11/08 masunkasvattajien murut *joulukuussa*

heippa kaikille!
Täällä neitokainen on jo 4 viikkoa vanha, miten tämä aika menee niin nopeesti? :heart:
Perustyytyväinen tapaus, illalla haluais vaan olla sylissä ja kitisee jonkin verran. Täysimetyksellä mennään, mut oon pari kertaa antanut pullosta kun ei ole muuten rauhoittunut ja tottuupahan siihenkin, et mami pääsee sit välillä yksinkin johonkin.

Miehen tekemisistä piti sen verran kommentoida, että meillä hän hoitaa iltaisin noita isompia lapsia pääasiassa ja minä vauvaa. Mut hyssyttää ja sylittelee tätä pienimmäistäkin, ja vaippaa vaihtaa myös.

Kuuttipieni ja möökö: täällä ollaan myös samalta suunnilta ja muistelin et löllykkä ois kans? Että huhuu löllykkä :attn:
en tiedä et kuinka ollaan eri puolilta, mut kyllä mua kiinnoistais tavata.

Mukavaa joulunodotusta ja varuilta toivottelen myös Hyvää Joulua kaikille, jos en ehdi ennen joulua enää kirjoitteleen (luen kyllä päivittäin).

Maitooo ja neiti nimetön :heart:

heissulivei ja terveiset neuvolasta! tänään ollaankin oltu aamusta asti liikenteessä, ekaks käytiin "tunnustamassa" isyys,sitten kaupassa ja vielä neuvolassa. Poika oli kasvanut oikein upeesti ja muutenkin neuvolatäti kehui että kaikki olis oikein hienosti pojalla.
Syntyessäänhän pojan mitat oli 3550g ja 51cm,päänymp.36cm.nyt mitat: 4086g, 55,5cm ja pää 38,3cm! ja ikäähän on nyt 2vkoa ja 4päivää.
käytiin neuvolan jälkeen pikku lenkillä vielä pikkumiehen ja isin kanssa,ja voi hitto että on kylmä viima! kai se on uskottava että talvi on tullut ja etsiä se toppatakki jostain kaapin perukoilta. ja ostaa talvikengät...ei ollut yhtään kivaa liukastella tennareilla.elikkä taidankin lähteä kohta kenkäkaupoille kun mies on vielä kotona hetken.

jep ny puhelin soi

maitoo, kuutti pieni ja möökö, täällä ollaan pohjois-pohjanmaan ja keski-pohjanmaan rajamailta, että ei han hirmu kaukaa eikä läheltäkään....

täällä oli vähäb huonompi yö takana ja nyt kyttäänki tilai8suutta lähteä nukkumaan hetkeksi kun esikoinen nukahtaid. nuorempi veljes torkkuukin tässä sylisdsä... aamu onkin reippailtu, ensi ulkona ja sitten vaihdoin järkkää, tai lähinnä siirsin olohuoneen takaisin olkkariksi ja miehen firman toimiston olohuoneesta työhuoneeseen!:) olen aloitellut pikkku hiljaa siivouksia jouluksi, haluankäydä paikkoja kunnolla låpi. mutta nyt kurkkaamaan joko esikko nukkuis... hope so!

kuuttipieniminä olen pohjois-pohjanmaalta :wave: olishan se kiva jonkun näköinen tapaaminen :) me käytiin eilen 1 kk neuvolassa,poju painoi 4200g ja 54 cm,eli paino noussut kilon syntymästä. poju sylissä yritän kirjotella,ei meinaa onnistua.Tulen paremmalla ajalla taas merkkaileen :)

Tultiin just neuvolasta, oli molemmilla vielä lääkäriajatkin!
Hirveetä huutoa isompi piti heti kun iskä joutui vaatteita tytöltä riisumaan.. Sit kun oli vauvan vuoro, huutivat molemmat :eek: En ois mitenkään yksin selvinnyt hommasta.
Joudun käyttämään vauvaa uudelleen lääkärillä 4kk:n ikäisenä koska hän ei kuulemma voinut tehdä "tutkimuksia" kunnolla kun toinen itki koko ajan :headwall: :kieh: Siis kaikki hyvin, mutta uudelleen parin kk päästä.. Katos vauvat sattuvat itkemään kun joutuu nakuna olemaan ja pyöritellään ja painellaan ym...! No, pakko kai se on käyttää...

