11-hoidot

Heipsan kaikille! :wave:

Mä olen tuossa toisessa ketjussa kirjoitellut, mutta se näyttää vähän jo hiljenneen joten josta saisin siirtyä tänne teidän kanssanne =)
Eli kerron vaikka lyhyesti meidän taustat.. meillä yritystä miehen kanssa takana noin 3-vuotta, ollaan nyt hoidossa julkisella puolella. Tiedettiin jo ennestään ettei miehen siittiöt liiku kunnolla ja myös se ettei niitä oikein ole, kivesbiopsiasta kuitenkin löytyi hyväkuntoisia siittiöitä ja ne pakastettiin.
meillä oli 11/2010 1. ICSI, jolloin mentiin pitkän kaavan mukaan. Saatiin 16 solua joista 14 oli kypsiä, mutta yksikään ei hedelmöittynyt. Tämä johtui varmaankin pakastetusta biopsiasta eli siittiöt eivät olleet enee hedelmöityskelpoisia pakkasen jälkeen. :stick:
2. ICSI tehtiin 5/2011 lyhyellä kaavalla, saatiin 21 solua, niistä oli 17 kypsää ja 7 hedelmöittyi. Pitkästä viljelystä selvisi 6, kaksi siirrettiin mutta yhtään ei selvinnyt pakkaseen ja nega sieltä tuli. :ashamed:

Nyt on 3. ICSI meneillään (tai oikeastaan vasta 2. koska ensimmäisestä ei päästy siirtoon asti). Lyhyellä kaavalla mennään nytkin ja lääkkeinä mulla ollut gonal F, jarruna cetrotide ja tietty pregnyl. Tänään laitetaan pregnyl ja keskiviikkona ois punktio. Tilanne meillä näyttää nyt siltä et molemmilla puolilla ois kavamassa noin 8-10 follia ja mun olo on kyllä myös sen mukainen, vatsa on kun jalkapallo ja hyvin kipee :/ en pääsen menemään töihin ennen punktiota kun kävelykin tekee kipeää. Mä jännitän ihan hirveästi tuota punktiota koska ensimmäisellä kerralla oli todella kivulias, olin varma etten selviä siitä pöydältä ikinä, toinen kerta oli jo vähän helpompi johtuen saamistani esilääkkeistä ja toivon että tämäkin kerta olis helppo koska saan taas ne samat esilääkkeet =)

Halleb Musta tuntuu, että nuo miehet toivoo aina hiukan enemmän joka hoidolta, vaikka naiset pohtii sitä enemmän ni kyl ne miehetkin korkeelta tippuu :( Mun mieheni sanoin kun olin menossa apteekkiin hakemaan Grinoneja (lugen rinnakkaislääke) et "ota vaan heti ainaki kolme pakettia ni ei tarvitse heti hakea lisää" yritin sanoa ettei kannata vielä ottaa kun ei tiedä et tarviinko edes niitä muutakun sen kaksi päivää ennen siirtoa ni hän oli ihan et 2no täytyyhän niitä ainakin testipäivään asti laittaa", sit mun oli pakko sanoa et ajattelin sitä et jos ei siirtoon edes päästä. Ei hänellä ollut käynyt tämmönen vaihtoehto edes mielessä :/ kyllä tuntui pahalta. :x

Millai teillä muilla sujuu keskustelupuoli miehenne kanssa? Tietääkö/kerrotteko aina kaikki tuntemukset ja ajatukset myös hänelle? Itse yritän jotenkin "suojella" miestä joiltakin asioilta, voi olla että johtuu myös siitä kun tämä lapsettomuus johtuu ns. hänestä ja hän syyllistää itseään kauheasti ni en halua valittaa hänelle ja saada hänen oloaan vielä kurjemmaksi.

Tulipas pitkästi kirjotettua, toivottavasti jaksoitte lukea :heart:
 
En jaksa nyt kommentoida muuta kuin omaa napaa..

Mentiin aamulla punktioon 8:30. Olin ihan paniikissa heti alussa. Kanyylinkin laitto sattui. Punktio oli myös kivulias. Kaksi folliahan meillä oli,mutta kummassakaan ei ollu solua :'( Itkuhan siitä tuli.

