11-hoidot

Hui, onpas pitkä lista :)
Mizze77, sulla onkin sitten jännät paikat. Pääset ekana meidän piinislistalle :)
ON: Odottelen tässä menkkoja, ovisplussasta kun on jo 16 päivää aikaa. Kummaa, että ivf:n jälkeen menkat alkavat aina viikon päästä siirrosta, mutta normaalisti on aina luteaalivaihe näin pitkä. Ihme kenkkuilua kropalla !
No, kunhan alkavat, pitää soitella aikaa pas-siirtoon.

Viimeksi muokattu:
Kiitos tervetulotoivotuksista Milli81 ja muutkin. =) Olen seuraillut matalalla profiililla pinon karttumista ja opiskellut samalla kaikkea tätä uutta.

Omat sumuttelut alkavat nyt maanantaina Suprecurilla. Edessä siis ensimmäinen pitkän kaavan IVF. Edellinen kierto jäi tosi lyhyeksi, joten nyt jännäilen, miten ajoitukset menevät tällä kertaa. Onkohan täällä tietoa, kuinka joustavasti julkisella (erityisesti TAYS:sissa) toimitaan kiertojen aikaistuessa? Meidät kun oli suunnittelukäynnin mukaan laitettu punktioon viikolle 7, niin onkohan tätä mahdollista aikaistaa tarvittaessa?

jos ei muuta ongelmaa niin tuo perkeleen Orgalutran kun on loppu joka paikasta niin siirtyi seuraavaan kiertoon. Mutta toivon mukaan niitä tulee silloin luvatulla viikolla 6. itse tarvitsisin tod.näk. viikolla 7 sitä ja viikolla 8 olis sit punktio..
Mutta näillä mennään, ompahan taas jotain mitä odottaa..
Meillä sama homma, lääkket lopussa, mistä aikaisemmin tossa valitin.Mulla ehkä tuolloin vko 5 alkais menkat, niin todella hankala jos lääkettä tulee vasta vko 6, niinku meille kans luvattiin. Ei uskalla aloittaa pistoksia, ennenku kaikki lääkkeet kotona. Pistin nimittäin jo ensimmäisen piikin tässä kierrossa, ennenku kerkesivät väestöliitolta sanoa, että lääkkeet mahdollisesti lopussa. Tyhmä olo, ku ollaan odoteltu 3 kuukautta, että vuosi vaihtuu, että pästään uuteen hoitoon ja sit lääkkeet loppu. Enkä tajunnu varata niitä aikaisemmin :(

smirg tsemppiä piinailuun, toivottavsti pysyy kyytiläinen matkassa mukana!
Ja mizzelle onnea punktioon!
testeistä olen kanssa vannonut clearbluen digitaalisen nimeen, kun mammaksin liuskatestien mukaan mulla ei ollut ovulaatiota lainkaan ja sen takia meni muutama OI mönkään. CB on hyvin näyttänyt, paitsi on muutama toimimaton testipuikko ollut. Ja nyt tänään, täti ei ole siis vieläkään löytänyt tänne, tein raskaustestin ja tulos on tyhjä ruutu. Eli testi ei toiminut! Näin sunnuntaina en mistään saa uuttakaan testiä tähän hätään.

Smirg Jee, pinon eka piinailija! Tsemppiä piinapäiviin! :)

futuremami, Jessie82 ja kaikki muutkin joiden hoitoihin tuo epävarmuutta lääkkeen huono saatavuus, myötäelän täällä teidän hankalaa tilannetta. :( Tosi perseestä, että just kun toiveikkaana vois aloittaa kauan odotetun hoidon, niin sit on kiinni jostain tollasesta! Grrh.

ON: Kovasti odotettu täti kurvasi viimein pihaan kirkkaanpunaisella Testarossallaan. Hiphei, plussakierto alkakoon! Ja huomenna varaamaan ultra-aikaa. Mulla siis edessä lääkkeetön pas.

