Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Ai niin Facebook-jutusta vielä! On mullakin FB-kavereina eksiä - sekä poikaystäviä että jotain hoitoja (ai kauhee, tiineenä oleva punastelee), koska onhan ne usein myös kavereita, tai siis että samasta kaveripiiristä tai kouluajoilta tai muuten tuttuja. Mun avokilla on myös sen kaksi exää kavereina (ja toisen kanssa se vielä soittaa yhä samassa bändissä, perkele) ja kyllä mä muistan, että mä joskus aluks kysyin hieman happamana, että pyysikö se niitä kaveriksi vai toisinpäin -- kuulemma ne pyysi, ja onhan se nyt vähän vaikea ignoroida, jollei missään huonoissa väleissä olla. Haluaisin toki kauheesti, että mieheni huutelisi nyt hänen huikean kauniina raskaana olevasta avovaimostaan kovaäänisesti siellä Feissarissa, jotta ne exät riutuisi ikävissään ja tuskissaan :LOL: No joo!


Nimistä
vielä.. Meilläkään ei siis tiiä lähipiiri vielä nimestä, eikä tuu tietään ennen ristiäisiä (paitsi mun äidille kai jossain vaiheessa mainittiin Sulo vaihtoehtona). Siks mä huutelen sitä niin innoissani täällä palstalla ventovieraiden keskellä, koska täällä ei ole mitään väliä, vaikka tietäisitte.. Musta on kiva pitää sitä vähän salassa!
 
Vyötärönympäryksistä oli ollut puhetta ja sen innoittamana oli pakko mitata. 98cm näytti mittanauha. Aikas paljon kasvanut lähtötilanteeseen nähden, mutta varmaan tulee pian satanen paukkumaan!

Sairaalakassi täällä kans pakkaamatta enkä sille ole oikeastaan vielä ajatustakaan ehtinyt tuhlata. Mutta hyvä kun tuli puheeksi, varmaan sellainen täytyy vamiiksi laitella jossain vaiheessa! Mitään synnytystä ennakoivia oireita ei vielä ole ollut, mitä nyt maha jkv laskeutunut, joten en usko vielä olevan mikään kiire.

Kardemummma: Täällä kans edelleen menee A-kupit päälle, ehkä hieman aiempaa täydempänä, mutta eipä kyllä raskausaikana ole nimeksikään kasvanut. Kiva että jollain muullaakin!

Imetysliiveistä: Ostin muistaakseni Lindeksiltä varalle kahdet B-kupin imetysliivit joissa yhden kuppikoon verran kasvuvaraa. Eivät varmaan kovin laadukkaat ole, mutta ajattein yrittää noilla alkuun päästä ja ostaa sitten paremmat kun tietää oon tarkemmin. Toivottavasti ei rinnat revähdä Pamela Anderson mittoihin sitten synnytyksen jälkeen kun ei tähän mennessäkään ole kasvaneet!

Liplatuksella ja Starilla jo mukavan kokoisia murusia. Mulla seuraava ultra torstaina, jännä nähdä paljonko painoarviot on. Tähän saakka ovat kasvaneet keskikäyrillä. Ihmetellä vaan saattaa miten mahtuvat tuolla kasvamaan kun tälläinen hukkapätkä olen! Yhdyn Liplatukseen siinä etten ole kokenut tätä tuplaraskautta tähän saakka ainakaan mitenkään kamalan rankkana vaan kaikki mennyt jopa yllättävän helposti. Torstaihin saakka ainakin töissä! Sitten selviää joko jäädään lepäilemään vaiko jatketaan vielä 2.5 viikkoa töissä ennen äippäloman alkua! Kieltämättä vatsa alkaa olemaan jo jonkin verran töissä tiellä!

 
Ei kyllä miun verensokereilla ole kaikki inkkarit kanootissa... aamusta arvot oli ihan ok, ei mitä mut sit "päivällisen" aikaan ennen syömistä näytti 4.7, se ok, mut syömisen jälkeen näytti 4.8, se jo vähän outoa..mut sit enne iltapalaa se olikin 5.2 eli se on jatkanut nousemistaan päivällisen jälkeen...noh sit 1h iltapalan jälkeen oli 5.3 ja nytkin se varmaan sitten nousee korkeemmalle..eli tuo 1h mittausarvo ei anna nähtävästi sitä oikeaa arvoa..Noh...mittailen tässä nyt tämän viikkoa nuita arvoja ja sit ens ti kyselen vähän neukussa miten tää asia on..mut kummiskin pe oli arvot ihan jees..en tiijä... Sinänsä hyvä, että ne ei kummiskaan turhan korkeita ole vaan saisivat kyllä ruokailun jälkeen ehkä vähän enemmän nousta...
 
Heis,
tänään tultiin mökiltä takas. Tais olla viiminen mökkireissu mulle ennen vauvan syntymää. Olo koko mökkiviikonlopun aikana oli tosi tukala, mökille vievä tie (n. puoli kilometriä ) oli tosi kuoppainen ja epätasainen aiheutti kipeitä supistuksia. Eikä muutekaan autossa istuminen tee hyvää, mökille on menopaluuna matkaa noin 140 km. Nyt vatsa on ollut kovettunut ja erittäin kipeä viimeiset kolme päivää. Istuminen ja kaikenlainen liikkuminen sattuu aivan älyttömästi. Kipu vatsan alueelta jatkunut kylkiin ja selkään, menkkajomotuksia :( Pitää huomenna soittaa neuvolaan, ei tuo kipu voi olla normaalia :(

Tänään oli synnytysvalmennus, aika tylsä, Oysiin kätilö kertoi synnytyksen vaiheista ja muusta. Sektiota ei käsitelty lainkaan, joten synnytysvalmennus tuntu hieman turhalta.

