2. RASKAUS/SEKSI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aamu

Vieras
(Tämä lähinnä teille, jotka odotatte vähintään toista lasta)

Onko kenelläkään viitseliäisyyttä antaa neuvoja, että miten IHMEESSÄ saada takaisin edes jonkinlainen kiinnostus seksiin..oon raskaana nyt toista kertaa rv 21 ja esikoinen on kohta 2v.

Mulla ei ole mieheeni mitään kiinnostusta seksuaalisessa mielessä, me ollaan kyllä usein lähekkäin ja jokus harvoin pussaillaan, mutta mä en halua enempää.
Mulle ei tuu mitään erityisiä tuntemuksia vaikka mun mies yrittääkin, ei yhtään ala siis panettamaan, vaikka miten kovasti sitä toivoisin.
Tätä on nyt jatkunut ainakin koko raskausajan, eli tamminkuulta.

Viime syksyn jälkeen meillä ""hiipui"" seksielämä, ihan vaan jotenkin vahingossa ja kai senkin vuoksi, että oltiin vaan paljon kotona kolmistaan, eikä koskaan oltu kahdestaan pariskuntana, oltiin - ja ollaan - aina vaan äiti ja isä, ei enää koskaan ""mies ja nainen"".
Mieheni kyllä toisinaan osoittaa haluavansa minua, mutta minä en juurikaan osita haluavani häntä, koska en tunne mitään, en tunne HALUA.
Tämähän on johtanut tietysti siihen, ettei mieheni halua/viitsi juurikaan mua lähestyä, todennäk. siksi, koska torjun hänet kuitenkin.
En haluaisi torjua, mutta kun ei TUNNU MILTÄÄN. Mä en VOI teeskennelläkään.
Tunnen itseni todella kamalan näköiseksi ja valtavaksi valaaksi, vartaloni ja ulkonäköni on tämän toisen raskauden myötä mennyttä kalua, tiedän tämän vaikuttavan tähän tilanteeseen aika tavalla.
Mutta olen raskaana vielä piiiiiitkään ja synnytyksen jälkeen sitä vasta järkyttävältä näyttääkin, niin kauna kunnens urheilulla saa itsensä taas jonkinmoiseen kuosiin - jos saa.

- Sitäki piti kysymäni, että mitenkäs te 2 tai useamman raskauden kokenet olette päässeet takaisin mittoihinne, vai onnistuuko se enää koskaan? Entä palautuuko pimppi entiselleen, entäs rinnat, maha?

Meillä on ollut nyt vuoden verran tosi pieni väliaikaisasunto ja ollla koko perhe nukuttu samassa huoneessa, esikoisemme on huonouninen, heräilee helposti ja niin myös me vanhemmat.
Että väsymystä ja uupumusta on kyllä ilmassa ja sitä kautta hermot aika kireellä; lähinnä usein vaan
ärsytämme toisiamme, jo pelkällä olemassaolollamme, mutta
kuitenkin ihan todella myös rakastamme toisiamme, emmekä missään nimessä edes harkitse eroa tms, päivastoin, ollaan menossa naimisiin jne.

Lähinnä siis kysynkin, että voiko tälläsiä ""kausia"" olla ja sitten taas ne himot jostain yhtäkkiä löytyiskin taas?
Onko kenellekään käynyt niin?

Sen tiedän, että miehelläni edellisessä, n. 10v, suhteessa on ollut useiden kuukausien seksitaukoja, jotka ovat ilmeisesti johtuneet hänen kumppanistaan, eikä hänestä.
Eli mieheni olisi halunnut, mutta naista ei haluttanut.
Nyt olen alkanut miettimään, että mitä jos tässä toistuu joku sama kuvio, joku, joka johtuu enemmän miehestäni, kuin minusta? Että mulle tule joku sama""reaktio"", kuin edelliselle naiselle, eikä siitä ole ulospääsyä enää...kauheeta.
Meillä on sentään lapsi ja toinen tulossa.

Itse en ole koskaan ollut yli 5v kenenkään kanssa, en vielä edes tämän nykyisen mieheni, että mulla ei kokemusta aiemmasta vastaavasta, noin pitkästä suhteesta ja tilanteesta ole.
3 edellistä, pidempää suhdettani, lyhimmillään reilu 1v, pisimmillään 4v, ovat olleet hyvin intohimoisia.
Yhden tyypin tosin olen jättänyt 3.5v seurustelun jälkeen, koska hänestä tuli samanlainen, mitä itse olen nyt; mikään seksiin liittyvä ei olis voinut vähempää häntä kiinnostaa.