Helou helou, toivis ilmoittautuu taas läsnäolevaksi :wave:..... Kirjoittelin tuossa aamulla jo mutta kun taas tää saitti ilmoitti mulle että no authorization ja kaik hävis niin nyt vasta jaksan uudestaan näpytellä :headwall:. Mulla kun eilen alko menkat niin olin tosi onnellinen, kierto venyi vain 34 päiväiseksi kaavinnan jälkeen ja ajattelin että hianoo, ny päästään yrittään uudestaan! Paskat, soitin naikkarille ja ylläri pylläri pitää odottaa vielä toinen kierto koska "meillä nyt on se periaate että kaksi kiertoa keskenmenon jälkeen koska olemme päätelleet että se on parempi bla bla bla bla". Ja sit kun yritin sanoa että tässä on ikää jo sen verran ettei hirveesti haluais odotella ylimääräistä niin hoitsu sano että" jos me tekisimme niin kuin asiakkaat haluavat niin eihän se toimisi" no, eivät tod. tee niinkuin asiakas haluaa vaan asiakas vaan ottaa vastaan kaikki tauot ja lykkäykset ja jonotukset ja "et vaan mahdu"- kierrot. Perseestä. Yritin sanoa että jos yrittäis kuitenkin luonnolliseen kiertoon ja jos limakalvo ei kasva niin sitten ei kasva ja sitten ei siirtoa voi tehdä. Mutta ei kun ei. Mua aina niin riepoo niitten naikkaripuheluiden jälkeen, aina tulee jotain schaissee niskaan. Sori vaan tää purkaus. Eli meidän pas siirtyy helmikuun loppuun.

Joka tapauksessa kaikille tsemppiä omaan tilanteeseen ja toivottavasti saadaan pian plussajuna liikkeelle! Tehdään nyt vaan niin maan sikana vauvoja, eiks joo????
Niin tuttua! Itekin aina yrittänyt innokkaanajouduttaa asioita niin eihän se sovi.. Ärsyttää puhua hoitajien kans puhelimessa kun aina tuntuvat olevan niin tympeitä..

Heipä hei kaikille!
Tänne on taas kerinnyt tulla paljon uutta tekstiä! :) Täällä sitä vaan odotellaan hoitojen alkua.. Ens viikolla saa aloittaa uuden liuskan, enää kaks liuskaa syötävänä! Mun on siis pitänyt syödä ehkäsypilleriliuskoja ny putkee jottei endo pääse paheneen ennen itse hoitoa.. Aika tuntuu pitkältä mut liuskoissa se hyvä puoli että näkee, että päivät vähenevät koko ajan :) Helmikuussa sitten hoitajan ja lääkärin aika jossa ilmeisesti annetaan reseptejä ja ohjeistetaan tulevaan?
Voi että kun aika menis äkkiä! Tajuton tämä oman vauvan kaipuu : /

Smirg tsemppiä!! :wave:

Hei, kertokaapas vielä, että kuis sitten jos raskauden saa alkamaan ivf:llä, niin aletaanko sitten käymään normaalisti oman paikkakunnan neuvolassa ja synnytetäänkö omassa sairaalassa? :confused:
Oon niin tietämätön koko ivf:n kanssa kun se "oikea" lääkärikäynti vasta helmikuussa.. :ashamed:

kn071: neuvolat ja synnytys on sitten ihan normaalisti. Jos on hoidossa yksityisellä, niin raskauden alku-ultrassa voi käydä siellä samalla klinikalla. Sen jälkeen kaikki ultraukset, neuvolat, synnytys siirtyvät julkiselle.

kn071, oysissa toimitaan siten että alkuraskauden ultra, varmaankin viikoilla 6-8 on oyssissa, että varmistetaan että raskaus on oikeassa paikassa tms. jonka jälkeen vasta ilmoittaudutaan oman kunnan neuvolaan normaaliseurantaan.

Smirg on sitten ensimmäisenä aloittanut piinailun, olkoon Smirgillä myös pinon ensimmäinen plussa :)
Mizzelle onnea maanantain punktioon, toivottavasti saatte hyviä soluja.
kn071 alkuraskauden ultrassa voi käydä klinikalla ja sitten neuvolat ja synnytys on omalla paikkakunnalla. Aivan samoin kuin "luomu"raskauksissakin.
Iloksi minä olen päässyt suht helpolla suprecurin sivuvaikutusten kanssa. Jotain pientä kuumaa aaltoa on joskus tullut ja mieliala heittelee. Mä olen kyllä aika herkässä välillä ilman näitä hormoni kuurejakin tirauttamaan itkut tai esim. hermoilemaan kotona ihan tyhmistä asioista. Joskus lääkityksen aikana uni loppuu aamuyöstä, toki se on loppunut välillä muulloinkin. En tiedä mikä sitten johtuu lääkkeistä, mikä täysikuusta, valvomisesta tai saapuvasta ilman matalapaineesta ;)
Hoitoja aloitellessani olin saanut sen käsityksen, että tämä tulee olemaan tosi rankkaa ja olisi paljon fyysisiä sivuvaikutuksia. Kaksi ICSI hoitoa läpikäyneenä olen todennut, että ei tämä omalla kohdallani ole ollut fyysisesti niin rankka kokemus mitä puhutaan. Henkisesti ehkä rankempaa. Mulle-heti-tänne-kaikki-nyt tyyppinä hoitojen aikana eri vaiheiden odottaminen on ehkä tympeintä ja sitten se kaikki odottaminen huipentuu piinailuun...
Eilen aloitin sitten sumuttelun. Viimeinen hoito on nyt käsillä ja n. kuuden viikon kuluttua on jo tiedossa heittääkkö haaveet perheestä romukoppaan vai rupesiko pieni ihmisen alku kasvamaan.

