11-hoidot

******************11- hoidot**********************
27.5.2011

Mörkötys.................2.ivf/icsi...................siirto 31.5
leppäkerttu-77........2.ivf / 1.icsi 1.pas..........vk 22
kn071....................1.ivf 1.pas.....................vk 22
Avolavapaku.........1.icsi 1.pas....................touko-kesäk.
chidi......................1.icsi 1.pas....................kesäk.
HalleB.................2.icsi 1.pas.......................kesäk.
Toiveena................1.ivf 1.pas.....................kesäk.
SaaraX..................4. ivf 2.pas ....................vk 24
iloksi......................1.ivf/icsi........................vk 24
nanniga..................2.ivf.............................vk 24
1nainen..................2.ivf ............................elokuu
Solja....................1. ivf/icsi 1.pas................elokuu
MT79.....................2. icsi……….….................syksy
Miukumau..............3. icsi....................syys-lokakuu
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.........................
kolmisin..................4. icsi......................
fiia 69.....................3.ivf 2.pas ?..............
NormaJeane............1. ivf 1.pas.................
futuremami.............3.icsi.........................
Meg......................2.ivf 1.pas?...................
Barbarella...............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Sintu74.................3.ivf.............................
lapseton81.............1.ivf.............................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74...................2.ivf:n 1.pas?..............
Susirouva..............1. ivf.............................
Talvitaika..............1.ivf..............................
Pumppu.................1.ivf 1.pas....................
Pipsa76.................2.ivf.............................
Omena_.................
batinka ................
Rebec....................
Laurella.................
myy75.....................
Peppi1981..............

*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

iinamiina................2.ivf.1.pas...........1..........10...........
-Nella.....................1.ivf 1.pas...........1...........9..........1.6.
Sirunen81..............1.ivf:n 1.pas........1............9...........
Mequ....................1. ivf....................1...........8...........
Hopping.................3.icsi..................1............7...........1.6.
Lili_78...................5.icsi...................2...........7............3.6.
Joku_päivä.............4.ivf...................1............4............1.6.
syssy......................4.icsi.................2............4.............
Milli81...................2. ivf 1.pas...........1............4...........5.6.
Maya82..................2.ivf...................2............2...........8.6
miralles.................2.icsi...................2............0..........8.6
Lo..........................5. icsi.................2............0.........10.6
Kevätkello..............1.ivf....................1............0.........10.6


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:..........kt.............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.IVF..............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi...............:heart:..........kt............14
Heidh...................3 icsi 3.pas........:heart::heart:.........kt............18
Toivelintu.............1.ivf 1.pas.........:heart::heart:.........vt/749......13
Kaarne................1.ivf 2.pas..........:heart::heart:.........vt/534......12
 
Viimeksi muokattu:
Joku_päivä,
kiitos vastauksestasi :) Meillä on ollut parisen vuotta käytössä ties mitä vitamiineja, ja tällä hetkellä syödään ACDE-vitskuja, laajaa mineraalivalmistetta (sinkki, kupari, kalsium, magnesium jne), foolihappoa sekä L-arginiinia ja L-karnitiinia.
Eipä noista nyt ainakaan luomuraskautumiseen ole apua ollut, mutta suotuisa vaikutus limakalvoihin ja siittiöiden liikkuvuuteen kylläkin. Aika hurjan hintaiselta kuulostaa nuo vasta-aine verikokeet, mutta itse ainakin kokisin paremmaksi saada vasta-aineet testattua ennen kuin rankempia hoitoja aloitetaan.

Toiveena,
mustakin kuulostaa oudolta, että joissain paikoissa lähetteen saa vasta kun on useampi epäonnistunut alkionsiirto takana. Yksi kaverini käy nyt läpi kolmatta IVF:ää kaikkine pakkasukkoineen, eikä vieläkään saanut kortisonia edes kokeiluun saati, että olisi saanut lähetteen vasta-ainetesteihin. Kuulostaa mun mielestä suorastaan pöyristyttävältä :kieh:

Meidät ilmeisesti lasketaan selittämättömästi lapsettomiin, mutta mä olen aivan varma, että minussa on jotain vikaa, koska limakalvon kanssa on jatkuvasti ongelmia. Toistaiseksi ei olla saatu selvyyttä, mistä limakalvon ohuus johtuu, koska hormonaalisesti mikään ei näytä olevan pielessä. Miehen näytteissä liikkuvuus ja määrä ovat aina olleet hyvät, ja meidän lääkärin mukaan rakenteella ei välttämättä tuossa tapauksessa ole niin väliä. Varoitteli kyllä jo ensikäynnillä, että pitäisi mahd. pian päästä näkemään, miten siittiöt käyttäytyy maljalla ja onnistuuko niiltä hedelmöitys vaiko ei. Yksi keskenmeno ja kaksi kemiallista raskautta takana, ja mä olen kyllä aika vakuuttunut että meillä on jonkinlaista kiinnittymisongelmaa huonosta limakalvosta ja ehkä jostain muustakin johtuen. Jospa vastaus löytyisikin juuri noista vasta-aineista?


