Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Neuvolassa käyty..ja kaikki ok! Paitsi, että nyt on painoa tullu jo sitten se 9 kg alusta alkaen...ja vielä ois 5 viikkoa laskettuun aikaan. Saa nähdä millainen valas minusta vielä tulee!!!! :LOL: :(

Hb oli noussut itsestään...107--->118!! JEEE!! kuulemma vauva ei enää niin käytä rautavarastoja hyväkseen! KOhdunpohja edelleen keskikäyrällä, nyt oli 31 cm!

Joku valitteli muistaakseni Tampereen säästöbudjettia kesällä..sama täällä Oulun seudulla kuulemma. Juhannuksen jälkeen ei tehdä kotikäyntejä ja tosiaan terkkarit kuulemma saattaa vaihtua tiuhaan tahtiin. Toivottavasti tämä pieni syntyis viim la eli 1.7 niin ei tarttis koko ajan olla tekemässä tuttavuutta uusien kasvojen kanssa. Kaipa sitä itse sen vauvan kans sinne neuvolaan selviää melko pian synnytyksestä, kun ei ole tosiaan muita lapsosia kotona ja lähellä tuo paikka on kuitenkin ja auto käytössä.

En ole yhtään miettinyt vielä sairaalakassia...mies eilen kyseli asiasta ja tuo terkkarikin muistutteli,että periaatteesa vauva voi syntyä koska tahansa. Ja ne imetysliivitkin pitäis kai alkaa hommaamaan. Tai oon siis yhet ostanu muta varmaan vielä kahet vois jossakin vaiheessa hommata.

Huomenna synnytysvalmennukseen ja taas yksi etappi huomenna...tosiaan se mammaloma alkaa!! =) :)

Zeenah ja pikkunen 34+5
 
Danalla samanlainen heräämisaika ku mulla tänä aamuna. Puol viis kävin vessassa ja eipä sitten enää ajatukset pysyneet kurissa eikä uni tullut. Sentä tossa aamulla nukuin 1,5 h. Täytyy yrittää nyt päivällä nukkua vielä lisää.

Hitsit sisko on kyllä ihan huippu. Lupas tuoda niiltä ylimääräsen läppärin mulle et voin notkua netissä sohvalla loikoillen ettei tartte tässä pöytäkoneella olla. :heart: Ihana huomata miten se on nyt kauheasti apuna ja tukena, hyvä siis kiertää ! Sillon ku se sai 6 v sitten vauvan olin aika paljon hänen apunaan jne ja näköjään se on vielä muistissa :)
 
Helou täältäkin :) Vettä tulee kaatamalla :kieh: Kerkes jo tottua helteisiin ja pieniin vaatteisiin...

Paille koitahan ottaa iisisti ja kovasti jaksuja :hug:

dana tsempit kaas neuvolakäynnille, toivottavasti kaikki ok! Toivotaan, että ruokakin rupee maittamaan :p

harsoista meillä on varmaan äippäpakkauksesta saadut (vuodelta 2003) ja sitten oon ostanu aikoinaan muutaman kuviollisen, niillä ollaan pärjätty molempien poikien aikana, mutta silti himoitten lisää noita kuviollisia ;) Jos sinne ikeaan pääsis, niin sieltä vois ostaa!!

nimistä meillä on muutama nimi molemmille... pojalle tulee ainakin kolme nimeä, mutta tytölle ei varmaankaan tuu kuin kaksi, koska toinen nimi on pitkä!

Ihunaa, pääsen tänään parturiin hemmoteltavaksi ;) Uutta väriä pönsään ja leikkaustakin.. Tuntuu että yhtäkkiä tukka on revähtänyt kauheeseen kasvuun, vaikka normaali aika on viime parturista!

Pikkuherra tuossa äsken kehui kuinka äitillä on ihanat kikit :LOL:

tervetuloa muutes uusille :flower: mukavaa että pino kasvaa ;)

kylmää ja sateista tiistaita :wave:


maamin ja toivo-justiina 33+4 :heart:
 
Huh onpas uutisia tullut! Miten tuntuukaa, että me heinäkuiset ollaa oikein tosi vaivasta porukkaa? kai ne muutkin on, en ole niitä niin käynyt lukemassa :)

Pailla tsemppiä ja danalla rohkasua! Tosi hyvä,että pääset tarkistuttaa tilanteen näin nopee!
Samoin muille tsempitykset :)

Oma napa nopee tähä.
Kävin aamusta labrassa viemässä pissanäytteen, jos mun suppareitten syy oiski vti, mutta katsotaa. Oli pakko mennä pyörällä, kun mies oli töissä ja näyte oli pakko viedä nyt. Matkaa ei oo kun ehkä 2km, mutta siinä meni puoli tuntia suuntaansa pyörällä ja itkua vääntäen. Supisti alavatsaa melko nopee kun matkaa lähdin, liitoskivut sattu hulluna, nivusiin koski ja uutuutena kamala paineentunne alhaalla, ihan ku ois ollut mun sisällä jalkapallo jossain pepun tienoilla. Hullu tunne.. Tuntuu myös että jalat ja kädet ois koko ajan ihan maitohapoilla. Hassua seki.

