Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Huomenta :wave:
eilis ilta meni pelonsekaisin tuntein, kun luulin hetkittäin että nyt lassi syntyy.. alkoi klo 17 menkkamaiset alaselkä ja alavatsa kivut jotka sitten paheni, klo 19 menin kuumaan suihkuun eikä se helpottanu yhtään... sitte panadolia 1g ja lämmin jyvätyyny selkään ja osittain mahalle... ei vieläkään apua... noh sitte klo 22 mentii miehen kanssa sänkyyn ja olin onneksi nukahtanu :/ yöllä klo 3 heräsin vessaan ja taas alkoi poltot tuntua... mutta sain kuitenkin nukuttua...
nytkin koko ajan polttelee muttei niin kipeesti kuin illal, illal kun se kipu säteili pitkin reisii ja teki tuskaa... isäntäkin sanoi ettei oo nähny mua siinä kunnossa muuten ku synnytyssalissa :eek:

no klo 11 olis neuvola joten katsotaan mitä th sanoo =)
 
Voi NeLa, koita vielä pysyä kasassa. Ei varmasti ole herkkua kärsiä kivuista pitkään, mutta palkinto on sitten sen mukainen. Tuu kertomaan sit th:n sanomiset.

Minäkin olin jollain tapaa kipeä eilen (en noin kovasti kuin NeLa), mutta istuminen ja kävely tuntu heti tuolla takaliston puolella. Ehkä meidän pienetkin ovat alkaneet laskeutua. Tai sit se oli vain seurausta eilisestä äpoli käynnistä, siellä aina katotaan kohdunsuu melko ronskisti. Nyt nimittäin on taas paljon parempi olo.

Minulla on turvotus lähtenyt pois helteiden myötä, mutta sellainen ikävä niveljomotus jäi. Tietääkö kukaan, mitä tämä sitten on. Rystyset ovat tosi ilkeän tuntuset, samoin sormien viimeset nivelet. Ihan kuin kynnetkin olis irtoamassa (siis sellainen tunne).

Nyt sohvalle köllimään. Minä odottelen kovasti ä-pakkausta. Jokohan tänään posti tois.
 
Voimia kaikille petipotilaille ja pitäkäähän vauvat vielä mukana :hug:

Mut onnistuttiin yllättän eilen ihan totaalisesti. Äiti, sisko ja pikkuveli tuli eilen käymään ja sit ovesta vaan alko lappaan ihania ihmisiä sisälle:LOL: Olivat sitten järjestäneet mulle salassa vauva kutsuja:) Olin aivan ällikällä lyöty ja oli ihanaa tuntea ittensä tärkeäksi ku siskokin hemmotteli mulle taas uudet kynnet:D Sain myös ihania lahjoja mm. vaatteita ja vaippoja ja komeen vaippakakun :LOL:

Eilen löysn kirpputorilta aventin rintapumpn kympillä:) Siinä oli ylimääränen tuttipullokin mukana. Pitää vaan pestä ja keitellä ne kunnolla.

Omaa oloo: Olo alkaa oleen aikasta raskaana oleva :LOL: Tai yöt menee viiteen asti ihan ok sit on pakko mennä pissalle ja matkalla supistaa ihan sairaasti. Sit ku mies lähtee töihin niin on ihan pakko nousta ku on alaselkä ja lonkat ja reidet ihan tulessa ja mahaankin koskee. Ja eilenkin vauva paino ihan sairasti tonne alapäähän:( On ihan pakko painaa kädellä vastaan ei vaan kauheen kiva missään kaupassa painella haarovälejä :LOL: Tosin ei sitä sie kaupassa kauvaa jaksa kävellä ku masu menee ihan kovaks ja käveleminen on vaikeeta...