Sairaalakassia ei vielä ole pakattu täällä vielä, tänään kirjoittelin listaa, että mitä pitäis kassiin pistää. Asutaan melkeimpä sairaalaan vieressä, mies voi aika hyvin tuoda mitä tarvin, aika varmasti myös osaa tuoda juuri ne oikeat tavarat :)

Imetysliivejä ei olla täällä kanskaan hankittu, vielä en oo uskallatanut liivejä hankkia, kun ei tiedä mihin kokoon tään "meloonit" turpoo viel. Alkutilanteesta kumminkin koko on kasvanut A-> C. Lähemmäpänä laskettuaikaa/sektiota olisi tarkoitus liivit hankkia.

Harsoja meillä taitaa nyt olla 11kpl (7valkoista, 4 vaalean sinistä ) aattelin viellä Ikeasta ostaa sinikuvioisia harsoja 3kpl/pakettin. Eiköhän ne harsot sitten riitä, kumminkaan kestovaippahommiin en aio sekaantua.

Nimi meillä ois valmiina ainakin näillä näkymin :) Päätettiin, että nimeä ei paljasteta vasta kuin ristiäisissä, vaikka jokku sukulaiset tuntuvat tykkäävän huonoa meän päätöksestä.

Tervetuloa uudet ja vanhat tutut :)


Dana88 & Pikkune 33+4
 
Koko viikonloppu siinä meni, mutta luinpa silti kaikki! Tai en tietty jatkuvasti koneella istunu, mut tässä pätkä kerrallaan. Toisessa välilehdessä vastausruutu, jotta muistaa edes jonkun juttuja kommentoida. Ilman sitä olis turha edes yrittää muistaa mitään.

NeLa Kiva kuulla, ettei tarttenu lähteä vielä. Ilmottelehan sit itestäs/teistä! Pidetään peukkuja, jotta ei ihan vielä ulkoistais itseään nuo meidän yksiöiden asukit... Vähän on pikkusia vielä kaikkien kaverit..

bambina mulla oli esikoisen (ja vähän kuopuksenkin) kanssa noita samoja epäilyjä omia tunteita kohtaan. Tuntu tosi pahalta, että voikin ajatella, ettei lastaan haluaisi tai sitä oppisi rakastamaan jne. Mut kait ne kuuluu kuvioihin? Kun aika yleisiä tuntuvat olevan. Eikä sitä vastasyntynyttä välttämättä heti ensimmäsenä päivänä yli kaiken rakastakaan ja sekin kuulemma ihan normaalia. Kyllä se rakkaus sitten pikkuhiljaa tulee. Toisaalta joillain se "syttyy" saman tien. Että mikä sitten on normaalia.. Mutta ei niitä negatiivisiakaan tunteita tartte pelästyä, ihan hyvä kun herättää ajatuksia! Ja hei, ei ne vastasyntyneet musta ainakaan aina maailman kauneimpia ole :ashamed: (mut kauneus on katsojan silmässä ja kuvittelisin useimmiten äidin pitävän omaansa tosi suloisena)

vatsakasilmanvauvaa Hurja tuo ilveksen lähistöllä olo! Kuten sanoit, on ehkä parempi nukkua päikyt sisällä. Raivotarjontaan vauvat kääntyy yksilöllisesti, jos kääntyy. Viikolla 36-38 (mun muistaakseni) tehdään käännösyrityksiä. Jos kääntyy, voi olla että pysyy, joskus kiepsahtavat takaisin perätilaan.

Omenaruusu ja muutkin. Älkää unohtako sairaalakassista hyvää lukemista, omaa musiikkia ja herkutteluevästä. Noita voi tulla ikävä, jos joutuu osastolla olemaan useamman päivän. Omaani en ole vielä pakannut, mutta onpa meillä moni muukin asia ihan vaiheessa vielä.

Liiveistä dalailama jo sanoikin, että kaarituettomat. Kannatan ehdottomasti, kaarituet voi aiheuttaa tiehyttukoksen ja lievän rintatulehduksen (onneksi monista liiveistä saa ne kaaret pois). Noihin ja moniin muihin tissiongelmiin, http://imetystukilista.net/ on aika runsaasti infoa sisältävä.. Rinnat saattaa turvota ensimmäisinä päivinä ja sit hetkenpäästä turvotus voi laskea ja rinnat palautua lähes normimittoihinsa. Eli ei kannata rynnätä heti ekan viikon tai kahden aikana ostamaan montaa kuppikokoa normaalia suurempia liivejä. Koska toikin on yksilöllistä, ni on toki niitäkin äitejä, joilla imettäessä rinnat on paaaljon normaalia suuremmat. Että ei voi tietää etukäteen.. Ite kuvittelen tarvitsevani liivejä vasta muutamaa viikoa synnytyksen jälkeen, mikäli viimekertainen kuvio toistuu. Mulla oli tissit niin arat tuon takiaisen takia, että kuljin välillä jopa ilkosillani vaan sitä varten, että nännit sai olla rauhassa, useimmiten oli kyllä yökkäri/väljä teepaita päällä.