Kun pääsin huoneeseen lepäilemään kaikki oli ihan ok. Pian kuitenkin alkoi vuoto joka vaan yltyi. Lääkäri ei saanut edes selvää mistä vuotaa kun sitä tuli niin paljon. Takaisin tippaan,jonka olivat jo ehtineet ottamaan pois. Suoni puhkesi. Seuraavaksi kyynärtaipeeeen. Lääkäri työnsi jumalattoman tamponin ja sain suoraan suoneen jotain verta hyydyttävää/vuotoa tyrehdyttävää lääkettä. Makailin sitten vielä reilun tunnin. Verenvuoto oli onneksi vähentynyt. Todella paha maku jäi koko touhusta,enkä tiedä kykenenkö ehkä enää samaan..:(
Meille siis ei IVF tuonut toivottua tulosta ja seuraava hoito on vasta vkolle 6 varattu..Eli mun tarina tässä pinossa on ohi.


Toivon sydämestäni että teillä muilla on helpompaa. Voimia ja plussia teille! :wave:
 
Tervetuloa, Sartsa! :) Mäkään en kyllä raportoi miehelle kaikkia oireita - välillä olen jopa yllättynyt, kun hän haluaa tietää mun tuntemuksista ym. Jotenkin sitä ajattelee, että tuskin häntä kiinnostaa niin yksityiskohtaisesti tietää kaikkea... Välillä haluaisin myös suojella häntä - esim. meidän tuoresiirron jälkeen, kun yhtäkkiä vuoto alkoi ennen testipäivää, en olisi millään halunnut kertoa hänelle... Kauheaa katsella, miten toinen musertuu... :'(

USL: tsemppiä! Mä oon ihmetelly, millä perusteella nuo testipäivät oikein määrätään, kun joillakin (kuten mulla yleensä) on jo pp12 ja joillakin vasta pp16 jne. Minkäikäinen alkio sinulle siirrettiin?

Halle_B: tsemppiä! Jospa se tulos vielä muuttuisi...? :)

Joku_päivä: ihanan rohkaisevan viestin kirjoitit aikaisemmin! Eikö näissä hoidoissa ole periaatteessa aika samat mahdollisuudet raskautua siirtoa kohti kuin "normaali-ihmisillä" (heh) tavallista yrityskiertoa kohti? Niin siitä voisi ajatella, että 12 siirtoa vastaisi vuoden yritystä sellaisella, jolla ei ole mitään vikaa. Mikä on vielä ihan normaalia kenelle tahansa. Pidetään positiivisuus yllä! :)

Kevätkello: kuulostaa ikävältä. :/ Toivottavasti saatte ainakin ne viisi ja jatko sujuisi erityisen hyvin!:hug:

Tipetsu: harmillinen tilanne, mutta nyt tsempitykset päälle, että ne 2 solua ovat valioyksilöitä! :hug:

Kommenttina 2 alkion siirtoon, että taitaa olla aika klinikkakohtaista. Hgin naistenklinikalla, jossa itse ollaan, ei ilmeisesti siirretä juuri kenellekään kuin 1 kerrallaan. Ite ollaan kovasti kinuttu kahden siirtoa, mutta eivät suostu... :/

Maya: vuoristorataahan tämä taitaa olla itse kullakin... Mulla oli muistaakseni pp3 joku jännä, pieni tuntemus toisella puolella, niin ihan vähän elättelen toiveita, että jos se vaikka olisi ollut kiinnittyminen... Rinnat on tällä hetkellä turpeammat kuin varmaan koskaan ennen ja välillä tuntuu alavatsalla jotain pientä. Mutta enpä tiedä... Ainahan mulla on tässä vaiheessa ollut hirveät toiveet onnistumisesta, mutta sitten on tiputtu korkealta. Pidän huomista jotenkin rajapyykkinä, koska pp8 mulla on normaalisti pms-oireet alkaneet ja tullut jotenkin sellainen vahva tunne, että nyt ei ole tärpännyt. Jos huomenna ei kävisi näin, niin sitten voisin jo alkaa elätellä toiveita. :)

Mulla alkoi tässä kierrossa jo muutama päivä lääkkeiden aloituksen jälkeen ihan hillittömät migreenit ja väsymys. Sain jostain päähäni alkaa ottaa primaspania 50 mg päivässä ja siihen hävisivät ne oireet. En tiedä, onko hyvä idea tehdä tällaista ilman lääkärin lupaa, mutta olo on ainakin ollut paljon parempi ja kaipa siitä voi kiinnittymiseenkin olla hyötyä...
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Moro :wave:

Voi ei Tipetsu :'( ihan hirveä homma!!! Koita jaksaa, pääasia, että itse toivut kuntoon tosta kaikesta :heart: nyt on aikaa levätä ja toipua ennen seuraavaa kertaa. Paljon voimia sulle :hug:

Tervetuloa Sartsa :)
Mä kyllä kerron miehelle kaikesta, minkä uskon liittyvän tähän hommaan, ja on kyllä sanonut haluavansa kuulla. Toisinaan joudun kyllä keräämään voimia, jos on huonoja uutisia kerrottavana, kun en tiedä, mikä on mulle pahempaa, joutua itse pettymään, vai se, että rakas pettyy niin kovin. Se on hirveää. Molemmat kuitenkin kuullaan huonoja uutisia mieluummin toisiltamme kuin muilta, ni esimerkiks nyt tässä hoidossa hän vastasi klinikan hedelmöittymispuheluun, kun mä en uskaltanut, ja taas vastavuoroisesti mä vastasin puheluun, kun kuultiin onko siirrettävää. Hirveintä on varmaan se, kun tietää, miten paha mieli toiselle tulee.

).( Huh, jännitys on ohi ja saatiin ku saatiinkin kyytiläinen mukaan. En tiiä, onko mahdollisuuksia onnistua, se oli 3 pvän viljelyn jälkeen 6-soluinen eli hitaanpuoleinen, ja 3-luokkainen... Onkohan toivoa!?! No, näillä mennään ;) Tänään mulla siis pp0 ja yksi alkio :heart:

** Muoks. Niin, testipäivä mulla 3.10. Hui.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille tasapuolisesti!

Mulla menossa juuri 4 hoito joka on icsi. Tässä olen lueskellut taustalla näitä hoitokertomuksia. Tähän ketjuun en oo kyl mitään kirjotellut. Mulla siirto huomenna, piti olla jo tänään mutta siirrettiin että saavat vielä kasvaa, Säikähdin melkoisesti kun eivät yleensä Tayssista soita muuta kun et jos ei siirtoon päästä. Osaako kukaan sanoa onko tämä hyvä vai huono asia että jäivät vielä sinne...
En uskaltanut kysyä...
 
Jahas. mua ei saa toimimaan edes femarilla. Nyt tuntukin turhalta ostaa satasen piikit kolmelle päivälle jos kerta mitään ei vielä kasva niin tuskin ehtii sitten kasvaakaan.. :( Tänään on ollu taas niin itku olo kun on vaan miettinyt että mitäs sit jos mikään lääke ei saa mulle mitään muniksia kasvamaan..
 
Burma Onko sulla tuoresiirto vai PAS? Meillä kerran pakastesiirrossa 4-soluisesta oli hävinnyt 2 solua sulatuksessa, silloin olis varmaan voinut vielä vähän kasvatella ja kattoa, lähteekö kasvuun. Tuoresiirrossahan on voinut esim. olla hitautta kasvussa, ja haluavat ehkä vielä viljellä ja katsoa miten lähtee etenemään. Monestihan viljellään ihan tarkoituksella pidempään, että varmistetaan, että alkio kasvaa ja kehittyy eikä lopeta jakautumista. Selviäisi kyllä varmaan kysymällä, mistä on kyse, itse ainakin rohkeasti kysyisin :) Eikö sinne voi soittaa vieläkin ja kysyä? Onnea siirtoon!!! =)
 
Tipetsu: olit ehtinyt kirjoittaa samalla, kun kirjoitin omaa viestiäni. Ihan kamalaa, en tiedä mitä sanoisin... :'( Kovasti jaksamista nyt! Tai ei tarvitse edes jaksaakaan, saa olla rikki, jos (kun) siltä varmaan tuntuu... :hug: :hug:

Mahtavaa, että Lili sait kyytiläisen! :)

Tervetuloa, Burma!

Tarantellah: :hug:
 
Kiitos, chidi :)

Mun pitiki toivotella sulle tsemppiä piinailuun, mut unohdan aina jotain ja nyt se oli se... Ni tsemppiä, toivotaan, että PMS:t jää huomenna tulematta =) ja HUI ku jännää!!! Ja samoin kiitos Mayalle toivotuksista :) ja tsemppiä sinne myös!!! Noi luget on ihan hanurista, kun kaikki mikä vois johtua raskaudesta voi johtua myös niistä... :stick: Paitsi mulla ei kyl ikinä tunnu esim rintavarustuksessa MITÄÄN, vaikka pistäisin kymmenen pregnyliä ja paketillisen lugeja päivässä... no joo en ihan niin suurilla määrillä ole kokeillut, mutta you get the point ;) eikä muutenkaan juuri koskaan muuta ku menkkaoireita, paitsi loppukierrossa aina palelee, vaikka raskaudesta ei ole ollut tietoakaan...