Mut nyt... Peseen rintapumpun osia ja silittään petivaatteita:)

- Chili ja neiti 34+1 :heart: :heart: :heart:
 
Nela jaksuja kipujen kanssa ja toivottavasti pikkuinen viihtyis vielä hetken masussa, mutta eihän sekään kivaa oo, että äiti kipuilee, eikä saa nukuttua!! :/

olivia täälläkin on kesä kiireistä aikaa synnärillä (yksi "sesonki") ja seinäjoen sairaalassa on vielä remontti kesken.. Siellä tehään 2hengen huoneista 1hengen huoneita ;) eli sitä ei tiiä missä sitä joutuu sairaala-ajan viettämään!! Toivottavasti vauvalla ja itellä on sitten kaikki hyvin, niin pääsee nopeaa pois!

liplatus jaksuja myös sulle kipujen kanssa!! :hug:

synnytysbuumi taitaa alkaa kohta tässä pinossa :heart: mä kirjottelen täällä yksinäni vielä elokuun alussakin :LOL: suppareita täällä tulee vain jos rehkii oikeen.. pitää varmaan LA:n lähestyessä mennä nostelemaan kiviä, se sai hyvät supistukset aikaan!!! ja mahtavaa, että shoppailu on lisätty tuohon 3ässän kokoelmaan :LOL: mii laik ;)

Tänään pitäisi käydä katsomassa imetysliivejä!! ja samalla vois hypistellä pikkuisten vaatteita ja mitäänhän en oo ostamassa (paitsi jos löytyy jotain yli-ihanaasöpöä) :heart: Jos laittais vielä kämpän kuntoon ennenkä lähtee yhtään mihinkään!!

Todella paljon jaksuja vuodelevossa oleville ja tsempataan vauvat pysymään masussa ainakin siihen 37viikolle :hug: :hug:

Maamin ja toivo-justiina 33+6 :heart:
 
chili vauvakutsut kuullosti ihanalta ja vielä läheisten järjestämänä ;) Mäkin kattelin rintapumppuja eilen ja cittarissa oli 59?... ei viittis niin kallista ostaa, voisin kans tehä löydön kirppikseltä :whistle: Sulla kävi hyvä tuuri :D
 
Huomenta kaikille B) ja taas aurinko paistaa =)

Kävin eilen neuvolassa ja tässä kuulumiset sieltä.
Viikkoja 31+1
Paino puonnut edellis kerrasta 200g,nyt tullu yhteensä 4.2kg kaikkiaan.
Verenpaine 119/70
hemppa oli 131
sf mitta 30(joka vasta nyt mitattiin ekaa kertaa)
sydän sykkeet 135-140
liikkeet+

kaikki siis ok,3 viikon päästä sitten uudestaan.

Raskausdiabetes menee hyvin sekin,olen 2pv/viikossa mittaillu verensokereita ja kaikki arvot ollu ok.Ei huolta senkään suhteen.

Täällä kirjotus tahti ei kun kiihtyy loppua kohden,ei perässä meinaa pysyä.Aina sieltä täältä lukenu sitten teijän kirjotuksia.Uusia tullut paljon mukaan,Tervetuloa! =) :wave:

Vauva liikkuu todella paljon ja tuntuuki että se tulee mahasta läpi justiinsa.mutta tietääpä sen ainaski olevan kunnossa :heart:

Liitoskivut ne jyllää,niistä ei pääse eroon sitten millään :ashamed: ja tuo paine alapäässä toisinaan on inhottavan sietämätöntä :kieh:

tällänen valitusvirsi taas vissiin menossa :headwall:

Minä sain sovittua kotiin alusvaate-esittelyn ja pyysin sinne eritoten imetysliivejä mukaan,joten ihan kiva kun saa kotona rauhassa mälläillä.

Mutta aurinkoista päivää kaikille odottajille B)

Virpi1980 ja kullannuppu 31+2
 
Täällä jo toinen yö mennyt silleen ihan suht ok. :eek: Ihme että kaks yötä peräkkäin menee ok. Noh, toivottavasti tää ois pysyvää. Kyllä mä siis olin hereillä useamman kerran ja vessassa piti juosta, mut ei ollu särkyjä pahemmin, paitsi joskus aamuyöllä supisti niin perhanasti ja sama homma heti ku tossa heräilin.

Kauheesti tosiaan tuntuu olevan supistelijoita heinäkuisissa. Toivottavasti vielä saadaan vauvat pysymään mahassa vähän aikaa.

