Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Hitsit et meitä alkaa olemaan täällä monta.
Helisen tilanne kuulostaa samalta ku mulla. Siivoukset on ollu kiellettyjä jo huhtikuussa. Vähä kyl jännittää et mitä ens viikolla tapahtuu. Lääkäri oli ainakin maanantaina sitä mieltä et pitäis vaan saada nyt lisää viikkoja. Tosta 35 viikosta se kans mulle puhu, mut kait mieluiten 37.
Miten muut makoilijat ovat saaneet kropan kestämään sitä makaamista ? Mulla ainakin rupee särkee joka paikkaa jos yritän pitkiä aikoja maata, varsinkin ku tässä on jo makoiltu vaik kuin kauan...
 
Olivia81 Joo istuminen sujuu ja ei suju, vielä 3 viikkoa äippälomaan, tänään lähdin sit loppuviikoks saikulle kun ei pystynyt kynästä kiinni pitämään kun sormien nivelet ei taivu :ashamed:

Joo käppäilin työterveyteen ja hain pari leffaa ja käppäilin kotiin, onneks mies lohdutti et ei mun tartte potee yhtään huonoa omaa tuntoa...

Töissä työkaveri (58vee akka) rupes jankuttaan et älä juo sitä vettä noin paljoa, vittu menee hermot sanoin et sitä just pitää juoda kun tää turvotus johtuu hormoneista, että ärsyttää tollaset akat jotka tulee neuvomaan eikä tiedä mistään mitään kun eihän hänelläkään silloin 30 vuotta sitten ollut kuulemma mitään vaivoja, just! Ihan sama....

No minä ajattelen vauvani parasta ja monet ihmiset on turhilla saikuilla vaikka ei ois raskaanakaan, neuvolan kätilö sanoi hyvin et raskautta ei turhaan nimitetä raskaudeks koska raskastahan se on niin fyysisesti kuin henkisestikin välillä....

Kauhee valitus...no sen parhaiten osaan :LOL:

Fiinukka ja käpy
 
Fiinukka Hyvä et hait saikkua ja haet lisää jos olo ei helpota. Ihan turhaan tässä on enää kiduttaa itteään lisää, kyl tää tila on jo tarpeeks raskas muutenkin.
Huvittavia nää neuvojat ja ihan uskomatonta ettei heillä itellään ollu odotusaikana koskaan mitään vaivoja, niin miten jollain muulla voi olla...

Itsestäkin tuntu sillon huhtikuun alussa et aika helpolla sain saikkua, mutta sillä varmasti saatiin pitkitettyä että tilanne on tää vasta näillä viikoilla. Tilanne ois voinu edetä jo paljon aikasemmin tähän pisteeseen ja vauva ois voinu syntyäkkin jo.
 
Moro. Jouduin sitten jäämään osastolle. Eilen aamupäivällä oli ensin neuvola, sitten lääkäri ja sieltä kiireellinen lähte äippäpolille. Kohdunkaula oli lyhentynyt alle 1,5 cm ( noin 5 päivää aiemmin 3 cm), sormen verran paikat auki, kohdunsuu kipeä ja kypsä. Vauva ultrattiin ja painoarvio 2100g. Kuulemma näille viikoille sopivan kokoinen ja virkeä kaveri. Vauvan keuhkoja kypsytellään kortisnoni piikeillä. Mulle tiputetaan supistuksen estolääkettä, ei tunnu pahemmin olevan apua, kun supistaa yhä ja käyrälle piirtyy hyvin supistukset. Vauva ilmeisesti on valmis syntymään. Jos vauva syntyy lähipäivinä synntystapana on alakautta, vauvalle turvallisempi vaihtoehto. Huominen vielä kokeillaan lääkkeillä hillitä supisteluita, sitten ilmeisesti vauva saa tulla jos on tullakseen. Lääkärin mukaan vauvalla ei ole mitään hätää vaikka syntyisi jo nyt, hieman kauemmin joutuisi oleen sairaalassa, 1-3 viikkoa. Voi jopa viikossa päässä kotia, jos hengitys, lämmmönsäilyminen ja ruokailu on ok.