Star :wave: kiva lukea sun kuulumisia!

Harsoista Ikeassa on myynnissä sellasia kuvioituja harsoja mielestäni melkoisen edullisesti. Googlettamalla löytyy värillisiä harsoja useammastakin nettiputiikista, nuo Ikean on tosiaan valkosella pohjalla ja kuviollisia. Meillä ei pukluharsoja oo ku muutama, joten niitä tarttee varmaankin hakea. Vaippaharsoja en ees viitti laskea, kun niitä noilta kahdelta on kertyny. (pojat ei kumpikaan oo ollu kovia pulauttelijoita, ni ei oo tarvittu montaakaan harsoa pulkukäyttöön)

rouva saga Vauvan vitamineista. Ei kait erityisesti tarvii muuta ku ne (meillä maanrakoon manatut) d-vitaminit, siinä 3-viikkosena alotetaan ja neuvolasta kyl muistuttavat. Maitohappobakuja tai kuplatonia tms. ei välttämättä tarvii, voi käyttää jos siltä tuntuu, ohjeiden mukaan

Mahtoikos Pai jäädä osastolle? Kun ei ole tullu käyntiään kuittailemaan? No, toivottavasti kaikki on kumminkin hyvin! Jotenkin hassua, miten kamalasti sitä huolestuu "tuntemattomien" olosta.. Mutta samalla kovin läheisiä teistä on tullu, pakko päästä lukemaan voinneista ja muusta.

Omaa napaa: Eläinkokoelma senkun lisääntyy. Norsuankan lisäks täällä on välillä maitovalas, hikoileva sika ja nyt vielä pupukin liitty meikäläisen persoonaan. Nauroin isännälle, että tuon norsuankan ja maitovalaan nyt käsittääkin, hellekelillä hikoilin ku mikäkin possu ja nyt on hormonit tehneet unista toooosi levottomia. Koska tuolla miehellä on ollut kolme yötä vapaata putkeen, voitte kuvitella, mitä meillä on illalla/yöllä/aamulla puuhattu. Miten voikin pa**ttaa näin?

Painonpudotusta tiedossa täälläkin sitten syksyllä. Projekti, joka ennen plussaamista (taas) alkoi, saa luvan jatkua kunhan imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja leikkauksesta toivuttu. Elokuun lopussa alkais ratsastuksetkin taas ja kotona ollessa vois tehdä päivittäin lenkkiä lasten ja koiran kans. No, onpa tuosta meikäläiselle tutusta "poppakonstistakin" apua. Eilen viimeks naureskelin kaverille, etten voi enää ikinä käyttää Herbaa ilman, et on ehkäsy kunnossa, hormonitoiminta tasapainottuu näemmä sillä normaaliks -> tulee vauva.
Mahanympärys oli 117-120, riippu siitä hengittikö sisään vai ulos ja miten ryhdikkäästi seiso :D Mutta eipä toi meikäläiselle mikään kaamea lukema ole, 2006 syksyllä oli ihan ilman raskautta samat sentit :ashamed: ja tais sillon vaakakin näyttää muutamaa kiloa enempi ku nyt. Tosin siitä n 6kk eteenpäin oli vaaka -20kg ja sentit 100 paremmalla puolen (niitä en niin tarkkaan muista) jotta keinot ja konstit tuon painonpudotukseen kyllä löytyy. Sikäli tuo vatsanympärys ihmetyttää, että sf-mitta huitelee ihan omia lukemiaan (verraten jopa edellisiin odotuksiin normikäyristä puhumattakaan) että olisin kuvitellut ympärysmitankin olevan jotain koomista.

Nukkumaan.. Josko sais nukkua paremmin ku viime yönä? Kuopus on taas kipeänä (oli viimeks vajaa kuukaus sitten), tänään kävi kuume jo yli 40 asteen, pakko oli suppo laittaa, kun tuntu vaan jatkavan nousua. Nyt on pieni nukkuatuhissu jo hyvän tovin, tosin tropit sai yötä vasten. Mitään syytä tuolle kuumeilulle ei olla keksitty, eilen aamupäivällä nousi ja sahailee vähän edestakas, laskee lääkkeen voimin ja nousee sit taas. Nenä ei juur vuoda eikä mitään muutakaan oo ilmenny. Pakko lääkitä, vaikka särkylääkkeitä en suosikaan, mutta kun ei sydän kestä kattoa toista sillon, ku lämpö on yli 39. Niin kipeen olonen silloin.. Jollei tuo huomenna ala helpottaa, pitänee soitella lekuriin jotta mitä tehdäänä.

Kepsukka ja masukki (32+3)
 
Moikka!
Vieläkö huolitte uusia jäseniä pinoonne näin loppumetreillä? Vasta nyt löysin koko ketjun.. :ashamed:
Kuten arvata saattaa, hidas hämäläinen kyseessä. Eli olen 26v ja toista odotan, la olisi näillä näkymin 11.7. Ja tosiaan TAYSiin ilmeisesti suuntaamassa. Ette arvaakaan, miten hyvältä tuntui lukea ketjua, kun muillakin ollut samanlaisia vaivoja, mitä aina välillä itsekin miettinyt, kuuluuko nää nyt taas raskauteen vai johonkin muuhun. Edellinen synnytys loppuvuodesta 2008, mut silti tää kaikki tuntuu taas niin erilaiselta!
 