Smirg Tsemppii piinailuun. =)

Mizzelle Tsemppii punktioon.

kn071 Olitkin jo saanut vastauksia eli synnytys yms jutut normisti sairaalassa. Mulla oli silloin ekassa raskaudessa varhaisultra rv 7+6 väestöliitolla. Mulla oli eka neuvolakäynti jo ennen tuota ultraa.

MEillä huomenna seurantaultra.

Smirg, paljon onnea matkaan!

Täällä aloitetaan puregon-piikittelyt ensi viikolla, kunhan menkat ensin alkaa. Tänään lähtee viimeinen primolut, joita oon syönyt (ymmärtääkseni) punktion siirtämiseksi/ajastamiseksi ja ylipäänsä kuukautisten aikaansaamiseksi. Minulla on epäsäännöllinen kierto ja meillä on tulossa erityisjärjestelyitä vaativa ICSI (miehellä kivesbiopsia), joten oikea ajoitus on erityisen tärkeää. Toivotaan, että vuoto alkaa oletettuun aikaan.

Paljon actionia on muillakin elämän osa-alueilla, ensi viikolla on muutto, remontti vielä täysin kesken, uusi osa-aikatyö alkaa huomenna. Huhhuh, tässä ei ehdi paljoa hoitoja vatvoa. Kunhan nyt muistais kaikki lääkkeet ottaa ajallaan, niin sitten se punktiopäivä tulee aikanaan. Mulla on kyllä jotenkin sellainen olo, että ei meille ainakaan lähiaikoina mitään toista lasta tule. En tiedä onko tää jotain puolustusmekanismia tyyliin pessimisti ei pety. Mut siltä vaan tuntuu.

Onpa muuten kurja juttu tuo orgalutranin loppuminen! Itse ostin joulukuussa lääkekattoon, en kyllä arvannut että tuollaistakin voisi tapahtua. Toivotaan että pian saatais sitä taas apteekkeihin, ettei kovin monelta mene aikataulut uusiksi.

Moi heidh :) kiva että ollaan taas back to business. Montaks alkiota teillä olikaan pakkasessa? Lääkkeellinen vai luomu? Meillä 2 alkiota jäljellä ja lääkkeellisellä taas mennään, oon jo aloittanut Estradotin + Zumenonin. Aamuin illoin pitäis yks Zume ottaa mut otin tänäänkin yhen ylimääräisen.. En jaksa uskoo ett toi mun surkee limakalvo kasvais ikinä liikaa : / Oon myös aatellu nyt ottaa, vaikka sitten ominpäin, minidisperinin käyttöön. Meillä ei oo mitään hävittävää nyt, päinvastoin. Sit jos tääkin PAS menee mettään ni se ois 2.IVF edessä. Onneks mulla on Orgalutranit jo valmiina, ei tuu ongelmaa sen suhteen ainakaan.

kaz
Minä en ala :kieh: Taas meidän hoidot lykkääntyy varmaan 4-5 kuukautta. Tädin piti tulla viime viikon torstaina, mutta eipähän ole vieläkään suvainnut saapua. Eilen aamulla huvin vuoksi tein sitten ovulaatiotestin, kun ihmettelin, että miksi näin pitkä kierto. Sainkin siihen tulokseksi erittäin vahvan toisen viivan. Miehelle sitten ehdotin, että testaan sen viimeisen clearbluen herkän r-testin, joka jäi elokuun plussan jälkeen kaappiin. Mies oli sitä mieltä että odotahan vielä pari päivää. Otin kuitenkin testin ja uitin sen samassa pissassa kuin ovistestinkin ja siihen ilmeistyi heti plussa :O Hirveän korkealla ei ole usko normaalin raskauden suhteen, koska 2,5 vuotta yritetty ilman tulosta ja IVF:n tulos tuoreessa muistissa (1/9 hedelmöittyi ja sekin huonolaatuinen).