Tänään vika tentti koulussa, mutta ei jaksa keskittyä, sääli.
Ja huomenna pitää vielä polkasta lääkäriin, mies silloinki töissä. Mut ehkä tilanne onki hyvä, sen näkee sit huomenna. Mä jo näin painajaista että lääkäri sanoi "joo 4cm auki ja pää näkyy" alitajunta toimii, jep :headwall: :D
 
Pai80 läppärit kieltämättä on ihan mukavia, voi sohvalla röhnöttää ja olla netissä. Meänkin taloudesta löytyy läppäreitä kolme kappaletta :D yks makkarissa ja toinen olkkarissa, sekä yks miniläppäri matkakäytössä.
 
Pai Mä olen syönnyt verenpaineen takia Albetol nimistä lääkettä jo helmikuusta lähtien. Aluksi annostus oli 3X100mg päivä ja nyt sitä on vähennetty 2 kertaa päivässä.
Mulla on perinnöllistä taipumusta korkeeseen verenpaineeseen ja olen aikaisemminkin ollut lääkityksellä useita vuosia sitten, tosin nyt muutamaan vuoteen ei ole tarvinnut lääkkeitä syödä. Kotona mittailen aamuin illoin ja paineet ollut ok.
Käyn Jorvissa seurannassa kolmen/neljän viikon välein, joka kerta ultrataan ja kerrotaan myös vauvan painoarvio, viimeksi torstaina oli 1675g ja silloin viikkoja 30+1.
Töissä olen käynyt normaalisti, mutta viimeksi pistivät sairauslomalle loppuajaksi, koska en saa nukuttua kovin hyvin niin sanoivat että täytyy levätä, jotta paineet pysyvätkin hyvinä!
 
Mäkin huolestuin jo, että Paita pidetään Jorvissa panttina, mutta tosi hyvä kun pääsit vielä kotiin ja paljon onnea poikanäkymistä! Nyt vaan lepoalepoalepoa. :) Täyslepo kuulostaa kyllä hankalalta, mutta tuossa tilanteessa ainoa oikea ratkaisu. Voit katsoa kaikki tylsääkin tylsemmät sarjat Liv:ltä (juuri nyt ne leikkaa jonkun miehen nenäkarvoja, yöh..) ja lueskella kirjoja. Aloitin itse Dan Brownin Kadotetun Symbolin ja näen jo nyt painajaisia siitä!

Tervetuloa joukkoon Menia! More the merrier ja aina mahtuu mukaan. :)

Nännien aristuksesta joku kyseli ja mulla on todellakin ollut kipeät nännit nyt pari viikkkoa. Tai siis ihan nännien päät. Ihan hirvittääkin ajatus, että niitä pitäis alkaa jotenkin venyttää ja valmistamaan imetykseen - ei niihin voi edes koskee!

danalle tsemppiä neuvolakäyntiin ja heliselle supistusten kanssa! Ei kyllä kuulosta enää hyvälle pyöräily tuollaisten supistusten kanssa. :|

Fiinukalle oltiin taidettu neuvoa, että jos vauva ei liiku kahteen päivään, niin sitten päivystykseen? Meille sanottiin neuvolassa, että jos ei koko päivänä ole tuntunut mitään vippaskonsteista huolimatta, niin sitten suoraan Jorviin.

Facebookissa taitaa mullakin olla yksi tai kaksi exää kavereina. Samoin miehellä on muistaakseni joku pitkäaikainen exä siellä. Mäkään en tuosta huolestuis sen kummemmin, se ei oikeestaan tarkoita yhtään mitään. :)

Täälläkin maataan sohvalla läppärin kans - ainoa tapa kun pystyssä istuminen aiheuttaa niin kovia kipuja. Tein hetken töitä, mutta koitan nyt kylmästi vaan olla saikulla. Ärsyttää kun ihmiset ei kiinnitä mitään huomiota siihen, että oon saikulla vaan tuntuvat ajattelevan, ettei tälläinen raskaussaikku ole oikeaa sairaslomaa. Tai ehkä saan syyttää vaan itseeni kun alunperinkään lähdin tälle työtekolinjalle sairaslomalla?

Ollaan me heinäkuiset tosiaan vaivaista sakkia. :D Musta on ihanaa, että meidän tuplavauvoja odottavat taitaa olla parhaimmassa kuosissa henkisesti ja fyysisesti koko sakista!

