Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Zeenah, mäkin odotan ensimmäistä ja olen käynyt neuvolassa tähän mennessä 6 kertaa. Eikä ole ollut mitään muuta seurantaa, paitsi tietty perusultrat. Niin ja yks noista kuudesta kerrasta on ollut lääkäri. Että ei täällä Helsingissä ainakaan neuvolassa pahemmin rampata, ellei ole mitään kummempaa raskaudessa. Nyt loppua kohden tietty käynnit tihenee, mutta kyllä alkuaikoina koki, että olis ollut kiva käydä vaikka useamminkin.

Hepuli, en usko, että kannattaa ottaa itselleen paineita niistä miehen fb-kavereista. Ei sillä, että tietenkään tuntisin sun miestä, mutta ainakin mulle tulee kaveripyyntöjä aivan ihme ihmisiltä, ja jotenkin sitä ei monestikaan kehtaa torjua niitä. Ja sit on just toi uteliaisuus-pointti, jonka itsekin mainitsit. Jos on utelias luonne, niin fb on monelle varsinainen helmi tämän luonteenpiirteen tyydyttämiseen. Mutta jaksamista kuitenkin stressiisi, vaikkei se ehkä olekaan aiheellista.

Vyötärönympärys navan kohdalta on 104 cm. Piti heti mitata, kun oli niin paljon jo vertailulukuja täällä. Hyvin näyttää porukkaan sopivan. :D

Jee, illalla tulee mies kotiin reissustaan. Puoltoista viikkoa oonkin jo joutunut erossa olemaan.

Saga 34+2
 
kävin aamulla =)
Huonoa on vain se että tämä mamma läskistyy ja läskistyy..vaikka oon nytkin ajanut joka päivä 10km pyörällä+siihen päälle kävelyt :(
Maha on aikas pieni 27cm,kyllä tämä tarpeeksi isolta tuntuu :)
Vauva on pyörinyt mahassa miten sattuu ja tänään ultrattiin ja vauva onkin nyt tosi alhaalla ja pää alaspäin,pää on jo kiinnittynyt..toivotaan ettei enää irrota itteensä sieltä :)
Viikonloppuna alkoikin niin hel..moiset puukko/sukkapuikkokivut alapäähän,että arvasin pojan yrittävän jo pää edellä ulos :LOL:
Hemoglobiini on 130 ja hyvä et rauta+vitamiinit pitää sen nyt korkeella,verenpaine on aina ollut alhaalla,nytkin108/60
Nimet pitäs sitten keksiä sairaalalappuihin,onnex jotain on jo mielessä =)
Sairaalakassista en huolehdi,koska mukaan en tarvii kun neuvolakortin ja korvatulpat että saan nukkua =) En jaksa siellä itteeni laitella,hammasharja tietysti voisi olla kiva :LOL:
Pakkaan omat+vauvan kotiintulokamat turvakaukaloon valmiiksi,ja mies sitten tuo kun pääsen kotiin :flower:
Allergia on nyt ollut tosi paha helteillä,mutta ihana kun vähän sataa ja ilma raikkaampi :)
Meilläkin tuo 3-vuotias menee 2 kertaa viikko syksyllä kerhoon,nyt ollut kerran viikossa,mies on 7 viikkoa kotona kun vauva syntyy,niin eiköhän me jotenkin arki saada pyörimään näitten 4:n kanssa.
Mieli tosiaan myllertää,välillä masentaa ja ahdistaa niin paljon oma fyysinen kunto,ja välillä(niin kuin nyt)tuntuu tosi hyvältä olo =) Mutta sama juttu on vaikka en ois raskaanakaan..tasapainoinen ei ole oikea sana kuvaamaan tätä mammaa :LOL:
hipsu 31+1
 
Heipsunhei ja POKS 34+0! Eiks tuokin ollut joku merkkipaalu, ettei synnytystä yritetä enää viivyttää tai määrätä lepolomia tms. No, kun on ne nolla kivuliasta supistusta yhä plakkarissa, niin ei tää nyt mulle ehkä oo kauheen merkityksellinen virstanpylväs sinänsä, mutta jotenkin kuitenkin.. Toi luku 34 näyttää jo melko isolta. Huuuh!

Neuvolasta
äsken saavuin työhuoneelle.. Siellä oli taas tuuraaja, sellainen ikäiseni tyttö (siis me tänä vuonna 30 vuotta täyttäväthän ollaan tyttöjä, eh..) joka hihittelee koko ajan ja on tosi herttainen, mutta ei luo sellaista kauhean turvallisen pätevää vaikutelmaa.. Lisäksi siellä oli terveydenhoitajaopiskelija, ja multa kysyttiin, saako se osallistua käyntiin. No tottahan se mulle sopi.

