Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Star Onpa kiva kuulla sinusta, kyllä minä ainakin muistan sinut vielä. Olen vähän kaipaillutkin sinua ja sussua tänne. Mukava kuulla teidänkin kaksosodotuksista. Minun piti äsken kaivaa mittanauha esiin ja mitata masun ympärys nyt kun sain vähän vertailupohjaa. Oli vain 119 cm :LOL: Hassua, etten edes tunne itseäni kauhean suureksi vaikka mitä ilmeisemmin olen sitä. Minulla on keskiviikkona äitipoli ja sit saan taas painoarvioita. Viimeksi melkein neljä viikkoa sit olivat n. 1,5kg molemmat.

Meillä on takana mökkiviikonloppu. Matkaa mökille on reilu 100 km ja pe-la yö meni ihan pyöriessä, kun alavatsaan sattu niin kovasti, ei taida tykätä enää autossa istumisesta. Lauantaina ei sit enää ollut vaivoja ja sain tehtyä VÄHÄN pihatöitä. Mitenhän ensi yö taas menee. Ajattelin ottaa kuuman suihkun vielä ennen nukkumaanmenoa, jospa se auttais.

Huomenna suuntaan liiviostoksille. Huoh. Mistähän niitä löytyy.
 
Tekstiä tulee niin paljon, ettei luettuaan enää muista mitä piti kommentoida. :ashamed: Vissiin sitä raskausdementiaa.. ;)
Uimisesta, olen käynyt uimassa lammessa jonne vesi on pohjavettä. KYLMÄÄ! SAIRAAN KYLMÄÄ! Mutta tekee tosi hyvän olon, vaikka kylmä vesi niitä suppareita voisi aihettaa niin ei mulla onneksi. Niiden suppareihen takihan olen jo 7 viikkoa saikulla ollut ja saikku jatkuu äippälomaan asti. Oli muuten aika villiä, vasta tämä toinen neuvolalääkäri joka loppusaikun kirjoitti sanoi että tosi runsas veden juonti voi auttaa niihin suppareihin ja se kyllä auttoi! Olis ollut ihana tietää kyllä jo aikasemminkin asia.. :ashamed: Luonnonvesissä uimisesta kysyin terkkarilta niin sanoi, että jos ihan puhdasta vettä on paikassa jossa uin ei mitään tulehdusriskiä ole.
Imetysliiveistä, jossakin ohjelmassa sanottiin, että kaarituelliset olis huonoja kun voi painaa ja estää jotenki sitä maidontuloa (?) muistanko väärin?? Noh, olen kuitenkin hankkinut todella edullisesti huuto.netistä hyvin vähän käytettyjä, joitain ei ollenkaan. Ensin mietin että onko liivien osto käytettynä vähän jo ällöä, mutta tosi moni myy liivejä jotka on tullut ostettua väärää kokoa. (pikkuhousuja en sentäs menis ostamaan käytettynä) Eri kokoisia ja eri mallisia, sittenhän sen vasta tietää mikä koko on ok kun vauveli syntynyt ja rinnat posahtanut täyteen maitoa.
Joko teillä kaikilla on sairaalakassi pakattuna? Tuttavat kyselevät ja paniikki iskee :( emmä vielä osaa tietää mitä pakkais, mistä tiiän mitä haluan pitää päälläni juuri silloin?
Maksaläiskiä? Pelottavasti näyttää siltä, että ylähuulen päälle on sellainen ilmaantunut vaikka ihan varjossa pysytellyt :headwall:
Raskausarpia ei ole onneksi ilmaantunut... Olen kyllä sivellyt masua päivittäin kookosöljyllä. Voi olla että tämä neiti ei voi sietää kookosta koko ikänä tämän seurauksena. :D
Rauta-arvoja olen koittanut nostella Floravital rautavalmisteella, nyt oli tippunut 108, tuplasin annostuksen ja olen alkanut ottaa yötä vasten ettei vain syömäni ruoka heikennä vaikutusta.
Maito ja tee ainakin heikentää sitä ja ennen otin aina aamupalaa ennen jonka jälkeen join maitoa ja teetä :( tyhmä minä. En ollut tajunnut että varoaika olisi 2-3h ainakin terkkarin mukaan..
Pitäs pikkuhiljaa olla pikkuselle kaikki tarvittavat valmiina, juuri tilasin sitterin, hoitoalustan pöydälle ja leikkimaton... Kuitenki sitten jotain tosi oleellista puuttuu :headwall: ja kaikkea ei niin tärkeää on tullut hommattua. Eihän sitä voi tietää ihan kaikkea kun esikoista odottaa.
Välillä tuntuu niin uskomattomalta, että edes odotan ja kaikki on totta!! MINUSTA TULEE ÄITI! :heart: hui!