muoks.
Hmh. Soitin sitten meidän lääkärille tästä aiheesta, ja se sanoi, ettei heillä nyt varsinaisesti ole tapana näitä vasta-ainetutkimuksia tehdä ellei toistuvasti ns. täydellisistä alkioista saada raskautta alkamaan. Lisäksi kertoi kortisonin käytöstä, ettei siitä ole tilastollisesti ollut näissä vasta-ainetapauksissa selkeää hyötyä, mutta toki siitä on osalle saattanut olla hyötyä. Oli kuitenkin sitä mieltä, että kortisoni tuo mukanaan sen verran haittavaikutuksiakin, ettei kovin mielellään sitä hoitona käytä. Ymmärsi kyllä huoleni, ja sanoi laittavansa lähetteen tulemaan postitse ja pohditaan sitten tilannetta uudestaan kun tulokset saadaan. Onhan se kuitenkin aika pieni sijoitus, jos tuloksista vaikka jotain selviäisikin.
 
Viimeksi muokattu:
iinamiina, olen tosi pahoillani. :'( Sun kirjoitus kuulosti niin tutulta. Sulla on siis todettu se paksusuolentulehdus, testattiinko sulla samalla keliakia? Jos on jotain vatsa/suolisto-oireita ollut? Mullahan tosiaan todettiin keliakia ihan puskista sen jälkeen, kun oli siirretty 12 (!) hyvää alkiota ilman yhtään kiinnittymisyritystä ja lääkäri oli ihmeissään. Melkeistä sama lääke-/vitamiiniarsenaalikin mulla käytössä koko ajan kuin sullakin. Nyt sitten pidetään taukoa syksyyn asti, että elimistö ehtii parantua ja sitten on vielä 4 alkiota pakkasessa.

Voimia! :hug:
 
Ohoh, olipas tänne taas tullut paljon tekstiä :O Ihanan aktiivinen ketju :)
Ja paljon loistavia vinkkejä!!! Noita vasta-ainetestejä ja kromosomitestejä meillekään ei ole tehty, vaikka on jo viides hoito menossa!!! Mutta meilläkin on joka kerta alkiot olleet hyviä, samoin limakalvotilanne ym, ja meillä siis vika selkeästi simpoissa. Mutta jos tää hoito nyt menee puihin, niin kesätauon aikana onkin sit hyvää aikaa tutkia lisää.

miralles Tsemppiä siirtoon =) Ohhoh, KOLME alkiota!! :O Toivotaan, että kaikki toivotut saatte kyytiin :hug: tääl on peukut pystyssä!!!
Tuota siirron jälkeen onnellisena elämistä mäkin oon miettinyt, kun tuntuu, että alkiot ois ansainnu sen, että pysyy positiivisena viimeiseen asti ja jaksaa uskoa, ja itsekin sitä haluaisi, mut toisaalta pelottaa, että jos tuudittautuu liikaa haaveilemaan, romahdus onkin sit ihan kauhea, jos pettymys tulee... : /

Samoin Kevätkello ja Lo: Onnistuneita siirtoja!!! Kiva saada lisää piinailijoita :heart:

Ja Hoppingilla oli ihana uni :LOL: Mulla on vähän samantasoisia sekopäisiä unia jatkuvasti... Viime yönä näin tosin unta, että oltiin valitsemassa lastenvaunuja!!! :O Se olikin ihana uni :heart:
Mites sulla piinailut sujuu??? Vähän jo eilisen tunnelmia kerroitkin, kiva oli kuulla kuulumisia :)

Omenalle vielä :hug: Meillä on ainakin epäonnistumisen jälkeen yhden kierron tauko, siis kun eka tulee vuoto, niin sitten seuraavista kuukautisista alkaa taas piikittely. Voimia odotteluun! Ja muutenkin, on tää niin hidasta hommaa välillä... Mutta uskotaan, että vielä se tärppää :)

Ja Jadekivi En tiiä huomasitko, mut laitoin sulle aiemmin yksäriä.

ON. Täällä PP7 eikä mitään oireita. Toissapäivänä iski jo epätoivo, kun normi menkkajomotukset alko taas ihan samaan aikaan kun aina, ja samantuntuisina, suht lievinä mut kuitenkin. Ni olin ihan kärttyinen ämmä koko päivän, vaihtelevasti v...nut ja surullinen, ja oli ihan luovutusfiilis. Sit eilen ei ollut juuri mitään, eikä onneks vieläkään, niin hyväntuulisuus on onneksi palannut. Huh. Miesrukka joutui sit tietty silloin toissailtana mun kiukun kohteeksi, ja pienimuotoista riitaahan siitä tuli :( Harmittaa, kun se oli ihan turhasta asiasta taas. Mutta onneks nyt on kaikki paremmin. Vähän lievästi jomottelee menkkamaisesti, mutta en anna sen häiritä. Sehän ei kai välttämättä mitään tarkoita...
Muuten ei siis mitään. Mulla ei rinnat kipeydy lugeista, Pregnylistä tai mistään, eli nekin on ihan tavalliset. Ihan tavallinen olo. En kauheasti jaksa uskoa plussaan, kun niin monta yritystä jo takana, että nega on kuitenkin paaaaljon todennäköisempi, mutta toivoa jaksan kyllä senkin edestä =)

IHANAA PÄIVÄÄ, TEILLE KAIKILLE IHANILLE!!!!

