11-hoidot

Heidh paljon tsemppiä - ymmärrän täysin! Kukin käsittelee pettymystä eri tavalla, mut ei se asioita helpota.

Kiitos selvennyksistä seuraavan mahd hoidon aloituksesta Lili_78 ja Joku_päivä! Laittoi erityisesti miettimään se, että jos piikitykset vois aloittaa jo 2 kp. Mä tein nää omat hoitolaskelmat ajatuksella et eka Kp:nä 21 alkaa suihke 14vrk ja sit pääsee vasta pistämään. Pakko saada tähän selvyys pian, koska sit jos jo 2. sais pistää, niin ehdimme hoidon nyt kesällä ennen häitä. En haluaisi olla ihan synarela-masennuksessa silloin. ...kaikki tuntuu liian sekavalta vielä, että koska sitä ehtii hoitoon siten, ettei mene työ alta sen takia kun ei ole ihan edes 85% terävä ja innostunut kaikesta. Well.. Ei varmaan kiinnosta ketään, mut näitä mietin.

Samaan aikaan, ei vuotoa yhtään ja pp15.

Sorru tämä hetkellinen oma napa juttu, mut ei nyt oikein irtoa. Näyttäkää te, että kevätvalo vielä ihaniksi vauvanaluiksi kääntyy :)
 
Viimeksi muokattu:
Hopping,
mullakin on usein sellainen olo, että olisin kroppani kanssa pettänyt mieheni, ja pelottaa etten saa ikinä antaa hänen kokea isyyden onnea. Oma mieheni on myös tuollainen vaaleanpunaisten lasien kanssa kulkeva yltiöpositiivinen tapaus, ja se tuntuu jaksavan uskoa onnistumiseen joskus vielä silloinkin kun vuoto alkaa "jos se nyt vaikka olisikin kiinnittymisvuotoa" : / Tuntuu pahalta palauttaa se takaisin maan pinnalle, ja käy sääliksi kun se joutuu hoivaamaan hirveän negatiivisesti onnistumiseen suhtautuvaa vaimoaan jatkuvasti..

Toiveena,
en itse kyllä pidä lääkäriäni lainkaan huonona tai ammattitaidottomana, vaan se aina kertoo meille uusimmista tutkimustuloksista ja klinikkamme huomioista. Ja kuten sanoinkin, niin lääkäri sanoi laittavansa mulle lähetteen postissa, koska koki, että huoleni ei ollut täysin aiheeton (varsinkin näin selittämättömänä). Se ottaa mun toiveeni asiakkaana huomioon, ja kertoo aina rehellisen mielipiteensä. Kertomansa mukaan hänkin on kortisonia osalle potilaista määrännyt, mutta lääkärin pitää tietenkin olla vähän varuillaan tällaisten asioiden kanssa joista ei (vielä?) ole selkeää positiivista näyttöä laajoissa tutkimuksissa. Avoimesti voi tarkastella erilaisia uusia hoitomuotoja, kokeilla niitä jos potilas niin haluaa, mutta ei niitä voi sokeasti kaikille suositella koska kaikki riskit eivät vielä ole tiedossa. Kortisonin käytöstä lapsettomuuden hoidossa on vasta niin vähän kokemusta, ja ristiriitaisia tutkimustuloksia että itseänikin hieman epäilyttää. Luulen kuitenkin olevani valmis kokeilemaan kortisonia, jos niitä vasta-aineita löytyy. Mitään muutakaan hoitomuotoa kun ei ainakaan toistaiseksi ole tuollaisessa tilanteessa hyväksi todettu.