Tietenkin toivon, että vauva sais kasvaa vielä vähän masussa, mutta jos meän poitsu ei sielä viihdy ja syntyminen on jo turvallista niin sama syntyä. Kuhan ei tänään synny, mies on työajolla yli 150 km päässä eikä mitään mahiksia päässä tänne sairalaan vasta kuin myöhään illalla. Tulis ees 34+0 täyteen.

Sain vasta viritettyä netin tänne, oon puhelimell seuraillut teän kuulumisia pitkin päivää. FB pistin eilen infoa tilanteesta, puhelimella fb päivitys on kivuttomampaa kuin kaksplus-sivuston ( sivut tilettää aika kiiettävästi, jos yrittää päivittää )

Oon täydessä vuodelevossa nyt, vain vessa ja suihku ok. ei saa ees istua sängyllä.

Dana88 & Pikkune 33+5
 
Heippa hei taas heinäkuiset.

Minäkin matti myöhänen aloitin nyt vauvanvaatteiden pesun. Ensimmäinen kone on juuri pyörimässä. Eilen miehen ja lasten kans porukalla valkkailtiin vaatteita ja yllättävä määrä niitä löytyi... joten ei varmaan ensihätään tarvita yhtään enempää vaatetta. Otettiin nyt pesuun vai alle 70 cm vaatteista sellaiset, jotka ovat väriltään neutraaleja eli käyvät sekä tytölle, että pojalle. Myöhemmin kerkeää kyllä sit muutkin vaatteet pesemään, kunhan nähdään kumpaa sukupuolta vauveli on. Pistin kyllä jotain molemmille sukupuolille sopivaakin pesuun - sairaalasta kotiutumisvaatteiksi.
Kaappikin on nyt vaatteille valmiina, joten kunhan saadaan vaatteet pesusta ja kuivateltua, eikun kaappia täytteleen.
Pinnasängyn pehmusteet ym. vermeet on kans menossa pesuun ja minäkin sain pinnasängyn kaupantekijäisinä tuon pupujussikat reunapehmusteen, tosi ihana. Nyt saankin sitten palauttaa siskolle hänen reunapehmusteet takaisin. Eilen soitin myös siskolle ja pyysin taas lainaan äitiyspakkauksen verhoilu tekstiiliä. Muistelin, et sekin ois ollut vielä minulla, mutta eipä sitä sitten äitiyspakkauslaatikoista löytynyt, joten pitää laittaa systeri penkoon varastojaan :LOL: .

Maha toimii täälläkin vaihtelevasti... välillä ollaan ummella ja välillä taas toisessa ääripäässä - että silleen :kieh: .

Rae89 Kiva, että sait nyt suurimmat hankinnat tehtyä. Aina helpottaa, kun saa tekemättömiä töitä tehtyä =) .

Mattilalle Zemppiä paljon :hug: .

Äitiysneuvolakuulumisia:

rv 33+2 (31+0)
paino 85,5 kg (85 kg)
Turvotus + (+)
RR 109/65 p. 66 (108/60 p. 70)
pissa puhdas (pissa puhdas)
Hb - (114)
Sf 30 (28)
Tarjonta Rt (?)
Sydämen syke 130+150 (135-150)
Liikkeet ++ (++)

Pikkasen minulla on kutissut jalkapohjia ja kämmeniäkin välillä, joten tuli lähete labraan perjantaiaamuksi maksa-arvojen tarkistukseen.
Kahden viikon päästä sitten seuraava neuvola ja silloin aikoi sitten tehdä sisätutkimuksenkin.
Vessassa on nyt saanut hypätä taas urakalla, taitaa tulla helteiden aikana kertyneet nesteet nyt pois, kun ilmat viileni... Helteiden aikaan kun ei paljoa tarvinnut vessassa käydä.. kaikki juomiset tais kertyä elimistöön turvotukseksi silloin. Ei sen puoleen on tuota turvotusta vieläkin...

