11/08 masunkasvattajien murut *joulukuussa*

Luminka - Mulla mies ei ole duunissa,ollaan ihan kummatkin kotona mutta ajattelin kuitenkin kommentoida tuohon työkysymykseen mitä kyselit eli silloin kun mies tuossa oli duunissa niin tulee perheen hommiin yms mukaan heti duunien jälkeen niin myös minäkin tekisin jos tilanne oisi silloin ollu toistepäin... Olen ihan onnekas tuon suhteen ollut aina ettei tarvi miestä erikseen pyytää hoitamaan lapsia kun se käy ihan itekseen,siksi varmaan ihan näin muutenkin saan tehtyä kaikenlaista tässä lasten hoidon ohessa.
Massu jutusta kyselit niin meillä kyllä massu toimii hyvin jokapäiväisesti likalla ihan niin kuin pitääkin,itseasiassa mun muksuilla ei ollut kellää vauvana tuollasta ongelmaa,toivon mukaan beibisi massu lähtisi toimimaan ... uskoisin että tulee kipeeksi massu kun ei toimi kakkaus puoli jokapäiväsesti...

tulinpa hetkeksi selkää lepuuttaan...koko päivän seissyt! Puunannut paikkoja, silittänyt, täyttänyt ja koristellut kakun, tehnyt tahnoja palttoonnappeihin, tehny kukka-asetelman, ja nyt ruoan...välissä aina hoivaillut vauvaakin,on onneksi nukkunut melkein koko päivän niin oon ehtinyt kaiken tekeen.
Ja esikoinen oli pikkuserkullaan leikkimässä, ihana kun ottivat sinne muutamaksi tunniksi.

Meillä mies kanssa hoitaa esikoisen ilta-askareet ja muut "vaatimukset" sen osalta mukisematta. Vauvan hoidan minä. Mutta pääsen toki käymään asioimassakin ym. niin vahtii molempiakin.

jaaha, nyt tuo heräilee...sitten saunaan ja linnajuhlille!!

heippa!!!

meil mies kattoo töistä tulles onnii jos mul o huono yö ollu ja vlk:n herää toiselle syötölle ja mä saan nukkua. Ja isompien kans auttaa myös sekä kotihommissa.

http://www.positiivarit.fi/Content.aspx?b70077b8-86b5-45a2-8994-c7e92a84fb82 tuolta kaivoin ton kasterunon.

meilläki tarkotuksena jouluntuoksuiset ristiäiset, piparii, torttui, glögii, kakkuu jne.. Ens viikolla pitäs alkaa laittelee kotia jouluiseks ja väsää lasten kanssa tontut ikkunaan. Joka vuosi olen ite piirtäny tontut ja lasten kans ne tehty, vähä kai jo jonkunlainen perinne se :)

hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

täällä vietetään itsenäisyyspäivää poikien kanssa, iskä on pikkujouluissa ja palailee huomenna. oltiin päivällä syömässä isäni 60vuotis juhlien kunniaksi ja mies jäi siltä reissulta pikkujouluihin. tultiin tuossa 17 aikaan kotiin. nyt esikoinen rakentelee legoilla ja pikkumies nukkuu. yritin tuossa ottaa joulukorttikuvia äskön kun tultiin. tulee niidenkin kanssa jo kiire. mutta nyt katsomaan josko pääsis vaipan vaihto touhuihin kun edellisestä vaihdotsta onkin jo aikaa. enää vajaa tunti ja pääsee linnan juhlien pariin!:) saa nähdä kyllä että kuinka paljon niistä lopulta näkee kun yksin noiden poikien kanssa iltaa elelen.no täytyy lukea lehdistä ne jutut ja katsoa puvut mitä nää pikkuherrat ei mun anna katsoa. illan jatkoja!

keiju, kaunis nimi ja hyvin sointuu yhteen nimet! :heart:

korppinen, joo ootan kanssa linnanjuhlia, oon onneksi saanut kaikki hommat sille mallille että joutaa sohvalle makaan. Sen mitä nyt kanssa onnistuu tän sakin kanssa. Esikoinenkin vannoo katsovansa, vaikka sanoin että tuskimpa kiinnostaa kun vaan tädit ja sedät kättelee ja tanssii! :LOL: mutta kuulema on nähnyt mainoksen..niin siksi haluu kattoo.

tuo pikku-ukkeli nukkuu taas, ollu vaan tunnin aina hereillä ja taas simahtanut, keräilispä nyt vaan voimia huomiseen juhlapäivään, ettei sitten yötä kukkuisi, sitten ooon tosi kiukkunen jos yö menee huonosti, koska nyt jo luomia painaa...ja tekis mieli mutustaa noita herkkuja :p

Keiju - Kiva nimi.