Omien googletuksieni perusteella kortisoni todella voi tuoda riskejä mukanaan, se voi mm. altistaa korkealle verenpaineelle, ennenaikaisille synnytyksille ja raskausdiabetekselle. Siitä olen kuitenkin varma, että kortisonista on osalle potilaista selkeää hyötyä, varmaan riippuu aika paljon siitäkin, että mikä vasta-aine on kyseessä. Ilmeisesti myös hepariinia ja aspiriinia on kokeiltu näissä vasta-aineongelmissa vaihtelevin tuloksin. Mieheni kertoi jostain tuollaisesta tutkimuksesta, mutta itse en ole vielä sitä lukenut. Pitää pyytää sitä näyttämään se kunhan tulee kotiin.
 
Viimeksi muokattu:
Omena_ jospa kyseessä siis on myöhäinen kiinnittyminen:) ootko ajatellu testata?

omaa napaa: Tosiaan toivon että asiat saa selvyyden. täällä edelleen runsasta vuotoa, normisti mun menkat ois loppunu jo. täytyy maanantaina soittaa sinne OYSsiin et miten tästä jatketaan. jospa saisin tänään käytyä siellä kaupassa ja hakemassa sen raskaustestin niin sais vähän selkyyttä johonki suuntaan. kattelin äsken sitä pp17 tetyä raskaustestiä ja tummat 2 viivaa siinä möllöttää :'(
 
mun teksti taas katos jonnekki :/
tietääkö joku miten toi hcg laskee? mä tein markettitestin ja plussaa et en tiiä onko hyvä vai huono juttu. en mitenkään voi uskoa et tuolla mun sisällä ois enää mitään elämää ku tänään taas tullu jotain hyytymiä ja vuotaa runsaasti :(
 
Heidh kuullostaa siltä, että kyllä sun lääkäriä kannattaisi päästä jututtamaan. Onhan tässä aikaa taas kulunut siitä sun vt.stä.

Ja joo, ajattelin nyt kuitenkin testata jossain vaiheessa kun ilman lugeja ollut 3,5 pvää ja ei vuotoa (pöljä kroppa, mut vieläkin etoo välillä). Hoitaja ei kuitenkaan antanut mitään toivoa myöhemmin kiinnittymisestä. Hcg kun oli 0, ei edes 3.
 
heidih, se voi edelleen olla vain sen toisen alkion km... Toivottavasti saat OYSistä pian vastauksen, että miten edetä. Kuten aiemmin kerroin, vaikken halua turhaa toivoa antaa, ystäväni kävi läpi tuon aivan samantyyppisen tilanteen ja toinen alkio voi hyvin koko sen ajan ja on nyt jo iso poika. Toisinaan kaksosraskauksissa vain toinen menee kesken. Arvojen laskuun en osaa vastata, löytyisköhän lisätietoa googlettamalla? esim. "HCG keskenmeno" "HCG kaksosraskaus" tms. Jos se edelleen näyttää plussaa, niin toivon, että se johtuisi siitä, että toinen pikkuisissa on sitkeästi elämässä kiinni. Tsemppiä! :hug:
 
******************11- hoidot**********************
29.5.2011

Mörkötys.................2.ivf/icsi...................siirto 31.5
leppäkerttu-77........2.ivf / 1.icsi 1.pas..........vk 22
kn071....................1.ivf 1.pas.....................vk 22
Avolavapaku.........1.icsi 1.pas....................touko-kesäk.
chidi......................1.icsi 1.pas....................kesäk.
HalleB.................2.icsi 1.pas.......................kesäk.
Toiveena................1.ivf 1.pas.....................kesäk.
SaaraX..................4. ivf 2.pas ....................vk 24
iloksi......................1.ivf/icsi........................vk 24
nanniga..................2.ivf.............................vk 24
1nainen..................2.ivf ............................elokuu
Solja....................1. ivf/icsi 1.pas................elokuu
MT79.....................2. icsi……….….................syksy
Miukumau..............3. icsi....................syys-lokakuu
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.........................
kolmisin..................4. icsi......................
fiia 69.....................3.ivf 2.pas ?..............
NormaJeane............1. ivf 1.pas.................
futuremami.............3.icsi.........................
Meg......................2.ivf 1.pas?...................
Barbarella...............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Sintu74.................3.ivf.............................
lapseton81.............1.ivf.............................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74...................2.ivf:n 1.pas?..............
Susirouva..............1. ivf.............................
Talvitaika..............1.ivf..............................
Pumppu.................1.ivf 1.pas....................
Pipsa76.................2.ivf.............................
Omena_.................
batinka ................
Rebec....................
Laurella.................
myy75.....................
Peppi1981..............