Lili + Mikki ja Minni pp7
 
Miralles Toivottavasti teidän siirto on mennyt hyvin! 3 alkiota?! En ole ennen kuullutkaan - wau. =) Toivottavasti siellä on ollut Tupu, Hupu ja Lupu teitä odottelemassa tänään. :hug:

Joo, tuo ihmisten ylipositiivisuus on jotenkin raastavaa... Erityisen vaikeaa mulle on ollut kun lääkäri on ollut niin hiton positiivinen ja sitten on tiputtu HYYYYYYVIN korkealta. Tulee vähän sellainen fiilis, että hitto - tiedätkö sä mitään? Meidän munat on kuitenkin sun pussiin aseteltu... :D (Tarkoittaen, että hänen ammattitaitoonsa olemme toiveemme asettaneet.)
Toinen mikä kaikessa hiljaisuudessa raastaa mun mieltä on oma mies. :ashamed: Se on sellainen lutunen, että kulkee vaaleanpunaiset lasit silmillään ja kuvittelee kaikki nipistykset ja pahoinvoinnit heti raskauden merkiksi. Oman pettymykseni kestän, mutta se että joudun kertomaan miehelle, että "nyt alkoi vuoto" tai "alkiot oli huonoja ja vain yksi selvisi siirtoon". Kaikki negatiivinen on jotenkin niin kamala kertoa kun mies ei elä tätä hommaa "first hand" vaan kaikki soitot, tiedot ym., samoin tietty oman kropan merkit tulee mulle ja mä sitten siirrän tiedon eteenpäin. *huokaus* Se naaman venähtäminen kun kertoo jotain ikävää...tuntuu, että vetäisi toiselta maton jalkojen alta, vaikka samassa veneessä tietenkin ollaan ja sama tuska koetaan. : / Pelkään, että mun kroppa taas pettää meidät. :ashamed:

Lili78: No joo...tänään mua ajoi takaa vampyyrit ja se oli sellainen tuskainen uni, jossa juokset, juokset, juokset pääsemättä koskaan pakoon... Menee kovin levottomaksi tämä meininki nyt. :D Mä haluaisin mielummin nähdä unta lastenvaunuista! :heart:
Piinailu jatkuu samaan malliin. Olin eilen sen jälkeen kun olin kuulumisia kirjoitellut BodyBalance-tunnilla (ekaa kertaa millään tunnilla siirron jälkeen). Tuntihan on joogaa, Tai Ji:tä ja pilatesta sekaisin, joten hyvin rauhallista...mutta eiköhän sitten mukavan menkkamaisesti jomotellut koko illan sen jälkeen. Aaaargh. |O Uskaltaako sitä tehdä mitään? Lähdet venyttelemään, alkaa menkkajomottelut, lähdet iltakävelylle alkaa vihlomaan kohtua. *ziisus* :rolleyes: No, tänään ei onneksi mitään - ainakaan vielä. Katsotaan, katsotaan...hidas on odottavan aika. Meinaatko testata etukäteen?
 
Kiva kun vastasit Hopping :)
Mä ajattelin ottaa päivän varaslähdön ja testata kotona helatorstaina, kun testipäivä on perjantai... To on kuitenkin jo pp13 että sitten on ainakin varma...

Mä en kans tiedä, kumpi on aina pahempaa: oma pettymys vai miehelle kertominen.
Jos mul on satavarma menkkafiilis ja karmeet menkkakivut (niinku yleensä on ollut) niin alan jo reilusti ennen testipäivää vihjailemaan, että on sellasia tuntemuksia.
Mulla on maailman ihanin ja huomaavaisin mies :heart: ja haluaisin niin kovasti hänelle sen ilon suoda, että saatais lapsi. Hän on kaikin puolin ihana, tosi miehekäs, mutta sit taas tosi kultainen ja loistava lasten kanssa (sorry tällanen purkaus, mutta oon ihan lääpälläni ;) heh), niin toivoisin sitä vaan niiin kovin. Ja sit hän järjestää kaikki työ- ja harrastusmenonsa sen mukaan, että voi olla mun tukena, jos on odotettavissa tilanteita, että sitä tukea tarvii. Esim. viimeks oli järjestänyt itselleen etäpäivän töistä, että voi olla mun kans kotona sinä päivänä ku olin päättäny testata :heart: Ja tekee kaiken vielä ihan oma-aloitteisesti, mitä arvostan ihan hirmuisesti.
Ni en kestä edes ajatusta, että taas pitäis ilmoittaa negatuloksesta... Mutta ei auta, pitää sit vaan käsitellä murheet jos niitä tulee.

