11/08 masunkasvattajien murut *joulukuussa*

Painosta: Raskauden alussa painoin 74,4 kg ja lopussa 79,9 kg.. Ja tänään painoin 68,9 kg. Pudotusta tapahtunut -11 kg. Tavoitteena olisi heinäkuun alkuun mennessä painaa 55 kg.. Eihän tuossa olisikaan pudottaa kuin 13,9 kg, 14 kg :ashamed: Mitenkähän tuossakin onnistun..

Eilen kävin neitien, kaverin ja hänen tyttären (11v) kanssa lasten ja nuorten kauneimmissa joululauluissa. Kynttilälyhtykulkue lähti torilta kirkolle. Taikapetteri viihdytti alussa torilla ja sitten juonsi ohjelman kirkolla ja muutama esitys oli myös kirkossa. Meidän tytöt tykkää kaverin tytöstä ihan mielettömästi. Koko ajan olisivat toisen kimpussa :D.

Tänään kävi nla-täti kotona. Meidän prinsessalle tullut viikossa painoa 380 g, eli painoi 4750g (viimeksi 4370 g). Päänympärys oli 39,7 cm (syntyessä 38 cm). Meillä maitoa menee kerralla aina 100 ml.

helmi: Oikein Paljon Onnea synttärisankarille! :flower:

noonie: Ei pidä stressata maidontulosta. Kyllä mie luulisin, että sinulla alkaa tulee maitoa enemmän sitten ajan kanssa. :hug: Itse annan pullosta koko ajan, enkä tunne siitä yhtään huonoa omaatuntoa. Itse en kyl pysty imettämäänkään, mutta silti.
Paljon vain kärsivällisyyttä asian suhteen :hug:

Tänään me nukuttiin klo 12 asti :whistle: . Kiitos ihanalle prinsessallemme :heart: . Ja nla-täti tuli kylään klo 13 jälkeen :D

Meillä ristiäiset on vasta 18.1.. Mutta rupesin miettii, että jos pitäisi kuitenkin jo aiemmin. Jos alku kuukaudelle saisi saman papin.

Oletteko huomanneet että vaikuttaako kiire ym. maidontulon? Kun musta tuntuu että mulla maitoa tänään vähemmän. Varmaan ollut tosiaan liikaa hommaa ja miettimistä ristiäisten suhteen! Kun jouduin tuossa äsken antamaan lisää maitoa, vauva vaan raivos rinnalla :(

Täytin kuitenkin kakun jo tänään. Sitä parempi se on mitä pidempään ennättää maustua jääkaapissa :D Ei nyt mitään viikkoa tietenkään :LOL:

Pöppiäinen: 18.12. olevassa lääkäri-neuvolassa paino varmaankin jo 5 kg :eek: . Miten nti kasvaakaan niin vauhdilla. Tänäänkin väläyttelin niin mahtavia hymyjä nla-tädille. Tämän viikon maanantaista lähtien on hymyillyt kuin naantalin aurinko :heart: :D B)
Ihania kuvia!

Oi hurja! Meillä kävi justiinsa kätilö kotosalla ja mittasi ja punnitsi tytön. Tänään neidillä tasan 4 vko! No painoa oli taas tullu viikossa yli puoli kiloa ja tyttö painoi nyt 5,3 kg. Siis 1200 grammaa saanut syntymästään lisää. Kätilöä nauratti kun on niin pulska likka. Pituutta ei ootullu syntymästä kuin 4 cm, nyt oli 57 cm.

Sitte laitettiin kestovaippa ja niitä ois ny tarkotus käytellä ainakin tässä kotosalla. Vhän hölmöä, kun oon E-Baysta ostanu yli 10 vaippaa kokoa S ja nyt kun alan niitä käyttän, niin ovat jo pieniä melkeen. Tyhmä minä. Mut ei oo ollu muka aikaa ja energiaa käyttää noita...