Tässä tilastotietoja, joiden en yhä voi kuvitella ketään kiinnostavan..
RV 34+0
Paino 75.5 (74.3 RV 32+1 eli yli +500 g viikossa, tralalaa, onneks vedin eilen Hesen pirtelön, lakritsia, kaks lihapiirakkaa, grillimakkaran mökillä, sipsejä ja kaikkee muuta hienoo, hyvä minä, voi helvata! Ei toi neuvolatytsi silti kyllä valittanut mitään, ite kun päivittelin nousua, niin sanoi vain: "Noo, se vauva kasvaa koko ajan..")
Verenpaine 91/116 (ekalla mittauksella taas jotain 97/119, sanoin että mitatkaa uudelleen kun oon tällainen hysteerikko :D Heti laski, ja kolmannella kerralla ois varppina alapaine ollut taas alle 90.. Mutta onhan se silti korkeammanpuoleinen, ei siis koskaan mitään 70 tms. Viimeksi oli 87/123.)
Sf-mitta 29 tai 30 (29 -- tän takia mittasi pariin otteeseen, kun aluksi "huolestui" kun ei ole kasvanut -- ite en niinkään huolestunut, koska noi eri mittaajat tuntuu mittaavaan sitä kaikki vähän omalla tavallaan ja tulokset heittelee..)
Tarjonta RT, pää oli kuulemma jo melko alhaalla, selkä kulkee vasenta kylkeä ja jalat on oikean tissin alla -- ihan kuten ite olen uumoillutkin.
Syke + 160
Liikkeet ++ (viimeks sama tyttö pisti yhen plussan, vaikkei vauva taatusti liikkunut nyt yhtään enempää.. En tajuu mikä logiikka näissäkin on.)

Ainoa kysymys, jonka keksin, oli selällään nukkumiseta ja makoilusta. Kun ei se vieläkään tunnu musta pahalta. Neuvolatyypin mukaan he ei anna aiheesta mitään erityisiä suosituksia/varoituksia; kuulemma oma olo kertoo, miten sopii olla. Että kyllä se vauva vähitellen alkaa painamaan niin paljon, ettei se selällään olo sitten ole kivaa. Nyt saa olla kuten parhaaksi näkee. Jesh! Synninpäästö!

Sairaalakassi
En oo ajatellut koko asiaa. Synnytysvalmennuksessa kätilö sanoi vähän naureskellen, että siitä ehkä hössötetään vähän liikaakin. Kuulemma neuvolakortti on ainoa juttu, joka oikeasti pitää olla mukana =) Meiltä ainakin on tommonen 5 minsan ajomatka sairaalaan tai keskustaan, joten mies voi kyllä hakea kotoa ihan mitä tahansa unohtunutta/tarvittavaa. Mutta toki se varmaan jotenkin orientoi tulevaan se sen pakkaaminen. Ja oonhan mä miettinyt, mitä vauvalla on kotiutumispäivänä päällään, kun silloin varmaan tulee otettua paljon kuvia yms =) (Miten pinnallinen voi ihminen ollakaan..) Eka mietin että meen ostaan jotkut uskomattoman hienot vermeet varta vasten, mutta sitten tajusin, että ihan yhtä hyvä idis on pukea se babitzini äitiyspakkauksen vaatteisiin -- nehän ovat oivaa ajankuvaa sitten joskus 80 vuoden päästä :D

Mutta sitten kun kattelin eilen niitä äitiyspakkauksen vaatteita, tajusin taas miten pihalla oon.. Koska siellä oli kivat potkarit (hihattomat), mutta pitääkö semmosen kanssa siis olla myös joku paita? Koska muuten käsivarret on ihan paljaat. Laitetaanko se paita sen potkarin alle vai päälle? (Te luulette varmaan, että vitsailen, mutta oon aidosti näin out..) :LOL: Ja joku pipo pitää siis olla, vaikka ois 29 astetta lämmintä, niinkö?

Nimet
Joku kyseli nimistä.. Mä oon keksinyt tän Sulo-nimen jo pari vuotta sitten ja mieskin on tykästynyt siihen. Nyt vaan tuntuu, että se on ollut suosikki jo niin pitkään, että alan jo vähä kyllästyä siihen.. Tai siis tuntuu että se on lyöty lukkoon jo sata vuotta sitten, eikä enää edes osaa ajatella vaihtoehtoja, vaikka toisaalta haluis.. Esim. viime aikoina oon ihastunut nimeen Eetu.. Mutta ainakin mies on jo ihan jumissa Suloon, joten kaipa se jää. Ja toisiksi nimiksi tulee kai mun (androgyyni) toka nimi ja miehen toka nimi. Entä sukunimi teillä, jotka ootte avoliitossa? Meidän lapselle on tulossa mun sukunimi. Mieskin on luultavasti ottamassa mun sukunimen, jos mennään joskus naimisiin.

Imetysliivit
Mun kuppikoko on yhä iloinen A, eikä tissit oo kasvaneet raskauden aikana yhtään, joten en osaa ajatella yhtään näitä liiviasioita. Haluan nähdä omin silmin, että ne kasvaa, ennen kuin ostan jotain isompia liivejä. Mutta siis on kai jotkut imetysversiot kuitenkin ostettava -- oli koko mikä tahansa.

