2 IVF elo/syyskuu

Sesty: kävin eilen ultrassa oli kp10 13 mm follikkeli ja limakalvo oli 6,7mm. Torstaina pitää ruveta tikuttaan ovista, tod.näk ovisplussa tulee testiin perjantaina tai lauantaina. En tiiä yhtään mikä on onnistumisprosentti.
Olen itsekin miettinyt että kummassakohan on parempi prosentti lääkkeellisessä vai luomu PASsissa? Jos jollain on tietoa niin olis kiva kun kertois.Jotenkin vaan tuntuu et ei varmaan hirveetä eroa ole prosenteissa.
 
eli olen selkä... :LOL:

Että pitikin mennä kehuskelemaan niillä kuudella a-luokan alkiolla!!! prkl.
Soittivat Tays:sta, olin jossain Parkanon kohdalla ajelemas ja kehuivat jotta siirtoon päästään (ONNEKSI!)
No kysyin sit jo puhelimes et yks vai kaks? Ei sanonu, kuulemma ei ollu sitä tietoa näkösällä.

NOOH, pääsin sit siihen pöydälle ja ketarat ojos odottelin et alotetaanko, ku se lääkäri alko höpisemään, että joo, kaks alkiota on, pannaanko molemmat? Mä siihen, että tietysti.
Lääkäri: Siis joo, nää on aina vain a-luokan alkioita mutta.... Pakkanen on tyhjä, elikkäs jouduimme sulattamaan kaikki alkiot, ja viimeiset kaksi selvisivät. MITÄ MITÄ MITÄ MITÄ?????????????????????????

Kaikki on toitottanu et hyvät alkiot kestää ja et meillä on ainakin kaksi siirtomahd. Vielä tämän jälkeen jos epäonnistuu. Itku. :'(

No, pitää olla positiivinen, jotta Kanerva ja Onerva pysyisivät havaijin lämmössä. (nimesin kaksi alkiotani Ko. nimillä ku sattu olla nimipäivät...)

Yksi asia mikä mietityttää: Odotustilassa oli muutama mun lisäksi, menivät kaikki ennen mua, kenellekään ei tuotu niitä sinisiä muovipusseja jalkaan, mutta sitten mulle sellaiset tuotiin. Miksi? Olenko likainen, vaikka kävin suihkussa? Onko kaupunkilaiset puhtaampia kuin maalaiset? Laitoin sentään pyhäkengätkin jalkaan. :eek:


Terveisin Ulpis ja Onerva+Kanerva =) (pp1?)
 
Niin siis joo, mä taidan täällä nyt ittelleni vaan jutella, onks kaikki jossain rannalla vai?

Ootteko tavannu juoda piinapunkkua, ku pp:t alkaa? Mä vain mietin et ku en punaviinistä tykkää niin käykö liköörikarkit? :D (<--sarkasmia)

Laskin muuten jo La:n jos kaikki menee hyvin... Olis 1.5.08.
*tunnustaa nolona*

Tiedän kyl et ei saisi mutta nyt on sitte tää epätoivon kaksiviikkoinen alkanut. Ainiin, Testipäivä on 28.8.
Millä sinne jaksaa??????????????????????????

Ulpis+Kanerva&Onerva
 
se onkin tänään pp6, eikä 5 kuten aikasemmin kirjoitin. menee jo päivätkin sekasin.
minä en ole koskaa pp-päivinä juonut punkkua enkä muutakaan. en ole uskaltanut kokeilla, mutta miehen kanssa ollaan asiasta kyllä puhuttu, että kun pp:t alkaa tämä likka ottaa punkkua joka päivä yömyssyksi. mutta sitten se taas jäi.
 
Onneksi olkoon Ulpulummukka. Itselläni meni se eka piinaviikko silloin ihan ok, mutta toisella masennuin ja söin ihan hirveesti. Negatiivinen tuli silloin, mutta lopetin luget liian aikaisin. Sitten yritetään uudestaan!
Se on vaan niin kamalaa kun ei osaa silloin muuta ajatellakkaan kun onko kiinnittynyt. Ajatelkaa että onhan meillä nyt paljon paremmat mahdollisuudet kuin ilman hoitoja. :)
 
Tänään olin sitten surantaultrassa kun oon sumutellut synarelaa kohta kuukauden ja hyvältä näytti. Huomenna aloitan puregonin pistelyn annoksella 225Yksikköä ja synarela vähenee. 5 päivää pistelen ja ens maanantaina seurantaultra. Onnea kaikille matkaa.
 