Huomenta !

Täällä on valvoskeltu taas jo tunnin verran. Niskaa ja yläselkää jumittaa niin pirusti ja siitä seuraa sit tietty kans päänsärkyä. En sitten eilen illalla enää jaksanut tulla kirjottelemaan ku oli taas supistuksia.

Hirmusen vilkasta keskustelua taas ollut, enkä nyt enää taida mitenkään muistaa mitä piti kommentoida.

Uusille heinäkuisille yhteisesti tervetuloa mukaan. Aina tänne mahtuu uusia keskustelijoita :)

Olivian ja muidenkin supistelijoiden kannattaa ottaa ihan rauhassa nyt vielä muutama viikko. Oletteko saaneet mitä kieltoja lääkäriltä ?

FB-kavereista. Mulla on kavereina vanhoja koulu-, työ- yms kavereita. Yks ex-hoitokin on, mutta ei siitä sen enempää. Noi on vähä vaikeita juttuja mutta miksipä ei ois jotain exääkin kaverina jos eroon ei oo liittyny mitään ihmeellistä ja dramaattista et oltaisiin vihoissa.

Kotiin pääsin vielä, vaikka varmaan aika rajoilla olin. Lääkäri sano et jos ois supistukset alkaneet ihan parin päivän sisällä niin ei päästäis enää kotiin.
Tilannehan on nyt sitten seuraava; paikat auennu sormelle, lyhentyny 1,9 cm:n ja pehmenny. Eli sauna, seksi ja kantaminen kiellettyä. Mieluiten makuullaan lepäilyä, ei mielellään edes istumista (kuka pystyy makaamaan 24/7 ja miten ???) Ei onnistu ainakaan multa. Alkaa paikat hajoomaan. Vauvan pää on alhaalla. Sukupuolikaan ei jääny tälläkertaa epäselväks, lääkäri näytti sellasen pikkusen ulokkeen eli poika sieltä ois tulossa, jos en nyt ihan väärin ymmärtänyt :LOL: Verenpaineeseen sain nyt sitten lääkkeet ja seuraava käynti Jorvissa 3.6. Nyt vaan yritän siis ottaa rauhassa ja levätä etten joutuis jäämään sitten seuraavallakaan kerralla sairaalaan sisälle.
Vauvan kokoarvio oli 2130 g. Tuntuu aika isolta 32+6 viikoille ku aattelee et täs ois vielä 7 vkoa aikaa laskettuun aikaan.
Aika hurjaa ku miettii et mullahan alkaa äitiysloma vasta 7.6. eli tässä ois vielä ollu oikeesti pari viikkoa töitä jollen ois jääny saikulle. Vauvahan ois varmaan jo syntyny jos töissä oisin ollu.

Nimestä tuli nyt sitten ongelma ku jotenkin oltiin NIIN VARMOJA et ois tyttö. Pojille on jotenkin vähemmän kivoja nimiä tai sitten ne on jo käytössä jollain lähipiirissä. Nestori ja Valtteri on olleet ehdolla. Yritin kyllä sanoa miehelle et mitäs jos annettais nimeks ihan varmuudenvuoks se Eemeli.

Inhottavaa ku päätä meinaa särkee, täytyy nyt kattoo viel myöhemmin noita paineita ja soitella sitten ehkä Jorviin. Täytyy varmaan muutenkin soittaa ku en tajunnu kysyy et mittailenko kotona paineita lääkkeen oton jälkeen vai ennen sitä.

Taidanpa mennä tästä lepäilemään ja vaikka lueskelemaan ku ei taida enää nukkumatti tänä yönä tulla.

 
paille voima :hug: lepäilyyn...
menialle tervetuloa :wave: :wave: :wave:

kohta pitäis suunnistaa labraa otattamaan ne maksakokeet :/
eilinen ilta meni supistellessa sekä "puukon iskuissa" kipristellen :'( lassi kiusaa äitiään niin paljon jo nyt
:kieh:
ainiin meinas ihan unohtua tänään POKS 34
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
ihanaa kun mulle tuo ainakin merkkipaalu et jos synty niin saa tulla =)
 
Huomenia,

Eilen oli neuvolan loppuraskausvalmennus/isätunti, oli tosi kiva kätilö pitämässä meille äideille ja käsiteltiin kaikenlaisia synnytyksen jälkeisiä asioita myös paljon. Kätilö sanoi et jos vauvan liikkeitä ei tunne kahteen päivään edes mahan päältä käsillä niin sitten soitto polille koska kolmantena päivänä hän ei uskalla enää katsoa mahaan :$ Sitten sanoi et imetysaikana ei saa laihduttaa ja jos laihtuu niin max. 500g viikko, muuten pitää alkaa syömään enemmän! Painotti myös monivitamiinivalmisteen syömistä kun imettää ja jos on huono-ruokavalio niin 2 tablettia. No mä noita vitamiineja vetelen kyllä aika lailla kun anopilla on luontaistuotekauppa :)