Harsot
No eihän mulla tämmösiäkään oo, paitsi ne äippäpakkauksen pari kappaletta.. Pitää siis hakea jossain vaiheessa kaupasta.

Takaisin töihin juonipaljastuksia rustaamaan :D
kardemummma & Sulo 34+0
 
Moi! Ihana sade,lähtee siitepölyt!

Oon ollut niiiiin väsynyt etten ole jaksanut edes kirjoittaa :ashamed: luin monta sivua tekstejä ja unohdin puolet... tärkein että vauvat on pysyny masuissa ja hyvillä viikoilla jo kaikki menee!!

Yöt on tuskaa,joka paikkaa särkee kuin olis ollu jumpassa.. ja korvat menee makuultaa lukkoo!! onks muilla tuota vaivaa? turvottaa varsinkin sormia ja jokaista niveltä särkee!!

Vaavi oli rt ja pyllynsä kanssa yrittää tulla pihalle kylkiluiden alta..ikävän tuntuista!

sairaalakassia en ole pakannu,vaikka mies hoputtaa sitä jo pakkaamaan..en vaan jotenki koe sitä ajankohtaiseksi :ashamed:

Vaatteet,lakanat ja harsot silittämättä..pesty kuitenkin. Pinnasänky koottu mutta ei siirretty sitä vielä makuuhuoneesee... ei oikein osaa mitää vielä järjestellä kun tuntuu että ne vaan pölyttyy ja että aikaa olis muka paljonkin..tosiasia on se että jos tää unettomuus ja hillitön väsymys lisääntyy niin en jaksa sitäkään vähää...huoh!!

Pakko mennä syömään jotain pientä,josko sais alas menemään jotain!!

Pysykää yhtenä kappaleena ja voikaa hyvin :heart:

:heart: Taatu ja Elmeri 31+4

p.s. koska se ikea aukeaa tampereelle tällä viikolla??
 
Kardemummma, näin esikoista odottavana, ja aika vähän lapsia tuntevana, en tiedä kuinka pihalla myöskään olisin, jos en olisi ollut viittä vuotta töissä lastenvaatteiden, -tarvikkeiden ja lelujen parissa. Mutta siis niiden (hihattomien) potkareiden kanssa käytetään yleensä samaa vaatetusta kuin puolipotkareidenkin kanssa, eli bodya tai vaikka sitten paitaa jos tykkää käyttää pienellä paitoja. Itse uskon, että bodyt ovat kätevämpiä, ja itseasiassa varsinkin pitkähihaisia paitoja pienelle on aika vaikea edes löytää mistään. Niin ja kai sen bodyn voi pukea mieltymystensä mukaan alle tai päälle, mutta useimmat pukevat kyllä alle. Mikäli on tosi kuuma, niin voi varmaan käyttää niitä potkareita yksinäänkin (kunhan vauva on varjossa), mutta itse kuvittelisin, että jos laittaisin hihattoman yläosan, niin samaan aikaan en haluaisi myöskään alaosaan pitkiä lahkeita. Vastasyntyneellä ilmeisesti haihtuu niin paljon lämpöä pään kautta, että on hyvä käyttää sitä lakkia. Toki kuumakaan ei missään nimessä ole hyvä, että varmaan oman vauvan sopivan vaatetuksen joutuu vähän kantapään kauttakin oppimaan. Ja korjatkaa ihmeessä kokeneemmat jos olen hakoteillä puheideni kanssa.

Itseäni on mietityttänyt noi vitamiini- ja maitohappobakteeriasiat. Niitä vauva imeisesti tarvitsee, mutta selvitetäänkö ne jossain vaiheessa, vai pitääkö niistä itse ottaa tarkemmin selvää?

Saga 34+2
 
:eek: Supistaa, supistaa vaikka oon maannu tässä sohvalla jo pari-kolme tuntia. Nyt on alavatsa aivan tulessa. On varmaan könyttävä ylös ja otettava särkylääkettä. Eilen supisteli kans ja tuntui reisissä asti. Onneksi tuo vauveli on jo kohta kolme kiloinen, niin ei ainakaan painon takia ole ongelmaa vaikka syntyisi jo. Mulle lääkäri määräsi tuonne 37 viikolle asti lepoa, 34 viikkoa on meillä raja, ettei sitä ennen voi Koksissa synnyttää. Lennättävät kopterilla Helsinkiin. Mahtaisi olla huima kokemus.

Vauva hikkailee nyt, mutta muuten on kai järkyttynyt noista suppareista, kun ei paljoa potkuttele. Ääh.. mullahan pelas suolikin aamulla vähän turhankin hyvin.. ennakoi kai näitä supistuksia.

