Hirveesti tullut taas tekstiä ja en enää muista puoliakaan lukemastani, mut koetan kommentoida mitä muistan.. Hienoa, kun mammat on aktiivisia.
Alkuperäinen kirjoittaja rouva saga:
Ymmärrä kyllä Liplatus, että kaksosraskaudessa on ihat omat kuvionsa, mutta kyllä mun mielestä täällä on hirveen monilla muillakin noita painoarvioita ollut. Ei sillä, että pelkäisin painoarviottomuuden takia mdän vauvan olevan jotenkin huonommassa hoidossa, mutta olishan se mielenkiintoista tietää, vaikka ihan synnytyksenkin kannalta. Toisaalta taas arviot voi mennä pahastikin pieleen..
Mulla ensimmäinen painoarvio on tehty lähellä 38 vkoa OYS:ssa ja siellä on ultrattu, mutta silti painoarvio on mennyt pieleen... Esikoista arvioivat n. 3600 g painavaksi ja painoi 3840. Toisesta lapsestakin tais olla alle 4 kg arvio ja tyttö painoi 4070 g, ite en hirveesti luottais noihin painoarvioihin.
Synnytystapa-arvio minulle on tehty molemmissa raskauksissa, koska ovat olleet viimemetreille asti perätilassa, mutta onneksi kääntyneet itse oikeinpäin. Tällä hetkellä ei ole mitään tietoa mitenpäin vauva masussa on... neuvolan täti ei ole osannut sanoa tunnustelun perusteella mitään. Huomenna ois neuvola ja saa nähdä osaako neuvolan täti vieläkään sanoa, miten päin vauveli on. Itse olen koettanut tunnustella ja arvellut, et ois nyt rt:ssa ja laskeutunut... mutta saapa nähdä onko oma "diagnoosi" mennyt täysin mettään...
Vyötärön ympärys Pitihän se itekin mitata kun kaikki muutkin
, 111 cm rv 33+2. Kaikki aina kauhistelee mun mahan kokoa ja kyselee, et oonko varma, ettei siellä ole kaksoset...
Tänään kävin kampaajalla monivärivärjäyksessä ja onpas taas pirtsakat hiukset. Huomenna ois esikoisen esikoulun kevätjuhla ja torstaina nuoremman lapsen päiväkotiryhmän kevätjuhla. Sittenpä lapset lähteekin viikonloppuna viikoksi mummulaan ja me iskän kans nautitaan harvinaisesta laatuajasta kahdestaan... jos osataan enää. Voipi olla, et meillä on miehen kans enemmän ikävä lapsia kuin lapsilla meitä
.
nimistä Pojalle meillä on nimi ollut valmiina jo v. 2005, kun silloin mietittiin edelliselle lapselle nimet. Tyttö kun tuli jäi pojan nimi käyttämättä. Nyt sit mietittiin yhdessä tytölle nimi ja itse en ehkä ole siihen niin tyytyväinen, mut mies sen haluaa, joten ok. Minä sain kuitenkin tahtoni läpi pojan nimessä =).
Sairaalakassia en ole vielä pakannut, eikä ole ollut mielessäkään... hyvä kun herätitte minutkin talvihorroksesta - pitäshän se alkaa pakata, kun 7 vkoa la:aan :ashamed: . Miehellekin eilen siitä totesin, niin tuumas vaan, et eihän sillä vielä mikään kiire ole - siinä toinen talvihorroksessa olija
. Vauvallekin pitäs ruveta pakkaan kassi myös, jonka mies sit tuo tullessaan laitokselle. Miehen kontolle jos homman jättää... niin ei kehtaa kyllä sit kuvia vauvasta sairaalassa ottaa... vaatevalinnat on varmasti päin p.....tä - onko muilla miehiä, joilla ei ole minkäänlaista tyylitajua vaatteiden suhteen? Meillä kun iskä pukee lapset päiväkotiinki, niin... tee itse perässä... No pääasia, ettei alasti kuitenkaan vie
.
Harsoista Harsoja mulla ei taida olla kuin mitä kahdesta äitiyspakkauksesta on tullut - siskon lainaamat harsot olen tainnut jo palauttaa, mut uskon, et kyllä noilla alkuun päästään ja jos ei näytä riittävän niin ostetaan sitten lisää. Osa niistä voi kyllä olla aika kulahtaneita.. pitäs ruveta käymään nuo vauvanvaatelaatikot läpi... vielä kun on vaatteetkin pesemättä.. Eilen sain tyhjättyä hyllyt vauvan vaatteille, joten tänään aattelin kattoa laatikoiden sisällöt ja ruveta peseen vaatteita.
Minäkö mattimyöhänen??? - en kai
.
Rinnoista/liiveistä Mulla kans, kuten Sherinekin totes, vasta tässä raskaudessa kasvanu rinnat. Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa oli sama kuppikoko, vasta maidonnousun jälkeen ehkä vähä kasvoivat... nyt on sit kasvaneet kuppikoosta B -> D:hen ja varmaan vielä kasvavat.. Entiset imetysliivit eivät enää päälle mene, jotka hankin edellisissä raskauksissa. Tähän odotukseen olen yhdet imetysliivit ostanut ja ostan lisää maidonnousun jälkeen. Parit tavalliset liivit vielä päälle menee..., jotka on olleet käytössä joskus, kun olin isommassa koossa...
Imetyksen jälkeen oli sit kaksi kärpäslätkää rintojen tilalla, mut urheilulla ja dekolteevoiteella (joka tarkoitettu myös rinnoille) sain rinnat taas timmeiksi ja kauniiksi - aivan kuin ennen raskauksia. Kärpäslätkien kuntoonsaattamisessakin siis on toivoa
.