Piti vielä kommentoida jotain, mutta aivot meni jumiin. :eek: Eli alanpas tekeen lähtöä neuvolaan - haen sieltä saikkutodistuksen. Sitten kauppaan hakemaan päivän pakollinen jätskiannos ja mansikoita (espanjalaiset on muuten yllättävän hyviä nyt!).

Olivia & Vauveli 33+2

P.S. Mun ihanaihana mies antoi mulle eilen lahjakortin jalkahoitoon - piristyksenä kun jouduin saikulle. :heart:
 
ironlady Mulle määrättiin kans toi sama lääke 100 mg ja kaks kertaa päivässä. Toivottavasti siitä nyt ois sitten apua ettei karkais paineet ihan liian korkealle. Mitenköhän noiden seurantamittausten kans pitäis tehdä ? Otanko ne ennen vai jälkeen lääkkeen ? Ku aamulla ja illalla pitää mittailla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fiinukka:
Sitten sanoi et imetysaikana ei saa laihduttaa ja jos laihtuu niin max. 500g viikko, muuten pitää alkaa syömään enemmän! Painotti myös monivitamiinivalmisteen syömistä kun imettää ja jos on huono-ruokavalio niin 2 tablettia. No mä noita vitamiineja vetelen kyllä aika lailla kun anopilla on luontaistuotekauppa :)
Hyvä kun sanoit ääneen!!
Noinhan se on ja sama koskee raskausaikaa. Vaikka tosin raskaana jos oma paino nousee heikosti, saattaa lievää laihtumista tapahtua. Pitää olla sairaalloisen ylipainoinen, jotta lääkärit antaa lupaa raskausajan painonpudotukselle ja silloinkin pitää pitää maltti mukana.
Toi on hauska tuo 0,5kg. Turvallinen painonpudotustahti imettämättömällekin on 0,5-1kg/viikko, eli lähes samaa tahtia saa imettäjän paino pudota. Mut imettäessä pitää olla erityisen tarkka omasta ravinnosta muutoinkin, painonhallinnan/pudotuksen kohdalla vielä tarkempi. Jos ite ei saa tarpeeks ravintoaineita, ei saa vauvakaan. Tosin liiat kalorit ei valitettavasti niihin "välttämättömiin" kuulu..

Neuvolan sulkemisesta. Tosi kökkö juttu, vähän väärä kohta säästää! Jos meillä olis kovasti matkaa, nuo pari isompaa mukana ja pitäs 2-viikkosen kanssa lähteä neuvolaan, ni voi olla et jäis väliin. Sais isäntä poistaa tikit mun puolesta ja vauva punnattais kotona. Kun toisaalta ne neuvolakäynnit on ihan vapaaehtoisia, ei siellä kukaan lailla pakota käymään.. Tuo edessä oleva sektio nyt tuskin vaikuttaa, kuopuksen kotiuduttua oli pakko käydä kaupassa, joten kolme päivää leikkauksen jälkeen eikun autonrattiin ja lähimpään Prismaan. Tosin mies kyllä hoiti kauppareissun, niin hullu en oo, et olisin kaupassa kiertäny..
Tosin ei meillä terkkarit oo tulleet kotikäynnille ennenkään. Jotenkin mukavamman tuntusta mennä neuvolaan, ku et vieras tätsy tulee meille kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Liplatus:
onko teillä muilla nännit herkistyneet nyt lähiaikoina. Mulla hirveän arat, tummat ja yks päivä pelkäsin jo jotain tulehdusta, kun tuntui ihan samalta kuin rintatulehdus kuopuksen syntymän jälkeen. Ei kai noita tulehduksia/tukoksia voi vielä tulla.----Mutta käytäntö tuntuu lähes mahdottomalta, miten kaks voi saada yhtäaikaa tissille.
Kaipa niitä tulehduksiakin voi tulla, jos maidontuotanto jo jollain tapaa käynnissä on? Mulla on ollu arat jo jonkun aikaa. Nyt tullu lievää kutinaa, en usko et on hiivaa tms. vaan luulen sen johtuvan siitä, että päivänmittaan nännit tihkuu sen verran, et maito kuivuu niihin ja aiheuttaa sitten kutinaakin.
Keskustelufoorumi, aiheena kaksosten imetys. Ei tosin kovin montaa aihetta, mutta jos jotain apua on, ni hyvä.
Imetystukilistan saldoa hakusanalla kaksoset Kunnon imetystyyny ja avot, tandem voi onnistua.