No tuleehan sitä monoakin näköjään taas :heart:
 
onpas täällä kyllä nyt ahkeria kirjoittajia!! :) hyvä vaan, mutta tosiaan moni juttu ehtii unohtua, ennen kun pääsee lukemisessa loppuun... :LOL:

sairaalakassista oli puhetta...just tänä aamuna aloin miettimään asiaa!! :LOL: ja tosiaan piti tullakin tänne kyselemään, että onko moni jo pakkaillut tavaroita, mutta sehän selvisi helposti! ja tosiaan varmaan riittää ihan perusjutut (neuvolakortti, hammasharja ym) alkuun, koska mekin asutaan kivenheiton päässä sairaalasta. ehkä se kassin pakkaaminen tekee tätä asiaa taas hitusen todellisemmaksi... :heart: ;)

star olipas kiva kuulla sinunkin kuulumisia pitkästä aikaa! :D hyvä että kaikki on hyvin! :heart:

omenaruusu jaksamista supistusten keskellä!! :hug:

nimistä meillä oli tosi pitkään todella vaikeeta keksiä pojalle nimeä, tytölle olisi ollut vaikka kuinka monta hyvää nimeä valmiina... nyt kuitenkin musta tuntuu, että ollaan päästy yhteisymmärrykseen nimestä, mutta mä olen ehkä vähän hömppä, koska mä haluun kuitenkin odottaa ja katsoa onko vauva sen näköinen, mitä nimeä me ollaan ajateltu. kun jotenkin uskon siihen, että joku nimi ei välttämättä sopis sit ollenkaan. ehkä vähän hölmöä ajatella näin, mutta... :whistle: ja päätettiin, että nimeä ei kerrota kenellekään, koska kun vihdoin ollan löydetty sellanen nimi, jonka molemmat voisi kelpuuttaa, niin jos joku sanois että "ihan hirvee nimi", niin se vois vaikuttaa siihen, että toinen haluiskin ehkä sit alkaa miettimään uutta nimeä... joten secret it is! :p

ON: ä-poli on torstaina ja sisätauti-lääkäri on perjantaina. jännittää ja vähän ehkä ahdistaakin... :ashamed:

32+1 :heart: :heart: :heart:
 
Omenaruusu Täälläkin supistaa supistaa:(
Oon käyttänyt sellasta tukituuba jo monta kk ja tänään se oli pakko pistää pesuun ku tuoksahti näitten helteiden jälkeen :LOL:
Et nyt en sit voi näköjään ilman sitä liikkua ollenkaan:( Istuin aamupalalla ja puhelin soi eteisessä niin toi pienen matkan kävely pisti masun ihan kovaks:( Ja ku mitasin masun ympärystä (minä kans) niin oli vaan 97cm mut sit tajusin että hei muahan supistaa ja vähän aikaa lepoa istuvilleen niin olis sit se tutumpi 103cm.

Tänään piti kovasti silitellä tytön petivaatteet jos olisin ne vaikka saanut sänkyyn asti. Mutta ku ei oikeen voi liikkua niin taidan maata sit koko päivän tässä sohvalla. Onneks mies tulee töistä jo parin tunnin päästä:)

Sairaalakassista mies sano tässsä jo aikaa sit et pitäskö pakkailla ja kyllä sitä on tullu nyt mietityä ku tuo vauvan pääkin on kai jo kiinnittynyt. Pitäs ostaa varmaan ihan uudet pesuaineet ja hammasharja että ei sit ne unohdu mitä käyttää päivittäin.

Nimi meillä on ollu tytölle jo pitkän aikaa:) Toisen nimen kans tuli vähän käden vääntöä mut mies sit jousti ja hyväksy mun ehdotuksen :LOL: Mut jos tyttö ei sit syntymän jälkeen näytä yhtään nimeltänsä niin sit pitää miettiä uudestaan :LOL:
Ja meijän tyttö saa isänsä sukunimen minkä mäkin sit otan kun mennään naimisiin.

Imetysliivejä mulla on kahet mutta vähän pelottaa että ne ei mahdu sit enään ku maito nousee. Sit pitää lähtee vauvan kanssa vaan liiviostoksille.

Harsoja meillä on onneks monta tais olla jotain 15kpl Muutaman niistä pidän sellasina vaunun päälle laitettavina ku oli kuvioituja:)
Vaatteita taitaa kaikkia olla yli 100kpl mukana siis kaikki sukat pipot yms. Toivottavasti noilla pärjää ees vähän aikaa :LOL:

Kertokaas kokeneemman mistä tietää että tihkuu lapsivettä eikä sit vaan valkovuotoo? Ku joudun käyttän ihan koko ajan (paitsi yöllä) pikkuhusunsuojaa ja vaihtaankin pari kertaa päivässä. Et onko sit ihan normaalia vaan.