Mitat tytöllä, ikää reilut 7 vk: 54,7cm (48) ja 4470g (2870). Päänympärys 36,8cm (34).
Että hyvin on kasvanut, ja pääasiassa kun menee rintamaidolla niin näköjään sitä evästä sitten tulee tarpeeksi =)

heh, meillä myös laps käyttäytyi oikein mallikkaasti tänään. oli ihan hiirenhiljaa ja nukkuikin matkalla isyydentunnustuspaikkaan mut samantein kun täti tulee pyytään huoneeseen ni alkaa kauhia huuto ja jatkoi sitä sit koko nimenkirjoittelurumban ajan.samantein kun oli ohi niin lopetti :D
sit neuvolassa päätti heti kun vaipan irti sai ja pääs puntarille niin pissiä oikein komeella kaarella neuvolatädin käsille ja ympäri hoitopöytää :D:D
samoin muuten synnärillä kun kätilö halus opastaa meille mm. kylvetystä ja mittaili niin samantein pissaili kätilönkin käsille kun otti kiinni :D

ihan ihmetyttää.poitsu on nukkunut tänään monet pikku päiväunet,syönytkin tosin reippaasti..mitenköhän,illalla taitaa mennäkkin sitten ähinäksi ja itkeskelyksi.

jälkivuodosta olisi pientä kyselyä: mitenkä kauan teillä vuoto kesti suurinpiirtein? tänään on ollut siis mulla lähes täysin vuodoton päivä,tosin niitä taitaa olla näin välissä muutenkin..toivon vaan että loppuis jo,ei jaksa tota siteiden jatkuvaa käyttöä... :/

Iltaa!
Tänään ollaan taas oltu liikkeellä, tavattiin muita Tampereen mammoja tuolla Ideaparkissa. Harmi, helmi, kun et päässyt mukaan, mutta suunniteltiin että ainakin kerran ennen joulua tavattaisiin. Hieman oli ongelmia saada kannettua autoon kaksi turvakaukaloa, kaksi kauppakassia ja paketti vaippoja... päivän kuntoilut siis tehty!

noonie, mulla kesti jälkivuoto kutakuinkin 4 viikkoa. Se on aivan jumalattoman raivostuttavaa vaihtaa siteitä koko ajan, mutta ah autuutta kun se vuoto loppuu!!! Nyt vaan kauhulla odotan koska kuukautiset alkaa, luulen että ainakin ovuloin tässä männä viikolla. Fak, ei halua menkkoja... |O

Wilma nukkuu vielä reissun jäljiltä kaukalossaan, Oskari, pikku possukka, heräsi syömään jo. Veti innolla kahvilassa 2 dl maitoa, ja nyt jo tosiaan söi. Ei ihme että on melkoinen pötkö! Mies kutsuukin toista Möhkikseksi. :LOL:

Viime yö meni meillä vallan loistavasti. Wilma ja Oskari valvoivat illalla toista tuntia ja sitten hieman ennen 22 tankkasivat maitoa. sänkyyn hiljenivät noin klo 23, ja heräsivät syömään 4.30!!!! Olin taas hieman kun halolla päähän lyöty kun heräsivät. Sitten taas koisivat tuonne hieman jälkeen 7 ja Wilma heräsi vasta 8 aikaan. Oikein kiva jos nämä yöt alkaisivat menemään näin hyvin. Odotan että sais ruveta iltaisin antamaan velliä, varsinkin Oskarin masu täyttyisi paremmin. Olen Artturille ja Kasperillekin aloittanut vellit jo 3 kk iässä, ajattelin nytkin noudattaa samaa kaavaa.

Artturi ja mies on jäähallilla katsomassa peliä ja Kasperi katsoo telkkaa, Oskari vaatii huomiota... tarvinnee mennä, tuntuu vaippaankin vääntävän jotain ylimääräistä. :x

Huomenna kylästelypäivä, mutta tulen jossain välissä kurkkaamaan kuulumiset.

HM ja W & O

Tervehdys pitkästä aikaa!

Kyllä huomaa, että on vauva talossa, kun tuntuu, että päivät menee hurjaa vauhtia, eikä mitään saa aikaiseksi :eek: .