*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

iinamiina................2.ivf.1.pas...........1..........12...........
-Nella.....................1.ivf 1.pas...........1..........11..........1.6.
Sirunen81..............1.ivf:n 1.pas........1...........11...........
Mequ....................1. ivf....................1..........10...........
Hopping.................3.icsi..................1............9...........1.6.
Lili_78...................5.icsi...................2...........9............3.6.
Joku_päivä.............4.ivf...................1............6............1.6.
syssy......................4.icsi.................2............6.............
Milli81...................2. ivf 1.pas...........1............6...........5.6.
Maya82..................2.ivf...................2............4...........8.6
miralles.................2.icsi...................2............2..........8.6
Lo..........................5. icsi.................2............2.........10.6
Kevätkello..............1.ivf....................1............2.........10.6


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:..........kt.............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.IVF..............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi...............:heart:..........kt............14
Heidh...................3 icsi 3.pas........:heart::heart:.........kt............18
Toivelintu.............1.ivf 1.pas.........:heart::heart:.........vt/749......13
Kaarne................1.ivf 2.pas..........:heart::heart:.........vt/534......12
 
Jadekivi: Joo, mun rasittaa olla se realisti ja aina asiaan negatiivisemmin suhtautuja... Toinen haluaa vielä takertua heinänkorteen ja mä tulen ja repäsen sen väkivaltaisesti kädestä pois....taas kerran... :ashamed:

Kevätkello: Joo, ajattelin jaksaa testipäivään - eihän tuo keskiviikko ole edes kaukana. Mulle on tullut vähän henkinen peikko tuosta testaamisesta. En kuulu niihin, jotka hamstraavat testejä kotiin ja aloittavat testaamaan heti kun jotain voi ehkä näkyä. Mä pelkään koko testaamista, viimeksikin kädet vaan tärisi kun seisoin apteekissa testihyllyllä... :ashamed: Liian monta valkoista ikkunaa viimeisen 8:n vuoden aikana....testeistä on tullut joku symboli mulle epäonnistumisesta, enkä enää usko, että voin koskaan nähdä testissä kahta viivaa... :mad:

Heidh: Toivotaan, että siellä on toinen murunen tiukasti kiinni elämässä! :heart: Tiedän tällaisia tapauksia muutamia ihan omasta ystäväpiiristä. :hug: Niin vain sydän pamppaili ultrassa, vaikka oli tullut reilua vuotoa päiväkausia.
Hcg laskee tietääkseni samaa tahtia kuin nouseekin, eli puolittuu jo noin joka 36h tunti (olettaen, että kaikki raskausaine on tullut itsestään pois). Mulla seurattiin hcg:n laskua meidän ekassa tuoresiirrossa, jolloin sain plussan vaikka oli jo vuotanut ennen testipäivää. Hcg oli korkeimmillaan 155 ja lähti hyvin hitaasti laskemaan. Vasta raskausviikolla 6 raskauden laskettiin päättyneen, eli lasku noinkin pienestä lukemasta kesti yli 2 viikkoa. Vuodin koko ajan enemmän tai vähemmän, loppuvaiheessa vain tiputtamalla, mutta useamman päivän.
MUTTA, TOIVON etten joudu tätä edes miettimään, vaan siellä on tosiaan se murunen tiukasti kiinni. :hug: Kerroin vain jos asia sinua vaivaa...