Raskausarpiatäällä ei oo vie näkynyt vaikka teini vuosien aikaan tuli rintoihin yms. jotka on nyt jo vaaleita. Masua ja koko kroppaa oon rasvaillu aina suhkun jälkeen ja rasvaa on menny ihan kiitettävästi :LOL:

Nyt tää raahautuu tonne keittiöön syömään jotain:)

-Chili ja tyttö 33+5 :heart: :heart:
 

Siinä kuva vatsasta edestä päin ja tässä toinen sivulta..:)



Meillä myös mies kyseli tänään että onkos sairaalakassi jo pakattu...:D Ja totesi myös samalla että vois laittaa oikeesti paperille ja ylös niitä tärkeitä numeroita...:)

Työterveyslääkärillä käyty ja nyt on sit tää vko sl ja 31.5 alkaa sitten aikaistettu äitiysloma minulla..:)

Niin ja se vatsanympärys keskustelu... äsken mitattuna 114cm.
Töissä kun kävin ni ääneen ihmettelivät että olenkin näin pieni viellä vaikka viikkoja on jo noin paljon.. :eek: On tässä kyllä viellä aikaa kasvattaa tota mittaa se vajaa 1ovkoa LA:han...:D

Millanen & Pippuri rv 30+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja bambina:
nyt kuitenkin musta tuntuu, että ollaan päästy yhteisymmärrykseen nimestä, mutta mä olen ehkä vähän hömppä, koska mä haluun kuitenkin odottaa ja katsoa onko vauva sen näköinen, mitä nimeä me ollaan ajateltu.
Musta ei lainkaan hömppää. Esikoisesta tuli ainakin ihan eri niminen mitä piti, kun ei vain näyttänyt yhtään Akselilta. Ja toinen mitä en halua on yleinen nimi ja hieman kirosin, kun huomasin miettimäni nimen olevan viime vuoden suosituimpien joukossa. Tosin eihän se tee siitä välttämättä yleistä...Me olemme siis tottuneet jo noihin, että onpa erikoinen tai kaamea nimi ainakin lähimmiltä kuulemaan
:LOL:
 
Huhhuijaa, pääsin kotiin töistä vaikka oli kyllä niin tuskallista. Miten voi olla, että 7 tunnin istuminen kipeyttää paikat ihan totaalisesti? Ihan kamalat liitoskivut taas... Ja supistaa jatkuvalla syötöllä. Soitin neuvolaan ja th sanoi, että nyt vaan saikulle äitiyslomaan asti eikä töihin ole enää mitään asiaa. Saan huomenna sairaslomatodistuksen. Teen kotoa ne työt, mitkä vielä on pakko.

Meillä vauva saa isänsä sukunimen. Siihen sopii kaikki nimet paremmin kuin mun sukunimeen. :D Tai laillisestihan se menee niin, että koska ollaan avoliitossa, niin sairaalassa vauvalle tulee automaattisesti mun nimi ja musta tulee yh-mamma! Sitten kun isyys on vahvistettu, voidaan vauvan sukunimi muuttaa ja mieskin ottaa samalla huoltajuuden. Eli ei pidä suututtaa miestä pahasti ennen isyyden vahvistamista. :LOL:

omenaruusulle tsempit supistusten kanssa!

millasella on hieno massu. :) Ja hieno tatuointi kädessä, vai näenkö väärin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ennu:
Alkuperäinen kirjoittaja bambina:
nyt kuitenkin musta tuntuu, että ollaan päästy yhteisymmärrykseen nimestä, mutta mä olen ehkä vähän hömppä, koska mä haluun kuitenkin odottaa ja katsoa onko vauva sen näköinen, mitä nimeä me ollaan ajateltu.
Musta ei lainkaan hömppää. Esikoisesta tuli ainakin ihan eri niminen mitä piti, kun ei vain näyttänyt yhtään Akselilta. Ja toinen mitä en halua on yleinen nimi ja hieman kirosin, kun huomasin miettimäni nimen olevan viime vuoden suosituimpien joukossa. Tosin eihän se tee siitä välttämättä yleistä...Me olemme siis tottuneet jo noihin, että onpa erikoinen tai kaamea nimi ainakin lähimmiltä kuulemaan
:LOL:
Ei tuo mustakaan mitenkään hömppää oo, kyllä se lapsosen persoona sieltä varmasti paistaa jotenkin läpi heti ja nimi joko tuntuu sopivalta tai ei tunnu. Toisaalta uskon myös, että ihminen alkaa näyttää miltei aina myös nimeltään - ja että vauvankin kohdalla kävis just niin. Siks oon aika luottavainen, että tää meidän Sulokki on Sulo, vaikka se ois karu potra äijä tai herkkä hentoinen poikanen :D Mutta en mä mitään lusikkakaiverruksia vielä kyllä tee. Ties vaikka mikä Alexander Benjamin siitä tulis :LOL: (Siis edellä mainituissa nimissä ei ole mitään vikaa, mutta meillä ei oo mitään fiinin juhlallista nimeä toistaiseksi plääneissä.)
 
ostin muutes kuviollisia harsoja,jos joku niitä kaipasi ja oli sinne menossa =)
Nimestä vielä:Minä olen aina sairaalasta asti kutsunut vauvaa oikeella nimellä,ja nimen tietää nytkin jo puoli sukua,eipä kukaan huokaile ristiäisissä että kauhee nimi ,kun ovat jo tottuneet :LOL: Ellei poika tee sukupuolen vaihdosta ja syntyykin tyttönä..sitten menee nimi vaihtoon :LOL:
 
Just ku olin ulos lähdössä ni vettä rupes tulemaan ihan hirveesti, tuulee niin, että puut lähtee juurineen maasta ja ukkonen kävi vielä ryskämään, joten...En mene ulos!!