 
Huomenia!

Mä en koe,että mulla ois iso maha.. tää maha on melkeinpä tällänen ollu 20.viikolta asti. nyt on vaan kovempi, vissiin täynnä vauvaa :) nyt olo on paljo parempi kun esim. 24.viikolla, jolloin piti ulos laittaa paljo vaatetta, toppiksia, ei niissä ei enää taipunu hyvin. Nyt on kiva kun saa voi vähemmillä vaatteilla lähteä ulos. Mulla myös iskiasvaiva on hävinnyt, enää on vain nuo jalat väliin riesana, kun niihin sattuu, jos istuu tai makoilee päivällä liian pitkiä pätkiä. yks yö veti suonella toista jalkaa, niin sen jälkeen jalat on olleet kipeitä.

mä muistan ainakin starin,kiva sut saada takasin.

10 aikaan ois neuvola. :)

tintti ja poitsu rv34+1
 
Täällä on jopa pesty kaikki vaatteet, lakanat ja harsot, harsoja on 11 kpl, luulisi riittävän??
Lipastokin löytyi vaatteille ja se on nyt kasattu ja paikallaan, samoin kuin pinnasänky :) Että alkaa jo näyttää hyvältä ja pikkuhiljaa tuntua että meille tosiaan tulee se vauva :)

Selvis viime viikolla et miehellä onki sit loma 12.7-2.9. pitämättömien pekkasten takia+kahen viikon isyysloman takia, minkä pitää suoraan putkeen kesäloman jälkeen. Keretään sit rauhassa tutustuu pikkuseen :heart:

Minä en näköjään pysty enää tekemään mitään raskaampaa, lauantaina vedin miehen siskon tyttöö leikkitraktorissa ja vähän käveleksi ym. ja tuli semmonen tosi inhottava et tuntuu kun repeis maha tuosta ylhäältä.
Eilen sitten nostin miehen apuna tuon pinnasängyn paikalleen ja siirrettiin omaa sänkyä ja siitä tuliki sit aikasta kipeitä supistuksia selässä+tuossa ylhäällä mahassa.

Ei saanu paljo viime yönä taas nukuttua kun toisella kylellä nenä oli niin tukossa, selällään tuntu et maha repee ja toisella kylellä ollessa puutu paikat.

Onneks on neuvolalääkäri taas keskiviikkona kun on vähän menkkamaisesti nyt aamullaki vielä mahaan koskenu, niin näkee sit mikä on taas tilanne.

Ei ois kellään tarvetta turvakaukalolle?
Ostettiin kavereilta kahdella lapsella ollut kaukalo ja nyt saatiinki viikonloppuna vähän uudempi kaukalo ilmaseksi, eli myytäs edullisesti tuo eka pois!

Nyt jos siirtys sohvanpohjalle :)

Laura ja vauveli rv 31+4
 
Vyötärönympärysgalluppi - mulla on 95cm navan kohdalta. Mutta mun maha onkin valahtanut tuonne lantioon jo. :kieh: Kunhan ei nyt vielä kiinnittyis vauva kuitenkaan, niin kaikki ok.

Sairaalakassi ei ole pakattuna meillä vielä. Eilen itse asiassa puhuttiin asiasta ekan kerran ja hylättiin koko ajatus vielä hetkeksi. Eihän meillä vielä PIIIITKÄÄÄÄN aikaan tule lähtöä sairaalaan. ;) Katsottiin muuten eilen töllöstä Vauva tulossa ja miehellekin tuli siitä pienimuotoinen synnytyspelko. :D

Maksaläiskien pelossa oon mäkin pysytellyt varjossa. Kasvoihin ei näyttäis tulleen mitään, mutta maaliskuisen Miamin reissun jäljiltä on ihan pieniä läiskiä kämmenselässä ja rinnassa. Kaipa nekin vaalenee?

