Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

nyt tulee omaa napaa :
saa nähä joko tässä taas saa lähtä koksissa pyörähtämään :kieh: supistaa taas ja tuntuu painetta jalkojen välissä ja vatsakin toimi tuossa :( :( onneksi ei kovasti vielä supista mutta saa nähä mihin suuntaan nää menee :/ :/
 
:wave:

Johan tosiaan meni aikaa lukiessa: ihanaa lueskella teidän kuulumisia! :) Joku lähetteli gradutsemppejä (menee jo nimet ja päivät sekaisin): kiitos tsempityksistä. Tää päivä taas tuskailtu. Ei vaan jaksa/ pysty keskittyy. Ahdistaa :( Mut no, tilanne on paljon parempi kuin kaksi viikkoa sitten eli tätähän voisi kutsua jo edistykseksi???!

pai80 Olotilasta...Alkuun tunsin kyllä itseni vaan turvonneeksi ja läsähtäneeksi hyvin syöneeksi ällötykseksi. Mutta pakko sanoo, et tän hetken fiilis on suht hehkeä. Pallo on suloinen ja oon tän raskauden aikana ollut terveempi kuin aikoihin. Normaalielämään kuuluvat päänsäryt, flunssat ja närästykset on pysyneet melkeen kokonaan tipotiessään, ihon kuivuus on ollut menneenä talvena minimaalista ja muutenkin olo on aika bueno. Eli taidan kuulua Liplatuksen kanssa vähemmistöön..

Isyyspakkauksesta... Olin aatellut, jos antais isyyspakkauksen synttärinä, mut tänä aamuna oli niin täydellinen hetki, et kipitin sen hakemaan ja annoin jo nyt. Reaktio oli kyllä aika mieletön ja taisi siinä molemmat vähän herkistyä...Mieletön onnen tunne.

dana88 Obsidan on ainakin mulla tehokas, jos haluu vatsan tyhjennettyä :LOL: Siis aivan karsee ripuli tulee kyseisestä tuotteesta ja oon kyllä aatellu kokeilla jotain miedompaa. Mut kannattaa toki kokeilla, kyllähän se varmasti joillekin käykin!

kardemumma Kiitos! Sain susta tsempitykset. Oon lusmuillu kaksi viikkoa salilta ja rautakanki vaan kasvaa tuolla selkärangan tilalle. Huomenna otan itteeni niskasta kiinni ja raahaudun salille. Pakko...

Mattila :hug: Ikävä on kyllä tiettyyn pisteeseen asti ihan mukavaa, mut sit kun se piste ylittyy, niin :'(

Täällä mies tuli ja saman tien meni :D On koko tän äpivän ja huomisen töissä, joten yökin menee sit sillä tiellä. Työmatkaa on siis noin 50 km ja työ on laadultaan semmoista, et yöksi jääminen on helppo, fiksu ja jaksamisen kannalta paras vaihtoehto, jos on kaksi vuoroa peräkkäin. Tää tahtois kanssa laatuaikaa. Jotain ihan suerluksushemmottelua kaikilla herkuilla. Tekis gutaa... Ehkä kasvohoito vähän helpottaa: sain mieheltä jokin aika sitten lahjakortin semmoseen ja vois kyllä ens viikolle varata. Ja sit jos sen jälkeen kävis suklaakakkukahveilla. Uu, nam. Herkkuhimot senku lisääntyy.

A+M 33 tasan
 
NeLa Toivottavasti rauhoittuu masuasukki eikä turhaan vielä pyri ulos!

kardemummman treenikuviot herättää täälläkin syvää kaipuuta salille! Voi että kun pääsis itsekin! Mutta ei mitään toivetta näiden liitoskipujen kans. :'( Mitenhän sitä pysyy järjissään siihen asti, että pääsee taas treenaan? Suunnittelin, että käyn ostaan mammauikkarit ja koitan josko kivut kestäis uintia. Tai sitten uppoan kuin kivi altaan pohjaan. :D

Omaa napaa sen verran, että liitoskivut sai tänään kaverikseen taas selkäkivun. :| Ihan mahtavaa... Ja siihen päälle vielä nämä supistelut. Tulee toooodeeellla pitkät kaks viikkoa vielä töissä.