Muutenkaan ei ole oikein edes yritetty yhtään, eikä ole muu ollut minullakaan mielessä, kuin tuleva PAS-hoito, johon ehdin ovistestitkin jo tilata.

kn071 Varhaisultra on joko omassa keskussairaalassa tai OYS:issa. Riippuu siitä, että millä alueella asuu. OYS hoitaa myös Lappia ja Kainuuta. Minulla ei tarvinnut käydä OYS:issa kuin punktiossa ja siirrossa. Ultra oli omassa keskussairaalassa.

Onnea Kaz! :hug:
Avasit siis meidän vuoden plussapinon!!
Elämä saattaa yllättää :) Jospa se teidän alkioiden laatu johtui vaan epäonnistuneesta kypsytyksestä ja nyt ois normaali alkio matkassa? :)
Mekin koetettiin digitaalista ovistestiä ja se näytti plussaa ihan eri päivänä, mitä oltais normaalisti limojen mukaan yritetty. Mulla on kroppa ihan sekava. Nyt sitten on ovisplussasta jo 17 päivää ja menkat vaan tekee tuloaan, mutta mitään ei näy. Juuri kun pitäis päästä passiin... Plääh.. Ei jaksais odottaa.

Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tsemppaajille!!! Täällä siis pp2 menossa, ihan hyvät fiilikset on, mutta varauduttu kaikkeen!!
Kaz, voi minkä menit tekeen... ;) Ihanaa!!!! Toivottavasti pysyy plussana ja avaat vihdoin plussa-aallon!
Heidh, mä tilasin niitä cb:n testejä sellaisesta kuin kotitesti.fi muistaakseni. Ei ihan halvimmasta päästä kai nekään olleet, mutta halvempii kuin apteekissa.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja tsemppii hoitoihin!!!!

Miimii-75 täälläpä täällä :) pitäny tosiaan taukoja hoitojen miettimisestä ja palstailusta. meillä on muistaakseni 6alkiota pakkasessa jos oikeen muistan, oon oikeesti unohtanu kaikki niin hyvin oon ollu lomalla näistä hoidoista :D luonnolliseen kiertoon oli tarkotus tehä pas mutta se lääkäri aiko miettiä asiaa vielä ku meillä on poika saanu alkunsa lääkkeellisellä passilla. kierto on säännöllinen jne mut mullaki on välillä ollu tota limiksen ohuutta et saas nyt nähä.

No mut hei kaz, tuohan on mahtavaa! Onnea! Ja vaikka sanoit, ettette oo mitään yrittäneet, niin kyllähän siellä makuuhuoneessa selvästi jotain on tapahtunut ;) Pidetään peukkuja että kaikki on siellä teidän luomuihmeellä hyvin =)

Kaarne: Joo, testattu on tänään Clearbluen herkällä testillä ja nega oli.En kyllä kestä, jos siellä on taas kemiallinen. Ostin kahden testin pakkauksen ja jätän toisen pas-testaukseen. Pas siirtyy varmaan ainakin viikon 5 lopulle.. Saa nähdä.
Ostin juuri uuden digitaalisen Clearbluen ovistestin, oli 38 euroa. Kallista lystiä tämä on.

Täällä käy kyllä keskustelu vilkkaana :)

Smirg, tsemppiä piinailuun!
kaz, vau! Toivotaan parasta!

Mulla pas menee varmastikin helmikuulle. Uuden kierron alkua vaan oottelen. Kroppa on näemmä sekaisin km:n jäljiltä :kieh: Odotusta odotusta odotusta...

kaz onnea!:flower:
Täällä vihdoinkin kp1! Ultra 24.1 ja punktio viikolla 5.
mansikkatyttö osoitteesta halpa-testi.fi saa 30 eurolla clearbluen ovistestipakkauksen, itse tilasin sieltä eilen raskaustestejä ja tänään tuli meili, että ovat laittaneet postiin eli tulee toiv. huomenna.

Yhteistyössä