Meillä tämä neiti on ihan aito skorppari... kaikki merkit jo nyt näkyvissä :whistle: . Hirvee huuto, jos tissi ei just nanosekunnissa ole suussa, kun hän haluaa :p . Täysimetyksellä siis meilläkin mennään ja ihan hyvin tuntuu maito riittävän. Yleensä mimmi heräilee parin-kolmen tunnin välein öisin, mutta viime yönä nukkui jopa yhden viiden tunnin pätkän :eek: eli toivoa on, että joskus taas saa itsekin nukkua vähän pidempiä pätkiä.

Jälkivuodosta... mulla jatkuu edelleen ja synnytyksestä tänään 3 viikkoa :headwall: . Piti oikein esikoisen odotuskortista tarkastaa kauanko silloin kesti ja 5 viikkoa oli näköjään silloinkin vuotanut :kieh: . Seksiä tekis kauheesti mieli :ashamed: eli vuodon loppumista odotellessa :snotty:

Kivoja nimiä olette vauvoillenne antaneet. Kateeksi käy teitä, joilla ristiäsrumba jo ohitse. Meillä ristiäiset vasta 18.1., mutta saapahan ainakin joulun hyvin jaloista pois.

Huomenna olis ohjelmassa neuvola, saapa nähdä paljonko tuo typykkä on kasvanut. 56cm vaatteet tuntuvat ainakin jo kirraavan, täytynee piakkoin siirtyä isompaan kokoon.

HC ja lyyli 3vko :heart:

noonie: Mä en osaa sanoa milloin mulla jälkivuoto loppunut... Kun kuuden viikon päästä synnytyksestä alkoi menkat ja vieläkin tiputtelee vähän. Saattaa olla päivä kaks taukoa ja taas tulee vähän. Eli mä olen kulkenut kohta 8 viikkoa suojissa :headwall: :headwall:
Tekis mieli soittaa huomenna neuvolaan ja kysyä onko nää vielä menkkoja vai mitä ihmettä??

Merkki!

noonie: mie oon liinaa käyttäny jonkun verran, kietaisuristin teen ja siihen laitan yleensä pystyyn. Kehtoasentoa oon kokeillu kans, mutta leevi tykkää enemmän pystyssä olla. Miulla vähän hakee vielä sitä sidontaa, tuntuu että menee eestä tiukalle ja tuosta olkapäiltä jää löysälle, mutta pitää vaan harjotella... Leevi kyllä tykkää (nukkua) kun vaan saan hänet viriteltyä kyytiin! :D

mannalle hali ja jaksamisia!!

Nyt ei muuta kerkee, ukkeli huutaa tuolla tissin perään!

Anzkuli ja Leevi (nälkäinen sellainen) 1 kk ja 2 vrk

Hei!

Meillä oli ristiäiset itsenäisyyspäivänä ja nimeksi annettiin Otso * toiset nimet poistettu myöhemmin *. Ensimmäinen nimi valittiin ihan allakasta listaamalla kummallekin mieleisiä nimiä, ja Otso oli ainoa joka löytyi kummankin listasta. Toiset nimet tulevat isoisiltä, ja vasta kun oli nimi päätetty, huomasin että aika miehekäs setti tuli annettua :kieh: Mutta tuntuu sopivan tuolle jässikälle oikein hyvin =)

Mulla on huomenna jälkitarkastus. Minua ainakin kiinnostaa vähän tietää, miten tämä hätäsektioarpi vaikuttaa mahdollisiin seuraaviin raskauksiin. Jouduttiinko kenellekään muulle muuten tekemään hätäsektiota?

Meillä on vuorokausirytmin kääntäminen onnistunut hyvin, poika alkoi viime viikolla yhtäkkiä valvoa päivällä ja nukkua yöllä. Olinkin ihmetellyt teidän juttujanne täällä palstalle, että vauva on 2-3 tuntia kerrallaan hereillä päivällä, samoin neuvolantädin latelemia tilastoja yhteensä 7-8 tunnin valveilla olosta päivän aikana. Meillä poika viime viikkoon saakka vain nukkui kaikki päivät, ei ollut olemassa sellaista komboa että olisi valveilla ja ei-itke. Nukahti aina heti syötön jälkeen ja ne mahdolliset hereilläolojaksot oli vain vatsakipujen huutoa. Yöllä sitten olikin elämää sen edestä...

