Hakutulokset

  1. Elomeena

    Stressaan vauvan nukuttamista kauheasti...mikä avuksi?

    Vähän sama homma täällä kun aloittajalla. Esikoisen kanssa homma kärjistyi pahoin ja lopulta aloin saada itkukohtauksia iltojen lähetessä koska pelkäsin niin ettei vauva nukahdakaan ja joudun juurikin koko yön (taas) valvomaan. Miehestä ei tuolloin juuri apua ollut kun teki raskasta ja pitkää...
  2. Elomeena

    Miten vietät puolisosi kanssa kahdenkeskistä aikaa?

    Kotihipat, remonttia tai vaan keskeytyksetöntä toistemme hipelöintiä ja kunnon unta! Emme tarvitse kummoisia virikkeitä yhteiseen aikaan koska kliseisesti meillä on toisemme.
  3. Elomeena

    Lapsi määrää perheessä

    Lapsen ei tarvitse olla opetettavana riippuvuudesta pois. Kiesus... Kasvukausia tulee ja menee ja kestävät lyhyen aikaa suhteessa koko elämään. Jos voin tarjota pienelle lapselleni turvallisuuden tunnetta jättämällä iltapäiväkahvit väliin niin todellakin teen niin jos siltä tuntuu. Pieni lapsi...
  4. Elomeena

    Helppo vieraskielinen nimi?

    Frida Lisbet Ingrid Ruth/Ruut ...paljon ideoita löytyy kun hakee googlesta ruotsalaiset tyttöjen kalenterinimet. Samoja listauksia löytyy englanniksi.
  5. Elomeena

    Tamppooni rakasteluun?

    Onko jonkun toosa niin syvä ettei tosiaan saa sormin ulos? Vai sormet lyhyet? :D En kyllä keksi tälle käyttöä omalla kohdalla. Kunnon suihku ennen ja jälkeen jos pakko on puuhastella.
  6. Elomeena

    pyydät miestäsi/isääsi tai veljeäsi ostamaan siteitä,miten he reagoivat asiaan?

    Isä osti kun kotona asuin ilman mutinoita jos antoi kunnon tuntomerkit halutusta tuotteesta. Näin siis vain hätätilanteessa. Miehen kanssa on vähän sama tilanne, että tuo kyllä kun pyydän, mutta pitää melkein lähettää kuva halutusta tuotteesta ja sitten vielä varalle vaihtoehto kaksi jos...
  7. Elomeena

    Elisa viihde

    Me keräillään miehen kanssa jo leikkimielisesti "erilaisia vikatilanteita" tohon viihteeseen liittyen. Alussa meni hermo kun boksi bugas jatkuvasti ja otin yhteyttä tekniseen tukeen, että jos uutta boksia peliin... Sieltä mies ystävällisesti tiedusteli boksimme ulkonäköä ja sitten totesi, että...
  8. Elomeena

    Mua ei yleensä huvita nuo lasten sanomiset mutta :D

    Naapurikassajonossa n. 2-3-v lapsi katsoi kun isänsä painoi kessuautomaatin numeroita: "Isin tukappia. Äätin tukappia." Kaikkea ne lapset muistiin poimii kun tuskin lapselle oli erikseen kerrottu mitä vanhemmat polttelee... Isänsä vaihtoi puheenaihetta :D
  9. Elomeena

    purkaantuuko koulun alkamisen jännitys kiukkuna?

    Meillä oli ihan samanlaista tuo aika. Raivokohtaukset meni välillä ihan yli ymmärryksen ja asiasta kysyin sitten neuvolasta kun tuntui, että päivä päivältä tilanne vain pahenee. Sieltä sain tukea tilanteeseen, josta kenelläkään lähipiirissä ei ole tuoreita kokemuksia kun lapset ovat paljon...
  10. Elomeena

    G: Parasta kotiäitiydessä?

    Parasta on kun saa olla lähellä, nähdä ne eri kehitysvaiheet ja iloita lapsen kanssa uusista asioista. Valitettavasti talous ei kestä kotiäiteyttä loputtomiin, mutta olen superiloinen siitä, että näinkin kauan olen voinut olla kotona. Ihan höpöhöpöä olisi väittää ettei joskus ole rankkaa...
  11. Elomeena

    Ottaisiko teitä aivoon,jos miehenne ramppaisi puolen tunnin välein tupakalla???

    Ei? En olisi ottanut tupakoivaa miestä jos häiritsisi.
  12. Elomeena

    Jos aikuinen saa pahoinpitelysyytteen toisen aikuisen lyömisestä

    Mikäli lapset eivät olleet paikalla tekohetkellä eikä teko ole ollut toistuvaa niin ei tehdä lastensuojeluilmoitusta viranomaisen toimesta.
  13. Elomeena

    Löysin puhelimen - mitä pitäis tehdä?

    Poliisi on siitä paras, että ottavat kadottajaan itse yhteyttä ensitilassa. Löytötavaratoimistoon pitää ihmisten itse osata soittaa ja niin kauheaa kuin se onkin niin kaikki eivät tiedä koko lafkan olemassaolosta.
  14. Elomeena

    E-pilleritkö tän aiheuttaa?

    Mä oon tollanen ihan luonnostaan. Pillereitä en tosin koskaan enää tule syömään koska aiheuttivat kaikkea muuta inhottavaa. Mitä ole tuttavapiirin kanssa vertaillut niin tuon sorttista ongelmaa voi pillereistä tulla. Kannattaa kysellä lääkäriltä voisiko jokin toinen merkki sopia paremmin.
  15. Elomeena

    Steiner-koulu vs. tavallinen koulu

    Mulla ei ollut tavoitteita, oli paljon poissaoloja ja aika meni piirrellessä. Hyvin arvosanoin valmistuin, ajallaan.
  16. Elomeena

    Ettekö parisuhteessa elävät ikinä kaipaa mitään muuta?

    Samoilla linjoilla. Enkä millään jaksaisi nähdä sitä suunnatonta vaivaa kun sovitetaan yhteen molempien entiset, värikkäät elämät ja opetellaan tuntemaan toinen sekä hyväksymään ne ärsyttävätkin tavat. Puhumattakaan lapsista. Mun on hyvä näin :)
  17. Elomeena

    Miksi ihmiset, joiden lapsia isovanhemmat hoitavat,

    Minä olen kyllä aina kiitollinen saamastani avusta.
  18. Elomeena

    Jos 5-vuotias lapsi on aamulla 7.30-10 yksin kotona niin mitä mieltä sinä siitä olet?

    Olen sitä mieltä, että useimmiten vanhemmat tietävät omien lastensa voimavarat parhaiten. Meidän 4-v ulkoili itsenäisesti, valvovan katseen alla pihallamme eikä koskaan ollut mitään ongelmia. Ihmisiä on erilaisia.
  19. Elomeena

    Gallup: Mikä on mielestäsi maailman huonoin työ?

    Puhelinmyyjän työ. En pidä sitä kannattavana työntekijän kannalta ja säälin muun muassa uhriksi joutuvia vanhuksia. En myöskään henkilökohtaisesti voi suositella puhelimessa toimivan asiakasneuvojan tehtäviä. Puhelimessa lähes jokainen ihminen kehtaa olla hävytön ja loukkaava.
  20. Elomeena

    Muita joiden lapsuudenkodissa ei kannustettu mihinkään?

    Vähän sama homma. Harrastuksia en niinkään kaivannut, mutta kesätöihin olisivat voineet ohjata ja kannustaa. Työelämän syrjästä on vaikea koittaa nakertaa ekaa kertaa vasta päälle parikymppisenä.

Yhteistyössä