Kiva tosiaan lukea Starin kuulumisia - hyvä, että molemmat vauvat on vielä tukevasti mukana. :)

Mä istun täällä töissä vaihteeksi ja olen tälle aamulle joutunut selittelemään vointiani jo varmaan 20 eri ihmiselle. "Juu, ihan hyvin kiitos. Ei mitään vakavaa joo ei... Juuuu, kyllä varmaan sinnittelen vielä kaks viikkoa". Vaikka totuuden nimissä luulen, etten selviä kahta viikkoa töissä enää millään. :eek:

 
Kiva, että ees joku muistaa mut vielä täällä! =)

Liplatus: Wau, sulla on mielettömän hyvänkokoinen masu! :heart: ja monella muullakin on kunnolliset vauvamasut :heart: En mäkään oo sitä mieltä, että mulla kauhean iso masu on. Mutta kyllä nuo mitat kertovat, että edellisiin raskauksiin verrattuna tämä maha vaan kertakaikkiaan on jo iso. Pakko kait se on sitten uskoa! :D

Liiviostoksilla minäkin käväisin viimeviikolla. Kolmet uudet liivit tuli hankittua ja olipas hyvä, että nappasin myyjän hihasta kiinni. Sokoksella kävin. Ja olin niin tyytyväinen, että sain kerrankin oikean kokoiset liivit (edes hetkeksi). :D En tiedä, miten onki ollut niin vääränkokoiset liivit mulla ennen, mutta kyllä nyt meikäläisellä on jopa tissit, kun liivitkin ovat oikenlaiset. Suosittelen kaikille käyttämään myyjän ammattitaitoa liivikaupoilla hyödykseen. He tuntevat merkkien kokoluokitukset yms. ja kuinka kiva on sovituskopissa olla, kun myyjä kantaa vaihtoliivejä luoksesi ja puetpa yllesi mitkä liivit tahansa, kaikki istuvat. Näin ainakin mulle kävi. :LOL: Yhdet imetysliivit ostin myös. Sellaiset kaarituelliset, jotka tukivat erittäin hyvin, mut joissa on myös varaa kuppikoon vielä kasvaa (tälläiset mustana: http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4198/rp ) Ajattelin, että niillä pääsen alkuun ja tosiaan toiset ilman kaaritukia olevat, semmonen toppimalli on jo olemassa edellisten ajoilta: http://www.babyidea.fi/imetys/carriwell/dropcup.html jotka ajattelin myös pakata sairaalakassiin mukaan.

Dalailama: Mulla ei vielä ole sairaalakassi pakattuna, mutta osa sinne tulevista tavaroista on mietittynä kuitenkin. Mulla on yleensä ollut ihan turhan paljon kamaa mukana. Ja tällä hetkellä mun lista on tälläinen:

-Shampoo/hoitoaine (sellainen 2 in 1)
-Suihkusaippua
-Deodorantti
-Hammasharja+tahna
-Imetysliivit
-Liivisuojia
-Kotiutumisvaatteet (ei hajuakaan vielä mitkä)
-Perus side myös kotiinlähtöä varten, ettei tarvii sairaalan "vaipoissa" lähteä
-Puhelin+laturi
-Kamera+laturi
-Perus meikit, jos haluaa laittaa, kun kotio lähtee (muuten ei kyllä sairaalassa tullut meikattua)

Tsemppiä pauliina82 neuvolaan, vaikkakin siellä varmasti kaikki kunnossa! =)

Laura-vm86: kyllä tuon harsomäärän luulis riittävän. Meille tulossa kaksi ja mä oon hannkinut n.8 harsoa. :D Niitä kyllä kuluukin, muttei tarvi sunkaan olla sitten koko ajan pesemässä. Katotaan kuinka mun käy. Ihanaa, että siellä alkaa paikat olemaan kunnossa vauvaa varten. Koita ottaa rauhallisesti oman voinnin mukaan, että pikkuinen pysyis vielä masussa kasvamassa jonkin aikaa. =)
 
Huomenta!