Mä olen kanssa mennyt tänään höösäten kotona,täytys vielä jatkaa ja sitten saunaan likkojen kanssa.

Tässä kuvassa Emma ja Nora viettelee päivää yhdessä,

ja sitten tässä kuvassa ; Näin meillä likat kattoo leffaa,en kyllä tajua miten tuo Noran asento oikein toimii.. :D

ja tässä mussukka tuli pesulta :heart:

Pöppiäinen: Ei tuolla maha oo kipeä vaikka huonommin toimiikin. Oon kuullut että on normaalia toimiiko maha sitten 10 kertaa päivässä vaiko kerran kymmenessä. Toki kivempi ois jos vähän useammin, mut minkäs teet =)
Esikoinen oli enemmän kakkaavaa sorttia ja sillä oli 3 kuukautta illat itkua. Et mieluummin otan tän vähemmän kakkaavan ja rauhallisemman vauvan =) No olipas hyvä vertaus :D

Joo, hyvin tosiaan Keijun pojulla nimet mätsää yhteen =)

Mä oon koko päivän ahertanut ristiäishommia ja nyt kyllä väsyttää! Huomenna tarvii enää kakku koristella ja laitella vaan tarjottavat tarjolle =) Pakastimesta otin sulamaan suolaiset, hyvä kyllä että tein ne jo aiemmin valmiiksi.

Ei oo ollu leevillä tänään lämpöä. Aamupäivän ja iltapäivän oikeestaan nukkui, pari pientä pätkää vaan oli hereillä. Nyt on sit valvonu pikku torkkujen voimin neljästä saakka ja vielä ihan pirteenä. Tissillä on ollu vähän väliä. Eilinen oli vähemmällä syönnillä ja samoin tämä alkupäivä kun nukkui niin paljon. Toiveissa siintelee yhden syötön yö!! Ja jääkaapissa odottaa lapinkulta pintti - viikon kohokohta! :D

hyvää itsenäisyyspäivän iltaa kaikille

vähän jäänyt tää kirjoittelu vähiin tänne.. mutta koitan nyt tulla useamminkin. lukemassa oon kyllä käyyt vähän väliä muttei sitten saa aikaiseksi itse kirjoitella.

meillä on niin helppo vauva.. (koputtaa puuta)
se vain nukkuu ja syö. ei pahemmin itkeskele. kerralla vetää n.140ml pullosta maitoa. yöllä herää kerran syömään. yleensä kun syötän vielä siinä 10-12 maissa niin yöllä sitten herää 5-6 aikaan syömään ja toisen kerran jo aamulla 9-10 väliin.
esikoinen heräsi silloin aikoinaan 3h välein ruokailemaan.
joulun alla olis sitten lääkörineuvola tytölle.

me ei olla vieläkään keksitty nimeä ´tytölle.. ei siis mene yhtään miehen kanssa ehdotukset yksiin. ja hirvee kinastelu siitä mikä on hyvä ja mikä huono nimi ja mistä nimestä tulee joku ärsyttävä mieleen että ei sitä ainaskaan ym ym.
katarina olis mun mielestä hieno ja tykkäisin lilja ja vivian nimestäkin. mies taas ei oikein voi sietää noita ehdotuksia, hän haluais satu tai helena nimen. no nuo ei tuu mun mielestä kuuloonkaan. nyt olis harkinnan alla nimi vanessa, mies ehdotti eilen tuota, ja nyt sitten mietiskelen sopisko se. suvussa on jo yksi vanessa ja aika lähellä joten katsotaas nyt kuinka käy.. en oikein haluais sellaista nimeä mikä jo jollakin lähisukulaisella on..
anopit ja muut miehen sukulaiset ehdotelleet jo kans minkä kerkeää, mutta jotenkin jos anoppi vaikka ehdottaa jotain nimeä niin mulla tulee het se että no tuota ei ainakaan kun anoppi sitä ehdotti.. oon hiukan itsepäinen ja itsekäs tässä asiassa..

