2 IVF elo/syyskuu

Huomenna pitäis olla alkionsiirto... Toivottavasti viiriäiset pysyy hengissä. Sniisk: :$
Jännittää vain ku isäntä ei pääse mukaan töiden takia ja nyt pitäis itte ajaa noin 200km tampereelle. AAARGH!
Kiva kun täällä alkaa nyt hoidot oikein ryminällä, toivottavasti saadaan paljo plussia.

Joo, ei mulla sitte sitä klamydiaakaan ollut =), mutta hermot on ollu kireällä montapäivää, varmaan luget aiheuttaa. Tissitkin on niin kamalan kipeät... ja oksettaa! yäk.
Onko teillä muilla tullu pää kipeäksi Lugeista?

Laihdutus:

Paino on pisteillä pudonnut 3kg!!!!! takana kaksi viikkoa pisteilyä!. Jees!
:saint:
 
s80
Jarruhormonihoito on nyt takana, keskiviikkona menen lääkäriin ja pistoshoidot alkavat - en tiedä tarkemmin, millä lääkkeillä. ensimmäinen IVF-kierros nyt siis menossa.

Millaisia sivuoireita teille on näistä pistoshormoneista tullut, ja miten pian pistelyn jälkeen ne ovat alkaneet?
 
Hei taas,
Tsemppiä Ulpulummukalle, hienoa että pisteet on tehnyt tehtävänsä. Toisinsanoen se olet ihan sinä itse joka sen olet tehnyt! Mun pitäis kans ruveta pisteille että sais taas mielen paremmaksi kun vaatteet ei kiristäis. Aloitamme taas hoidot marraskuussa, minulla on reissu jenkkeihin eikä uskalleta ennen sitä reissua, jos sattuisikin jotain.
Meillä seuraava hoito on ensimmäinen pas ja kahdella mennään.
Liikuntaa tarttis saada ja paljon muuta ajateltavaa niin saattais jopa onnistua.
 
Ulpulummukalle, Maariaalle ja Kalinka71 onnea tämän viikkoisiin siirtoihin!!!

s80: pistoshoidoista olen huomannut seuraavaa... kun munarakkulat alkavat kasvamaan niin alavatsassa nipistelee välillä. Pistojen loppuvaiheessa alavatsa alkaa turpoaamaan hieman. Luultavasti turpoaminen johtuu siitä, että mulla hormonit on tuottanut n. 20 munarakkulaa. Kannattaa muistaa juoda paljon vettä, että aineenvaihdunta toimii.

Omia tuntemuksia: vatsa edelleen turvoksissa etten voi käyttää ns. normaaleja vaatteita. Lääkitys tosin voi aiheuttaa turvotusta. Onneksi lääkitystä oon saanut vähentää eli eilen loppui toinen antibioottikuuri tänään loppuu toinen. Kortisonilääke ja Luget jatkuvat. Välillä nipistelee alavatsasta sekä eilen ja tänään on ollut menkkamaisia kipuja.
Että näin sitä edetään piinapäivä kerrallaan :)

Unelma-anelma 3pp
 
Tilannekatsaus: soittivat klinikalta, että "mussukat" eivät ole selvinnyt hyvin sulatuksesta... :'(
Joten olen juuri nyt lähdössä alkionsiirtoon (jos mitään siirrettävää enää on kun klinikalle asti pääsen)...
 
Hei!

Tulin juuri klinikalta ensimmäisestä ultrasta. Viisi tasakokoista oli näkyvissä ja kaikeinkaikkiaan niitä oli yhdeksän eli huomioden ikäni, niin lääkäri oli tulokseen oikein tyytyväinen. Ensi viikolla on punktio, mutta käyn vielä perjantaina ultrassa ja silloin vasta varmentuu se päivä (ma tai ti).
Pistelyt ovat menneet mukavasti ja olen ollut lähes "oireeton". Itku on herkässä, mutta muuten olen loistavalla tuulella.

Nyt sitten vain odotellaan ja kasvatelleen niitä rakkuloita:eek:)
 
että miten teillä on tehty tutkimukset...siis onko kaikki lapsettomuus tutkimukset myös tehty samassa paikkaa missä olette hoidossa.... siis tarkoitan sitä, että pääseekö nopemmin eteenpäin hoidoissa , jos tällainen asia on jo selvillä kun menee ensimmäiselle käynille lääkärille...?? koska meillä on todettu endo olevan se syy 2003... kiitos etukäteen vastauksista =)
 
Luget voi ottaa suun kautta myös, mutta tulee kuulemma varmemmin huono olo, joten suositellaan ala kautta vaikka onkin sotkusempaa puuhaa. Näin sanoi hoitaja mulle ava-klinikalla Turussa.
Varmimman tiedon saa aina kun soittaa klinikalle.
 