Muffin mulla kans oli pitkään käytössä tukisukat mut luovuin kuumilla keleillä niiden käytöstä, saa nähdä miten käy täytyykö palata taas niiden käyttöön.
Mattila Hb:sta, rauta ei välttämättä auta, ongelma voi olla proteiineissa jotka koostuu aminohapoista eli liha(proteiini),kala(proteiini), kasvikset (c-vitamiini), vesi(parantaa imeytymistä) Kannattaa syödä jotakin monivitamiinivalmistetta missä on mm. kuparia kunhan tarkistaa että a-vitamiini valmisteessa on beetakaroteenista lähtöisin, c-vitamiiniahan voi syödä vaikka kuinka paljon, sillä se on vesiliukoinen ja tulee virtsan mukana pois!
Liplatus Mulla on sama homma, painoa on tullut 58,9 kg:sta 70,1 kg eli 11,2 kg ja normaalipainoiselle pitäisikin tulla vähintään 11,3 kg, olen tyytyväinen painon nousuun koska olen syönyt terveellisesti ja tietty herkutellutkin välillä, on tärkeää että omassa kehossa riittää ravintoaineita kun lapsi ottaa kuitenkin tarvitsemansa :)

Saatiin miehen kanssa hoitopöytä valmiiksi ja siitä tuli aivan ihana!!! Sitten sain päähäni tapetoida makkarin sängynpääty seinän ja kaikesta pessimistisyydestä ja valituksesta huolimatta lopputulos oli loistava( Mies parka, onneks olen jo oppinut selittämään valittamiseni ohessa hänelle et vika ei ole hänessä vaan minussa, itse mies on aina niin positiivinen kaikesta mun valituksesta huolimatta, moni ois jo lyönyt hanskat tiskiin!) :x
Vielä olis pinnasängyn entisöinti jäljellä ja sen jälkeen en nakita miehelle enää mitään hommia, vaan keksin itselleni hommia! Ajattelin et vaikka en olekaan mikään ompelu-ihme niin kun äippäloma alkaa 3 vko:n päästä niin tekisin meidän sängynpäätyyn sellaiset selkänojatyynyt.
Ikea aukeaa tällä viikolla tampereelle, jee! Sinne sitten taas ostoksille!!! Eilen raahasin anoppilasta vaunut,sitterin ja kaukalon ja pesin niiden pehmusteet, anoppi sai hoitoonsa muutaman huonekalun taas :LOL:

Aamulla oli ihanan raikas ilma kävellä töihin, vaikka sormet tykkäskin taas kyttyrää kylmästä, ois melki tarvinnut olla hanskat. Tänään olis neuvolassa valmennus 2/3 aiheena loppuraskaus ja isille on isätunti :heart:

Hyvää alkanutta viikkoa jälleen kaikille!
Ja tervetuloa uudet!

Fiinukka ja käpy 31+3
 
Heipsis tänne ja mukavaa viikkoa kaikille! :)

Uiminen: Mä tykkään tosi paljon uida etenki järvessä, nyt en saa veteen menne ennenku kohdunsuun tilanne on tsekattu. Eipä olis uikkareitakaan tällä hetkellä, toivon niin ettei jälkivuoto kestäis kovin pitkää nii vois loppukesästä ehkä päästä hiukka uimaa vielä. Uimahalli uinti on musta vähän tylsää, samaa rataa vaan ees taas, plää..

Sairaalakassi
: Mies otti sen eilen puheeksi, että ootko kassia vielä pakannu. Rupesin miettimään, että tosiaan en ole ja laskettuun aikaa on reilu kuukausi aikaa. Ehkä sitä vois pikku hiljaa ruveta vähän kasaamaan tai ainaki tehdä listan mitä ottaa mukaa, jos tuleeki äkkilähtö.

Sitteri: Sitäkin eilen pohdittii että tarvitaako ja tultii tulokseen, että hankitaa jos alkaa tuntua siltä, että ois hyvä, mutta ei nyt ennen syntymää osteta. Lattialle aattelin ommella jonkun kivan tilkkupeiton, jolla vauva voi sitten köllöttää :) Pääsen testaa siis ompelukonetta, jes!