Täällä kans tuntuu välillä et vauva tunkee ittensä tosta kyljestä läpi ku oikeen riehaantuu syystä tai toisesta.

Nyt on pari päivää ollu taas mieli jotenkin alamaissa. Tuntuu et mies jotenkin välttelis mua, ei huomioi oikein mitenkään. Pysyy mieluummin omissa oloissaan. Eilen annoin sen isyyspakkauksen, enkä oikein saanut selkoa et mitä siitä aatteli. :(
 
Voi hitto, että mä oon kiukkuinen! Mun työpaikassa ei ilmeisesti sana "sairasloma" tarkoita kenellekään mitään. Puhelin on soinut aamusta lähtien ja mailiboksiin pukkaa uutta tavaraa koko ajan. En siis yksinkertaisesti enää reagoi näihin mitenkään. Jouduin tulemaan työkoneella nyt aamuksi kun mun seuraajalla on ongelmia, joten kaikki sitten kuvittelee, että oon käytettävissä vapaasti. :eek:

Mrrr. Kiukku heti aamusta ei tee hyvää.

NeLa Tosi hyvä, että sulla on neuvola aamulla. Toivottavasti ei tule sairaalakeikkaa sullekin. Mutta sitten vaan lepoa oikein kunnollla!

Pai Voisko olla, että sun mies on vaan huolissaan susta & vauvasta eikä oikein tiedä, miten tilanteessa pitäisi olla? Miehet on varmaan aika pihalla näistä jutuista. Voitko sä sanoa sille, että oot nyt vähän allapäin ja tarviset enemmän huomiota? Kyllä se mies siitä tokenee. :hug: Mutta kiva kuulla, että sulla on mennyt yöt vähän paremmin. Hyvä, että voit levätä kunnolla.

Mitenköhän dana? Toivottavasti siellä ollaan vielä yhtenä kappaleena!

Hitto kun rupee supistaan tää koneella istuminen, siirryn läppärin kans tuonne sohvalle...

Olivia & Vauveli 33+4

 
Mun täytyy olla onnellinen, että meillä on niiin hyvä hammaslääkäri. Kipu loppui kuin seinään ja paikka on nyt hampaassa. Lisäksi nukuin melkein koko eilisen päivän univelkoja pois.

Meillä taas mies on nyt havahtunut oikein totaalisesti tuohon "etukuutioon". Kaupassa oisin saanut työnnellä kärryjä "omina rollaattoreinani" :LOL:

Supistelijoille lepoa ja lämpöä.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 31+4
 
Pai, mä kans mietin, että ehkä sun mies vasta alkaa havahtumaan siihen, että vauva on todellakin tulossa. Muuttuuhan se elämä siinä sen verran radikaalisti ja vastuuta tulee kuin salamaniskusta eliniäksi, ettei ihme ole jos vähän mietityttää. Sitä on helposti voinut miettiä tähän asti, että se on sitten kesällä edessä, kunnes nyt yhtäkkiä tajuaa, että se "sitten kesällä" on nyt. Sun kannalta silti tosi harmi, ettei kovalla vaivalla tekemäsi isyyspakkaus tuottanutkaan toivomaasi reaktiota. Mutta miehesi voi tosiaan vaan olla tällä hetkellä hämillään, ei se tarkoita, ettei arvostaisi pakkaustaan. Mutta kuten Oliviakin sanoi, niin puhumalla asiat yleensä selkiintyy, joten jos asian esiin ottaminen ei tunnu mahdottomalta, niin kannattaa varmaan puhua mihen kanssa.

Olivia, ihan oikein, että päätit jättää työasiat niille, jotka on töissä! Teet niinkuin itselle parhaalta tuntuu.

