2 IVF elo/syyskuu

päivää kaikille!
tänään sitten pp13 ja pikkasen rupeaa takatukka nousemaan pystyyn pelkästä testaamisen ajattelemisesta. kesäkuun passissahan mulla vuoto alkoi pp14. ja muodon vuoksi testasin negan, jotta saa lääkkeet lopettaa. nyt olenkin ajatellut, etten testaakaan ennen viikonloppua, mulla kun alkaa huomenna taas yötyöt, niin annan olla. jos vuoto on alkaakseen niin sitten alkaa, ja jos ei ala niin sitten testaan... sen negan kuitenkin. minkäänmoisia oireita siihen suuntaan ei ole, että plussa tulisi. oireet viittaavat kyllä selkeästi menkkoihin, vatsaa juilii välillä kovastikin, rinnoissa EHKÄ jotain tuntemusta. mutta varaudun pahimpaan...

miten ulpulummukka testissä kävi? mulla ei ole vielä edes testiä ostettunakaan. pitäs varmasti apteekissa piipahtaa joku päivä.

Testin tein, ja ihan tosi hei, negaa näytti. Vielä. :/

No joo, kylhän mä vähä pöljä oon, ku aattelee nuota raskaustestejä mutta ku halu olisi niin suuri.
Isäntä on tuskissaan ku ajattelin että et ei edes riskeerata et mitään, pupuilua ei oo ollu pariin viikkoon. Nyt se raasu sitten luulee et jos plussa tulee niin ei voida pupuilla 9kk:n...
:LOL:
No ei mä sanoin sille et jos plussa tulee niin pupuilukielto on vaan 4kk... :whistle:

Ehheheeehe. Mä oon jotenkin nyt taas ilosempi. Pieni maanisdepressiivio olen tänään ...

Joo, mä yritän rauhoittua.

T. Ulpis ja Kanerva&Onerva ( Pp 8) enää 6Pp:ää jäljellä...

Moi vaan kaikille, eipä olekaan tullut tälle palstalle kirjoiteltua pitkään aikaan :ashamed: Täällä yritetty sitä luomulasta saada alulle, turhaan, joten nyt sitten uutta yritystä avun kanssa =) mulla alkaa puregonin pistelyt 2. vuotopäivä eli nyt sitten vaan menkkoja odotellaan, vasta kyllä kp 8/25 menossa. Multa jätetään nyt sitten sumuttelut pois ja alkaa suoraan pistelyt, eli onkos se nyt sitten lyhyt kaava? sanoi että n. 2vko pistelyn aloituksesta ois punktio. Lääkäri luuli ja toivoi että säästyisin nyt sitten siltä kamalalta pääkivulta, kun ei tartte sumutella, joten saas nähdä. Mulla jännittää jo nyt se punktio ku teki niin kipeää viimeksi. Ja me ollaan miehen kanssa päätetty että nyt laitetaan 2 alkiota mikäli saadaan.
Onnea vaan kovasti meille kaikille!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ulpulummukka:
Oon miettiny pitkän aikaa että kuuluusko Pas:sta maksaa normaali 22e polimaksu????
Oon nyt käyny kahdessa Pas:ssa eikä kummastakaan ole tullut maksua!
Tuoresiirto maksoi 22e (plus punktio 70e)..
Kuule, mulle ei ole tullut laskua kesäkuulta ollenkaan! Silloin oli monta lääkärikäyntiä ja IVF ja tuoresiirto. Ei yhtään laskua ole tullut! Olen odotellut että koska se ISO lasku tulee! Kiva kun ne nyt kerää niin hirveesti käyntejä...MIKSI!? Mä en kyllä tajua missä ne laskut viipyy! Taidan kysyä sitä perjantaina jos menen PAS:iin. Sä sit innostuit oikein kunnolla tilaamaan raskaustestejä :LOL: Riittää joka päivälle =) !

Soititko PAS päivänä siihen numeroon joka siinä lapussa oli? Missä oli PAS ohjeita. Vai soititko hoitajalle? Jäi mietityttämään kun lapussa on eri numero ja hoitsu sanoi että soita sit meille...tyhmiä kyselen, mut miten sä teit?