Star86 kyllä mäkin sut muistan ja oon miettinytkin, että mitähän kuuluu sinne suuntaan :) Kiva kuulla kuulumisia!

Imetysliivit: Mulla on yhdet anttilasta ostetut, muistin et ois ollu anita merkkiset, mut kissanviikset, nää onki naturat :D Ihan ok päällä, mutta haluaisin kyllä jotkut oikeesti hyvät liivit. Mulla kuppikoko on normisti d-dd ja nyt vielä isompi niin ois kiva, että ois tukea kunnolla. Ympärys onki sitte vaan 65-70, että kokoja on välillä hankala löytää. Ja kamalaa maksaa liiveistä niin monta kymppiä vaikka toki laatu maksaa.

Oma koko: Mä oikeesti aikalailla järkytyin kun näin itestäni otetun valokuvan! Se otettii siis perjantaina kun käyntii aurinkoa moikkaamassa rannalla: Mulla on nykyään tukkijalat, löllöt käsivarret, turvotusta joka puolella ja jättimaha pituuteen nähden. Se oli niin kamala kuva ettei tosikaan! Huh. Jos kehtaisin niin voisin laittaa vaikka vertailuks viime kesän sortsi-toppi kuvan ja ton perjantaisen, mut huhhuh!

Harsot: Meillä on vaan noi äitiyspakkausen harsot. Haluisin semmosia värillisiä, vaikka vihreitä tai keltaisia. Niistä kuviollisista en niin tykkää, mutta väriä sais kyllä olla.

Kävin tässä aamulla neuvolassa kontrollikäynnillä.
Mullahan on ollu nyt liikuntakielto pari viikkoa ja olin siitä huolimatta liikkunut liikaa. Käsitin, että saan vähän pyöräillä ja kävellä pikkulenkkejä, mutta en ois saanutkaan :ashamed: Koska supistukset on jatkunut, niin mulla on nyt keskiviikkona ylimääräinen lääkärikäynti ja tsekataan kohdunsuun tilanne. Ihan hyvä, että sen saa tietää nyt.
Mulla ois ollut keskiviikkona pakollisia luentoja toisella paikkakunnolla opintoihin liittyen, mutta neuvola sanoi että matka saattaa olla liian suuri rasite (vaikka onki vaan tunti suuntaansa) ja kielsi menon sinne. Sitten siihen tuliki se lääkäri keskiviikolla eli en ois päässyt luennoille. No käyn luennot sittekun palaan kouluun.

Liikuntakielto on nyt keskiviikkoon asti voimassa, ainoastaan välttämättömät menot saan hoitaa harkinnan varaisesti ja sitten lääkärin ohjeiden mukaa siitä. Outoa olla liikkumatta kun normaalisti se ois se mitä neuvotaan tekemään..

Niin ja paino oli tippunut kilon parissa viikossa. Hemppa noussu 108->115, jes!

Mutta mäpä meen lukeen huomiseen tenttiin, en yhtää jaksa keskittyä, mutta on ainaki itellä parempi mieli jos edes yrittää lukea. Huomisen jälkee mulla ei juuri koulua enää ookkaa tänä keväänä. Jos ois ollu, oisin kuulemma joutunut jäämää pois, neuvola sano että saikulle ois pannut jos koulu ei huomenna loppuis.

Kivaa päivänjatkoa!
 
star kiva kuulla sustakin :) Mäkin oon kaipaillu, mukava lukea myös tuplaodotuksesta ;)

SMSM mäkin ilmotin pikkuherran seurakunnan kerhoon, joka alkaa sitten elokuussa ja on 2kertaa viikossa 3h. Katsotaan mahtuuko mukaan ja pääseekö aamu vai päiväryhmään!

