Hakutulokset

  1. V

    Villervallan ulkoiluvaatteet?

    Onko kenelläkään kokemusta villervallan ulkoiluvaatteista/toppapuvuista? Kuosit on kivoja, hinta edullinen, mutta kestääkö ne mitään? Vesipilariarvot yms ovat ainakin pienemmät kuin kotimaisilla valmistajilla.
  2. V

    Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

    Hei, perheeseemme syntyi toinen poika viikko sitten eli 2.7. RV 37+3. Synnytys eteni rytinällä. Säännölliset supparit alkoivat noin klo 18, sairaalaan mentiin klo 21 jälkeen. Olin vasta 1.5cm auki, kätilö meinasi, että aamuun menee... Ensin käyrille ja sitten ammeeseen lillumaan, ei paljon...
  3. V

    Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

    Paljon Onnea vauveleista! Mikäs sen "meidän" fb-ryhmän nimi olikaan...? Yriti eilen hakea, mutta eipä löytynyt. /*Oon vähän käsi tuon fb:n kanssa*/
  4. V

    Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

    Hei taas, pitkästä aikaa. Minulla oli jo tänään synnytystapa-arvio, kun esikoinen syntyi etuajassa ja oli vielä perätilassa. Mulla nyt viikkoja 34+, paikat kuulemma "höttöä". Kovin lääkäri ennusti ennenaikaista synnytystä nytkin. Sanoi, että yritä levätä, että pääsisit vkolle 36... Saas nähdä...
  5. V

    Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

    Ainun ja Philipsin (AVENT) sivuilta löytyy paljon kysymyksiä ja vastauksia tuohon BPA:han liittyen. Voi olla, että taas on "paljon melua tyhjästä": "Heinäkuussa 2008 EFSA tutki eroa BPA:n poistumissa vauvojen ja aikuisten elimistöstä. Tulokset osoittivat, että sekä aikuiset että vauvat...
  6. V

    Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

    Isyyspakkauksesta täällä onkin jo ollut juttua. Muistatteko isiä jotka tulevant 2., 3. , 4. kerran isiksi? Mä haluaisin antaa jotain miehelle, kun sillä on synttärirkin sopivasti juuri ennen pikkukakkosen odotettua syntymää. En vaan keksi mtä?! Ekalla kerralla tein "kunnon" isyyspakkauksen.
  7. V

    Raskaushepatoosista

    Minulla oli hepatoosi ekassa raskaudessa. Oireena juuri kutina, etenkin kämmenissä ja jalkapohjissa. Kutina oli pahinta iltaisin, yöt sain muistaakseni nukuttua. Olen lukenut jsotain, että vatsa voisi myös oireilla (sappihappojen nousu?) ?! Sitä ei kai tiedetä, mikä sen aiheuttaa, mutta maksan...
  8. V

    Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

    Heip, olen seurannut keskusteluanne jo talvesta lähtien. (Meillä pikku-kakkosen LA 20.7.) Nyt oli pakko kommentoida, kun joku kysyi kämmenten ja jalkapohjien kutinasta & kuumotuksesta joku aika sitten... Minulle tuli ekassa raskaudessa raskaushepatoosi ja sen oire on kämmenten ja jalkapohjien...
  9. V

    Mistä äitiysvaatteita

    Onko kenelläkään kokemuksi nettikauppojen äippävaatteista: Bebelane Mamabella Belua Bebes muita? Siis lähinnä materiaalit, onko hyviä ja mallit miellyttäviä päällä? Kuvista näyttävät kivoilta, mutta se ei aina ole totuus.
  10. V

    6+4, ei sikiökakua :(

    Hei, onkohan toivo jo menetetty? Tänään alkuraskauden ultrassa (6+4) näkyi sikiöpussi 32mm, mutta ei sikiökaikua. Onko kellään käynyt niin, että sikiö olisikin sieltä tullut esiin myöhemmin....? Tuulimunaa tässä tietysti epäillään? Ensi vkolla uusi ultra. Tuskaa sinne asti. Johan tässä ehti...
  11. V

    ALKURASKAUS JA SIKAROKOTE

    Itse pähkäilin rokotteen ottamisen kanssa. Enkä olisi halunnut sitä ottaa, mahdollisten haittojen pelossa. Surffasin alkuviikosta kotimaisia ja ulkomaisia sivuja. Jostain löysin kuolleisuustilastoja. Harmi, että en löytänyt sitä sivua enää uudestaan, mutta eniten h1n1-kuolemia oli vanhuksilla...
  12. V

    Selittömättömät

    Galluppia, mitä hoitoja olette yrittäneet, missä ja onko onnistunut? Meidän pitäisi ehkä lähteä hoidoilla toista yrittämään, vaikka yksi "helppo-luomu-lapsi" jo onkin....
  13. V

    Mikähän nyt on?!

    Osaako kukaan auttaa, mulla menkat 3-4 päivää myöhässä. R-testi näyttää negaa, ovistestiin tulee 2 viivaa. (Oikea ovis pari viikkoa sitten. Tiedän, ovistestillä ei sais testailla raskautta, mut r-testit loppu.) Lämmöt koholla, n. 37, kun normisti alle 36. Vkonloppuna oli jomotusta alavatsalla ja...
  14. V

    Eka lapsi luomuna, toista ei kuulu

    Hei, olisi kiva kuulla tämän keväisen listan yrittäjistä, että mitä kuuluu? Onko tullut plussia vai vieläkö tahkotaan? Meillä ei edelleenkään ole tärpännyt. Sain vihdoin kesällä mentyä lapsettomuusklinikalle. Ihmettelen nyt, että miksi sain mentyä sinne vasta kesällä, kun suunnittelin sitä jo...
  15. V

    Kun mies ei pysty...

    ....silloin kun pitäisi. Huoh, meidän pikkukakkosen yrittäminen on nyt mennyt siihen pisteeseen, että seksistä on tullut "pakollista" siihen aikaan, kun ovistesti näyttää plussaa. Eilinen yritys päättyi molempien itkuun. Me ei muutenkaan olla kovin aktiivinen pariskunta, mutta molemmat...
  16. V

    Femar?

    Hei, onko kenelläkään kokemuksia Femar-lääkkeestä? Minulla on nyt menossa ensimmäinen kierto sillä. Kaksi kiertoa käytin Clomifenia ja ovulaatio tapahtui (toisella kertaa irtosi varmaan useampikin munis?!). Mulla ilmeisesti liian ohut limakalvo, femarin pitäisi auttaa siihenkin?! Olo on aika...
  17. V

    Progesteroni-arvoista?

    Hei, minulla oli kp21 tuo progesteroni arvo 150!!! Joka on reippaasti yli viitearvojen. Lääkäri vaan hehkutti, että on ainakin ovulaatio tapahtunut. Nyt alkoi mietityttää, että voiko tuo tarkoittaa sitä, että munasoluja olisi irronnut useampi??? Tämä olis siis toinen clomifen-kierto. Onko...
  18. V

    Voiko jälkeenpäin tutkia, onko ovulaatio tapahtunut?

    Useinhan tuo varmistetaan progesteroni kokeella kp21. Jos progesteroni nousee riittävästi, on ovulaatio tapahtunut.
  19. V

    Ohut limakalvo + Ovestin?!

    Hei, onko kukaan käyttänyt Ovestin -voidetta/puikkoja limakalvon vahvistamiseen? Minulla on ohut limakalvo ja siksi (ehkä?!) kiinnittymistä ei tapahdu. Mietin, että voisikohan tuosta Ovestinista olla apua?!
  20. V

    Vau-kirjan abc-sarja?

    Hei, onko kenelläkään kokemuksia tuosta Vau-kirjan abc-kirjasarjasta? Kovasti mietin tilaisinko pojalleni (3v.). Hän tuntee joitain kirjaimia ja tuosta ne loput voisi tulla itsestään. Mutta millaisia kirjat/tarinat ovat? Sieltä tulisi 2 kirjaa/kk eli reilussa vuodessa olisi kaikki kirjaimet tullut?!

Yhteistyössä