Onko mulla/meillä toivoa ja mitä mä teen?
Mitään sellasta ""osta nättejä alusvaatteita""-neuvoja en nyt kaipaa, vaan jotain vähän todempaa.

Kiitos kaverit, jos jaksoitte lukea ja jospa joku vielä viitsis vastata mulle jotain..
( ei ilkeyksiä sitten kiitos, mä oon jo valmiiks ihan surkeena ja nöyränä täällä ja tiedän olevani ihan paska ihminen aina välillä, ja ulkonäkökeskeinen, sekä miestäni syyttelevä typerys...jne...)

..lisään vielä, että mieheni ja minä ollaan aiemmin ja suhteen aluksi oltu Todella Himokkaita toistemme suhteen, että tiedän siksikin kyllä, mistä jään nyt paitsi.

Ja sekin vielä, että mieheni edellinen, tosi pitkä suhde kaatui suhteen ""sisarellistumiseen"" ja molemmat sitten ""löysivät"" intohimoa muualta, mieheni minusta ja exnainen jostain, mistä lie.

Mulla on menny halut tässä kolmannessa raskaudessa eli ekan ja tokan aikana niitä vielä oli...Ja raskauksien välillä.Imetysaikana ei niinkään.

Luulen, että toi haluttomuus johtuu vaan hormoneista ja ootan, että mun halut palautuu taas, kun olen synnyttänyt.tai viimestään imetyksen loputtua.

Mä kuitenki oon harrastanu seksiä miehen kans (tosin vähemmän kuin ennen) koko tän raskauden ajan( rv34 alkaa huomenna), ku haluan ""antaa"" toiselle, vaikken ite useinkaan ""saa"". Ja tykkään kuitenki siitä läheisyydestä mitä saan, vaikken orgasmia saiskaan.
Mulla on myös paikat aika kuivat, eli seki varmasti vaikuttaa haluttomuuteen,jos laittaa jotain ""rasvausta"",ni on ehkä enemmän tuntoa...

Ulkonäköni olen kokenu myös tässä raskaudessa jotenki kauheeksi, rupsahtaneeksi, vaikka aiemmissa sellasta tunnetta ei ole ollu. Että hormonit vaikuttaa tähänki.
Ylimääräsiä kiloja mulle ei oo paljo noista kahesta raskaudesta jääny, eikä tästäkään oo tullu ku 6 kiloa tähän mennes. Mut itestä vaan tuntuu, etten ole haluttava ja seksikäs,vaan valtava...
Rinnat ei oo palautunu entiselleen, muu oikeestaan on.Tai jumppaamalla vatsa, muuten ei itekseen palautunu.

Musta tuntuu,että tää haluttomuus on ainaki mun kohalla ihan puhtaasti tän raskauden aiheuttama juttu.Ja tosiaan syytä ei oo miehessä...Tottakai se vaikuttaa miehenki käytökseen,ku mulle seksillä ei oo niin väliä ja en tunne mitään,ni toinen ei sit viitti niin usein haluta itekään...

Moi,

Ei sitä halua voi hakemalla hakea. Jos se on hukassa niin se sitä kans on. Ei siinä auta kun kokeilla mikä tuntuisi itsestä hyvälle ja mistä kiinnostuisit. Ajan kanssa.

Itse olen seitsemännellä kuulla ja eipä juuri ole halua rakasteluun, juuri kuvaamasi omakuvan takia. Tunnen itseni rumaksi, valtavaksi valaaksi, oikeaksi läski pullukaksi. Onneksi tiedän myös sen etten ole tälläinen ikuisesti vaan minulla on loppu elämäni aikaa laihduttaa. Samoin tiedän että mieheni rakastaa minua eikä ole menossa minnekään, hänkin tietää tämän olevan ohimenevä vaihe ja jaksaa odottaa.

Se mitä huomasin esikoiseni ja keskimmäisen välillä, oli se että minä vaadin seksiltä enemmän ronskiutta. Eli me hommasimme dildon jossa on klitorikselle oma värisytin. Lisäksi meillä on liukuvoidetta ja ajatuksena myöhemmin hankkia joitain leluja lisää.
Mieheni on ihan hullaantunut ajatukseen, että voi ""leikkiä"" minulla ja minä myös pidän ajatuksesta, että seksimme ei ole vain ""yksipuolista"" vaan myös minuun käytetään aikaa ja vaivaa. Samoin olen ajatellut hankkia jonkin romanttisen seksikkään alusasun joka tulevaisuudessa peittää venähtäneen mahani niin, että tunnen olevani ihan mukiinmenevän näköinen, enkä häpeile kroppaani.