no se siitä nimi asiasta. eilen tyttö kakkas joka vaippaan. yleensä kakkaillee kerran päivässä. ja aina kun oon pessyt vauvalta kakat ja oon laittamassa vaippaa niin eikö se rupea taas väsäämään kakka markkinoita :kieh:

painoa multa on tippunut 10 kiloa, taitaa olla pelkkää nestettä mikä on poistunut ja läski on vielä jäänyt. nyt painan 75, lähtöpaino oli 63kg. tarkoitus olisi saada pudotettua mahdollisimman paljon, kun vain keksis keinon kuinka saada ne pois. oon äärettömän laiska ihminen enkä voi vastustaa varsinkin makean syömistä. mä en ymmärrä kuinka tässä laihduttamisesa pääsis ensin alkuun. sais jonkun hyvän potkun persiisiin joltakin. en todellakaan oo mikään liikunta ihminenkään. liikuntaa ei tule harrastettua yhtään.
saako jo ruveta tekemään vatsalihasliikkeitä synnytyksestä tulee pian 4 viikkoa.??
onko teillä muilla lähteny löysät vatsamakkarat menolle vatsalihasliikkeillä vai mitä tuohon pitää kokeilla?

nyt häippäsen. tuli taas kirjoitettua pienoinen romaani..

Luminka - Ok,ei mittää aattelin vaan ihan että voi tulla pipiksi massu,mutta tosiaan jokainen lapsi on yksilönsä ihan että näin.Ihan jännä vertaus juu :D

Mulla meni just likat tutiin kun kattoi leffan tuossa kolmoselta ja nyt saan miekin rauhan,ei tuo emma huudakkaa muutako höpöttää kokoajan hih.

Kyllä tänään oli tappelua saada Suvi-Tuuli päikkäreille.. Oli sen verran väsynyt ja ei olis jaksnut lähteä mökille. sainpahan sit itsekin nukkua. Vaikka se ei tietenkään ollut tarkoituksena, että miekii meen nukkuu :whistle:

Mökillä oltii nuotiolla. Paistettii makkaroita ja tytöt pikku nakkeja. Tessa nukkui vaunuissa koko ajan. Ihanaa oli istuskella nuotiolla. Oli pimeää ja nuotio hehkui.

keiju: Ihanat nimet on pojalla! =)

Ja tuo nuorimmainen. Siitä on tullut entistäkin ihanampi. Nukkuu yöt todella hyvin! Eilenkin söi klo 22 jälkeen ja heräsi seuraavan kerran syömään klo 4 :heart:

Tuli mieleen vielä, että tosiaan tuo meidän Tessa on tottunut ääniin. Nukkui olohuoneen lattialla ja isosiskot juoksee, huutaa ympärillä ja musiikki soi kanssa. Ja niin sikeesti nukkui toinen päivällä :D. Meidän neiti on tottunut ääniin ja jo odotusaikanakin.

Mitenkähän sitä tuon kengurupussin sais pois.. Siinäpä tosiaan kysymys. Jospa sitä jumpan avulla sais, kun pääsen ladylineen menemään. Toivottavasti edes vähän pienentyisi.

Tulin tässä pitämään hetkisen taukoa.. Kaikki niin hyvällä mallillaan, sit vaan odotellaan että kello ois vähän enemmän että voin rueta laittamaan herkut esille =)
Sain ittenikin meikattua ja hiukset laitettua. Lapsoset nukkuvat molemmat, vauva pitää vissiin herättää tunnin päästä syömään ellei sitä ennen jo nouse. Kun vieraat tulee puoli kolmelta!

RD: Meillä kans tää toinen nukkuu silkeästi täällä meidän kanssa =) Ei haittaa vaikka imuroi tai vatkaa sähkövatkaimella ihan vieressä =) Nukutetaan päivisin siis tuossa vaunuissa..

merkkailen...

ihana nimi sarpan pojalla!! Miun listalla oli nuo molemmat nimet ja väinö jo esikoisen aikana. Mutta kun miehen työkaveri on väinö niin ei sit käyny se ja vennu on vissiin miehen makuun liian erikoinen.

Ei ollu pitkän unen yö. Vajaan kolmen tunnin välein ukkelin tankkas ja pissitki tuli sänkyyn yöllä. Mamma ihan silmät ristissä. Just sain leevin unille taas ja nyt ois hetkinen aikaa. Puolisen tuntia kerkeisin nukkuakki - mikäli nuutti malttaa nukkua niin pitkään. Mies lähti rc-autolla ajelemaan pitkästä aikaa kun on kuiva sää. Ehkäpä hengailen koneella, se on saletti että jos nukkumaan asettaudun niin nuutti herää heti ja jos jään tähän koneelle niin sit se nukkuu vielä kiltisti...

Anzkuli ja Leevi - 1 kk tänään täynnä! (hitsi miten nopeesti aika menee!!!)

Heippa kaikille!

Ei ole pahemmin kerennyt/jaksanut kirjoittelemaan, kyllä tuossa pikkumiehessä on ihan täysi työ, ja kotitöitäkin välillä pitäisi jaksaa tehdä ...