Toiveena: Mulle on tehty 3 pas-siirtoa, joissa siirretty 5 alkiota. 7 oli alunperin pakastettuna. Sulatus aloitettiin ns. parhaista alkioista... Sanon "ns. parhaista" koska minun lääkäri tykkää sitä painottaa, että alkioluokitus on aika kiistanalaista tiedettä ja pisteyttämistapa vaihtelee klinikoittain. Hänen mielestään alkioluokituksia ei pitäisi edes kertoa asiakkaille, puhua vain normaaleista/hyvistä tai elinkelvottomista alkioista... Joka tapauksessa meillä ne kaksi parasta (1. luokkaa) ei selvinnyt sulatuksesta, mutta loput huonommat selvisivät. :| Ekassa pas-siirrossa sulatettiin siis 4, joista 2 huonompaa siirtoon (2. ja 3.luokkaa), tokassa sulatettiin 2, joista molemmat 3.luokkalaiset siirtoon ja viimeisessä sulatettiin yksi 3.luokkalainen, joka selvisi siirtoon. Plussia ei saanut... : / Tukilääkityksenä oli kortisoni ja disperiini lugejen lisäksi.

Oma napa:
Eilen taas menkkajomotuksia illalla...miksi ne tulee aina vain iltaisin? :confused:
Muuten kaikki ennallaan (lugeja voi syyttää):
- tissit räjähtää
- ajoittaista päänsärkyä
- nälkä vähän väliä, mutta vatsa täyttyy nopeasti eikä mitään tee oikein mieli...
- ajoittaisia pahoinvointiaaltoja (vähenemään päin)
- ajoittaisia menkkajomotuksia iltaisin
 
kiitos kaikille tuesta ja lohdutuksista:) edelleen vuotaa ja runsaasti, aamun testi oli haaleampi plussa kuin eilis iltainen että niin se taitaa tuo mun hcg laskea. ärsyttää jo tää vuoto, loppus jo. ja kaiken lisäksi tää flunssaki jatkuu vielä:/
en mä ite enää usko että se toinen ois hengissä. tokihan niitä ihmeitäki on tapahtunu ja ihana yllätyshän se ois mut ei meidän kohdalla semmosta tapahdu.

Toiveena: meille on aina ensin siirretty TOP-alkiot yksi kerralla ja sen jälkeen muut jotka on pakastettu kaksittain.
Hopping: tsemppiä piinailuun ja toivottavasti oireesti ovat just raskausoireita:) meinaatko testailla?
 
Kortisonin käytöstä ja vasta-aineista. Meillä keskenmenon jälkeen testattiin vasta-aineet ja ne olivat koholla, kuulemma esikoisen jälkeen ilmeisesti olen allergisoitunut miehen proteiineille. Tarkemmilla testeillä sitten todettiin että ei ne niin kovin korkeat olleetkaan, mutta varmuuden vuoksi minulla on ollut näissä kaikissa yrityksissä sen keskenmenon jälkeen (noin 4 PAS-hoitoa) kortisoni mukana. Sivuvaikutuksista ainut haitta on ollut vatsaärsytys ja etova olo. Kyseessä on suhteellisen lyhyt kuuri ja suulakihalkion riski sikiölle on melko pieni vaikkakin koholla kortisonia syödessä.

ON: Nyt alkoi vuoto ja pääsin aloittamaan limakalvon kasvatuksen tuota vihoviimeistä PASia varten. Se on nyt sitten korkeimmassa kädessä mitä tässä tapahtuu... Mies sanoo että pitäisi ottaa rennosti, mutta esikoinenkin lähti ihan normaalissa elämän hässäkässä alulle 1.IVF:n 2. PASista. Aion elää ihan normaalia elämää, yrittää olla iloinen, positiivinen ja onnellinen siitä mitä jo on. Laskeskelin että pitäisi ehtiä testaamaan ennen heinäkuuta, jos tämä nyt menee niinkuin aiemmin.

Voimia kaikille pettyneille ja tsemppiä piinailijoille!
 