Isille piti sellainen nuorisotyöntekijä mies, jolla on 4 omaa lasta. Hän oli painottanut sitä että kuinka tärkeää on kysyä joka päivä äidiltä ja lapselta sitten kun on isompi et miten on päivä mennyt! Jokainen isä oli esitellyt itsensä ja kertonut kokemuksiaan lapsien kanssa ja että miten on valmistautunut. No mun mies ei oo mikään tuppisuu niin oli tietysti höpöttänyt eniten :LOL:

Sitten ikävempiä uutisia: Tampere sulkee neuvolat heinäkuuksi ensimmäistä kertaa ikinä koska sijaisia ei palkata tänä vuonna, joten meikä ravaa sit kaupungissa neuvolassa heinäkuun, myöskään kotikäyntiä ei suoriteta heinäkuussa vaan yllätys pitää mennä vauvan kans kaupunkiin neuvolaan, haistakoon oikeesti paskan! Alkaa kyllästyttää tää säästäminen, tehköön vaan sitä helvetin kallista monitoimihallia!

Mitä jos äiti on oikeesti huonossa kunnossa ja mitä jos mulla ei olis miestä ja autoa tai monta lasta jne. Lähetän kyllä sellaisen palautteen päättäville elimille perkele!

Oli kyllä kamalaa istua neuvolan valmennuksessa 2h vielä työpäivän päälle, nilkat ihan turvoksissa. Nyt laitoinkin taas tukisukat jalkaan töihin kun mittarikin näytti vaan +7.

Painon noususta, alkuunhan se paino nousee meillä enemmän...joten jos syö kunnolla ja tarpeeks niin nou hätä. Imetysliivit käyn ostaan sit kun jään äippälomalle. Jotakin olen jo sairaalakassiin viskannut :D

Fiinukka ja käpy 31+4
 
Pai, kovasti voimia ja malttia makoiluun! Ei pysty oikein edes kuvittelemaan millaista olis. Ja täällä kun on jätetty fiksusti kaikki järjestelytkin melkeen tähän vikaan kuukauteen, niin tosi fiksuna sitä itseään pitäis jos nyt sais lepokehotuksen.

Menialle tervetuloa!

Rae, mulla ei ole mitään varsinaista tietoa noista sokeriasioista kun en ole niitä joutunut mittailemaan, mutta mulla oli sokerirasituksessa paastosokeri 4,9 ja tunnin sokerilitkusta 4,7. Parin tunnin jälkeen oli jo noussut korkeemmaks, en muista enää lukemaa. Mutta siis itse ihmettelin myöskin tuota laskua tunnin jälkeen, ja mun yks sairaanhoitajaopiskelijaystäväni sanoi, että eiks se nyt oo sen takia, että oma insuliini toimii voimakkaasti ja pitää sokeriarvon alhalla, jopa laskee sitä. Musta toi kuulosti hirveen järkeenkäypältä selitykseltä, ja ihmettelinkin miksi en itse ajatellut asiaa noin =) Eli voisko olla, ettei sullakaan oo mitään hätää asian suhteen.

Saga 34+3
 
Huomenta kaikille,niin paljon on taas tullut tekstiä että ei meinaa kaikkea kerjetä edes lukemaan.

Ihan ensin oma ärsytyksen aihe,mun pitäisi saada neuvolasta joku kiinni koska mulla ei ole vielä sitä viimeistä lääkäriaikaa,perjantaina käskettiin soitella alkuviikosta ja pyytää se ja eilen ei neuvolassa ollutkaan ketään paikalla.Se pitäisi olla noin rv 36 ja siihen on alle 3 viikkoa aikaa,ei muuten mutta mun pitäisi vähän tietää että saadaan järjestettyä aikataulut niin että isäntä on isompien kanssa silloin. :headwall: Noh,toivottavasti siellä olisi tänään joku paikalla,tämä kun ei ole ensimmäinen kerta että kukaan ei vastaa puhelinaikaan sieltä lainkaan.

Nimistä,meillä ei ole nimeä vielä mietittynä lainkaan,isäntä haluaa nähdä vauvan ensin,kuulemma vasta sitten voi tietää.Meidän nimiesitykset on tällä hetkellä vielä niin kaukana toisistaan,että on annettu asian olla kokonaan. :LOL:

Sairaalakassiaen ole vielä edes ajatellut..Meiltäkään ei onneksi ole mahdoton matka sairaalaan,mies voi tarpeen tullen tuoda kaiken puuttuvan.

Olisi kova hinku pestä vauvan vaatteet valmiiksi,mutta ehkä pidättelen vielä muutaman viikon sitäkin. :D

33+1
 
Huomenta.

Oltiin viikonloppu reissussa ja paljon on tullut kirjoituksia, ettei tosiaan muista kaikkea kommentoida, mutta mahtavaa että on niin aktiivisia mammoja, koska on kiva lukea muiden kuulumisia!

Olivia Se Jorvin synnytysvalmennus missä oltiin kuului siihen tutkimukseen.

Joku puhui vatsan kovettumisesta niin mulla on varsinkin iltaisin pitkiäkin aikoja vatsa kovana, eivätkä ainakaan olleet Jorvissa siitä huolissaan, koska kipuja ei ole.

