Alkuperäinen kirjoittaja Zeenah:
joo, mun mielestä on kyllä jännä juttu, että järjestävät päivällä noita valmennuksia, kun ihmisethän ovat pääsääntöisesti töissä. Tosin itsellä on kyllä jo mammaloma tuolloin menossa, että ovatkohan sitten katsoneet sen mukaan, että osallistujat ovat jo äitiyslimalla ja ehtivät aiemminkin. En tiedä. Eikä ne nyt keskellä päivää ole, mutta olikohan klo 15 ja yks ehkä jo klo 14, mutta melko aikasten joutuu töistä lähteen, kun ainakin tuntia aiemmin joutuu töistä lähteen, kun ei ole työpaikka ihan vieressä. Muutenkin minusta on nuo valmennukset melko myöhään jätetty, kun eka tosiaan rv 35 ja kaks seuraavaa vasta rv 37. Tosin en niiltä mitään mahdotonta antia odota muutenkaan, mutta samapa ne on käydä kuuntelemassa
oli siellä muistaakseni ainakin ekalla kerralla jokun OYS:n kätilö vastailemassa kysymyksiin...niin ja se kuuluisa synnytysvideo vuodelta X!!
Meillä oli sillon aikoinaan synnytysvalmennukset joskus elo-syyskuussa, jolloin itekin olin vielä töissä, la oli sillon marraskuun lopulla. Joten, jos olis päivällä ollu valmennukset, ois jouduttu kumpikin oleen töistä pois joka viikko, kun muistaakseni valmennuskertoja oli 6 ja ne oli kerran viikossa. Olihan siinä meidän ryhmässä varmaan sellasiakin, jotka oli jo äitiyslomalla - ryhmä kun oli koottu syyskuun lopulla - joulukuulla la olevista.
Kotimaisia mansikoita odotellaan täälläkin ja varsinkin oman mansikkamaan tuotoksia - toistaiseksi ei ole vielä kukkia näkynyt mansikkamaalla, mutta vastahan nuo lähti viimeiset lumetkin.. Toivottavasti ei tulevat kylmät säät vie mansikkasatoa... Ulkomaisia mansikoita oon joskus ostanut, mutta ne oli pettymys - kooltaan valtavan isoja, mutta eivät maistu kuin vedelle
.
maamin82:
Minä kans ihmettelin, et miten ne uimakoulupaikat meni niin nopeesti, niitä oli kuitenkin useampi 10 lapsen ryhmä kesäkuussakin... Ja kun heti yritin klo 8 ilmoittautua sinne, kun ilmoittautuminen alkoi, mut kun ei päässy edes ilmoittautumiseen asti - oli linjat ihan tukossa. Mutta saatiin kuitenki nyt lapset uimakouluun se on pääasia.
perhekerhossa oltiin pikkumiehen kanssa
Kesäksi jää tauolle ja elokuussa sitten jatketaan! Kivaa oli, näki taas muitakin mammoja ja mukavat yhteiset laululeikkihetket olivat pojan mieleen! Mukavaa vaihtelua arkeen!
Meillä on kans tarkotus syksyllä taas ruveta käymään perhekerhossa, siellä on tosi mukava tavata muita äitejä ja tyttö saa leikkiä, kun otan tytön pois päivähoidosta äitiyslomani ajaksi ja poikahan alottaa syksyllä koulun. Ilmoitin tytön myös srk:n kerhoon, jossa on 2 h elokuulta alkaen kerran viikossa - siellä ei siis tarvi itse olla mukana vaan ovat hoitajien kanssa, paitsi ekalla kerralla on vanhempi mukana. Sit nyt kesällä täällä srk järjestää kesäkuun toiselta viikolta juhannukseen asti lapsille kesäkerhotoimintaa. Lapsen voi viedä 3 h:ksi eväiden kanssa kesäkerhoon ma-pe ajalla 9-15. Sinne ei tarvi ilmoittautua etukäteen ja voi viedä lapsen eri päivinä eri aikoihin - viedessä ilmoittaa lapsen ja menee sit 3 h jälkeen hakeen. Saa ite vähä omaa aikaa ja lapset leikkiä toisten lasten kanssa, meillä kun täällä korvessa ei oikein naapurissa lapsille kavereita ole. Aina pitää kuljettaa kavereiden luo tai kutsua kavereita kylään... niin arvelin viedä molemmat lapset ainaki joinain päivinä leikkiin.
Viikon päästä saadaan miehen kans viikon ajan laatuaikaa kahdestaan :heart: , lapset lähtee viikon päästä viikoksi mummolaan (anoppilaan) 200 km päähän. Tiedän jo etukäteen, että kiva lomaviikko lapsilla tulee olemaan mummolassa, kun olivat siellä viime kesänäkin viikon ja tykkäsivät hirveesti olla mummolassa. Mummo ja pappa ovat kyllä jo kohtuu iäkkäitä (mummo täyttää tänä vuonna 70 v. ja pappa 72 v.), mutta haluavat silti ottaa lapsenlapset mummolaan. Senkin tiedän jo etukäteen, et ikävä meille tulee miehen kans lapsia, mutta hyvä välillä olla ihan kahdestaankin - harvoin kun ollaan ilman lapsia. Ja puhelimella soitellaan kuitenki joka päivä lapsille ja mummolle/papalle.