Nyt yhtäkkiä poika alkoi yhtenä päivänä hymyillä, päästellä jokellusääniä ja samalla alkoi päivällä valveilla olo. On siinä meillä ollut riemua isän kanssa, ihan kuin olisi "lamppu syttynyt". Otso nukkui muuten viime yönä 7 tuntia putkeen klo 23-06. Myös ristiäispäivänä nukkui 7 tunnin unet, tosin silloin uuvahti jo klo 21. Tietenkin tuo päivällä hereillä olo auttaa heti asiaa.

Otso tykkää paljon olla kantoliinassa. Sain liinan veljen vaimolta, joka kehui sitä käteväksi. Oon käyttänyt lähinnä kantoliinakanavan ohjeista "Kietaisuristi II" -sidontaa, jossa vauva tulee pystyyn tukevasti ja liinan voi sitoa valmiiksi päälle. Aamuisin pystyy itse mukavasti tekemään aamupalat ja lukemaan lehteä, kun Otso katselee ympärilleen tai torkkuu kantoliinassa.

maikki & otso 7 vk

Viimeksi muokattu:
Anzkuli: Ootko kokeillut tuota kietaisuristi II:ta, jossa ne olkapään yli menevät osat tulee "smokkivyön" alta? Minusta se tuntui tukevammalta kuin se tavallinen kietaisuristi.

Itse oon saanut liinan olkapäiltä kiristettyä siten että väännän kaulan vierestä menevät liinanreunat olkapäiden yli. Oon myös asetellut poitsun kyytiin vähän vinottain ja tukenut nukkuvan vauvan pään "taskuun" toisen olkapään yli menevän liinan alle, tai nostanut smokkivyön reunaa ylös pään tueksi.

huomenta!

ihanan hiljaista... mies vei töihin mennessä esikoisen hoitoon kahden viikon tauon jälkeen... :) ne on vaan niin hitaita lähtemään että tuntuu aina että koittasivat jo mennä!! varsinkin kun olin nytkin ilmoittanu hoitajalle aiemman ajan miten tavallisesti poika menee. niin eipä ne ehtineet siihen aikaan vaan menivät ihan meidän normaaliin hoitoon meno aikaan...

meillä tämä auton korjaus operaatio jatkuu ja seuraavana olis vuorossa tuulilasin vaihto joka tapahtuu siten, että vien auton korjaamolle, otan rattaat mukaan ja kävelen sieltä keskustaan hoitelemaan asioita ja sillä välin (n.4tuntia) pitäis lasi olla vaihdettu ja auto ajokunnossa. mielenkiintoiseksi tän tekee se, että en oo kohta kolmeen vuoteen pakannut noita rattaitta autoon yms niin hyvä jos edes muistan miten nuo saa kasaan yms. mutta eiköhän se siitä. keskustassa on luvassa kahvittelu yhden äippäkaverin kanssa, jouluostoksia sekä neuvolassa sellainen jälkitarkastukseen liittyvä keskusteluryhmä (vapaaehtoinen äitien kahvittelu/keskustelu/tutustumis juttu jonka neuvola järjestää yleensä jälkitarkastuksen aikoihin eli siellä on just samaan aikaan synnyttäneitä' vaihtamassa ajatuksia).

mutta nyt päivän touhuihin jotta ehtii taas johonkin!

huomenta pitkästä aikaa:D

Leevi on nyt tasan kolme viikkoa ja ens maanantaina on sitten kuukausi neuvola! isukki oli viikon kotona ja nyt sitte oon ollu itekseni muksujen kaa reilun puoltoist viikkoa:) hyvin on mennyt lukuun ottamatta esikoisen ihanaa uhmaa :$

huomasin ilokseni eilen että Leevilla on sammasta :| no onneks saadaan jo tänään lääke siihen ku sitä on siis ollut jo sairaalasta saakka mut tajusin vasta nyt kun suu on ihan valkoisia peitteitä täynnä ja imemis ja syömis vaikeuksia on nyt tullut paljon ja oon joutunut siksi antamaan pullosta... ja kolme viimistä yötäkin on siks valvottu |O mutta onneksi vaivoihin löytyi syy joka on hoidettavissa !