Pai nyt vaan rauhallisesti! Koita jaksaa lepäillä. Minä kun jo aattelin, että josko oltais yhtä aikaa jorvissa kun viikot niin samoissa lukemissa, mutta saas nähdä miten käy. Pidähän jalat ristissä vielä muutama viikko! Varmasti mukavampi levätä kotosalla, ku osastolla, joten koita köllötellä. Löytyykö tarpeeks hyviä leffoja/sarjoja, joita katella? Ja totta tuo, et alle 35viikon mennään naikkarille, niillä parhaat laitteet (kait)? Mut 34 jälkeen ei enää yleensä estellä tuloa. Nyt meet eteenpäin päivä kerrallaan, et ajattelekaan et 13.7 asti pitäs pötkötellä tai edes kesä-heinäkuun vaihteeseen, vaan päivä ja viikko kerrallaan, silleen varmaan jaksaa paremmin. :hug:
Sama "jalat ristiin" kehotus taitanee koskea Raettakin. Toivottavasti ei tartte Oysiin lähteä!

Alkuperäinen kirjoittaja vanilja76:
Muistatteko isiä jotka tulevant 2., 3. , 4. kerran isiksi?
Esikon kohdalla tein ison pakkauksen. Kuopuksen kohdalla tilasin atlantin takaa miehen lempparibändin bodyn (ja samalla vähän muutakin, teepaitoja ja kahvitermarimukin). Nyt en oo ees miettiny, mutta jotain olis kiva hommata. Että vinkkejä otetaan täälläkin vastaan!

Nimistä
Pojalle ei mitään käsitystä, tytölle on toinen nimi olemassa. Esikoinen sai 2. nimekseen isän 2. nimen ja kuopus sai mun isän nimen 2. nimekseen (oli ukki tippa linssissä ristiäisissä, kun pappi nimen sanoi, pidettiin tuo 2. nimi salassa viimiseen asti) ja tyttö jos tulee ni sit saa mun 2. nimen. Kummallekaan ei oo etunimeä.. Jos on poika, ni meillä on kokonimiongelma, miehellä kun ei isää ole (tai joo on, muttei isä tiedä olevansa isä, vaikea kuvio) joten ei saa nimeä sieltä suunnalta. Tää miehen isättömyys nousee aina odotusaikana mieleen, nytkin oon googletellu kyseistä heppua muutamaan otteeseen, ku pyörii mielessä. Ei siis oo mikään kuuluisuus, mut löytyy jotain infoa hakemalla (kuten varmaan meistä kaikista). Isä ei siis tiedä pojastaan, miehen äitiä tentin esikoista odottaessa ja kerto jonkun verran (ei kuitenkaan sitä, miksei ole aikanaan tälle miehelle kertonu odottavansa lasta). On juteltu puolison kanssa, että ottais yhteyttä isäänsä, mut ei oo niin helppo homma.

Pakko jakaa teille.. Mies ei oo kovin kummosesti osottanu hellyyttä mahaa kohtaan aiemmin. Eilen tehtiin kaatopaikkakeikka (vietiin vuosi sitten aloitetusta remontista kertynyttä roinaa) ja autossa käski laittaa turvavyön mahan alle :heart: Onhan toi toki kyselly välillä ja muutoinkin mukana odotuksessa omalla kankealla tavallaan, mutta nyt ihan viimisen viikon aikana saattanu silitellä masua tms. Ja tänä aamuna oli läppäri jääny siltä auki ennen nukkumaan menoa, oli sitten käyny kelan sivuilla lukemassa isäkuukaudesta.. Että kai tuokin alkaa valmistautua vauvan tuloon enemmän?

Miten niin kotona olo on tylsää? Taas tuli romaania rustattua teille.. Jaksaakohan kukaan lukeakaan? Mutta mitä väliä, naputtelenpa silti :D
 
no niin verikokeet otettu =) torstaina selviää tulokset =)

sitte tulikin äkkilähtö äippäpolille kun supisti niin kovasti, kerron nyt pikasesti siitä ja sit painun maate kun oon ihan puhki....

kohdunsuun tilanne hyvä ja lapsivettä normaalisti,
rt ja painoarvio 2200g
verenpaineet oli hiukan korkeet 150/66 kun normaalisti mulla 127/77
komiat supistukset piirty käyrään ja sitte sain taas sen supistuksia estävän piikin ja supparit ym kivut loppu seinään..
nyt sitte kaikki nostelu kielletty, eli ei ees kauppakassia saa kantaa...


mut nyt lyö pää tyhjää ja väsyttää hurjasti kun sen lääkkeen sain joten palataan taas =)
 
Pai Olen ottanut lääkkeet sekä ennen että jälkeen mittuksen, enkä ole huomannut eroa luvuissa. En muista olisinko saanut edes mitään ohjeistusta siihen..
Mulla on ainakin hyvin pysynyt paineet kurissa lääkkeiden avulla, aikaisemmin oli keskimäärin 160/115 ja nyt on n. 110/75. Lepäilehän kunnolla.
 
Pai Samanmoisia ajatuksia mullakin, jotain viihdykettä pitäis keksiä. Ruutu ja areena katsottu läpi jo useaan otteeseen.