Heräsin kellojen soittoon yöllä 2.15 ja suht "järkevänä" saatiin pregnylin kuiva-aine + neste sekoitettua ja irrotuspiikki pistettyä, nyt ois taas pistelyt onneksi pistelty (piikkikammo!) Huomenna olis sitten iltapäivästä edessä punktio. Vähän on alavatsa arka ja "turvonnut" mutta kyllä se tästä. Tossa, kun lueskelin noita teidän kirjoituksia, ajattelin, että jos vielä "seuraava kerta" tulee niin silloin kysyn kyllä tuon lyhyen kaavan mahdollisuutta. Tosta sumusta kun tulee niin pahaolo.

täällä taas demi...ja kysymykset :D . olisin kysynyt kun mulla on eka lääkäri käynti hki naistenkliniikalla ma.3.9.... huomasin että menkat pitäis alkaa la 1.9.... niin kysymys, minkälaisia kokeita käydään silloin läpi, ja ylipäätänsä mitä silloin käydään läpi. voiko mennä vaikka menkat alkanu...siis voiko ne kumminkin tehä alapää kokeita jos se niin on...hmmm aika äklöä, kun silloin just menkat :headwall:

Joo mä soitin siihen mikä on siin paperin alalaidas... Mut ne ei niin aikaste tienny onko hengis vai ei... eli ne soitteli takas puolen päivän mais. Niin se numero menee siihen taysin kätilölle, joka sit saa tiedon alkioiden voinnista. Mutta kannattaa soittaa sillon ku se aika on niin välttyy ongelmilta...

No piru ku ne testit oli niin halpoja! :LOL:
on täs rahaa paljo turhempaanki menny... :whistle:

meidän koira on paksuna. Se kantaa kissinpenikkaa niskasta koppiinsa ja hoivaa sitä siellä, arvatkaas tykkääkö kissi??? :eek: Kauhia sähinä päällä ku koira nappaa sen suuhunsa. Kuka haluaa 3kk:n päästä penikoita? Tarjolla olis.
Me nimittäin sillon aikioinans otettiin tää sessukka lapsenkorvikkeeksi ja aiva hyvin virkaansa hoitaa. :)

T. Ulpis ja Kanerva&onerva (Pp 8) + kaikki ne 15-1 testiä...

Mulle sanottiin että voisin soitella joskus yhdentoista aikaan. Ne kuulemma ilmoittelee sinne polillekin aika myöhäisessä vaiheessa. Siirto olis sit 13-13.30 aikoihin. No, töissä olen siinä vieressä niin pääsen helposti. En jaksaisi odottaa perjantaita. On kyllä yhtä piinaa olla töissä silloin aamulla.

Voikohan niin käydä että jos alkio selviää sulatuksesta niin sit kuitenkin kun menee siirtoon niin se voisi ollakin menehtynyt...kaikkea mä mietin :headwall: !!

Liityn minäkin tähän joukkoon, kun ensimmäinen koeputkihedelmöitys lähenee. Taustasta sen verran, että olin kesäkuussa ensimmäisessä inseminaatiossa, jossa raskauduin, mutta heinäkuun puolessa välissä tuli keskenmeno. Nyt sitten ensimmäiset kuukautiset meneillään ja sopimuksen mukaisesti menen lääkäriin ensi viikolla. Me menemme koeputkihedelmöitykseen ensimmäisen inssin jälkeen, koska olemme molemmat jo aika vanhoja: minä 42 ja mies 43. Lapsettomuus johtuu miehen huonosta spermanlaadusta. Tulee välillä epätoivoinen olo, kun tuntuu ettei näillä kympeillä tule enää raskaaksi. Olemme luomuna yrittäneet lasta jo kohta kaksi vuotta.

Meillä oli sillon ekakäynnillä (1½v. sitten) Ihan vain kartoitus että mitä tehdään. Sit, seuraava kerta käskettiin varata aika, ku menkat alkaa, että saadaan tehtyä aukiolotutkimus, muistaakseni kp 3-4? Periaattees ultran voi tehdä, tosin limakalvosta ei paljo tietoa heru. Sitte sen aukiolotutkimuksen jälkeen sain lähetteen labraan, seuraavista kuukautisista (en nyt muista Kp:ää) tarkistettiin nuo sukupuolihormonit. Eli paljon odottelua. Sitten vasta kuukautta ennen testattiin hivit kupat ja kaikki kymmenen muuta. Eli heinäkuus vuosi sitten katottiin hormoonit ja joulun välipäivinä sit nuo taudit. Yli puoli vuotta piti jonottaa ennen varsinaista hoitoa.

Se riippuu niin hirveästi siitä, et mis oot hoidois, käytäntö meinaan, ne on erilaiset. En nyt muista, oliko teillä suunnittelukäynti jo tehty?