Harsoja on ne mitkä tuli äitiyspakkauksessa eli hankintalistalle täytyy laittaa, niinkuin paljon muutakin on vielä hankkimatta. Ei ole paikkaa mihin niitä vielä laittaa , joten täytyy saada tää kämppä ensiksi kuntoon ja sitten voi tehdä enemmän hankintoja. Semmoisetkin pikkujutut puuttuu kuin vaunut.. ei olla edes käyty niitä vielä katsomassa :ashamed:

Paino on noussut sen 10kg ja sillain jaksottain pari kertaa tullut useampi kilo lyhyessä ajassa ja taas viimeksi kolmessa viikossa vaan 500g. Neuvolatäti oli jo hiukan huolissaan kun painoa tuli välillä reilusti, itse en ole ollut niinkään huolissaan, koska normaalisti olen syönyt. Toki herkut maistuu hyvin niinkuin normaalistikin :LOL: Sokerirasitukseen olen menossa ensi viikolla niin katsotaan sitten kuinka käy.

Galluppiin vastaan että 103cm oli vatsanympärys, enkä tunne itseäni kovinkaan isoksi ja mulle on monet sanoneet, että on pieni maha. Viikkoja nyt siis 30+6.

Imetysliivejä en ole vielä hankkinut, eikä mun rinnat ole pahemmin muuttaneet kokoaan raskauden aikana, samoja B-kuppin liivejä käyttelen kuin aikaisemminkin. Sairaalakassia en ole myöskään vielä pakannut, enkä pahemmin miettinytkään. Mies on kyllä jo huolehtinut ton musiikkipuolen kuntoon ja ladannut mp3-soittimeen mun mieleistä musiikkia :)

Nyt täytyy lähteä koiran kanssa ulkoilemaan, mukavalta näyttää keli vaikka asteita ei ole kuin +10. Mukavaa päivää kaikille ja malttakaa levätä :wave:
 
Pakko oli vaan nousta ku tuntu että selkä katkee ja oli ihan kaamee nälkä.

Paille hurjasi voimmia lepäilyyn!! Kyllä se makaaminenkin onnistuu ku tietää että se on vauvalle hyväksi:)
On vauvat kyllä eri kokosia ku mulla oli viimeviikolla 33+1 ja vauva paino n. 1900g ja sulla oli 32+6 ja yli 2kg. Mutta nuokin riippuu niin mittaajassta ja kaikesta muustakin. En siis todellakaan tarkota sitä että teijän vaavi olis liian iso. Kaikki on varmasti vauvalla hyvin ja toivotaan että on meidänkin neidillä:)

Nelalle Onnea poksumisesta:D Näitä merkkipaaluja on niin ihana poksua! itse poksun saman huomenna:) Toivotaan että labroissa ei selviä mitään ikävää. Kuinka kauan joudut odottaan tuloksia?

Fiinukka kauhee ku kuulostaa pelottavalta tuo että jos ei kahteen päivään vauva liiku niin kolmantena päivänä ei uskalla masuun enään katsoa:( Mutta tottahan tuo varmaan on. Onneks meidän neiti liikkuu ihan kiitettävästi.
Tosta imettäessä laihduttamsesta oon kans kuullu. Et sen takia kauheen moni laihtuukin imettäessä ku ei tajua syödä tarpeeks.
Tosi inhottava juttu että tampereelle ei palkata heinäkuuksi työöntekijöitä. Ei siinä kyllä mietitä ku sitä säästämistä! Mitenhän just ne äidit keillä on esim. 2 vuotias ja vaikka kaksosvauvat ja sit vaikka vie eskariikäsiä keitä ei ehkä uskalla jättää vie yksin kotiin. Nii eikä olis autoo nii kaikki vaan bussiin ja kaupunkiin. En yhtään ihmettele miks et säkään oo ilonen tästä asiasta. Voimia!

Nyt jos makoilis hetken sohvalla ja tekis sit jotain pientä yleishyödyllistä.

- chili ja neiti 33+6 :heart: :heart:
 
Täällä hyvä yö takana ja heti näkyy aamussakin, jaksaa touhuta paljon enemmän. Koneet jo pauhaa ja sekahedelmäsoppa kiehuu. Kohta alan pestä pinnasänkyjä.

Minä olin eilen liiviostoksilla. Löysin yhdet just hyvät ja harmittaa että ehdin jo edellisestä kaupasta ostaa sellaiset vähemmän täydelliset, mutta kai ne menee sit kotikäytössä. Alkuun en enempää ostakaan. Haen sit kun näen mihin nämä turpoaa. Aiheeseen liittyen, onko teillä muilla nännit herkistyneet nyt lähiaikoina. Mulla hirveän arat, tummat ja yks päivä pelkäsin jo jotain tulehdusta, kun tuntui ihan samalta kuin rintatulehdus kuopuksen syntymän jälkeen. Ei kai noita tulehduksia/tukoksia voi vielä tulla.

Minulla on tänään monikkovalmennusta, jonka aiheena on imetys. Aihe kiinnostaa paljon, koska haluaisin alkuun ainakin täysimettää vauvoja. Mutta käytäntö tuntuu lähes mahdottomalta, miten kaks voi saada yhtäaikaa tissille. Jos vuorotellen imettää, niin sit ei kyl ehdi muuta tehäkään.