******************11- hoidot**********************
30.5.2011

Mörkötys.................2.ivf/icsi...................siirto 31.5
leppäkerttu-77........2.ivf / 1.icsi 1.pas....siirto 31.5
kn071....................1.ivf 1.pas.....................vk 22
Avolavapaku.........1.icsi 1.pas....................touko-kesäk.
chidi......................1.icsi 1.pas....................kesäk.
HalleB.................2.icsi 1.pas.......................kesäk.
Toiveena................1.ivf 1.pas.....................kesäk.
iinamiina................2.ivf.2.pas.....................kesäk.
SaaraX..................4. ivf 2.pas ....................vk 24
iloksi......................1.ivf/icsi........................vk 24
nanniga..................2.ivf.............................vk 24
1nainen..................2.ivf ............................elokuu
Solja....................1. ivf/icsi 1.pas................elokuu
MT79.....................2. icsi……….….................syksy
Miukumau..............3. icsi....................syys-lokakuu
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.........................
kolmisin..................4. icsi......................
fiia 69.....................3.ivf 2.pas ?..............
NormaJeane............1. ivf 1.pas.................
futuremami.............3.icsi.........................
Meg......................2.ivf 1.pas?...................
Barbarella...............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Sintu74.................3.ivf.............................
lapseton81.............1.ivf.............................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74...................2.ivf:n 1.pas?..............
Susirouva..............1. ivf.............................
Talvitaika..............1.ivf..............................
Pumppu.................1.ivf 1.pas....................
Pipsa76.................2.ivf.............................
Omena_.................
batinka ................
Rebec....................
Laurella.................
myy75.....................
Peppi1981..............
Heidh...................

*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

-Nella.....................1.ivf 1.pas...........1..........12..........1.6.
Sirunen81..............1.ivf:n 1.pas........1...........12...........
Mequ....................1. ivf....................1..........11...........
Hopping.................3.icsi..................1...........10...........1.6.
Lili_78...................5.icsi...................2...........10...........3.6.
Joku_päivä.............4.ivf...................1............7............1.6.
syssy......................4.icsi.................2............7.............
Milli81...................2. ivf 1.pas..........1............7...........5.6.
Maya82..................2.ivf...................2............5...........8.6
miralles.................2.icsi...................2............3...........8.6
Lo..........................5. icsi.................2............3.........10.6
Kevätkello..............1.ivf....................1............3..........10.6


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:..........kt.............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.IVF..............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi...............:heart:..........kt............14
Toivelintu.............1.ivf 1.pas.........:heart::heart:.........vt/749......13
Kaarne................1.ivf 2.pas..........:heart::heart:.........vt/534......12
 
Viimeksi muokattu:
mammaksitestit ei edelleenkään tullu:/ ja taas meni valituspostia sinne. no eipä tarvinnu tänään testailla. kohta pääsen soittaan sinne OYSsiin:) vuoto on vähän rauhottunu mut on sitä vielä.

mites piinailijat ootteko testaillu?
 
Heidh, muistithan tilauksen maksamisen jälkeen 'palata palveluntarjoajan sivulle', siis laittaa sen ruksin siihen yhteen kohtaan?? Mulle kävi kans kerran noin ettei testejä näkynyt eikä kuulunut, ja laitoin postia ja asia sitten selvisi. Ne ei tavallaan kai saa tietoa mitä mä oon tilannut ja maksanut ellei sitä ruksia ole ja se ei jotenkin kirjaudu sinne niille eikä ne voi lähettää niitä tuotteita. Tai jotain :)