Halle Mitä kuuluu??? Toivottavasti vuoto ei ole alkanut ja oli vaan liian aikaista testata :hug:
 
Nopsa päivitys omaa napaa. Takana 5 päivää puregonia (annos ensimmäiset 3 päivää 150, sitten 125).

Ultrassa tänään limakalvo oli 10 mm paksu. Toisella puolella 6 kpl 9 mm folleja, toisella puolella yhteensä 12 kpl 8-11 mm folleja. Eli 18 kpl yhteensä ja hyperiä vähän pelätään. Munasarjojen kohdalla tuntuu painetta ja lievää kipua.

Puregon-annosta pienennetään 100 yksikköön tänään ja ylihuomenna, muuten annos 125 yks. Punktio on viikon päästä ma tai ti, perjantaina selviää tarkka aikataulu. Eniten tässä jännittää, saadaanko mieheltä eläviä siittiöitä.

Piti vielä hakea apteekista lisää suprecuria, kun ihan ei riitä sumut loppuun saakka (mulla oli vähän pidempi sumuttelu alla). Ärsyttää, että piti ostaa taas se 2 sumutteen paketti, vaikka tietää jo että toista ei tarvi. Yritin tingata apteekissa, mutta eivät suostuneet puolittamaan pakettia.

Palaan lukemaan tarkemmin muiden viestit illemmalla.
 
Tipetsu voi ei, kylläpä oli uutinen :( Tässä voi vain toivottaa jaksamista sinne! Eikö kukaan selittänyt sulle/teille että mistä se veri tuli vai eikö se ollnekaan selvinnyt? Tosi harmi tollanen kokemus, seuraavalla kerralla jännittää varmasti vielä enemmän.

Lilli tasemppiä piinailuun, pitkät viikot tulossa! =) Meillä alkaa piinailu sitten perjantaina!
 
******************11- hoidot**********************
19.9.2011
Burma....................4.icsi........................siirto 20.9.
Sartsa00................3.icsi........................vko 38
Kevätkello..............2.ivf..........................vko 38
Mörkötys................2.ivf/icsi 1.pas............vko 38
MT79.....................3.icsi.........................vko 39
Solja....................1.ivf/icsi 2.pas..............vko 39
batinka..................1.icsi 1.pas................syyskuu
MiiJane..................1.icsi.........................syys-lokakuu
Niz........................1.icsi........................vko 40
Miukumau..............3.icsi.........................vko 41
Kaarne..................1.ivf 3.pas..................vko 41
Peppi1981...............3.icsi........................lokakuu
Susirouva...............1. ivf 1.pas................lokakuu
MAM2....................4. icsi.......................lokakuu
Templeton..............2.ivf..........................vko 44
Sintu74...................3.ivf 1.pas................syys-marraskuu
toivelintu.................3.ivf.........................vko 46
Joku_päivä..............6.ivf/icsi...................vko 47
leppäkerttu-77..........3.ivf/icsi..................marraskuu
Lady_Gigi..............4. ICSIn 1. PAS...........marraskuu
iloksi......................2.ivf/icsi...................marras-joulukuu
1nainen..................3.icsi 1.pas................joulukuu
Heidh.....................4. isci.......................syksy
Pumppu.................1.ivf 1.pas..................syksy
Laurella.................3.ivf 2.pas..................syksy
Meg......................2.ivf 1.pas..................syksy
Janttu-85...............3. ivf/icsi..............
nainen83................4.ivf.........................
NormaJeane...........1. ivf 1.pas.................
Barbarella..............1.ivf............................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74..................2.ivf:n 1.pas?..............
miralles.................3.icsi.........
Avolavapaku...........1.icsi 1.pas......
Toiveena................1.ivf 2.pas ?.......
fiia 69.....................4.ivf ?................
myy75.....................3.icsi 1.pas........
Pipsa76...................2.ivf 1.pas.......
iinamiina................2.ivf 4.pas ?.........
syssy......................4.icsi 2.pas ?......
futuremami............3.icsi.....................
Omena_.................2.ivf................
Mequ.....................
Vanessa-80......................
Sirunen81........................
Leonita79...............1.icsi 2.pas ?.........