Huomenna sitten äitipolille ja ultralla kurkkaamaan pikkuisia =)
 
Pitäs saada perse hilattua tästä tuolista irti ja valmistauduttava ankaraan shoppialuun (yhyy, oon persaukinen) ja sit illasta esittelemään miehelle mitä kaikkea kivaa sitä tulikin ostettua :LOL:

Menia Teretuleman joukkoomme sekavaan :) Ainahan tänne porukkaa mahtuu =)

Rouva saga jaa, enpä itte ajatellut asiaa yhtään tuolta kannalta mutta kyllähän se järkevältä kuulostaa. Itse olen lähihoitajan ja nyt olen kirjoilla amk:ssa kun opiskelen sairaanhoitajaksi, MUTTA kun ne asiat koskee itseään ni ei osaa enää ollenkaan ajatella järkevästi :LOL:

Pai tsemppiä lepoon, toivottavasti jaksat lepäillä nyt kotosalla ni ei välttämättä tarttee lähtee sairaalaan makaamaan. Vaikeeta se varmasti on, mutta vauvan hyvinvoinnin kannalta se on asiaa ajateltava :hug:

vauvan liikkeistä vaikka miun vauva on ollut aijoittain melkoisen vähäliikkeinen ja siitä olen monta kertaa neukussa sanonut, niin vastaus on ollut vain että päivittäin pitää tunteä JOTAIN! eli ei vielä olla ollenkaan puhuttu siitä liikelaskennasta, jotenkin vain tuntuu, että loppuajasta joudun liikelaskentaa suorittamaan...

Nyt mie lähen suihkuun ni joskus pääsis sieltä shoppailukierrokselta poiskin, onneksi on vähän viileämpi päivä ni kaupassakin viihtyy paremmin =)

Rae ja Nyytti 31+5
 
On kyllä huojentava toi Fiinukan saama ohje liikkeistä. Meidän pieni on vaikuttanut alusta asti aika rauhalliselta tapaukselta, ja neuvolasta olen saanut saman palautteen kuin Rae, että ei huolta kunhan joka päivä jotain tuntee. Ja tunnenhan nmä päivittäin useita liikkeitä, nyt esim. viikon ajan vaan olleet tosi pieniä ne liikkeet. Mutta ilman nettiä en tosiaan mistään liikelaskennasta tietäisi mitään, enkä sellaista ole myöskään tehnyt.

Painoarvioista. Tuntuu tosi kummalta, että teillä on noin paljon tietoja vauvojenne painoista. Mulle ei ole tehty koko raskauden aikana yhtään painoarviota, ja nähtäväksi jää tullaanko tekemäänkään. Kiinnostais kyllä tietää, ja kysyinkin asiasta viime neuvola käynnillä. Oman terkkarin sijainen ei ottanut oikein kantaa, joten huomenna kysyn uudelleen.

Saga 34+3
 
Kiitos hirveesti kaikille tsempeistä. Sitä tarvitaan nyt.
Tänään 33+0. Onko se raja tosiaan 34+0 ? Ku Jorvissa lääkäri eilen sano et ennen viikon 35 täyttymistä joutuis Naistenklinikalle synnyttää. Ota näistä nyt sitten selvä.
Sain tossa nukuttua ehkä puoltoista tuntii lisää, mut heti ku kävin jalkeilla sattu mahaan niin kovin et luulin et vauva syntyy siihen paikkaan. Jollain muulla oli näitä samoja tuntemuksia ?

Eli makoilua ois tää päivä ihan ehdottomasti. Mieskin sano et olon pitää olla parempi ennen ku voin edes lähikauppaan mennä. :heart:

Musta jotenkin tuntuu et mies meni eilen jotenkin ihan lukkoon ku sai tietää tästä tilanteesta ja et tää ei oo mitenkään enää leikin asia. Oli jotenkin tosi hiljaksiin ja omissa oloissaan koko illan. :(
 
Tsemppiä Pai lepäilyyn. Jokainen viikko eteenpäin on plussaa, jopa jokainen päivä. Aika hyvillä viikoillahan me kaikki jo ollaan, mutta kyllä oma viimeviikkoinen käynti lastenteholla sai omat mietteet sekaviksi. Pienten olisi hyvä vielä kasvaa masussa.

rouva sagaMeillä noita kokoarvioita on siksi niin paljon, että kaksosraskauden vuoksi joudun käymään ä-polilla kerran 4 viikossa, nyt varmaan joka toinen viikko. Ja siellähän ultralla katotaan joka kerta vauvoja.
 
Saga Ei mullekkaan oo tehty panoarviota eikä kuulemma tehdäkään jos mitään ei tule et sit ultrattais...
Liikkeistä Joo kivalta kuulosti, mut ymmärrän pointin ettei äiti odota liian kauan jos tosiaan mitään ei tunne, kun kätilö sanoiet jotkut odottaa vaikka 4 pv seuraavaan neuvolaan, vauva on kuulemma 2pv sellaisessa "stressi"tilassa et ei liiku ennen kuin pahempaa niin ainakin käsitin. Ja sanoi tosiaan senkin et riippuu vauvan asennosta et mihin potkut osuu että tunteeko ne koska esim. suolisto ei tunne mitään, mut et käsin sit mahan päältä tuntuis paremmin.

Mua kyllä selvästi närästää tällain viikolla enemmän kun on vapaalla niin ei närästä, kai se tää istuminen vaan on...lähden kyllä aikaisemmin tänään!


 
Ymmärrä kyllä Liplatus, että kaksosraskaudessa on ihat omat kuvionsa, mutta kyllä mun mielestä täällä on hirveen monilla muillakin noita painoarvioita ollut. Ei sillä, että pelkäisin painoarviottomuuden takia mdän vauvan olevan jotenkin huonommassa hoidossa, mutta olishan se mielenkiintoista tietää, vaikka ihan synnytyksenkin kannalta. Toisaalta taas arviot voi mennä pahastikin pieleen..