NeLa Onko sulle sattunut hyvät lääkärit Koksissa? Mulla on joka kerta ollut eri lääkäri eli 6 yhteensä, onkohan siel edes enempää :eek: Hyvä, että kaikki kuitenkin hyvin. Mulla eilisestä huippusupparista tuli häntäluun alue tosi kipeäksi. Tänään supistellut tasaiseen tahtiin koko aamun. Nyt on vähän sellainen olo, että tulkoon jos on kerran tullakseen. Hieman alkaa tää makaaminen jo ärsyttää.

Vauvalla alkaa olla kai jo aikas ahdasta. Potkas mua keuhkoon äsken ja työntää varpaitaan kylkiluiden alle, ei tunnu kivalta. Nytkin yrittää parka löytää hyvää asentoa. Mun maha on kai liian pieni näin pitkälle ja painavalle kaverille.

omenaruusu 34+5 iiks, huomenna alkaa äitiysloma :wave:
 
Huhhuh. Sainpas luettua.

Omaa napaa...

Täällä elämä on hyvin tylsänlaista. Oon sosiaalisesti rampautunut ja lukinnut itseni neljän seinän sisään gradukirjojen kanssa. Ja sitten kaikissa vauvakirjoissa lukee, että pitäs pikkuhiljaa ladata akkuja ja valmistautua tulevaan. Tää niin menee synnärille läppäri vattan päällä :LOL: Tavoite on 5 täyttä ja aktiivista graduntekotuntia per päivä. Tunti puuttus vielä tältä päivältä |O Jollain masokistisella tavalla joa nautin tästä gradun pakerruksesta :eek: Kun sais nukuttua, niin tää ois varmaan vähän helpompaa, mutkun eij meinaa kunnon unia saada...Tartteisin sen 8 ja puoli h, nyt mennään jossain 6-7 ja väh kahdella heräämisellä.

Vyötäröstä Pah. Eilen soitti yksi ystävä vai mikä lie ja mietti puhelimessa, et mä oon varmasti aivan valtava kun olin keväällä jo niin iso mahainen. Thänks. Soita vaan kerran vuodessa ja käytä puheaika sen taivasteluun, miten iso mun on PAKKO olla. :headwall: No, annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Vyötärönympärys on sadan tuntumissa, jotta en mie nyt mielestäni mikään valtava ole. Puuh.

Naamakirjasta Aika randomityyppejä on minullakin siellä "kavereina". Se on vähän, miten siihen suhtautuu. Osahan tykkää pitää kaveripiirinsä siellä suppeana ja kommunikoida niiden kanssa, kenen kanssa normaalistikin. Mut yleisempää taitaa olla, et siellä on kaiken maailman serkun miehen kaimat ja laitapuolen Penat kavereina :LOL: Eli en stressais =)

Sairaalakassi ja imetysliivit: Ei oo kumpiakaan :/ Jos sitä yhdet liivit uskaltas ostaa. Eikös noi meinaan turpoo yleensä aika lailla, kunhan sitä milkkiä alkaa tonne varastoitua? Mie en raaski etukäteen kyllä ostaa monia. Kai niitä sit ehtii. Odotusaikanakin oon mennyt vanhoilla liiveillä, kun kuppikoko on suht sama...Vähän hiinä ja hiinä, voisko ottaa yhden isommat. Mut aattelin panostaa sit myöhemmin, kun näkee, millaset rukkaset tai norsunkorvat jää imetyksen jälkeen jäljelle...

Harsoja: Mulla on vaan noi äippäpakkauksen harsot. Taidan siis tarvita lisää? Ei mitään käsitystä taas näistä asioista :ashamed: Ja kestoiluunkin pitäs kai perhetyä, jos sitä meinasin kokeilla. Mutta missä välissä sitä taas ehtis. En osaa ajatella mitään muuta kuin tuota gradua :|

kepsukka Tuosta eläinkokelmasta: maitovalashan on maailman sympaattisin ja suloisin otus! Minäkin taidan yrittää samastua siihen :D Ne on aina niin lepposiakin ja jatkuvasti hymy naamalla. Joo, maitovalas, se mie oon.

Menia: Tervetuloa! :)

PailleVoimia ja kärsivällisyyttä!

rouva saga Täälläkään ei oo painoarviota ollut: saa nähdä, tuleeko jätti vai lilliputti. Mulla on tosin ensisynnyttäjänä synnytystapa-arvio viikolla 36 ja silloin myös painoarvio. Kamalaa, jos se ois silloin jo ihan hillitön. Miehän näin raskauden alussa unta, että synnytin 6 kiloisen ja 55 senttisen möhkäleen :LOL: Oma paino oli synnärille mennessä 90 kiloa.... Ja mies lähti vartti synnytyksen jälkeen treeneihin. Mahtava synnytys tulossa siis! :LOL:

Miun on ehkä pakko leipoo korvapuusteja tai hakee kaupasta suklaata: kumpi parempi? Ehkä teen molemmat :D Mut sitä ennen Ggrrraa....