Mä muuten kans huomasin eilen, että aina kun liikuin enemmän (meillä oli aika puuhakas ilta kotona, tehtiin miljoona kotihommaa) ja vaikka mä en saanukaan tehdä mitään raskaampaa, heti kun liikuin enemmän ja touhusin, alko nipistellä vatsaa ja tuli menkkajomotuksia :O Yritän siis ottaa loppuajankin rauhallisesti, tosin se vaikeutuu, kun oon ollut vapaalla tähän asti, ja huomenna koittaa paluu arkeen töiden muodossa... murrrr.

Me touhuttiin eilen niin paljon siks, että saatiin lopultakin laitettua uus sänky paikoilleen ;) ni ehkä mä siks näin niin ihania uniakin, että siinä oli aivan jumalaista nukkua... :)

Tsemppiä piinistelyyn siis!!! =)
 
Täällä kärsitty viime yö aivan helkkarinmoisesta ripulista:kieh: Ei flunssa ja kuume riittäny, piti viel vatsatautikin tulla. Miehellä myös kuume ja ripuli päällä. Selvisin ultrasta ilman että lääkäri sai sitä itseään päälleen mutta aika kurjaa oli. Jos jotain positiivista niin munarakkuloita oli ilmaantunut lisää, nyt terveessä munasarjassa n.11kpl ja leikattuunkin oli muutama hassu ilmestynyt. Tiedä sitten niiden laadusta tälläisen tauti ryöpytyksen jälkeen ja kuinka on sitten siittiöiden laita:confused:

Punktio 31.5.2011

Tsemppiä toverit:wave:
 
Hopping, kiitos selvennyksestä! Jotenkin tuntuu oudolta ajatukselta, että alkio siirretään ilman, että ovulaatio on tapahtunut. Onko se raukka siellä kohdussa sitten pelkkien lääkkeiden varassa... : / Tuntuis paljon luonnollisemmalta, että ovulaatio saatais aikaan lääkkeillä ja sitten siirrettäis alkio niin kroppakin osallistuis jotenkin tohon hommaan... No, tää on vaan mun omaa mutua...
 
Hei! Minut voi poistaa totaalisesti listalta ja myös sen hoppie-nimimerkkini.
Hoidot jatkuvat ehkä ensi vuonna, jos jatkuvat ollenkaan. Harkitsen jo totaaliluovutustakin.
Katsotaan sitten uudestaan. On näköjään huonoa onnea tuovaa olla ketjun aloittaja ;)
Plussatuulia tälle kesälle !!
 
Lili_78, hopping ja miralles kiitos toivotuksista!
Miten mirallesin siirto meni? Saitteko kolme matkaan? Meillä kävikin sit aika kato. Pakkaseen asti ei saatu mitään mut onneksi sentään siirto saatiin tehtyä vaikka laatu olikin huonoa. Testipäivä siis 10.6. Syksyllä sit uudelleen jos nega tulee (mitä pahoin jo pelkään). Tässä kohtaa voisi kaivata sen muutaman onnistuneen tarinan, miten huonoistakin alkioista lähti elämän alku.. Tuohon hopping:n ja mirallesin keskusteluun pakko kommentoida, että meillä lääkäri on ollut aika rehellinen hoitojen suhteen ja olen siitä ollut tosi tyytyväinen. On kivempi yllättyä iloisesti hyvistä tuloksista, vaikkakin meidän kohdalla niitä saa hakemalla hakea. Ja Liliä komppailen myös. Samoja ajatuksia itselläkin, haluisi niin suoda miehelle tuon isyyden onnen. Sulla on tosi ihana mies! Se on kuitenkin niin tärkeetä, että teillä on toisenne! -sitä yritän itsekin ajatella kaiken tämän keskellä. Ihania unia sinne uuteen sänkyyn!

Mörkötykselle pikaisia paranemisia. Tommosia tauteja ei kyllä tähän enää kaivattaisi. Toivottavasti menee pian ohi!
 
Lili78 oireita...ei oireita...oireita...ei oireita...se on tän palstan kysmysmerkki. Toisilla on kaikenlaisia oireita ja kuitenkaan ei oo raskaana ja toisilla ei oikeestaan mitään ja silti raskaana...Tsemppiä ja toivottavasti Mikki tai Minni on tarrannut kiinni. Ihana mies sinulla....hyvä tuleva isä :heart:

Hopping Meillä kans lääkäri oli ekassa siirrossa "liian" positiivinen ja sit tosiaan tiputtiin korkealta kun tuli nega. Mun mies siitä sano lääkärille ja tällä kertaa lääkäri tajus olla hehkuttamatta vaikka 2 top-alkioo saatiin kyytiin. Nämä hoidot on rankkoja, mutta monesti tuntuu että miehille nämä on henkisesti vielä rankempia, varsinkin jos lapsettomuuden "syy" on miehessä.
Minkälainen on vointi, entä oireet? Meinaatko testata ennen 1.6?