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot..........PP.......testipv

HalleB...................3.icsi..................1............12...........21.9
UnelmaSirpaLeena...2.ivf...................1............10...........25.9
chidi.....................1.icsi 2.pas...........1............8............26.9
Maya82..................2.ivf 1.pas...........1............6............27.9
jag78.....................1.ivf....................1............3............2.10
Lili-78.....................6.icsi...................1............0............3.10

****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:...........kt............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.ivf...............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi.............:heart::heart:..........kt.........14
kn071....................1.ivf 1.pas.........:heart:............kt..........10
nanniga..................2.ivf................:heart:...........vt/114......15
bluebaby................1.ivf.................:heart:..............kt..........9
 
Viimeksi muokattu:
Tipetsu Sanat ei riitä kertomaan, kuinka pahoillani olen sun puolesta! :hug:

(.) Menkkakivut palas tänään eilistä pahempina ja testikin näytti negaa. Kuvittelin, ettei tän hoidon epäonnistuminen missään tuntuis, mutta ilta on menny itkiessä. Itku lähti siitä, että sain kuulla läheisen ihmisen olevan raskaana. Heille tulee kolmas lapsi ja heti oli tärpännyt, kun päättivät yrittää. Jotenkin tämä tieto laukaisi koko tilanteen ja sai jälleen kerran tuntemaan itteni harvinaisen epäkelvoksi naiseksi, kun en onnistu edes raskautumaan, vaikka ei muuta tarvitsisi kuin hedelmöittyneen alkion kiinnittyä...
Töihin ei kiinnostaisi huomenna mennä. Tuntuu jotenkin raskaalta yrittää esittää kaiken olevan ok, kun tekis mieli vaan itkeä. Eikä tilannetta paranna se, että tiimikaveri on raskaana ja mielellään joka päivä tästä raskaudestaan puhuu.
 
Burma, tervetuloa joukkoon!

tarantellah, älä nyt vielä luovuta!

Lilille onnittelut kyytiläisestä!

Tipetsulle halit ja lohdutukset sekä parantumisia fyysisesti! Kauheeta! :O En osaa muuta järkytykseltäni sanoa.

USL, tiedän tunteen, kun kaveri ilmoittaa puun takaa olevansa raskaana. Mulla kaveri just kertoi, että on raskaana neljännen kerran. Tosin sitäkään tilannetta en suoranaisesti kadehdi, vanhin lapsi heillä on vasta 5. Mutta joo, raskaana oleva tiimikaverikin on tuskaa, kokemusta on.

Hyperistä kysyisin kokemuksia. Mulla oli tänään päivällä ohimenevää pahoinvointioloa ja huimausta, illalla on alkanut vilunväristykset ja jalkojen särky. Sanokaa please, että tää on vain tavallista nuhakuumetta, eikä hyperin oireita!! Mä en kestä, jos nyt menee hoito persiilleen! Ei olis nyt aikaa sairaalassakaan maata, eikä kiinnostais selitellä uusille työkavereille + mahdolliselle sijaiselle pitkittyneen sairasloman syitä (kuukausi sitten aloitin uudessa työssä).

Mies sanoi, että "eiköhän ne siellä tiedä mitä tekevät", ja ehdotti että sittenhän voi punktoida vain siitä munasarjasta, jossa on vähemmän follikkeleita. Ei tainnut ihan tajuta mistä hyperissä on kyse :headwall: Pitää laittaa se varmaan seuraamaan esim. kaikkitietävää 11-hoidot -ketjua, niin pääsis paremmin kärryille :LOL:

*muoks* ja joo, itsekin voisin tietenkin perehtyä aiheeseen sen verran, että tajuaisin mahdollisten oireiden tulevan vasta pregnylin pistämisen jälkeen. Ainakin näin tulkitsin Duodecimin terveyskirjasto-sivuilta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Voi kun on tänään ollut ikävä päivä: ihan liikaa niitä uutisia joita ei millään toivoisi!
Voi Tipetsu, jaksamista sinulle! :hug: Ainakin seuraavaan hoitoon niiden on pakko keksiä jotain uutta ja parempaa teille!
USL, sinulle myös voimia! Kyllä tuo aina sattuu, kun sitä kuitenkin toivoo, että mitä jos sittenkin... Se nega tulos on aina yhtä armoton..
chidi, kiitos! Toivon täällä kovasti, että nyt olisi tuntemukset oikeassa ja huominen menisi positiivisen jännityksen vallassa! Kyllä sitä saa toivoa parasta!
Lili, onnea siirrosta! Jännityksellä odotin kuulumisiasi. Mulle siirrettiin kanssa viime kerralla vähän hitaanlainen ei-niin-hyvä alkio ja uskon silti että toivoa on! Ja vaikka kuulostaisi vähän kliseeltä niin on se parempi saada se yksi hidas kuin ei mitään. Nyt on ainakin mahdollisuus!!!
Sartsa00, tervehdys piinakaveri ja tervetuloa tänne puolelle! :wave: Pian saadaan jännäillä yhdessä tai ainakin toivon, että pääsen siirtoon asti. Ja pian ne kivut toivottavasti helpottaa kun punktio on ohi. Jaksamista vielä viimeisille metreille ja toivotaan, että punktio sujuisi nopeasti ja kivuttomasti. Me kyllä puhutaan miehen kanssa lähes kaikesta. Puhumisen kautta hänkin pääsee edes vähän osalliseksi tästä kaikesta ja voi edes vähän saada käsitystä munkin tilanteesta. En tiedä ymmärtääkö hän kaikkea enkä usko että tajuaa lähellekään, millaisia kipuja sitä joutuu itse kokemaan tämän kaiken aikana, mutta yrittää kuitenkin tukea mua ja auttaa kun apua tarvin.
MT79, siellähän kivasti kasvaa folleja! Toivotaan, ettei tule hyperiä ja että kaikki menee hyvin!
HalleB, täällä myös sinua mietin: mikä tilanne? Voi kun tulisi nyt parempia uutisia! 'kaikki peukut pystyssä'
 
Lili_78

Tuoresiirto on kyseessä. Tajusin vasta myöhemmin tosiaan että olis voinu kysästä, mutta olin vaan niin iloinen ettei ollut kyseessä soitto ettei päästä siirtoon.
Eikä ole tosiaan aiemmin näin pitkään odoteltu kun punktio oli tosiaan jo perjantaina.
No huomenna sit ollaan jo viisaampia. Toivottavasti sais jotain myös pakkaseen... tähän mennessä kun ei olla saatu kuin yksi joka ei sulatusta kestänyt.

Pian se sit alkaa se piinailu...:p
 
Tipetsu, voi ei ei ei!!! Olen niin pahoillani, etten tiedä mitä sanoa. Sattuu sinun puolestasi! Ei näin pitänyt käydä... voi miksi...? Iso lohtuhalaus!!

Halle, isosti jaksamista sinulle lämpimän halin kera! Toivotaan vielä parasta! Tuo miehen pettymys on niin raskasta kantaa. Se surettaa mutkin ihan lamaannuksiin...ja ei hajuakaan kuka kestäis 14 kertaa! Henkisesti tai fyysisesti. Mä huudahdinkin tuossa tilanteessa isosti että “MITÄH 14!!!”. Lääkäri siinä sitten toppuutteli, että niin, jotkut kun saavat 1-2 IVF:ssä pakkasen niin täyteen, että niistä riittää jopa 14 kertaan... Ja minä mutisin vieressä, että joopa joo, ei oo meillä huuruneniä näkynyt. ; ) Itse en kuitenkaan ihan 14 kertaa ajatellut. Mitenkäs julkisella tuo laskeminen menee? Jos on IVF, josta saadaan pakkaseen vaikka useampaan PAS:iin, niin lasketaanko vain yhdeksi hoitokerraksi? Kun mietin, että eikös siellä inseminaatioitakin tehdä useampi, ennekuin siirrytään IVF:ään, jollei ole perusteltua syytä aloittaa suoraan IVF/ICSI:llä?

USL, voi kurjaa! Ota vapaapäivä huomiselle. Ei tarvise jaksaa! Ja muuten...hienosti osaat päivittää listaa!