jälkitarkastus mulla menee sit alkuvuoteen vissiin ja silon aattelin pyytää lääkäriä laittaa hormoni kierukan... on tällähetkellä tilastojen mukaan varmin ehkäisy...ja mä tarvin sellasen kun ei oo aateltu heti kolmatta tehä ja mä tuun tooosi helposti raskaaksi!!!

jälkivuotoa tulee vielä muutama tippa päivässä...

todettiin myös miehen kanssa että paras ehkäisykeino on lapset kun on monena iltana siinä jotain yritetty ja heti alkaa vauva käniseen.... vieläkään ei oo asiaan päästy :LOL:
ja taas jos mennään vain nukkumaan eikä yritetä mitään ni nukkuu vauvakin kehdossansa tyytyväisenä :D

tänään mennään ekaa kertaa MLL kerhoon :D joten nyt lähen pukemaan muksuja!

äitti88 ja Leevi 3viikkoa ja Liisa 2v7kk

heips!
mä tosiaan kirjotan nyt vaan, kommentoimatta muiden juttuihin kovinkaan paljon, koska tää kone siis NIIIIIN hidas että lataa sivua auki aina jonkun 10minsaa ja siis kestää ja kestää....teetätin äsken joulukortteja ifolorin kautta ja 1½tuntia siihen meni :LOL: mutta saimpas tilauksen meneen!!
Pikkumies nukkuu kaukalossa, on nukkunut 8saakka kun esikoinen vietiin tarhaan...yö meni huippuhyvin, yhdellä herätyksellä! :D Ja aamulla teki isot kakatkin, eli oli se toissayö niiden mun syömien ruokien takia huono ja ehkä senkin että kakka ei ollut tullut "ajallaan".

Sitten täyttelin tuossa vauvakirjaa, saatiin maurikunnaksen vauvakirja =) Kiva täytellä ja liimailla kaikkee sinne väliin; valokuvia ja muuta lippulappusta!
Kunhan pikkunen kohta herää ja saa tissinsä, niin meen pakkaan joululahjoja ja sitten iltapäivällä ruokakaupan kautta poikaa hakeen ja jos vaunulenkinkin kerkeis tekeen. Ihana ilma!!
Huomenna on jälkitarkastus, ja meen samalla hankkiin loput joululahjat!

nyt tuo heräilee, moikka :wave:

Tänään ois emmalla neuvola joten taas innolla sitten sinne..
Tuun kertomaan lissää siitä käynnistä sitten kun ehdin vaan..
Yösyöttöä ei ollut mikä on jees...
Nettiä edelleen saan odotella,ärsyttää,no saanpas oikein kunnon nopeen netin sitten hih.
Mutta nyt menoksi taasen B)

Musta tuntuu että ois ihana tutustua uusiin äiteihin täällä meillä päin, mut mistähän niitä oikein bongaisin? Ja vielä silleen että ois suht samanikäisiä lapsia..
Perhekerhossa oon ennättänyt kerran käymään vauvankin kanssa, mutta tuntuu että siellä on kaikki niin tuttuja ennestään kun ovat pidempään käyneet. Pitäis koittaa vaan järjestää hommat niin että pääsis viikottain käymään. Lähteminen vaan näiden kahden kanssa vie paljon aikaa, ja siihen pitäis ittensä ennättää laittaa kuntoon!

Nyt taas kaikki nukkuu, vauva tosin saattaa pian ulkoa herätä. Käytiin yhdessä ulkona, vauva otettiin takapihalta vaunuissa mukaan ja palautettiin takas kun tultiin isomman kanssa sisällä =)
Toinen ei tiennyt mitään että käytiin tekee lumityöt ja pulkalla ajelemassa :p

Seksistä...
Täällä vois ottaa jopa pian kolmannen kerran.. Nyt kun ehkä näyttäis vuodot loppuneen.. Näin kun sanon niin next vessareissulla kiroaminen kuuluu :kieh:

helmi:
No ompas teillä melkoinen mylly :D Mikään ei oo niin ärsyttävä kuin superhidas tietokone =)

maikki: Mulla esikoinen tuli kiireellisellä sectiolla (ei siis hätä ), ja sanoivat että vuosi täytyisi olla väliä seuraavaan raskauteen. En tiesä sit miten eri asia kun oli rauhallinen leikkaus, eikä siis hätä. Mut mä tulin uudelleen raskaaksi n.8kk päästä, eikä kukaan koskaan mitään sanonut!
Synnytystapa-arvio taitaa tulla aina seuraavassa raskaudessa automaattisesti. Mä vaan en ennättänyt siihen, vauva syntyi edellisenä päivänä kuin olisi aika ollut :D

Kohtahan täytyisi joulukortit postittaa! Mä tein jo raskausaikana valmiiksi kortit, eilen sain kuoret kirjoitettua ja nyt puuttuvat postimerkit enää.