Mun mies pelaa "peinttiä" eli värikuulasotaa suomeks sanottuna, ja sillä olis kisat lauantaina Ikaalisissa. Mulla olis nyt kerrankin mahdollisuus lähteä katsomaan sen pelejä, kun en ole koskaan sitä livenä nähnyt, mutta nyt mietin, että oonko ihan hullu jos lähden seisomaan koko päiväksi. Ei sillä, että toistaseks olis ollu mitään suurempia vaikeuksia tehdä yhtään mitään, mutta mitä jos ne vaikeudet alkaaki just siitä. Siellä kylpylän vieressä se on, että kai siellä silti joku kahvio on missä voin sitte kököttää jos siltä tuntuu. Olis se kiva kuitenkin nähdä kuinka pähkähullu toi miehen pähkähullu laji on =)

Saga 34+5
 
dana Voimia sinne sairaalapedille!

Nela Hui noita sun supistuksia. Täällä myös supistaa joka askeleella, joita pitää ottaa. Alaosasto pullottaa ikävästi ja kohdunsuulle tuikkii. Mulle sanoi äpolilla viimeksi lääkäri, että jos yöllä ei herää supistuksiin, niin tilanne ei ole kriittinen.

Kävinpä sitten ihan turhaan arvauskeskuslääkärillä. Prkl!!! Määräsi Gavisconia litkuna, kun ei kuulemma voi muuta määrätä. Olis pitäny äpolilta erikoislääkäriltä pyytää resepti. Sori nyt vaan, mut mun närästys ei ollu silloin vielä näin helvetillistä. Ja äpolille mulla ei ole enää aikoja varattuna, kun seuraavaksi sitten mennään synnyttämään... Kiva vaan kun noin käsikauppalääkkeet estää raudan imeytymisen ja hb tippuu taas..... Eikä ne mitään auta, kun tarvisin happosalpaajia. Oksennellaan sitten vatsahappoja :x

omenaruusu 35+0 poks
 
Pyykkikone jauhaa vauvan vaatteita, lakanoita ja harsoja =) En osaa kyllä olla aloillani kun olen kotona, toisaalta sormien ja aineenvaihdunnan kannalta se on hyvä!

Ulkona on sateista ja mittari näyttää 12 astetta, olis kyllä kiva mennä haukkaan happea...
Kyttään kokoajan kelan-sivuilta koska sairauskassan virkailija on tehnyt uuden päätöksen mun äippärahasta, nyt ainakin työnantajan selvitys 6kk tuloista oli ratkaistu mut päätös vielä uupuu :kieh:

Siskolle väänsin tuossa korttia, sil ois valmistujaisjuhlat lauantaina, pyysi mua aamulla laittamaan sen kynsiä ja meikkaan, mut en taida jaksaa mennä sinne niin aikaisin...kait vetää herneet nenään...

Jaahas pyykinpesukone on pessyt, ei kun ripustamaan :D

Fiinukka ja käpy 31+6
 
Olivia81 Nyt lopetat työnteon saikulla ! Mitäs jos sä oisitkin raskauden sijasta jääny vaikka ratikan alle ja makaisit koomassa sairaalassa ? Miten ne sitten pärjäis ? Mulla oli vanhassa duunissa vähä samaa menininkiä et lomallakin ois pitäny olla aina puhelimen päässä ja jos ei sattunu esim. vkonloppuna vastaamaan ja kommentoi sitten perästäpäin miten päin peetä hommat hoidettu, tuli v*ttuilut ku en ollu vastnnu puhelimeen.

Mä oon yrittänyt kysellä mieheltä et mikä on ku on niin outo, mutta sanoo aina et kaikki hyvin ja ei oom mitään hätää jne. Vaikee siinä on sitten alkaa toista pakottamaan puhumaan. Itellä vaan on tosi paha mieli ku toinen on jotenkin niin etäinen. Muutenkin tuntuu et kohta taitaa alkaa täälläkin ne muuten vaan itkeskelyt.
 
MORO

Maamin mä olen kans samaa mieltä että mä olen pian vielä elokuussakin kasassa, vaikka näitä supistuksia onkin nyt ollut, mutta... ei ne koskaan mitään tee ;)

Chilin vauvakutsut :heart: :heart: :heart: oi miten ihana yllätys.

