Ulpulummukka: Hienoa, että olet saanut painoa alaspäin :flower: !!! Ja onneksi "klamydia-juttu" oli väärä hälyytys =) !!! Joo, itsekin luin siitä lääkeohjeesta joka tuli siinä luge paketin mukana, että niitä voisi ottaa myös suun kautta. Mulle sanottiin "tehon" olevan parempi "paikallishoitona" annettuna
...tiedä häntä...
Demi: mulla myös taustalla endo ja kun menin klinikalle niin aloitettiin suoraan IVF:llä. Tapauskohtaista kylläkin...
Ja sitten siihen, josta haluatte kuulla... Eli tänään kaikki kahdeksan "mussukkaa" otettiin pois pakkasesta aikomuksena tehdä pitkä viljely maljalla (eli blastokysti vaiheeseen asti) ja sitten siirto, joka oli siis alustavasti suunniteltu 15.8. Tänään sain kuitenkin klinikalta "hätäpuhelun" kun "mussukat" eivät näytä selviävän...
Klinikalle selvittyäni selvisi, että niistä kahdeksasta kuusi oli menetettyjä. Ja ne kaksi jäljelle jäänyttäkin "huonovointisia". Eli pakkaseen laitettaessa ne oli ollut kahdeksan soluisia, mutta molemmista oli kaksi solua menehtynyt...
No nyt sen verran tilanteestani, että olen hoidoissa käynyt itsellisenä naisena ja tietenkin luovutus simpat tämän takia käytössä... Tietenkin lastakin ajatellen paras tilanne olisi se, että hänellä olisi molemmat rakastavat vanhemmat, mutta nyt en lähde puimaan tätä asiaa...
Niinpä lääkäri ehdotti, että josko laitettaisiin molemmat hengissä olevat alkiot. Mutta tämän tilanteeni takia, en mitenkään voinut ottaa sitä riskiä että molemmat lähtisivätkin kehittymään, joten loppujen lopuksi kyytiin lähti yksi kuusisoluinen "mussukka".
Ajatukset on sekaisin, sillä jos tämä pas nyt epäonnistuu niin todennäköisesti mulla ei ole enään mahdollisuutta lapsen saamiseksi. Kyse on taas siitä p.......n :/ uudesta laista. Tällä hetkellä Väestöliitossa (hki) on luovuttajia yllättäen käynyt enemmän kuin viime vuonna yhteensä (lehtitieto). Mutta nyt kun ei ole enää anonyymi luovuttajia, niin luovuttajat voivat myös itse päättää missä hoidoissa solujansa käytetään. Ja ikävä kyllä ilmeisesti kaikki luovuttajat tähän mennessä ovat kieltäneet solujensa käytön itsellisten naisten hoidoissa, joten.... :'(
Toivottavasti teillä muilla on paremmat fiilikset!!!
Tässä päivitettyinä hoitoaikataulut/-paikat:
Unelma-Anelma 2.ICSI testipäivä 21.8.
HelinäKeiju75 2.PAS HKI Felicitas testipäivä 22.8.
Kalinka71 1.IVF:n 1.PAS Hki Väestöliitto testipv 26.8. (virallinen testi ma 27.8.)
Maariaa 3.IVF Hki Väestöliitto alkionsiirto 13.8.
Ulpulummukka 1.IVF/ICSI:n 2.PAS Seinäjoen KS/Tays alkionsiirto 14.8.
Angelina 1.IVF:n 1.PAS elokuu Tays
SaaraX 1.IVF:n 1.PAS elokuu
Päivi68 1.IVF elokuu Tays
Elina67 2.IVF elokuu Lpr Felicitas
Lapin matkaaja 3.IVF elokuu
Samary 1.IVF:n 1.PAS elokuu Oulun Väestöliitto
Nikki28 1.IVF elo-syyskuu
Sesty 1.IVF:n 1.PAS elo-syyskuu
Tuulia-76 2.IVF elo-syyskuu
Lotta77 2.IVF elo-syyskuu
Mari66 2.IVF elo-syyskuu
Kuunlilja 2.IVF elo-syyskuu Tays