Meillä ois vielä kahdet valmistujaisjuhlat käytävänä ennen joulua! Sit joulun jälkeen täytyy alkaa rajoittamaan herkkujen syöntiä.
Tuntuu että oon jopa lihonnut tässä synnytyksen jälkeen :ashamed: Perskules... Mulle on jäänyt raskauskiloja 6 pirulaista, viimeks ei tässä vaiheessa ollut enää yhtään. Tosin liekö vaikuttaa se että olen tavallaan nyt painossa mitä monta vuotta olen ollut, kun ennen raskautta pudotin 5kg. Noh, jokatapauksessa tää ottaa itteensä niskasta kiinni! En kuitenkaan ala laihduttamaan tietoisesti koska turhaudun heti jos ei mitään näy. Mut herkkuja vähemmäks ja liikuntaa enemmäks niin jospa se siitä! Silleen sain sen 5kg lähtemään viimeks :D

Alkuperäinen kirjoittaja maikki79:
Anzkuli: Ootko kokeillut tuota kietaisuristi II:ta, jossa ne olkapään yli menevät osat tulee "smokkivyön" alta? Minusta se tuntui tukevammalta kuin se tavallinen kietaisuristi.

Itse oon saanut liinan olkapäiltä kiristettyä siten että väännän kaulan vierestä menevät liinanreunat olkapäiden yli. Oon myös asetellut poitsun kyytiin vähän vinottain ja tukenut nukkuvan vauvan pään "taskuun" toisen olkapään yli menevän liinan alle, tai nostanut smokkivyön reunaa ylös pään tueksi.
Joo, siis nimenomaan tuota sidontaa oon käyttäny! Hieman epätarkasti kirjotin aikasemmin kiiressä... :)

Miehen sisko kävi viikonloppuna ja hän sit neuvoi tekemään sidonnan kaksinkertaisella liinalla, eli siis pitkittäin taittamaan liinan kahtia ja sit sitomaan. Tuli vähän napakampi. Hän neuvoi kans nostamaan sit tuon smokkivyön pään yli saakka ja sillä tavalla onnistuiki sit paremmin. Miulla on ongelmana nyt se, että liina jää helposti takaa myttyrään ja puneilleen, oli tosi hyvän tuntunen se liina kun tää miehen sisko oli auttamassa ja oikomassa liinan takaaki hyvin. Mutta pitää vaan harjotella sitkeästi, kyllä mie sen varmaan vielä opin! Ja kyllä jo sillä tavalla osaan sitoa, että sillä pärjätään, mutta paremman tuntuinenki se vois kyllä olla!

Kun oot laittanu lapsen vinoon - niinkun mainitsit - niin onko hän vatsa vai kylki siun vatsaa vasten? Eli onko enemmän sit niinkuin kehtoasennossa, mutta pystymmässä kuitenki? Osasinkohan selittää mitä tarkoitin... :)

helmi: meillekki on luvattu ristiäislahjaks tuo mauri kunnaksen vauvakirja (mie oon ihan fani!!). Sunnuntaina selailin prismalla sitä ja en malta oottaa että pääsee täyttämään sitä!

luminka: miulla kans on nyt se paino missä oon vuosikaudet ollu ja ne 5 kiloa, jotka sain just ennen raskautumista viimeinki pudotettua roikkuvat taas mukana... Mutta vuoden vaihteen jälkeen aletaan sit miehen siskon kans keventää. Vissiin sillä tavalla että herkut pois, liikuntaa lisää ja lounaalle koitetaan tehä aina keittoja ja salaatteja. Mieki aattelin että vois tehä aina ison kattilallisen keittoa kerralla ja pakastaa sit sopivina annoksina. Ja kana- ym. salaatteja välillä. Ne onki sit semmosia syötäviä, mitkä nopeesti tulee ja saa yhellä kädelläki tarvittaessa syötyä! :)

Tänään oltiin koko perheellä perhekerhossa, siellä oli tarjolla joulupuuro. Leeviki oli jo kavereiden ihasteltavana. Hyvin nukkui kopassaan ja sit heräs kun oltiin puurolle lähössä - tottakai! Annoin pikkuhörpyt maitoa ja sillä onneks sit jaksoi olla vielä loppuun saakka. Kiva reissu!