Niin ja tervetuloa kaikille uusille :wave: .
Dana88 Toivotaan, että kaikki olis hyvin ja saisit vielä kotia tulla odottelemaan. Pidetään peukkuja.
Pai Voimia lepäilyyn, palkinto on sen arvoinen :hug: .
Zeenah Vähänhän sulle on painoa tullut - voi kuvitella millanen valas täällä on, kun painoa on tullut jo melkein 20 kg ja aikaa la:aan on vielä 7 vkoa
.
Säästöistä Saapa nähdä säästävätkö täällä neuvola yms. asioissa. Kahden aikaisemman lapsen kohdalla ovat tehneet kaksi kotikäyntiä, niin ei ole heti tarvinnut pientä neuvolaan olla kiikuttamassa. Kyllä täällä saattaa toi toinen neuvola, jossa itse käyn mennä heinäkuuksi kiinni, mut mulla on sama matka tohon toiseenkin neuvolaan, et ei silleen haittaa. Muistaakseni se on aikaisemminkin ollut heinäkuussa kiinni. Meidän kunnassa on 2 neuvolaa ja toinen niistä on kuitenkin auki koko kesän. Neuvolan tätikin on ollut yhtä kertaa lukuunottamatta kokoajan sama. En tiedä miten Oulussa on käytäntö, mut ainaki näin on Oulun naapurikunnassa. Ja ainaki toisen lapsen kohdalla tekivät juhannuksen jälkeenkin kotikäyntejä, nyt en sitten tiedä mikä on käytäntö. Aika näyttää, tai voishan sitä huomenna neuvolan tätiltä kysyä...
Zeenah Aivan varmasti hyvin selviät vauvan kanssa neuvolaan... niin minäkin selviän vauvan ja kahden isomman lapsen kanssa ja aikoinaan selvisin vauvan ja 1,5 vuotiaan kanssa. Kaikkeen tottuu, kun on pakko...
Mun piti toisinaan lasten kans mennä linkullakin tk:een siis vauvan ja 1,5 -vuotiaan ja sekin onnistui hyvin... ja vielä talvikeleillä täältä korvesta. Et kyllä kaikki onnistuu, kun on pakko onnistua =) . Mut samanlaisten pohdintojen kanssa ite kukanenkin painii jossain vaiheessa, et miten onnistuu mikäkin yhden, kahden tai useamman lapsen kanssa, mut sit kun tilanne on päällä, niin kyllä asiat lutviutuu omalla painollaan.
Nilkka on mulla ollut lauantaista asti kipee, sidekin on ollut tukena, mut eipä se ole paljoa auttanut. Tänään sit laitoin siihen trombosoolia ja nyt tuntuu paremmalta. Jospa tää tästä... ei ilmeisesti enää nilkka tahdo kestää tätä painoa, varsinkaan ku lauantaina juoksin crocsien halppis versioilla...
Eilen vein auton huoltoon ja ajoin sieltä sit pyörällä kotia... ei ollut hyvä ajatus ei... Saa olla viimeinen kerta kun lähden pyöräileen ennen vauvan syntymää... Loppupäivän oli maha ihan kivikova ja puuskututti kokoajan... Mun pyörä on siis sellasta mallia, et siinä pitää olla melkolailla etunojassa.. ja mahalta en pystynyt oleen oikeessa asennossa, vaan piti koettaa olla pystyasennossa ja sillon ei pystyny pitään kuin yhdellä kädellä ohjaustangostakaan kiinni... Olipahan reissu.. henki meinas lähtä :kieh: Nii ja matkaa oli vamaan jotain 7-8 km. Hullu mikä hullu, ko tollaseen lähtee... Mulla kans tuota tunnetta aika-ajoin, kuin ois kädet maitohapoilla... outoa.
Läppäri on tosiaan hyvä olemassa, meillä nyt ei ole kuin tää yks mun käytössä oleva, mut pöytäkoneita löytyy 3 kpl...
nännien aristuksesta Välillä aristaa kovastikin, esim. eilen ja välillä ei taas ollenkaan... et otappa tuostakin selvää...
Facebookissa Mulla ei ole yhtään exää facessa, mut yks ois, jonka olisin voinu ottaa... mut ihan miehen takia en häntä ole sinne ottanut. Mies kyllä tuntee exän ja on hänen kanssaa myös baarireissuilla kaverimeiningillä jutellut, myös minulla on exän kanssa hyvät välit, mut silti tuntuu, et jotenki se loukkais miestäni, jos hänet faceen ottasin. En kyllä ole mieheltä sitä edes kysynyt, mutta koska tiedän, et mua loukkais jos miehellä olis exä facessa, niin olen hyväksynyt faceen vain kaverit. Ja mulla on nimenomaan vain kavereita ja tuntemiani ihmisiä, en halua mitään 500 facetutun kööriä, joista en tunne kuin murto-osan ja joille en kerkee edes mitään kommentoimaan - mulle ei ole tärkeetä kavereiden määrä facessa vaan laatu
. Mut eihän se silti tarkota, et jos faceen kutsuu exiä, et ois suhde niiden kans alkanu taas kukoistaan - ihan kaveripohjalta monet varmasti heitä sinne hyväksyy ja ehkä uteliaisuudestakin.
Mut nyt kotihommia touhuileen... ja vauvanvaatteiden kimppuun.
SMSM ja Hippu rv 33+2