Ulpulummukka: Hienoa, että siirrättävää löytyi :flower: !!! Jostain olen lukenut, että keskimäärin 66% pakastetuista alkioista selviävät sulatuksesta. Ja lääkärini kertoi myös, että yleensä kolmantena päivänä pakastetut alkiot selviävät hiukan huonommin kuin toisena päivänä pakastetut. Sitä en muista monentenako päivänä sulla alkiot pakastettiin, mutta sullakin kestivät sulatuksen huonommin kuin keskimäärin :( . Mutta nyt kuitenkin tarrasukkia Kanervalle&Onervalle "Havajin lämpöön" ! ;)

Demi: Olen käynyt yksityisellä hoidoissa ja ensimmäinen käyntini klinikalla oli helmikuussa -07. Tällöin lääkäri "haastatteli" ja kartoitti tilannettani ja endo ja pyo-ovario taustani huomioiden ehdotti suoraan IVF:ää. Tämän jälkeen kävin psykologin juttusilla muutaman kerran. Psykologi kartoitti omalta osaltaan tilannettani mm. toimeentulo puolen, tukiverkoston yms. Vasta tämän jälkeen sain klinikan puolesta "luvan" hoitoihin. Sitten jäikin vain itselleni oikeus hakeutua hoitoihin tai unohtaa hoidot. Tämä siksi, että psygologin kysymykset herättävät itselle monia kysymyksiä, jotka pitää ensin itselle selvittää.
Lääkärini piti ehkä tavallista suurempaa "kiirettä" hoidoissa, sillä tämä laki muutos alkoi painaa päälle jo silloin. IVF aloitettiin huhtikuun lopulla ja monien vaiheiden kautta punktio oli 8.6. ja tuoresiirto 11.6. josta negatiivinen tulos. Lääkärini kiirehti myös seuraavaa hoitoa eli tätä nyt tehtyä pas:ia. Eli nyt tehty pas olisi "normaalioloissa" tehty vasta kuukauden päästä, jollei tämä lakimuutos olisi edessä....
Ja niin kuin kirjoitin jo edellä niin tämä pas jää myös todennäköisesti viimeiseksi hoidokseni tuloksesta riippumatta... Sillä itselliset naiset ovat todella "huonossa" tilanteessa luovutettujen simppojen suhteen. Jos saat jonkun luovuttamaan itsellesi siittiöitä niin tilanne on eri, mutta en itse ainakaan "kehtaa" kenellekään mennä moista ehdottamaan :ashamed: ...
Joten jos nyt nega paukahtaa, niin ei auta muu kuin työstää loppuun tämä lapsettomuus henkisellä tasolla, joka on meille kaikille ihan yhtä kipeä asia elimme parisuhteessa tai emme...
 
Piinailijoille perustaa oma pino, vai saaraanko me olla täällä muitten seuras? Kertokaahan mielipide... :attn:

Kalinka:
Niin nuo mun soluset on pakastettu kahden päivän ikäisenä. Mutta kai näinkin voi käydä. Jos tää menee nyt mönkään niin osaako kukaan sanoa, kauanko julkisella yleensä menee että pääsee uuteen IVF hoitoon...?

T. Ulpis ja Kanerva&Onerva, pp2
 
Tervetuloa mukaan Satunnainen kulkija!!! Meillä oli ensimmäinen IVF-hoito keväällä. Muistan kuinka mua jännitti ja miettitytti moni asia. Nyt toinen kerta meni jo huomattavasti paremmin. Kädet tosin tärisi edelleen kun pistin ja sydän hakkasi kahta sataa B)
Itselläni varsinaiset punktiot ovat olleet kivuttomia.

Omat fiilikset: vatsa edelleen turvoksissa ja nipistelyä munasarjoissa. Alaselkää hieman jomottaa. Ja tuntuu ja näyttää että rinnat kasvaneet (toiveajattelua) :LOL:

Unelma-anelma pp5
 
siis mulle sopii kyl että ollaan kaikki vaan täällä! :hug:

Mahaa vihloo taas, toiv. jarrusukat pitää.

Vieläkin harmittaa että ne alkiot kuoli, höh! Ei se muuten, mutta ku miehen kanssa sovittiin, että käytetään nämä alkiot loppuun ja pidetään sit taukoa jos ei nyt tärppää. No nyt se tauko sitte alkaa vähä aiemmin. En tiedä, varmaan taisteluhalu taas nousee ja haluankin sitte jatkaa heti perään. Ja jotenkin pelkään sitä punktiota, ei nimittäin ollu mulle mikään miellyttävä kokemus... :(

T. Ulpis ja pp2 (OnervaKanerva myös tietysti!!)
 
Hei!