Sartsa00, tervetuloa mukaan! Kysyit tuosta keskustelupuolesta... No, meillä se on vaihdellut ainakin ihan laidasta laitaan. Viime hoidon jälkeen, mies sanoi että:” Sulla ei tainnut ollut kovin korkeet odotukset tästä hoitokerrasta, kun et ole siitä mitään puhunut” ja olin lentää persiilleni. Enempää en ollut voinut toivoa, että nyt onnistuttaisiin. Olin jopa uudelleen alkanut luoda suhdetta “yläkerran ukon” (huom! Ei naapurin) kanssa, siinä toivossa, että se auttais... Ja kirjoittanut taas pitkästä aikaa päiväkirjaa. Ja olin jättänyt siinä samalla miehen tyystin huomioimatta ja ulkopuolelle (“kell' onni on se onnen kätkeköön). Tuntui tosi kurjalta kuulla se, mutta se oli ihan totta. Hän itse ehdotti, että mentäisiin yhdessä juttelemaan terapeutin kanssa siitä, miten me voitais kommunikoida hoitojen aikana paremmin, niin, että hän tietäisi missä minä menen ja osaisi sitten tarvittaessa tukea minua paremmin (yms. muista lapsettomuuteen liittyvistä syistä)...Totesin, ettei siihen terapeuttia tarvita, mutta jos hän haluaa, niin tottahan me mennään. Nyt varsinkin, kun omat lapsettomat ystävät ovat saaneet vauvansa, alkaa lähivertaistuki olla loppu ja tottahan minäkin kaipaan entistä enemmän tukea mieheltäni. Sitä vaan on niin käpertyneenä itseensä, kun kaikki pyörii oman navan alapuolella, ettei oikein muista, että tässä tilanteessa ollaan kahdestaan...

Lili_78, tarrasukkia ja vauvaliimaa!!!

Burma, tervetuloa ketjuun. Valitettavasti en kysymykseesi uskalla lähteä arvailemaan, mutta toivotaan, että se on hyväksi!

Tarantellah, eiköhän joku kombo löydy sinullekin! Minulla on kokeiltu 5 erilaista yhdistelmää ja nyt olis kuudes erilainen tiedossa. Ja lääkevalikoimasta ja lääkemäärästä kyllä löytyy. Tsemppiä!

MT79, toivotaan, ettei mene hyperiksi ja että löydätte hyviä uimareita tuolle saaliille.

Nyt tuntuu siltä että iso hali ois paikallaan ihan joka iikalle! :hug:
 
Kiitos vaan kaikille myötäelämisestä..

Joo,vuoto oli joku pistos kohta limakalvolla. Punktiossa neula oli siis pistäny mennessään jonnekin kohdun (?) limakalvolle..Joku valtimo kuulemma vuosi tms. Jos se tamponi ei toisella kerralla ja lääke suoneen ois tyrehdyttäny vuotoo,olisin joutunu leikkuriin ja nukutukseen,että olisivat saaneet ommeltua. Ihan kauheeta. mä en tajua mitä ihmettä tässä on tehny väärin kun mikään ei tapahdu helposti :(
On endoo,fragile x,lääkkeet ei tehoo ja tämmönen takaisku punktiosta!!
Lääkäreillä tuntu olevan kiire saada vuoto tyrehtymään,kaksi lääkäriä ja kolme hoitajaa juoksi.
Nyt pelottaa että jonkun tulehduksen iskee,laparoskopian jälkeen oli kohtutulehdus..

Hoitaja sanoi että lääkäri oli miettinyt lääkitystä seuraavaan hoitoon ja puhdasta FSH:ta ja LH:ta piikitetään (?)..Liekkö saamarin kallis pergoveris,orgalutran tms..huh! Mietin tuossa josko sais vielä tämän vuoden puolella lääkkeet,niin ei tarvis maksaa itteesä kipeeks sit kun hoito lähestyy..Onkohan tommonen edes mahdollista??

Kyllä tuntuu vähä turhan rankalta kokee tämä kaikki,ihan liikaa yhdelle..:( Onneksi mies on tukena :heart:

Onneksi miehen näyte oli kunnossa. Tutkivat kylläkin vasta kun otin puheeksi hieman ennen kotiin lähtöö. Mies antoi tänä aamuna näytteen,se tutkittiin 5,5h myöhemmin. Normaaleja oli kaikki arvot,sekin vielä jos jotain ois niissäkin ollu.
Hommat jatkuu siis Anti-Muller verikokeilla,josta voidaa päätellä jotain hedelmällisyydestä/munasarjojen toiminnasta. Sen mukaan sit lääkkeet. Kokeissa pitää käydä tulevia menkkoja seuraavan kierron aikana,eli n. 1.5kk päästä.

Huhhuh! En halua ketään pelotella tällä mitä mulle punktiossa tapahtu. Lääkäri kertoikin että n. 200 punktiota tehdään vuosittain ja yhdelle se sattuu ja tokihan se olin mä! Käyn lueskelemassa juttujanne,mutta minulle on kai pino muualla.
 