Mörkötys hyvähyvä...tosi hienosti folleja sulla. Tsemppiä tiistaiseen punktioon ja pikaista paranemista kummallekin.

Mansikatyttö :hug:Hyvää kesää sinulle.

Kevätkello Hienoa että pääsitte siirtoon asti...se on jo iso askel. Kuinka monta sulle siirrettiin? Eihän siihen plussaan tarvita vain kun se yksi. Kiva kun päästään piinailemaan yhdessä:hug:

Lo hienoa että saitte kaksi matkaan....teillä kävi siis ihan samoin kuin meillä. Kaks matkaan, eikä mitään pakkaseen. Yhdessä piinaillaan :hug:

ON meillä siis siirto tänään, matkaan saatiin loppujenlopuksi vain 2 hyvälaatuista alkioo....tämä "vain" siksi kun odotin että kolme oltais siirretty. Meilläkään ei jäänyt mitään pakkaseen....mutta en tiedä onko sillä niin merkitystä kun viimeksi jäi kaksi mutte ei nekään selviytyny sulatuksesta ja ne oli top alkioita...joten pakastaa jotain joka mitä todennäkösemmin ei selviä niin parempi näin.
Testipäivä on 8.6.

Hyvää viikonloppua kanssasisaret :heart:
 
Kevätkello, montako hedelmöittyi?

heidih, onpa kurjaa, että testien saaminen kestää. Et ole ajatellut hakea apteekista/kaupasta/huoltoasemillakin niitä taitaa olla....?

miralles, ihan hyvä hedelmöittymisprosentti, jos 7 --> 4. Hienoa, että saitte kaksi kyytiläistä mukaan, se on 100% enemmän, kun minä ikinä saan... Mutta tuosta kolmen siirrosta kerrallaan? :confused: Saako kysyä, missä olet hoidossa? Olin luullut että lähtökohtaisesti aina tehdään vain yhden alkion siirtoja, jollei sitten useamman siirrolle kerrallaan ole riittäviä perusteita – mitä ne lienevätkään. Suomi on ensimmäinen maa, jossa on aloitettu yhden alkion siirrot ja niistä on kuulema saatu erinomaisia tuloksia. Ja tuo mielialajuttu, minä “olen raskaana” ainakin sen parisen viikkoa, kun alkio on siirretty. Yritän pysyä positiivisena ja kyllä olen tippunut aina korkealta ja kovaa, mutta näissä rankoissa hoidoissa tämä tuntuu yhdeltä sopivalta paikalta yrittää vaan ottaa rauhallisesti ja nauttia edes mahdollisuudesta. Toinen mahdollisuus on silloin, kun pitää hieman taukoa hoidoista ja löytää oman iloisen itsensä hoitojen alta. Itse huomaan toipuneeni aina silloin, kun alan nauraa ääneen. Hoitojen aikana sitä tapahtuu hyvin harvoin.

Sirunen81, kurja kuulla, että olet ollut allapäin. :flower: Lääkkeillä varmasti on näppinsä pelissä... Tuo jäsenkorjaajajuttu kuullosta mielenkiintoiselta. Enpä ole sellaisesta aiemmin kuullutkaan!

Omena_, joku saattoi tähän jo vastatakin, mutta tämä vuoto ja sitten yhden kuukautiset riittää. Eli näiden jälkimmäisten kuukautisten 2. päivänä voi aloittaa jo piikitykset.

-Nella, Megu, hopping, syssy, mitens piinailu sujuu, onko tuntemuksia? Hopping näkee ainakin hassuja unia! Ja vampyyriunet ei jotekin yllätä, huomioiden profiilikuvasi. ; ) Tsemppiä sinulle ja miehellesi. On kuitenkin hienoa, että hän myötäelää kanssasi noin voimakkaasti. Se kertoo, että asia on tärkeä hänellekin... Minun ihana ja superrakas mieheni ainakin esittää vahvaa, mutta on toki pettynyt ja suree kanssani myös negatiivisia tuloksia ja pitää tosi tiukkaan sylissä ja huolehtii... Olen yrittänyt kysyä, miltä tämä hänestä tuntuu ja hän aina vastaa samalla tavalla: “Olen enemmän huolissani sinusta ja sinun jaksamisestasi”. Mutta sitten viimeisessä syntymäpäiväkortissani, johon hän aina kirjoittaa pitkän viestin, hän oli kirjoittanut, että (koska matkustaa paljon työn puolesta) kaipaa minua ja sitä toistakin. Ja kun ensin tarkistin, ettei kyseessä ole tyttöystävä/toinen nainen :LOL:, niin itkuhan siinä pääsi, kun toinen sanoi, että kyllä minä haluan ja kaipaan sitä vauvaa yhtä paljon kuin sinäkin :heart:. Voi kunpa sen aarteen saisin hänelle antaa..