A + M 33+3 (JO!!!??)
 
Alkuperäinen kirjoittaja omenaruusu:
NeLa Onko sulle sattunut hyvät lääkärit Koksissa? Mulla on joka kerta ollut eri lääkäri eli 6 yhteensä, onkohan siel edes enempää :eek: Hyvä, että kaikki kuitenkin hyvin. Mulla eilisestä huippusupparista tuli häntäluun alue tosi kipeäksi. Tänään supistellut tasaiseen tahtiin koko aamun. Nyt on vähän sellainen olo, että tulkoon jos on kerran tullakseen. Hieman alkaa tää makaaminen jo ärsyttää.

ihan ok lekurit on ollu, pari ulkolaista mut ei se mitään kun kuitenkin todella tarkkaan ovat katsoneet niin tyytyväinen olen ollut :D
kätilö sano että jos oil ollu synnytys käynnissä niin ei ois enää estelty ja sanoinkin etten ois antanukkaa estää jos ois siitä ollu kyse...
kyllä joo alkaa tympimää nää jatkuvat supistukset, prkl! jos kerran supistaa ni syntyis sitte!!!!!
anteeksi kielenkäyttö mutta suututtaa kun supistaa mut se ei meinaa mitään.... :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
 
Suklaata ei oo tehny mieli koko raskaudessa, eikä tee vieläkään. Ihanan omituista :)

Äippärahasta: Olen tehnyt sijaisuuksia eri paikkoihin ja laitoin äippärahahakemukseen kiltisti nykyisen paikan kilometrit. Palkkahan on joka paikassa aika lailla sama, mutta matka voi olla eri. Sopparia olisi ollu Heinäkuun loppuun. Peruin sitte nuo matkat, kun kelan palvelunumeron nainen meinasi, että jos ei hae verotuksessa niin ei tarvi ilmoittaa. Nyt sieltä sitte soitti nyrpeä täti jonka mielestä hakemus oli aivan oikein, ja sen nyrpeä (?) tätikaveri soittaa vielä huomenna samasta asiasta eli pitäisi kiltisti ottaa vastaan alempaa äippärahaa, vaikka ei tämän vuoden verotuksesta matkakorvauksia hakiskaan ja viim. 6kk:n tulothan on lähes kokonaan tältä vuodelta.
Pitäis AINA ottaa ensin selvää kaikki kiemurat.. nytkään ei ois vaan puhelinneuvojan ohjeiden mukaan hakenu verotuksesta eikä myöskään ilmoittanu kelalle ja ois säästäny 500-700 euroa riihikuivaa. Piti laskea, jotta saa miettiä kannattaako tästä tapella, KANNATTAA! Soita vaan nyrpeä täti!!!

Sairaalakassia ei ole vielä mietitty. Varmaan laitan sinne kotivaatteet itselle ja lapselle, hygieniavehkeet ja sitte lukemista tms. ajan vietettä. Ja tietty neuvolakortti.

Menia ym uudet, tervetuloa mukaan!

Imetysliivejä on muutamat vähemmän ja muutamat enemmän kulahtaneet.. pitäisköhän tehdä asialle jotain? :/ Ehkä sitte kun tissit on löytäneet kokonsa.

Siinäpä ne ihmeellisimmät ajatukset tältä erää.

-Punaposket ja Mölly 32+2-
 
Hirveesti tullut taas tekstiä ja en enää muista puoliakaan lukemastani, mut koetan kommentoida mitä muistan.. Hienoa, kun mammat on aktiivisia.

Alkuperäinen kirjoittaja rouva saga:
Ymmärrä kyllä Liplatus, että kaksosraskaudessa on ihat omat kuvionsa, mutta kyllä mun mielestä täällä on hirveen monilla muillakin noita painoarvioita ollut. Ei sillä, että pelkäisin painoarviottomuuden takia mdän vauvan olevan jotenkin huonommassa hoidossa, mutta olishan se mielenkiintoista tietää, vaikka ihan synnytyksenkin kannalta. Toisaalta taas arviot voi mennä pahastikin pieleen..
Mulla ensimmäinen painoarvio on tehty lähellä 38 vkoa OYS:ssa ja siellä on ultrattu, mutta silti painoarvio on mennyt pieleen... Esikoista arvioivat n. 3600 g painavaksi ja painoi 3840. Toisesta lapsestakin tais olla alle 4 kg arvio ja tyttö painoi 4070 g, ite en hirveesti luottais noihin painoarvioihin.
Synnytystapa-arvio minulle on tehty molemmissa raskauksissa, koska ovat olleet viimemetreille asti perätilassa, mutta onneksi kääntyneet itse oikeinpäin. Tällä hetkellä ei ole mitään tietoa mitenpäin vauva masussa on... neuvolan täti ei ole osannut sanoa tunnustelun perusteella mitään. Huomenna ois neuvola ja saa nähdä osaako neuvolan täti vieläkään sanoa, miten päin vauveli on. Itse olen koettanut tunnustella ja arvellut, et ois nyt rt:ssa ja laskeutunut... mutta saapa nähdä onko oma "diagnoosi" mennyt täysin mettään...