Ainoa "ylimääräinen" tieto, joka rakenneultrassa saatiin epäkohteliaalta kätilöltä oli, että suomalainen pallopää, hyvä pallopää =)
 
Huh! Mikä määrä tekstiä, hyvä hyvä :D

Yritän jotain kommentoida, mitä nyt satun muistamaan...

rouva saga ei noita painoarvioita yleensä tehdä ennen kuin vähän ennen laskettua aikaa. Ja silloinkin vain käsikopelolla, jolloin eivät välttämättä todellakaan ole tarkkoja. Suurin osa varmastikin täältä ovat käyneet ylimääräisissä seurannoissa äitipolilla ja siellä painoarvio tehdään yleensä aina näin loppupuolella raskautta. Synnytystapa-arviota ei ole minulle tehty ikinä, koska vauvat ovat olleet kiltisti oikein päin masussa, eikä mitään muutakaan ihmeellistä ole ollut. Eli tuo synnytystapa-arviokin useimmilla paikkakunnilla tehdään vain, jos on jotain erityístä.

Paille jaksuja lepäilyyn, toivotaan että vauva pysyy masussa vielä monta viikkoa. Hyvät viikothan sinulla jo tosiaan on, vaikka jotain sattuisikin.

Tervetuloa Menia :wave: Sekaan vaan!

Nimistä meillä ei ole nimeä vielä ollenkaan tiedossa. Mies sanoi joku aika sitten, että mä saan päättää. Muutamia olen jo pyöritellyt mielessä, mutta aina jossain kohtaa nimi ei enää iskekään. Tää jää varmaan ilman nimeä :ashamed:

Sairaalakassia ei ole täälläkään pakattu, eikä edes mietitty. Olen aina pakannut sen vasta aika loppuvaiheessa. Eiköhän tääkin yliaikaiseksi taas mene :p

Harsoista meillä niitä taitaa ole reilu kymmenen ja kaikki valkoisia ja itse asiassa aika kulahtaneita, kun olleet isommilla muksuilla ennen. Tekis niin mieli ostaa noita värillisiä/kuvioituja, mutta pakko varmaan jarrutella, kun kuitenkin noilla vanhoillakin pärjää. Ja tää muksu jää meillä varmaan viimeiseksi, niin ei kauheesti pitäis nyt tuhlailla.

Rinnoista/liiveistä mulla on tässä raskaudessa rinnat kasvaneet ekaa kertaa raskauden aikana. Kolmessa edellisessä raskaudessa rinnat on kasvaneet vasta imetyksen myötä. Ja aluksihan ne rinnat tosiaan posahtaa yleensä isoiksi imetyksen alettua, mutta kun maidontulo tasaantuu, niin rinnat yleensä taas pienenee. Mun pitäis imetysliivejä kanssa lähteä kattelemaan, on noi nykyiset auttamatta liian pieniä.

Ei taas ehdi muuta, poika kinuaa ulos... Perjantaina olis taas neuvola, paljonkohan on taas painoa kertynyt |O . Käytiin esikon ja kuopuksen kanssa Porvoossa retkellä lauantaina ja arvaten tuli käytyä Brunbergilläkin :ashamed: .

Sherine + muru rv 32+4
 
Isyyspakkauksesta täällä onkin jo ollut juttua. Muistatteko isiä jotka tulevant 2., 3. , 4. kerran isiksi? Mä haluaisin antaa jotain miehelle, kun sillä on synttärirkin sopivasti juuri ennen pikkukakkosen odotettua syntymää. En vaan keksi mtä?! Ekalla kerralla tein "kunnon" isyyspakkauksen.
 
Huomenta!

Soitin heti aamusta neuvolaan ja onneksi sain neuvolatädin aikalailla heti kiinni. Meen lääkäriin tarkistaan kohdunkaulan tilanteen puolen päivän tienoilla ja tuli kehotus vain maata. Pienikin pystyssä olo pistää supisteleen kipeästi :( Yöunet loppu viiden aikaan aamulla, pötköttelin sängyssä kymmeneen asti ja siiryin sohvalle pötkölle. Tuntuu ihan kuin vatsa, selkä, kyljet ja lantio ois ku tulessa. Jos jotain muutosta on kohdunsuulla tapahtunut, pistetään lähete Oysiin. Toivottavasti meän pikkune viihtyis masussa vielä ainakin kaks- kolme viikkoa. Meillä kaikki järjetelyt on aivan kesken, pinnasänkyki on viel kaupassa :(
Nakkasin äsken mun jumbokäsilaukkuun hieman tavaraa siltä varalta, jos joudun lähteen käymään Oysissa: lukemista, juomapullo, lääkkeet, jotain pientä hygienia tarviketta. Täydensin myös mun eilistä synnärikassin listaa, ihan varmuuden vuoksi, jos mies joutuukin sen pakkaan. Pelottaa :(

Pai voimia lepäilyyn!

dana88 & Pikkune 33+4

p.s mun ruokahalu on kadonnut, en oo syönyt mitään eilisen aamupäivän jälkeen. ruoka ei maistu lainkaan :/
 

Yhteistyössä