Voiko jälkeenpäin tutkia, onko ovulaatio tapahtunut?

Onko jollain kokemusta/ tietoa siitä, voiko ovulaation totetutumista tutkia jollain lailla oletetun ovisajankohdan jälkeen? Esim. verikokeella? Ultralla varmaankin voi, mutta onko se varmaa silloinkaan?

Ultralla todettu 18mm folli tiistaina, mutta tuttua oviskipua ei kuulu, ja testit näyttää ihan mitä sattuu. :kieh: Pelkona siis nyt, että munis jääny "jumiin" eikä puhkea ollenkaan.

Minkä kokoisena folli keskimäärin muuten puhkeaa?

Olen ylen kiitollinen jos joku osaa jotain vastailla!

T. UniUnna, yk 15, km 05/09
 
Kyllähän se kohonnut prog.arvo ja ultrassa näkyvä keltarauhanen tarkottaa todennäköstä ovulaatioo. Mutta eihän sitä kai oikein millään pysty 100-varmaksi toteamaan että solu on lähtenyt rakkulasta.
Isoin rakkula mulla on ollu 26mm ja muistaakseni kp12 eli juuri siinä hilkulla.
 
Kiitos vastauksista! Tekisi mieli mittauttaa tuo veriarvo, mutta kiertopäiviä ei voine laskea normaalisti kun on keskenmenon jälkeinen kierto?? Vuodon alusta on nyt jo 18 päivää, eli ei mikään normaali kierto.

Helkkari, tosi asiantuntevaa palvelua klinikalla jossa käyn: tänään soitin sinne ja kysyin tätä samaa asiaa, niin tyttönen langan toisessa päässä sanoi, ettei sitä millään verikokeella voi mitata. Viimeistään siinä kohtaa meni uskottavuus kyseistä hoitajaa kohtaan, kun väitti, että ovulaatiotikuilla voi sen todeta. Siis oletetun ovulaation jälkeen??? Ei kyllä mun mielestä jos oon tikkuja oikein käyttänyt ja tulkinnut.

Risupesä mitä tuo hilkulla meinaa? Oliko siis liian iso kp:ihin nähden? Sorry en honaa... :ashamed:
 
Niin, siis tarkotin että mulla oli sillon ilmeisesti ovis juuri vähän ajan päästä tapahtumassa, eli just ennen ovista se oli ton kokonen :)
Ja noista ovistikuista vielä, mulla ei aina semmosissa kierroissa oo tullu vahvaa/selkeetä plussaa vaikka sitten ultrassa/verikokeella ovis näyttäskin tapahtuneen. Oviksen korkein lh-"piikki" voi olla niin lyhytaikanen että livahtaa ohi testausten välillä.
 

Yhteistyössä