Sitten pääsimme tyttöä jopa ekan kerran (!) kylvettämään. Ei olla laitettu tyttöä kylpyyn kun ei kuulemma oo tarvis ekan kuukauden aikana. No nyt kyllä tykkäs lutrata siellä ammeessa! Ja kylvyn jälkeen simahti kuin saunalyhty... =)

RD - Likka kyllä tosiaan kasvaa hyvin,huomasin meidänkin likalla että painoa tullut.
Apua emma veti maitoa yötä vasten 180ml ja nukkuikin sitten aamu puoliseiskaan... ja se oli toinen yö peräkkäin jo... musta tuntuu että se likka halkee kun vetää tuollasia määriä.
Mutta ei kuitenkaan,hyvinkin tyytyväinen on.
Meillä on lääkärineuvola 10.12 ja saas kattoa miten likka on kasvanut,ainakin edelleen menee 56cm vaatteet ja jokunen 50cm vaatettakin tuolla on niin nekin menee vielä...

Oho tuli korostettuna kaikki,sorry hih

Tein uuden aloituksenki, mutta kopsaanpa tähänki mikä nyt huolestuttaa täällä:

Yritin googletella ja selailin täälläki keskusteluja, mutta en mitään selkeetä mistään löytäny.

Eli: paljonko on vauvan normaalilämpö peräsuolesta mitattuna? Ja eikö ookki niin että alle 3-kuinen pitää viedä lääkäriin jos kuumetta on? Mutta ei varmaan ihan yöllä tarvii päivystykseen lähteä jos ei korkeella kuume oo?

Meillä 4 viikkoinen vauva on nyt illasta tuntunu lämpöiseltä ja mittasin peräsuolesta 37.8. On ollu koko päivän melko väsyny, mutta on kyllä syöny ihan hyvin - tosin on nukkunu melko paljon eli ei oo ollu niin usein rinnalla kuin normaalisti. Vähän huolestuttaa jo. Pitää varmaan nyt tarkkaan seurata...sehän voi kuume nousta nopeestikki...

Onko kenelläkään kokemusta vauva kuumeesta ja mistä se voi sit johtua? Meillä esikoinen oli tosi terve, hällä vasta vuoden iässä oli eka kuume...

anzkuli, lämmön pyllystä mitattuna pitäis olla 37kieppeillä, 37,5 on vielä normaalia, mutta 38 jos on niin sitten soitella lekurille, siis alle 3kuisen ollessa kyseessä!

mulla ollut kerran sama, että tuntui lämpimältä, mittasin...oli37,4 muistaakseni'

piti enempikin kirjotella mutta tuo huutaa....

Soitin kaverille joka on sairaanhoitajana vastasyntyneiden teholla (tulipa mieleen että miulla semmonenki kaveri on...). Sanoi että he ei osastolla mittaa ollenka pyllystä enää, vaan kainalosta. Ei ollu huolestunu noista meidän lukemista - kainalosta mittasin leeviltä 36,9. Sanoi että jos nousee kainalolukema lähelle 38:aa niin voi antaa supon, vaikka onki näin pieni. Isi lähti apteekkiin ihan varalta! :D

Pitää nyt illasta vielä mutata ja laittaa herätyskelloa tuohon alkuyöhön soimaan. Syötin just leevin ja ihan hyvin söi, innolla luputti. Mutta onpas inhottavaa, kun mietityttää vaan! :(

Pöppiäinen: Meidän neiti on syntynyt 7.11. Kyllä se siellä näyttää olevan etusivulla. Meillähän tais olla LA ihan samaan aikaan muistaakseni, mutta viikolla meni yli mulla...

Vitsit se kestovaippa vuosi heti läpi... tai ne villahousut päällä oli kuivan oloset, mut puuvillaiset päälihousut kosteat. Empäs nyt tiedä onko sitte kätevää (tahi ekologista) jos joka vaipan mukana joutuu pesee koko vaatekerran. No koitetaan viellä huomenna päivällä josko onnistuis paremmin.

Anzkuli toivottavasti teidän pojalla ei kuume nouse! :heart:

Anzkuli: Jospa ei kuumetta tulisi! :hug:

Pöppiäinen: Meidän neidille 52 cm vaatteet on kyl pieniä ja 56 cm oikeastaan myös. Kyllähän ne päälle saa, mutta pienehköt on. 62/68 kokoiset on hyviä.

Hitto, että väsyttää.. Nukkumaankin pitäisi mennä.. Mutta vielä pitäisi salkkarit tuon ukon kanssa kahtoo + käydä saunassa, pestä nämä hiukset.. Ja huomenna pitäisi herätä aikaisin, siivota.. Ja jaksaa lähtee mökille.