Oon lopettanut Luget eilen kokonaan vihdoin, ja vuoto alkaa todennäköisesti keskiviikkona. Aloitan sitten taas estrogeenit ja toivon että se paska limis kasvaa ees minimimittaan. Sit taas parin viikon päästä siirto.. *huoh* Pyysin alkionkuorenavausta tähän seuraavaan nyt. Ja vasta-ainetestistä kysyn sit ekassa limisultrassa. Ei vaan jaksais tätä rumbaa enää, ja jatkuvaa matkustamista eri kaupunkien välillä!! Mut sit taas tauotkin tekee mut hulluksi ja saa pään vielä enemmän sekoomaan. Joten jatketaan jatketaan.... hamaan maailmanloppuun asti varmaan. Kohtahan ne alkaa vaihdevuodetkin niin sit tulee pakollinen piste. Prkl :kieh:
 
Miralles, juupa juu eri maissa tuntuu olevan eri käytännöt. : ) Katsoin Youtubesta yhden videon, jossa amerikkalainen nainen kertoi, että hänelle oli siirretty 4 alkiota! Ja video oli tältä vuodelta...

Lili_78, Hopping, -Nella, Sirunen81, Megu, syssy, Milli81, Maya, miralles, Kevätkello, Lo miten piinapäivät etenee? Enhän unohtanut ketään! Vitsi meitä on monta!

Heidih, hoidot ottavat kovasti parisuhteelle, oli tilanne mikä tahansa. Tosi kurja kuulla, että se on teillä johtanut tappeluun ja itkemiseen. Siinä varmana molemmat purkavat turhautumistaan toisiinsa? Mekin otettiin viikonloppuna oikein kunnolla yhteen hoitoihin liittyvistä raha-asioista. Pitkä tarina, johti päivän mökötykseen minun osaltani ja sitten totesin, että paskaako tässä mökötän, kun en muuten pääse syliin... heikko nainen :D. Ja asiakin selvitettiin sitten – tekstiviestein.:LOL: Ihan teinimenoa, mutta kaikki keinot ovat sallittuja sodassa ja rakkaudessa! Anna itsellesi aikaa, kyllä sieltä syvältä pääsee ylöskin ja jos tarvitset siihen apua, rohkeasti sitä vain hakemaan. Ja me ainakin tuemme täällä sinua! Kurja kuulla, että testi näyttää mielestäsi haaleammalta...

Omena_ jep, totta puhut, jos suihke on mukana, niin sitten prosessi on pikkasen erilainen, mutta ilman suihketta piikit alkaa kp2. Mulle on tehty suihkeen kanssa vain yksi IVF, joten en valitettavasti tarkalleen muista, miten se meni. Ehkä joku muu osaisi auttaa?

Toiveena, ihana muistutus tuo 30-40 % mahdollisuus vs. Luomut “vain” 20 %. :heart:

Hopping, mä odotan myös varsinaiseen testipäivään. Samasta syystä pääosin ja toisaalta siksi, ettei työviikko menisi ainakaan aiemmin pilalle, jos nega tulee... Aina näin muutamaan päivää ennen polttelee ihan hirveästi tehdä testiä kotona. Mulla on yksi testi kaapissa. Jos veritestistä tulee “positiivinen ” tulos, niin sitten "testaan" satavarmasti kotona vain nähdäkseni ikkunassa kaksi viivaa tai sanan “Raskaana”.

ON. la-su välisenä yönä taas kipu herätti. Kävin veskissä ja pari kirkasta verituhrua jäi paperiin. Toivon nyt vain, että kun jo silloin parin päivän jälkeen siirrosta tämä tapahtui ensimmäisen kerran, ettei nyt toisella kerralla se sitten lähtenyt irti. Muut oireet ovat nyt myös jotakuinkin hävinneet... vain kohdussa tuntu menkkamaista aaltoilua ja jotain lieviä kramppeja. Tosin raskauden IVF-hoitojen kautta kokeneet ystäväni sanovat, että tuntemukset tulevat ja menevät... Lataan siis kaiken toivoni nyt tähän. Muuten ollut oikein hyvä ja suht seesteinen fiilis tämän siirron osalta -mitä nyt lauantaina vähän ärähdin miehelle. : )- tämä on tuntunut ihan erilaiselta kuin aikaisemmat... Fingers crossed!
 