Zemppiä kaikille univaivoista, närästyksestä ym. vaivoista kärsiville sekä vuodelepoon passitetuille :hug: .

Äitiysloma alkais puolentoista viikon päästä.

Liikelaskennasta Enpä sitä ole suorittanut minäkään, mutta en ole kyllä mitenkään huolissanikaan, kun liikkeitä tuntuu kyllä paljon päivän mittaan ja illalla kun rauhottuu vaikka sohvalle, niin mahassa möyritään ja potkitaan oikein urakalla :LOL: :heart: :heart: :heart: .

Jossain vaiheessa oli keskustelua osaako lastaan rakastaa. Esikoista kun odotin niin välillä tuntui, et kaikkeen sitä ryhtyykin ja tuntuu nytkin. Ja syntymänkään jälkeen ei heti äidinvaistot olleet positiiviset, mutta nyt kyllä rakastan lapsiani yli kaiken... Kyllä se rakkaus sieltä ajan kanssa tulee, vaikka todellakaan se vastasyntynyt ei aina ole kaunis... mutta ainakin itse olen pitänyt omia lapsiani kauniina. Isänsä on aivan samannäköinen syntyissään kuin ovat lapsemmekin. Kun pistää vauvakuvat vierekkäin ei erota kuka on kukin :LOL: . Minusta ei niin pienenä kuvia löydy, joten ei pysty vertailemaan. Nytkin on välillä tuntunut, et pitikin vielä hommata ittensä tähän tilaan... miehelle en kyllä ole asiasta sanonut halaistua sanaa. Mutta toisena hetkenä kaikki taas on ihanaa ja odottaa innolla. Mieli on todella ailahtelevainen laidasta laitaan, vaikka kohtalaisen tasainen ihminen olenkin - eikä mieskään ole koskaan saanut kokea mitään raskausajan hormooni mylläköitä minun taholta. Tasasen paksua ollut odotusaika meikäläisellä aina :LOL: .

Mulla kans on aamuisin tuolla nivusissa ja alaosastossa älytöntä kipua - tällaista ei muistaakseni ole ollut aiemmissa raskauksissa.. hyvä kun ylös sängystä kivuilta pääsee... Mut niitä puukoniskukipuja liikkuissa jne. ei tässä raskaudessa ole ollut ollenkaan.

millanen Mulla ei pissassa ollut mitään häikkää, vaikka söin kans aamulla fitness muroja ja eilen illalla jäätelöä.. mutta näähän voi vaikuttaa eri ihmisillä erilailla, ei se tarkoita, et sulla ois silti sokereissa häikkää... odotahan rauhassa seuraavaan neuvolaan.

Fiinukalle kans kovasti zemppiä ja unohda tuollaiset työkaverit :hug: .

Hyvää päivänjatkoa kaikille, nyt pitää lähtä hakeen eskarilainen kotia

SMSM ja Hippu rv 33+2
 
millanen Miulahan oli kans viime neukussa pissassa sokerit + ja sanoi kyllä neukkutäti, että voi johtua edellisiltaisesta jäätelöstä, mut silti laitto sokeriseurannan kotiin miule..nyt olen yrittänyt pidättäytyä herkuista tai syön niitä ruokailun yhteydessä.. ja näin viimesellä kolmanneksella kuulema tosi herkästi tulee tuota sokeria pissaan VAIKKA verensokereissa ei oliskaan mitään häikkää
 
dana88 Voi sua. Nyt vaan pidetään kauheasti peukkuja pystyssä et tilanne vielä rauhottuu. Jokainen päivä minkä pysyy masussa on hyväks. Hui kauheeta ku oikein kylmätväreet menee ku aattelee et teidän pikkunen voi syntyy ihan millon vaan.
Tsemppiä ja jaksamista hirveesti sulle. :hug:
 