Vauvauinti Kuinka moni aikoo käydä vauvan kans vauvauinnissa? Meillä on käyty molempien lasten kans aikaisemmin ja tarkoitus on Hippukin ilmoittaa elokuussa vauvauintiin, kun ilmoittautuminen alkaa. Eihän me vauvauintia pystytä aloittamaan vasta kun joskus syksyllä, kun vauvan pitää olla vähintään 3 kk vanha ja painaa 5 kg jne. Mutta jos ryhmään päästään, niin aloitetaan sitten syksyllä, ilmoittautua pitää kuitenkin elokuussa. Täällä ainakin on kova tunku vauvauinteihin, et toivossa on hyvä elää, et saadaan paikka vauvauintiin
.
Pai80 Hyvähän se on, että seurataan verenpaineita. Aika hurjat alapaine-lukemat alkaa sulla olla. Mut toivotaan parasta ja otahan levon kannalta :hug: .
Perustetaan vain laihdutusryhmä sitten joskus syksyllä
, ilmoittaudun mukaan. Mulla lähtöpaino oli 64,5 kg ja nyt on jo yli 80 kg ja toivon tosiaan ettei menis yli 90 kg rikki - sekin on mahdollista, kun vielä on aikaa laskettuun aikaan. Mutta aikasemminkin olen saanut raskauksissa n. 20 kg ja ne on kyllä lähteneet synnytyksessä suurin osa ja imetyksellä aikalailla loput. Ilmeisesti mulla on niin rasvasta maitoa, kun ei meinannu maitotahrat paidastakaan lähtä (lähti vasta fairyllä ) ja vauvat on olleet kovia äidinmaidonjuojia... on siinä rasvat samalla lähteneet
imetyksen lomassa. Toivottavasti lähtis nytkin tai sit on kova hiihtokuuri ens kautena edessä... tulis vaan paremmat hiihtokelit kuin tänä kautena oli.
Onko täällä muuten ketään, kenellä ois hehkee olotila ja tuntis ittensä jotenkin viehättäväks ? Ja ku kattoo peiliin tulis fiilis et on jotenkin säteilevä
?
Eipä tässä järin viehättävä olo ole enää... kasvot on kyllä ok, mutta siitä alaspäin ei - on sellanen norsuankkamainen olo danan nimitystä lainaten. Siis todellakin ei ole hehkee olo... jalatkin on kuin kaksi puu pölkkyä... sen verta turvonneet ovat... Mut onneksi tää on ohimenevä olotila - lohduttaudutaan sillä :hug: .
dana88:
Täälläkään ei tunneta oloa hehkeäksi: naama kukkii kuin kesäketo ja turvotukset on tehnyt kropasta täyden pallon, pätkä kun oon niin pieninkin painon lisäys kyll näkyy....
Pyörtyileekö muut? oon viime aikoina pyörtynyt pari kertaa, viimeks tunti sitten. Kuulemma johtuu matalasta hb:stä. Viime mittauksessa oli 105 (alussa 146). Oon nyt pari viikkoa syönyt herkän vatsan rautavalmistetta, mutta ei tunnu tehoa olevan. Vois kokeilla sitä OBSIDAN FE++, sehän on ilmeisesti aika tehokas.
Mullakin hb laski 139:stä 114:sta ja neuvolan täti kehotti alkaan syömään rautaa. Retaferia olen nyt syönyt, mutta pyörtyilyä tai edes huimausta ei ole ollut.
Tervetuloa joukkoon
vanilja76
Pai80
Tuosta kutinasta on pitänyt kysyä. Mistä sen tietää et se on poikkeavaa ? Onks se jotenkin 24/7 ja ihan jatkuvaa vai vaan välillä ?
Mulla oli jonkun verran kutinaa käsissä ja jaloissa esikoista oottaessa - ei siis kokoajan ja mut kans määrättiin sillon labrakokeisiin. Niissä ei onneksi ollut mitään ja sitä ei sen jälkeen millään lailla seurattu. Mut jos kutina olis lisääntynyt tai jatkunut tms. ehkä sit ois enemmän ruvettu seuraan.
Huomenna ois miehellä Terwakymppi juostavana ja lapset menee minimaratonille. Minä taidan olla sujuvasti vain huoltojoukoissa - vois olla aika koominen näky jos yrittäsin edes lasten rinnalla juosta
.
Meillä on auto jo jonkun aikaa ilmotellut, et pitäs huoltoaikaa varata... viime keskiviikkona rupes sit jotain muutaki vikaa valittaan. No ei ku varaan aikaa tänään korjaamolle. Ajan sain maanantaille ja auto pitää viedä sinne koko päiväksi. Sovin, et vien auton heti ku oon vieny lapset hoitoon. Aattelin pyöräillä sieltä pois ja ku katoin sääennustetta maanantaille niin näytti lupaavan ihan kivasti vesisateita :kieh: , et kiva kiva... Pitää nyt sit kattoo polkasenko pyörällä sieltä kotia vai tuunko linkalla ja onko siinä lähellä ees pysäkki voi perrrr...le
SMSM ja Hippu rv 32+4 kai - oon jo aikaa sitte pudonnu kärryiltä mikä raskausviikko millonkin on (jos en tarkasta neuvolakortista). Raskausdementia on iskenyt tännekin.
Nii ja tosta raskausdementiasta varoitan jo etukäteen... ens talvena ku lähette johonki autolla, muistakaa ottaa roikka irti... montakohan kertaa äippälomalla oon lähteny autolla roikka perässä
Oiskohan meikäläisen parempi käyttää ens talvena webastoa auton lämmitykseen,... en ainakaan säre roikkia ja ajastinta enää... Toisaalta sit voi olla akku tyhjä, kun tulee niin lyhyitä ajomatkoja
. Kumpi sitten on parempi vaihtoehto how knows?