AAAAARGH! Isäntä oli hakenu pitsaa. Mulle ei ku lasken kuulemma pisteitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TSiisUS. |O

T. Ulpis, K&O pp8

Mulla oli siirto eilen ja kaks pikku mussukkaa siirrettiin :heart: Yhtään alkiota ei menny roskiin vaan noi oli ainoat jotka jouduttiin sulattaan. Joten pakkaseen jäi vielä 7 mussukkaa. Nyt sit kahden viikon piinailu ja inhojen lugejen käyttö. Onneks niitä lugeja ei tartte käyttää kuin se kaks viikkoo vaikka raskautuiski kun tehtiin pas luomukiertoon

Samary: Nyt peukut pystyy että kiinnnittyvät. Tilasin maanantaina ultraan ajan ja se on nyt sitten ensi viikolla keskiviikkona. Harmi vaan jos siirtopäivä menisi viikonloppuun koska silloin se ei onnistu kun klinikka on viikonloput kiinni. Kiva tietää ettei niitä lugeja tarvitse käyttää kuin kaks viikkoa.

sporty: kiitos vastauksesta. soitin tänään ivf hoitajalle myös ja kysyin tätä tilannetta, hän sanoi että ihan ok, he ovat siihen tottuneet...mutta minulle varmaan epämielyttävää....ja niin tulee olemaan..

ulpulummukka: ei olla vielä käyty kertaakaan, vaan nytten on eka käynti lääkärillä....ja ollaan naikkarille menossa, saas nähdä kuinka pitkä prosessi tämä tulee olemaan...koska nytt jo tuntuu siltä ,että ei jaksais odottaa....ja kun yksityiset on niin himskatin kalliit...

Tiina80: Kyselit, että eikö kukaan muu ole saanut sumujen tilalle piikkiä. Minäkään en ole saanut mutta olisin kiinnostunut tietämään tuosta piikistä lisää, mm. onko useita piikkejä, vaikuttaaka kuten sumut, missä vaiheessa pistetään jne. Kiitos tiedosta.

meille ainakin lääkäri sanoi että jos saadaan hyviä alkioita niin siirretään yksi koska olen niin nuori ja meillä on jo yksi lapsi mutta jos tulee heikkoja alkioita niin voidaan siirtää kaksikin jos me itse niin halutaan kun kuitenkin siinä on riski heikommillakin alkioilla että ne lähtee molemmat

meillä pistettiin yksi piikki kierron 19päivä ja se ajaa saman asian kuin sumut ultrat, punktio ja siirto vain viikkoa myöhemmin kuin sumuilla mutta muut piikit aloitetaan ekan ultran jälkeen ihan normaalisti ainakin meillä on vain se yksi piikki joka ajaa saman asian kuin sumut piikki kun on pitkä vaikutteinen

Mulla oli viimeksi sumut, mutta nyt aloitan puregon annoksella 175 toisena kiertopäivänä, ja en saa sumuja ollenkaan. Ja sano että punktio ois n. 2 vko piikittelyn aloituksesta.
Nyt siis vain odottelen menkkojen alkua.
Me saatiin viimeksikin itse valita laitetaanko 1 vai 2, ja 2 oli vaan käyttökelpoista ja harmitti sitten jälkeenpäin kun valittiin vain 1, eli se toinen meni "roskiin" kun yhtä ei voi kuulemma pakastaa. Nyt ollaan sitten päätetty että jos 2 hyvää tulee niin kumpikin laitetaan. Ja mies jo valmiiksi hermona, saadaan koiranpentu 10.9 ja sitten jos vielä kaksoset tulee niin hän menettää kuulemma yöunet heti kättelyssä.

Me saatiin itte päättää (melkein) montako laitetaan. Lääkäri väitti vastaan että laitetaan vaan yksi, kun oli kaksi superhyperhyvää alkiota ja koska oon nuori. Halusin kuitenkin kaksi alkiota ja molemmat sain. Negaa vaan näytti testi.
Ainoa este kahdelle alkiolle tuntui lääkärille olevan se, että kun kaksosissa on kova työ... On toki mut silti, yhdelläkin alkiolla voi tulla kaksoset!!! jotta ei se määrästä oo kiinni.

Piinailu jatkuu ja mahakivut kovenee...v :(
Entelee ilmeisesti alkavia menkkoja...

T. Ulpis ja K&O (Pp 9) :wave:

Siis mä en ainakaa enää kehtaa mennä omasta apteekista hakemaan yhtäkään testiä! Oon täs 6 ja puolen vuoden aikana hakenu kerran kuukaudessa testin. Oikeesti, mikä rahamäärä niihin on menny!!!
Nuo nettitestit on ainaski halvempia. :D

Pitäiski kysyä sitä alennusta... :D

Tuulia-76 kyllä meillä ainaski on pakastettu yks alkio yksinäänkin! Eli meillä meni talvella 9 alkiota pakkaseen 4 putkee joissa kaks alkiota ja yks jossa oli yks alkio. Vai tarkottikohan ne sitä et kun ei menis kokonaisuudessaan kuin yksi alkio pakkaseen?
Me päädyttiin kahden alkion siirtoon siksi että, jos selviää sulatuksesta ei haluta laittaa roskiinkaan hyvää alkiota. Ja sit et olis ihan kiva et tulis kaks vauvaa yhtäaikaa vaikka se rankkaa oliski kun on siinä niin paljon hyviäkin puolia esim. niistä on seuraa toisillensa.

Yhteistyössä