Mäkin annoin miehelle tänään isyyspakkauksen. Tuntui tykkäävän tosi paljon. :) Tuli itsellekin hyvä mieli.

Tänään on jo katsottu 2 mm-jäkispeliä ja nyt alkais mestarien liigan finaali. JA sen kans samaan aikaan tulis livenä NHL playoffisia Viasatilta. Koskaan en ole katsonut näin paljon telkkua kuin nyt loppuraskaudesta, mutta nythän sen voi tehdä hyvällä omatunnolla. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tridian:
NeLa: Toiv. on väärä hälytys ja malttas kaveri asustella yksiössä viel hetken! :hug: Onko sulla siis paljonkin ollut jo noita kivuliaita supistuksia?
onhan niitä ollu, nyt ollu kaks viikkoo suht hyvä olo :whistle: mulla on kaikki raskaudet ollu tämmösiä ja tarpeeksi kun tulee viikkoja niin supistukset häviää :p hassua :) nyt taisi tuo masu jo hieman rauhoittua joten nukkumaan vaan :D
 
huomenta ja rauhallista sunnuntaita :D
kuten varmaan arvaatte niin hyvin nukuttu yö takana =)

löysin äsken netistä aika kivat odotussivut josta löyty kaikkea kivaa luettavaa myös uudelleen synnyttäjälle... eli kannattaa käydä kattomassa,
www.bebesinfo.fi =)
 
En halua synnyttää,enkä halua keisarinleikkausta..olisikohan muita keinoja saada vauva
pois mahasta? :headwall: Viime päivinä tunteet menny tosi vuoristorataa,välillä kaikki niin ihanaa ja sitten taas kaikki on niin kurjaa..ei ole helppoa ei :LOL:
hipsu
 
Hipsu79:
Mä oon yrittäny vaan ajatella, että se tulee sieltä ulos tavalla tai toisella eikä siihen voi itse oikeastaan vaikuttaa, onnistuu miten milloinkin. Vähän hirvittää kun vaavi vielä kiepsuu ihan miten sattuu päin tuolla massussa. Miten sitte sattuu asettumaan :| Sitte välillä suunnilleen märy kurkussa, että tahtoo synnyttää alakautta.
Obsidan aiheutti täällä tosiaan ihan kamalan närästyksen ja pahoinvointia. En syö enää. Edellisissä raskauksissa ei ole ollut samaa ongelmaa, joten kait se on vaan jokaisen kokeiltava.
vähemmistöääni täältäkin. Ehkei tästä raskaudesta ole ehtinyt niin nauttimaan kuin edellisistä, mutta kyllä mä silti tästä tykkään :) Ainakin toistaiseksi, kun ei ole ollut mitään aivan ylitsepääsemättömiä vaivoja. Ehkäpä tuo migreeniherkkyys vie pontta.. ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut näin herkillä.
Omanapa:
Sokerirasituksesta sain toistamiseen puhtaat paperit eli jos tulee elefantin kokoinen lapsi niin sitten se vaan tulee :D Muuten ei kummosempia. Hirvittää kun viikot menee ihan sikanopeaa nyt! 6 viikkoa niin ollaan jo normi synnytysajan sisällä ja 8 viikkoa laskettuun aikaan... hui!

Punaposket ja pallero 32+0
 
POKS 32+0!!!!

nopsaa menee aika... mahassa myllerretään kovasti päivittäin, eli melkoisen aktiivinen kaveri siellä asustaa! :D aina luulen tietäväni, että missä asennossa hän siellä pötköttelee, mutta sitten tulee taas joku mojova isku ihan outoon paikkaan, joten en lähde enää arvailemaan, että mikä muksii minnekin... 4D:ssä luulin et olis rt, mut olikin perätilassa, viime ä-poli käynnillä luulin et oli pt, mut olikin rt. eli en kyllä osaa yhtään arvailla! :LOL:

mulla myös menny tunteet ihan vuoristorataa tässä viime päivinä, niin kuin hipsukin sanoi... välillä ei jaksa odottaa, että saa vauvan syliin ja haluis vaan pidellä, katsella, rakastaa sitä... sit taas yks päivä tuli ihan hirveitä tuntemuksia, kuten: mitä jos en rakasta omaa lastani, mitä jos se ei tunnukaan omalta, mitä jos se ei olekaan maailman ihanin, kaunein, mitä jos.....jne. :( ihan kauheita ajatuksia, ja onneks ne ei kestä kauaa ja saa ne pois päästä pyörimästä, mutta aina välillä jotain tämmösiä kammotuksia iskee alitajuntaan! hirveetä!!! :'(

obsidania oon syönyt nyt jo pari kk:tta kaksi päivässä, eikä nyt erityisemmin ole aiheuttanut mulle mitään mahavaivoja. välillä vähän kipristelee (alkuun varsinkin!!!), mutta nyt maha on jo aika hyvin tottunut...ja oon saanu sillä hb:n nousemaan 101 -> 120!! :D

nela :hug: :hug: hyvä että masu-asukki rauhoittui, etkä joutunut sairaalaan!!

punaposket samoilla viikoilla mennään, ja alkaa tosiaan vähän jänskättää... ;) viikkoja enää niin vähän jäljellä! muistan kuinka sillon jännitti, että koska se maaginen 12 vkoa tulee täyteen!!! ja justhan sitä vasta pissattiin tikkuun!! :LOL:

mitenhän kausan vauva-arki on alkanut sujumaan?? :whistle: onko käynyt kertomassa, onko mulla mennyt jotenkin ohi? :p toivotaan, että pikku-prinsessalla ja koko perheellä kaikki hyvin!! :heart:

täällä pyyhkäisi ihan hirvee ukonilma ohi tuossa aamu 7 nurkilla... :eek:
 
Eilen oltiin viettämässä kaverin häitä joissa oli orkesteri ja tanssia. Tuli oltua koko ilta jalkojen päällä, niin yökin meni sitten tosi huonosti. Jalkoja, lonkkia ja selkää särki, millään ei löytynyt hyvää nukkumis asentoa. Ja jalat turposi aivan hillittömästi, onneksi oli sandaalit jalassa ja niitä sai hiemna löysättyä, mutta sitten ei enää säätö vara riittänyt. Ihme kyllä verensokeri arvot pysyi rajoissa eilen illalla ja tänään aamulla eilisestä syömisestä huolimatta.

Tänään olis tiedossa kummitytön synttärit, toivottavasti siis tänäänkin sokerit pysyy rajoissa.

Eilen poksui hurjat viikot 30, jeee!

äippä-77+möhis 30+1
 
Tervehdys taas!

Täällä on kasvateltu massua ihan urakalla. Kävin keskiviikkona neuvolassa ja rv 30+3 oli sf-mitta 31cm. Pieni taitaakin olla iso. Väärin päinkin oli vatsassa :| Missä vaiheessa sen pitäisi kääntyä pää alas päin? (nolona, kun en todellakaan muista ja oon koittanut googletella). Neuvolan tädille vaan sanoin, että alakautta en edes rupea synnyttämän, jos pieni ei ole kääntynyt oikein päin.

Vointi on ollut ihan loistava! Supisteluja- niitä kipeitäkin- on muutama päivässä, mutta se kuuluu asiaan. Turvotusta on ja jotain pikkuvaivaa...
Sain neuvolasta lainaan tukiliivin- se on ihan loistava keksintö! Ei se kyllä mitenkään kaunista katseltavaa ole ja aika kuumakin hellepäivinä, mutta heippatirallaa liitoskivut ja iskiasvaivat :LOL:

Mitään isoja hankintoja ei olla vielä tehty. Äitiyspakkauslaatikon ajattelin verhota sängyksi aittaan. Sisälle tarvitaan varmaan 2 petiä-toinen alakertaan ja toinen yläkertaan. Meillä on ihan järkyttävän jyrkät portaat, joten niissä ei hirveästi huvita liikennöidä vauvan kanssa.
Vauvaa ei sitten meillä ulkona nukuteta- eilen oli taas ilves pihassa :|

Uimassa oon käynyt nyt joka päivä. Järvivesi on lämmennyt ihan älyttömästi. Turvotuskin laskee hieman, kun vesi on kuitenkin sen verran viileää ja jonkin sortin paine auttaa näihin koipiin, vaikka välillä tekee tiukkaa nuo 43 koon crocsitkin..pitänee siirtyä isompaan kokoon.