Kalinka71: Kävin kirjoitteleen kuulumisiani lapsettomuuspuolen kesäkuun plussaajiin.

Toivon sydämmestäni sinulle ja kaikille muillekin että pikkuiset matkalaiset tarrautuisivat kovasti kiinni ja pysyisivät siellä loppuun saakka.
Onnea kovasti myös kaikille hoidoissa oleville, punktioon meneville ja piinaajille!

Terveisin mai68 odottajien puolelta
 
Hei taas!

Nyt on lomat lomailtu ja arkinen aherrus alkaa ja tietenkin säät on mitä parhaimmat. 1. PAS hoito on alkanut Progynovalla ja ihan jännää miten käy meille kun on vain 3 hyvää alkiota pakkasessa, pärjäävätkö sulatuksessa vaiko ei ja tarttuuko sitten tuo alkio vaiko ei. Meille siirretään vain yksi, jos niin pitkälle päästään. Onko jollakulla kokemuksia Progynovasta? Tuleeko jotain sivuoireita? Siirto on elokuun viimeisellä viikolla luulisin.

Elinalle tiedoksi että paino ei ole tippunut niinkuin haluaisin mutta kunto on pyöräilystä ja kävelystä kohentunut. Miten sinulla?

Tsemppiä kaikille piinailijoille!
 
Tsemppiä kaikille piinailijoille!
Ulpulummukka, kuulosti pelottavalta tuo sulatushomma. Olen itsekin asennoitunut, että pakkasessa on siirrettäviä 3-4 kerraksi, mutta nyt rupesi pelottamaan. Kyllä ne varmasti kertoivat sulatuksen riskeistä sairaalalla, olin vain unohtanut koko asian...
En myöskään muistele piikittelyä ja punktiota hymyssä suin. Huomenna on ensimmäinen ultra ja sitten varmaan selviää siirtopäiväkin, jos siihen päästään... :|
Välillä tämä kaikki tuntuu niin pitkältä ja vaikealta... :(
 
SaaraX, olen laskenut pisteitä ja pistellyt samalla noin puolitoista viikkoa Gonalia. En voinut muuta tehdä tämän aamuisen vaa'alla käynnin jälkeen kuin nauraa - paino vain nousee!!! Nyt olen kyllä sitä mieltä, että taitaa nuo pistokset vaikuttaa ja tämä on hormonaalista nousua - vatsakin on niin turvoksissa että ei kyllä housut ole enää yhtään löysät. Loman aikana tuli ehkä kilo lisää, jos sitäkään
Lenkkeily on kyllä jäänyt ilmojen ja koiran kipeän tassun (on ollut mun lenkkikaveri) takia tosi vähille, lähes nollilla. Eiköhän tämä tästä, kun syksy etenee.

Tämä toinen ivf-hoito on mennyt tähän asti ihan mukavasti, ilman mitään ongelmia. Tuo painonnousu ja itkuherkkyys ovat oikeestaan ainoat, jotka olen huomannut. Ja nukun huonosti, yöunet alkavat olemaan neljä viisi tuntia yössä ja se on mulle liian vähän. Toivottavasti saan viikonloppuna tankattua unikiintiöt täyteen.

Mulla on huomenna ultra ja alkuviikosta punktio joko maanantaina tai tiistaina. Olen jo töissä ilmoittanut, että olen koko ensi viikon poissa. En halua riskeerata sinkoilullani enää yhtään mitään. On tämä niin kallista puuhaa yksityisellä sektorilla nelikymppisille, valitettavasti! Toivotaan, että tämä toka yritys toisi toivotun tuloksen.
 
Hei taas!

Elina67: Sama täällä, liikunta jäi kun tietysti sairastuin lomallani kuten usein tuppaa tapahtumaan ja alkuloman lupaavat pyöräilyt jäivät loppulomalla vähäisiksi. Toisaalta olen ihmeissäni ettei loman syöpöttelyt ole painoani nostaneet vaan nyt olen saanut pari kiloa pois, mutta se on aivan liian vähän... 10 kiloa pitäisi saada. Toisaalta kunto on parantunut, 9 km päivittäinen työmatka pyörällä edestakaisin sujuu ilman suurempia ponnistuksia ja ennätysajalla, onneksi säät ovat suosineet. Totta on että Gonalit keräävät turvotusta ja aiheuttavat painonnousua. Se painonnousu kyllä sitten katoaa eikä ole vahingollista. Progynova ei ole aiheuttanut vielä sitä, mutta minulla on vasta 3. hoitopäivä meneillään. Minua väsyttää koko ajan, uniongelmia ei ole paitsi se, että normaalit yöunet ei tahdo riittää. Tuon estrogeenin sivuvaikutuksia sekin, tekee kuulemma naisesta lauhkeamman, hihii... se ehkä on joskus tarpeen.