Voi ei Tipetsu,mietin sua ja nyt vasta luin viestisi. Halaus.
Noh,eipä mennyt hyvin meilläkään. Eilen oli punktio. Ja siinä ainokaisessa rakkulassa oli solu. Hyvillä mielin lähdettiinkin kotio. Punktio oli kivuton ja nopea. Tänä aamuna sain sitten surkean puhelun. Ei ollut hedelmöitynyt. Voi itkua. Teki niin kipeää soittaa miehelle töihin. Taas itkua,molemmat. Tässä täytyy nyt yrittää kasata itsensä ja miettiä jatkoa. Ihan kaikille hirveästi tsemppiä.
 
Kurjia uutisia :( Jaksamisia kaikille.
Tipetsulle lohduksi: viime vuonna oli kanssa yksi tyhjien follikkelien tapaus. Toinen ivf kuitenkin hänellä onnistui ja taitaa olla jo lapsi sylissä.
Itse olen täällä näemmä vuodesta toiseen. Kaksin elämisessä ei ole kyllä valittamista, mutta energiaa riittäisi kyllä lapsellekin.
 
Voi että, Aliaana :( olipa tuokin kurja uutinen. :hug:
Mietiskelinkin miten teillä käy, ja toivoin, että hyvin. Olipa ikävä uutinen :'(

On tää niin vaikeaa, kun pitää sitäkin jännittää, että pääseekö edes siirtoon.
Mä ajattelen kuitenkin niin, että ennemmin tiedän jo siinä vaiheessa, ettei onnistu, kuin, että tehtäis vaikka inssi ja sitten ihan turhaan sais jännittää ja kiusata itteensä. Tosin eihän siinä tapauksessa koskaan tietäis, ettei ollut edes soluakaan siellä sisällä. On tää vaikeaa, jaksamista kovasti, Tipetsulle myös. Toivotaan, että soluja saadaan jatkossa tulemaan, ja tarpeeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Palstan sivustaseuraajana ja satunnaisena osallistujana täytyy tulla kommentoimaan, että tuntuu ihan peevelin pahalta Tipetsun ja Aliaanan puolesta! :( Voi itkun itkun itku. Tää on kamalaa arpapeliä koko homma, voi helvata sentään. Itelläkin nyt kurja munasato tiedossa. Veikö syksy meidän munat? Halauksia!
 
No se sit tapahtui mitä eilen jo pelkäsinkin... Ei päästy siirtoon. Ei varmaan enään mun sukusoluilla.
Suosittelivat lahjasoluhoitoa. Jotenkin sitä on jo aavistellutkin mutta toivonut vielä että jos sittenkin...
 
Kiitos kaikille haleista ja lohdutuksista :). Tuntuu hyvältä, että ees jotkut ymmärtävät, miltä tuntuu ja tietävät, mitä tää on..

Tipetsu, Aliaana ja Burma, haleja!!!

Lady_Gigi
Pahoittelut vuodosta :(. Kökköä! Ja sitten, väestöliitosta ainakin antavat ohjeen, että vuodosta huolimatta täytyy testata testipäivänä ja jatkaa lugeja, kun niitä tarinoitahan raskauksista vuodoista huolimatta on.. Itteä tuo ohje lähinnä ärsyttää. Mutta voimia, voimia!

Jag78 ,
Kahen alkion siirrosta.. Meillä väestöliitosta on lääkärit näissä kahesa ekassa siirrossa sanoneet, että ehdottomasti siirtävät yhden alkion, sanovat, että koska raskautumistodennäkösyys on kuitnekin niin iso (?) ja kaksosraskauden riski ois suuri. PAskat se kovin isolta tuntuu iteltä tässä vaiheessa.. Mutta niin . Tiedän kuitenkin useita väestöliitossa, joille on suoraan kahtakin suositeltu. Että tapauskohtasesti kai, liittyen hoitohistoriaan ja alkion laatuun ja jne.. kai?
Ja sitten oon ymmärtäny, että joillakin yksityisillä klinikoilla on lekurit valmiita tekemään ihan mitä vaan asiakas haluu. En tiiä ,itä väestöliitossa sanovat, jos yrittäisin vaatia kahta.. ite oon sitä miettiny, mies on ainakin toistaiseksi sitä vastaan.

Mörkötykselle tsemppiä siirtoon! Peukut on pystyssä jotta sulatus sujuu hyvin!

Meillä ens maanantaina lekuri, jossa ihmetellään taas tän kierron ovulaation tulemista eli kohdun limakalvoja. Suunnitelmissa on passi nro 2. viikolla 40, mikäli se ovulaatio sieltä kiltisti saapuu (jonain muuna päivänä kuin kirosana torstaina).

Tsemppiä piinailijoille ja hoitoja ootteleville <3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä