Eka lapsi luomuna, toista ei kuulu

Mä kävin eilen labrassa. Ottivat LH:n ja FSH:n?! Ajattelin kuulla niiden tuloksen ja mennä sitten vaikka Felicitakseen, jos vielä käsketään odottaa...
Onko teillä muilta mitattu noita hormoneita? Mitä voi tehdä, jos ne ovat alhaalla?!
 
Mulla mitattiin se kipirauhanen ja oli viitearvojen sisällä.Tänään käytiin verikokeissa ja ke tai to olisi sitten inssi.Vähän jännittää jo.
Jos nyt ei tulosta tule niin 2kk syön femareita ja sen jälkeen tehdään IFV.

Itsekkin vähän kysrii lukee noista jotka raskautuu heti kun alkavat yrittämään.Eihän se multa tietenkään ole pois mutta sattuu se silti..tuntuu sydämmessä sellainen pieni pisto.
 
"Kiva" oli lukea, että kohtalotovereita löytyy.

Meillä on toista yritetty nyt noin vuoden ajan. Mut on ultrattu ja kasa verikokeita otettu ja kaikki on ok. Kierto on säännöllinen, n. 30 pv ja ovulaatiot sun muut kunnossa. Tutkimukset jatkuu koko ajan julkisella. Mietin kyllä yksityisellekin puolelle menoa,´mutta eipä meillä toisaalta mikään kiire ole, joten ehkä säästetään rahaa ja pysytään kunnallisella.

Tuntuu ihan uskomattomalta, että raskautuminen ei nyt onnistu kun esikoinen sai alkunsa välittömästi kun jätettiin ehkäisy pois. Kaverit ympärillä sikiää yksi toisensa jälkeen ja se tuntuu todella pahalta, vaikka ei pitäisi. Toivosta ei ole kuitenkaan luovuttu, yritystä jatketaan edelleen ja hoitoihinkin varmaan päästään tässä piakkoin.

Tsemppiä kaikille!
 
Hei vaan...
Täällä alkoi taas uusi yk, en edes tiedä monesko! Varmaan pyörii jo jossain 20 tienoilla :(
Nyt menkat alkoivat peräti reilusti etuajassa, eipähän tarvinnut suotta jännäilla ja kulutella testejä...Viime kierrossahan testasin vaikka mitä apukeinoja, mutta eivätpä ne muuta taineet tehdä, kuin lyhentää kiertoa, mikä ei ole kovin pitkä normaalistikaan, yleensä 27pvää. Nyt aionkin sitten ottaa hieman iisimmin, ovista ajattelin tikuttaa, mutta enpä mitään sen ihmeempää. Tytöllä on ensi viikon tiistaina 3-v neuvola ja ajattelin siellä hieman kysyä, että minnehän sitä pitäisi ottaa yhteyttä, jotta jotain apua saataisiin...Yksityiseen meillä ei valitettavasti ole varaa, joten tiedossa on varmasti pitkä odotus.

Omat "lapselliset" ystäväni ovat tulleet raskaaksi kovin helposti, onkin hieman vaikeaa jutella heidän kanssaan näistä asioista. Toki he yrittävät ymmärtää ja ihmettelevät kuinka jaksan joka kerta sen pettymyksen, koska he ovat olleet palasina jo siitä, ettei tärpännyt ekasta kierrosta, vaan vasta toisesta...Olen silti onnellinen heidän puolestaan, kummilapsenikin pitäisi syntyä päivänä minä hyvänsä :heart:

Toivosta en silti myöskään ole vielä luopunut, uskon, että kaikki meistä saa vielä kokea sen mahtavan hetken, kun tuijottaa sitä maagista raskaustestiä, jota kaksi viivaa koristaa!
 
Meiltä on myös otettu kaikki mahdolliset kokeet eikä mitään vikaa ole kummastakaan löytynyt. Ainoa hiukan hankala homma on luteaalivaihe joka on siinä rajoilla että on liian lyhyt (11 päivää ) . Tähän mulla on nyt toista kiertoa lugesteronit.

Huomenna todennäköisesti pistän ekan kerran pregnyl-piikin munasolun irtoamisen varmistamiseksi ja luteaalivaiheen tueksi. Tänään oli ovistikussa jo niin vahva viiva että huomenna lienee plussa. Iik! Enpä ole ennen itseäni piikittänyt!

Onneksi Shenda rohkaisi mua jo tuolla toisella palstalla, ei jännitä ihan niin paljon.. :)
 
Huhuu, herättelen vähän tämän pinon väkeä :)

Kirjoitinkin tuonne pikkukakkostoivojiin yksityiskohtaisesti ensimmäisestä Pregnyl-pistoksestani toissapäivänä (ihan omin kätösin tuikkasin vatsamakkaraan :LOL: ). Olipahan koominen seikkailu, mutta ei kovin kummoinen juttu tosiaankaan! Nyt jännitetään jos Pregnyl olisi se juttu joka meidän toisen vauvan saisi alulle...Viikon kuluttua ei Pregnylin pitäisi enää vaikuttaa raskaustestiin joten ensi viikon viikonloppuna sitten testailen (kun en kuitenkaan malta odottaa) :headwall:
 
:wave:

miira, voit varmasti varata ajan terveyskeskukseen omalle lääkärillesi. Hän sitten laittaa lähetettä eteenpäin tarpeen vaatiessa.

Tinkerbelle, toivotaan, että Pregnylistä olisi teille apua! Mitäs apua tosta kyseisestä piikistä tarkalleen ottaen on? En ole kamalasti perehtynyt vielä näihin asioihin...

Täällä vaihteeksi ovis käsillä, tasavahvat viivat tulee varmaan huomenna ja sitten taas pari viikkoa odottelua |O.
 
Oho, olipas tämä ketju pudonnut! Elvytän!! :wave:

Xena Pregnyl kypsyttää munasolun "valmiiksi" ja sitten irrottaa sen. Pregnyl on siis hcg-hormonia joka käyttäytyy elimistössä kuten LH-hormoni. Mulla ei varsinaisesti mitään vikaa ole todettu, mutta pregnylin sain siksi koska mulla näytti aina ovistesti plussaa 4 päivää peräkkäin. Lääkäri piti mahdollisena että munasolu on vähän "tiukassa" kun pitäis irrota.

Mulla on testaus edessä viikonloppuna. Olen tosi hätähousu mutta pakkohan se on taas testata heti kun on lupa, eli huomenna on 10 päivää pregnylistä... :p
 
Joo eka lapsi tuli luomuna vuoden harjoittelun jälkeen ja nyt toista haaveilemassa =) mutta nyt on niin et ukkoni uimarit o tosi vähissä ja hitaakin et saa nähdä että tärppääkö enää..Nyt ollaan kyl vasta kokeiltu 6kk kierukan poiston jälkeen... :attn:
 
Tsemppiä Tinkerbellelle testaamiseen! Tänäänkös meinasit? Tulehan sitten kertomaan, kuin käy.

Tänne ei mitään ihmeempiä. Ovisaika laskujen mukaan käsillä, mutten ole nyt jaksanut tikuttaa lainkaan :ashamed: Tässä kierrossa ei ole oikeen jaksanut panostaa...
Kävin tytön kanssa tiistaina siellä neuvolassa ja näistä ongelmista mainitsin, sain numeron, josta voisi kysellä asiasta enemmän, mutta enpä ole vielä sinne soitellut. Ehkä sitten ensi kuussa, kun kiireet hieman helpottavat...
Tämä viikko on ollut täynnä vauvoja, kummipoikanikin syntyi eilen :heart:
Kyllähän se vauvakuume taas hieman paheni, mutta toisaalta nyt on jo ihanan helppoa, kun lapsi on jo hieman isompi...

Nyt täytyy lähteä ulkoilemaan, mukavaa viikonloppua kaikille =)
 
Nyt meni kyllä viimeinenkin toivo clomien suhteen, koska tässä pinossa oli kaksi jotka raskautui clomeilla, ja nyt huomasin että molemmilla tullut kesken. Ensiksi Jennylillä ja näköjään myös MAM2:lla :(
Olen kyllä kuullut että clomien ei pitäisi lisätä keskenmenoriskiä, mutta en kyllä usko siihen ainakaan enää :(
 
Hei,
olisi kiva kuulla tämän keväisen listan yrittäjistä, että mitä kuuluu? Onko tullut plussia vai vieläkö tahkotaan? Meillä ei edelleenkään ole tärpännyt. Sain vihdoin kesällä mentyä lapsettomuusklinikalle. Ihmettelen nyt, että miksi sain mentyä sinne vasta kesällä, kun suunnittelin sitä jo talvella :-/ Tutkittu on ja kummassakaan ei ole mitään vikaa. Siittiöitä vissiin 10 x määrä ja mun munasolutkin kypsyy ihan itsekseen. Hermo tässä menee tai on siis jo mennyt... Mutta miten muilla?
 
Lykkään itseni mukaan. :)

Meillä esikoista yrittäessä saimme plussan testiin puolessa vuodessa ja hän syntyikin sitten 2004 lokakuulla. Silloin ei ollut mitään suurempia ongelmia. Vähän oli ensin kierto hakusessa e-pillereiden jälkeen kuten normaalia onkin ja se tasoittui nopeasti.

Nyt on toinen haaveissa ja yrityskierto 9 pian puolessa välissä. Ilman hormonaalista ehkäisyä olen ollut reilun vuoden. Kierto karkasi käpälistä alkuvuodesta ja etsiydyinkin yksityisen gynen vastaanotolle. Diagnoosina PCO-tyyppisen munasarjat. Nyt on takana 6. kierron ajan teroluteja ja vielä 3 kiertoon on jäljellä lääkettä. Kroppa alkaa kai heräillä toimintaan, mutta eipä vielä ole toivottua plussaa näkynyt. Toiveissa eletään, mutta saa nähdä koska onnistuu.

Vaniljalle plussaonnea ja jaksua! :hug:
 

Yhteistyössä