Täällä: VÄÄSYTTÄÄÄÄÄ... Toistaiseksi esikoinen ollut tänään antamatta ylen, mutta tsiigataan.
Mun on jäänyt himskutti kaikki lääkkeetkin ottamatta aamulla. Just tuli vasta mieleen :p No ei muuta kuin lääkekaapille ja dosetti esiin :LOL: (oikeesti, on noita tabletteja jo aika paljon otettavana)
 
Moro, yhä yhtenä kappaleena täällä ollaan. Kipeitä supistuksia on tullut enemmän, mutta aika epäsäännöllisesti. Lantio, peppuluut ja häpyluut ovat niin kipeät ja kireät, että ne melkein soivat. Pienikin vauvan liike saa melkein vedet tuleen silmistä, kun vatsa on aika kipeä. Täsä oottelen lääkärin kierosta, jos vaikka sitten ois vähän astetta fiksumpi. Loppuis nuo pirun supistelut tai alkais tuo synnytys kunnolla, kun poika kerran on valmis tuleen maailmaan. Lääkärin mukaan on turvallista syntyä nyt, ilmeisesti enää ei enempää estellä, muulla kuin mun pakkolevolla. Levosta huolimatta supistelee inhottavasti. Sattuman oikusta kenties aina, kun otetaan käyrä voimakkaita supisteluja ei silloin tule.

Onneks mies kerkes pyörähtää täällä pikareissun myöhään eilen illalla ja sain jäätelöä ja suklaata :) Tärkeintä kumminkin oli päässä toisen kainaloon hetkeksi :'(

Dana88 & Pikkune 33+6

Mitenköhän Nelalla menee?
 
Pääsen kotia, paha kuivuminen oli aiheuttanut supistelut ja kivut. Ei hyödytä pitää sairallassa, kun viikkoja on jo tarpeeksi. Kotia nesteyksekseen ja lepäilyyn, ja odotamaan jos vaikka vauva syntyiski.. En vois olla iloisempi :) :) nyt vaan pitää miestä ootellaan hakemaan, menee usiampi tunti :/
 
Dana oikein kiva kuulla,että pääset kotia. On se oleskelu kotona kuitenkin paljon mukavampaa, kun sairaalassa.

Poksumaan tulin oikeastaan muuten vain..35+0 JEE!! Mutta jotenkin tuntuu, että aika matelee NIIIIIN hitaasti tässä lopussa että..

Eilen oli synnytysvalmennus..iahn turhanpäivänen niin kuin ajattelinkin ja istuminen oli YHTÄ TUSKAA, kun olin jo päivällä aiemminkin ollut kaupungilla liikkeellä. Koko illan tulikin tuonne jonnekin alapäälle (kohdunsuulle??) aivan hirveitä vihlasuja, kuin ois puukolla tökkinyt. Mutta nyt mennyt sitten onneks ohi. Tuntuu vaan, että kohtu on joka puolelta niin kipeä että kaikki pikkusen liikkeet SATTUU ihan kamalasti. Supistuksia tulee ihan niinkuin ennenkin..toivotaan että pääsis vielä siihen loppuraskauden lääkäriin, niin sais tietää, onko paikat avautunu yhtään vai onko tilanne jumittanut samaan kohtaan.

Kuulkaas, mistä löytys ei-kertakäyttösiä liivinsuojia? Vissiin ihan Ainu merkkisiäkin pitäs olla, mutta en oo mistään löytäny!!! :eek: kuulemma voisivat olla parempia kuin kertakäyttöiset, jotka monilla tarttuu kiinni nänneihin ja repivät alussa entisestään kipeitä rintoja. en sitten tiedä, kun ei ole kokemusta... mutta jos joku on löytänyt..niin infotkaa... Kiitos!! =)

Zeenah ja pikkunen 35+0 :heart:
 
neuvolassa käyty...
koksiin mennään jos ei olo iltaan mennessä helpotu, th oli sitä mieltä ettei ihmettele yhtään vaikka 2 vrk:n sisällä syntyisi...
kotona olen nyt pakkaillu sairaalaan kassin valmiiksi, supistaa koko ajan ja alaselkä ja alavatsa kipeet.... mut ei viel tee niin kipeetä että heti lähtisin koksiin, kun tää nyt aika varmasti syntymässä, lapsivettä tihkuu hiljalleen....