Sain aamulla vähän siivoiltua ja pyykkiä pestyä..Ja samalla täällä kirjottelin listaa siitä mitä pienelle pitää vielä hankkia (huomenna olis tarkotus lähtee YKSIN shoppailee) ja samalla vähän listasin mitä tartteis sairaalakassiin... Ke olis sit tarkotus alottaa vauvanvaatepesuruljanssi ja sairaalakassin pakkailee sit joskus..meillä aika tärkeetä olla kassi valmiina koska sairaalalle sellanen 1,5h matka ja mies ei ikinä osaa tuoda sitä mitä pyydän joten helpompi olla kaikki mahdollinen jo valmiina sitten...

masunympärys tota nuin..pitää kyl sanoo, että työ kaikki olette aikas pientä porukkaa..meikäläisen masun ympärys nimittäin huitelee sellasissa luokissa, että täällä sitä kehtaa edes kirjottaa..hävetää jo itteensäkkin...tosin hieman isompi olen ollut jo ennen raskautta :ashamed:

imetysliivit mie kattelin täältä päin imetysliivejä tuossa joku tovi sitten ja kuinkas ollakkaan en löytänyt tarpeeksi isoa kokoa..pitää huomenissa vielä käydä kattomassa, mutta voi olla ettei oikeaa koko löydy..yks erikoisputiikki kaupungissa olis mistä varmaan löytyis mutta eipä olis pahemmin varaa enää mitään 50e/kpl liivejä ostella :(

Nimestä Kuten Ennu mekään ei paljasteta nimeä ennen ristiäisiä..siis miehän sen möläyttäsin jo heti, mut mies ei haluu ja miekään en sitä juuri sen takia sano, että jos ei kaveri sit näytäkkään yhtään nimeltään... Toinen ja kolmas nimi on sovittu jo ja etunimeksi on kaksi vaihoehtoa jotka me kummatkin hyväksymme..nyt siis odotellaan näyttääkö meidän pieni herra kummaltakaan näistä nimistä :D

harsoja miula on tällä hetkellä ne pakkauksessa tulleet 7kpl (?) ja sit meinasin huomenissa ostaa sellasen 12kpl paketin..luulis olevan tarpeeksi harsoja...

Hieman olen harmissani kun mitään söpöä hoitolaukkua en ole löytänyt, mutta kait sitä joku kassi aina löytyy mihin tarvikkeet tunkea...ja sairaalakassista en kans tiijä mikä ottas...

ON: Verensokerit on nyt pysyneet melko tasaisina kun vain muistaa, että syö säännöllisesti ja jättää ne ylimääräiset napostelut välistä...Ihmeen hyvin kyllä olen saanut näin mittauspäivinä jätettyä kaikki ruokailujen väliset napostelut pois...sitten ruokailun yhteydessä otan vähän jotain hyvää...
En kärsi oikeastaan ollenkaan nojata eteenpäin koska alamahaa käy pistämään ja koskemaan välittömästi..en yhtään tiijä mistä moinen voisi johtua, mutta neukussa (1.6) pitää siitä vielä sanoa...mut tuskin laittaa lääkärille ennen sitä synnytystapa-arviota...noh..ei kait sinne olis enää ku se nelisen viikkoa...
Pinnasängyn työstäminen on IHAN kesken ja tätä vauhtia jos se etenee ni vauva kerkee täyttämään jo 10v ennenku se on valmis..kohan huomisen shoppailut on saatu alta pois ni sitten kyllä pitää urakalla käydä hiomaan sitä sänkyä, että siihen saa joskus sitten petsin ja lakan pintaan!!!!

Nyt taas tuntuu inhottavalta tuolla alamasulla ja harjotussuppareita tulee ja pienellä miehellä on nähtävästi hikka, joten taidan tästä vetäytyä tuonne sohvan puolelle lukemaan kirjaa

Rae ja Nyytti 31+4
 
täällä tullu uus huolenaihe :'( :'( :'( :'( :'(
mulla kutisee jalkapohjat ja kämmenet niin paljon että huomen aamulla labraan :( :(
ja sit aloin näin jälkikäteen huolestua kun mulla ei oo tullu 4 viikkoon yhtään painoa lisää vaikka oon syöny samalla tavalla :eek: ja sf mitta oli rv30 28cm ja rv32 oli eri mittaaja niin en tiedä pitääkö miten paikkansa mut se sentää oli hiukan kasvanu :|

nyt huolestuttaa huominen ihan hirveesti ja se miks tuo paino ei oo noussu yhtää???? eikö "lassi" kasva? eik istukka toimi??

onko kellää ollu samanlaista?
 
Omenaruusu Minkä nimistä supistuksenestolääkettä sulle määrättiin? Mulla käytössä Arthrocine, jonka vaikuttava aina sulindaakki. Kun aineesta etsii tietoa netistä niin ei kovin kivalta kuulosta... Mulle määrättiin sairaalasta eka väärä lääkityskin, huomasin itse selosteesta, että tää ei voi nyt olla ihan oikein ja soittelin perään.