Masun ympärys täällä oli n.95cm :whistle: (navan kohalta myöskii)

Rae teijän kylpyläloma kuullosti ihanalta... :heart:

Pitäis kans lähteä liiviostoksille ja kirjotin viikonloppuna ostoslistan vauvatarvikkeista! Viikonloppu vierähti taas niin nopeaa.. Oltiin isosiskon lapsia ammattamassa ja nukuin siellä erityisen huonosti, eilen oli sitten ihan krapulainen olo, kun niin väsytti.. Viime yökin oli vähän mitä sattuu, mutta enemmän tuli kuitenkin nukuttua kun edellisenä.. Karsee ilma täällä seinäjoella :kieh: Vettä sataa ja tuulee, tuntuu niin kylmältä helteitten jälkeen!! Aattelin pyöräyttää mustikkapiirakan, kun ei pihallakaan voi olla...

sairaalakassi on täälläkin pakkaamatta.. viimeks ainakin kerkesin pakkailee, kun oltiin lähössä sairaalaan.. Jotenkin mä en osaa pakata sitä etukäteen :ashamed:

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:


Maamin ja Toivo-Justiina 33+3 :heart:
 
fiinukka nytkö oikeesti tampereelle aukeaa ikea???? Mahtavaa! ;) Suunniteltiinkin särkänniemen reissua, niin että ikea olis avattu.. Pääsee samalla reissulla käymään sielläkin ;) Jee jee! Pitää ilmottaa ukko-kullalle, että voijaan periaattees lähtee koska vaan, kunhan säät sallii!! :D :D
 
miranha Mä oon ollut sairaslomalla supistusten takia jo tammikuun lopulta asti. Keskiviikkona sairasloma vihdoin päättyy, kun äitiysloma alkaa, mutta rv 37 asti pitäis malttaa huilailla. Estolääkkeitä söin 2,5 kk, nyt olen jättänyt ne lääkärin suosituksesta pois, kun verenpaineet menivät liian alhaisiksi.

Hui, kun tuntuu ilma kylmältä. Piti laittaa eskarilaiselle mukaan jos jokinlaista vaatetta, että tarkenee. Vk-pukukin piti kaivaa kaapista :/ Jospa tää on vaan väliaikaista, kyl mä tykkään enemmän hellesäästä.

omenaruusu 34+4
 
Huomenta tännekkin !

Se ois taas uus viikko alussa. Vielä pari viikkoa niin sitten alkaa se äitiysloma.
Kauheasti tänne on tullut taas tekstiä. Kaikki oon lukenu, mut arvatkaa vaan muistanko yhtään mitä piti kommentoida ?

Harsojen määrästä oli puhetta. Mä just tossa laskin että meillä on 19 harsoa (sis. äitiyspakkauksen harsot + mitä sisko mulle tossa kantoi). Pitäis kait noilla pärjätä :LOL:

Yö meni vessassa juostessa ja jalkasärkyjä potiessa. Viime yönä oli jotenkin tosi hankalaa sängyssä kääntyminen, mahaan sattu joka kerta ja tuntu et supistelikin taas aika kiitettävästi. Jollain muullakin oli jaloissa kipuja öisin. Mullakin tuntuu se kipu polvessa ja ihan nilkassa asti ja pakko on nousta jalottelemaan.

Eilen illalla oli verenpaineet taas ihan pilvissä, yli 140/98-100. Muutaman tunnin päästä sinne äitiyspolille meno, onneks ! Vähä kyl jännittää et mitä siel meinaavat. Ottavatkohan miten herkästi sisään kohonneesta paineesta + turvotuksesta ? Pissa on kuitenkin ainakin tähän asti ollut puhdas. :headwall:

Imetysliivejä eikä mitään tollasta ole vieläkään hommattuna. Kaipa ne vois tällä viikolla käydä hoitamassa jos ja kun sieltä Jorvista vielä pääsen kotiin.

Vatsan ympärys eilen illalla oli 107 cm, ihan kiitettävä siis täälläkin :LOL:

Sairaalakassi on ajatuksentasolla vasta. Mä luotan siihen et jos äkkilähtö tulee niin mies osaa sitten tuoda perästä tavaroita mitä pyydän (täältä kotoa ainakin). Mut ehkäpä sitä kassia vois tosiaan alkaa miettimään ja laittelemaan kans pikkuhiljaa.