sekavasti kirjoitettu mut aivot ei tooimi joten pahoittelen... mutta pyrin ilmoittelemaan illemmalla lisää :heart:
 
Zeenah Lastentarvikeliikkeissä ainakin myydän ei-kertakäyttö liivisuojia. Ihanaa kyll päässä kotia ja stressi helpotti :) Tosin varoteltiin, jos en ota ihan kunnolla rennosti, vaavi voi syntyä jo ens viikolla.

Tsemppiä NeLa!

Dana88 & Pikkune 33+6 (ihanaa kun saa masua vieä kasvattaa kotona rauhassa)
 
Dana..siehän olit Oulusta, eikö vain? Missä liikkeessä oot nähny, kun ite en ainakaan Baby Stylestä löytänyt? Tosin voi olla kyllä, että etsin/katselin huonosti. Täytyypäs käydä kattoon, kun seuraavan kerran ajelen Ouluun.

Tsemppiä tosiaan NeLallekin!!
 
näkyi netissä,ja pakkaus tulossa 2 viikon sisään..ehtiikin just tulla hyvin ennen kun lapset lähtee viikoksi lomalle ja saan sitten pestä kaikki vaatteet,harsot ja lakanat kerralla kun lapset pois ja laitella lipastoon =) Äitiysrahapäätös myös tehty,joten ei tarvii niitä enää miettiä.
Mä kanssa luulen että oon yksin Heinäkuulla täällä kirjoittelemassa..taitaa kaikki siirtyä viimestään kesäkuussa vauvapuolelle :LOL:
hipsu
 
Zeenah, itse tilasin tuolta http://www.royalkestot.fi/liivinsuojat-royalkestot-liivinsuojat-c-37_279.html samalla kun tilasin muutaman vaipankin. Noita nettikauppojan kyllä löytyy silti muitakin. Mutta sit ihan kaupoista ni ainakin Aventilla on sellanen kahden parin pakkaus valkoisia. Luulis, että niitä löytyy kaupoista, joissa Aventia myydään. Jos olit Oulusta niin ainakin Stockalta pitäs löytyä. Jos jostain syystä eivät kuulu Oulun Stockan valikomiin, niin ne voi tilata niitä pyynnöstä ja tulee parissa päivässä. Ainakin pääkaupunkiseudun Stockilta nimittäin löytyy, ja siis lastentarvikeosastolta.

Danalle onnittelut kotiinpääsystä ja Nelan puolesta jo ihan jännittää!

Saga 34+5

Muoks: Niin siis Zeenah olit näköjään jostain Oulun liepeiltä, joten soita ensin sinne Stockalle, ja pyydä varaamaan tai sitten tilaamaan jos ei siellä ole. Ilmoittavat sitten kun ovat noudettavissa.
 
Kiitos vinkeistä! Tulee tuolla Oulun keskustassa käytyä useamman kerran viikossa, että täytyy vaikka ens vkolla ottaa asiaksi. Autolla niin nätti tuommonen 25 km hurauttaa, että tulee se tehtyä monta kertaa viikossa, vaikka ei tosiaan ihan keskustassa asukaan. Mutta jospas sitten ens viikolla nuitakin liivinsuojia tarttuis jostain mukaan!!
 
Olen täällä nyt näköjään koko ajan lukemassa ja kirjottamassa jotakin. :LOL:

Mutta tuli mieleen, että meinaatteko ostaa jo valmiiksi vauvalle apteekista ostettavia tuotteita, esim. d-tippoja tai maitohappotippoja/cuplatonia yms. Tokí kaikki ei näitä varmasti hanki ollenkaan kaikkia, mutta mitäs te jotka meinaatte hankkia...valmiiksi vai vasta synnäriltä tultua? kuulemma osan vois saada reseptillekin ja sitten vauvavakuutuksesta takaisin haettua.. kertokaa viisaammat!!!
 

Yhteistyössä