Dana88: Hui jestas! Mut onneksi hyvin viikkoja jo ja etenki kun kerran vauvalla kaikki vaikutti ilmeisesti olevan hyvin, niin hyvä. Ajatella, jos vauva oikeasti kohta syntyykin. Sitten ainakin sun olo toivottavasti helpottaa :) Mut tsemppiä ja kärsivällisyyttä, makoilu on ainaki musta tosi tylsää! :hug: ja tosiaan toivotaan, että tilanne vielä vähän tasottus.
 
Koitetaan tosiaan pitää vauvat vielä masussa, vaikka hyvillä viikoilla ollaankin. On se vaan niin paljon mukavampikin saada pieni heti itselle hoitoon ja samaa matkaa kotiin. :)

danalle ihan hurjasti tsemppiä! Pidän täällä kaikki sormet ja varpaat ristissä, että supistelut rauhoittuis - ja jos ei rauhoitu, niin olette molemmat oikein hyvässä hoidossa siellä eikä kummallakaan ole mitään hätää, vaikka pieni jo syntyiskin. :hug:

Fiinukka Tosi hyvä kun sait saikkua! Huomasin itse ihan konkreettisesti, miten paljon parempi on olla nyt kotona kun maanantain yritin kökkiä toimistolla. 7 tunnin jälkeen järkyttävät kivut ja kovat supistukset. Nyt olo on melkein normaali. Eli ihan reilusti vaan lisää saikkua, jos yhtään siltä tuntuu!
 
Tuosta Danan tilanteesta havahduin et itellä voi olla vaik sama kohtalo viikon päästä torstaina.
Elikkä sairaalakassia pitäis pakata tai ainakin tehdä lista mitä sinne laittaa.
Nyt seuraa tyhmä kysymys :LOL:
Saako sairaalasta kaikki vaatteet myös alkkarit ? Paitsi ne imetysliivit ? Entä mites onks siel pikkuhousunsuojia tarjolla (jos siis joutuu vaan makoilemaan ja kuluttamaan aikaa) ?
 
Voi Dana! Hurjaa ja jännää. Mutta mitään hätäähän ei periaatteessa oo. Nyt luovutetaan vaan valta lääketieteen ammattilaiselle; ne tietää kyllä, mitä tekee ja miten kannattaa toimia. Kaikki menee parhain päin!

Ja hui kaikkien muidenkin kipuiluille ja pakkolevoille :eek: Voi että, ihan voimaton olo eikä osaa sanoa mitään järkevää kellekään. No, täytyy ajatella, että kyse on vain viikoista. Ei oo pitkä aika ihmiselämässä. (Mutta varmasti tuntuu siltä; mähän hypin seinille jos joudun olemaan edes 24h neljän seinän sisällä, saatika makuuasennossa. Ahdistuisin niin täysin, jos mulle asetettais joku tuollainen kielto, vaikka se kuinka omaksi ja lapsen parhaaksi oisi.) Hengitelkää, nautiskelkaa, ostakaa Sinkkuelämää-dvdboxit ja lusikoikaa jäätÖlöööö! :heart: Ja hei! Kirjoitelkaa vaikka päiväkirjaa näistä ainutlaatuisista päivistä, sitä on hauska lukea sitten joskus!

Läntätään vielä kepeäksi loppukaneetiksi kehiin päivän pötsikuva (kuka sanoo, ettei flanellipaitaa saisi käyttää härskinä mekkona? Heh!):



Megamaha karkaa nyt jumppaan higoileen. Näin eilen ahterini selluliittikuorrutuksen peilistä, eikä näky ollut kovin myönteinen. Vaikka mitäpä väliä sellaisilla lopulta. Ei mittää.
Woimia kaikille!
kardemummma & Sulo 34+2

Ps. Häh, tuliko sitä fotoa.
 