 
Juu tietenkin tulen raportoimaan miten kävi.
Tota ultraa mäkin vähän oon salaa toivonu.
Kehtaakohan sitä kysyä et kumpi siel näkyy jos sattuis vilahtamaan ? Vai pitääkö vaan tyytyä siihen miten rakenneultrassa kävi ?
 
Meillä on varmaan 25 harsoa, kun yleensä hoitolaukussa oli useampi ja sitten kotona ne on aina hukassa :LOL: Meillä olikin esikoinen kova puklailemaan. Silti niitä sai koko ajan olla pesesmässä, ettei lopu kesken.

Sairaalakassi Mä pyysin miehen tuomaan kotiutumisvaatteet mukanaan silloin eli niitä en pakannut. Dödö + pesuaineet, harja ja hammasharja oli melkein ainoat mitä tarvitsen. En mä ainakaan meikkiä laita sille automatkalle, kun ajetaan kotiin :) Ei oo NIIN pitkä matka sairaalasta autoon. Ja sairaalanvaippoja otin muutaman kotiinkin, kun oli niin kova jälkivuoto ettei normaalista siteestä ois ollu mitään apua. Mä en ainakaan vielä pakkaa kassia, kun sen hätätapauksessa heittää kasaan muutamassa minuutissa. Neuvolakortti lienee kuitenkin tärkein.

Eilen illalla oli vähän supistuksia, mutta muuten oon aika rauhassa saanut olla eli ei taida tämä vaavi tulla ajoissa. SF-käyrällä mennään jo keskikäyrän alapuolella!?!?! Toisaalta ultralla katsottu, että vauva kasvaa hyvin niin ei kai tässä hätää ole.

Kiva kuulla Staristakin pitkästä aikaa :flower:
 
Kiva vatsanympärysgallup, oli heti pakko mitata se täällä töissä (viivottimella, hih, hyvä etten jäänyt kiinni mokomasta epäilyttävästä toiminnasta) ja tulos oli 102 cm. Eihän se sit niin kauhean iso ookkaan, mulla on aika notko selkä niin silläpä kai sitä ISO kommenttia on niin paljon tullunna....

Oon keksinyt uuden tavan kiduttaa itteäni, kertokaas mitä ootte tämmösestä (omatekoisesta?) ihmissuhdeongelmasta mieltä: Mies on FB:ssa mutta minä en. Se kommentoi kerran jonkun exänsä juttja sieltä ja ihmettelin sille että miten se on ottanut vanhan hoitonsa sinne kaveriksi. Ite se ei nähnyt siinä mitään kummallista, mutta minä en tykännyt. No nyt piruuttani katsoin sen ystävälistaa ja hoksasin sieltä semmosen pimatsun jonka kanssa se pyöri silloin just ennen kun alkoi olla mun kaa. Se oli semmonen "salasuhde" josta ei muut sen kaverit tienneet, mutta se kertoi siitä mulle silloin heti alussa kun halusi tietty aloittaa puhtaalta pöydältä meidän suhteen ja typy yritti sille vielä soitella. Näistä ajoistahan on se jo toistakymmentä vuotta aikaa, mutta ette usko miten korpeaa kun huomasin että mokoma naikkonen on nyt sitten mieheni "kaveri" |O .

Vituttaa. Kieriskelin viime yön unettomana, mahasta yritettiin ängetä läpi ja jos toiminta siellä joskus rauhoittui niin sitten FB vosut tuli mieleen. Argh! Itehän tän oikeestaan itelleni aiheutin kun menin listaa selaamaan, mies ei ole siis yrittänyt asiaa salata mutta eipä ole mainostanutkaan... Tiedän että suhtautumistapoja FBystäviin on yhtä monenlaisia kuin ihmisiäkin. En ihan tosissani usko että mieheni listalla on muuta motivaatiota kuin tirkistelynhalu ja uteliaisuus exiä kohtaan, MUTTA TÄÄ VAIVAA MUA! Pistänkö äijän selittelemään vai mitä tekisin... ihan luotettava tuo muuten on tietääkseni ollut, vaan oonko vaan ollut sinisilmänen... vai onko hormonit laittaneet pääparan lopullisesti tältä muijalta sekaisin?
 