Mies kävi sopimassa työjuttuja maanantaina. Menee 23. päivä töihin ja on pyhät kakkospäivystäjänä. Välipäivät on töissä ja uuden vuoden pyhän taas sit kakkospäivystäjänä. 2. päivä on töissä. Sit on onko se nyt sit 5. päivä alkaen vielä kaks viikkoa isyysvapaalla ja sit palaa töihin ihan tosissaan 19.1. Aattelin sit vielä tammikuun puolella käydä kunnolla shoppailemassa ja kampaajalla ennen kuin arki alkaa. :)

Anzkuli ja Leevi 1 kk ja 3 pv

heissan!

ihan ihme juttu, poika on tänään jo toisilla päikkäreillä,ekat oli lyhyet mutta nää toiset on jo kaks tuntia kestäneet!! :eek:
ähkii kyllä jo vähän että kaippa kohta herää.mut just sopivasti ehdin syöttämään ja sit lähetäänkin kauppareissulle.

viime yö meni ihan persiilleen,ei hajuakaan nukuinko paria tuntia kauempaa.olo oli aamulla ihan puulla päähän lyöty... |O

ja eihän se jälkivuoto mihkään loppunut...tosi paljon kyllä vähentynyt mutta nyt iltapäivällä taas tiputtelee,höh.ihan turhaan unelmoin jo siteettömistä päivistä....

vielä runsas viikko ja sit alkaa miehen isyysloman kolmas ja viimenen viikko(on nyt töissä tässä välissä 2 viikkoa) ja lähdetään pitkälle joululomalle tuonne pirkanmaalle mummoloihin! ihan innolla jo odotan sijaishoitajien (eli mummojen) kuvioihin astumista että itse pääsee miehen kanssa saunomaan ja nukkumaan =)

Tervehdys! meillä oli tänään lääkäriaika ja tytöllä kaikki kunnossa! Pituutta oli jo 58 cm ja painoa 5570 grammaa - taas liki 300 g lissää viidessä päivässä. Kyllä on tyttö reipas ollu tissillä... ;) Ikää siis neidillä 1 kk ja 5 pv.

Mä olen tehny elämäni vaikeeks ja koittanu opettaa Matildaa pullolle... ensin ostin E-baysta elektronisen maitopumpun. No siinä ei kai oo tarpeeks imuvoimaa, vaan pari tippaa rutistuu kun oikeen vääntää. No sitten ostin maitojauhetta ja tekasin Matildalle pullollisen apetta. No sehän irvisti kun olis kalanmaksaöljyä saanu ja sylki tavaran sitä myöten ulos, kun huijasin sen sille suuhun. Enkä mä nyt lastani kiusata halua... Tänään sitte ostin apteekista käsipumpun ja sain sillä pumpattua maitoa pullonpohjallisen testisyöttöä vartn. Nyt sitte odottelen että tyttö herää ja koitan syöttää pullosta... tämä kaikki siis siksi, että pääsisin perjantaina firman joulujuhliin ja mies sais syöttää sitte pikkuneidin illalla. Huoooooh.

Jos neito ny huolii pulloa, niin osaako joku neuvoa, uskaltaisinko perjantaina ottaa lasin tai pari viiniä? Entä mitenköhän paljon sitä maitoa pitäis pumpata yhden illan tarpeisiin? Kiitos neuvoista!

Maotao, Matilda ja maitopumppukokoelma

Moro!

Maotao täältä löytyy tietoa (luotettavaa sellaista) imetyksestä ja alkoholista http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=165

Neuvolassa tänään käyty ja hyvin tuntuu plikka kasvavan... painoa nyt 5905g ja pituutta 55,7cm :)

Kamalasti puskee noita hormooninäppyjä... Milloinkahan mahtavat lähteä pois? toivottavasti olisivat ristiäisiin mennessä häipyneet, että tulis edustavia kuvia :whistle: :D

HC ja lyyli 3vk 1pv :heart:

Yhteistyössä