Meillä onneksi lapset nukkuvat toisessa huoneessa joka HUOMATTAVASTI helpottaa seksielämää. Eli teillä se nyt toistaiseksi on vähän hankala juttu, ellei sohva ole mukava ""harrastepaikka"".

Lantionpohjan lihasten harjoittelulla paikat piukkenee nopeasti synnytyksen jälkeen ja nautinto paranee itselläkin. Älä siis huoli, ota rennosti ja anna asioiden löytää omat uomansa. Kokeile rohkeasti jotain uutta ja järjestä teille aikaa yhdessä oloon.
Varaa hotellista huone, vie miehesi sinne ja lapsi mummolaan tai mummo teille lasta hoitamaan siksi aikaa.
Hoida myös itseäsi, käy kampaajalla ja kosmetologilla. Hemmottelu omaa kroppaa kohtaan kohottaa myös itsetuntoa.

Kyllä se siitä!

Mamma 2x

Et todellakaan ole yksin!

Pienten lasten vanhemmilla on usein niin paljon muuta mietittävää että seksiin virittäytyminen voi olla todella vaikeaa. Halua ei voi napsauttaa päälle kun siihen olisi aikaa ja mahdollisuutta, esimerkiksi kahdestaan ollessa, mutta kannattaa järjestää kahdenkeskistä aikaa ihan rentoutumis- ja keskustelumielessä. Tämä saattaa johtaa myös seksiin, mutta missään nimessä siitä ei saa ottaa paineita!

Se että rakastatte toisianne kuulostaa todella hyvältä, tiedostat ne syyt mistä haluttomuus mitä todennäköisimmin johtuu. Oletteko jutelleet miehesi kanssa asiasta? Mitä mieltä hän on haluttomuudestasi, kärsiikö hän seksittömyydestä? Kannattaa pitää yllä keskustelua asiasta (kunhan siitä ei tule vatvomista) ja jutella haluttomuutesi syistä ja seurauksista, jotta miehesikään ei luule sen johtuvan rakkauden hiipumisesta. Se kohottaa hänenkin itsetuntoaan.

Miehesi kannattaa helliä sinua ja kertoa sinun olevan kaunis, vaikket sitä uskoisikaan. Tehkää selväksi milloin jompaakumpaa haluttaa ja milloin vain hellitään ja halataan, ettei kumpikaan joudu pelkäämään torjumista/torjuntaa.

Miltä sinusta tuntuu jos ja kun pääsette ""käyntiin""? Löydätkö halut kunhan ryhdytte hommiin, vai tuntuuko seksi pahalta koko ajan? Entä kumpaan keskitytte enemmän? Ottaako miehesi sinut huomioon vaikka sanotkin sen tuntuvan ikävältä?

Toivoa on aivan varmasti, koska suhteessanne on rakkautta! Muistakaa pitää keskustelukanava auki älkääkä vatvoko näitä asioita itseksenne.

Aurora rv 18
(+esikoinen 1 v 2 kk)

juu muakaan ei oikein nappaa nää sänkyhommat.. halut on hävinny jonneki.. oon vast viikol 10 kauhistuttaa oikee aatella mitä edessä..

kyllähän mä nyt oon sit ollu miehen kaa ku se on siihe suuntaa vihjannu hiplaamisellaan.. mut ei voi sanoa et mua ois haluttanu.. ihan toisen mieliks suostuin.. mutta sainpahan vielä kaiken lisäks! yllätyin tosi positiivisesti.. meinaa on aina ollu vaikeeta saada ja siinä asennossa en ole saanut ikinä mutta nyt sitten niin kävi..

kai toi mu haluttomuus on vaan sitä kun oon niin laiska ettei jaksais millää touhuilla ku haluis vaa nukkua sen pienen hetken ku kämppä on hiljanen eikä toinen muksu (melkein 3vpoika) oo koko aika jotai kinuumas..

ekas raskaudessahan kävin kuumana koko ajan.. kai ikä vaatii veronsa.. ;) oonhan jo 23v...