Lili-78, oisko etiäinen? Sormet ristissä!!! Ihanat nimet sun pikkuisilla Disney-hiirillä. Sinä uskaltauduit ihan jumppaankin? Minulla on tiukat ohjeet, että ainoastaan rauhallista kävelyä raskauskokeeseen saakka. Mies jopa ehdottelee joustokävely/hiihtotyylin yhdistelmää. :LOL: Etenkin kiertoja pitää välttää. Kohdun vihlomiset ja jomotukset voivat tosin olla hyviä merkkejä!

Iinamiina, tehdäänkö sinulle kuitenkin veritesti? Ja kuukautisesi eivät ole alkaneet?

Jadekivi, hienoa, että lähetteen saanti onnistui. Juu, kortisonin käytön kanssa lääkärit ovat varovaisia, sillä siinä on haittansa. Mutta kuten Toiveena kirjoitti, meillekin lääkäri sanoi, että kortisoni aloitetaan, jos vasta-aiheita löytyy. Tämä myös Felicitaksessa.

Mörkötys, edelleen pikaista paranemista!! Hienoa, että toinenkin munasarjasi on ainakin aktiivinen!!

chidi, ovulaation siis pitää olla tapahtunut ennen alkion siirtoa... tai ehkä sulle just näin selitettiinkin aiemmin, luin kursiivisesti.

Mansikkatyttö/Hoppie, sinä et ole huonoa onnea tuottava ketjun aloittaja!!! Katsopa montako plussaa tämä ketju on saanut!!! En usko, että ihmiset voi yleensäkään tuottaa huonoa onnea! Iloa juu ja surua joo ja pettymyksiä jne. kyllä, mutta ei huonoa onnea. Toivotan sinulle hyvää jatkoa, mitä ikinä päätättekään tehdä!

Kevätkello, hienoa, että pääsitte siirtoon. Tuo on niin tuttua. Neljästä IVF:stä kaikissa tehty tuotesiirto, mutta vain yhdestä saatiin talteen kaksi, mutta nehän eivät selvinneet sulatuksesta... Joten 4 x tuoresiirto ja that's it for now... Lo, onnea pikkuisista! : ) Kaksi! Tuplamahdollisuus, tuplaonni! Vauvaliimaa, keijupölyä, auringon lämpimiä säteitä ja vuorikiipeilijän hakku- ja kiipeilytarvikkeet kiinnittymiseen teille molemmille/kaikille! Hyviä piinapäiviä!

Toiveena, voi kun ihanasti jaksoit muistuttaa tuosta onnistumisprosentista!!! Kiitos siitä, se tuppaa aina unohtumaan.

on. täällä ollaan, ihmetellään ja toivotaan toivotaan...

Plussatuulia kaikille ja muille paljon hyvää mieltä viikonloppuun!
 
Kaikki kirjoittaa niin ihanasti. Ja mä en jaksa ku pari itsekästä lausetta vääntää.. Mut joo, tänäänkin negaa, ja meillä ei ole veritestiä. Tai kyllä kai mä lähetteen saisin jos soittasin, oon kerran ennenkin saanut, mutta en jaksa nyt. Ei oo vuoto vielä alkanut. Lugejen lopettamisesta pari-kolme päivää niin ne alkaa. Saan nähtävästi aloittaa heti nyt siihen taas uudestaan Zumet ja Estradotit toisena vuotopäivänä, kun sitten tulee joka tapauksessa Tays:n kesätauko ja pakollinen hermoja ja terveyttä raastava paussi. Näin ainakin puhuin ja painotin viime käynnillä enkä ainakaan kieltävää vastausta silloin saanut.

Ja kortisonista ja vasta-aineista: mitäs jos kortisonikaan ei auta??? Ei minkäänlaista apua näytä olevan vaikka olen sitä kauhonut naamaani pari viimeistä siirtoa. Nyt mennyt jo monta viikkoa 20mg/vrk. Taitaa tosiaan olla toivotonta.. Kiinnostaa noi vasta-ainetestit jotenkin nyt, ja aionkin kysyä niistä seuraavaksi. Vaikka ei kai se niistäkään hitto kiinni ole kun ei kerta kortisoni auta. Mulla tosiaan on kilpirauhasen vajaatoiminta ja colitis ulcerosa (Lady_Gigi, cu diagnosoitu viime syksynä, siitä asti hoidossa ja nyt pitäis olla ihan tasapainossa) niin kyllähän nyt helevetti soikoon pitäis jo jotain tehdä ja tutkia jos toista IVF:ää jo mennään, kuus alkiota tuhlattu, eikä pienintäkään kiinnittymisyritystäkään ikinä. Ne vaan jankuttaa että koska mulla on takana yksi onnistunut raskaus ja lapsi ja kaksi kohdunulkoista niin ei tässä mitään ongelmaa pitäis olla. Ja paskat.
 