Ulpulummukka! Itse olen kans menossa Taysiin PAS:iin tässä kuussa, toivottavasti. Kuinka monta alkioo sulla otettiin sulamaan ja saitko itse päättää? Mulla on vaan kolme pakkasessa niin mietiskelen että kuinkahan monta ottavat. Jos ottaa kaksi ja molemmat selviää niin tottakai haluan molemmat mukaani! Tiedä sit mikä tuolla on käytäntönä, montako ottavat sulamaan. Jännittää kauheesti juuri se miten ne selviää sulatuksesta!

Kalinka71 Miten kävi??? Toivon kovasti että sait kyytiläisen matkaan!
Omaa napaa: Menkat alkaa olla ohitse. Ihan normaalit menkat tulivat vaikka kuusi viikkoa myöhässä. Ens viikolla on sitten eka ultra. Tasan viikon päästä, vasta.

Onnea kaikille tasapuolisesti punktioihin ja siirtoihin!!!
 
meillä on viikolla 38 punktio ja siirto eli noin syyskuun puolessa välissä perjantaina menen pistättämään enaton dual piikin se on sama kuin ne sumuteltavat ja erillainen pistettävä kun menopur niin sovin ajan neuvolaan
 
Ulpulummukka: Hienoa, että olet saanut painoa alaspäin :flower: !!! Ja onneksi "klamydia-juttu" oli väärä hälyytys =) !!! Joo, itsekin luin siitä lääkeohjeesta joka tuli siinä luge paketin mukana, että niitä voisi ottaa myös suun kautta. Mulle sanottiin "tehon" olevan parempi "paikallishoitona" annettuna ;) ...tiedä häntä...

Demi: mulla myös taustalla endo ja kun menin klinikalle niin aloitettiin suoraan IVF:llä. Tapauskohtaista kylläkin...

Ja sitten siihen, josta haluatte kuulla... Eli tänään kaikki kahdeksan "mussukkaa" otettiin pois pakkasesta aikomuksena tehdä pitkä viljely maljalla (eli blastokysti vaiheeseen asti) ja sitten siirto, joka oli siis alustavasti suunniteltu 15.8. Tänään sain kuitenkin klinikalta "hätäpuhelun" kun "mussukat" eivät näytä selviävän...
Klinikalle selvittyäni selvisi, että niistä kahdeksasta kuusi oli menetettyjä. Ja ne kaksi jäljelle jäänyttäkin "huonovointisia". Eli pakkaseen laitettaessa ne oli ollut kahdeksan soluisia, mutta molemmista oli kaksi solua menehtynyt... :(
No nyt sen verran tilanteestani, että olen hoidoissa käynyt itsellisenä naisena ja tietenkin luovutus simpat tämän takia käytössä... Tietenkin lastakin ajatellen paras tilanne olisi se, että hänellä olisi molemmat rakastavat vanhemmat, mutta nyt en lähde puimaan tätä asiaa...
Niinpä lääkäri ehdotti, että josko laitettaisiin molemmat hengissä olevat alkiot. Mutta tämän tilanteeni takia, en mitenkään voinut ottaa sitä riskiä että molemmat lähtisivätkin kehittymään, joten loppujen lopuksi kyytiin lähti yksi kuusisoluinen "mussukka".
Ajatukset on sekaisin, sillä jos tämä pas nyt epäonnistuu niin todennäköisesti mulla ei ole enään mahdollisuutta lapsen saamiseksi. Kyse on taas siitä p.......n :/ uudesta laista. Tällä hetkellä Väestöliitossa (hki) on luovuttajia yllättäen käynyt enemmän kuin viime vuonna yhteensä (lehtitieto). Mutta nyt kun ei ole enää anonyymi luovuttajia, niin luovuttajat voivat myös itse päättää missä hoidoissa solujansa käytetään. Ja ikävä kyllä ilmeisesti kaikki luovuttajat tähän mennessä ovat kieltäneet solujensa käytön itsellisten naisten hoidoissa, joten.... :'(
Toivottavasti teillä muilla on paremmat fiilikset!!!

Tässä päivitettyinä hoitoaikataulut/-paikat:

Unelma-Anelma 2.ICSI testipäivä 21.8.
HelinäKeiju75 2.PAS HKI Felicitas testipäivä 22.8.
Kalinka71 1.IVF:n 1.PAS Hki Väestöliitto testipv 26.8. (virallinen testi ma 27.8.)
Maariaa 3.IVF Hki Väestöliitto alkionsiirto 13.8.
Ulpulummukka 1.IVF/ICSI:n 2.PAS Seinäjoen KS/Tays alkionsiirto 14.8.
Angelina 1.IVF:n 1.PAS elokuu Tays
SaaraX 1.IVF:n 1.PAS elokuu
Päivi68 1.IVF elokuu Tays
Elina67 2.IVF elokuu Lpr Felicitas
Lapin matkaaja 3.IVF elokuu
Samary 1.IVF:n 1.PAS elokuu Oulun Väestöliitto
Nikki28 1.IVF elo-syyskuu
Sesty 1.IVF:n 1.PAS elo-syyskuu
Tuulia-76 2.IVF elo-syyskuu
Lotta77 2.IVF elo-syyskuu
Mari66 2.IVF elo-syyskuu
Kuunlilja 2.IVF elo-syyskuu Tays
Tiina80 1.IVF syyskuu Oulun Väestöliitto/Keskipohjanmaan KS
ST74 2.IVF syyskuu
Alexandria 2.IVF:n PAS syyskuu
Amelia3 2.IVF syyskuu
Aida 2.IVF syyskuu Turun Väestöliitto
Esse 2.ICSI? syys-lokakuu
Pure love 1.IVF lokakuu
Mamselli78 1.IVF/ICSI lokakuu Tays