Vyötärön ympärys Pitihän se itekin mitata kun kaikki muutkin :LOL: , 111 cm rv 33+2. Kaikki aina kauhistelee mun mahan kokoa ja kyselee, et oonko varma, ettei siellä ole kaksoset...

Tänään kävin kampaajalla monivärivärjäyksessä ja onpas taas pirtsakat hiukset. Huomenna ois esikoisen esikoulun kevätjuhla ja torstaina nuoremman lapsen päiväkotiryhmän kevätjuhla. Sittenpä lapset lähteekin viikonloppuna viikoksi mummulaan ja me iskän kans nautitaan harvinaisesta laatuajasta kahdestaan... jos osataan enää. Voipi olla, et meillä on miehen kans enemmän ikävä lapsia kuin lapsilla meitä :LOL: .

nimistä Pojalle meillä on nimi ollut valmiina jo v. 2005, kun silloin mietittiin edelliselle lapselle nimet. Tyttö kun tuli jäi pojan nimi käyttämättä. Nyt sit mietittiin yhdessä tytölle nimi ja itse en ehkä ole siihen niin tyytyväinen, mut mies sen haluaa, joten ok. Minä sain kuitenkin tahtoni läpi pojan nimessä =).

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, eikä ole ollut mielessäkään... hyvä kun herätitte minutkin talvihorroksesta - pitäshän se alkaa pakata, kun 7 vkoa la:aan :ashamed: . Miehellekin eilen siitä totesin, niin tuumas vaan, et eihän sillä vielä mikään kiire ole - siinä toinen talvihorroksessa olija :LOL: . Vauvallekin pitäs ruveta pakkaan kassi myös, jonka mies sit tuo tullessaan laitokselle. Miehen kontolle jos homman jättää... niin ei kehtaa kyllä sit kuvia vauvasta sairaalassa ottaa... vaatevalinnat on varmasti päin p.....tä - onko muilla miehiä, joilla ei ole minkäänlaista tyylitajua vaatteiden suhteen? Meillä kun iskä pukee lapset päiväkotiinki, niin... tee itse perässä... No pääasia, ettei alasti kuitenkaan vie :LOL: .

Harsoista Harsoja mulla ei taida olla kuin mitä kahdesta äitiyspakkauksesta on tullut - siskon lainaamat harsot olen tainnut jo palauttaa, mut uskon, et kyllä noilla alkuun päästään ja jos ei näytä riittävän niin ostetaan sitten lisää. Osa niistä voi kyllä olla aika kulahtaneita.. pitäs ruveta käymään nuo vauvanvaatelaatikot läpi... vielä kun on vaatteetkin pesemättä.. Eilen sain tyhjättyä hyllyt vauvan vaatteille, joten tänään aattelin kattoa laatikoiden sisällöt ja ruveta peseen vaatteita.
Minäkö mattimyöhänen??? - en kai :LOL: .

Rinnoista/liiveistä Mulla kans, kuten Sherinekin totes, vasta tässä raskaudessa kasvanu rinnat. Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa oli sama kuppikoko, vasta maidonnousun jälkeen ehkä vähä kasvoivat... nyt on sit kasvaneet kuppikoosta B -> D:hen ja varmaan vielä kasvavat.. Entiset imetysliivit eivät enää päälle mene, jotka hankin edellisissä raskauksissa. Tähän odotukseen olen yhdet imetysliivit ostanut ja ostan lisää maidonnousun jälkeen. Parit tavalliset liivit vielä päälle menee..., jotka on olleet käytössä joskus, kun olin isommassa koossa...
Imetyksen jälkeen oli sit kaksi kärpäslätkää rintojen tilalla, mut urheilulla ja dekolteevoiteella (joka tarkoitettu myös rinnoille) sain rinnat taas timmeiksi ja kauniiksi - aivan kuin ennen raskauksia. Kärpäslätkien kuntoonsaattamisessakin siis on toivoa :LOL: .

Niin ja tervetuloa kaikille uusille :wave: .

Dana88 Toivotaan, että kaikki olis hyvin ja saisit vielä kotia tulla odottelemaan. Pidetään peukkuja.

Pai Voimia lepäilyyn, palkinto on sen arvoinen :hug: .

Zeenah Vähänhän sulle on painoa tullut - voi kuvitella millanen valas täällä on, kun painoa on tullut jo melkein 20 kg ja aikaa la:aan on vielä 7 vkoa :LOL: .