OYS IVF-hoitajien puhelinaika oli vaihteeksi peruttu taas tänään. kävin hakeen raskaustestin kaupasta ja haaleaa enää näyttää että hcg on laskussa. mut voi poistaa plussanneista. saatiin onneksi miehen kans asiat puhuttua selväksi ja kaikki taas hyvin:) on tää vaan raskasta välillä, huh.
siel mammaksi väittävät tai sanoivat että ovat lähettäneet jo tiistaina testit mulle että nyt posti on ne hukannu sit jonnekki :/ tiiä sitten. aikoivat laittaa uudet testit postiin.
 
Oma napa vaan: Paniikki se täällä kehittyy, kuten Toiveena mainitsi tapahtuvan. ;) Hitsi kun nämä viimeiset päivät on kamalia...toisaalta toive herää kun sitä 9. pp:n vuotoa ei kuulunut (näin käynyt aiemmissa tuoresiirroissa), toisaalta on ihan hullun peloissaan. :ashamed: Tekee mieli ruoskia itseääni kun sallii toivon herätä...tyhmää - tiedän - miksi sitä ei muka saisikin toivoa? Mutta se on joku itsesuojeluvaihto mikä naputtaa taustalla, että "miksi hitossa muka nyt onnistuisi?" Mä oon niiiiiin negatiivinen. Eilen piti tirauttaa pari kyyneltäkin. Mulla ei todellakaan oo niitä kuuluisia lehmän hermoja, eikä Dalai Laman tyyneyttä. Mä oon vaan yhtä perhosvatsaista vellovaa vatsaa koko ihminen. :stick:

"Oireet" muuten ennallaan paitsi tissit ei enää räjähdä. : / Hyvä vai huono??
 
Viimeksi muokattu:
iinamiinalle tsempit tulevaan! :)

joku-päivä tsempit myös sinne! toivotaan parasta!

heidh voi ei! taas?? mikähän siellä nyt mättää.. oysn linjat on kyllä aina tukossa kun yrittää soittaa sinne.. ärsyttävää..

hopping sinnekki tsempityksiä!! :)

Huomenna menossa ultraan katteleen et näkyskös sitä johtavaa follikkelia. tulen huomenna kertomaan lisää!
 
Veritestissä käyty ja hcg tasan 0. Aivan kuten ounastelinkin.
Mut voi poistaa kokonaan listoilta. Ehkä lähdetään syksyllä vielä yrittämään
uutta kierrosta, ehkä ei. Me kun ollaan niitä onnekkaita joilla on jo lapsia
niin ei tämä nyt enää niin kovaa kirpase kuin silloin ensimmäistä tehdessä.

Parempaa onnea kaikille teille sisukkaille naisille ja ihanaa kesää!

kesälaitumille poistunut Nella :cool:
 
******************11- hoidot**********************
31.5.2011

Mörkötys.................2.ivf/icsi...................siirto 3.6
leppäkerttu-77........2.ivf / 1.icsi 1.pas....punktio 31.5
kn071....................1.ivf 1.pas.....................vk 22
Avolavapaku.........1.icsi 1.pas....................touko-kesäk.
chidi......................1.icsi 1.pas....................kesäk.
HalleB.................2.icsi 1.pas.......................kesäk.
Toiveena................1.ivf 1.pas.....................kesäk.
iinamiina................2.ivf.2.pas.....................kesäk.
SaaraX..................4. ivf 2.pas ....................vk 24
iloksi......................1.ivf/icsi........................vk 24
nanniga..................2.ivf.............................vk 24
Toivelintu...............2.ivf.............................elokuu
1nainen..................2.ivf ............................elokuu
Solja....................1. ivf/icsi 1.pas................elokuu
MT79.....................2. icsi……….….................syksy
Miukumau..............3. icsi....................syys-lokakuu
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.........................
kolmisin..................4. icsi......................
fiia 69.....................3.ivf 2.pas ?..............
NormaJeane............1. ivf 1.pas.................
futuremami.............3.icsi.........................
Meg......................2.ivf 1.pas?...................
Barbarella...............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Sintu74.................3.ivf.............................
lapseton81.............1.ivf.............................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74...................2.ivf:n 1.pas?..............
Susirouva..............1. ivf.............................
Talvitaika..............1.ivf..............................
Pumppu.................1.ivf 1.pas....................
Pipsa76.................2.ivf.............................
Omena_.................
batinka ................
Rebec....................
Laurella.................
myy75.....................
Peppi1981..............
Heidh...................
Mequ....................