Danalle voimia makoiluun!

Äitipolilla käyty ja kohdunsuu kahdelle sormelle auki ja pehmeä eli lähtö voi tulla yhtä koska. Kerroin lääkärille, että kaks edellistä ovat tulleet melko rytinällä sit kun synnytys on lähtenyt käyntiin. Sanoi vaan, että ekasta merkistä on lähdettävä ja tarvittaessa ambulanssilla. Molemmat olivat nyt perätilassa, joten alatiesynnytys on mahdollinen, jos pysyvät näin. Hyvä etten pillahtanut itkuun kun kuulin tuon, olen niin pelännyt sektiota. Molemmat olivat noin 1,9 kg.
Samalla reissulla kurkkasin lasin takaa tutun pikkuista poikaa, syntynyt sunnuntaina. Ihana!

Nyt syömään kun tuntuu, että huippaa. Aamupalan jälkeen syönyt vain yhden ruisleivän sairaalan kanttiinissa.
 
dana88 ja muut lepuuttajat Mulla oli tuossa puoltoista viikkoa sitten sama tilanne kuin sulla nyt, ainoana erona että viikkoja oli tuolloin vähemmän ja kohdunkaulaa pidemmälti. Mutta tipassa olin 2 vrk ja nyt syön supistuksenestolääkettä tablettina. Kahden päivän makoilun jälkeen ne supistustelut alkas helpottamaan, ehkä sullakin? Mulla ne oli kans aika hurjia, tuli usean tunnin ajan säännöllisinä n. 2-3 minuutin välein. Ajattelin, että se on menoa nyt... Onneksi ei ollut. Nytkin tilanne ois jo parempi kun päiviä on tullut sen vajaa 2 vk lisää.
Vähän jännittää, että miten käy sitten kun toi supistuksen estolääkitys lopetetaan (ens pe, viim. ens viikon keskiviikkona), että pukkaako kroppa samanlaiset supistukset samantien päälle.. Toivottavasti ei. Laskeskelen päiviä sinne täysaikaisuuteen, kuukauden verran viikkoon 37 vielä aikaa. Huh!
Mutta samaa sanoivat mullekin, että 34 viikolta saa sitten syntyä jos on syntyäkseen. Että on silloin tarpeeksi iso... tottakai sitä kuitenkin toivoo, että pieni malttaisi sinne kesäkuun loppuun odottaa!
Onnea synnytykseen Danalle jos sinne lähdet :hug:

miranha ja pieni 32+0
 
Pai80 Kyll täältä saa semmoset seksyt verkkopikkuhousut :D Onneks olin kirjoitellut listaa valmiiksi sairaalakassia varten, niin mies osassa aika helposti pakata tavarat kassiin. Harmi vaan että oli löytänyt alusvaatelaatikosta kaikista kamalimmat pöksyt :headwall: kaikki kivat oli pesussa. Noh näillä mennään nyt.

Noh yhä supistelee enemmän ja vähemmän epäsäännööllisesti, välillä kipeästi välillä vaan epämukavasti. Tipputettiin lääkettä, mutta se laski mun verenpaineen liian matalaksi, joten lääkkeet lopetettiin. Suun kautta otettavia lääkkeitä en voi käyttää, just on verenpaine asian kans. Vauvan tarvitsemat kortisonipiikit on nyt pistettetty. Jatkosta ei tietoa mitä tapahtuu ilmeisesti lepo jatkuu, ärsyttää epätietoisuus :kieh: Huomenna lääkäri tutkii alakerran, sittenpä tiedän enemmän. Tänään ei tutkita, jotta ei alakerta ärsyyntyis. Vähän kyll veikkaan, että tuhoa on tullut lisää.