Kun vain ukko sais tuon omalaatuisen dvd-hyllyn tehtyä loppuun :D . On vain niskat lukossa, että koskoo päähän ja väsyttää |O

ai kun ihanaa oli nukkua ihan koko yö,Emma heräs viiden jälkeen syömään ja mussukkani hoiti sen joten mun ei tarvinut sitä hoitaa,joten heräsinpäs sitten vasta oikeastaan.
Aamukahviakin tuntuu saavan juoda ihan rauhassa kun vanhimmatkin nukkuu edelleen.

Tänään ajattelin jos vaikka siivoisin vuorostani taasen ja muuten peruspv tulossa,lapset varmaan viettää suurimman osan tv.een edessä tänään kun tulee paljon leffoja.

Hyvää itsenäisyyspäivää!

Pöppiäinen ja Emma - prinsessa
=)

Huomenta!

Täälläkin hyvin nukuttu yö takana,mihan koko yön nukuin, mies hoiti Leevin syötöt.Nukkuivat Leevin kanssa alakerrassa ja hyvin meni heillä. Illalla Leevi piti hirmu huutokonsertin, mahaa kipristeli.
Tänään ois ristiäiset iltapäivällä :heart:

Nyt pullon keitto hommiin ja aamupaloille!

huomenta..
kirjottelen nyt meidän vanhalla läppärillä, joka sairaan hidas ja puuttuu tuo välilyöntinäppäin, niin kirjottaminen ei kauheen kivaa..mutta pääasia et pääsen koneelle :D Kone on huollossa 1-2viikkoa.
Yö meni yhdellä syötöllä, nukkui illankitinöiden jälkeen oikeen hyvin...22.30-2.30 ja sitten kyllä pari tuntia kukkui ja söi :whistle: mutta taas 4.30-8, joten ihan hyvin! Tosi räkästä porukkaa alkaa meidän miehet oleen, mieskin sanoi olon olevan flunssanen, huippua!! On vielä vähänkin flunssasena olevinaan ihan kuollut, nyt väkisin syötin lääkettä, kun sanoin että nyt ei ole varaa sairastaa.

Tänään tarvii täyttää kakku, ja tehdä tahnat palttoonnappeihin, sekä siivota, siivota ja SIIVOTA! myös saunomista luvassaja uloskin haluis päästä, miehet lähtee kohta autotallia siivoon ja laittavat roihun pihaan. Itsenäisyyden kunniaksi :D Huomiselle on sitten toinen. Aikas juhlava viikonvaihde!

Keijun perheelle onnistunutta ristiäispäivää!!!!tuuhan kertoon kanssa sitten nimi ;)

helmi ja ukkelit

Täällä ollaa iha väskyi, tyttö alko illal oksentaa ja nyt kuumetta. Nukkuu pääsin "jo" 02.30.
Pitiki viel tääki tähä tulla, ensi Onnin silmätulehus ja nyt Sallan oksutauti.. kunha ei Onniin tarttuis =/

Hauskaa ristiäispäivää Keijulle!

Millaisia kastekutsuja olette tehneet? Lähinnä mua kiinnostaa tekstit, etä miten muotoilla... onko joku laittanu jotain runoa? Entä miten ja miten aikaikaisin ootte lähettääneet kutsut?

eillä siis kaste 3.1 ja vaihteeks taas vähän myöhässä suunnittelen... :LOL: Meillä sis se tilanne että sukulaiset tietää jo lapsen nimen, ajattelin senkin laittaa kutsuun.

Meillä on tällänen teksti, pitäs viel kartonkii hakee ja tulostaa tää ja kuva siihe

"Hiljaa hiljaa jokeltaa
vauva, kun kehtoa keinuttaa.
Sai isä nyt kalakaverin,
äiti pojanviikarin.
Sisarusten virka tässä,
leikkiä touhuta
pienen pojan elämässä.
Tätä onnen tunnetta valtaisaa
on vaikea sanoin kuvastaa.
Nyt kutsumme teidät siunaamaan
tätä pientä poikaamme ihanaa.
Pyydämme teitä matkalle tälle,
hetkiä, neuvoja, aikaa hälle.

Kastejuhlaa vietämme 21 / 12/ 2008
Kotonamme Klo 14.00

Sydämellisesti tervetuloa "

Sanse: ihana tuo runo!! Mie aattelin että en kastekutsuja teekkä, mutta tuo runo on niin ihana että taidanpas tehdä kuitenki...jos nyt saan aikaseks... Tai sit laittaa sähköpostikutsun kun tätä internet aikakautta kuitenki elellään. Saas nähdä! Kaikki juhliin tulevat jo kuitenki tietää millon ristiäiset on, niin sinällään se kutsu on melko turha...

Myö sit eilisilta pyljäiltiin sen kuumeen kans. Yritin vielä soittaa päivystykseen kun pyllystä mitaten oli lämpö 38 ja kainalosta 37.6. 51 minuuttia jonotin puhelimessa enkä päässy läpi!! Hyvin toimii meillä nää systeemit täällä! Soitin sit medineuvoon ja siellä sairaanhoitaja sano että mennä päivystykseen kun on noin pieni vauva. Myö sit käytiin ja siellä sanoivat että kuumeen raja on noin pienellä pyllystä mitattuna 38,5 eikä sillonka oo vielä välttämätöntä tulla näytille jos ei oo muuta oireita ja lapsi on pirteä ja syö. 39:ään jos nousee niin sit pitää tulla. :eek: Kyllä se lääkäri sit tutki leevin kuitenki ja totes että on ihan pirteä ja terve vauva.

Pari tuntia saatiin reissuun uppoamaan ja vasta 02 jälkeen pääsin nukkumaan. Sain sit aamulla nukkua pitkään, vasta ysin jälkeen noustiin leevin kans ylös. Aamulla ei ollu enää lämpöisen oloinen leevikä, en oo ees nyt lämpöä mitannu. Eli vissiin nyt söikähdyksellä selvittiin. Mutta kyllä oli jotenki hölmö olo siellä päivystyksessä (sattui vielä semmosia työntekijöitä jotka ei oikee osannu nätisti asioita ilmaista...) kun turhaan mentiin. Mutta hölmömpi olo ois ollu jos se kuume oiski sit aamuks noussu kauheesti ja oiski ollu jotain vakavampaa. Ja saipahan ite mielenrauhan ja neuvoja vastasen varalle.

Isi ja nuutti lähtivät miun serkun ja hänen muksujen kans makkaranpaistoretkelle ja sorsia joelle syöttämään jos vielä ovat maisemissa. Toissapäivänä oli kuulemma sorsat vielä ollu uiskentelemassa. Miulla piti olla tänä aamuna aikaa tehä omia juttujani, mutta nukkuessa meni aamu. Leevi nukkuu kyllä taas, mutta saa nyt nähdä miten pitkään... Otan ilon irti hiljaisuudesta! :D Ja siitä että pikkumies on terve! :heart:

Anzkuli ja Leevi 4 vkoa ja 1 pv

Niin ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!! :)

Miehän olin unohtanut ilmoittaa meidän Saran tiedot.. Eli Sara syntyi 8.11.2008 kello 22.29, raskausviikolla 40+1. pituutta oli 51cm ja painoa 3420g. Päänympärys 35. Ens viikon keskiviikkona on neuvola, joten saapa nähdä paljonko hän on jo kasvanut. Hirmu nopeasti on aika mennyt, kun neljä viikkoa sitten oltiin synnyttämässä..

Sen tiistain jälkeen ei oo onneksi Sara enää hirveästi mahaansa valitellut. Ei ainakaan oo ollut sellaista huutokonserttia kuin tiistaina. Mie lueskelin kaikenlaista tietoa imetyksestä silloin keskiviikkona, kun olin jotenkin todella huolissani toisesta ja itkukohtauksesta ja pelkäsin jo tulevaa iltaa, jos vaikka olisi koliikkia. No sitten löysin tietoa suihkutisseistä, jotka miulla on.. Kokeilin sitten sitä tekniikkaa, että samasta rinnasta kaksi syöttöä peräkkäin. En tiedä johtuuko siitä vai mistä lie, mutta Sara on paljon tyytyväisempi nyt ja näyttää, että masukin on rauhoittunut :)

Hyvää itsenäisyyspäivää myös täältä Espanjan suunnalta :)

Anzkuli: Minä kans käytin "turhaan" vauvaa suunnilleen 4 viikon iässä. Sanovat päivystyksessä että pitää käyttää näytillä, oli vaan lievää lämpöä + nuha. Sain jonottaa pitkään, ei päässyt edes aikuisten ohi. Jokatapauksessa ihan samat asiat tiesin mitä se hömelölääkäri selitti :kieh:

Mukavia ristiäispäiviä
:heart:

Mä sain siivottua tänään, olikin keittiön lattia melkoisen näköinen. Oli perunamuussia, puuroa ym. eli näki mitä esikoinen parin päivän aikana syönyt :LOL:

Vaaveli nukkui viime yönä tosi hyvän pätkän pitkästä aikaa, 4h :D Kaheltatoista heräs syömään ja puolisen tuntia meni kun molemmat rinnat söi. Sit seuraava herätys vasta 4.30. Söi vielä sen jälkeen joskus aamulla mutten muista enää milloin. Ysiltä jokatapauksessa nousin vauvan kanssa. Mies heräsi jo aiemmin isomman kanssa.

Käytiin ulkona, vitsit että teki hyvää =) Sen jälkeen vasta aloin siivoomaan...

Muiden vauvoilla yhtä hidasta masuntoimintaa??
Tää typy on kakannut viimeksi maanantaina :eek: Nyt koitan 2 x päivään antaa mallasuutetta että tulis vihdoin. Ei oo kiva jos huomenna ristiäisissä turauttaa vaipantäydeltä yli reunojen valkealle mekolle :whistle:

Kuinka paljon työssäkäyvät/yrittäjäisukit hoitaa lapsosia? Ja tökkäättekö muksut heti miehelle kun kotiin pääsee :D
Meillä hoitelee enimmäkseen tuota isompaa, riehuu sen kanssa ym! Mulle "jää" vauvanhoito. Toki senkin takia kun tuolla ukolla ei ole maitotissejä :LOL: Minä sit vaihtelen vauvalle vaipat ym. kun mies hoitelee isomman vaipat. Musta ihan hyvä järjestely kyllä! Ja jos teen jotain kotijuttuja, kattoo molempia että saan rauhassa tehdä.
Niin ja mies nousee aina esikoisen kanssa aamulla jos kotona on/iltavuoroon menossa :heart: Ja käy yöllä rauhoittelemassa jos sattuu itkemään. Minä sitten en vuorostani "velvoita" yöllä nousemaan vauvan takia. Eli alusta loppuun hoitelen vaavin yöllä...
Niin ja yleensä annan töiden jälkeen levähtää jos haluaa. Tosin tyttö on heti juoksemassa syliin ja hokee isi isi :) Huom. eikä osaa vieläkään sanoa äiti, vähä oon kade :kieh:

Kohta pikkutirppana heräilee tuolta ulkoa, tai no on nukkunut jo 2,5h. Taitaa hyvin nukuttaa kun on pikkupakkanen ja mukavan lämmin peittojen sisällä =)

Luminka ja tytöt

huomenta minäkin siis ilmottaudun tähän pinoon vauva syntyi 19.11 klo 8.03 paino 3730g pituus 52cm pipo 36cm eilen oli kaksviikkos neuvola pituutta 54,7 painoa 4070g ja pipo 37,5 joten hyvin ukkeli kasvaa pieniä määriä lisämaitoa olen antanut joinain päivinä mutta pääasiallisesti omilla pärjäillään cuplaton tipat käytössä ja tuntuvat tehoavan

merval: Tervetuloa! Ja onnea Prinssin johdosta! :flower:

Sanse: Tosi ihana runo! Mitenkähän tuota muuttais prinsessan syntymän johdosta :whistle:

Mie oon tänää imuroinu, pessy lattiat ja vessan. Sitten tein tiikerikakun.. Huomenna olisi isomummo, mummo ja mummon miesystävä tulossa käymään, ni pitihän sitä jotain leipoa. Ensimmäistä kertaa tein tiikerikakun, että katsotaan uskaltaako sitä tarjota :whistle: .

Täällä on ollut jokin ihme känkkäränkkäpäivä.. En tiedä kyl yhtää mikä noilla on.. Onneksi lähteevät tammikuussa molemmat päiväkotiin, että saa mun hermot levätä. Ei noita hullujaan kestä.. Eipä lähetty mökillekään, kun eivät tottele siis yhtään mitään.

Mutta mie lähen tästä sitten koiran kanssa lenkille. :wave:

Yhteistyössä