Paljonko teidän muiden vauvat nukkuu? Toisinaan huolestuttaa että tuo meidän pikkumies ei nuku läheskään tarpeeksi. Eilenkin valvoi 17- 8.30 ja vaan kahdet puolen tunnin unet välissä ... Ja tämmöstä se on oikeestaan ollut jo jonkin aikaa. Ja mikään ei kelpaa, jos on masu täynnä ja vaippa vaihdettu, ei voi sitterissä/leikkimatolla tms köllötellä, vaan on pakko saada olla sylissä.Ja mitä myöhemmäksi menee, sitä enemmän kiukuttaa, mutta ei silti malta nukkua.

Imetyksestäkin ollut teillä puhetta - ja joku sanoi että pitäisi saada syötyä 20min ja vauva kylläinen. No - sitä odotellessa. Täysimetyksellä täälläkin. Tuo ipana saattaa roikkua tissillä kaksikin tuntia, ja kun neuvolassa siitä kysyin, niin kuulemma normaalia. (ja imetyksen päätteeksi saan puristettua maitopisaroita ulos, joten kyllä sieltä kai maitoa tulee? ) No, painoa oli kuitenkin tullut viime kerralla vähän reilu viikossa se 1000g, joten ei kai hätiä siltä kannalta - ainut että sille tissittäjälle lyhyemmät tuokiot olisi kivempia (ainakaan vielä ei osaa imettää ja tehdä muuta samalla kun katsoa telkkaria.)
Onko rintaraivareihin muita keinoa kun pullo? Jostain typerästä syystä tuntuu pahalta antaa pulloa kun maito riittää ja lapsi yleensä syö rinnalla nätisti, mutta kun on valvonut useamman tunnin niin ei vissiin enään väsymykseltä jaksa. :( Mutta ei se edes koita, nälkäinen se on, mutta alottaa raivoomisen jo ennenkun on imassut kertaakaan... Ja joku joskus sanoi että imettäminen on mukavaa ja helppoa :(

Mutta jotain positiivistä, pikkumiehen ilmavaivat on loppu! Tai kyllähän se vieläkin paukuttelee, mutta ei huuda vatsaansa. Heti loppui ilmavaivaitkut kun jätettiin rela-tipat ja cuplaton pois!

Ja pakko purkaa vähän mieltä neuvolasta. Ärsyttää, neuvolathan pitäisi olla 1vko, 2vko, 3vko ja 4vko, ja siitä sitten kuukauden välein. Meillä skipattiin ensiksi 2vko neuvola - ok, influenssarokotuspäivät, turha mennä altistamaan vauvaa. Mutta nyt jäi ilman mitään syytä se 4vko neuvola pois kanssa -.- Ärsyttävää, kuitenkaan kotona ei ole vaakaa, olisi kiva tietää kasvaako tuo mies tissillä.

regintarento, Ohjeistus synnäriltä noihin vatsalihaksiin oli että täytyisi odottaa jälkitarkastukseen, jossa lääkäri sitten 'antaa luvan'. Ja mitä tuohon nimeen tulee, miksi ei, jos siitä tykkäätte. :) Kyllähän tänne pallolle mahtuu tallaamaan useampi saman niminen. Tosin ehkä en antaisi jos oma/miehen sisko olisi saman niminen, mutta mitään väliä minun mielestä jos joku serkku tms on!

Mutta pikkumies taas heräili! :wave:

Yamini ja pikkumies 1pvä vajaa 5vko!

Heip!

Pitkästä aikaa taas, mies on rukannut konetta useemman päivän enkä ole nettiin päässyt, tänään jo hieman kiukkuisena ilmoitin että NYT minä haluan tulla kurkkaamaan kuulumiset. Nyt tuolla nurkassa mutisee ja jupisee ja nyplää vaihteeksi jääkiekkovehkeitä. :LOL:

Täällä jatkuu suunnilleen sama tahti, masuvaivaa on ajoittain ja päiväsaikaan nuo eivät tahtois nukkua laisinkaan. Nyt sentään koisivat- eka kerran aamun jälkeen- ja Wilman sain tainnutettua vasta kapaloon... mahottomia seurustelijoita. Jää vähän omat tekemiset vähälle... Yöllä edelleen heräilevät noin 3-4 tunnin välein, tosin yksi yö nukkuivat 5 ½ tuntia putkeen ja oikeen unesta säpsähdin että nyt on jotain vialla, mutta sikeetä unta vaan tuhisivat!

