkin. Mulla kyseessä icsi:n 1.pas. Siirtopäivä on huomenna, jemmassa yksi olki, jossa kolme alkioo, mä rukoilen, että ovat selvinneet sulatuksesta. Taustaa sen verran, että mulla poika vm.2004, joka onnistui ekasta icsi:stä, sen jälkeen tehty 2 pas:ia ja 1 icsi, jotka eivät onnistuneet. Nyt vain tuo yksi kerta pakkasessa, joten aika jännittynyt olo. Onnistuisi nyt!!! Onnea muillekkin piinailijoille!!
 
:attn: Eikös se ole niin että pakastealkionsiirrossakin pitää olla rakko täynnä? Kukaan ei sanonut mitään. Mut mä kyllä oletan niin! Eihän se ole mitenkään erilainen toimenpiteenä tuoresiirtoon verrattuna.
 
Tänään oli seurantaultra kun oon pistelly ekaa IVF:ää varten 5 pv puregonia. Lääkäri löysi oikeesta munasarjasta 4-5 follia ja vasen munasarja oli taas suolten takana kadoksissa eikä lääkäri sitä oikeen saanut näkyville. Puregonia pistelen vielä torstaille ja perjantaina taas ultra, viikonloppuna pregnylit ja ma tai ti punktio.(Selviää paremmin perjantaina).
 
Siis vaikka mä sanon etten uskalla ajatella, tarttuuko vai ei, niin tulipa taas todistettua oma tyhmyys! Hain tänään postista 15kpl RASKAUSTESTEJÄ, joita aion tasaisesti huomisesta eteenpäin käytellä. Mammaksista tilasin :LOL:

En mä siis ollenkaa tyhmä oo mutta... heh. Aion bongata varhaisen positiivisen mahdollisimman ajoos. Saas nährä. Petyn kuitenkin.

Joo, pas ja tuoresiirto tehdään rakko täynnä.

Psst, onko teillä kavereissa joitain jotka käy hoidoissa? Kuulin juuri, että Paras ystäväni on vuoden käynyt myös ICSI-hoidossa!!!!! Juma.
Siinä sen näki et kuinka arka on aihe! Mä olin aiva hölmistyny, aiva niinku en olisi ikinä lapsettomuushoidoista kuullutkaan... En tiennyt mitä olisin sanonu, muutaku halata vaan... Itku!
En olisi kyl ikinä toivonu tätä tuskaa edes pahimmalle vihollisellekaan...
 
Heip vaan kaikille! Lueskelin pitkästä aikaa teidän kuulumisia ja hyvinhän siellä mennään! Piinispäiviä ja siirtoja. Itse olen lomalla ja en niin paljon ole ehtinyt tässä koneella käydä mutta nyt kirjoitan kuulumisia, koska itselläkin tässä "kriittiset hetket" lähestyy. Puregonit on nyt sitten kaikki pistetty ja suprecurit sumuteltu. Ensi yönä pistetään irrotuspiikki Pregnyl ja keskiviikkona iltapäivästä on punktio ja toivottavasti sitten siirto perjantaina (eli jos kaikki menisi hyvin!). Follikkelejä oli oikella 9 ja vasemmalla 6 + pienempiä molemmissa. Viimeisin ultra oli perjantaina. Saas nähdä sitten keskiviikkona mikä on lopullinen saldo. Toivottavasti jäisi jotakin pakastettavaakin...toivossa on hyvä elää. Täytyy laittaa monta herätyskelloa soimaan jotta herää yöllä pistosta laittamaan ja toivottavasti kaikki menee ok, kun siinä unisena söheltää!! Että tällaiset hetket täällä on käsillä. Tsemppiä kaikille, yritetään jaksaa!
 
meiltäkin löytyy ystävä joka kävi hoidoissa plussas kolmannesta inssissä meillä oli se tilanne että meillä oli jo yksi lapsi hoidoilla silloin kun ystävämme aloitti tutkimuksia ja kun me oli kerrottu kaikille ystävillemme ettei me saada lapsia normaalisti niin pystyin olemaan ystävälleni tukena tutkimusten ja hoitojen aikana tällä ikävällä tiellä nyt olen onnellinen kun heille tulee vauva naurettiin ystävän kans että ehkä ollaan raskaana yhtä aikaa, palatakseni meidän hoitoihin kävin perjantaina pistättämässä enaton dual piikin (sama kuin sumut) neuvolan tätikin mietti että miten tämä toimii kun aineet (kuiva ja neste) oli valmiina ruiskussa ne vain piti saada yhdistymään ohjeitten mukaan kun eteni niin kaikki meni hyvin ja piikki saatiin pistettyä nyt odotellaan ekaa ultraa 5.9
 
Ulpulummukka, sä oot kyllä NIIN loistava =) mä täällä hihittelen aina kun luen sun viestejäs, 15 raskaustestiä :LOL: Joku on siis vieläkin pahempi kun minä :LOL: :LOL: :LOL: Tsemppiä piinailuun!!! Niin, ja testailuun :p

Lapin matkaajalle tsemppiä punktioon! Toivottavasti heräsit yöllä pistämään =)

Tää lapsettomuus on joo kyllä todella yleistä! Mulla on kans kaks kaveria avautunu sen jälkeen kun ite kerroin missä mennään! Mutta sitten löytyy kyllä niitäkin jotka katsoo kalenterista että mikä olis hyvä päivä saada lapsi ja pam, raskaana ollaan! Se "vähän" pistää vihaks, mutta kukaan kun meistä ei voi valita että tuleeko vai ei!

ON: menkkoja odotellessa, nyt kp 24/25-31. Toisena kunnon vuotopäivänä alkaa siis meillä pistokset ensimmäistä IVF:ää varten! Toivotaan että tää kierto jäis lyhyeks niin pääsis pian alkamaan hoidon!!

Halituksia kaikille tähän tiistai päivään :hug:
 

Yhteistyössä