Joku Päivä Asun ja olen siis hoidossa Espanjassa yksityisellä, täällä saa maksimissaan siirtää kolme alkioo. Tosin lääkäri sano että jos ois kolme laitettu ja kaikki ois tarrannut kiinni (mikä tosi epätodennäköistä) niin ois joutunut abortoimaan yhden...miten ikinä se ois tehtykään. En tiedä, enkä kysynnyt tarkemmin milloin se kolme siirretään ja miksi juuri miedän kohdalla sitä ehdotti. Ei kolmen alkion siirto täälläkään oli yleinen tapa, kun taas kahden alkion siirto on.

Hyvää viikonloppua :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Joo, Joku_päivä, etiäistä toivotaan :)
Tosin tänä iltana oli jo ihan kamala menkkakipukohtaus, että pahinta kyllä pelkään :( Samalla tavalla ne jomotukset on joka kerta tullu näihin aikoihin, *niisk*
Mutta loppuun asti toivotaan!!!!!!!!!!!!

Ja pakko oli tarkentaa, että mä en tosiaan ole missään jumpassa ollut ;) en ole tehnyt MITÄÄN rankempaa, siis eilen vaan kotona puuhailtiin kun touhuttiin uutta sänkyä paikalleen, mutta siinäkään mies ei antanut yhtään osallistua muuten ku petaamalla, etten vaan touhua liikaa :heart: Kävely on raisuinta toimintaa mitä oon tehnyt, ja teen testiin asti... Toivotaan, että tästä relaamisesta on hyötyä!!!! Tsemppiä sullekin kovasti piinailuun!!! :hug:
 
Joku_päivä mä oon ollu niin kipeenä etten ole kyenny edes kauppaan :/

ja parisuhde on niin kovalla koetuksella nyt et en tiiä miten tästä noustaan. tää päivä on menny vaan tapellessa ja itkiessä, semmonen olo ettei mies edes välitä nousta tästä alamäestä. en tiiä mitä pitäs tehä ja mikä ois oikea suunta :'(
 
Lo
heidh :hug: Toivottavasti saatte asiat selvitettyä miehesi kanssa. Kyllähän nämä on niin rankkoja asioita, että tuskin yksikään parisuhde selviää kolhuitta. Voimia nyt kovasti ja kyllä kaikki kääntyy parhain päin!

miralles ja kevätkello! Tsemppiä piinailukavereille! Nyt kyllä onnistutaan!! Eikö vain!?

Joku_päivä Kiitos kauniista kannustus sanoista. Kylläpäs mieltä lämmitti=)

( . ) Nyt nämä taas alkaa nämä aikaiset aamuheräämiset. Kiitos kortisonin. Piiiitkä päivä on taas edessä , kun ei aika meinaa kulua sitten niin millään. Ja eilen sain vielä "tekemiskiellon" lääkäriltä. Meinaan oli munasarjat vielä niin isot. Terv. Lo pp 1 ja monta pitkää edessä.
Ja vielä listan päivittelystä, että se on mulle täyttä hepreaa! En uskalla edes kokeilla,, meinaan voi menna kaikki ihan sekasin :D
 
******************11- hoidot**********************
28.5.2011

Mörkötys.................2.ivf/icsi...................siirto 31.5
leppäkerttu-77........2.ivf / 1.icsi 1.pas..........vk 22
kn071....................1.ivf 1.pas.....................vk 22
Avolavapaku.........1.icsi 1.pas....................touko-kesäk.
chidi......................1.icsi 1.pas....................kesäk.
HalleB.................2.icsi 1.pas.......................kesäk.
Toiveena................1.ivf 1.pas.....................kesäk.
SaaraX..................4. ivf 2.pas ....................vk 24
iloksi......................1.ivf/icsi........................vk 24
nanniga..................2.ivf.............................vk 24
1nainen..................2.ivf ............................elokuu
Solja....................1. ivf/icsi 1.pas................elokuu
MT79.....................2. icsi……….….................syksy
Miukumau..............3. icsi....................syys-lokakuu
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.........................
kolmisin..................4. icsi......................
fiia 69.....................3.ivf 2.pas ?..............
NormaJeane............1. ivf 1.pas.................
futuremami.............3.icsi.........................
Meg......................2.ivf 1.pas?...................
Barbarella...............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Sintu74.................3.ivf.............................
lapseton81.............1.ivf.............................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74...................2.ivf:n 1.pas?..............
Susirouva..............1. ivf.............................
Talvitaika..............1.ivf..............................
Pumppu.................1.ivf 1.pas....................
Pipsa76.................2.ivf.............................
Omena_.................
batinka ................
Rebec....................
Laurella.................
myy75.....................
Peppi1981..............