Ylimääräisessä rakenneultrassa näkyi, että pienellä pojalla (mie paljastin sen) oli kaikki hyvin :heart:
taas viikolla 36 ultraan, jossa katsotaan tuota synnytystapaa-oispa kääryle jo silloin oikeissa asemissa eikä istuskelisi pää ylös päin.

Vatsan päälle voi jo istuessa asettaa mehulasin, se pysyy siinä niin kauan kunnes kääryle päättää potkaista/nyrkkeillä sen kumoon :D

Aurinkoista sunnuntaita Itä-Suomesta

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 31+0 POKS!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vatsakasilmanvauvaa:
Täällä on kasvateltu massua ihan urakalla. Kävin keskiviikkona neuvolassa ja rv 30+3 oli sf-mitta 31cm. Pieni taitaakin olla iso. Väärin päinkin oli vatsassa :| Missä vaiheessa sen pitäisi kääntyä pää alas päin? (nolona, kun en todellakaan muista ja oon koittanut googletella). Neuvolan tädille vaan sanoin, että alakautta en edes rupea synnyttämän, jos pieni ei ole kääntynyt oikein päin.
Minulla on kaksi aikaisempaa lasta olleet perätilassa viime metreille asti ja rv 37+5 olen käyny OYS:ssa tarkastuttamassa tilanteen... mikäli lapsi ei ois silloin kääntynyt rt:aan, niin ois yritetty kääntää (tietenkin äidin suostumuksella). Eli vaarmaan tuossa 37-38 viikoilla tarkastavat äippäpolilla tilanteen.

Eilen mies juoksi terwakympin ja tuli 190 juoksijan joukosta 5:ksi. Tuloksia kun katottiin, niin ois ollu mahdollisuus 2 sijaankin, jos ois pikkasen nopeampaa juossu...
Lapset juoksi minimaratonin ja meillä tuli lasten maratonille sen verta kiirus, niin mies jätti lapset ja mut autosta ja lähti ettiin autolle parkkipaikka. No minä sit lasten kans juoksemaan (oli varmaan huvittava näky ku tällanen norsuankka juoksee :LOL: ) ja otiin sit muistettu minimaraton aika väärin... olivat jo juosseet sen. Mut järjestäjät anto lasten juosta oman minimaratonin ja antoivat lapsille palkinnot - tosi hieno ele järjestäjiltä :flower: .
No nyt on ilmeisesti tuosta juoksusta sitten nilkka niin kipee, et sitä ei kestä taittaa ollenkaan, eli nilkuttamalla mennään... tai sit olen sijaiskärsijä miehen juoksusta...???
Eilinen päivä meni siis nallikarissa juoksun ja lasten rantaleikkien parissa. Lapset leikki hiekkaleluilla meren rannassa sillä aikaa ku iskä vamistautu omaan juoksuosuuteensa ja juoksun ajan, maaliin tulo mentiin kattoon ja kannustaan iskää koko perhe :heart: .

Tänään on istuteltu pihalle kesäkukkia ja peruna laitettiin kans penkkiin. Mies tuossa uusii kukkapenkkejä ja laittaa reunat niihin, ettei tulis niin rikkaruohoja... minä olen päällysmiehenä, kun ei minusta enää ole kovin kyykkimään...

SMSM ja Hippu rv 32+6 - huomenna poksutaan
 
Ihanaa kun te jaksatte kirjoitella näin paljon! Vielä kun kestäis itse tarhdissa mukana ;).

Joku tuolla mainitsi miten raskaus on vienyt muistin. Mä tunnen itseni ihan rehellisen tyhmäksi nykyään! Oon mielestäni ollu aina suht fiksu ihminen, mut nyt ei löydä edes perussanoja kun niitä tarvitsisi. Äh, onneks tää on (kuulema) ohimenevää :D.

Mä oon lihonnut viime viikkoina järkyttävästi. Sille ainakin tuntuu, ja niin vaakakin näyttää. Tuntuu et olis koko ajan nälkä! Ja mun uusin ja tällähetkellä suurin himo on PULLA! En oo ikinä ollu mikää pullahiiri, mut nyt teepannu porisee ja pari peltiä ois korvapuusteja, masikkapullaa ja voisilmäpullia uunituoreena :p :ashamed: . Eli mä ilmottaudun myös tulevaan laihisryhmään :wave: :D .
En kanna noista kiloista kuitenkaan sen kummempaa huolta, luotan siihe että lähtevät kyllä kunhan tää ruoan pupeltaminen ei jatku ;) .

Uimisesta Ainakin vatsakasilmanvauvaa on käynyt järvessä uimassa. Onko mitään rajaa lämpötilan suhteen millon saa mennä? Itseä houkuttaisi kovasti, mut mul on joku käsitys et veden pitää olla aika lämmintä ennen. Pitäneeköhän paikkansa?

Mulla on ollu nyt lähiaikoina aika hyvä olo. Pientä turvotusta alkaa olla, ja helle vei voimia aika tehokkaasti. Päikkäreitä tuli nukuttua. Huomenna olis neuvola, kiva kuulla missä mennään =) .

Mut nyt sen teen pariin!

Odotan & Emppu 30+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tridian:
Ai fb:ssäkin on ryhmä? Mitenköhän sen sieltä löytäs?

A + M 33+1
Löytyy kun haet "Heinäkuiset 2010" hakusanalla. Sillä löytyy kaksi ryhmää ja meidän on se, jossa ei ole kuvaa. Ja siinä taitaa ollakin teksti, että ryhmä on 2+ sivustolta tutuksi tulleille. Eli sinne vaan mukaan! :)
 
SMSM, Kiitos! Nyt mä voin vähän huokaista. Onhan sillä ihan reilusti aikaa kääntyä oikein päin.

Odotan, Mä ainakin juttelin neuvolassa tuosta uimisesta-ei siihen mitään lämpötiloja annettu. Supistelee kyllä herkemmin, jos vesi on hirmu viileää/kylmää. Muutenkaan ei pitäisi uida, jos on ennenaikaisia supistuksia, paikat jo auenneet, limatulppa irronnut, tulehdus jne. Ei kuitenkaan edes tee mieli syöksyä "suin päin" veteen tällä vatsalla, vaan silleen kevyesti liu´un uimaan :) Enkä halua uida syvälle vaan polskin mielummin varmuuden vuoksi rannan suuntaisesti. Ihana pirteä olo jokaisen uintireissun jälkeen-voin vaan suositella :) !

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 31+0
 
Oi kun pääsiskin uimaan. No ehkäpä sitten loppukesästä.

Vauvan pää ei ole vielä kiinnittynyt, sitä tässä odottelen. Sattuu niin maan penteleesti, kun vauva pyörittää päätään. Vois jo kyl jämähtää sinne lähtökuoppiinsa. Turvotus on hieman hellittänyt kun säät viileni, ihmeen hyvin tarkenen kuitenkin vaikka olen aikamoinen vilukissa.

Sairaalakassia pakkailin, kun lähtö voi periaatteessa tulla päivänä minä hyvänsä. Pari viikkoa vielä täysiaikaisuuteen. Mitähän ihmettä sinne kassiin vielä tarvis? Hygieniavälineet, siteitä, liivinsuojia, puhtaat vaatteet. Vauvan kassin laitan erikseen, mies tuo sen sitten kun tulevat meitä hakemaan. Ihana suunnitella jo näitä juttuja. Täytyy varmaan ostaa sinne omaan kassiin vielä jotain herkkuja :p

Supistukset on jo välillä aika napakoita. Tänään nappasin yhden laatikon ohimennessä kainaloon, niin sain kyllä puuskuttaa ja voivotella aika kauan. Pitäs vaan olla ja odottaa palvelua. Yöllä ei onneksi supistele, oonkin nukkunu muutaman yön tosi hyvin.

Elokuisissakin oli jo yksi vauva nähnyt päivänvalon. Kausasta ei ole tosiaan kuulunut mitään, toivottavasti kaikki on pienellä hyvin.

omenaruusu 34+3 vatsanympärys tasan 1 metri :eek:
 
Heippa!

Vihdoin ja viimein tännekin sade tuli, tosin kohta on jo rapakot kuivuneet, mutta vihertää taas kummasti :) kun ei oo oikein edes koko keväänä satanut sen jälkeen kun enimmät lumet sulivat pois.

Minulla oli masunympärys pari päivää sitten 113cm, ja varmasti näyttää vielä isommalta, kun olen tosi lyhyt, 153,5cm mitattiin kun esikoista aloin odottamaan vuonna 2002. Huomenna onkin neuvola,kuinkahan korkeella taas sf-mitta huitelee.. viimeks pari viikoa sitten oli 31cm. Seuraava käynti onkin vissiin lääkärillä, kun nyt tuli jo 34 viikkoa täyteen. Tosi nopeaan nää viikot menee.. vajaa viikko ja alkaa äitiysloma. tosin eipä se mitään juuri muuta, kun oon ollut työttömänä. Eipä tarvi hakemusta rustata liittoon.

Perjantaina oli 3vuotiaan kevätkirkko, ja 2.6. on eskarilaisen ja koululaisen kevätjuhla koululla. Täällä alkaa 5.6. kesäloma lapsilla, pari viikkoa ois vielä koulua. Eskarilainen kävi jo viime ti kevätretkellä hoplopissa ja ykkösluokkalainen menee ens pe kanssa ouluun kevätretkelle, käyvät mm. Ainolan puistossa, koiramäki näyttelyssä sekä Vauhtipuistossa. Kerhon kevätretki ois huomenna Ranuan eläinpuistoon,mutta ei tän mahan kanssa jaksa moiseen lähteä, täältä kun on sinne n. 3h ajomatka yhteen suuntaan ja kävelyt siellä siihen päälle.

tintti ja veikko rv34+0
 
Tää päivä on mennyt vaan oleillen miehen kanssa ja se jos joku on ollut ihanaa pitkästä aikaa! :heart: Mä tein jauhelihapihvejä ja lohkoperunoita ite ruuaks ja tiskasin. Mies puolestaan imuroi ja kasasi pinnasängyn Pippurille<3
Hetki sitten tunsin että kappas, Pippurilla oli hikka..:D Luulin jo ettei tääl tuu olemaan hikkaa ollenkaan ku monet muut puhunu vauvan hikasta jo useita viikkoja taakse päin..:D

Ens viikolla pitää käydä ostamassa patja pinnikseen ja sit on kaikki valmiina.:) Lukuun ottamatta sitä että mulla ei ole imetysliivejä edelleenkään.. Ihan jees koska jo nyt nää Hkupin liivit tuntuu ehkä vähän nipinnapin sopivilta...:S Alkaa tuntuu siltä että ku lapsi syntyy ni mulla on varmaan jotku J-kupin tissit ja imetyksen jälkeen ku kaikki niihin varastoitunut rasva on käytetty tulee tilalle lanteille asti riippuvat nahkapussukat.. :xmas:

Millanen & Pippuri 30+3
 
Millanen otti esiin tuon imetysliiviasian. Mullakaan ei sellasia vielä ole, ja kauhulla olen miettinyt, että varmaan pitäis mennä hankkimaan. Inhoan rintsikkaostoksia muutenkin ihan tarpeeksi. Onks noiden ostamisessa jotain hyviä nyrkkisääntöjä? Jotain toimivia ja toimimattomampia systeemejä, ja pitääkö niihin ottaa vähän niinkuin kasvuvaraa?

Tsemppiä Millanen noiden kuppikokojen kanssa!

En tiedä kuinka paljon olette jo nimiasioista täällä keskutelleet, mutta onko monella jo nimi tiedossa? Me ollaan mietitty niitä vaikka kuinka ja musta tuntuu, ettei pojille ole olemassakaan sellaista nimeä, joka meitä molempia mielyttäis. Tulee stressi pian toisen nimettömyydestä.

Saga 34+1
 
Supistuksista ja sairaslomasta Niin ketäs täällä onkaan niitä, jotka ovat joutuneet sairaslomalle tai täyslepoon supistusten tai muun ennenaikaisuuden riskin vuoksi? Itse jouduin nyt loppuraskaudeksi lepoon kun kivuliaat supistukset tulivat toissa viikolla niin ärhäkkänä, että jouduttiin niitä sairaalassa useilla lääkkeillä himmailemaan. Nyt jo olen kotona, mutta liikkumiskiellossa (vessassa ja suihkussa käynti ok, kaikki muu liikuskelu kielletty). Joudun syömään myös supistuksen estolääkitystä. Muilla sama tilanne?