Raskas pari viikkoa siis takanapäin kun ensin yks kaks ne kivuttomat rasitussupistukset muuttuivatkin hyvin kivuliaksi ja sitten jouduttiin tosissaan pelkäämään, että nyt pieni syntyy... Nyt sitten pitää sopeutua aivan uuteen ajatukseen eli siihen, että seuraavaan kuukauteen ei saa tehdä yhtikäs mitään. Mielikuva aurinkoisesta loppuraskaudesta uimarannoilla löhöten on mennyttä, sitä on vaikea hyväksyä. Vaikeinta on kuitenkin ollut olla murehtimatta pienen puolesta. Mutta päivä kerrallaan... Jokainen lisäpäivä joka vie lähemmäs täysaikaisutta tuntuu lottovoitolta!


 
Nimistä Meillä on jo Empulle nimi, mutta ei kerrota muille. ja sitä ei todellakaan tiedä onko jätkä nimensä näköinen, että pitääkö vaihtaa vielä :).

Olipas kiva neuvolakäynti äsken. Ihanaa kun "oma täti" oli palannut lomalta, pystyin paljon helpommin avautumaan asioista. Elikkäs ne neuvolakuulumiset...

RV 31+0 (27+2)
Paino +323g/vko
Turvotus - (-)
RR 126/62 (130/70)
Pissa ok (ok)
hg 123 (115)
K.P.korkeus 29 (25,5)
tarjonta RT
syke 150 (140)
liikkeet ++

Eli kaikki hyvin :heart: . Toi painon muutos ei tosin pidä paikkaansa, painoa on tullu reilummin mut nyt olin eri paikassa ja eri vaaka. Se "oikea" neuvolan vaaka näyttää aina liikaa, eli nyt tuo ero oli pienempi kun vaaka näyttikin oikeaa lukua. Yli kymppi sitä painoa on nyt kuitenkin tullut :ashamed: .

jotta ei pääsis laihtumaan, aina on hyvä sää grillata! :LOL:

Odotan & Emppu 31+0 POKS! :heart:
 
Olivia kiitos,ja on käsi väritetty,oikein näit..:D

Kävin siellä kaupassa ja mukaan tarttu 2pkt puhdistuspyyhkeitä Pippurille ja yks kestovaippa ( oli niin hyvän vihree että oli pakko ottaa kärryihin,ei tarvi ku laittaa imuharso sisään,easy... ) ja räkäpumppu. Onko sille sitten joku "kauniimpi nimi" mutta siis kuitenkin käyttötarkoitus tulee nyt ainakin nimestä ilmi..:D

Jaaaaa oli pakko ostaa taas herneitä ku ne siinä kassojen vieressä niitä myyvät... :saint:
Katos 2l herneitä ku pieru saharaan ku tohon sohvalle istahdin... :$ :whistle: Ja meni samalla istumalla myös 0,5l kirsikoitakin...... :LOL: :LOL: Olen siis syöppö.... :wave:

Nimestä Pippurille on 2 nimi vaihtoehtoa jos se on tyttö. 2 nimisiä molemmat tai siis niinku etunimi ja toinen nimi. :D Mutta jos se on poika ni etunimi o vähä hukassa... :/ Toinen nimi tiedossa jos poika,mies haluaa tämän toisen nimen kun se niillä on suvussa kulkenut,Miehen isällä ja papalla. Samoten tyttönimi vaihtoehdoissa toisen yhdistelmän toinen nimi on sellanen joka on mun äidillä ja mulla. Ja sukunimi tulee olemaan miehen nimi,koska en pidä omasta sukunimestäni ollenkaan ja tahdon siitä eroon myös viellä joku kaunis päivä...... :whistle: ;) :LOL:

nela en tietenkään ole asiantuntija mutta voisin kuvitella että jos pelkästään helteiden takia olet hikoillut esim. enemmän kun aiemmin sekin on voinut vaikuttaa siihen että paino pysyny samana ku aineenvaihdunta on lisääntyny? Meniskö tollanen selitys läpi?:) Mutta jos masussa on liikettä tuntunut säännöllisesti koko tuon ajan en usko että mitään kamalaa se ainakaan voisi olla..:) Ja onhan niitä sellasiakin odottajia kellä ei paino nouse kokoraskauden aikana välttämättä kun ehkä 2kg.. :eek: Itsehän en kyllä kuulu niihin..:D

Harsoista mä olen ostanu 10kpl paketin name it:istä ja sit on sen lisäks äitiyspakkauksen harsot,joten niitä on yhteensä se vähä alle 20kpl. Olettaisin että ne riittää,kun aion kuitenkin ainakin yrittää käyttää niitä kestoja ni niihin menee imuiks kuitenki osa niistä..:)