*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

Sirunen81..............1.ivf:n 1.pas........1...........13...........
Hopping.................3.icsi..................1...........11...........1.6.
Lili_78...................5.icsi...................2...........11...........3.6.
Joku_päivä.............4.ivf...................1............8............1.6.
syssy......................4.icsi.................2............8.............
Milli81...................2. ivf 1.pas..........1............8...........5.6.
Maya82..................2.ivf...................2............6...........8.6
miralles.................2.icsi...................2............4...........8.6
Lo..........................5. icsi.................2............4.........10.6
Kevätkello..............1.ivf....................1............4..........10.6


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:..........kt.............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.IVF..............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi..............:heart::heart:..........kt...........14
Kaarne................1.ivf 2.pas..........:heart::heart:.........vt/534......12
 
Viimeksi muokattu:
Valitettavasti joudun palaamaan tuolta odotuspuolelta tänne takaisin.. Sunnuntaina meni raskaus kesken, eilinen verikoe vahvisti asian. Eli vain 10 päivää kesti meidän onni tällä ensimmäisellä kerralla.

Fiilikset on matalat, mutta kuitenkin eteenpäin katsovat. Varasin jo ajan uuden ivf:n suunnitteluun, punktio ja muut kivat paskat sitten elokuulla.

Eli mut voi poistaa plussanneista ja päivittää 2.ivf elokuu.

En ole lueskellut juurikaan mitä täällä on tapahtunut, mutta kollektiivinen tsemppihali kaikille omiin tilanteisiinsa. :heart:

Keskenmenon kokeneilta kysyisin vuodon kestosta, mulla tosiaan kunnon könttivuoto sunnuntaina, mutta sen jälkeen ei juuri mitään.. Mietin vaan että tuleehan /tulihan sieltä kaikki pois, ettei menis kierrot ihan päälaelleen.. Huoh.
 
^ Mulla keskenmenovuoto (rv 5+5) kesti kaksi päivää, joista toisen vuodin kuin pistetty sika. Sitten satunnaisia pieniä pisaroita tuli muutamana päivänä, mutta ei tosiaan tarvinnut edes pikkuhousunsuojaa. Seuraava ovulaatio tuli vain pari päivää myöhässä, joten eiköhän se kohtu sitten tyhjentynyt ihan hyvin noin lyhyessäkin ajassa..

Keskenmeno oli muutenkin fyysisesti mulle paljon kevyempi kokemus kuin mun normimenkat :x
 
Kiitos kokemuksen jakamisesta jadekivi, harmi että olet joutunut keskenmenon kokemaan.. Mulla kanssa kivut oli lähinnä kovien menkkakipujen tapaisia, ihan tavallisella särkylääkkeellä selvisin. Toivottavasti tosiaan tulis järkevät kierrot, niin pääsisin hyvässä aikataulussa seuraavaan hoitoon..
 
heidh, minä soitin eilen Oysin IVF hoitajalle, joten ihmettelen tuota kommenttiasi puhelinaikojen perumisesta? Sanooko ne siinä puhelinviestissä että on peruttu vai kuinka?
Minä jonotin ihan normaalisti taas ärsyttävän kauan kuunnellen sitä vielä ärsyttävämpää pimputusta, mutta pääsin kyllä hoitajalle asti.
 

Yhteistyössä