11-hoidot

Heippa kaikille piiiiitkästä aikaa! Olen viettänyt hiljaiseloa melkein koko kesän ja alkusyksyn ja pystynyt jopa olemaan poissa täältäkin. Nyt vihdoinkin päästään taas tositoimiin, eli useamman yrityksen jälkeen päästään huomenna (kääk!) ensimmäiseen PASsiin. Meillä pakkaksessa vaan 2 alkiota, joten jännittää melkoisesti kuinka nuo veikkoset kestävät sulatuksen.
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Huh, toinen ultra takana. Pelkäsin oireiden vähäisyyden vuoksi, että joudutaan taas lisäämään annostusta, mutta onneksi kasvua olikin tapahtunut ja annos pysyi samana. Vuosi sitten annosta nostettiin pariksi päivää, mutta en nyt muista millainen kasvu silloin olisi ollut. Nyt oli kolme kummallakin puolen kivan kokoista, joten toivottavasti saisimme nyt taas edes samanlaisen määrän kuin viime vuonna. Nyt jännittää se perjantain ultra, koska siinä näkee sitten miten loppujen lopuksi käy. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Soitin just eilisen hCG-tuloksen pp19 ja se oli 350. pp14 tulos oli 54. Nyt olis kuulemma pitänyt arvon olla jo useita tuhansia ja hoitaja sanoi että tämä on biokemiallinen raskaus. Eli arvot on kyllä tuplaantuneet mutta ovat kaiken kaikkiaan liian matalat. Seurantaverikoe on viikon päästä maanantaina ja sitten lääkäri antaa "tuomion". Mutta jos vuoto alkaa, niin saan lopettaa luget. Kyllä ottaa päähän :headwall:
 
Mä vedin pohjat: tänään pp 11 (dpo 16) veritestissä hcg oli niinkin huima kuin 3 :D Ah, hyvästi luget!

MT79 Pahoittelut pettymyksestä :hug: Ja tosi kurjaa kun "lopullista tuomiota" saa odottaa ja odottaa... Mutta kyllä mekin vielä onnistutaan, eikös?

Mörkötys Voimia :hug:

Leonita79 Mitenkäs siellä? Ootko jo testannut?

ON: Taidan jättäytyä nyt taustalle.
Eka IVF meni siis mulla näin: Munasoluja saatiin 23, niistä hedelmöittyi 11, tuoresiirtoon saatiin 1 TOP-alkio ja pakkaseen 5 blastoa.
Tulokset: tuoresiirrosta + >kemiallinen, 1. PAS + >kemiallinen, 2. PAS + >km rv 7, 3. PAS nega/kemiallinen.
En taida tähän pinoon enää piinailijaksi palata, mutta ensi vuonna sitten nähdään taas uudessa pinossa :) Tai toivottavasti ei: Siis toivottavasti te muut onnistutte jo tänä vuonna! ;)
Kiitos tuestanne, kalliit palstasiskot! Ja onnea matkaan ihan teille kaikille!
 
MT79 Voi että, ymmärrän hyvin tuon :headwall: -fiiliksen:|

Itse kävin tänään uusinta verikokeessa ja tosiaan, tulosta saa odottaa ainakin perjantaihin asti,ehkä jopa viikon! Ärsyttää että eikö sitä olis voinut luokitella kiireellisemmäksi tai jotain et tulis aikasemmin. Tietysti ymmärrän et tämä ei ole "päivystys" asia.. Minä vaan (ehkä turhaan) popsin pillereitä nassuun ja tungen palleroita toiseen päähän ja hajotan kaaliani miettimällä mihin suuntaan arvo menee ja jos nousee niin nouseeko liian hitaasti. Aargh ja räyh.
 
MT79,mörkötys,Kaarne::hug:

ON: Punktiossa kerättiin siis huimat 19 follia. Niistä 15 oli solu. Kaikki hedelmöittyivät. Siirtopäivänä (3.pvä) jäljellä oli 12 alkiota---2 siirrettiin. Jäljelle jääneestä kymmenestä KAKSI jaksoivat blastoiksi ja pakastettiin...KAKSI! Voi perse!! Taas kaikki tää tuska ja pakkanen jää melkein tyhjäksi...okei, onhan kaksikin parempi kuin ei mitään, mutta itse kerkesin jo juhlia täydestä pakkasesta.

Nyt pp5 ja mikään oire ei viittaa muuhun kuin menkkoihin...tää on v***u niin suolesta!!!!!!!!!!:(
 
MT79, Mörkötys :hug:

Kaarne, tosi kurjaa :( Muistan sut jo kun oltiin inssiketjussa, sulla on kyllä myös ollut valtavasti vastoinkäymisiä. Toivottavasti pääset nopeasti uusiin hoitoihin :hug:!

Sintu Miten kävi? Olitko siirrossa?

Kiitos noista aiemmista kommenteista, en ehtinyt vastaamaan, mutta veivät viikonlopuksi toivottoman tunteen pois. Sen mukaan siis toiminkin, ja tänään oltiin siirrossa. Yksi alkio sulatettiin, ja kadeksan jäi vielä pakkaseen. Testipäivä on 31.10.