Maito alkaa olla lopuillaan, enää tulee lypsytarvetta vaan pari kertaa päivässä ja silloinkin saa nyhdettyä vaan jonkun 100 ml yhteensä. Eli taisi tämä nyt olla sitten tässä, höh. :'( Mutta pullosta syövät tosi hyvin. Perjantaina oli lri-neuvola, ja Oskari painaa jo muikeat 5,4 kg ja Wilmakin 4,8 kg! Eli kivasti tuplanneet painonsa... ja ikää 7 viikkoa. Mutta muuten kaikki hyvin, kehui kovasti että virkeitä ystäviä ovat. niinpä, Oskari tuolla jälleen kiekuu. Nukkui kaikki tunnin... Neuvolassa kävin piruuttani vaakallakin, paino on nyt sama kun ennen raskautta. Noin 22 kiloa siis hävinnyt. Mutta täällä myös löytyy mahtava vatsanahka kun maha lvenyi niin paljon, saa nähä millä sen sitten sais pois! Käyn ostamassa juustohöylän ja höylään pois...? Ehkä niitä vatsalihaksia pitäs ruveta harkitsemaan.

Luulen että nyt eka kerran ovuloin sitten raskauden (ja kaikkia siis tietenkin kiinnostaa...! :LOL: ) koska vessassa käydessä on tullut sellaista sitkeää limaa. Muutoin ei mitään oireita, mutta en nyt muutakaan selitystä keksi tuolle limaisuudelle. Ensi viikolla on jälkitarkastus, tarvinnee siellä kysyä asiasta.

Kauniita nimiä ovat pienokaiset saaneet, onnea kaikille kastetuille marraskuisille! :heart:

Nyt tarvii päästää tuo mies takaisin koneelle, hajottaa kohta jotain kun ei paikallaan voi pysyä! Yritän illemmalla tulla katsomaan kuulumisia vielä!

HM, Wilma ja Oskari

Elämää Ei Sen Enempää..

Kaikki oli pöytään katettu.. Leivoin heille torttujakin tänään.. Ja eilen tiikerikakun.. Turhaanpa nekin tein.. Heitän roskiin, koska meillä ei pakkasessa niitä kiusana pidetä. Ja en ihan kerralla viitsi kaikkea syödä, jotta saan nämä helvetin kilot joskus pois.

Ristiäisen perkuleetkin on vain pakko hampaat irvessä pitää.. Vaikka enää ei kiinnosta ristiäisiä pitää ollenkaan. Haluaisin antaa nimen, ettei ketään muita ole paikalla. Ettei tarvitsisi esittää yhtään mitään..

Antaa olla.. Pidän palstailutaukoa. Kaikkea hyvää kaikille! :wave: Lueskelemassa saatan käydä ja tuolla laihdutuspuolella kirjoitella aina silloin tällöin. Ainakin kerran viikossa :D.

Voikaa hyvin! :wave: Rauhallista joulun odotus aikaa kaikille tasapuolisesti! :flower:

heippa!
nyt on ristiäiset ohi, ja pojalla nimi: Eelis Aleksanteri :heart:
Juhlat meni hyvin, samoin isoveikan 4vee synttärit joiden juhliminen jatkui iltaan saakka. Rankka päivä kuitenkin, itelle iski vielä silmätulehdus :( Joten näytän tosi kaameelta punasilmältä!!

Nyt huilaileen.....

Ristiäiset täälläkin ohi, en tosin paljasta nimeä... =)

Olipa aika rankka päivä, huh huh! Vauvalle enemmän kuin minulle :(
Mun piti herättää kesken unien syömään ja vaatteiden vaihtoon. Sen jälkeen kun oisi hetken ennättänyt nukkua (me kahviteltiin) niin tuli hikka ja puklu :( Sit alkoi toimitus ja itkeskeli välillä, oli jo uusi nälkä tullut ja väsy.
Syöttelin sen jälkeen ja otettiin kuvia. Sit uusiks syömään ja ei tullutkaan uni, oli valvonut yli 2h (ei oo ikinä niin kauan) ja mun aikani meni makkarissa neitosta rauhoitellessa!

Eli minä en paljoa ennättänyt vieraiden kanssa olla, mutta todennäköisesti he ymmärsivät kun vauvan itku kuului olohuoneeseen saakka :/ Ennättäähän noita näkemään myöhemmikin, perhettä kun kaikki olivat mun yhtä kaveria vaille =)

Mutta pääasia että juhlat meni muuten hyvin, tarjottavat riittivät ja jäi paljon ylikin! Vois tuossa palasen kakkua maistaa :p

Yhteistyössä