Puolikoomassa lämpötyynyn kans oon makoilut päivän, tokkurainen olo :/ varmaankin hb ja ton lääkkeen takia. Istuminen ja pystyssä oleminen käy kipeetä, vauva painaa aika alas.

Onneks ei tarvi stressata vauvan hankintojen suhteen ja muiden valmisteluiden, lähipiiri alko hoitaa niitä valmiiksi. Vaikka vauva pysyis masussa viel tovin, niin valmistelu stressi on nyt muiden harteilla, mun on vaan käsketty kirjoittaa lista mitä puuttuu ja ottaa rennosti.

Miestä on kova ikävä :/ En oo tottunut nukkuun öitä yksin :( Saa nähä kerkeekö se käydä täällä tänään, menee tosi myöhään töissä. Tahtois kans suklaata ja jätskiä, mutt en saa lähtä kahvilasta hakeen. Noh, alkais kattoon mitä telkusta tulee.

Dana88 & Pikkune 33+5
 
Paljon voimia Danalle sinne sairaalaan! :hug: Ja terveisiä sinne pikkuselle että ei ihan tarvis kyllä viel tulla ulkomaailmaan..:p

Patja ongelma ratkennut vihdoin ja viimein! Ei meinannu mistään löytyy patjaa joka olis kokoa 110cm x 60cm ,sai aika monet liikkeen sivut selata läpi. Useita oli kyl 60cm leveitä mut sit ne oli kaikki 10cm liian pitkiä. Vihdoin löyty sitten netanttilan sivuilta 58 x110 patja,ja ei ollu kamala hinta ees patja + petari yht 50e ( sis toimituskulut).:)
Taas yksi huoli vähemmän:)
 
huh sentään, hetken on poissa, niin näin paljon ehtii tapahtua!!! :eek:

danalle iso :hug: ja tsempitykset täältäkin!!! ja liplatukselle myös!!! ja siis todella monelle muullekin, kun tosiaan tuntuu että näitä lepopotilaita alkaa ilmaantua koko ajan vaan lisää!

koskakohan siis syntyy 2. hurmaaja??? :D :heart:

ja siitä puheen ollen, toivottavasti kausalla ja perheellä on kaikki hyvin, kun ei vieläkään ole mitään kuulunut... :/

mutta kyllä nämä kokemukset saavat tunteet valloilleen...jännittää, kihelmöi, pelottaa ja sit toisaalta ei malttais odottaa!! huh...kyllä sitä aika lähellä ollaan jo kaikki!! :heart: :D

täällä ollu tosi p***a päivä!! :ashamed: ja aika matelee tietysti, kun huomenaamulla on taas ä-poli käynti, jossa selviää kuinka paljon meidän pikkujättiläinen on taas kasvanut, ja saako sieltä taas tulla itkun kanssa pihalle... :'( huoh.

voimia ja jaksamista kaikille yhteisesti!!!!! :hug:

32+3 :heart: :heart: :heart:
 
Danalle erityisisot tsempit sairaalassa makoiluun ja kotona makoileville malttia ja jaksamista myös matkaan.

Mattilalle voimia jaksamiseen kaiken keskellä ja Fiinukalle tsempit, että otit lomaa, kun kerran se tuli tarpeeseen. Unohdat tylsien tyyppien kommentit!

Tänään oli taas neuvola. Siellä kaikki hyvin ja vauveli edelleen pää alaspäin. Pää ei kuitenkaan ole vielä kiinnittynyt, joten käskettiin istuskella risti-istunnassa selkä suorana. Silloin on kuulemma enemmän tilaa vauvalla mennä alaspäin. Neuvolassa näin myös kuulat, jotka kuvasti vauvan vatsalaukun kokoa vastasyntyneenä, 3 päivän ja 10 päivän ikäisenä. Aivan uskomattoman pieni on vastasyntyneen vatsalaukku, sellanen sormenpään kokoinen! Mutta aika äkkiä sitten kyllä venyykin.