Toivottavasti Sintu olet samoissa piinapäivissä, ja muillekin hirmuisesti onnea piinailuun!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Eilinen PAS takana... alkioiden sulatus ei menny ihan nappiin.
Maanantaina sulatetut 2 alkiota eivät kelvanneet siirtoon. Pakastettaessa olivat 4-soluisia, mutta sulatettuina vain 2-soluisia, eivätkä sitten enää alkaneet jakaantumaankaan...
Tiistaina aamuyöllä sulatetut toiset 2 alkiota: toinen 3-soluinen lk 3 ja toinen 2-soluinen lk 4(NT). Tuo 3-soluinen ehti siirtoon mennessä muuttua 4-soluiseksi ja TOP:iksi, mutta tuo toinen pysyi muuttumattomana. Molemmat kuitenkin siirrettiin.
Nyt siis toivotaan että ainakin tuo TOP kiinnittyisi. :)

Harmittaa vain, että pakkaseen ei nyt sitten jäänyt mitään...
Lääkäri kyllä sanoi että elää tässä hetkessä ja odottaa tämän hoidon tuloksia, eikä murehtia tulevaa jos ei onnistukkaan... paremmin sanottu ku tehty...
Mulla kyllä väkisinki mietityttää, ku tiedän että seuraavaa hoitoa ei ehkä pystytä toteuttamaan pahan endoni vuoksi...
Mutta kuten sanottu, pitää yrittää elää tässä hetkessä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Se siitä olosta sitten, nega tuli ja menkat alkaa millä hetkellä hyvänsä... Toivon sydämestäni onnea teille muille hoidoissa! Meillä pakkanen nyt tyhjä, ja uuteen hoitoon ei lähdetä. Joten minut voi poistaa listasta kokonaan. Me yritämme nyt saada vauvahaaveet pois mielestä ja keskittyä muihin hyviin asioihin meidän elämässä. Näkemiin ja onnea!
 
Onnea susirouva ! Hieno homma! :)

Ja onnea Niz sekä muutkin plussanneet.

Meillä miehen kanssa lopetamme varmaan toivomisen. Emme saa lääkekuuria, että saisimme päivän/kierron osumaan. Tänään kysyin.
Hukkaan meille jää 6 top alkiota ja paljon haaveita..
Ensi kierto on nyt sitten viimeinen. Sen jälkeen nautimme näistä mitä meillä on.
 
Sintu Miten kävi? Olitko siirrossa?

Kiitos noista aiemmista kommenteista, en ehtinyt vastaamaan, mutta veivät viikonlopuksi toivottoman tunteen pois. Sen mukaan siis toiminkin, ja tänään oltiin siirrossa. Yksi alkio sulatettiin, ja kadeksan jäi vielä pakkaseen. Testipäivä on 31.10.

Toivottavasti Sintu olet samoissa piinapäivissä, ja muillekin hirmuisesti onnea piinailuun!
Samoissa piinapäivissä mennään. Mie ajattelin ensimmäistä testiä tehä jo 30.10, ku sillon tulee 12pv siirtopäivästä. :)
 
Mekin päästiin eilen piinailijoiden joukkoon, eli 1. ivf:n 1. pas (ja viimeinen) takana. Meillä oli pakkasessa vain kaksi alkiota ja kumpikin selvisi sulatuksessa ja olivat jopa lähteneet jakautumaan (toinen 7 soluinen ja toinen 8 soluinen) JA ilman erillisitä pyyntöä tai keskustelua, laittoivat kummatkin kaverit kyytiin :)

Nyt siis jännätään ja yritetään pitää näpi irti raskaustestistä liian aikaisin.
 
Niz Onnittelut :heart:

Täällä piinaava odotus jatkuu, kauhun ja toivon sekaisin tuntein odotan huomista, jos tiistaisen verikokeen tulos saapuisi. Olen kummastellut kuinka erilailla paikasta riippuen noita hCG-arvoja tulkitaan... Lueskelin että jollakulla oli samana päivänä ollut siirto ja pp19 arvo ollut 1400 ja sitä oli sanottu hyväksi, mulla taas pp19 2136 ja sanottiin sen olevan "sillä hilkulla". Olen täynnä tätä epätietoisuutta olenko raskaana vai en:|

MT79 Miten siellä menee?
 
Mietin tässä vielä.. oletteko muut saaneet PAS:n lääkkeelliseen kiertoon helposti jos teillä ei ole ollut kietohäiriöitä? Kun tää tuntuu nyt enemmän kun turhalle koko touhu. :( Kun emme pääse nyt sitten yrittämään edes siirtoa jos oma kierto ei osu.
 
batinka, tosi kurjaa ja vähän outoa. Siis jos jaksat selittää, niin mistä se oikein johtuu ettette saa lääkkeellistä? Kyllä meille sellainen luvattiin kahden luomukierron jälkeen. Mutta voi johtua mun iästäkin.

Ihan huippua Sintu74 olla samoissa piinapäivissä. On siis kiva kuulla miten sulla tulee mahdollisia oireita. Varmaan testailen samoilla päivillä. Verikoehan on kai sullakin se 31.10.