Ja joku kyseli että miten suhtautua miehensä fb kavereihin joihin lukeutuu vanha hoito? Itse en asiasta varmasti kamalaa meteliä nostaisi jos mieheni tahi itse siellä olisimme ja hänen kavereista löytyisi ex:iä. Suurin osa tuntuu kuitenkin olevan siellä kavereina tyyppien kanssa joiden seurassa on hiekkalaatikko/ ala-asteella luokka jaettu saman katon alla. Ja toinen osa tuntuu keräävän kavereita ihan vaan numeroiden perusteella ( onhan se hienoo jos voi sanoo että mullapa on 800 kaveria fb:ssä.. kai... :LOL: ) ja sitten on myös se osa olemassa ketkä on vaan uteliaisuutta lisänneet jonkun kaveiks että pääsee kyttäämään sen tapahtua ja uusia kuvia. Tai sitten jostain syystä jompi kumpi kaveri pyynnön on saanut ei ole vain kehdannut hylätä sitä. Varmaankin ihan vaan kohteliaisuus syistä tai joitain..:D
 
Heippa taas!

Nyt tuleekin sitten pohjalukemat vatsanympärykseen! HUIMAT 130cm!!!!
Mulla ei vatsanympärystä ole kertaakaan mitattu neuvolassa ja sitä oon vähän ihmetellyt, kun kortissa näkyy kohta, johon niitä lukemia ois pitänyt kirjata :/
Ja nyt vielä tuokin, että sf-mitta huitelee omissa ulottuvuuksissa...
Seuraava neuvola on ensiviikolla, täytyy silloin kysyä tarkemmin.
Nestettähän minun elimistöön on kertynyt paljon.

T: kokonaisen melonin nielaissut vatsakasilmanvauvaa
 
Nela painonnoususta Mä kuulun noihin odottajiin kenellä ei paino nouse koko raskauden aikana paljon yhtään. Nyt olen itseasiassa vasta samassa painossa, mitä ensimmäisessä neuvolassa mitatessa (tosin nyt oli farkut ja villatakki päällä ja viimeeksi kesämekko eli siitäkin saa vähentää jo muutama sata grammaa) :ashamed: Viimeeksi silti sf-mitta huiteli ihan omissa lukemissaan ja tällä kertaa sekin on pysynyt alussa keskikäyrällä ja nyt mennään jo melkein alakäyrillä. Viime kerran neuvolasta, joka oli kuukausi sitten oli sf-mitta kasvanut vain sentin. Joten ei sullakaan varmaan ole mitään hätää :hug:
 
NeLalle piti äkkiä tulla kommentoimaan, että mullakin oli nyt viimeisen 2 viikon aikana paino laskenut 300g. Luulen kans, että kyseessä on just helteistä johtunut hikoilu (vähemmän nestettä ) sekä kevyemmät vaatteet punnituksessa. Eli tuostahan tulee jo helposti kilon tai kahden heitto. Ei kannata liikaa murehtia. :) Toivottavasti huomisissa labroissa on kaikki hyvin!

Nyt sohvan pohjalle hetkeksi!
 
miranha Mulla oli Adalat-nimistä lääkettä. On verenpainelääke, jota käytetään supistusten estoon.

Äsken tuli sellanen supistus, jollasta en oo kokenut sitten kakkosen syntymän. Huusin itku kurkussa miehelle, et tää syntyy kohta ja väärästä reijästä :LOL: Nyt jo huvittaa, mut äsken kyl ei. Syynkin tiedän, kun kokkailin perheelle ruokaa ja olin liian kauan pystyssä. Mies tuli kotiin just kriittisellä hetkellä. Huh, huh, näitä ei sitten vielä enempää, kiitos!
 
mäkin ihan mielenkiinnosta mittailin tuota mahanympärystä... ensin ajattelin etten uskalla, kun on sanottu et maha on jo niiiiiiin iso (siis tämä jo kuukausia sitten!) ja sitten kun vielä isoo vauvaakin povattu, niin ajattelin etten masenna itteeni enempää, mutta se oli sellaiset 113cm, ja taisi jollain muullakin olla lähemmäs sellaista, joten en nyt ihan maan rakoon vaipunut... mittasin sellasella työmaa-mitalla, joten täysin luotettava se nyt ei ollut, mutta suuntaa antava kuitenkin. olihan tuo nyt aika paljon, mutta mikään hoikka en ollut alussakaan, en kyllä mikään ryhävalaskaan, mutta ei siis pyykkilautavatsa. :D

tulin just kotiin synnytysvalmennuksesta. oli ihan mielenkiintoinen ja mukava kokemus! :D se kätilö/terveydenhoitaja oli tosi rento ja hyvä tyyppi! siellä oli ehkä n. 60 ihmistä ja mä olin kai ainoo joka oli yksin. :ashamed: oli kyllä vähän noloo, mutta mies ei päässyt, niin minkäs teet... :/ mutta oli tosiaan kattava ja antoisa, en kadu yhtään että menin! :D
tosin en tiedä miten paljon tuosta informaatiosta on mulle hyötyä, kun vakaasti uskon, että meille tehdään sektio vauvan isosta koosta johtuen... :ashamed: :(

32+1 :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä