Löysin puhelimen - mitä pitäis tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Löysin puhelimen kerrostalomme piha-alueelta eli veikkaisin että on pudonnu tän tai naapuritalon asukkaalta. Laitoin meidän talon hissiin ja rappukäytävän ilmotustaululle laput,mut naapuritaloon en jaksanu lähteä viemään.

Siitä varmaan loppuu kohta akku,mut jos ei kukaan sitä osaa meiltä kysyä (on esim naapuritalolaisen eikä nää mun laittamaa lappua) niin mitäs sille pitäis tehdä? Mikä on sellanen löytötavarapaikka mistä joku osais puhelintaan kysyä?
 
Soita vaikka viimeks soitettuun ja sano että puhelin löytyy täältä.

[QUOTE="vieras";28023222]Löysin puhelimen kerrostalomme piha-alueelta eli veikkaisin että on pudonnu tän tai naapuritalon asukkaalta. Laitoin meidän talon hissiin ja rappukäytävän ilmotustaululle laput,mut naapuritaloon en jaksanu lähteä viemään.

Siitä varmaan loppuu kohta akku,mut jos ei kukaan sitä osaa meiltä kysyä (on esim naapuritalolaisen eikä nää mun laittamaa lappua) niin mitäs sille pitäis tehdä? Mikä on sellanen löytötavarapaikka mistä joku osais puhelintaan kysyä?[/QUOTE]
 
"vieras"
Katso numerotiedoista joku numero ja soita siihen! Jos sieltä löytyy vaikka ICE-numero, tai äiti tai isä tms. niin siihen ilmoitat löytäneesi puhelimen. Jos ei vastaa ja akku loppuu, veisin sinne naapuritalon ilmotustaulullekin viestin.

Muutoin en tiedä. Ennen vietiin poliisille, mutta onko ne nykyään kokonaan luopuneet löytötavarasta?
 
Saraldo
Mäkin soittaisin sillä puhelimella johonkin tallennettuun numeroon, tuo äiti on aika hyvä valinta jos sellainen siellä on. Ja kertoisin sitten, että mistä puhelimen voi noutaa. Äiti tai joku vois sitten soittaa jollekin, joka asuu lähellä tätä puhelimen omistajaa, jotta sana menis perille.
 
Poliisi on siitä paras, että ottavat kadottajaan itse yhteyttä ensitilassa. Löytötavaratoimistoon pitää ihmisten itse osata soittaa ja niin kauheaa kuin se onkin niin kaikki eivät tiedä koko lafkan olemassaolosta.
 
Viimeksi muokattu:
Rollolainen
jos s eoli sellaisessa vaaleanpunaisessa suojapusukassa jonka saa kaulaan, niin s eon meidän tyttären puhelin. On taitava kadottamaan puhelimiaan. Soita siinä olevan numeroon viakka siihen missä lukee isi, niin me haetaan huomenna se puhelin
 

Yhteistyössä