Mörkötys, kamalaa odottamista! Toivotaan oikein hyviä uutisia :heart:.

Onnea Niz:flower: :)
 
Hei vaan kaikille!!

Mörkötys Plussasin kympin-hoitoketjusta joulukuussa-10. PP13 HCG oli mulla 112, PP 15 HCG 290 ja PP 19 HCG 2230 Mulle sanottiin klinikalta tämmöiset lukemat PP19 kohalle, kuin minimissään 750, keski 2000 ja ylimmillään 7000. Ja, että kuhan lukema olisi edes tuon 2000 niin hyvällä mallilla siis on. Sinuna en edes miettisi tuota lukemaa enään vaan nauttisin täysillä raskaudesta! ONNEA!!! :kiss: Uskon kyllä, että kaikki on hyvin :)

Mulla jännitti silloin tuo PP 13 lukema kun oli niin alhainen mutta tuplaantui kyllä kahdessa päivässä. Sitten tosiaan sain tuon vimpan lukeman niin lopetin murehtimisen ja 18.8.11 syntyi meille niin rakas Pihla tyttö :heart:

Onnea Sinulle ja teille muillekin kanssa sisarille!!! :kiss:

Pieni Tähtönen ja Pihla tyttö 2kk 2pvää :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Pieni Tähtönen tiedoista ja kannustuksesta:) Jos kyseessä oliskin vain tuo matala arvo niin en olis huolissani mutta kun mulla on tosiaan kahteen kertaan ollut kunnon vuoto jota on edeltänyt kipu. Ilman noita vuotoja mitään hCG-arvoja ei olis tarvinut edes ottaa:( Mutta tänään toivottavasti tulee tietoa...
 
batinka: mulla endoa, en tiedä oliko sillä siis vaikutusta, mutta meillä lääkäri ohjeisti heti alkuun lääkkeelliseen PASsiin. Meillä tosin siitä sitten luovuttiin kun mulla lääkkeet ei tehonneet ja oma ovulaatio pukkas niiden päälle. Käsitin kuitenkin, että mikäli vaan luonnollisesti ovulaatio tulee, niin mieluummin tehdään luonnolliseen kiertoon.

Tsemppiä ja jaksamista! Meillä oli ensin 2 yritystä lääkkeillä, kummassakin omat hässäkkänsä ja sitten kun lääkäri päätti että nyt yritetään luonnollisella niin VASTA kolmannella yrityskierrolla sain ovistestiin plussan vaikka lääkäri oli joka kerta tsekkauskäynnillä ihan varma että ovulaation pitäis tulla kun on kaikki niin kohdallaan. Että oma piinansa on tuossakin... ja nyt sitten piinataan onko alkioille laitettu tarpeeksi pikaliimaa käsiin että jäisivät kiinni :D
 
Sain verikokeen tuloksen, alkuviikon hCG 7700. Lääkärin mukaan riittävästi noussu jotta kyseessä vois olla ihan oikea raskaus. Vuotojen syyksi arvuuttelivat hematoomaa tmv. Eli jos joku päivittelee listaa niin minut saisi poistaa tuolta hoitojonon hänniltä toivottavasti ihan pysyvästi tällä kertaa:heart: Vetäydyn sulattelemaan tätä tietoa ja toivotan kaikille tsemppiä!
 
onneksi olkoon Mörkötys! Täällä ollaan jännäilty Sun tulosta!
Aivan uskomattoman ihanaaa!

ON: Ei mitään erikoista.. tein tänään PP9 testin aamulla, joka oli nega. Mulla pitäisi alkaa menkat huomenna tai ylihuomenna, joten niin kauan on vielä toivoa. Vielä eilen olivat lämmöt koholla.. ja tekee mieli kaikkeja herkkuja, mut se nyt ei kerro mitään. Katse on jo seuraavaan hoitoon, joka olisi sitten 4.ICSI tämän vuoden aikana..
Jäin muuten miettimään sitä, että pitäiskö PAS alkiot jakaantua AINA ennen siirtoa?
Toisaalta ne ei edes kerkeä jakaantumaan, koska, jos klo 09:30 sulatetaan ja esim. klo 11:00 siirretään, niin alkiothan jakantuu oliks se nyt 12 tunnin välein.. joten? Meidän ainoa alkio oli pakastaessa 4-soluinen ja myös siirtäessä.. Olen vaan lueskellut täällä paljon, että alkio jakaantuu sulatuksen jälkeen vielä esim. 8-soluiseksi jne, mutta miten ne ovat ehtineet sitten?
 
Viimeksi muokattu:
Ihan huippua Sintu74 olla samoissa piinapäivissä. On siis kiva kuulla miten sulla tulee mahdollisia oireita. Varmaan testailen samoilla päivillä. Verikoehan on kai sullakin se 31.10.
Mulle sanottiin et kotitestin pitäs näyttää varmaa plussaa viimeistään 3.11 eli varmaanki ton jälkeen sit varataan aika veritestiin, jos testi siis näyttää plussaa. :)
 

Yhteistyössä