Tulipahan "pitkä" valitus... :snotty:
 
Soitin just Tays:n hoitajalle. Ku kerta lopullisen kohtalon saa tietää vasta puolen päivän mais, joudun sokkona ajelemaan tampereelle.
Kysyin siltä hoitsulta, että kuinka se sitte menee jos alkio ei selviä sulatuksesta ja pakkases olis vielä, niin se sanoi, että tietysti riippuen, montako pakkases on, niin ne sulattelee niitä niin kauan ku on aikaa /alkioita. Eli mulla on 6 alkiota kolmessa oljessa ja ne sulattaa siis kaksi kerrallaan(yhdessä oljessa kaksi alkiota). Tottakai, jos et itse toisin sano, ne molemmat siirretään! Siinä vaiheessa kun pakkasukkoja/prinsessoja aletaan lämmittelemään niin jos vaikka on 3 ja ne kaikki kolme selviää niin omasta halusta voidaan vaikka ne kaikki kolme laittaa. <-- oho mikä lausehirviö! :LOL:

MUA jännittää!!!!
Yksin pitää n. klo 10.30 lähteä ajelemaan jotta puoli kahdeksi ehtisin sinne. 3 tiellä on ainakin kolmessa paikkaa tietyömaa joten on pakko varata aikaa.
Pirun mies ku joku s*at*nan rehunteko on tärkeämpää. No, kai ne kantturatkin tarttee ruokaa.. :/

AAARGH! Liskojen yö oli viimeyönä ku jännittää niin... Toki se hoitsu vielä sanoi, et ku meillä kaikki alkiot oli a-luokkaa niin kuulemma olis epätod. että kukaan ei selviä. Teki mieli sanoa jotta ei kuule olis eka kerta ku todennäköisyys on meitä vastaan.!!!! |O
 
En kyl jaksa enää odottaa, mä meen nyt suihkuun ja lähden ajelemaan jotta moido.

Viim. huomen kertoilen kuis meni! Toiv. en aja kolaria. (taidan sittenkin lähteä pyhäautolla enkä riisikupilla), :saint: Kaupunkiin kun kerta lähden... :LOL:
 
Kalinka71:lle: hienoa, että oli siirrettäviä. Ja toivottavasti on tarkertuvaa sorttia.

Ulpulummukalle pidän peukkuja ja varpaita pystyssä siirtoa varten!!

Mitenkäs Maariaan siirto sujui?

Elina67: sullahan on hieno saalis kasvamassa.

Omat kuulumiset: Unohdin eilen mainita, että rinnat on olleet räjähtämispisteessä viikonlopusta lähtien. Tänään ei ole ollut mitään tuntemuksia alavatsassa. Rinnatkin ovat normaalin tuntuiset eli ei kipuja. Tähän asti pp:t ovat sujuneet ihan hyvin. Ajattelin etukäteen, että nää pp:t olisi hermoja raastavia. Välillä tunnustelen omaa kroppaa ja välillä en niin aktiivisesti ajattele asiaa.
Tänään menen sairasloman jälkeen töihin. Olinkin tulla jo mökkihöperöksi, koska eilen oli oikeastaan ensimmäinen päivä jolloin elin niin kuin normaalisti tai oikeastaan pystyin tekemään normaaleja asioita.
 
tänään pp5, aika menny taas ihan siivillä. en ole joutanut koneelle, kun nuo yötyöt on hoidettavana ollu. en mulla oikein minkäänlaisia oireita ole, ei vielä ehkä pitäisikään. yhtenä päivä oli (PP3) ikävää repimisen tunnetta nivusessa hetken aikaa. mielialat menee laidasta laitaan ja "käämit" palaa sen vuoksi turhankin helposti. luget menee edelleen ja zumenonit. odotellaan... odotellaan!
 
Samary: Kiva kun täälä on joku jolle kans on suunnitteilla pas luonnolliseen kiertoon. Oletko jo käynyt ultrassa ? Mun pitää mennä kierron 9-10 päivä sitten kun menkat vaan alkavat. Tiedätkö onko onnistummisprosentti luonnolliseen kiertoon millainen?
 

Yhteistyössä