Säästöistä Saapa nähdä säästävätkö täällä neuvola yms. asioissa. Kahden aikaisemman lapsen kohdalla ovat tehneet kaksi kotikäyntiä, niin ei ole heti tarvinnut pientä neuvolaan olla kiikuttamassa. Kyllä täällä saattaa toi toinen neuvola, jossa itse käyn mennä heinäkuuksi kiinni, mut mulla on sama matka tohon toiseenkin neuvolaan, et ei silleen haittaa. Muistaakseni se on aikaisemminkin ollut heinäkuussa kiinni. Meidän kunnassa on 2 neuvolaa ja toinen niistä on kuitenkin auki koko kesän. Neuvolan tätikin on ollut yhtä kertaa lukuunottamatta kokoajan sama. En tiedä miten Oulussa on käytäntö, mut ainaki näin on Oulun naapurikunnassa. Ja ainaki toisen lapsen kohdalla tekivät juhannuksen jälkeenkin kotikäyntejä, nyt en sitten tiedä mikä on käytäntö. Aika näyttää, tai voishan sitä huomenna neuvolan tätiltä kysyä...

Zeenah Aivan varmasti hyvin selviät vauvan kanssa neuvolaan... niin minäkin selviän vauvan ja kahden isomman lapsen kanssa ja aikoinaan selvisin vauvan ja 1,5 vuotiaan kanssa. Kaikkeen tottuu, kun on pakko...
Mun piti toisinaan lasten kans mennä linkullakin tk:een siis vauvan ja 1,5 -vuotiaan ja sekin onnistui hyvin... ja vielä talvikeleillä täältä korvesta. Et kyllä kaikki onnistuu, kun on pakko onnistua =) . Mut samanlaisten pohdintojen kanssa ite kukanenkin painii jossain vaiheessa, et miten onnistuu mikäkin yhden, kahden tai useamman lapsen kanssa, mut sit kun tilanne on päällä, niin kyllä asiat lutviutuu omalla painollaan.

Nilkka on mulla ollut lauantaista asti kipee, sidekin on ollut tukena, mut eipä se ole paljoa auttanut. Tänään sit laitoin siihen trombosoolia ja nyt tuntuu paremmalta. Jospa tää tästä... ei ilmeisesti enää nilkka tahdo kestää tätä painoa, varsinkaan ku lauantaina juoksin crocsien halppis versioilla...

Eilen vein auton huoltoon ja ajoin sieltä sit pyörällä kotia... ei ollut hyvä ajatus ei... Saa olla viimeinen kerta kun lähden pyöräileen ennen vauvan syntymää... Loppupäivän oli maha ihan kivikova ja puuskututti kokoajan... Mun pyörä on siis sellasta mallia, et siinä pitää olla melkolailla etunojassa.. ja mahalta en pystynyt oleen oikeessa asennossa, vaan piti koettaa olla pystyasennossa ja sillon ei pystyny pitään kuin yhdellä kädellä ohjaustangostakaan kiinni... Olipahan reissu.. henki meinas lähtä :kieh: Nii ja matkaa oli vamaan jotain 7-8 km. Hullu mikä hullu, ko tollaseen lähtee... Mulla kans tuota tunnetta aika-ajoin, kuin ois kädet maitohapoilla... outoa.

Läppäri on tosiaan hyvä olemassa, meillä nyt ei ole kuin tää yks mun käytössä oleva, mut pöytäkoneita löytyy 3 kpl...

nännien aristuksesta Välillä aristaa kovastikin, esim. eilen ja välillä ei taas ollenkaan... et otappa tuostakin selvää...

Facebookissa Mulla ei ole yhtään exää facessa, mut yks ois, jonka olisin voinu ottaa... mut ihan miehen takia en häntä ole sinne ottanut. Mies kyllä tuntee exän ja on hänen kanssaa myös baarireissuilla kaverimeiningillä jutellut, myös minulla on exän kanssa hyvät välit, mut silti tuntuu, et jotenki se loukkais miestäni, jos hänet faceen ottasin. En kyllä ole mieheltä sitä edes kysynyt, mutta koska tiedän, et mua loukkais jos miehellä olis exä facessa, niin olen hyväksynyt faceen vain kaverit. Ja mulla on nimenomaan vain kavereita ja tuntemiani ihmisiä, en halua mitään 500 facetutun kööriä, joista en tunne kuin murto-osan ja joille en kerkee edes mitään kommentoimaan - mulle ei ole tärkeetä kavereiden määrä facessa vaan laatu :LOL: . Mut eihän se silti tarkota, et jos faceen kutsuu exiä, et ois suhde niiden kans alkanu taas kukoistaan - ihan kaveripohjalta monet varmasti heitä sinne hyväksyy ja ehkä uteliaisuudestakin.

Mut nyt kotihommia touhuileen... ja vauvanvaatteiden kimppuun.

SMSM ja Hippu rv 33+2
 

Yhteistyössä