*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

iinamiina................2.ivf.1.pas...........1..........11...........
-Nella.....................1.ivf 1.pas...........1..........10..........1.6.
Sirunen81..............1.ivf:n 1.pas........1...........10...........
Mequ....................1. ivf....................1...........9...........
Hopping.................3.icsi..................1............8...........1.6.
Lili_78...................5.icsi...................2...........8............3.6.
Joku_päivä.............4.ivf...................1............5............1.6.
syssy......................4.icsi.................2............5.............
Milli81...................2. ivf 1.pas...........1............5...........5.6.
Maya82..................2.ivf...................2............3...........8.6
miralles.................2.icsi...................2............1..........8.6
Lo..........................5. icsi.................2............1.........10.6
Kevätkello..............1.ivf....................1............1.........10.6


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:..........kt.............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.IVF..............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi...............:heart:..........kt............14
Heidh...................3 icsi 3.pas........:heart::heart:.........kt............18
Toivelintu.............1.ivf 1.pas.........:heart::heart:.........vt/749......13
Kaarne................1.ivf 2.pas..........:heart::heart:.........vt/534......12
 
Huomenta kaikille! =)

Lili78: Se on muuten jännä, että meillä on eri testipäivä, vaikka siirto oli samana päivänä... Mä ajattelin kokeilla varsinaisena testipäivänä kotona aamulla ja sitten mennä verikokeeseen, jos testi näyttää vähänkin plussaa. Jos näyttää vitivalkoista akkunaa, jätän varmaan veritestiin menemättä ja testaan uudelleen parin päivän päästä kotona. Sulla on ihana mies. :heart: On mullakin, mutta ei ehkä noin ihana. Siirtopäiväkin mies oli polttareissa :LOL: - lääkäriä vähän nauratti. :D Mutta ne oli mun oman veljen polttarit, joten annetaan anteeksi.
Toisesta viestistä: Mullakin oli kauhean menkkajomotukset koko eilisen illan. |O *huokaus* Meillä menee näköjään käsi kädessä nämä oireilut.

Mörkötys: Pikaista paranemista! :hug: Ei tosiaan kaivata näiden hoitojen päälle vielä ikäviä sairauksiakin! Kääk...

Chidi: Joo, näinhän se raukka on pelkästään lääkkeiden varassa siellä kohdussa... Siksi niitä lääkkeitä jatketaankin mahd. viikolla 9 saakka. : / Hyvin kyllä mulla aina kasvoi kohdun limakalvo hienoihin lukemiin lääkkeillä (3 lääkkeellistä passia tehty), mutta samaa pohdin kuin sinäkin, että kun oli noin kemiallista koko homma, niin kuinka se raukka edes voi kiinnittyä...luulisi, että sitä luonnollisuutta tarvitaan. Mutta - onhan paljon naisia, joilla limis ei kasva tarpeeksi paksuksi luonnollisella tavalla, joten kaipa tuo lääkkeellinen on ihan toimiva homma. On sillä vauvoja aikaan saatu. :)

Mansikkatyttö: Hyvää jatkoa sinulle, tauko voi tehdä hyvää. :hug: Toivottavasti teille pieni vielä suodaan. :hug:

Kevätkello: Kiva, että pääsitte siirtoon. Minulla on kanssa se yksi ainokainen, ei-niin-hyvä-alkio yksiössään. Toivotaan, että meistä kahdesta tulee ne esimerkit jatkoa varten kun huonoista alkioista on kasvanut kauniit vauvat. :hug:

Lo: Tarrasukkia kaksosille! :heart: :heart: Mullakin oli samanlaisia aamuheräämisiä passeissa, joissa mulla oli käytössä kortisoni ja disperiini. Ei kiva...lisäksi oli sellaisia mukavia hikikohtauksia. :x

Joku_Päivä: Joo, mun unet on varsin mielenkiintoisia. =) Mutta jos se olis ollut Rob/Edward, joka mua olisi takaa ajanut, olisin pysähtynyt ja huokaissut "Please bite me!" :LOL: Hauska, että tunnistit miehen hupun kera. Mä olen vähän...eikä ihan vähääkään Robsessed...pikkusen pimahtanut itseasiassa, ainakin mieheni mielestä. :D
:LOL: *nauraa synttärikortille* Ihana!

Iinamiina: :hug: Vielä on pari päivää aikaa toivoa plussaa...muistan tästäkin ketjusta varsin myöhäisillä pp:llä saatuja plussia.

Miralles: Tarrasukkia sinunkin kaksosille! :heart: :heart:

Heidh: :hug: Kyllä teidän parisuhde paranee kun pääsette yli pahimmasta pettymyksestä. Tiedän, että sattuu... :( Voimia sekä sinulle että miehellesi. :hug:
 

Yhteistyössä