Tsempataan syksy ja pistetään kilot karisemaan! Ei hampaat irvessä vaan niin että liikkuminen on mukavaa ja että vasta ei kurni jatkuvasti. Keskenmenoriski kuulemma olisi pienempi minun tapauksessani, jos kilot vähenisivät, siinä on motivaatiota kyllä.

Fiksu päätös olla sinkoilematta, minulle se ei ole aivan helppoa mutta yritän rauhoittaa ja vähentää työmatkoja ja muita juttuja nyt lähiaikoina. Onneksi on joustava työaika ja voi ottaa "omaa lomaa" silloin kun on tarpeen. Punktion jälkeen onkin hyvä levätä, minun PAS pitäisi olla lunkimpi juttu.

Kuunlilja: Tsemppiä, pitkältä nämä hoidot aina tuntuvat, mutta ei oikein voi muuta kuin odottaa. Noita sulatuksiakaan ei voi murehtia etukäteen, niille kun ei itse mitään voi.
 
Alan pikkuhiljaa masentua kohtalaisesti.
Tänään tuli se epikriisi Tays:sta, missä kerrottiin alkion siirrosta. Meni jotenki näin: Sulatetaan 6 alkiota, joista kaksi viimeistä selviää, nekin vain osittain!!!!!!!!!!!!!
TSIISUS!
Voiko tämän vaikeampaa olla. Se lääkäri ei puhunu tuosta alkioiden huonolaatuisuudesta mitään tiistaina. :'(
Eli alkiot olivat 5-soluisia pakastettaessa, edellisessä Pas:ssa siirrettiin 5-soluinen ja 3-soluinen. Nyt molemmat oli vain 2-soluisia. Tosi heikkoa.

Oli pakko itkeä tirauttaa aamulla. Eihän nuo alkiot voi millään selvitä...

T. Ulpis ja Onerva&Kanerva pp3
 
Miten on Kalinka71 ja Helinäkeiju75 ja Maariaan päivät sujuneet?
Itse sain äsken töissä kauheat krampit alavatsaan. Kestäneet jo pari tuntia. Mitä lie tarkottavat?
Väsyttääkin mutta kun vatsa on tulessa ja turvoksissa niin ei uni tule silmään. Perjantaina pp7. Jänniä aikoja eletään itse kukin.
Onnea ja voimia kaikille!!!!
 
maalaan :(

Soitin jo varoiksi Keskussairaalaan ja kysyin, että kuinka pitkä on jono seuraavaan IVF:ään... 8kk!
En jaksa oikeasti toivoa että kyytiläiset havaijilla pysyy. Niin huono tuuri on ollut ennenkin että en oikein jaksa uskoa enää onnellisiin tapahtumiin... Hammaskin on niin S**t*nan kipeä, Pensilliini kuuri tuli ja mietin et uskaltaako sitäkään ottaa. Toisaalta jos on infektio niin kyytiläiset ei varmasti tartu... :'(

Mä en jaksa.

T. Ulpis ja pp4
 
pp9 tänään. ihmeen hyvinn olen pystynyt pitämään ajatukseni poissa koko asiasta. oikein mitää mainittavaa oiretta suuntaan tai toiseen ei ole. en ainakaan tunnusta, tai jos onkin niin menevät kyllä luge-palleroiden piikkiin kaikki. ehkä eilen huomasin pientä juilimista töissä, yhtenä iltana miehen käsi painoi rinnansivua ja jotenkin se tuntui minusta kamalan pahalta, siis kipeätä. mutta, kuten sanoin. kaikki nämä "oireet" menevät luge-palleron piikkiin.
 
Toinen ultra takanapäin. Poimittavia on maanantaille viisi tai kuusi tasakokoista ja sitten jokunen pienempi. Torstaina olisi sitten siirto. Kyllä mä NIIN toivon, että vihdoinkin tärppäisi ja pääsisin nauttimaan aamupahoinvoinnista, turvotuksesta jne!!!
Hyvää viikonloppua!
 
Samary: Joko ovis on plussaa ? Minä odottelen että saisin varata ajan ultraan ja sitten tämä asia etenisi. Montako teillä on pakkasessa ? Meillä on 3, joten pitää toivoa että sulatuksesta 2 selviäis, kun olemme päättäneet että 2 siirretään tällä kertaa.
 

Yhteistyössä