Meillä on huomenna eka perhevalmennus, ja synnytysosio on tietääkseni vasta 10.6, jolloin itse olen jo vkolla 36+5 eli silloin on meidän vauva 2 päivää vaille täysiaikainen. Sitä olen kyllä ihmetellyt, että kun teilläkin täällä on monella jo vauvat enemmän tai vähemmän tuloillaan, niin aika myöhään on meillä nuo valmennukset. No, mua se nyt ei niin haittaa, kun ainakaan toistaseks ei vaikuta pienellä olevan kiirettä maailmaan.

Saga 34+4
 
Tuo heinäkuun 2010 kerho ,keneltä sinne sai sen salasanan? Kun jos pitkän aikaa sitten täällä oli puhetta sen kerhon perustamisesta mutta onkos kaikki jo siirtynyt tuonne fb:n puolelle jakamaan pulinoitaan sieltä vai onkos se "elossa viellä?":D
Olisin halukas saamaan sen salasanan sinne..:)
 
Kiitos tsempeistä =)

Dana88 Paljon jaksuja sinne, toivottavasti sun mies ehtii tulla sua kattoon vielä.

Menin juomaan mustaa kahvia ja kiitoksena siitä kamala närästys prkl! Hain miehen kans äsken postista äitiyspakkauksen, Oli kivoja vaatteita ja sit vähemmän kivoja, niin vissiin aina. Makuupussi oli erityisesti mieleen, hirveesti en tykännyt pussilakanasta ja gollege/trikoo asusta. Mikrokuituiset rintasuojukset oli jees kun pestävät.

Tuttu on ollut 2 kertaa ihan lyhyellä välillä kamalassa rintatulehduksessa, pitää kyllä lukea vinkkejä et millä välttyis kun vittumaista olla 40 asteen kuumeessa rinnat kipeänä, on kuulemma bakteerin aiheuttama.

Kohta hakemaan kiinalaista, ottaisko chilikanaa niin varmasti närästys jatkuis :x

Fiinukka ja käpy
 
Fiinukka Meille sanottiin valmennuksessa et kannattaa laittaa säämiskät rintsikoihin liivinsuojien lisäks, niin voi vaik kulkee topissa kesällä ja välttää rintatulehduksen.
Liekkö moisista sitten apua?
 
Voi viineri, mie se tunnun lihovan vain koko aika!!!! :eek: Vaikka yhtään enempää en syö ja ei tunnu turvottavan..varmaan kohta laittaavat lisäultraan..liekko pieni ottanut jonkinsortin kasvuspurttia...

Nyt tuossa just lajittelin vauvan vaatteita ja pesuun otin kokoa 56-60cm (pienempiä ku 56cm en edes omista :eek: ) ja alkaa uhkaavasti näyttää siltä, että tuo mein kaappitila ei todellakaan ole riittävä, vaikka tuon uuden lipaston ostinkin...Puhumattakaan kun kaikki lakanat, makuupussit ja muut systeemit pitäs vielä saada jonnekkin mahtumaan..itkuhan tässä kohta pääsee...Ja se huominen vaatteiden pesuruljanssi pelottaa, koska suurin osa vaatteista EI ole omia vaan lainattuja ja anoppi&käly on hirmu tarkkoja noudattaan pesuohjeita..mie en niinkään...nooh huomennahan se selviää mitä kaikkea mie pilaan... Muutenkin tuota pyykkiä on NIIN paljon, että seuraavaksi viikoksi tai kahdeksi on tekemistä...pyykkiähän pesis vaikka 10 koneellista päivään, mut ku ei ole tilaa missä kuivattaa...

Nyt taidan tästä suuntailla tuonne verensokerin mittuuseen ja sitten iltapalalle... mies toi myös karkkia, niitäkin jos muutaman suuhun nappais :D
 

Yhteistyössä