Pai80...toki kehtaa kysyä..itse oon ainakin äippäpolilla kysynyt, eikä ole ollut mitään ongelmaa lekureilla siihen vastata. Siis sukupuoliasiaan..

Onpas vain sateinen keli.. no hyvä juttu tuon vasta istutetun pensasaidan ja kylvetyn nurmiko kannalta. Eipäs tartte koko ajan lotrata vetta letkusta tuonne pihalle.

Huomenna täälläkin neuvola..ja ke eka perhevalmennus. Hassulta tuntuu mennä neuvolaan, kun oon niin vähän siellä käyny. Varmaan koko aikana jonku 5 kertaa vaikka oon ensisynnyttäjä. Johtuu siitä kun oon ollu seurannassa tuolla äippäpolilla. saas nähä kuinka tiuhaan saa nämä loppuviikot siellä käydä.

Eilen oli tosia kummia tuntemuksia...aivan hulluna tulee tuonne nivusiin/sisäreisiin vihlasuja kävellessä ja supistukset on taas palannut.Ja vauva painaa johonkin tosi alas ja se aiheuttaa kamalaa paineentunnetta. Saas nähä mitä se terkka huomenna sanoo. Huomista ootellessa...

Zeenah ja pikkunen 34+4
 
nyt tulee ihan kirjaimellisesti omaa napaa!!!!! :LOL: mietin vain, että onhan sitä kuitenkin tullut ilmeisesti noin 30 cm lisää tuohon vatsanseudulle, kun muistaakseni ennen raskautta oli vastanympärys alle 65 cm..eli onhan tuota sitten tullutkin! =)
 
Pai80 Totta kai kehtaat kysyä sukupuolta, jos vaan näkyy! :) Silloin kun mä kävin Jorvissa äippäpolin sisätautilääkärillä verenpaineasioissa, niin se meinas ultrata vaikka tulin suoraan rakenneultrasta. Olikos sulla muuten aika just sisätautilääkärille? Mulla lääkäri oli sellainen oikein sympaattinen nuori nainen.

Jaahas, koitanpas kohta taas soitella neuvolaan. Joskos Espoon kaupungin numerot taas toimis perjantaisen kömmähdyksen jäljiltä.
 
Olivia81 Mä en yhtään tiiä et kelle mulla siel on sitten aika. Ajan ilmoittaja sano et katotaan ensin pissasta se valkuainen ja mitataan paineet, et oisko sitten sen perään joku lääkäri ? Noh, parin tunnin päästä se selviää.
Ehkä mä sitten vaan katon et millanen tapaus mahdollinen ultralla kurkkija mahtaa olla, josko se sitten kertois et kumpi on tulossa. Ku tahtois niin tietää. Vaik siis mun tuurillahan tää on taas jotenkin jalat ristissä tai selkä eteenpäin. Ja tärkeintä on et kaikki on pikkusella kunnossa.
 
Moikka!

Täällä poksuu viikot 34 täyteen =)

Lauantai iltana tuli ekaa kertaa kipeitä suppareita muutaman tunnin ajan kun olin kaivanu iltapäivällä kukkapenkkiä ja sehän on kyykkyä ja ylös liikettä, ei näköjään kestä tuommoista tehdä :/ Onneksi ne rauhottu sitten ennen nukkumaan menoa.

torstaina on sitten taas ä.polilla ja sisätautipolilla käynti.

Helteillä oli vähän turvotusta jaloissa, ( ei olis huomannu jos ei sukkia olis ollu välillä ) ja tosi rasittuneet kun joutu koko ajan pienimmän perässä käpöttelemään ulkona...
Eilen olikin mahtava ilma käydä kävelylenkillä, ilman pienimpiä lapsia harvoin pääsee, etäs en enää kuitenkaan uskalla kävellä yksin.

Vieläkään en ole pakkaillu mitään tai järjestäny paikkoja vauvaa varten :ashamed:
Sairaalastahaku kassia olen vasta ajatellu, sain muutama päivä sitten kaverilta uuden Marimekon kassin johon ajattelin ne sitten pakata :)

:wave:
 

Yhteistyössä