Kohdunsuun ja -kaulan tilanne minulla kuitenkin suht hyvä. Kivuliaat supparit kyllä kypsytteli paikkoja, mutta ei "liikaa". Tilanne kuitenkin oli sen verran paha että nyt tosiaan pitää tabletteja popsia rv 34 asti, mikä harmittaa tietenkin aika paljon...

 
Heissan kaikille, tekstiä taas tullut ihan julmetusti :LOL:

Meillä oli eilen synnytysvalmennus, siinä ei nyt hirveesti mitään uutta miule tullut kun juuri koulussa käytiin samaisia asioita..ainoa vähän sairaalan käytänteitä siinä kuuli. Puuduttavat kaksi tuntia oli, mutta silleen ihan hyödyllinen kummiskin.. Meille sanottiin, että soittaminen synnyttmään tulleesa on toisaalta ihan turhaa, mut saa toki soittaa jos parempi mieli siitä tulee :D

Samalla käytiin myös yö viettämässä siellä kylpylässä. Hauskaa oli kun sai miehen kanssa ihan rauhassa olla kahestaan, oli hyvää ruokaa ja uimassakin käytiin siellä kylpyläosastolla. Kävellessä tuli kyllä supistuksia ihan kiitettävästi ja olo oli mitä ilkein, mutta ne meni onneksi levolla ohitse sitten...Hirvittävän vähän on kyllä taas tämä meidän juniori liikuskellut, mutta josko se nyt iltaa myöten innostuis ku vähän rauhottuu.
Yöllä nukkuessa rupeaa täälläkin menemään lonkat kipeiksi ja jostain syystä polvet myös..ihan ihmeellistä :ashamed:

Kummilasten synttäreillä kätiin myös, miehen kummilapsi täytti 5v ja miun 1v (samalla myös kummitytön kaksoissisko täytti sen 1v) ja varsin hurmaavia olivat kaikki lapsoset..aina siihen rajaan asti ku tuli hirmunen iltapäiväväsy ja kaikki vain kiukkusi, mukaan lukien lapsien äiti, joka kävi vähän ylikierroksilla :LOL:

Nyt sitten jos keskittyis vain tähän olemiseen ja tavaroiden järjestämiseen, loppujen juttujen ostamiseen ja pyykkäämiseen...Siinäpä miule tekemistä seuraaviksi kuukausiksi..muuta ei hirveemmin ohjelmassa olekkaan..paitsi yhdet valmistujaiset...
Meiltä siis vielä puuttuu lipasto vaatteille, petivaatteita, vaippoja, harsoja, imetysliivejä ja liivinsuojia...ja jah...siinä ne ostettavat nyt taisi olla ja sitten pitäs sitä sairaalakassia käydä miettimään ihan urakalla...eihän sitä ikuna tiijä millon se lähtö tästä tulee...voi tulla kiire vielä..niin ja se pinniksen hiominen on vielä PAHASTI kesken...

Nyt tuli kyllä omaa napaa ihan urakalla..huomenna jos yrittäsin kommentoida vähän muidenkin juttuja, nyt on vähän väsy ettei jaksa keksittyä

Sateista sunnuntai-illan jatkoa kaikille =)

Rae ja Nyytti 31+3
 
En tiedä, että muistaako mua enää ketään, kun en ole pitkään, pitkään aikaan käynyt kirjoittelemassa.

Mutta. Nyt olisi tarkoitus taas aktivoitua tännekin palstalle! =)

Täällä kaksosraskaus siis menossa viikolla 34+2 ja kivan kokoinen massu tossa edessä pömpöttää. :D Sf mitta viime neuvolakäynnillä muutama viikko sitten 38cm :LOL: ja vatsanympärys sellaiset 108cm... =) Painoarviot näillä murusilla viimeviikolla 2030 ja 2105g. Vielä jos muutaman viikon jaksais masua kasvatella, niin hyvä. Mutta voiton puolella ehdottomasti ollaan jo.

Kommentoin teidän juttuja sitten enemmän, kun saan taas keskustelusta kiinni! :wave:
 

Yhteistyössä